Het is laatquote:Op zondag 26 september 2010 02:52 schreef benx het volgende:
Deze topictitel
Maak in het vorige topic een link naar deze.
Nou ik blijf het raar vinden, spelers die minder achievements points hebben dan mij, tevens minder games gespeeld hebben krijgen meer punten voor een winst (10-20 punten) en als er er één verliezen verliezen ze er 4 tot 10 punten. En dit allemaal in dezelfde league, zelfs spelers met zelfde aantallen games als mij krijgen meer punten bij winst en verliezen er minder bij verlies. Wat zij krijgen voor een winst krijg ik voor een verlies, en wat zij krijgen voor een verlies krijg ik als winstquote:Op zondag 26 september 2010 09:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik denk beide, want ik heb er vaker over gehoord dus het kan ook een soort van bug zijn. Gewoon blijven spelen, na een tijdje zal het zich wel aanpassen.
De truc uitgevoerd ?quote:Op zondag 26 september 2010 10:43 schreef benx het volgende:
Hier nieuwe vid waar ik het doe in een 2v2, kost mij maar 8 banelings waar ik 45(!!!) hydras mee mol.
http://www.xfire.com/video/371ebf/
quote:
Ja, maar de punten die je ziet zijn niet per se de punten die je ook hebt. Ik verwijs nogmaals naar dit interessante artikel: http://www.broodlings.com/battlenet-matchmaking-system.phpquote:Op zondag 26 september 2010 13:25 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Nou ik blijf het raar vinden, spelers die minder achievements points hebben dan mij, tevens minder games gespeeld hebben krijgen meer punten voor een winst (10-20 punten) en als er er één verliezen verliezen ze er 4 tot 10 punten. En dit allemaal in dezelfde league, zelfs spelers met zelfde aantallen games als mij krijgen meer punten bij winst en verliezen er minder bij verlies. Wat zij krijgen voor een winst krijg ik voor een verlies, en wat zij krijgen voor een verlies krijg ik als winst![]()
Kan toch niet zo zijn dat dat zo moet, ik bedoel ik moet dan 100 games achter elkaar winnen zonder er ook maar één te verliezen om eerste te worden, terwijl de nr.1 in mijn league dat aantal met 15 games gehaald heeft, waarin hij geregeld ook verlies maar nog dikke punten heeft. Als ik dan mijn 100e game verlies ben ik al mijn punten weer kwijt en begin ik netjes op 0
Omdat ze schijt irritant zijn als je net ff niet goed scout.quote:Op zondag 26 september 2010 21:04 schreef Salamando het volgende:
Waarom vinden mensen waartegen ik kom proxy's lame?
Ik zet ze verder niet neer op een obscure plek, ik bouw juist altijd een hele base voor de base van mijn tegenstander en dan sterf ik hem uitquote:Op zondag 26 september 2010 21:07 schreef RitseB het volgende:
[..]
Omdat ze schijt irritant zijn als je net ff niet goed scout.
denk dat je eerder word geowned door een proxy, maar dat ter zijde :p (mits je de practise matches overslaat ofc)quote:Op maandag 27 september 2010 09:47 schreef WeirdMicky het volgende:
Bijna singleplayer uitgespeeld. Erg vermakelijk.
Straks maar eens voor het eerst verliezen van een 6 pool ofzo.
Of een proxy, wat dat dan ook mag zijn.quote:Op maandag 27 september 2010 11:29 schreef PasMaNNi het volgende:
[..]
denk dat je eerder word geowned door een proxy, maar dat ter zijde :p (mits je de practise matches overslaat ofc)
Het is starcraftarena.netquote:Op maandag 27 september 2010 13:28 schreef paintmeester het volgende:
ga niet naar het battle.net forum, er staan daar zoveelposts.
teamliquid.net en starcraftarena.com zijn betere sites om op te kijken voor build orders e.d. Maar helaas ontkom je daar ook niet aan de QQ
mja, ach je hebt ook als beginner niks aan een pro build order als je micro en macro vervolgens extreem kut isquote:Op maandag 27 september 2010 13:28 schreef paintmeester het volgende:
ga niet naar het battle.net forum, er staan daar zoveelposts.
teamliquid.net en starcraftarena.net zijn betere sites om op te kijken voor build orders e.d. Maar helaas ontkom je daar ook niet aan de QQ
Proxy staat wrs voor proximity, betekent dat je vlakbij de basis van de vijand een barrack of gateway neerplant. Zo moeten je units de lange afstand niet meer afleggen en kan je met zo'n early harrass (mits goed uitgevoerd) snel backup verzorgenquote:Op maandag 27 september 2010 11:36 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Of een proxy, wat dat dan ook mag zijn.![]()
Is er niet ergens een mooi strategieoverzicht?
quote:StarCraft II: Wings of Liberty – Patch 1.1.1
Bug Fixes
Fixed an issue where Ultralisk cleave range was being unintentionally extended by larger targets.
Fixed an issue where the Phoenix's Graviton Beam was automatically canceled if you used it just after the Phoenix reached 50 energy.
Fixed an issue where queuing Return Cargo on a worker would cause it to ignore the built-in delay after it finished gathering.
Fixed an issue where players watching older replays or saved games would experience stuttering.
Fixed an issue where some Mac users were unable to join games properly.
quote:Fixed an issue where Ultralisk cleave range was being unintentionally extended by larger targets.
dan scout je zelf ook niet fatsoenlijk genoeg. Als je zoiets ziet aankomen moet het makkelijk tegen te houden zijn.quote:Op woensdag 29 september 2010 00:03 schreef Salamando het volgende:
Platinum spelers die alleen maar void rays / mutalisks maken, zonder te scouten, en nog winnen ook
Wat een dom spel af en toe, even uithuilen
Ik zag het aankomen, maar het probleem is dat mijn stalker army compleet afgemaakt wordt tegen die void rays omdat ze al charged waren op mijn buildings.quote:Op woensdag 29 september 2010 00:18 schreef zforces het volgende:
[..]
dan scout je zelf ook niet fatsoenlijk genoeg. Als je zoiets ziet aankomen moet het makkelijk tegen te houden zijn.
Had net met een maat hun twee naturals gesloopt, we hadden allebei nog een half leger over en konden niet doorpushen (want cannons / spine crawlers). Ondertussen vliegt er een zooi void rays mijn base in, ik warp nog stalkers zo goed en kwaad als het kon, met stalkers uit onze push, maar het kwaad was al geschiedquote:Op woensdag 29 september 2010 08:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Je laat hem rustig 12 void ray's bouwen? En zelf loop je 30 stalkers op te sparen in je base ofzo?
quote:Op woensdag 29 september 2010 09:31 schreef .aeon het volgende:
Dan had je dus niet zo ver moeten doorpushen. Void Rays haal je, mits uncharged, zo uit de lucht met een aantal stalkers.
Wat is het nou, wel of niet aanvallenquote:Op woensdag 29 september 2010 08:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Je laat hem rustig 12 void ray's bouwen? En zelf loop je 30 stalkers op te sparen in je base ofzo?
Si, volgens mij raakt ie uncharged als ie een seconde of 3 niks aanvalt.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:09 schreef ASSpirine het volgende:
Hoe lang duurt het voordat een voidray uncharged raakt? Als die overschakelt van unit op unit blijft het charged toch?
Scouten...quote:Op woensdag 29 september 2010 09:35 schreef Salamando het volgende:
[..]
[..]
Wat is het nou, wel of niet aanvallen
5 sec.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:13 schreef Salamando het volgende:
[..]
Si, volgens mij raakt ie uncharged als ie een seconde of 3 niks aanvalt.
Nee het was op 2 bases, en je mag me uitlachen hoor, kut ben ik sowieso welquote:Op woensdag 29 september 2010 12:29 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Scouten...
Vrij duidelijk dat je zelf ook geen flauw idee had dat er zo veel void rays aankwamen. Je zegt dat je het had gescout, maar toch ga je voor een push waarin je AA gedecimeerd wordt. Lijkt me van hun kant een prima taktiek: turtlen achter static defense en zsm air units. Is makkelijk te verslaan, maar als je het feit dat ze in hun basis ziitten opgesloten niet goed uitspeelt (zoals blijkbaar het geval was), uiterst effectief, want lekker mobiel. Ze geven jullie map control in het begin om erop te gokken dat ze dat later met air over kunnen nemen. Blijkbaar werkte dat. Dat jullie hun dus toch gewoon lieten expanden is vooral jullie schuld, want een void ray rush betekent dat hij verder weinig heeft (zealots en cannons). 12 Void rays op 1 basis duurt 3 eeuwen, dus als het 1-base was dan lach ik je nu wat meer uit.
Mag ik? Mag ik? Oke:quote:Op woensdag 29 september 2010 14:48 schreef BObNL het volgende:
Gvdgister twee keer verloren omdat ik move gebruikte in plaats van attac move lekker heel men leger die zich er doorheen wil wurmpen en helemaal aan flarden geschoten word. Met dit soort acties kom ik nooit uit gold
Men derde potje was helemaaal een ramp. Men tegenstander had zich voor men basis opgesteld met 3 tanks en wat m&m Ik had een aardig mmm leger een uitbreiding waar die geen weet van had. Besluit ik opeens de held uit te gaan hangen en men hele leger de ramp af te sturen welke natuurlijk wederom finaal aan flarden geschoten word. Ik had gewoon even een mooie airdrop achter hem moeten uitvoeren en het was einde verhaal.quote:
hehe krrrg protos here we need assitance, were having a zerg rush. Krrg copy that bring down the mothership. vuile cheater..quote:
quote:I want this guy on some audiobooks.
Mensen die denken dat wij denken dat dit serieus isquote:Op woensdag 29 september 2010 17:27 schreef Echtjammer het volgende:
Mensen die denken dat dit serieus is![]()
![]()
Mensen die denken dat ik denk dat jullie denken dat die serieus isquote:Op woensdag 29 september 2010 17:28 schreef benx het volgende:
[..]
Mensen die denken dat wij denken dat dit serieus is![]()
Ja, dat zei je netquote:Op woensdag 29 september 2010 17:31 schreef Echtjammer het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ik denk dat jullie denken dat die serieus is![]()
quote:Op woensdag 29 september 2010 17:27 schreef Echtjammer het volgende:
Mensen die denken dat dit serieus is![]()
![]()
Mensen die denken dat wij denken te denken wat jij denkt als jij niet het goede typt wat je denktquote:Op woensdag 29 september 2010 17:31 schreef Echtjammer het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ik denk dat jullie denken dat die serieus is![]()
Mensen die denken dat ik starcraft speelquote:
Mensen die denken dat ik denk dat jij starcraft speeltquote:Op woensdag 29 september 2010 18:42 schreef Echtjammer het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ik starcraft speel
Mensen die denken dat ik denk dat jij denkt dat mensen denken dat ik starcraft speel.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:23 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ik denk dat jij starcraft speelt
Mensen die nog niet door 14 charged void rays afgemaakt zijn en uithuilen in bedquote:Op donderdag 30 september 2010 16:07 schreef apij4125 het volgende:
[..]
Void ray is makkelijk om te verslaan
Mensen die mensen 14 charged void rays laten makenquote:Op donderdag 30 september 2010 16:08 schreef Salamando het volgende:
[..]
Mensen die nog niet door 14 charged void rays afgemaakt zijn en uithuilen in bed
5 Keer meegemaakt toch overleefdquote:Op donderdag 30 september 2010 16:08 schreef Salamando het volgende:
[..]
Mensen die nog niet door 14 charged void rays afgemaakt zijn en uithuilen in bed
Zucht protoss is OP jaquote:Op donderdag 30 september 2010 23:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Die laatste 4 regels slaan echt nergens op
quote:Op donderdag 30 september 2010 23:05 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Zucht protoss is OP jamass rape met carriers en mothership, niet normaal hoeveel en hoe snel ze die dingen kunnen bouwen, nja blijven oefenen, vind wel een manier om protoss te rapen
Rape een stuk of 15 carriers, heb zelf ook bijna geen troepen meer, en nog komt hij aan met ik weet niet hoeveel carriers![]()
Carriers? Die heb ik nog niemand zien gebruiken ooit. Totdat een of andere bekende speler hem volgens mij afgelopen week een keer gebruikt heeftquote:Op donderdag 30 september 2010 23:05 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Zucht protoss is OP jamass rape met carriers en mothership, niet normaal hoeveel en hoe snel ze die dingen kunnen bouwen, nja blijven oefenen, vind wel een manier om protoss te rapen
Rape een stuk of 15 carriers, heb zelf ook bijna geen troepen meer, en nog komt hij aan met ik weet niet hoeveel carriers![]()
Daar had ik er 8 van inclusief 15 vikings, en hij viel mijn base aan, met een stuk of 25 van die luchttowersquote:
Je speelde toch tegen een Zerg? Die hebben geen nukesquote:Op donderdag 30 september 2010 22:22 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Hehe, net ff een snelle 1vs1 game gedaan na paar dagen ziek in bed gelegen te hebben. Ik heb terran hij Zerg, begin lekker te bouwen standaard buildings eerst, beetje deff en entrance dichtgooien voor de zerglings rush wat ik normaal wel verwacht. Maar die bleven raar genoeg uit, dus ik bouw 4 stuks banshee met gloak, en scout zijn base, zie dat hij al 3 bases gemaakt heeft in 15 min en veel ground attackers. Dus ik laat me banshee's wild gaan op zijn bases, hij nuked mijn base maar gaat eraan, begint hij me toch niet te schelden :
Hahah, nee... was voor de Day9 daily Funday Monday! Hij legt voor maandagen arbitraire restricties op je spel en dan kijken wat er gebeurt. Eeerste keer was het Zerg zonder queens. Deze afgelopen maandag was het Protoss met verplicht een Carrier bouwen voordat je expand en voor volgende week is het Terran die in het hele spel geen Marine, Marauder of Tank mag bouwenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:25 schreef Salamando het volgende:
[..]
Carriers? Die heb ik nog niemand zien gebruiken ooit. Totdat een of andere bekende speler hem volgens mij afgelopen week een keer gebruikt heeft
Oh, ik meende dat HuK ofzo afgelopen week een gewone game had gespeeld met carriers, maar ik volg al die shit niet.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:40 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Hahah, nee... was voor de Day9 daily Funday Monday! Hij legt voor maandagen arbitraire restricties op je spel en dan kijken wat er gebeurt. Eeerste keer was het Zerg zonder queens. Deze afgelopen maandag was het Protoss met verplicht een Carrier bouwen voordat je expand en voor volgende week is het Terran die in het hele spel geen Marine, Marauder of Tank mag bouwen
Dus dat je de afgelopen week opeens Carriers zag ligt waarschijnlijk aan het feit dat maandag bleek dat Carriers verrassend goed zijn
Vet potje. Leuk commentaar ook.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:20 schreef Jantehs het volgende:
Bizarre Terran v. Terran dit![]()
en deel 2 en 3.
Ja dat deed HuK voor Day9quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:50 schreef Salamando het volgende:
[..]
Oh, ik meende dat HuK ofzo afgelopen week een gewone game had gespeeld met carriers, maar ik volg al die shit niet.
Pciesquote:
Ik kan nauwelijks naar die kerel luisteren. Oef. Tijd voor bier.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:02 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Pcies
Voor de liefhebbers... hier de funday monday met carriers:
http://blip.tv/file/4174827
En hier de encore footage van HuK die Carrier rusht!
http://blip.tv/file/4174906
standard reactie : i'f i'm soooo noob, then how bad must you be?quote:Op donderdag 30 september 2010 22:22 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Hehe, net ff een snelle 1vs1 game gedaan na paar dagen ziek in bed gelegen te hebben. Ik heb terran hij Zerg, begin lekker te bouwen standaard buildings eerst, beetje deff en entrance dichtgooien voor de zerglings rush wat ik normaal wel verwacht. Maar die bleven raar genoeg uit, dus ik bouw 4 stuks banshee met gloak, en scout zijn base, zie dat hij al 3 bases gemaakt heeft in 15 min en veel ground attackers. Dus ik laat me banshee's wild gaan op zijn bases, hij nuked mijn base maar gaat eraan, begint hij me toch niet te schelden :
- How old are you?
- Ofc clock spam noob kid
- learn 2pl sc2 pussy
- how old are you to use cloak?
- cloak noob kid won
- you ruin starcraft
- its bad like people like you
- kids like you
- just spam your cloack and nuke
- terran is overpowered
- thats why only 5% use terran
- because there shamed
- to use terran
Heerlijk![]()
This H to the usky Husky bringing you another starcraft 2 commentary!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:23 schreef YoshiBignose het volgende:
HEEEEEEEEEEY LADY'S AND GENTLEMAN!
HD STARCRAFTquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:23 schreef YoshiBignose het volgende:
HEEEEEEEEEEY LADY'S AND GENTLEMAN!
Heb je replays of streams?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:53 schreef Wriggles het volgende:
Een Zerg speler (Cool/FruitDealer) heeft het grootste SC2 toernooi tot nu toe gewonnen in Korea.
Verdient ie snel ff 80000 dollar mee.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:45 schreef Token651 het volgende:
Wat is er mis met de balans volgens jou dan?
Dat dus. Die discussie is al vaker gevoerd, maar laaide laatst weer even op. Zerg heeft namelijk weer een keer een titel gewonnen, da's de derde. Protoss heeft er iets van 7-10. Terran heeft er 60+. In een 2 v 2 (weliswaar platinum, niet diamond) speelde ik laatst een keer Terran en damn wat liep ik te kutten, regelmatig m'n minerals over de 1000 heen en nog gewoon zonder probleem over de tegenstander heenlopen. Stimmpack aan en je walst er over heen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Hahaha geniaal plaatje. Maar eens, ik speelde laatst ff potje Terran (zelden mee gespeeld) en ik win nog met gemak ooksoms vraag ik me af wat ik met Zerg aan het doen ben...
Eh nee. Fruitdealer speelde zijn tegenstander volledig weg, viel van 3 kanten, perfect getimed aan en kwam er daardoor NET doorheen. Gezien het verschil in klasse had hij er overheen moeten walsen. Verder was het de enige zerg van de 16 die aan het toernooi begonnen (Idra deed bijv ook mee) die de laatste 16 haalde en het uiteindelijk won, maar vanaf de laatste 16 was het 15 Terran 1 Zerg. Zegt nog altijd genoeg over de balans.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:11 schreef Token651 het volgende:
Maar het was wel gelijk het belangrijkste, meest recente, SC2 toernooi met de grootste prijzenpot en de meeste pro spelers ooit.
Ik geloof best dat Terran op low diamond en lager makkelijker te spelen is dan zerg en protoss (vooral met MMM), echter op pro level zit de balans sinds de vorige patch behoorlijk knap in elkaar.
Iedereen kan, mits talentvol en gemotiveerd genoeg, met elk ras op een zeer hoge rating komen
Ah dan gaf iemand op het offi forum van blizz het verkeerd aan.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:20 schreef Token651 het volgende:
Vertel wel even de waarheid dan
quote http://www.starcraft-source.com/article/news/view/?id=690:
"The 16 remaining players are LotzePrime (P), NEXLiveForever (T), MakaPrime (T), LegalMind (P), Cool (Z), oGsTOP (T), SanZenith (P), oGsInCa (P), sSKS (P), oGsHyperdub (T), HopeTorture (T), CheckPrime (Z), anyproPrime (P), oGsEnsnare (T), Clide (T), and HongUnPrime (P). Thats 7 protoss, 7 terran, and an underwhelming 2 zergs. Also notable is the impressive showings from team Prime and Team oGs for fielding so many players left in the round of 16."
Nps, ik zou die forums van blizzard links laten liggen. Zelden zo slecht geïnformeerde bunch posts bij elkaar gezienquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:21 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ah dan gaf iemand op het offi forum van blizz het verkeerd aan.
1/8 finale is dan wel weer wat aparter: 1 zerg, 2 protoss, 5 terran. maar goed, ik ben benieuwd hoe de rest van de toernooien gaan. Terran bio was niet generfed in de patch en dat was imo het grote probleem met Terran.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:25 schreef Token651 het volgende:
[..]
Nps, ik zou die forums van blizzard links laten liggen. Zelden zo slecht geïnformeerde bunch posts bij elkaar gezien
Dat verklaard nog altijd niet waarom Terran zoveel meer tourney wins heeft dan Zerg of Protossquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:23 schreef Token651 het volgende:
Punt was vooral dat er volgens harlon 15 terrans bij de laatste 16 zouden zitten,
en dat is idd een verschil met 7
Welk ras speel je en waar heb je problemen mee? En laat eens wat replays zienquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:14 schreef Harlon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb het momenteel een beetje gehad met SC2, 1 v 1 is gewoon geen kont aan door de extreem brakke balans, speel daarom nu een beetje laid back 2 v 2 of 3 v 3 met vrienden.
Nee.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:48 schreef Harlon het volgende:
[..]
1/8 finale is dan wel weer wat aparter: 1 zerg, 2 protoss, 5 terran. maar goed, ik ben benieuwd hoe de rest van de toernooien gaan. Terran bio was niet generfed in de patch en dat was imo het grote probleem met Terran.
[..]
Dat verklaard nog altijd niet waarom Terran zoveel meer tourney wins heeft dan Zerg of Protoss. Dat Zerg nog altijd veel zwakker is dan de andere 2 is al wel duidelijk hierdoor.
Ik speel zelf toss, heb in principe nergens problemen mee tenzij terran 1-1-1 build gebruikt en met teveel banshees komt aanvallen. Oh en ghost met EMP, da's in een klap altijd gg. Of een keer een foutje maken, als Terran kan je je plenty fouten veroorloven, maar tegen Terran geen enkele.quote:Op zondag 3 oktober 2010 03:34 schreef Flammie het volgende:
[..]
Welk ras speel je en waar heb je problemen mee? En laat eens wat replays zien
Fruitdealer heeft zerg niet gefixed. Fruitdealer is een klasse apart die alles geniaal deed, maar daarom is Zerg nog niet opeens volledig balanced. Je kan niet verwachten dat iedereen perfect getimede aanvallen vanuit verschillende richtingen kan uitvoeren, zijn tegenstander volledig kan wegspelen zoals een pro die ik weet niet hoeveel uur aan het spelletje besteed. Als zerg wel balanced was dan had fruitdealer natuurlijk ook niet overwogen om te switchen naar Terran. Dat doet hij nu niet omdat hij uiteindelijk kon winnen met Zerg, maar dat hij het overwoog zegt genoeg over de balans momenteel.quote:Op zondag 3 oktober 2010 03:40 schreef Flammie het volgende:
[..]
Nee.
De enige toernooien waarin protoss wint was MLG en daar deden geen ECHTE grote namen aan mee dus HuK (vrij grote naam maar imo komt hij net iets te kort voor liquid) kon makkelijk met de prijzen ervandoor gaan aangezien er geen morrow, idra etc meededen.
Voor de rest is het ALTIJD terran en ZERG wat de klok slaat en dat wordt voor veel protossspelers een beetje vervelend. GSL is weer voorbij en Zerg wint het toernooi met daarna 3 terrans. Weer geen Protoss te bekennen. Het lijkt echt alsof protoss voor het allerhoogste level IETS tekort komt. En zerg (Fruitdealer) rolt een terran army (volle supplies) op in welgetelt 4 luttele seconden. Nou... dat zou ik ook wel willen met protoss
Fruitdealer heeft niet alleen een vette geldprijs gewonnen maar heeft ook zerg gefixed voor veel mensen. En de meeste van ons hoeven niet tegen Intotherainbow of Nexliveforever te spelen (welke die zerg makkelijk gepwnd heeft) maar tegen random noobs dus je mag zelfs 1000 fouten maken tijdens je games om te winnen. Zerg is NIET underpowered maar veel zerg spelers zijn dat welAls dadelijk die replays van GSL te downloaden zijn moet je eens zien hoeveel mensen ineens learnen how to play zerg en dat is echt niet zo kansloos als je nu misschien denkt.
Als zerg echt zoooo fucking slap is dan win je niet met 4-1 van intotherainbow en met 3-0 van nexliveforever. Dat is namelijk gewoon een rape door een supergoede speler die een degelijk ras tot zijn beschikking heeft. Anders is dat NIET mogelijk.
Dat was nodig tegen progamers. Jij speelt niet tegen nexliveforever en tegen intotherainbow. Dus het is niet nodig om alles perfect te doen. Dadelijk komen de replays van fruitdealer en gaat iedereen in grote lijnen nadoen wat hij ook deed wat perfect is om tegen tegenstanders te winnen van gelijkwaardig niveau. Jij hoeft een terran niet van alle kanten aan te vallen met 300 apm gewoonweg omdat je ook niet tegen pro tegenstanders speelt. Het is voor de gemiddelde persoon niet nodig om als een pro te spelen tegen hun tegenstanders.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:10 schreef Harlon het volgende:
Fruitdealer heeft zerg niet gefixed. Fruitdealer is een klasse apart die alles geniaal deed, maar daarom is Zerg nog niet opeens volledig balanced. Je kan niet verwachten dat iedereen perfect getimede aanvallen vanuit verschillende richtingen kan uitvoeren, zijn tegenstander volledig kan wegspelen zoals een pro die ik weet niet hoeveel uur aan het spelletje besteed.
Je gelooft zeker alles wat mensen op fora zeggen or no? Fruitdealer was vrij verbaast dat dat bericht op teamliquid stond en tijdens verschillende interviews heeft hij verteld dat hij dus NIET naar terran gaat switchen. Het enige mankement aan zerg is dat ze op het begin te weinig opties hebben en niet echt het initiatief kunnen nemen behalve als ze 6 poolen. Een slecht en underbalanced ras maakt geen appelmoes van een full terran leger in welgetelt 4 seconden. Wat Fruitdealer deed was toch echt attackmoven hoor.quote:Als zerg wel balanced was dan had fruitdealer natuurlijk ook niet overwogen om te switchen naar Terran. Dat doet hij nu niet omdat hij uiteindelijk kon winnen met Zerg, maar dat hij het overwoog zegt genoeg over de balans momenteel.
Wat een opmerking. Als voorbeeld moet je maar even kijken naar checkprime en fruitdealer toen zij met zerg gingen ladderen. Dat morrow niet zo goed is met zerg als hij is met terran zegt natuurlijk geen ene rukquote:Sterker nog, ze zijn nog zwakker dan Protoss. Als voorbeeld moet je even kijken wat er met Morrow gebeurde toen hij met Zerg ging ladderen.
Ik speel custom zerg en doe dat niet vaak en ik win gewoon met 1 vinger in mijn neus van diamond terrans. Je moet de GOEDE units maken dat is een FEIT. Hoe vaak doe jij aanvallen met je groepje baneling/speedling terwijl je banelings dropt (en eventueel wat infestors) ? Ik durft e wedden dat je dat bijna nog nooit gedaan hebt en daar hoef je NIET veel voor te doenquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Nu praat je dan ook over de pro's, maar ik bedoel in gewone platnium / diamond league moet je gewoon beter zijn en beter je best doen om met Zerg te winnen dan met Terran. Dat is een feit.
Hotkeys zijn noujuist super goed voor macro en micro.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb diamond gehaald zonder hotkey's dus begin eerst maar aan je macro te werken en micro.
Dat je de counters moet hebben tegen waar je tegenstander meespeelt is basic, maar dat is tegen terran vaak het probleem. Die kunnen absurd snel van build switchen en zich volledig afschermen door wall in waardoor je als toss in het begin helemaal niet kan scouten (nou ja, de periode tussen je probe en observer) en als Zerg kost het je een overlord waarmee je hoogst waarschijnlijk niet alles ziet totdat je changelings los kunt laten.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:49 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik speel custom zerg en doe dat niet vaak en ik win gewoon met 1 vinger in mijn neus van diamond terrans. Je moet de GOEDE units maken dat is een FEIT. Hoe vaak doe jij aanvallen met je groepje baneling/speedling terwijl je banelings dropt (en eventueel wat infestors) ? Ik durft e wedden dat je dat bijna nog nooit gedaan hebt en daar hoef je NIET veel voor te doenTOch rol je een legertje op in een paar luttele tellen
Ik praat over de pro's maar als niet pro kun je natuurlijk veel meer fouten maken omdat ook je tegenstanders waarschijnlijk noobs zijn die fouten maken
Als je NIET beter bent dan je tegenstander dan win je ook niet en zul je ook niet winnen dus het lijkt me vanzelfsprekend dat je beter moet zijn dan die andere persoon tbh. Dat moet ik ook namelijkHet is wel erg sneu om jezelf zo in te dekken dat als je verliest om nog steeds te dneken dat je beter was omdat je toevallig met zerg speelt. Gewoon wat minder fora lezen imo want daar zitte WoW huilies die niet kunnen spelen
Een kut ras waar je echt zo veeeeel voor moet doen om mee te winnen PWND geen full terran leger in 4 tellen met een attack move. Zo simpel is het maar je moet wel het juiste doen en maken. Day9 had daar een goede episode over laatst. Veel gaat neerkomen op l2p
Een sentry bij je ramp is vaak al genoeg hoor. Tevens counteren colossus/HT's/ DT rush een pure MM build vrij hardquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:06 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dat was vaak het probleem met Terran. Het andere probleem met terran is dat hun Tier 1 units zo belachelijk goed zijn, als ze echt zuur spelen komen ze zsm met 3-4 marauders met concussive shells aanzetten en dan ben je als protoss zijnde gewoon dood, om dat te counteren heb je of chargelots of immortals nodig en die heb je tegen die tijd nog niet.
Ik heb het over een echte snelle marauder rush, tegen die tijd kan ik er idd een sentry uit hebben, maar daarmee heb ik slechts 15 seconde extra, daarna huppelen alsnog 4 (+ wat tegen die tijd gearriveerd is) marauders naar binnen en knallen alles omver.quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:42 schreef Token651 het volgende:
[..]
Een sentry bij je ramp is vaak al genoeg hoor. Tevens counteren colossus/HT's/ DT rush een pure MM build vrij hard
En tis echt pure onzin dat de ladder in handen is van terran. Zie er nog genoeg zerg en protoss tussen staan. Dat er over het algemeen meer Terrans zijn is vooral te danken aan:
-Ze het makkelijkst te leren zijn als je niet eerder SC1/ SC2 beta hebt gedaan, aangezien je ze ook in de campaign speelt
-Ze meer appeal hebben voor de meeste mensen, aangezien spacecowboys veulll toffer zijn dan vage beam-me-up-scotty-aliens en het insecten-meets-voetschimmelras![]()
En zou voortaan op www.teamliquid.net het forum gaan lezen ipv blizzard's forum, bij die laatste zijn het vooral bronze/silver leaguers die hun gebrek aan skill proberen te verdoezelen door om het hardst NERF te blerren
Tja, ik ga me er niet aan wagen om iets over balans te zeggen, want mijn potjes verlies ik gewoon op niveau. Maar wat ik WEL wil zeggen is dat HuK gewoon toernooien wint als Protoss en ik betwijfel dat hij de enige is (wel de beroemdste). Het ligt iig erg dicht bij elkaar allemaal en met de vroege pressie veranderingen is een heel stuk druk op Zerg beginspel weg (reapers en zealots langzamer), waardoor ook Zerg nu wat meer keuze heeft in het begin en kan soms zelfs pressie spelen (speedlings of fast roaches tegen protoss bijvoorbeeld)quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:28 schreef Flammie het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt een goed voorbeeld is? Toernooien van het hoogste niveau zoals deze GSL en die vorige waarin idra 2e werd en waar de pros met hun mainras spelen. Waar was protoss? NergensDie komen gewoon zwaar te kort en om nou te zeggen dat Tester en NEXGenius maar koekenbakkers zijn die nooit top 5 kunnen worden gaat toch beetje erg ver nietwaar? En de huidige Phoenix bug maakt het alleen nog maar erger. Vanuit die voorbeelden kun je tenminste een aantal zaken concluderen:
Ik denk dat
1: Zerg meer balanced is als de huilies beweren
2: Terran het sterkste ras is maar echt minimaal verschil
3: Protoss het slapste ras is maar echt minimaal verschil
En dat het met wat tweaks helemaal goed gaat komen.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door GoodGawd op 04-10-2010 03:44:03 ]Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Oh oh wat een mooi stukjequote:Op maandag 4 oktober 2010 12:25 schreef Jantehs het volgende:
5 insane true facts about starcraft professional sport
quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:25 schreef Jantehs het volgende:
5 insane true facts about starcraft professional sport
Aha, u zit in Zuid-Korea?quote:
Ja maar wat ik er mee aan wil geven is dat als je wil zeggen dat merk A beter is dan B dat je het met de Chi methode het beste kan bewijzen. Tot nu toe zie ik allemaal leuke percentages overal vandaan komen maar dat zegt al helemaal niks.quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, leuke berekening maar dat zegt weinig. Hij geeft het zelf ook toe.
Bijna, Jakarta atm. Maar straks vlieg ik weer verder dan zit ik wel zelfde tijdzone als korea :3quote:
Waarom heb je een macro nodig voor productie uit alle gebouwen? In 1 seconde kan ik prima 4 AAAAAAA rammen om 7 baracks marines te laten produceren... maar dat terzijde, misschien was hij wel een Koreaanse microgod. Heb je zijn camera gevolgd en zijn clicks op het scherm geanalyseerd? Misschien is hij een 200/200 leger individueel aan het besturen of zo. Het klinkt inderdaad wat hoog, maar in Broodwar waren dit soort nummers wel hoog, maar niet ongezien.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:21 schreef Charles.Darwin het volgende:
Ik keek gisteren een replay, waarin we een 3v3 wonnen. Een van de tegenstanders had een normale APM, maar tijjdens gevechten een doorlopende APM van 550-600.
Dit lijkt me een onhaalbaar hoog getal. Ik vermoed dan ook dat hij macro's gebruikte om te uhm, macro'en tijdens de gevechten (1 druk op knop = productie uit alle gebouwen, etc).
Wat denken jullie?
Hij was nogal slecht, vandaar dat het opviel. Gemakkelijk van gewonnen. Ik heb geen maphacks of afwezigheid van fog of war kunnen ontdekken.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:27 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Waarom heb je een macro nodig voor productie uit alle gebouwen? In 1 seconde kan ik prima 4 AAAAAAA rammen om 7 baracks marines te laten produceren... maar dat terzijde, misschien was hij wel een Koreaanse microgod. Heb je zijn camera gevolgd en zijn clicks op het scherm geanalyseerd? Misschien is hij een 200/200 leger individueel aan het besturen of zo. Het klinkt inderdaad wat hoog, maar in Broodwar waren dit soort nummers wel hoog, maar niet ongezien.
kan ook gewoon dat hij als een gek liep te switchen tussen zijn hotkeys. dan schiet het wel op met die APMquote:Op maandag 4 oktober 2010 18:32 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Hij was nogal slecht, vandaar dat het opviel. Gemakkelijk van gewonnen. Ik heb geen maphacks of afwezigheid van fog of war kunnen ontdekken.
Ik weet dat het niet al te ingewikkeld is om tijdens een aanval te produceren, maar dat zijn de macro's die er rondzwerven. Ik zou nog even kunnen kijken of hij de units van de andere teamleden ook bestuurde, maar dan nog is 600 behoorlijk hoog voor een silver-level speler.
Maar goed, het zal wel
Tja, of het nuttige APM waren is dan een tweede. Je kunt heel hard op knopjes rammen die helemaal niets zinnigs uithalen... dus zeggen dat iemand macros gebruikt op basis van APM is niet zo makkelijk. Doe iig replay posten, zodat we beter kunnen oordelen!quote:Op maandag 4 oktober 2010 19:38 schreef Salamando het volgende:
Nou ja, 500 APM = 7 actions per seconde, wat is dat dan
Wheh, de replay is inmiddels verdwenen in de vergetelheid wegens nieuwe potjes. Het maakt me ook niet zoveel uit, vond het gewoon opvallendquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:34 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Tja, of het nuttige APM waren is dan een tweede. Je kunt heel hard op knopjes rammen die helemaal niets zinnigs uithalen... dus zeggen dat iemand macros gebruikt op basis van APM is niet zo makkelijk. Doe iig replay posten, zodat we beter kunnen oordelen!
HuK wint geen toernooien waar de echt grote namen aan meedoen en HuK zal kansloos zijn @ GSLquote:Op maandag 4 oktober 2010 02:02 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Tja, ik ga me er niet aan wagen om iets over balans te zeggen, want mijn potjes verlies ik gewoon op niveau. Maar wat ik WEL wil zeggen is dat HuK gewoon toernooien wint als Protoss en ik betwijfel dat hij de enige is (wel de beroemdste). Het ligt iig erg dicht bij elkaar allemaal en met de vroege pressie veranderingen is een heel stuk druk op Zerg beginspel weg (reapers en zealots langzamer), waardoor ook Zerg nu wat meer keuze heeft in het begin en kan soms zelfs pressie spelen (speedlings of fast roaches tegen protoss bijvoorbeeld)
Ben een tijdje niet hier geweest, maar ik kan 't toevoegen. Kon alleen de laatste keer dat ik keek m'n ww niet veranderen, dus die geef ik liever niet eventjes ;-)quote:Op zondag 26 september 2010 23:37 schreef GoodGawd het volgende:
Hoe voeg je mensen toe aan die lijst:
http://sc2divisions.com/custom/fok/481 ?
Sorteren op datum?quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:45 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Wheh, de replay is inmiddels verdwenen in de vergetelheid wegens nieuwe potjes. Het maakt me ook niet zoveel uit, vond het gewoon opvallend
Mocht ik een maphack of fog-hack tegenkomen dan report is wel, bij dit soort twijfelgevallen uiteraard niet.
Ja, want MLG Raleigh en de gosucup waren "kleine toernooitjes"...quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:34 schreef Flammie het volgende:
[..]
HuK wint geen toernooien waar de echt grote namen aan meedoen en HuK zal kansloos zijn @ GSLDaar gaat het om. Dat HuK wel eens wat wint staat buiten kijf maar vergelijk die toernooien aub niet met de GSL tournaments waar namen als IDRA etc aan meedoen. MOrrow >> HuK ook met 5-0 ofzo maar die morrow deed al niet mee aan het toernooi waar HuK won. HuK is goed maar is echt niet te vergelijken met GSL spelers of zelfs niet met Idra en morrow en dat wil ik dus wel eens zien; een protoss die top 5 of top 3 bereikt op toernooien waar wel grote namen aan meedoen
Dat er ergens wel eens een toernooitje gewonnen wordt zegt mij weinig als er weinig echt interessante spelers aan meedoen
tussen de 80 en 90 momenteel op een fatsoenlijke dag tussen de 120 en 150. Hoger kom ik ook echt niet, nuttig dan. Met spammen kan ik dat gemiddelde wel opkrikken.quote:
pff ik was gisteren blij met mijn avg van 71 apm. Het leek net of ik wist wat ik deed.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 01:06 schreef Harlon het volgende:
[..]
tussen de 80 en 90 momenteel op een fatsoenlijke dag tussen de 120 en 150. Hoger kom ik ook echt niet, nuttig dan. Met spammen kan ik dat gemiddelde wel opkrikken.
Ben niet Harlonquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 06:55 schreef Flammie het volgende:
harlon, je snapt niet goed wat ik wil zeggen: ik zeg niet dat mlg maar een klein fluttoernooi is ik zeg alleen dat er behalve huk en adelscott geen echt grote namen aanwezig waren en ik zeg ook niet dat die protossspelers noobs zijn maar ik zeg dat het ras net iets tekort komt om op het allerhoogste niveau te predteren wat keer op keer blijkt als je naar de uitslagen kijkt van die toernooien waaraan wel de absolute top aan meedoet.
Dan gaan ze toernooien winnen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:29 schreef WeirdMicky het volgende:
Misschien moet ik eens met Protoss gaan oefenen.
Ik ben het ook absoluut met je eens dat toss te kort komt ivgl met terranquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:21 schreef Flammie het volgende:
laat ik het anders formuleren dan: TOT NU TOE LIJKT het erop dat het ras protoss moeite heeft om zich op het allerhoogste strijdtoneel te bewijzen en het heeft er alle schijn naar dat het ras net iets te kort komt. als tosser vind ik dat vervelend en saai om telkens alleen maar terrans en zergs te zien in semi en realfinals. tot nu toe dus he
Laat ik mezelf ook anders formuleren: ik zeg helemaal niet dat Protoss niet tekort komt. De statistieken die wél iets betekenen lijken dit ook aan te geven (of liever, dat Terran gewoon nog steeds te sterk is... toss en zerg lijken redelijk gelijk te staan), alleen was de steekproef van "grote toernooien" heel erg faal. Wat mij betreft wordt die zealot nerf teruggedraaid (of iig gedeeltelijk) en wordt er ofwel iets gedaan aan marauders, ofwel aan stim, want stimmed marauders lijken me het grootste probleem van SC2. Makkelijk te produceren, makkelijk te microen en moeilijk te verslaan, zelfs met de hard counter (immortals). Maar goed, heb zelf al 2 weken geen tijd gehad om te spelen en zit niet in diamond, dus mijn visie op balans is niet echt onderbouwd.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:50 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ik ben het ook absoluut met je eens dat toss te kort komt ivgl met terran
maakt niet uit, door emp heb je toch geen energiequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:28 schreef Salamando het volgende:
Ik sta klaar om te stormen met mijn templars.
heb ik geen storm researched
Wow, gigantische slechte kwaliteit en slecht commentaar. Zonde.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:43 schreef Harlon het volgende:
Boxor vs IdraDe SC1 legenden beginnen over te stappen naar SC2
het commentaar is niet best, de kwaliteit is niet best maar je kan nog altijd goed zien hoe absurd goed Boxer wel niet is.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wow, gigantische slechte kwaliteit en slecht commentaar. Zonde.
quote:Hi,
I am posting this because i feel like mass marines sometimes are too strong compared to the skill lvl you have to do to build it.
I mean mass marines from the start goes like this:
Scv to 9
9 supply
11 supply, (the reason i go 2. supply before rax is the wall will be here 40 seconds faster and i will stop almost any rush)
13 rax
15 rax
19 rax
23 rax or something
Now just pump marines scv and supply up to 50
And atack, win alot of games. Is it too easy?
Blijf SCV's maken tot 9 supplyquote:Scv to 9
Maak een supply depot op 9 supplyquote:9 supply
Maak op 11 supply (dus na 2 extra SCV's) nog een supply depot om je ramp af te schermen.quote:11 supply, (the reason i go 2. supply before rax is the wall will be here 40 seconds faster and i will stop almost any rush)
Maak op 13 supply, 15 supply, 19 supply barracksquote:13 rax
15 rax
19 rax
23 rax or something
Pomp er marines uit en faceroll de basequote:Now just pump marines scv and supply up to 50
Nee, het is de teller van je supply.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:31 schreef ender_xenocide het volgende:
dus die getallen is eigenlijk een scv teller? moet ik het zo zien?
In het begin zal het inderdaad als SCV/drone/probe counter tellenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:49 schreef ender_xenocide het volgende:
ja ok maar omdat je dus in het begin alleen maar scv's maakt maakte ik die opmerking.
Mag ik je inhuren voor de lost-viking gold achievement? =)quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:49 schreef Prox het volgende:
Add me gerust ingame, mag ook gewoon voor de gezelligheid natuurlijk =)
wat bedoel je met focus op macro?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:58 schreef Charles.Darwin het volgende:
Ik zou, als ik jou was, die build-orders helemaal vergeten en je focussen op macro (het zo snel mogelijk en efficient mogelijk opzetten van je productie-economie). Dat is al moeilijk genoeg in het begin.
Deze specifieke build-orders zien er goed uit op papier maar als je niet optimaal aan het bouwen bent, loop je alsnog achter de feiten aan en is de kans groot dat je er zelfs nadeel van ondervindt.
Ik heb me ook een poosje krampachtig beziggehouden met bepaalde openingen, en sinds ik dat heb losgelaten en me puur focus op macro en meer reactionair reageer op mijn tegenstander gaat het 5x zo goed en is de stressfactor een heel stuk lager.
Maar misschien ben je wel een natuurtalent, who knows
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:06 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
wat bedoel je met focus op macro?
quote:het zo snel mogelijk en efficient mogelijk opzetten van je productie-economie
Haha nee eens en nooit meer!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:58 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Mag ik je inhuren voor de lost-viking gold achievement? =)
"Constantly building probes, constantly building pylons" <- quoting Day9quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:06 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
wat bedoel je met focus op macro?
Ok, gisteren mijn 1ste 2 van de 50 beginneling matches gedaan, 1ste niet kunnen afmaken vanwege iemand aan de voordeur en was dus afgemaakt toen ik terug kwam.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:13 schreef Prox het volgende:
[..]
"Constantly building probes, constantly building pylons" <- quoting Day9
http://day9tv.blip.tv/file/4152891/ (newbie tuesday episode over base macro control, na 5min. ofzo)
In terran bewoording: Non stop SCVs en Supply depots bouwen. En blijven expanden.
Eigenlijk moet je ten alle tijden 0 minerals en 0 gas proberen te hebben. Dan doe je het goed
Ik heb je toegevoegdquote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:49 schreef Prox het volgende:
Hallo allemaal!
Ik ben Prox en wil graag in dit threadje meedoen. Ik ben opzoek naar 1v1 practice partners (diamond en evt. high platinum). Ik speelde in de Beta random en sinds release Protoss. Sta momenteel 152-119 / 1310 points ranked 6 in Diamond league Archon Beta.
Prox#438
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/371233/1/Prox/
Add me gerust ingame, mag ook gewoon voor de gezelligheid natuurlijk =)
Eerder je resources uitgeven, veel sneller council neerzetten en charge researchen en een newbie als dat terugschoppen naar bronze waar die thuis hoort.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:41 schreef Salamando het volgende:
Iemand die even mijn replay wil bekijken en tips wil geven?
http://www.megaupload.com/?d=8BLN2WY9
Als silver tegen iemand uit platinum league
Ja ik zat nog in extase dat ik zijn rush had tegengehoudenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:05 schreef Harlon het volgende:
[..]
Eerder je resources uitgeven, veel sneller council neerzetten en charge researchen en een newbie als dat terugschoppen naar bronze waar die thuis hoort.
Dat hij die rush ook niet doorzette echt. Ik zat me kapot te ergeren. Wat doet zoiets in platinum...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:08 schreef Salamando het volgende:
[..]
Ja ik zat nog in extase dat ik zijn rush had tegengehouden
Goed gecounterd en gedefendquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:41 schreef Salamando het volgende:
Iemand die even mijn replay wil bekijken en tips wil geven?
http://www.megaupload.com/?d=8BLN2WY9
Als silver tegen iemand uit platinum league
Heb de replay bekeken. Heel erg netjes de rush afgehouden, kan niets anders zeggen. Misschien had je het met twee of drie cannons ook gered, maar da's de angst om te verliezen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:41 schreef Salamando het volgende:
Iemand die even mijn replay wil bekijken en tips wil geven?
http://www.megaupload.com/?d=8BLN2WY9
Als silver tegen iemand uit platinum league
Platinum was hij? pfff zit tie op het nivo van mij. Nouja dan moet ik maar eens snel diamond gaan worden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:41 schreef Salamando het volgende:
Iemand die even mijn replay wil bekijken en tips wil geven?
http://www.megaupload.com/?d=8BLN2WY9
Als silver tegen iemand uit platinum league
Ik wil graag aankaarten: wat is daadwerkelijk het voordeel dat jullie halen uit warpgates over gewone gateways? T/m Gold zie je zeer zelden proxy warp-in en het grote voordeel aan gateways is dat je tijdens een gevecht kan queuen. Natuurlijk kun je tijdens een gevecht ook in-warpen, maar het onbreekt bijna altijd aan de micro/macro capaciteiten om dit te doen, en zo zie je regelmatig dat warpgates minder units produceren dan gateways.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:14 schreef Revje1 het volgende:
[..]
Zou toch zorgen dat je eerst een pylon bouwt en dan een gateway. Jij ging na je eerste pylon eerst voor gas.
Ik probeer zo snel mogelijk naar warp te gaan.
Kan niet. Maar hou shift ingedrukt nadat je op W > (S/E/Z) klikt en je kunt heel snel je units warpen door met links een rijtje op de grond te plaatsen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:51 schreef ASSpirine het volgende:
Hoe kan je trouwens ineens uit alle warpgates units pompen, ipv 1 per 1. Zelfde als met zerg
de build time van je units wordt iets korter (cooldown + warp = minder dan gewone gateway) en je kan ze overal neerzetten. Dat zijn de overduidelijke voordelen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:35 schreef Prox het volgende:
[..]
Ik wil graag aankaarten: wat is daadwerkelijk het voordeel dat jullie halen uit warpgates over gewone gateways? T/m Gold zie je zeer zelden proxy warp-in en het grote voordeel aan gateways is dat je tijdens een gevecht kan queuen. Natuurlijk kun je tijdens een gevecht ook in-warpen, maar het onbreekt bijna altijd aan de micro/macro capaciteiten om dit te doen, en zo zie je regelmatig dat warpgates minder units produceren dan gateways.
Ik ging de eerste 50-100 games nooit warpgates omdat ik veel makkelijker m'n productie continu kon ophouden. Natuurlijk op platinum+ niveau zijn warpgates onmisbaar door proxy harass en warpin op je mineral line etc. instant unit productie die je nodig hebt..
Misschien iets om te proberen
Je SCV's zijn sterker dan je denkt. Hij komt met 6 zerglings, jij zal tegen die tijd een SCV of 12 hebben + 1-2 marines. Dat zou je toch redelijk makkelijk tegen moeten kunnen houden dan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:09 schreef Black-Hole het volgende:
Wie heeft er een goede tip als terran tegen een zergling rush? Gisteren binnen no time afgeslacht door een paar zerglings.....
Nu bouw ik altijd tegen zerg mijn ramp dicht met suply depots en zet hier in eerst instantie wat marines achter. Nu is zerg soms zo snel dat ik al 6 zerglings in mijn basis heb terwijl ik nog maar net een marine heb kunnen trainen en mijn ramp nog niet dicht gebouwd is. Ik lees op fora dat je helions moet gebruiken tegen een zergling rush maar dan ben je toch al wat verder in de game qua tijd.
Ja natuurlijk ken ik de voordelen van warpgates, ik doe zelf niet anders. Maar ik zit even met de low-level bronze-platinum speler in m'n achterhoofd: gebruiken de meeste mensen de voordelen van warpgates wel?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:13 schreef Harlon het volgende:
[..]
de build time van je units wordt iets korter (cooldown + warp = minder dan gewone gateway) en je kan ze overal neerzetten. Dat zijn de overduidelijke voordelen.
barracks + depot en het staat dicht.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:09 schreef Black-Hole het volgende:
Wie heeft er een goede tip als terran tegen een zergling rush? Gisteren binnen no time afgeslacht door een paar zerglings.....
Nu bouw ik altijd tegen zerg mijn ramp dicht met suply depots en zet hier in eerst instantie wat marines achter. Nu is zerg soms zo snel dat ik al 6 zerglings in mijn basis heb terwijl ik nog maar net een marine heb kunnen trainen en mijn ramp nog niet dicht gebouwd is. Ik lees op fora dat je helions moet gebruiken tegen een zergling rush maar dan ben je toch al wat verder in de game qua tijd.
Marines hebben terwijl hij een 6pool doet? wat voor idioot korte buildtime heeft een barracks en marine dan wel niet?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:12 schreef Salamando het volgende:
[..]
Je SCV's zijn sterker dan je denkt. Hij komt met 6 zerglings, jij zal tegen die tijd een SCV of 12 hebben + 1-2 marines. Dat zou je toch redelijk makkelijk tegen moeten kunnen houden dan.
Ligt een beetje aan de map natuurlijk, 1 of 2 marines op een grotere map is wel mogelijk als hij je niet snel vind.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:56 schreef Harlon het volgende:
[..]
barracks + depot en het staat dicht.
[..]
Marines hebben terwijl hij een 6pool doet? wat voor idioot korte buildtime heeft een barracks en marine dan wel niet?
'scuse me? Dus omdat de newbies niet fatsoenlijk kunnen scouten, niet weten hoe ze om moeten gaan met voids of cannon rushes is er dus een probleem met Protoss vs Terran? ja dat is er overigens wel, en dat probleem heet EMP en marauders. Marauders gaan nu wel iets later komen doordat er eerst een supply depot nodig is, dan worden ze iets beter te handelen maar goed. Als blizzard serieus denkt dat Protoss sterker is dan Terran dan sporen ze echt niet meer...quote:Since the release of Wings of Liberty, the StarCraft II balance team has been diligently studying how the game is being played, playing it ourselves, and seeing how evenly the three races match up on the battlefield. While we regularly examine Battle.net player data and statistics from all regions, the information we're examining in this blog was pulled exclusively from the North American region for simplicity's sake.
Protoss are played 38.5% of the time.
Terran are played 38.0% of the time.
Zerg are played 23.5% of the time.
These are overall percentages, but they're mirrored in nearly the same exact separation through each of the leagues. This clearly shows that zerg are played less often than the other races. When we look at things like the Top 200 we like to have this data in-hand so we can ensure that it's proportionate to the amount of each race actually being played. We don't want to have a huge chunk of zerg players sitting somewhere further down unable to rise through the ranks.
Let's take a look at win percentages on a race-versus-race basis. This is something else we look at to see how matchups are faring over many games. These numbers take individual player skill into account, which helps to avoid the 50% win/loss percentage effect that the matchmaking system can impart on straight win/loss ratios.
Win % in Diamond (accounting for player skill)
49.6% win rate for Protoss when fighting Terran.
52.8% win rate for Protoss when fighting Zerg.
49.6% win rate for Terran when fighting Zerg.
Win % in Platinum (accounting for player skill)
56.3% win rate for Protoss when fighting Terran.
47.3% win rate for Protoss when fighting Zerg.
44.5% win for Terran when fighting Zerg.
Win % in Gold (accounting for player skill)
61.0% win rate for Protoss when fighting Terran.
61.1% win rate for Protoss when fighting Zerg.
49.5% win rate for Terran when fighting Zerg.
Win % in Silver (accounting for player skill)
63.6% win rate for Protoss when fighting Terran.
50.7% win rate for Protoss when fighting Zerg.
51.6% win rate for Terran when fighting Zerg.
Win % in Bronze (accounting for player skill)
59.0% win rate for Protoss when fighting Terran.
55.1% win rate for Protoss when fighting Zerg.
45.4% win rate for Terran when fighting Zerg.
As you can see there are some issues with Protoss vs. Terran in many of the leagues. From our own play experience, as well as feedback from the community, this matches pretty closely with what we're already aware of. We're working on solutions. What we're also aware of is that while the numbers don't necessarily support the need for zerg changes across all leagues, the feedback from the community as well as our own play experience tells us that improvements are necessary to make zerg matchups feel and play better.
The balance changes in our next patch will primarily focus on improving the zerg.
Here are a few of the changes we currently have planned:
· We're increasing roach range. This will allow roaches to be more effective in large groups, giving the zerg more options in the mid to end game.
· Fungal Growth will now prevent Blink, which will give zerg a way to stop endlessly Blinking stalkers which can be very challenging to deal with in large numbers.
· The Barracks are going to require a Supply Depot, which will impact a lot of early terran reaper pushes.
· The reaper speed upgrade will require the Factory, which is meant to weaken a lot of the early terran reaper attacks that dominate so many matches, especially in team games.
· We're making a number of increases to the health of zerg buildings, which will make the very vulnerable zerg technology structures more resistant to raids. We don’t expect these hit point changes to have a super significant impact on the game, but the current numbers felt way too low.
We want our avid and talented StarCraft II players to know that we're here, we're listening, and that our intent is to continue making careful and measured approaches to balance based on community and fansite feedback, our numbers and data, watching pro players and tournaments, and our own time on Battle.net playing the game alongside you
Mooi woordtje, moet je posten op TL en B.netquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 07:05 schreef Harunobu het volgende:
Ik snap Blizzard ook niet zo goed.
Ten eerste moet Blizzard het maken van maps uit handen geven. SC BW was gebalanced door Kespa/Korea dmv maps. Op Blizzard maps is SC BW onspeelbaar, met de stats die Blizzard de game heeft gegeven. Je moet dus met custom maps ladder kunnen spelen en de community moet kunnen besluiten elke maps dat zijn.
Zo niet, dan wordt de game nooit balanced.
Ten tweede moeten ze alle gebouwen niet meer 'armored' laten zijn. Gebouwen gaan te snel dood en er is geen rede voor waarom sommige units een gebouw zo bizar snel dood kunnen maken.
Ten derde moet Blizzard af van de harde counters en het idee dat elke unit overpowered moet voellen.
En vierde moeten ze eerst accepteren dat de balance van een game ook te maken heeft met hoe moeilijk het is elk ras te leren spelen. In SC BW was terran mechanisch gezien heel moeilijk en zerg is altijd strategisch lastiger omdat drones en larvae eigenlijk veel efficientere manier van bouwen is dan normale productiegebouwen, met resultaat dat zerg dus veel zwakker moet zijn. Maar dit strategische voordeel gaat pas doorwerken naar mate de game volwassener wordt en naar mate de spelers beter worden. Je kunt niet een game nu en over 4 jaar en voor zowel team games, bronze league en GSL balanced krijgen. Dat kan nooit.
Dat zijn mentaliteitveranderingen. Er is ook veel mis met de game engine an sich en ik denk nog steeds dat dingen als automining en MBS slecht zijn, maar dat gaan ze toch nooit meer veranderen, helaas.
Ik denk trouwens dat zerg fundamenteel broken is. Met creep zou zerg mobieler moeten worden. Maar zerg is juist sloom en immobiel dankzij creep. Je moet eerst creep maken voordat je kunt vechten.
Daarnaast heeft zerg gewoon minder units dan de andere races. Je kunt verschillend tellen, maar zerg heeft er gewoon minder.
Probleem van ZvT was dat terran zo veel opties had en zonder veel risico te nemen enkele sterke tactieken had om in het begin al te winnen. We wilden juist dat in SC2 elk ras in elke matchup zoveel mogelijk opties had, want dat zou het spel interessant maken. Probleem is dat het heel moeilijk is om iemand te outmacroen of te outmicroen en dat het heel makkelijk is om te leren hoe je een bepaalde build is door 5 minuten een replay te bekijken. En dan krijg je al snel een autowin, met wat geluk. Maar het imbalance zit hem in dat zerg eigenlijk geen enkel van dit soort tactieken heeft. Zelfs een baneling bust kun je redelijk makkelijk stoppen door niet ta wallen met depots.
Zerg moet een hatchery maken en moet heel veel drones gaan bouwen.
Opzich was het leuk om te zien hoe zerg met heel veel moeite de harass van terran probeerde te stoppen. De patch probeert de hele tactiek te verwijderen. Dat is geen oplossing. Dat is opgeven.
Zerg's probleem zit hem ook niet in 1 unit. Ooit was de roach 1 supply en kon een zerg een macro style spelen en maxen met 2x zoveel roaches als nu. De maps zijn allemala heel klein en je kunt als zerg niet of nauwelijks flanken. Wat je nu vooral ziet is dat zerg vertraagd en turtled totdat hij 100 supply of meer aan ultras kan maken. Die hebben niet de ruimte nodig van 100 supply aan zerglings en hebben niet zoveel last van collossus en siege tank splash, die je altijd hebt met enorm veel choke points overal op de map.
Toen ik in de beta speelde speelde ik heel veel puur hydra. Nu blijkt dat niet zo een goede tactiek te zijn en gaat men toch weer voor de roach. Hydras doen heel veel damage, maar kosten veel gas en gaan snel dood. En ze zijn extreem langzaam op creep. En dus al helemaal als ze ook nog eens gestunned worden door marauder. Nu de roach extra range heeft, wat is dan nog de rol van hydras? Je gebruikt nu toch al alleen maar queens tegen air harass. Waarom nog hydras maken na deze patch? Of krijgen die ook weer 90 hp en zijn ze iets sneller off creep? En als je dat doet doen ze weer teveel damange. Voor de range hoef je ze dan ook niet meer te halen.
Ik denk ook dat Z beter af is als ze de lair sneller morpht. En nog steeds een queen kunnen maken terwijl je morpht zou ook iets zijn waar de zerg wat aan heeft.
Het tofste aan zerg in de beta was neural parasite. De HTs van je tegenstander NPen en dan zijn leger stormen. Geen idee waarom deze totaal onbruikbaar gemaakt is. Je wilt heb in andere gevallen gebruiken dan Fungal growth.
En ZvP is meer imbalanced dan ZvT. Dus hoe ga je dit aanpakken zonder terran nog sterker te maken tegen protoss? Collossi zijn zo sterk. Hun splash damage stacked ook, of niet? Ik zou daar denk ik ook iets aan doen. Goedkoper maken en hun damage niet meer laten stacken ofzo.
Trouwens denk ik ook dat marauder stun een van de slechtste mechanics in de hele game is. Je kunt nooit een marauder force aanvallen omdat je nooit meer weg kunt rennen. Ik zou het gewoon helamaal weghalen omdat het de game nooit leuker maakt.
Trouwens als ik speel zie ik geen ene hond van wat er gebeurd. Units gaan extreem op elkaar staan, zijn zowiezo onduidelijk omdat ze in 3d zijn, en met al die health bars die je standard aan kunt zetten zie je echt helemaal niets. Ik probleer altijd maar een beetje net onder de rode health bars te drukken. Gewoon jammer dat er in grote battles zo weinig micro is. Zelfs als je al kon zien wat je deed, zou het lastig worden.
Ooh ja, LAN LATENCY!
Datquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:23 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
uuuuuuuuuuhm....okay....
ik heb dit spl dus gister gekocht.
Na een uur alle patches updaten en installeren en het aanmaken van een account (pfff dat duurt lang als je graag wilt spelen), eindelijk begonnen. 2 missies gespeeld in single player en aan de 3e begonnen.
Nu lees ik jullie vorige posts, maar volgens mij heb ik nog een heeeeeeeele hoop te leren. Allemaal termen die me echt nog niks zeggen. Snap echt niks van wat jullie allemaal zeggen haha. Maar goed hoop dat het snel komt.
Ik vraag me alleen af ben ik nou zo'n noob dat ik niet begrijp wat jullie allemaal zeggen, of ligt het er gewoon aan dat ik het spel gister pas 45 min heb gespeeld?
What the hell echt... Nou is massen dan echt wel iets voor newbies, maar dan nog, als zerg zou je het echt niet mogen verliezen van een marine rush. Had je alleen marines of ook marauders er tussen zitten?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:14 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Ik ook schijnbaar:
[ afbeelding ]
Ik begon met een 16 marine rush (zit nog inbronze he dan mag het nogquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:18 schreef Harlon het volgende:
[..]
What the hell echt... Nou is massen dan echt wel iets voor newbies, maar dan nog, als zerg zou je het echt niet mogen verliezen van een marine rush. Had je alleen marines of ook marauders er tussen zitten?
Heerlijk he, daar teer ik echt een week op op die huiliesquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:18 schreef Charles.Darwin het volgende:
Kreeg in een 3v3 laatst een hele tirade over me heen. Wij waren:
- purpose laggers (nooit last van lag, maar de lag die we in dat potje hadden was van ons, aldus hun)
- n00bs, want we speelden geen random. En dan ben je natuurlijk een n00b
- toen we ze vrij gemakkelijk hadden opgerold: een tirade aan scheldwoorden
Nice. Gefrustreerde kindjes.
Het is gelukkig eerder uitzondering dan regel. En aangezien het over het algemeen een overwinning betekent kan ik er alleen maar blij mee zijnquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:20 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Heerlijk he, daar teer ik echt een week op op die huilies![]()
Hier nog een grotere noob dus je valt mee. Ik ben begonnen op casual hahaha....speelde hiervoor alleen Ages of Empires. Maar dat was zo simpel. Paar mortars om de towers om te schieten en dan het dorp overlopen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:50 schreef Silv het volgende:
Campaign uitgespeeld op normal. Ja ik ben een noob.
Speel eerst de campaign maar uit. Je hebt echt wat extra kennis van het spel nodig voordat je overladen wordt met informatie. Er zitten ook challenges in het spel (waarbij je leert welke units het beste werken tegen units van de verschillende tegenstanders, en nog andere leuke dingen). Die zijn ook goed om door te spelen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:45 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Hier nog een grotere noob dus je valt mee. Ik ben begonnen op casual hahaha....speelde hiervoor alleen Ages of Empires. Maar dat was zo simpel. Paar mortars om de towers om te schieten en dan het dorp overlopen.
Dus ik dacht zal nu eens simpel beginnen haha. Erg ja ik weet het maar moet er helemaal in komen dus vergeef mij.
Wat ik mij afvraag hebben jullie een bepaalde strategie om je basis op te bouwen? Wat bouw je eerst? wat daarna en zo verder?
Bouwen jullie eerst 50 SCV's of gaan jullie gelijk marines bouwen (om maar iets te noemen)
Bouwen jullie veel bunkers of helemaal niet (weet niet of er later betere verdedigingstructures komen, aangezien ik pas 45 min heb gespeeld)?
Dank je wel...haha ik was wat te enthousiast denk ik haha.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:17 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Speel eerst de campaign maar uit. Je hebt echt wat extra kennis van het spel nodig voordat je overladen wordt met informatie. Er zitten ook challenges in het spel (waarbij je leert welke units het beste werken tegen units van de verschillende tegenstanders, en nog andere leuke dingen). Die zijn ook goed om door te spelen.
Het algemene idee: probeer zoveel mogelijk SCV's te bouwen, maar vergeet ook je leger niet (dus eigenlijk parallel aan elkaar opbouwen, en dat zo efficient mogelijk).
In de campagne worden alle beschikbare units mondjesmaat aan je voorgelegd dus je krijgt steeds meer optie's. En wat ook wel handig is om te weten is dat niet alle units uit de single-player campagne in het multiplayer-spel zitten. Maar dat merk je vanzelf
zorgen dat je altijd 1 scv's working heb en met de rest legers bouwen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:17 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Speel eerst de campaign maar uit. Je hebt echt wat extra kennis van het spel nodig voordat je overladen wordt met informatie. Er zitten ook challenges in het spel (waarbij je leert welke units het beste werken tegen units van de verschillende tegenstanders, en nog andere leuke dingen). Die zijn ook goed om door te spelen.
Het algemene idee: probeer zoveel mogelijk SCV's te bouwen, maar vergeet ook je leger niet (dus eigenlijk parallel aan elkaar opbouwen, en dat zo efficient mogelijk).
In de campagne worden alle beschikbare units mondjesmaat aan je voorgelegd dus je krijgt steeds meer optie's. En wat ook wel handig is om te weten is dat niet alle units uit de single-player campagne in het multiplayer-spel zitten. Maar dat merk je vanzelf
om optimaal een gas of mineral rock te mine heb je 3 scv's nodig, dat zijn er dus 30 per command center in theorie. met een overshot minerals kun je natuurlijk altijd marines maken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:50 schreef ender_xenocide het volgende:
Ik heb weer een paar potjes gespeeld met Terran en merk dat ik steeds een flink overschot heb van de minerals terwijl ik een tekort heb aan gasses.
hoeveel scv's zetten jullie gemiddeld per refinery? ik 3 tot nu toe
en hoeveel scv's zetten jullie gemiddeld per command centre op de nabije minerals? ik blijf eigenlijk gewoon steeds doorbouwen ermee...
Het overschot begint vaak zodra ik een 2de command centre heb en ook bezig ben met MULE's
ben trouwens EnderWiggin#629 ingame
ik moest op edit klikken niet op quote -.-quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:36 schreef garriej het volgende:
[..]
om optimaal een gas of mineral rock te mine heb je 3 scv's nodig, dat zijn er dus 30 per command center in theorie. met een overshot minerals kun je natuurlijk altijd marines maken.
zeker in het begin zijn marines met stimpack, shield en 1 wep upgrade zijn ze verdomde sterk vergeet marauders te maken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:08 schreef ender_xenocide het volgende:
Ah ok, ik maak op dit moment van mijn begin scv's groep 5 en probeer dan steeds met de hotkeys du sbijv 5bs of 5bb te bouwen (bouw dus ook vaak meerdere dingen tegelijk, met name supplies in het begin), het is dus nooit erg een overschot aan marines te hebben? soms laat ik het namelijk oplopen om zo te sparen voor dure dingen als thors en die grote vliegtuigen
Ik had laatst een paar gasten die extreem naar bezig waren. Eerst met een cannon rush proberen me te naaien, daarna continue reapers op m'n zerg ally waar ik dus niet kon helpen omdat ze voor zijn basis de boel hadden volgeplempt met cannons. Kom ik daar doorheen, red ik m'n ally en ging ik met wat phoenixes bij hun kloten, maar toen kwam ik er achter dat die dingen nu dus bugged waren. Begint die terran: HAHAHA STUPID NOOB, STILL USES PHOENIXES EVEN THOUGH THEY WERE NERFED IN THE PATCH... ehm. nerfed? Bugged, da's net iets anders.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:27 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Het is gelukkig eerder uitzondering dan regel. En aangezien het over het algemeen een overwinning betekent kan ik er alleen maar blij mee zijn
daarom komen ef nog 2 delen deze zullen een campain hebben voor de andere rassen. Tot die tijd wat versus a.i. Spelen met jezelf als zerg en protossquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:08 schreef ender_xenocide het volgende:
Vin dhet trouwens wel jammer dat je met de single player alleen terran kunt spelen, zou graag daarmee ook de andere rassen spelen om zo mijn multi-player tegenstanders beter te begrijpen.
Heb nu nog geen flauw idee als een unit van de tegenstander op mij afkomt wat de beste defence is met name omdat ik de units en gebouwen nog niet herken. Moet mischien eigenlijk niet te snel online willen spelen of gewoon vaak randommen in het begin zodat ik alles een beetje leer en later in 1 van de drie specialiseren,
In het begin random spelen heb ik ook gedaan, vooral om te kijken welk ras me het beste bevalt en inderdaad om de sterktes en zwaktes van de units te leren kennen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:08 schreef ender_xenocide het volgende:
Vin dhet trouwens wel jammer dat je met de single player alleen terran kunt spelen, zou graag daarmee ook de andere rassen spelen om zo mijn multi-player tegenstanders beter te begrijpen.
Heb nu nog geen flauw idee als een unit van de tegenstander op mij afkomt wat de beste defence is met name omdat ik de units en gebouwen nog niet herken. Moet mischien eigenlijk niet te snel online willen spelen of gewoon vaak randommen in het begin zodat ik alles een beetje leer en later in 1 van de drie specialiseren,
sentries <3 echt dat sommige mensen niet snappen dat die dingen me ground units erg sterk zijn maak ze vaak met stalkerd en immortals in het beginquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:35 schreef Salamando het volgende:
Sentries hebben me zojuist de game gewonnen![]()
De eerste expansion komt pas in 2012, dus als je tegen de AI wilt gaan spelen ben je nog wel ff aan het wachten. Ga dan lekker de multiplayer in.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:03 schreef garriej het volgende:
[..]
daarom komen ef nog 2 delen deze zullen een campain hebben voor de andere rassen. Tot die tijd wat versus a.i. Spelen met jezelf als zerg en protoss
klopt maar ik bedoel tegen ai om de gebouwen te leren herkennen en de units.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:41 schreef Harlon het volgende:
[..]
De eerste expansion komt pas in 2012, dus als je tegen de AI wilt gaan spelen ben je nog wel ff aan het wachten. Ga dan lekker de multiplayer in.
Dacht dat blizzard ieder jaar een expansion uit wilde brengen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:41 schreef Harlon het volgende:
[..]
De eerste expansion komt pas in 2012, dus als je tegen de AI wilt gaan spelen ben je nog wel ff aan het wachten. Ga dan lekker de multiplayer in.
Releasedates respecteren is niet echt Blizzards dingquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 01:26 schreef Salamando het volgende:
[..]
Dacht dat blizzard ieder jaar een expansion uit wilde brengen?
Lees het ook net op de gamessite ja, wordt maart 2012 ongeveer :")quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 01:45 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Releasedates respecteren is niet echt Blizzards ding
als je in bronze zit, en er is op het moment van zoeken iemand beschikbaar in bronze of silver dan zal je eerder zo iemand als tegenstander krijgen, als bijvoorbeeld uit platinum.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:15 schreef Harunobu het volgende:
Het maakt niet uit of je in bronze of in gold zit. Je speelt toch tegen dezelfde mensen. Leagues en divisions zijn puur voor de sier en hebben geen relevantie.
leagues zeggen wel degelijk wat, als je gepromote wordt zegt dat ook wat. Toen ik in Copper begon kreeg ik ook vooral tegenstanders uit die league voor me neus, in gold werd het vooral gold en platinum en terwijl ik in plat zat kreeg ik zo nu en dan een diamond en een verder vooral platinum tegen me. Nu ik in diamond zit krijg ik eigenlijk alleen maar diamonds tegenover me en dan ook nog 'ns gasten met rond de 1400 punten.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:15 schreef Harunobu het volgende:
Het maakt niet uit of je in bronze of in gold zit. Je speelt toch tegen dezelfde mensen. Leagues en divisions zijn puur voor de sier en hebben geen relevantie.
Err, leagues zeggen niets. Er is een interne matchmaking ranking. Die bepaalt tegen wie je speelt, namelijk mensen met ongeveer dezelfde interne matchmaking ranking als jij. League promotie en demotie wordt vervolgens gechecked op bepaalde intervals, waarbij gekeken wordt naar je ranking en je huidige wins/losses. Als deze te goed zijn voor je huidige league wordt je gepromote en te slecht wordt je gedemote.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:39 schreef Harlon het volgende:
[..]
leagues zeggen wel degelijk wat, als je gepromote wordt zegt dat ook wat. Toen ik in Copper begon kreeg ik ook vooral tegenstanders uit die league voor me neus, in gold werd het vooral gold en platinum en terwijl ik in plat zat kreeg ik zo nu en dan een diamond en een verder vooral platinum tegen me. Nu ik in diamond zit krijg ik eigenlijk alleen maar diamonds tegenover me en dan ook nog 'ns gasten met rond de 1400 punten.
Het zwart gedrukte doelde ik op. De hidden rating bepaald het meeste, maar als je als diamond speler veel word gematched met een bronze dan gaat er ergens toch echt iets misquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:18 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Err, leagues zeggen niets. Er is een interne matchmaking ranking. Die bepaalt tegen wie je speelt, namelijk mensen met ongeveer dezelfde interne matchmaking ranking als jij. League promotie en demotie wordt vervolgens gechecked op bepaalde intervals, waarbij gekeken wordt naar je ranking en je huidige wins/losses. Als deze te goed zijn voor je huidige league wordt je gepromote en te slecht wordt je gedemote.
Wat betekent het dus als je steeds tegen bronze spelers geplaatst wordt? Dat je interne ranking ongeveer hetzelfde is als veel andere mensen in bronze league. Als je veel tegen mensen speelt die niet in je league zitten, dan begin je in de buurt te komen van promotie (of demotie).
Leagues zeggen dus wel iets over hoe goed je bent, maar helemaal niets over tegen wie je speelt. Dit zal niet op slag veranderen omdat je promotie hebt gemaakt.
Heb ik nu ook, maar ik was even vergeten dat ik naar 3vs3 ben overgestaptquote:Op zondag 10 oktober 2010 11:35 schreef BObNL het volgende:
Hebben ze nieuwe maps in de rotatie gegooit? krijg allemaal maps die ik nog nooit gedaan heb
Ja kulas ravine is er gelukkig uit, desert Oasis ook. daarvoor zijn shakuras plateau en nog een andere, kleine map terug gekomen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:35 schreef BObNL het volgende:
Hebben ze nieuwe maps in de rotatie gegooit? krijg allemaal maps die ik nog nooit gedaan heb
voidrays en mutas pak je met marines en met vikings. Wel voorkomen dat iemand echt een enorme massa van voids weet op te bouwen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 11:49 schreef ender_xenocide het volgende:
Iemand trouwens nog tips voor de langere games tegen Zerg en Protoss? Ik merk dat ik dan namelijk altijd verlies omdat ik geen goede counter weet tegen massa aanvallen van voidrays/mutalisks. Sowieso vind ik het trouwens lastig om luchtaanvallen te counteren....
Of heb ik dan in het begin al een fout gemaakt door niet genoeg druk te zetten met kleine aanvallen?
Start de game is op, maak een char, en kom terug.quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:22 schreef Jo0Lz het volgende:
Nou zeg. Log ik in op de SC2 community site, zegt de site:
No StarCraft II license found - wtf?
Bij my games staat mijn spel als active, dus ik ga uit van een glitch op de site...
logte je niet per ongeluk in op de amerikaanse site? want daar heb je inderdaad geen licentie.quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:22 schreef Jo0Lz het volgende:
Nou zeg. Log ik in op de SC2 community site, zegt de site:
No StarCraft II license found - wtf?
Bij my games staat mijn spel als active, dus ik ga uit van een glitch op de site...
Zucht, hang nog steeds in brons met de hoogste winratio van mijn league, maar wel 3e plek dankzij domme punten indelingquote:Op maandag 11 oktober 2010 22:12 schreef Salamando het volgende:
in één week van bronze naar gold.
wtf
Was gewoon op de website, kon niet inloggen op het spel want was niet thuis...quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:30 schreef Echtjammer het volgende:
[..]
Start de game is op, maak een char, en kom terug.
Toevallig leuke linkjes mbt startersguides die in een eventuele OP kunnen? (geen zin in googlen op momentquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:44 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
hmm ben maar eens begonnen met het lezen van starters guides.
Toch wel erg handig als je echt net gaat beginnen. Interssant wat units kunnen en doen.
Dus wie net begonnen is, zeker een aanrader
ik heb geen idee hoe ik ze moet neerzetten hier dus maar even gekopieerd en geplaktquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:03 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Toevallig leuke linkjes mbt startersguides die in een eventuele OP kunnen? (geen zin in googlen op moment)
Wellicht goede guides op teamliquid.net of starcraftarena.netquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:03 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Toevallig leuke linkjes mbt startersguides die in een eventuele OP kunnen? (geen zin in googlen op moment)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |