Haha. Alle INFJ's flocken naar dat topic toe.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:21 schreef borisz het volgende:
Steertopic--> Carl Jung and Isabel Briggs Myers Personality type
En INFP"s ook denk ik? (Deze was alleen even afwezigquote:Op zaterdag 25 september 2010 19:51 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Haha. Alle INFJ's flocken naar dat topic toe.
Die zijn bezig te dromen en WOW te spelen denk ikquote:Op zaterdag 25 september 2010 19:52 schreef Windigo het volgende:
[..]
En INFP"s ook denk ik? (Deze was alleen even afwezig)
De pijn valt mee, maar ik ben er ziekjes van.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:47 schreef Isabeau het volgende:
Ach jee, krakje, dat klinkt niet prettig zegNiets te maken met die wortelkanaalbehandeling, hoop ik?
Dat was ik idd aan t doen jaquote:Op zaterdag 25 september 2010 19:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Die zijn bezig te dromen en WOW te spelen denk ik
He jeetje Krak, hoop dat je er snel vanaf bentquote:Op zaterdag 25 september 2010 19:54 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
De pijn valt mee, maar ik ben er ziekjes van.
Het zat er al voor de wortelkanaal behandeling. 2 dagen daarna is de kies ernaast getrokken en daarmee zou het opgelost moeten zijn. Ik heb nu een vette kuur dus het komt wel goed. Maandag maar even yoghurt kopen, het werkt erg goed tegen darmbacterien!
oeiquote:Op zaterdag 25 september 2010 19:54 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Het zat er al voor de wortelkanaal behandeling. 2 dagen daarna is de kies ernaast getrokken en daarmee zou het opgelost moeten zijn. Ik heb nu een vette kuur dus het komt wel goed. Maandag maar even yoghurt kopen, het werkt erg goed tegen darmbacterien!
1 of 2 weekjes Yakult of van die andere bacteriezooi werkt ook erg goedquote:Op zaterdag 25 september 2010 19:54 schreef krakkemieke het volgende:
Ja, zulk spul bedoelde ik.quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
1 of 2 weekjes Yakult of van die andere bacteriezooi werkt ook erg goed
Dat spul doet voor gezonde darmen helemaal niets, maar voor darmen waar de flora overhoop is gehaald wel
Ik zie dan altijd bloemetjes voor me.quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
1 of 2 weekjes Yakult of van die andere bacteriezooi werkt ook erg goed
Dat spul doet voor gezonde darmen helemaal niets, maar voor darmen waar de flora overhoop is gehaald wel
Het heet nu eenmaal darmfloraquote:Op zaterdag 25 september 2010 20:08 schreef krakkemieke het volgende:
Ja, zulk spul bedoelde ik.
Bedankt voor alle beterschapswensen.
Die wil ik wel!quote:
Sterkte met je optreden en fijn dat je niet hoeft te rijden!quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:32 schreef FutureFairytale het volgende:
jee sterkte Krak met je kaakontsteking!ben nu onderweg richting Markelo. Zit lekker achterin, vriend van andere danseres rijdt
Zuipse Aurequote:Op zaterdag 25 september 2010 20:49 schreef Aure het volgende:
Krak, beterschappies!
En FF, succes vanavond!
Ik ga zo een drankje doen met een vriendinnetje. Ik hou het wel op een alcoholvrije avond vanavond
Flink indrinken nu dan, merk je minder van de regen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:52 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik ga pas over een uur![]()
Wat een kloteweer is het trouwens. Het regent alwéér.
Ik denk dat ik al moet kotsen bij de geur van alcoholquote:Op zaterdag 25 september 2010 20:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Flink indrinken nu dan, merk je minder van de regen.
Heb je veel knappe jongens gezoend ofzo?quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:57 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik denk dat ik al moet kotsen bij de geur van alcohol![]()
De gaten in mn geheugen zijn vandaag weer ingevuld door een vriendin. Ik heb me weer als een debiel gedragen
Neequote:Op zaterdag 25 september 2010 20:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heb je veel knappe jongens gezoend ofzo?
Oplepelen, was een mooi doelpunt van Twentequote:
Jammer voor die knappe jongens.quote:
Die knappe jongens vinden mij doorgaans niet leuk genoeg hoorquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jammer voor die knappe jongens.
Dat komt doordat ze niet lang genoeg naar je kijken.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:04 schreef Aure het volgende:
[..]
Die knappe jongens vinden mij doorgaans niet leuk genoeg hoor
quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:06 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat komt doordat ze niet lang genoeg naar je kijken.
Oh heerlijkquote:Op zaterdag 25 september 2010 20:48 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn avondeten:
Zak Lay's Cheese & Onion chips
en
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Flammkuchen
Van de Franse week van de Lidl: Flammekueche uit de Elzas![]()
omfg wat is dit lekker!!! Een heerlijk dunne bodem met ui, spek en creme fraiche erop.
Rest van de week gezond gegeten en gemiddeld -700 kcal per dag want veel gesportdus vanavond mag het wel ff.
quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:08 schreef LieLie het volgende:
OMFG, die pizza's waren echt héél erg lekker!![]()
![]()
Ik wil ook een pizza-oven
Ik dacht echt, het verschil met de gewone oven valt best wel mee.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
pizza's
echt, volgende week maar weer
Awww, arme Luisquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:13 schreef golfer het volgende:
2x paal, 1x lat en nog steeds geen doelpunt voor Luis.
Dat verhoogt mijn kansenquote:Op zaterdag 25 september 2010 21:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zo kan ik je gezicht dus niet zien he.
Omdat die ook in de booklet van Stereotomy (het album) staan.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:38 schreef LieLie het volgende:
Steer, waarom heb jij eigenlijk van die irritante dubbelepuntjes onder je nick?
Hoort het erbij dat er geen spatie tussen de letters en de stipjes zit?quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Omdat die ook in de booklet van Stereotomy (het album) staan.
Ja, dat heb ik gecontroleerd voordat ik het zo invoerde.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:42 schreef LieLie het volgende:
[..]
Hoort het erbij dat er geen spatie tussen de letters en de stipjes zit?
Ik kan heel neurotisch worden van de opmaak van dingen![]()
* Memento-Mori voelt zich aangesprokenquote:Op zaterdag 25 september 2010 22:28 schreef flying-dutchman het volgende:
ben ik weer
Wil ik gaan stappen, is iedereen in da hood zwak ziek en misselijk of kapot of zit ergens anders of beantwoord zijn telefoon niet, etc schiet weer lekker op
Had liever gehad dat het niet zo was... een energieke en fitte MeMo is veel leuker dan een zieke MeMo (denk ik)quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:30 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
* Memento-Mori voelt zich aangesproken
Ja, terechte uitslag. Goed geleid ook door Vink.quote:Op zaterdag 25 september 2010 22:40 schreef borisz het volgende:
Puntje gepakt in Duitsland.. Kan er wel mee leven.
De volledige stapel was wel 30 centimeter?quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:31 schreef Stereotomy het volgende:
Stapel studieboeken op Bol.com gezet tweedehands.... komt tot aan mijn kruis.![]()
En da's best hoog jah.
quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:31 schreef Stereotomy het volgende:
Stapel studieboeken op Bol.com gezet tweedehands.... komt tot aan mijn kruis.![]()
En da's best hoog jah.
doe mij maar bier en kaas los van elkaarquote:Op zaterdag 25 september 2010 23:47 schreef borisz het volgende:
In de categorie biertjes: Huttenkloas Pilsner. Een pilsje uit Hengelo. Wel aardig niet bijzonder.
quote:Op zondag 26 september 2010 00:36 schreef Stereotomy het volgende:
Op Freecell's kinderen na, wat een lelijke gedrochten zeg
Wat heb je er aan/mee gedaan?quote:Op zondag 26 september 2010 00:17 schreef Leintjeuh het volgende:
Zo. Vandaag voor het eerst in m'n gezicht geslagen door een agressieve patiënt. Wat een klote ervaring zeg. Kan er nog boos van worden.
Ik heb hem aangesproken, een MIC (melding incident cliënt) en een MIM (melding incident medewerker) ingevuld. En dat is alles wat ik kan doen. Heb het gemeld aan plaatsvervangend leidinggevende, collega's en gerapporteerd.quote:Op zondag 26 september 2010 00:56 schreef golfer het volgende:
Wat heb je er aan/mee gedaan?
Melding van gemaakt? En verder?
Hier ook na wat slobber Glen Talloch weer bedtime.quote:Op zondag 26 september 2010 01:14 schreef Leintjeuh het volgende:
Pfoei. Na twee dubbele Red Label is het bedtijdTot morgen
![]()
jezus Lein, hoe was de situatie? Je hebt heel goed gehandeld. Hopelijk geen pijn eraan overgehouden. In je gezicht geslagen worden is vernederendquote:Op zondag 26 september 2010 00:17 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik cheer voor de combinatie
Zo. Vandaag voor het eerst in m'n gezicht geslagen door een agressieve patiënt. Wat een klote ervaring zeg. Kan er nog boos van worden.
whehehe Bobin geweest?quote:Op zondag 26 september 2010 02:32 schreef Aure het volgende:
Fijn dat alles zo goed is gegaan Tezz!
Ik ben net thuis en heb heel netjes de hele avond cola en water gedronkenIk voel me dan ook nog topfit
Is toch ook weer een nieuwe ervaring.. 's Nachts thuis komen en NORMAAL de trap op kunnen lopen zonder te denken dat het hele huis om je heen draait
Neuh, alcoholvrij avondje ingelast vanwege mijn avontuur van gisteravondquote:Op zondag 26 september 2010 02:34 schreef flying-dutchman het volgende:
[..]
whehehe Bobin geweest?
ik vind het niet erg als het om mij draait.... maar liefst idd niet hetzelfde als het alleen maar voor je gevoel draait
oh jaquote:Op zondag 26 september 2010 02:36 schreef Aure het volgende:
[..]
Neuh, alcoholvrij avondje ingelast vanwege mijn avontuur van gisteravond![]()
![]()
![]()
Voor mij was het echt 6 jaar geleden ofzoquote:Op zondag 26 september 2010 02:38 schreef flying-dutchman het volgende:
[..]
oh ja
voor mij is het inmiddels alweer bijna 2 jaar geleden dat ik gekotst heb. Voordeel van kotsen was toch wel dat je vrij weinig hoofdpijn in de ochtend hebt
* flying-dutchman gooit een extra dekentje over Aure heen.quote:Op zondag 26 september 2010 02:41 schreef Aure het volgende:
[..]
Voor mij was het echt 6 jaar geleden ofzoNu moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met mn niet-kotsen-van-de-drankrecord
![]()
Anyway ik ga slapen, heb het kouuddd... Ben net door de regen naar huis gefietst
Dat lijkt me leuk!quote:Op zondag 26 september 2010 09:28 schreef Windigo het volgende:
Goedemorgen
Zo even opfrissen en dan naar de Boerenmarkt die hier gehouden wordt ivm de Week van de Smaak
T is op Amersfoort Schothorst, en t is vandaag de laatste dag van de week van de Smaak. Misschien is er bij jou in de buurt ook nog iets leuks?quote:
Ik heb slecht geslapen maar dat is normaal, ik ben eraan gewend.quote:Op zondag 26 september 2010 09:49 schreef Isabeau het volgende:
Hoe gaat het nu, Krak? Goed geslapen?
En FC, die foto's van Tara met Leander(sowieso die van Leander op de bank is geweldig).
Maar wat Steer al vroeg, is dit een bewoner die wel vaker mept of was er iets gebeurt waardoor hij extra boos was? Ik heb vrijdag nog een VIM (ook iets met incident) ingevuld en wilde aan het eind bij opmerkingen zetten dat de waslijst aan gegevens die ze vragen behoorlijk ontmoedigen om in de toekomst nog eens zoiets te doen (ik was een half uur bezig).
Wat vervelend dat je altijd slecht slaaptquote:Op zondag 26 september 2010 10:05 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb slecht geslapen maar dat is normaal, ik ben eraan gewend.Even afkloppen, maar het lijkt allemaal ietsjes minder gezwollen.
Leuke foto's idd Free!
Die administratieve rompslomp is ook overal he.
Ik sprak die patiënt aan omdat hij een harde klap gaf op het tafelblad van een andere patiënt, dat dat niet kon en niet mocht en niet ok was. Toen kreeg ik een dreunquote:Op zondag 26 september 2010 01:40 schreef FutureFairytale het volgende:
jezus Lein, hoe was de situatie? Je hebt heel goed gehandeld. Hopelijk geen pijn eraan overgehouden. In je gezicht geslagen worden is vernederend
Ja, dit is er een die bekend is met agressief gedrag en fysiek geweld. Gelukkig zijn die formulieren voor mij maar 10 minuten werk. Dat is het voordeel van werken op een plek waar meer laag-opgeleiden en allochtonen werken dan autochtonen en/of hoger opgeleide mensenquote:Op zondag 26 september 2010 09:49 schreef Isabeau het volgende:
Maar wat Steer al vroeg, is dit een bewoner die wel vaker mept of was er iets gebeurt waardoor hij extra boos was? Ik heb vrijdag nog een VIM (ook iets met incident) ingevuld en wilde aan het eind bij opmerkingen zetten dat de waslijst aan gegevens die ze vragen behoorlijk ontmoedigen om in de toekomst nog eens zoiets te doen (ik was een half uur bezig).
Ik slaap wel in, maar wordt elk uur wakker. Ik ben overdag niet moe dus het is te doen.quote:Op zondag 26 september 2010 10:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat vervelend dat je altijd slecht slaaptDat lijkt me zo frustrerend (ben een tijd bekend geweest met insomnia, maar nu gaat het over het algemeen wel goed)
En ja, administratieve rompslomp is overal, met name in de zorgTerwijl ik vind dat verpleegkundigen voor mensen moeten zorgen zijn ze met name bezig met zorgplannen en rapportages schrijven
Alles moet je tegenwoordig ook verantwoorden en niemand die het ooit weer leest.
Dat lijken me moeilijke situaties.quote:Op zondag 26 september 2010 10:12 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik sprak die patiënt aan omdat hij een harde klap gaf op het tafelblad van een andere patiënt, dat dat niet kon en niet mocht en niet ok was. Toen kreeg ik een dreunMaar het is inderdaad vernederend
Ik ben zo blij dat mijn ouders houden van dure feestjes gevenquote:Op zondag 26 september 2010 09:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik word een beetje verdrietig van Tezz haar mezze buffet van Griekse hapjesHaar ouders waren 40 jaar getrouwd en ze mocht het eten verzorgen en moet je die foto's eens zien: echt, geweldig! En dan denk ik aan het eten wat mijn ouders hadden gedaan voor hun 40 jarige bruiloft: een paar bakken oneetbare aardappelsalades uit Duitsland en een paar schalen vlees voor op de bbq. En ik wilde ook zo graag iets moois maken, maar ze vonden dat ik geen moeite hoefde te doen (wat ik echt heel graag doe
). En ik weet heus wel dat het hun dag was en zij beslissen hoe en wat, maar ik voelde me zo vreselijk gepasseerd
Fijn voor Tezz dat haar ouders haar dit wel hebben laten doen
Stukken beter dusquote:Op zondag 26 september 2010 10:14 schreef Leintjeuh het volgende:
Ja, dit is er een die bekend is met agressief gedrag en fysiek geweld. Gelukkig zijn die formulieren voor mij maar 10 minuten werk. Dat is het voordeel van werken op een plek waar meer laag-opgeleiden en allochtonen werken dan autochtonen en/of hoger opgeleide mensen
Het was wel duur vlees uit Duitslandquote:Op zondag 26 september 2010 10:18 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik ben zo blij dat mijn ouders houden van dure feestjes gevenMaar ik snap je heel goed, oneetbare aardappelsalade en BBQ vlees is niet echt feestelijk.
Ik kom eraanquote:Op zondag 26 september 2010 10:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil wel vragen of je op wow de festival boss komt doen, maar ik ben zo bang dat je de ram wint
Je hebt dat transporter ding al na 1x doenquote:Op zondag 26 september 2010 10:20 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik kom eraan
En die ram, die gún je me toch wel?
ik had hier op gereageerd, maar toen bleek m'n internet 't op te geven, dus nogmaals:quote:Op zondag 26 september 2010 09:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik word een beetje verdrietig van Tezz haar mezze buffet van Griekse hapjesHaar ouders waren 40 jaar getrouwd en ze mocht het eten verzorgen en moet je die foto's eens zien: echt, geweldig! En dan denk ik aan het eten wat mijn ouders hadden gedaan voor hun 40 jarige bruiloft: een paar bakken oneetbare aardappelsalades uit Duitsland en een paar schalen vlees voor op de bbq. En ik wilde ook zo graag iets moois maken, maar ze vonden dat ik geen moeite hoefde te doen (wat ik echt heel graag doe
). En ik weet heus wel dat het hun dag was en zij beslissen hoe en wat, maar ik voelde me zo vreselijk gepasseerd
Ooh, dat lijkt me ook vreselijk! Wat erg Isa! Ik heb destijds toen ze besloten een feestje te geven direct aangeboden dat ik het wilde doen.quote:Op zondag 26 september 2010 09:56 schreef Isabeau het volgende:
Gelukkig is mijn moeder ook van de 'perfectie'. Alles moet kloppen....... (dus ook alle drankjes die horen bij een Griekse avond, de juiste servetten, ja zelfs griekse muziek).quote:Op zondag 26 september 2010 10:18 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat mijn ouders houden van dure feestjes gevenMaar ik snap je heel goed, oneetbare aardappelsalade en BBQ vlees is niet echt feestelijk.
Lekker rustig aan doen vandaag?quote:Op zondag 26 september 2010 11:21 schreef Tezz het volgende:
Ik ben wel moe nu, haha! Ben net pas wakker en dat is echt UNIEK. Al mijn spieren doen pijn en mijn hoofd protesteert ook (maar dat komt door de ouzo die strategisch op het hoekje van het keukenblad stond....)
wow! Netjes hoor!quote:Op zondag 26 september 2010 11:19 schreef Tezz het volgende:
[..]
Gelukkig is mijn moeder ook van de 'perfectie'. Alles moet kloppen....... (dus ook alle drankjes die horen bij een Griekse avond, de juiste servetten, ja zelfs griekse muziek).
Maar duur was het uiteindelijk niet. Ik heb voor ongeveer 170 euro boodschappen gedaan voor het eten en daar hebben 30 personen van gegeten..........
De griekse keuken is ook niet erg duur eigenlijk. Veel kruiden, maar die heb ik bij de Turk gekocht. En de souflaki was weliswaar gemaakt van varkenshaas, maar die was vorige week in de reclame dus die kwam uit de vriezer!quote:Op zondag 26 september 2010 11:24 schreef DarkElf het volgende:
Leuke foto en isa, jammer is dat. Jammer dat ze niet snapten dat je zoiets leuk vindt. En tezz, dat valt enorm mee hoeveel je kwijt was daaraan!
Het heeft me ook bloed zweet en tranen gekost, maar ik zou het zo weer doen!quote:Op zondag 26 september 2010 11:27 schreef krakkemieke het volgende:
Mooie foto Sarabi!
Als er mensen komen eten sta ik ook graag in de keuken, maar voor 30 man? Dat red ik niet, petje af!
hihi, dat doe ik ook als ik voor veel (ok, geen 30 tot nu toe) mensen moet kokenquote:Op zondag 26 september 2010 11:33 schreef Tezz het volgende:
[..]
Het heeft me ook bloed zweet en tranen gekost, maar ik zou het zo weer doen!
Mijn man lachte me trouwens wel uit met mijn 'administratie'. Ik had alles opgeschreven, punt voor punt wat ik op het moment supreme moest doen.
Verder had ik een plattegrond van de tafel gemaakt en dat zorgde helemaal voor hilariteit, maar ik moet er niet aan denken dat je op de avond zelf nog moet bedenken waar alles moet komen te staan enzo.....
Ik word echt helemaal verlegen van alle complimentjes. Super, super, superleuk!!!!!!!!!
Hier nog eentjequote:Op zondag 26 september 2010 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
hihi, dat doe ik ook als ik voor veel (ok, geen 30 tot nu toe) mensen moet koken![]()
Ja, maar anders lukt zoiets ook niet!quote:Op zondag 26 september 2010 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
hihi, dat doe ik ook als ik voor veel (ok, geen 30 tot nu toe) mensen moet koken![]()
quote:Op zondag 26 september 2010 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
nu heb ik weer zin om voor veel mensen te koken, dank je![]()
nou, er staat al stoofpot voor een weeshuis opquote:Op zondag 26 september 2010 11:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Nou, nodig een stel mensen uit en ga koken
Hier nog een bakjesfan. Alles voorsnijden, eerst ui dan knoflook dan de rest. OPruimen en daarna koken.quote:Op zondag 26 september 2010 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
en ik maak altijd bakjes waar ik dan stuk voor stuk de ingrediënten in doe
en dan begin ik altijd metknoflook
en ui (gaat bijna overal in) en dan de rest..
bakjes
quote:Op zondag 26 september 2010 11:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Hier nog een bakjesfan. Alles voorsnijden, eerst ui dan knoflook dan de rest. OPruimen en daarna koken.
Ik ruim vaak op als ik moet wachten tot iets kookt ofzo. ik heb dan ook een mini-keuken.quote:Op zondag 26 september 2010 11:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Hier nog een bakjesfan. Alles voorsnijden, eerst ui dan knoflook dan de rest. OPruimen en daarna koken.
Veel plezier!quote:Op zondag 26 september 2010 11:53 schreef Sarabi het volgende:
Dankjewel voor de complimentjes
Vandaag misschien wat betere foto's
Ik ga me maar eens omkledenover 2 uur is het alweer voorbij
Eens kijken of die vriendin mee uit eten wil
Nou, dat was gisteren heerlijk! Mijn moeder ruimde alles achter mijn kont op. Ze wilde zich niet bemoeien met het koken (daar ben ik ook te eigenwijs voor, ik wil alles zelluf doen) maar het was heerlijk dat het keukenblad telkens schoon werd geveegd en schalen tussendoor werden afgewassen!quote:Op zondag 26 september 2010 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
oh, en Mr.Mo ruimt altijd achter mij op! Ik hoef dan ook zelden iets op te ruimen
Jaaaaa foto's!!!!!!!quote:Op zondag 26 september 2010 11:53 schreef Sarabi het volgende:
Dankjewel voor de complimentjes
Vandaag misschien wat betere foto's
Ik ga me maar eens omkledenover 2 uur is het alweer voorbij
Eens kijken of die vriendin mee uit eten wil
it's like magicquote:Op zondag 26 september 2010 12:12 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nou, dat was gisteren heerlijk! Mijn moeder ruimde alles achter mijn kont op. Ze wilde zich niet bemoeien met het koken (daar ben ik ook te eigenwijs voor, ik wil alles zelluf doen) maar het was heerlijk dat het keukenblad telkens schoon werd geveegd en schalen tussendoor werden afgewassen!
Ja dat was het!quote:
Tip voor de vriezer: neem een aparte lade per 'soort'. Ik heb vier laden. Lade 1 is voor brood, lade 2 is voor groente/ijsjes/deeg etc., lade 3 is voor vlees en lade 4 is voor frituurspul.quote:Op zondag 26 september 2010 12:18 schreef motorbloempje het volgende:
hihi!
over schoonmaken en opruimen gesproken: ik ga deze week de keuken maar weer eens een goede schoonmaakbeurt geven. Gasfornuis in z'n geheel, werkbladen even goed leeghalen en schrobben, kastjes, kruiden uitzoeken en lijstjes makenmet wat ik nog weer bij de toko moet halen..
En ik ga een nieuw systeem voor in de vriezer bedenken zodat ik wat meer verschillende soorten vlees in kan vriezen zonder dat ik als ik het er uit haal niet meer twijfel over wat 't ookalweer was
Gouden tip DE!quote:Op zondag 26 september 2010 12:26 schreef DarkElf het volgende:
Rol schilderstape. Handig om op te schrijven als je iets invriest.
Leuk, anders kan je vragen of Pee je een snelstoomcursus fotografie kan verzorgen? Als je hem een copieuze maaltijd in ruil aanbied wil hij het vast wel overwegenquote:Op zondag 26 september 2010 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
oh, en ik bedacht mij een leuk ideenou ja, mij leek 't leuk
een CUL Foodgawkers meet ofzo! Zelfde idee als de meet bij mij thuis een paar maanden geleden (wat echt heel leuk was!) maar dan ook echt met opmaak en foto's maken enzo!
Zou voor m'n blogje graag wat betere foto's leren makenen eigenlijk uberhaupt m'n camera wat vaker gebruiken
want gebruik 'm echt te weinig nu voor wat hij me heeft gekost
dus ik dacht:
boh! Misschien zijn er andere culi's die dat ook leuk vinden
puik, wist ik niet! Dacht dat 't niet meer leesbaar zou blijven! En nog goedkoper ook dan etiketjesquote:
Oh ja, waren jullie niet bezig voor een nieuwe huis?quote:Op zondag 26 september 2010 12:31 schreef kaasplankje het volgende:
Ik wil in mijn nieuwe huis ook een vriezermet etiketjes
Not yetquote:Op zondag 26 september 2010 12:33 schreef Stereotomy het volgende:
Oh ja, waren jullie niet bezig voor een nieuwe huis?
als P gewoon ook komtquote:Op zondag 26 september 2010 12:29 schreef kaasplankje het volgende:
Goedemorgen!
[..]
Leuk, anders kan je vragen of Pee je een snelstoomcursus fotografie kan verzorgen? Als je hem een copieuze maaltijd in ruil aanbied wil hij het vast wel overwegen
quote:Op zondag 26 september 2010 12:32 schreef Stereotomy het volgende:
Vanavond Dexter seizoen 5 episode 1 op Showtime
Morgen ff een Torrentje aanslingeren dus
Eerste wat ik gekocht heb voor mijn nieuwe huis: een vriezer.quote:Op zondag 26 september 2010 12:31 schreef kaasplankje het volgende:
Ik wil in mijn nieuwe huis ook een vriezermet etiketjes
Mijn ouders wilden mij ook ontzien of zo, want zelf houden ze niet van koken en dus kunnen ze het zich echt niet voorstellen dat iemand anders daar veel plezier aan beleeft. Of zoietsquote:Op zondag 26 september 2010 11:17 schreef Tezz het volgende:
Ooh, dat lijkt me ook vreselijk! Wat erg Isa! Ik heb destijds toen ze besloten een feestje te geven direct aangeboden dat ik het wilde doen.
Mijn moeder zei in eerste instantie ook dat dat niet nodig was, dat vond ze niet leuk voor mij. Maar toen ik aangaf dat dat juist wél leuk voor mij was ging ze meteen overstag, haha!
Mijn vader dreigde het nog even 'te verpesten' door in mijn winkelmandje allerlei kant en klare dingen te goooien om mij 'te ontzien' maar daar heb ik een stokje voor gestoken, haha!
Gelukkig gaat zo'n ding ook weer niet zo snel kapot hequote:Op zondag 26 september 2010 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
Zou voor m'n blogje graag wat betere foto's leren makenen eigenlijk uberhaupt m'n camera wat vaker gebruiken
want gebruik 'm echt te weinig nu voor wat hij me heeft gekost
dus ik dacht:
Gebruik ik ook iddquote:Op zondag 26 september 2010 12:26 schreef DarkElf het volgende:
Rol schilderstape. Handig om op te schrijven als je iets invriest.
En dan Pee alle foto's laten maken zekerquote:
neequote:Op zondag 26 september 2010 12:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En dan Pee alle foto's laten maken zeker
Jij kookt de gerechten toch?quote:Op zondag 26 september 2010 12:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee
ik wil ook credits en veren in m'n reet
Ja, wellicht ergens aankomend voorjaar. Eerst maar even wachten op een werkgeversverklaring van babe. Ik kan wel een hypotheek krijgen maar Lein nog niet. Het huisje waar we nu wonen is heel schattig, maar een beetje te klein.quote:Op zondag 26 september 2010 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
maar zit in de planning?wat leuk!
wat leuk!quote:Op zondag 26 september 2010 12:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, wellicht ergens aankomend voorjaar. Eerst maar even wachten op een werkgeversverklaring van babe. Ik kan wel een hypotheek krijgen maar Lein nog niet. Het huisje waar we nu wonen is heel schattig, maar een beetje te klein.
My god....moet ik EN fotograferen EN kokenquote:Op zondag 26 september 2010 12:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, niet alles![]()
pot-luck-dinners ftw!
Knap gemaakt hoor.quote:Op zondag 26 september 2010 12:48 schreef Aure het volgende:
Hahahaha hebben jullie de nieuwe clip van Ok Go al gezien?
Wederom briljant.
Brood met gebakken ei?quote:Op zondag 26 september 2010 13:00 schreef Aure het volgende:
Hmmm ik moet nog ontbijten, maar ik weet niet echt waar ik zin in heb.
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAW!!!! Je laat me schrikkenquote:
klinkt goed. ik ga maar voor broodjes met grillworstquote:Op zondag 26 september 2010 13:03 schreef Aure het volgende:
[..]
Yeah ik denk het. En ik heb nog champignons over, misschien doe ik die dr wel bij
Staat ook op mijn verveel-programma, zappend met voetjebal.quote:Op zondag 26 september 2010 13:22 schreef flying-dutchman het volgende:
Zo maar uit verveling Formula 1 kijken
Oeh, thnx!quote:Op zondag 26 september 2010 13:22 schreef borisz het volgende:
Speciaal voor TAV zo live handbal op de TV. NL - Montenegro voor de Holland cup
nomquote:Op zondag 26 september 2010 13:25 schreef Sunnythesun het volgende:
Mijn vader en stiefmoeder hadden trouwens enorm lekkere curry's gemaakt voor gister! 3 enorme pannen vol (er komen ook altijd minstens 40 man/vrouw/kind op een verjaardag daar), lamscurry, kipcurry met druiven en noten en een pan dahl. Met rijst en naanbrood en zo uiteraard..
Twee uur begint het dusquote:
ja, en ze besteden er nu echt een keer uitgebreid aandacht aanquote:
quote:Op zondag 26 september 2010 13:40 schreef DarkElf het volgende:
de croque monsieur die de mr gemaakt heeft waren echt zalig!!!
Voor de delicious lezers; ik had die met gruyere, gedroogde ham en spinazie![]()
Wel een zware loting op het EK. Oekraine, Duitsland en Zweden. Over twee jaar het EK in NL.quote:Op zondag 26 september 2010 13:40 schreef TAV74 het volgende:
[..]
ja, en ze besteden er nu echt een keer uitgebreid aandacht aan![]()
quote:Op zondag 26 september 2010 13:40 schreef DarkElf het volgende:
de croque monsieur die de mr gemaakt heeft waren echt zalig!!!
Voor de delicious lezers; ik had die met gruyere, gedroogde ham en spinazie![]()
quote:Op zondag 26 september 2010 13:43 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nou idd!!! t gaat rechtstreeks naar je heupen denk ik, maar soit.
Mmm
Oh ja! die heb ik dan ook wel eens gemaakt, lekker was dat.quote:Op zondag 26 september 2010 13:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Komt uit de zelfde delicious als die salade met avocado en gebakken spek
Das minder tof zegquote:Op zondag 26 september 2010 14:34 schreef Windigo het volgende:
Goedemiddag
Ik ga van de week naar dokter voor een verwijzing naar de internist, ik eet nog steeds volgens de normale (gezonde) richtlijnen , volgens de dieetist, en blijf toch aankomen, dat is vreemd. We gaan kijken of het aan mijn stofwisseling ligt.
Het is niet meer leuk, ik weeg nu 97 kilo. Terwijl ik nog minder eet dan normaal, en ook actiever ben.Het lijkt wel of ik een aankom-pil heb geslikt, ik weet niet waar het van is. Hopelijk gaan we daar achter komen.
Mja jij hebt wel een idee van hoe het voelt natuurlijk, ik heb er nu ook lichamelijke klachten van. Maar het gekke is dat het bij mij niet komt van een verkeerd eetpatroon, maar door (waarschijnlijk) een ontregelde schildklier. Want ook toen ik slank was had ik een dikke keel, en dat kan daar op wijzen. Ik hoop dat het nu eens duidelijk word, want dit is echt geen fijn gewicht bij 1.72quote:
Een beetje, maar dat van mij komt door jaren en jaren en jaren genieten van teveel lekkere dingenquote:Op zondag 26 september 2010 14:39 schreef Windigo het volgende:
Mja jij hebt wel een idee van hoe het voelt natuurlijk, ik heb er nu ook lichamelijke klachten van.
Daar kan ik me iets bij voorstellen jaquote:.. want dit is echt geen fijn gewicht bij 1.72
4x per dag naar de WC lijkt me ook niet gezond hoorquote:Er moet iets ontregeld zijn in mn stofwisseling ofzo, ik bedoel ik ga 4x per dag naar wc, ik heb dus wèl een goede spijsvertering, maar kennelijk sla ik teveel op ofzo. Heel gek. Wel zorgelijk, ik wil geen michelinvrouwtje worden.En zeker niet zonder dat dat allemaal van lekker eten komt!
Soort LotR achtige serie is dat zeker?quote:Op zondag 26 september 2010 14:21 schreef Sunnythesun het volgende:
en toen had ik alle 11 delen van De wetten van de Magie uit..
Mja toen ik slank was ging ik ook al zo vaak naar de wc, dus ik dacht dat het normaal was. Maar nu ik zonder reden aan lijk te komen, blijkt toch dat het niet zo normaal is.quote:Op zondag 26 september 2010 14:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een beetje, maar dat van mij komt door jaren en jaren en jaren genieten van teveel lekkere dingen
[..]
Daar kan ik me iets bij voorstellen ja
[..]
4x per dag naar de WC lijkt me ook niet gezond hoorHopen dat de internist iets vind
Welk boek is dat? Dan moet ik die niet lezenquote:Op zondag 26 september 2010 14:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Soort LotR achtige serie is dat zeker?
Ik zit in een zg. literaire thrillerWat een bullshit om het zo te noemen. Ze schrijft leuk maar je ziet alles al een km vantevoren aankomen. Snel uitlezen en op naar een Bernlef
Heb je nog genoten op de boerenmarkt?quote:Op zondag 26 september 2010 14:53 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mja toen ik slank was ging ik ook al zo vaak naar de wc, dus ik dacht dat het normaal was. Maar nu ik zonder reden aan lijk te komen, blijkt toch dat het niet zo normaal is.
En inderdaad, als dit gewicht alleen maar van genieten zou zijn, dan zou het toch iets minder vervelend voelen
Jeetje Windogo, wat naar om te lezen. Je hebt de laatste maanden veel stress gehad he, dat kan een factor hebben gespeeld. Door stress (het stresshormoon Cortisol) gaat je lichaam liever energie opslaan in vet dan verbranden.quote:Op zondag 26 september 2010 14:34 schreef Windigo het volgende:
Goedemiddag
Ik ga van de week naar dokter voor een verwijzing naar de internist, ik eet nog steeds volgens de normale (gezonde) richtlijnen , volgens de dieetist, en blijf toch aankomen, dat is vreemd. We gaan kijken of het aan mijn stofwisseling ligt.
Het is niet meer leuk, ik weeg nu 97 kilo. Terwijl ik nog minder eet dan normaal, en ook actiever ben.Het lijkt wel of ik een aankom-pil heb geslikt, ik weet niet waar het van is. Hopelijk gaan we daar achter komen.
Nou het viel nogal tegen eigenlijk, het waren maar 9 kraampjesquote:Op zondag 26 september 2010 14:55 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Heb je nog genoten op de boerenmarkt?
Ja hoor, dat ging bij mij ook voorbij. Ik was ooit afgevallen en zag het niet, net als jij. Ik zei tegen mijn zus: Als ik jouw figuur heb, wil ik ook zo'n jurkje. Ze lag dubbel van het lachen, want ik had al zo'n figuur. En toen voelde ik me zo slank als ik was.quote:Op zondag 26 september 2010 14:54 schreef Stereotomy het volgende:
Lekker gezwommen
Voel me nog steeds zo dik als een halfjaar geleden.Zal wel nooit voorbij gaan.
Nu eerst ff eten
dattum.. kreeg dat ook te horen toen ik maar bleef aankomen terwijl ik opzich niets raars deed. Niet eten op afvalniveau, maar zeker wel gewoon op onderhoud...quote:Op zondag 26 september 2010 14:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jeetje Windogo, wat naar om te lezen. Je hebt de laatste maanden veel stress gehad he, dat kan een factor hebben gespeeld. Door stress (het stresshormoon Cortisol) gaat je lichaam liever energie opslaan in vet dan verbranden.
Oh echt? Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Dat zou een boel kunnen verklaren! Maar ja dit probleem speelt al jaren, en ik ga altijd al erg vaak naar de wc + ik heb een chronisch huidprobleem waar ze de oorzaak nooit van hebben kunnen achterhalen. Toch reden om eens te laten kijken.quote:Op zondag 26 september 2010 14:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jeetje Windogo, wat naar om te lezen. Je hebt de laatste maanden veel stress gehad he, dat kan een factor hebben gespeeld. Door stress (het stresshormoon Cortisol) gaat je lichaam liever energie opslaan in vet dan verbranden.
Ik vind de pomp zo leuk om mee te spelen....quote:Op zondag 26 september 2010 14:56 schreef Windigo het volgende:
[..]
Nou het viel nogal tegen eigenlijk, het waren maar 9 kraampjesIk hoop dat het de volgende keer wat uitgebreider is. Het enige wat echt niet te versmaden was waren de italiaanse koekjes die er te krijgen waren, en ik heb een heerlijk Italiaans rozemarijnbrood gekocht.
quote:Op zondag 26 september 2010 14:57 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ja hoor, dat ging bij mij ook voorbij. Ik was ooit afgevallen en zag het niet, net als jij. Ik zei tegen mijn zus: Als ik jouw figuur heb, wil ik ook zo'n jurkje. Ze lag dubbel van het lachen, want ik had al zo'n figuur. En toen voelde ik me zo slank als ik was.
Deze quote gaat zonder context de archieven in, Krakquote:Op zondag 26 september 2010 14:58 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik vind de pomp zo leuk om mee te spelen....
Ik heb ook al jaren stress, misschien is dat het dan wel. Wel een goede invalshoek van jullie, bedanktquote:Op zondag 26 september 2010 14:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dattum.. kreeg dat ook te horen toen ik maar bleef aankomen terwijl ik opzich niets raars deed. Niet eten op afvalniveau, maar zeker wel gewoon op onderhoud...
maar ga idd gewoon naar de dokter en kijk of deze uitkomst kan bieden! Succes
ik weet ook niet precies hoe het zit, maar als het straks beter met mijn gewicht gaat dan weet ik wel dat 't voor mij waar wasquote:Op zondag 26 september 2010 14:59 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ik heb ook al jaren stress, misschien is dat het dan wel. Wel een goede invalshoek van jullie, bedankt![]()
Ik had er namelijk nog nooit van gehoord dat daar een verband tussen kon zijn.
Meestal is er geen één hoofdoorzaak aan te wijzen hoor, maar een serie aan oorzaken die bij elkaar alles je lichaam wat ontregelen.quote:Op zondag 26 september 2010 14:57 schreef Windigo het volgende:
[..]
Oh echt? Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Dat zou een boel kunnen verklaren! Maar ja dit probleem speelt al jaren, en ik ga altijd al erg vaak naar de wc + ik heb een chronisch huidprobleem waar ze de oorzaak nooit van hebben kunnen achterhalen. Toch reden om eens te laten kijken.
voor 30 man ¤ 170,-? Wow, teach me thatquote:Op zondag 26 september 2010 11:19 schreef Tezz het volgende:
[..]
Gelukkig is mijn moeder ook van de 'perfectie'. Alles moet kloppen....... (dus ook alle drankjes die horen bij een Griekse avond, de juiste servetten, ja zelfs griekse muziek).
Maar duur was het uiteindelijk niet. Ik heb voor ongeveer 170 euro boodschappen gedaan voor het eten en daar hebben 30 personen van gegeten..........
oh, ja, geweldig lekker hoorquote:Op zondag 26 september 2010 15:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
voor 30 man ¤ 170,-? Wow, teach me thatnogmaals; echt heerlijk gekookt! alleen Ouzo sla ik liever af, ik vind anijs niet lekker
MoBlo; op je vaders feestje kippenvleugeltjes? dat is toch heeeerlijk?
![]()
Haha, nee maar ik loop al jaren bij diverse dieetisten Steer, en die zeggen allemaal dat ik te weinig eet én dat ik gezonde dingen eet. Ik snoep natuurlijk wel eens, maar niet meer dan een ander. We gaan natuurlijk niet zomaar naar een internist, we gaan omdat de normale oplossingen (bewegen, anders eten) niet werkenquote:Op zondag 26 september 2010 15:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Meestal is er geen één hoofdoorzaak aan te wijzen hoor, maar een serie aan oorzaken die bij elkaar alles je lichaam wat ontregelen.Stress kán dus een oorzaak zijn, samen met een andere waarschijnlijke oorzaak: dat je misschien toch net iets teveel gesnackt hebt dan je dacht.
Dat zie ik bij mezelf ook: denk je, hmm, blokje chocola (en nog eentje! hmm
), blijk je gewoon 25% van je dagelijkse energiebehoefte naar binnen te hebben gesmikkeld
dat kan dus zomaar gebeuren.
Even een gewetensvraag hoor: schrijf jij echt alle snacks op die je eet? Want een dietist weet natuurlijk alleen wat je opschrijft dat je eet.quote:Op zondag 26 september 2010 15:05 schreef Windigo het volgende:
[..]
Haha, nee maar ik loop al jaren bij diverse dieetisten Steer, en die zeggen allemaal dat ik te weinig eet én dat ik gezonde dingen eet. Ik snoep natuurlijk wel eens, maar niet meer dan een ander. We gaan natuurlijk niet zomaar naar een internist, we gaan omdat de normale oplossingen (bewegen, anders eten) niet werken
Nou ja, dat doe ik nu dus wel, normaal eten. Maar ik kom nu met ongeveer 5 kilo per maand aan, dat klopt echt niet. Ben in 6 maanden van 78 kilo naar 97, en in een jaar van 75 naar 97. Heel vreemdquote:Op zondag 26 september 2010 15:07 schreef motorbloempje het volgende:
te weinig eten is natuurlijk ook niet goed.
Juist daarom gaat je lichaam de reserves opslaan die 't binnen krijgt... je moet genoeg eten, niet te weinig
Da's idd veel, ongeveer 1000 kcal vet per dag opslag! Ik hoop dat je de oorzaak erachter snel kunt vinden.quote:Op zondag 26 september 2010 15:08 schreef Windigo het volgende:
[..]
Nou ja, dat doe ik nu dus wel, normaal eten. Maar ik kom nu met ongeveer 5 kilo per maand aan, dat klopt echt niet. Ben in 6 maanden van 78 kilo naar 97, en in een jaar van 75 naar 97. Heel vreemd
Na zoveel jaren natuurlijk wel Steer, zeker omdat ik last van mijn gewicht heb, ik wil al jaren achter de oorzaak komen; het is iets wat ik echt serieus neem. Ik snap je gedachtegang wel hoor, maar als ik niet eerlijk alles opschrijf kom ik er nooit achter wat er is natuurlijk.quote:Op zondag 26 september 2010 15:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Even een gewetensvraag hoor: schrijf jij echt alle snacks op die je eet? Want een dietist weet natuurlijk alleen wat je opschrijft dat je eet.
Ik betrap mezelf er vaak op dat ik iets snack, en denk van: aaah, als ik dit niet opschrijf dan... dan... telt het niet!Maar ik kan het beter wel opschrijven, omdat ik het nu eenmaal wel gegeten heb en dit bij het bijstellen van mijn energiehuishouding ten goede komt.
quote:Op zondag 26 september 2010 12:16 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ja dat was het!
Ik voelde me een echte chef, haha. Mijn vader deed 'braaf' alles wat ik hem vroeg en mijn moeder liep rond te rennen met een schone afwasdoek. En mijn dochter zet heerlijke koffie!
De anti-suiker extremistenquote:Op zondag 26 september 2010 15:09 schreef motorbloempje het volgende:
Windigo:
kom anders 's mee posten in Slank! En post elke dag je lijstjes mee. Er zitten daar echt mensen die heel goed weten hoe 't zit en je goede tips kunnen geven. Nee, geen professionele dietisten, maar naast het feit dat het heel gezellig is kan je er ook veel van anderen leren!
da's lichtelijk overdrevenquote:
Mja, als de proffesionals het niet weten betwijfel ik of zij het wel weten. Eerst maar kijken wat de dokters gaan zeggen, de dieetclubjes beginnen een beetje op mn zenuwen te werken inmiddels omdat het antwoord altijd ''minder eten'' lijkt te zijn, terwijl mij dat zelfs word afgeraden door de dieetiste.quote:Op zondag 26 september 2010 15:09 schreef motorbloempje het volgende:
Windigo:
kom anders 's mee posten in Slank! En post elke dag je lijstjes mee. Er zitten daar echt mensen die heel goed weten hoe 't zit en je goede tips kunnen geven. Nee, geen professionele dietisten, maar naast het feit dat het heel gezellig is kan je er ook veel van anderen leren!
ik zeg niet dat iemand je daar een kant en klare antwoorden kan geven.quote:Op zondag 26 september 2010 15:12 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mja, als de proffesionals het niet weten betwijfel ik of zij het wel weten. Eerst maar kijken wat de dokters gaan zeggen, de dieetclubjes beginnen een beetje op mn zenuwen te werken inmiddels omdat het antwoord altijd ''minder eten'' lijkt te zijn, terwijl mij dat zelfs word afgeraden door de dieetiste.
Als je het niet opschrijft houd je jezelf een beetje voor de gek toch?quote:Op zondag 26 september 2010 15:07 schreef Stereotomy het volgende:
Even een gewetensvraag hoor: schrijf jij echt alle snacks op die je eet? Want een dietist weet natuurlijk alleen wat je opschrijft dat je eet.
Ik betrap mezelf er vaak op dat ik iets snack, en denk van: aaah, als ik dit niet opschrijf dan... dan... telt het niet!Maar ik kan het beter wel opschrijven, omdat ik het nu eenmaal wel gegeten heb en dit bij het bijstellen van mijn energiehuishouding ten goede komt.
Ja, ik ben heel gauw heel moe. Vorig weekend was ik wat leuke dingen gaan doen met vrienden (niet uit geweest, niet gezopen niks, op tijd naar bed) en nog moest ik op maandag 6 uur overdag slapen om het in te halen. Dat vond ik ook al vreemd. Wie weet komt er eindelijk een arts die het uit kan leggenquote:Op zondag 26 september 2010 15:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Windigo, dat klinkt wel alsof het extreem snel gaat ja. Dat je schildklier hier mee te maken heeft vind ik dan niet zo'n gek idee. Stress en andere factoren kunnen daar dan idd een grote rol bij spelen, maar ik denk dat het goed is om eens te kijken wat er medisch te vinden is zodat je dingen ook kunt uitsluiten.
Ben je ook sterk vermoeid? Ik heb zelf vorig jaar mijn schildklier laten onderzoeken (was niets mis mee) omdat ik het gevoel had dat het niet klopte. Maar bij mij was het dus wel alleen maar psychisch... Nu had ik niet het snelle aankomen er bij, maar mijn hele stofwisseling lag overhoop!
Nou ja, ik hoop dat je er wat wijzer van gaat worden iig..
Ja, stom is dat he?quote:Op zondag 26 september 2010 15:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je het niet opschrijft houd je jezelf een beetje voor de gek toch?
Hahaquote:Op zondag 26 september 2010 15:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, stom is dat he?
Is net alsof je een nieuwe dure auto koopt en het bonnetje dan weggooit, dan lijkt het net alsof je niks hebt uitgegeven.
Nja, met dat snelle aankomen hoop ik stiekem voor je dat het idd iets lichamelijks is.. was bij mij dus niet zo en gelukkig is het nu ook 100% beter, maar ik vond dat toen heel moeilijk om te horenquote:Op zondag 26 september 2010 15:14 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja, ik ben heel gauw heel moe. Vorig weekend was ik wat leuke dingen gaan doen met vrienden (niet uit geweest, niet gezopen niks, op tijd naar bed) en nog moest ik op maandag 6 uur overdag slapen om het in te halen. Dat vond ik ook al vreemd. Wie weet komt er eindelijk een arts die het uit kan leggen
Echt??quote:Op zondag 26 september 2010 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
da's lichtelijk overdreven
Typisch INFJ?? Ik doe dat soort dingen ook altijdquote:Op zondag 26 september 2010 15:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, stom is dat he?
Is net alsof je een nieuwe dure auto koopt en het bonnetje dan weggooit, dan lijkt het net alsof je niks hebt uitgegeven.
Oh gezelligquote:Op zondag 26 september 2010 15:13 schreef Stereotomy het volgende:
Als het schildklier is, kun je een schildklierklupje vormen met golfer
mag ik er één zonder whisky?quote:Op zondag 26 september 2010 12:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
My god....moet ik EN fotograferen EN kokenIk zeg...whiskybrownies
Mja, eerst werd me dat jarenlang verteld (heb dit geschommel met gewicht al jaren) maar nu is het opeens echt heel extreem, terwijl ik echt niet meer eet of vreetbuien heb ofzo. Dus daar moeten ze nu gewoon niet meer mee aankomen.quote:Op zondag 26 september 2010 15:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja, met dat snelle aankomen hoop ik stiekem voor je dat het idd iets lichamelijks is.. was bij mij dus niet zo en gelukkig is het nu ook 100% beter, maar ik vond dat toen heel moeilijk om te horen
Over INFJ gesproken, dit meisje:quote:Op zondag 26 september 2010 15:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Typisch INFJ?? Ik doe dat soort dingen ook altijd![]()
dit kan ook ja, dat het flink ontregelt door stressquote:Op zondag 26 september 2010 14:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Door te accepteren dat ik het (school)jaar er voor heel zwaar heb gehad en dat de vermoeidheid en negatieve gevoelens er nog uit moesten. Ik ben toen heel bewust mijn vrije dagen gaan inrichten en toen dat de vermoeidheid wat deed afnemen ben ik gaan sporten om weer energie te krijgen.quote:Op zondag 26 september 2010 15:17 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mja, eerst werd me dat jarenlang verteld (heb dit geschommel met gewicht al jaren) maar nu is het opeens echt heel extreem, terwijl ik echt niet meer eet of vreetbuien heb ofzo. Dus daar moeten ze nu gewoon niet meer mee aankomen.
En hoe werd jij beter dan?
precies mijn verhaal, al zit ik nu nog in het begin: afbouwen en vrije dagen proberen te koesteren zodat ik weer wat bij kan komenquote:Op zondag 26 september 2010 15:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Door te accepteren dat ik het (school)jaar er voor heel zwaar heb gehad en dat de vermoeidheid en negatieve gevoelens er nog uit moesten. Ik ben toen heel bewust mijn vrije dagen gaan inrichten en toen dat de vermoeidheid wat deed afnemen ben ik gaan sporten om weer energie te krijgen.
En vanaf vorige week ben ik er nóg een avond sport bij gaan doen!
Het was bij mij dus echt wel een mindset of eigenlijk reset..
quote:Op zondag 26 september 2010 15:18 schreef FutureFairytale het volgende:
eerst verder lezen doos lieve FF
De psychiatrisch verpleegkundige die me hielp heeft me gezegd dat ik duidelijk de 4 vrije dagen per week echt nodig heb om mijn baan vol te houden. Het is geestelijk heel zwaar voor me, zeker als je een jaar hebt met een klas die alleen maar energie vreet. Ik moest dat accepteren vond hij.. Nou en dat heb ik gedaan ook al vond ik mezelf in het begin echt een slappeling dat ik die 2,5 dag werken 'niet aan kon'.. Was natuurlijk onzin, maar dat kan ik nu pas zeggenquote:Op zondag 26 september 2010 15:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
precies mijn verhaal, al zit ik nu nog in het begin: afbouwen en vrije dagen proberen te koesteren zodat ik weer wat bij kan komen
Ik hoop voor Windigo dat het niet de schildklier is, want die heeft inderdaad ongelooflijk veel invloed op andere organen en lichaamseigenschappen.quote:Op zondag 26 september 2010 15:13 schreef Stereotomy het volgende:
Als het schildklier is, kun je een schildklierklupje vormen met golfer
quote:
goed hoor!quote:Op zondag 26 september 2010 15:25 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
De psychiatrisch verpleegkundige die me hielp heeft me gezegd dat ik duidelijk de 4 vrije dagen per week echt nodig heb om mijn baan vol te houden. Het is geestelijk heel zwaar voor me, zeker als je een jaar hebt met een klas die alleen maar energie vreet. Ik moest dat accepteren vond hij.. Nou en dat heb ik gedaan ook al vond ik mezelf in het begin echt een slappeling dat ik die 2,5 dag werken 'niet aan kon'.. Was natuurlijk onzin, maar dat kan ik nu pas zeggen
Gelukkig had die verpleegkundige het door. Ik vond mezelf een slappeling toen ik een burn out had.quote:Op zondag 26 september 2010 15:25 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
De psychiatrisch verpleegkundige die me hielp heeft me gezegd dat ik duidelijk de 4 vrije dagen per week echt nodig heb om mijn baan vol te houden. Het is geestelijk heel zwaar voor me, zeker als je een jaar hebt met een klas die alleen maar energie vreet. Ik moest dat accepteren vond hij.. Nou en dat heb ik gedaan ook al vond ik mezelf in het begin echt een slappeling dat ik die 2,5 dag werken 'niet aan kon'.. Was natuurlijk onzin, maar dat kan ik nu pas zeggen
Ik zat daar niet ver vanaf besef ik me achteraf... gelukkig dat ik mijn gevoel heb gevolgd dat er iets niet in de haak was..quote:Op zondag 26 september 2010 15:30 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Gelukkig had die verpleegkundige het door. Ik vond mezelf een slappeling toen ik een burn out had.
Dat klinkt wel heel herkenbaar Golferquote:Op zondag 26 september 2010 15:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik hoop voor Windigo dat het niet de schildklier is, want die heeft inderdaad ongelooflijk veel invloed op andere organen en lichaamseigenschappen.
Als je zoals ik ook last van hypothyreoïdie (Hashimoto) zou hebben dan kan dat wel het 1 en ander verklaren. Het vaak naar de WC gaan had ik ook en mijn gewicht is mede door verstoorde stofwisseling (en ook medicijngebruik) met 14 kilo omhoog gegaan sinds 2 jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |