Ja, vind ik ook. Had hem graag als burgemeester van Amsterdam gezien.quote:Op maandag 27 september 2010 22:23 schreef eriksd het volgende:
Ik doel meer op Oudkerk en Appa. Dat lijken mij geen vrienden.
Voordat ik weer een emmer stront over mij heen krijg: Oudkerk is een goede vent.
dan kan ik met een gerust hart slapen.quote:
quote:Op maandag 27 september 2010 22:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
dan kan ik met een gerust hart slapen.
En dat sowieso.quote:Op maandag 27 september 2010 22:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik zou geen enkele partij een absolute meerderheid toevertrouwen.
En in ruil voor wat vage beloftes op papier nemen ze een kabinet dat enkel en alleen is mogelijk gemaakt voor de PVV voor lief?quote:Op maandag 27 september 2010 18:29 schreef Mike het volgende:
[..]
Er zal inderdaad voornamelijk naar de inhoud worden gekeken, want ik denk niet dat er veel mensen staan te springen om EN met de PVV samen te werken EN een slecht akkoord te ondersteunen.
Tja doordat het CDA toch nog zo makkelijk en braaf achter de PVV aanloopt lijken ze zelf voor een hardrechts profiel te kiezen waarbij het midden snel uit zicht is verdwenen (of de kamer uitgezet)quote:Waar ik me tegen verzet is de houding van bepaalde posters hier alsof CDA-leden een compleet ander soort mensen zijn dan zijzelf (lamme schapen, moreel minderwaardig), wat natuurlijk niet zo is. Jammer eraan is ook dat ze daarmee de kloof tussen links en centrum wat vergroten, terwijl ze eigenlijk het tegendeel zouden moeten willen bewerkstelligen.
Voor veel mensen zal het voldoende zijn als ze zich kunnen vinden in de punten van het akkoord. Er zal dan op een aantal punten met de PVV samengewerkt worden die niet tegen de grondwet of tegen de eigen beginselen ingaan.quote:Op maandag 27 september 2010 22:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
En in ruil voor wat vage beloftes op papier nemen ze een kabinet dat enkel en alleen is mogelijk gemaakt voor de PVV voor lief?
Had de CDA aanhang toch wat slimmer voorgesteld :p.
Ik zie niemand achter de PVV aanlopen. En al helemaal niet of er een hardrechts profiel uitkomt. Daar zullen we toch echt eerst de akkoorden voor moeten afwachten.quote:Tja doordat het CDA toch nog zo makkelijk en braaf achter de PVV aanloopt lijken ze zelf voor een hardrechts profiel te kiezen waarbij het midden snel uit zicht is verdwenen (of de kamer uitgezet)
Om gekleineerd te worden hebben ze links niet nodigquote:
Wordt de inhoud van het gedoogakkoord ook voorgelegd aan het congres?quote:Op maandag 27 september 2010 22:58 schreef Mike het volgende:
[..]
Voor veel mensen zal het voldoende zijn als ze zich kunnen vinden in de punten van het akkoord. Er zal dan op een aantal punten met de PVV samengewerkt worden die niet tegen de grondwet of tegen de eigen beginselen ingaan.
[..]
Ik zie niemand achter de PVV aanlopen. En al helemaal niet of er een hardrechts profiel uitkomt. Daar zullen we toch echt eerst de akkoorden voor moeten afwachten.
En ik herhaal nog maar eens: Als je jezelf als partij Christelijk noemt en jezelf profileert als het geweten (met een zachte g) van nederland, dan ben je al een stap te ver als je bereid bent omwille van het pluche tot een akkoord te komen met een partij die zwart op wit in zijn programma zet, dat een bepaalde bevolkingsgroep van Nederlandse staatsburgers, grondwettelijke rechten ontnomen moeten gaan worden.quote:Op maandag 27 september 2010 22:58 schreef Mike het volgende:
Ik zie niemand achter de PVV aanlopen. En al helemaal niet of er een hardrechts profiel uitkomt. Daar zullen we toch echt eerst de akkoorden voor moeten afwachten.
Ik heb geen idee hoe het congres vorm zal krijgen.quote:Op maandag 27 september 2010 23:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Wordt de inhoud van het gedoogakkoord ook voorgelegd aan het congres?
Lijkt me wel zo redelijk, want daar moet het CDA ook voor tekenen.quote:Op maandag 27 september 2010 23:06 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe het congres vorm zal krijgen.
Ach, er was toch al sprake om het congres zo half voor te liegen? Stond in de brief van Klink niet zoiets?quote:Op maandag 27 september 2010 23:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Lijkt me wel zo redelijk, want daar moet het CDA ook voor tekenen.
Mocht het centrumrechtse minderheidskabinet er komen, dan zal er op sommige punten samengewerkt worden met de PVV, net zoals alle andere partijen al gedaan hebben in de jaren hiervoor. Ze nemen geen deel aan de regering en kunnen niks laten uitvoeren dat iemands grondwettelijke rechten aantast.quote:Op maandag 27 september 2010 23:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En ik herhaal nog maar eens: Als je jezelf als partij Christelijk noemt en jezelf profileert als het geweten (met een zachte g) van nederland, dan ben je al een stap te ver als je bereid bent omwille van het pluche tot een akkoord te komen met een partij die zwart op wit in zijn programma zet, dat een bepaalde bevolkingsgroep van Nederlandse staatsburgers, grondwettelijke rechten ontnomen moeten gaan worden.
En om dan vervolgens met een schijnheilig gezicht te blijven roepen, dat je een 'centrum(-rechtse) partij' bent, is helemaal een gotspe eerste klas.
Nee, juist niet. Dat heeft Klink later nog bevestigd.quote:Op maandag 27 september 2010 23:11 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ach, er was toch al sprake om het congres zo half voor te liegen? Stond in de brief van Klink niet zoiets?
Verhagen wil dit akkoord door de strot van het CDA duwen, alleen al om z'n eigen politieke carričre.quote:Op maandag 27 september 2010 23:12 schreef ethiraseth het volgende:
Hmm, nouja, dan zal ik Klink maar geloven, aangezien ik hem verder ook geloof. Zou me nog steeds niet verbazen als Verhagen zoiets van plan was.
Dat is wel duidelijk ondertussen ja. Hoewel ik het wel weer opvallend vond dat hij vandaag de mogelijkheid van mislukken weer op een kier zette.quote:Op maandag 27 september 2010 23:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Verhagen wil dit akkoord door de strot van het CDA duwen, alleen al om z'n eigen politieke carričre.
Niet? Dat heb ik dan gemist. Zijn brief leek me vrij helder eigenlijk?quote:Op maandag 27 september 2010 23:11 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Dat heeft Klink later nog bevestigd.
Ja, daar stond juist in dat er niemand om de tuin geleid zou worden. Dat laatste heeft Klink later nog bevestigd toen er vragen over kwamen.quote:Op maandag 27 september 2010 23:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Niet? Dat heb ik dan gemist. Zijn brief leek me vrij helder eigenlijk?
Ha. Haha. Hahahahahahahaha!!! Naieveling. Er zijn zoveel manieren om regeltjes aan te passen of uit te leggen die niet rechtstreeks tegen de Grondwet ingaan, maar wel het gewenste resultaat hebben.quote:Op maandag 27 september 2010 23:11 schreef Mike het volgende:
[..]
Mocht het centrumrechtse minderheidskabinet er komen, dan zal er op sommige punten samengewerkt worden met de PVV, net zoals alle andere partijen al gedaan hebben in de jaren hiervoor. Ze nemen geen deel aan de regering en kunnen niks laten uitvoeren dat iemands grondwettelijke rechten aantast
Nee? Ik ben toch een iets andere mening toegedaan. Ik vind de afbraak van de verzorgingsstaat, de kenniseconomie en het culturele- en sportklimaat toch een redelijk apocalyptisch iets.quote:Ik snap best dat mensen niet blij zijn dat er een rechtse stempel op het beleid komt, maar het is echt niet zo dat de apocalypse opeens plaats gaat vinden in Nederland als dit akkoord door het CDA congres komt.
En jij gelooft een politicus? En dan nog wel deze politicus?quote:Op maandag 27 september 2010 23:17 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, daar stond juist in dat er niemand om de tuin geleid zou worden. Dat laatste heeft Klink later nog bevestigd toen er vragen over kwamen.
Maar toch is Klink weg, kennelijk omdat hij van mening was dat hij niet op het finale akkoord wou wachten om zijn mening tegen deze coalitie-constructie met de PVV te laten blijken.quote:Op maandag 27 september 2010 23:17 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, daar stond juist in dat er niemand om de tuin geleid zou worden. Dat laatste heeft Klink later nog bevestigd toen er vragen over kwamen.
In die zin heeft Mike gelijk.quote:(Overigens gaven Verhagen en Pieter Heerma tijdens de terugkoppeling van het overleg aan dat wel degelijk nog voor het congres met een volledige toelichting zou moeten worden gekomen).
Is natuurlijk ook de beste benadering. Rationeel gezien is er geen reden om wel met andere partijen samen te werken maar niet met de PVV.quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:30 schreef Jojoke het volgende:
Ze gaan op het congres alleen in op de inhoud van het regeer- en gedoogakkoord, niet de wenselijkheid om samen te werken met de PVV.
quote:***********************************
Formatiegesprekken naderen climax
` De onderhandelaars van VVD,PVV en CDA
hebben kort voor middernacht een lange
dag van formatiebesprekingen afgerond.
Een akkoord is nog niet bereikt,maar
verwacht wordt dat dat niet lang meer
duurt.Morgen gaan de gesprekken verder.
Bronnen in Den Haag verwachten dat er
morgen of overmorgen waarschijnlijk een
akkoord wordt gepresenteerd.In dat
geval kan het CDA mogelijk zaterdag al
een congres houden over deelname aan
een minderheidskabinet met de VVD en
gedoogsteun van de PVV.
De onderhandelingen lagen vandaag korte
tijd stil zodat de drie partijen in
eigen kring konden overleggen.
Dat is zeker het geval. Kijk alleen al naar hoe hier op Fok! door users als du_ke, Lord_Vetinari, ethiraseth wordt gereageerd. Zij lijken echt te denken dat er ineens 1,5 miljoen moslimhaters in Nederland zijn, bespottelijk natuurlijk. Uit de reportage in de NRC die Zwagerman aanhaalde bleek daar helemaal niks van. Kennelijk hebben sommige mensen een dermate grote afkeer van de persoon Wilders dat zij niet meer in staat zijn de werkelijkheid correct te beoordelen.quote:Op maandag 27 september 2010 22:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Joost Zwagerman komt ook. Hij beweert dat links het PVV-electoraat kleineert.
True, maar het is maar de vraag of Wilders veel andere van z'n standpunten kan verwezenlijken. Juist de standpunten waarom mensen op hem gestemd hebben.quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zij lijken echt te denken dat er ineens 1,5 miljoen moslimhaters in Nederland zijn, bespottelijk natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |