abonnement Unibet Coolblue
pi_86795355
FYI: Het Roaccutane topic #34

Heeft iemand hier ervaring met een onsuccesvolle roa kuur? Ik heb een kuur van 7 maanden afgerond waarbij ik uiteindelijk 120 mg per kg lichaamsgewicht heb binnengekregen, helaas niet met blijvend resultaat.

Gedurende de kuur was ik vrijwel geheel acne vrij, overigens wel ten koste van veel bijverschijnselen. Na het afronden van de kuur was ik na een week al van de meeste bijverschijnselen af, maar zat ook mijn gezicht weer onder de puistjes. Dit verbaasde me enigszins aangezien ik dacht te weten dat de roa nog 1 tot 2 maanden in je bloed blijft zitten, blijkbaar in mijn geval met een te lage concentratie om merkbaar te zijn..?

Mjah het is wat het is, maar wat is nu (zo’n 4 weken verder) mijn beste optie? Een nieuwe roa kuur? Wederom eenzelfde hoeveelheid? Hoe lang na het eindigen van de eerste kuur kun je een tweede starten? Moet je je lichaam een x aantal maanden rust gunnen of is dat niet nodig?
pi_86797137
Dit lijken me vragen die je beter aan de dermatoloog kan voorleggen.

Maar volgens mij is het geen probleem als je weer opnieuw wil beginnen/verder wil gaan met Roaccutane. ;)
pi_86800123
Ga ik zeker doen! Ik bereid me graag voor op dat soort gesprekken. Het stelt me in staat om gerichter vragen stellen en het verkleint de kans dat ik naderhand met onbeantwoorde vragen blijf zitten.

Ik las ergens dat je beter 2 maanden kan wachten voor je met een tweede kuur begint. De acne kan blijkbaar nog verbeteren in die 2 maanden... fingers crossed :)

Ik kan geen info vinden over de aanbevolen duur/intensiteit van een tweede kuur in relatie tot de eerste kuur. Ik ben ook benieuwd of er veranderingen kunnen optreden in de bijverschijnselen van een tweede kuur. Alle tips/adviezen/links/etc zijn welkom!
pi_86800361
Ik ben rond begin Juli gestopt met Roaccutane, heb een heel jaar niet mee gegymd met school door de pijn aan de spieren en met name de rug die het veroorzaakt. Nu nadat ik wederom ernstige verschijnselen krijg van acné heb ik snel mijn dermatoloog gebeld die mij Dinsdag z.s.m zal terugbellen om mij vervolgens ROA voor te schrijven tot de tijd dat ik mijn nieuwe afspraak heb.

Er ontstaat bij mij geregeld fikse ontstekingen op de borst en daar heb ik ook een groot litteken aan overgehouden. Mijn angst is dat dit nogmaals zal gebeuren, ik zal weer aan de ROA moeten volgens de assistente van de dermatoloog.

Ja dus, dit wordt mijn 2e kuur dan.
pi_86801303
Bij 1 op de 20 komt het voor dat een tweede roa kuur noodzakelijk is, vervolgens slaat bij het grootste gedeelte van de mensen die beginnen aan een tweede kuur het vervolgens wel blijvend aan.
pi_86812013
Als de roa ook nog effect heeft na de kuur, voor hoe lang blijft dit dan effect hebben?
Diabox, jij heb het over blijvend maar ik neem aan dat dit effect ook in de loop der maanden/jaren afneemt ofniet?
pi_86813025
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 23:14 schreef Burnster het volgende:
Als de roa ook nog effect heeft na de kuur, voor hoe lang blijft dit dan effect hebben?
Diabox, jij heb het over blijvend maar ik neem aan dat dit effect ook in de loop der maanden/jaren afneemt ofniet?
Volgens de bijsluiter twee maanden, naar mijn mening hoogstens enkele dagen/weken.

Blijvende effect spreek ik over jaren (dan al niet tot je dood ;))
pi_86828790
In het vorige topic heb ik ook al vermeld dat bij mij na 2-3 maanden gestopt te zijn met roa het ook weer terug begint te komen. Vreemd genoeg alleen in mijn gezicht. Voordat ik aan mijn eerste kuur begon had ik het ook op mijn rug en borst, maar op die plekken is het bij mij wel nogsteeds helemaal weg. Niet dat ik daar minder blij om ben trouwens :D.
  zaterdag 25 september 2010 @ 16:19:05 #9
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_86831205
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je roa hebt geslikt voor je 18e is de kans heel erg groot dat het terug komt. Dat vertelden ze mij meteen. Ik hoop voor je dat het weg gaat!

Btw weer een nieuwe weblog geschreven over gesprek met dermatoloog en hoe het nu gaat:
http://lisetterozenberg.web-log.nl
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
pi_86831396
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 16:19 schreef lieveliesje90 het volgende:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je roa hebt geslikt voor je 18e is de kans heel erg groot dat het terug komt. Dat vertelden ze mij meteen. Ik hoop voor je dat het weg gaat!
Zolang je endocriene systeem nog in ontwikkeling is is er 'n reeele kans dat het terugkomt.
pi_86832470
Ik ben nu bezig met m'n tweede kuur (eerste is al 3 jaar geleden). Volgens mijn dermatoloog moet ik nu een langere kuur doen om te zorgen dat het deze keer definitief wegblijft.
pi_86832516
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 16:56 schreef Soulagement het volgende:
Ik ben nu bezig met m'n tweede kuur (eerste is al 3 jaar geleden). Volgens mijn dermatoloog moet ik nu een langere kuur doen om te zorgen dat het deze keer definitief wegblijft.
Hoeft niet per definitie, ligt er natuurlijk aan wat je comulatieve dosis was in je eerste kuur. Sowieso was je dus 17 toen je je eerste kuur had? Grotere kans dat het terugkomt uiteraard.
pi_86833365
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 16:57 schreef Diabox het volgende:

[..]

Hoeft niet per definitie, ligt er natuurlijk aan wat je comulatieve dosis was in je eerste kuur. Sowieso was je dus 17 toen je je eerste kuur had? Grotere kans dat het terugkomt uiteraard.
Ja, klopt. Ik heb eigenlijk geen idee meer. Maar het verloopt nu wel prima zonder dat ik al te veel last heb van bijwerkingen (wat spierpijn en droge huid/lippen) dus ik vind alles best.
pi_86841586
Dit gaat niet over roa, maar wel over acne.

Ik kwam via google terecht op deze site: http://www.acne.org/regimen.html.

Is dus een soort programma wat je moet volgen, waarbij je een soort pakket koopt met alle benodigde spullen.

Je denkt waarschijnlijk (ik twijfel ook nog) dat dit een van de vele scamsites over acne is, maar de site verwijst ook naar producten van andere winkels als je hun pakket niet wilt kopen. Ook lees ik veel positieve reacties (zou nep kunnen zijn, maar er is ook gewoon een forum etc) en het ziet er verder betrouwbaar uit.

Wat denken jullie hiervan?
pi_86859210
Zoals iedereen hier, begint het bij mij ook een beetje terug te komen. Ik ben al gestopt met roken om die factor uit te schakelen en het heeft zeker een beetje geholpen. Heb alleen een grote pijnlijke ontsteking bij mn haarlijn :P Kijk het nog wel even aan of ik weer opnieuw naar de derma ga want ik heb geen zin om onnodig een nieuwe kuur te doen.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_86859294
.

[ Bericht 99% gewijzigd door micheldan op 26-09-2010 18:51:41 ]
pi_86860677
Nice dat je foto's linkt naar je local machine, maar die kunnen wij natuurlijk niet viewen :')

@bawaa
Ze gebruiken daar gewoon benzoylperoxide, dat is voor mensen met her en der een puistje. Sowieso is dat stap 1 van het protocol van een dermatoloog tegen acne. Meesten hier zitten dus al bij de laatste stap roaccutane hoor. En op die site zit er nog wat onzin omheen, gezicht gently wassen 100x per dag, ja man, vooral doen. En nog wat olien etc. zie ik.

quote:
Op zondag 26 september 2010 14:14 schreef dreamzk het volgende:
Zoals iedereen hier, begint het bij mij ook een beetje terug te komen. Ik ben al gestopt met roken om die factor uit te schakelen en het heeft zeker een beetje geholpen. Heb alleen een grote pijnlijke ontsteking bij mn haarlijn :P Kijk het nog wel even aan of ik weer opnieuw naar de derma ga want ik heb geen zin om onnodig een nieuwe kuur te doen.
Bij enkele ontstekingen gewoon benzoylperoxide gebruiken. Als het erger wordt uiteraard weer dermatoloog ;)
pi_86868913
Ik ben afgelopen donderdag begonnen met roaccutane... Helpt dat ook tegen de roodheid(vurig donkerrood) dat er overblijft als de acne weg is? Momenteel zitten mijn hele wangen onder rode na-kleuren...
pi_86869281
aaah hoe fotos te poste dan:p
pi_86869359
KUT na 4 maanden helemaal niks geen puisten te hebben gehad heb ik nu een kleintje op m'n wang. Hopen dat het hier bij blijft want anders wordt het tijd voor een kuur 2.
pi_86869528
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:52 schreef micheldan het volgende:
aaah hoe fotos te poste dan:p
Uploaden op het internet.

http://www.tinypic.com

quote:
Op zondag 26 september 2010 18:54 schreef Deventer__ het volgende:
KUT na 4 maanden helemaal niks geen puisten te hebben gehad heb ik nu een kleintje op m'n wang. Hopen dat het hier bij blijft want anders wordt het tijd voor een kuur 2.
Ik zou me pas zorgen beginnen te maken bij meerdere hoor :P

quote:
Op zondag 26 september 2010 18:43 schreef Stie het volgende:
Ik ben afgelopen donderdag begonnen met roaccutane... Helpt dat ook tegen de roodheid(vurig donkerrood) dat er overblijft als de acne weg is? Momenteel zitten mijn hele wangen onder rode na-kleuren...
Nee, dat blijft zelfs langer zitten.
pi_86869711
Langer als in paar weken of langer als in jaren?
pi_86869948
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:03 schreef Stie het volgende:
Langer als in paar weken of langer als in jaren?
Weken, sommige enkele maanden.
pi_86870104
Het is dus onder geen enkel beding echt blijvend? Laat ik dan maar hopen op weken.
pi_86875817
Wat voor spul gebruiken jullie om een vette huid mee in te smeren? M'n huid is wel weer wat vetter dan toen ik roa gebruikte. Gelukkig lang niet zo vet als daarvoor.
pi_86923171
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:18 schreef Deventer__ het volgende:
Wat voor spul gebruiken jullie om een vette huid mee in te smeren? M'n huid is wel weer wat vetter dan toen ik roa gebruikte. Gelukkig lang niet zo vet als daarvoor.
Voor ik met de roa begon had ik een behoorlijke vette huid. Nu met de roa totaal niet, ik hoop niet dat zo erg wordt na de roa als het was.

Een vette huid is en blijft best moeilijk. Ik had voor de roa wat producten van Paula's Choice, wat wel redelijk werkte. Er zijn maar weinig producten die goed voor de huid zijn en ook het vet verminderen. Mijn ervaring is dat sommige producten kunnen helpen tegen een vette huid maar vaak beperkt tot iets van 3-4 uur. Mijn huid werd in de middag altijd weer vetter. Wat ik ook gebruikte was van Shiseido bloyting paper, werkt uitstekend alleen wel een gedoe.
pi_86933114
quote:
Op zondag 26 september 2010 19:15 schreef Stie het volgende:
Het is dus onder geen enkel beding echt blijvend? Laat ik dan maar hopen op weken.
Komt gewoon bij het herstelproces van de huid, is dus niet blijvend nee.
pi_86935404
Hier nog iemand die net gestart is met Roaccutane.
Ik heb voorheen alle soorten zalfjes en cremes die er waren gebruikt, en ook minocycline gebruikt.
Nu ben ik in mijn 3e week van roaccutane.

Ik heb weinig last op wat droge lippen na, (daarvoor gebruik ik nutritic van la roche -pasay, werkt erg goed) maar sinds een paar dagen lrijg ik wat meer puitjes maar tegelijkertijd ook droge plekken. Zo heb ik een hele grote droge plek op mn kin en het ziet er niet uit :{ (make up kan ik dus al niet meer gebruiken want dat versterkt het zicht ervan alleen maar)

Nu vroeg ik me af of iemand een tip heeft tegen deze locale droge plekken. Ik heb al sudocrem en slakkencreme gebruikt maar ik zie geen resultaat.

tips zijn welkom :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Juut_86 op 28-09-2010 12:01:41 ]
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 september 2010 @ 12:33:27 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86937450
vsm... ik ga even denken welke :) Hebbes: Cardiflor of Calendulan
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86939432
Lokale droge plekken: Cetomacrogol.
pi_86941192
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 13:34 schreef Diabox het volgende:
Lokale droge plekken: Cetomacrogol.
Hier heb ik wat over gelezen idd. (calendulan gebruik ik overigens al jaren, en had ook weinig effect) Waar kan ik de cetomacrogol verkrijgen?
pi_86941247
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:22 schreef Juut_86 het volgende:

[..]

Hier heb ik wat over gelezen idd. (calendulan gebruik ik overigens al jaren, en had ook weinig effect) Waar kan ik de cetomacrogol verkrijgen?
Gewoon bij de apotheek, 2,80 voor 'n tube van 100gr, doe je maanden mee.
pi_86943037
Ik heb bij een aantal crèmes dat er een soort van glimmende waas achterblijft. Normaal valt niet echt op maar als er daglicht op schijnt en je kijkt goed dan zie je wel een beetje waar de crème gesmeerd is, net alsof de crème niet intrekt. Ik vraag me altijd af of andere mensen dit zien. Is dit toevallig met cetomacrogol ook?
pi_86943289
Cetomacrogol is echt onzichtbaar als je het heb uitgesmeerd, glimt geeneens.
pi_86944018
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 15:16 schreef Burnster het volgende:
Ik heb bij een aantal crèmes dat er een soort van glimmende waas achterblijft. Normaal valt niet echt op maar als er daglicht op schijnt en je kijkt goed dan zie je wel een beetje waar de crème gesmeerd is, net alsof de crème niet intrekt. Ik vraag me altijd af of andere mensen dit zien. Is dit toevallig met cetomacrogol ook?
Ligt aan het type crème. Crème die niet helemaal of heel langzaam intrekt laat inderdaad een laagje achter.
pi_86947729
Gisteren zat mijn eerste week met roa er alweer op, heb nu na een week al ontzettend droge lippen en het gebied rondom mijn lippen trekt afentoe ook van alle kanten. Maargoed dat wist ik van te voren en ik heb het er zeker voor over, nu heb ik tenminste het idee dat het middel ook daadwerkelijk iets doet, wat ik hiervoor zelden had (op de 1e periode benzoyl na).
pi_86948066
@patrickpsv
Regel aquaphor voor de lippen, super goed middel.
pi_86953334
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 17:32 schreef Diabox het volgende:
@patrickpsv
Regel aquaphor voor de lippen, super goed middel.
Bedankt ^O^ Zonet even opgezocht, schijnt idd erg goed te werken, morgen maar even halen dan :)
pi_86953484
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:53 schreef patrickpsv het volgende:

[..]

Bedankt ^O^ Zonet even opgezocht, schijnt idd erg goed te werken, morgen maar even halen dan :)
Ligt niet in de Nederlandshe schappen :P
pi_86953658
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:53 schreef patrickpsv het volgende:

[..]

Bedankt ^O^ Zonet even opgezocht, schijnt idd erg goed te werken, morgen maar even halen dan :)
http://roaccutanekuur.nl/

Hier te bestellen.
pi_86954637
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:59 schreef Diabox het volgende:

[..]

http://roaccutanekuur.nl/

Hier te bestellen.
Nogmaals bedankt ^O^
pi_86959638
Het verhaal,

Roaccutane leuk spul had er hoop verwachtingen bij. 8 maanden lang geslikt laatste 2 maanden 60 mg p/d. Toen de kuur voorbij was kwam alles na 2 maanden terug vette huid alles.

Dermatoloog gegaan en die gaf me nieuwe pillen (minder sterk) minoclyne. Spul werkt tijdelijk maar zodra je et slikt doet wonderen geen bijwerkingen niks. Dus ik slik het gewoon en als ik het dan terug komt begin ik weer :). Want de acne blijft meestal wel paar maandjes weg nadat ik er mee gestopt ben.

Maar nu komt mijn GROTE probleem. De bijwerkingen van Roaccutane gaan niet weg! Rode wangen, nog steeds heel erg gauw in benauwde ruimtes of als het heel koud is buiten. Mijn huid is nog zo dun en droog na douche/scheren niet normaal.

Ik smeer en smeer iedere avond van alles geprobeerd maar het lijkt gewoon of het niet meer intrekt. Dermatoloog raden me aan om me huid gewoon vet te houden, maar ik zie nog steeds geen verbetering. En dat is nu al 7 maanden na mijn kuur. Word er gewoon gek van. Zo dunne huid, zelfs als ik met veel personen in ruimte zit krijg ik rode kop waarvan geen idee??? vroeger nooit last van gehad en nu regelmatig.. Welke creme of iets kan ik beste doen want dit is niet meer om mee te leven.


Heb me verhaal even snel en kort samengevat omdat ik zometeen weg moett ,maar wou het toch nog even kwijt hier zodat ik wat reacties kan verwachten.

Alvast bedankt gr..
pi_86962509
Ik heb net even uitgerekend, ik moet nog 28 dagen slikken en dan ben ik aan mijn cumulatieve dosis van 120mg per kg lichaamsgewicht :D
pi_86963971
d0tz, klinkt behoorlijk heftig. Ik moet ook nog maar zien hoe mijn huid na een maand als de kuur voorbij is gaat reageren. Wat ik ervan gelezen heb is dat het bij de meeste weer weggaat na het stoppen van de kuur, maar als je even kijkt op Google zie je ook wel verhalen van mensen die dezelfde symptomen behouden... Wel vreemd dat je huid weer net zo vet is geworden en tegelijkertijd net zo dun is gebleven.

Die rode kop aanvallen zijn echt zwaar kut. Voorheen niet zo veel last van maar nu ik weer op school zit echt dagelijks wel paar keer. Eerst krijg beetje benauwd, dan wordt in 1x een stuk warmer dan voel je dat je begint te gloeien, dan denk je kut ik wordt rood, waardoor effect nog meer versterkt wordt. Maar trekt bij mij gelukkig wel weer snel weg als ff wat frisse lucht opzoek. Kleed me op het moment ook echt totaal niet warm, gewoon een shirtje omdat onwijs snel warm krijg. En neem altijd flesje water mee naar college of koud blikje cola (koelt lekker). Vooraf aan de kuur dacht ik van dat doe ik wel even 9 maanden roa, heb ook best wel een sterke huid en lichaam. En dan heb ik gelukkig geen bijwerkingen als bloedneuzen en kapotte mondhoeken. Maar die rode kop aanvallen (sinds 2 maanden) dat is echt zwaar klote, iets waar ik vooraf geen rekening mee had gehouden.

Ik heb helaas geen idee wat je er tegen kan doen. Heb verschillende crèmes geprobeerd maar helaas geen succes :{ . Als eenmaal rood is en probeer dan in te smeren wordt het vaak alleen maar erger. Mijn huid is ook best wel droog, maar het schilfert niet. Misschien moet ik de huid wat meer voeden want het lijkt mij dat een droge huid eerder rood wordt..
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 september 2010 @ 08:57:24 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_86969975
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:44 schreef Blaxje het volgende:
Ik heb net even uitgerekend, ik moet nog 28 dagen slikken en dan ben ik aan mijn cumulatieve dosis van 120mg per kg lichaamsgewicht :D
Ik ben ook maar even gaan tellen, ik moet er nog ongeveer 22... Heb nog voor 25 dagen recept hier liggen, dus die maak ik maar af.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_86970175
Zo, ik werd vanmorgen wakker met een gezicht vol pukkels.. heel fijn, wanneer gaat dat middel eens werken... }:| (ik weet het, geduuuuuld)
En daarbij schilfert mijn huid op het moment enorm.......dus zie er weer lovely uit :P

@d0tz: Die rode huid aanvallenin je gezicht lijken me erg vervelend... Ik hoorde van een mede roaccutane gebruiker dat dat zou komen omdat je alcohol gebruikt tijdens de kuur? Kan pure onzin zijn hoor, maar ik kan het zelf niet beoordelen, aangezien ik niet drink.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juut_86 op 29-09-2010 09:58:37 ]
pi_86970212
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik ben ook maar even gaan tellen, ik moet er nog ongeveer 22... Heb nog voor 25 dagen recept hier liggen, dus die maak ik maar af.
Ik nog 200..... :o
pi_86977988
Ik nog iets van 45 dagen op 80mg per dag.
pi_86980772
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:08 schreef Juut_86 het volgende:
@d0tz: Die rode huid aanvallenin je gezicht lijken me erg vervelend... Ik hoorde van een mede roaccutane gebruiker dat dat zou komen omdat je alcohol gebruikt tijdens de kuur? Kan pure onzin zijn hoor, maar ik kan het zelf niet beoordelen, aangezien ik niet drink.
Ik heb al 3 weken geen alcohol gedronken en ik heb het dagelijks, dus dat lijkt mij niet. Alcohol wordt omgezet in je lichaam in energie, waarbij weer warmte vrijkomt. Het lijkt me dus wel dat alcohol het proces versterkt doordat je het warmer krijgt.

Ik zit maar op 30mg/dag en nog 26 dagen. Iemand nog enig idee wat je tegen die rode, gloeiende huid kan doen? Volgens mij is mijn huid zelf ook wat roder geworden, vraag me af of het komt doordat huid dunner is en je dan die kleine littekentjes meer ziet of dat het weer weggaat na roa.
pi_86982069
Net terug van de dermatoloog. Mocht stoppen met de kuur als ik dat wou, hij drong er zelfs op aan. Heb gezegd dat ik die 120mg per kg lichaamsgewicht wou. M'n leverwaarden waren oke, maar ik had wel lage suikerwaarden? Geen idee wat dat dan precies inhoudt ;) Maar heb nu dus nog voor 1 1/2 maand voorgeschreven gekregen. Hij vond het resultaat overigens verbluffend :P "Geen litteken niks, alsof je het nooit heb gehad". :)
pi_86982730
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:15 schreef Diabox het volgende:
Net terug van de dermatoloog. Mocht stoppen met de kuur als ik dat wou, hij drong er zelfs op aan. Heb gezegd dat ik die 120mg per kg lichaamsgewicht wou. M'n leverwaarden waren oke, maar ik had wel lage suikerwaarden? Geen idee wat dat dan precies inhoudt ;) Maar heb nu dus nog voor 1 1/2 maand voorgeschreven gekregen. Hij vond het resultaat overigens verbluffend :P "Geen litteken niks, alsof je het nooit heb gehad". :)
^O^

*zucht* was het bij mij al maar zo ver :P
pi_86983438
Veel slikken, ben je er sneller klaar mee. :7
pi_86985230
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:45 schreef Diabox het volgende:
Veel slikken, ben je er sneller klaar mee. :7
Dat klopt, maar dan krijg je waarschijnlijk ook gelijk de ergste bijwerkingen. Ik heb met 30mg gelukkig nog nooit bloedneuzen of uitgescheurde mondhoeken gehad _O_ . Hoelang en hoe erg had jij eigenlijk last van acne diabox? Ik heb het zelf nooit echt erg gehad, heb alleen wel nog van die kleine rode vlekjes op bepaalde plekken, denk dat littekens zijn :{ .
pi_86986403
Ik had nooit echt ernstige acne, maar het probleem was dat m'n acne dus gewoon niet wegging, ongeacht wat ik voor kreeg geschreven van de dokter. Had er last van sinds m'n 15e ongeveer.

Bloedneuzen was ik trouwens gevoelig voor, rond m'n 12e had ik vrijwel dagelijks meerdere spontane bloedneuzen ;) .Maar was er overheen gegroeid, tot ik dus die roa kreeg :P

Uitgescheurde mondhoeken kreeg ik pas last van op de 80mg per dag.
pi_86988840
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:14 schreef Burnster het volgende:
Die rode kop aanvallen zijn echt zwaar kut. Voorheen niet zo veel last van maar nu ik weer op school zit echt dagelijks wel paar keer. Eerst krijg beetje benauwd, dan wordt in 1x een stuk warmer dan voel je dat je begint te gloeien, dan denk je kut ik wordt rood, waardoor effect nog meer versterkt wordt. Maar trekt bij mij gelukkig wel weer snel weg als ff wat frisse lucht opzoek. Kleed me op het moment ook echt totaal niet warm, gewoon een shirtje omdat onwijs snel warm krijg. En neem altijd flesje water mee naar college of koud blikje cola (koelt lekker). Vooraf aan de kuur dacht ik van dat doe ik wel even 9 maanden roa, heb ook best wel een sterke huid en lichaam. En dan heb ik gelukkig geen bijwerkingen als bloedneuzen en kapotte mondhoeken. Maar die rode kop aanvallen (sinds 2 maanden) dat is echt zwaar klote, iets waar ik vooraf geen rekening mee had gehouden.
Hehe ik herken het verhaal PRECIES! dat had ik dus ook en heb dat nu nog steeds alleen dan wel vele maten minder natuurlijk.

Over die alcohol zal ik je vertellen dat ik dan juist minder snel rood werd, komt omdat het verdoofd of iets geen idee maar het hielp wel. Of je wel of geen alcohol drinkt in die kuur maakt niks uit zodra je het maar met maten doet.
Binnenkort ga ik weer afspraak maken met me dermatoloog want word er helemaal GEK van....
pi_86988977
quote:
Op woensdag 29 september 2010 17:58 schreef d0tz het volgende:

[..]

Hehe ik herken het verhaal PRECIES! dat had ik dus ook en heb dat nu nog steeds alleen dan wel vele maten minder natuurlijk.

Over die alcohol zal ik je vertellen dat ik dan juist minder snel rood werd, komt omdat het verdoofd of iets geen idee maar het hielp wel. Of je wel of geen alcohol drinkt in die kuur maakt niks uit zodra je het maar met maten doet.
Binnenkort ga ik weer afspraak maken met me dermatoloog want word er helemaal GEK van....
Maakt wel degelijk uit, bij lagere dosissen natuurlijk niet, maar bij hoge dosissen raad ik alcohol ten sterkste af.
pi_86990008
Zo, vanochtend gebeld door het ziekenhuis en te horen gekregen dat de uitslag van het bloedonderzoek geen problemen opleverde om te beginnen aan de ROA-kuur. Net tijdens het eten mijn eerste pil geslikt. Eindelijk is de strijd tegen die lastige acné van start gegaan :)
Morgen maar vast uit voorzorg een tube van die cetomacrogol kopen en de aquaphor online bestellen.
Verder heb ik een vraag aan de mensen hier die regelmatig in de sportschool te vinden zijn. Zelf train ik drie keer per week, en ik vroeg me af of jullie invloed van ROA op het trainen gemerkt hebben. Ik hoop niet dat ik de komende maanden moet inleveren op kracht/massa/motivatie etc. Iemand die hier iets over kan zeggen?
pi_86990459
Ik ben 4 maal per week te vinden in de sportschool. Krachtgains gaan wel langzamer moet ik eerlijk zeggen, maar je gaat zeker geen kracht/massa inleveren door de roa.
pi_86990655
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:02 schreef Diabox het volgende:

[..]

Maakt wel degelijk uit, bij lagere dosissen natuurlijk niet, maar bij hoge dosissen raad ik alcohol ten sterkste af.
Ik nam 60 mp p/d en dat was erg zwaar voor mijn gewicht 65 kg. En dronk op sommige weekende gewoon flink door.

Nooit problemen mee gehad
pi_86990805
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:51 schreef d0tz het volgende:

[..]

Ik nam 60 mp p/d en dat was erg zwaar voor mijn gewicht 65 kg. En dronk op sommige weekende gewoon flink door.

Nooit problemen mee gehad
Volgens mij snap je het punt niet helemaal wat ik bedoel. Stel dat het bij 9 op de 10 goed gaat, dan gaat het dus bij 1 op de 10 fout. Dat is zeer onacceptabel. Het zal ook in de meeste gevallen goed gaan, maar de ratio waarbij het fout kan gaan is hoog genoeg om het ten sterkte af te raden.
pi_86990956
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:55 schreef Diabox het volgende:

[..]

Volgens mij snap je het punt niet helemaal wat ik bedoel. Stel dat het bij 9 op de 10 goed gaat, dan gaat het dus bij 1 op de 10 fout. Dat is zeer onacceptabel. Het zal ook in de meeste gevallen goed gaan, maar de ratio waarbij het fout kan gaan is hoog genoeg om het ten sterkte af te raden.
Ik begreep je punt wel, maar je merkt zelf hoeveel je aankunt. Als je op begin van je kuur heel rustig aan doet en dan beetje bij beetje opbouwt, merk je zelf wel tot hoe ver je kunt gaan.

Je prikt ook niet voor niets bloed iedere maand of 2 maanden.

Maar als je het kunt, kun je inderdaad de alcohol beter laten staan.
pi_86991202
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:59 schreef d0tz het volgende:

[..]

Ik begreep je punt wel, maar je merkt zelf hoeveel je aankunt. Als je op begin van je kuur heel rustig aan doet en dan beetje bij beetje opbouwt, merk je zelf wel tot hoe ver je kunt gaan.

Je prikt ook niet voor niets bloed iedere maand of 2 maanden.

Maar als je het kunt, kun je inderdaad de alcohol beter laten staan.
Je voelt het zelf zeer zeker niet aan, alleen bloedtesten kunnen uitsluitsel geven. Met de relatief grote perioden tussen bloedtesten soms zou ik het er niet op gokken. Gewoon de alcohol laten staan, zit nu zelf ook 4 maanden zonder alcohol. Verder maakt alcohol gebruik tijdens de kuur je gevoeliger voor bijwerkingen zoals gynaecomestia (ik heb het vast verkeerd gespeld :P). Ondanks dat dit vrij zelden voorkomt, is het toch nog 'n reden om gewoon van de alcohol af te blijven ;)
pi_86993238
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:46 schreef Diabox het volgende:
Ik ben 4 maal per week te vinden in de sportschool. Krachtgains gaan wel langzamer moet ik eerlijk zeggen, maar je gaat zeker geen kracht/massa inleveren door de roa.
Dat is goed om te horen :) Was al bijna bang dat het resultaat van een jaar lang goed trainen, als sneeuw voor de zon zou verdwijnen ;)
pi_86993532
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:51 schreef Durnstic het volgende:

[..]

Dat is goed om te horen :) Was al bijna bang dat het resultaat van een jaar lang goed trainen, als sneeuw voor de zon zou verdwijnen ;)
Maak je maar geen zorgen, zolang je goed blijft eten en hard blijft trainen gaat het nog steeds langzaam maar gestaag. Kan wel zijn dat je meer slaap nodig hebt dan voorheen... Gewrichtspijn kan ook nog voorkomen, hiervoor zou je glutamine supplementatie kunnen nemen (en bepaalde oefeningen vermijden). Ik weet overigens niet of je vitamine A supplementeert, supplementatie van vitamine A moet je stopzetten tijdens het gebruik van roa.
pi_87003221
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:54 schreef Deventer__ het volgende:
KUT na 4 maanden helemaal niks geen puisten te hebben gehad heb ik nu een kleintje op m'n wang. Hopen dat het hier bij blijft want anders wordt het tijd voor een kuur 2.
Nou het bleek mee te vallen, wel ruk dat je nu bij ieder puistje gaat denken: zou het terugkomen?
pi_87003363
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:58 schreef Diabox het volgende:
[..]

Ik zou me pas zorgen beginnen te maken bij meerdere hoor :P
;)
pi_87003657
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:45 schreef Diabox het volgende:
Veel slikken, ben je er sneller klaar mee. :7
Zeg je dit ook tegen je vriendin? :@
pi_87003712
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:58 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Zeg je dit ook tegen je vriendin? :@
Dat zeg ik tegen al m'n smatjes.
pi_87003861
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:33 schreef Durnstic het volgende:
Verder heb ik een vraag aan de mensen hier die regelmatig in de sportschool te vinden zijn. Zelf train ik drie keer per week, en ik vroeg me af of jullie invloed van ROA op het trainen gemerkt hebben. Ik hoop niet dat ik de komende maanden moet inleveren op kracht/massa/motivatie etc. Iemand die hier iets over kan zeggen?
Ik sport 3x per weeken maak wel aardige gains. Problemen die ik in combinatie met bb heb is dat wat eerder vermoeid ben en dat ik het sneller warm krijg. Daarnaast heb ik nu een elleboog blessure, eerst dacht ik dat het op de plek van de aanhechting met de triceps zat. Komt redelijk vaak voor, maar na 4 weken rustig aan doen en vrijwel geen triceps training, heb ik er nog steeds last van :{ begin steeds meer te vermoeden dat het in gewricht zelf zit en komt door de roa. Oppassen dus met je gewrichten. Daarnaast zijn aardig wat mensen die last krijgen van hun onderrug, oppasen dus met squaten enzo.
pi_87004017
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:02 schreef Burnster het volgende:

[..]

Ik sport 3x per weeken maak wel aardige gains. Problemen die ik in combinatie met bb heb is dat wat eerder vermoeid ben en dat ik het sneller warm krijg. Daarnaast heb ik nu een elleboog blessure, eerst dacht ik dat het op de plek van de aanhechting met de triceps zat. Komt redelijk vaak voor, maar na 4 weken rustig aan doen en vrijwel geen triceps training, heb ik er nog steeds last van :{ begin steeds meer te vermoeden dat het in gewricht zelf zit en komt door de roa. Oppassen dus met je gewrichten. Daarnaast zijn aardig wat mensen die last krijgen van hun onderrug, oppasen dus met squaten enzo.
Ik weet dat het verleidelijk is om snel de vinger te richten naar de roa, maar kan ook 'gewoon' zijn gekomen. Welke dosis slik je?

Onderrug heb ik ook last van, squat en deadlift dus ook niet.
pi_87004939
Tot nu toe train ik zonder supplementen. Let er wel goed op dat ik veel koolhydraten en eiwitten uit mijn voeding haal. Maar zit sinds kort te overwegen om wel supplementen te gebruiken, omdat ik merk dat ik de laatste tijd minder vooruitgang boek. In de verschillende soorten supplementen heb ik me nog niet zo erg verdiept, maar ik hoor vaak goede verhalen over creatine, dus hier dacht ik ook aan. Maar dan moet ik er dus op letten dat er geen vitamine A en (bij optreden van gewrichtspijn) wel glutamine in zit?
Nouja, de komende weken blijf ik wel even zonder supplementen mijn gewone trainingsschema volgen, zodat ik goed kan opmerken in hoeverre alleen de ROA van invloed is.
pi_87006257
Glutamine kan je los verkrijgen en supplementeren, wanneer nodig.

Ik werk aan een nieuwe OP voor de bodybuilding reeks hier op Fok, http://bill.demonation.net/fok/bodybuilding.html, onderin staat ook een kopje over supplementen.
Creatine staat er ook tussen.
pi_87011267
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:33 schreef Durnstic het volgende:
Verder heb ik een vraag aan de mensen hier die regelmatig in de sportschool te vinden zijn. Zelf train ik drie keer per week, en ik vroeg me af of jullie invloed van ROA op het trainen gemerkt hebben. Ik hoop niet dat ik de komende maanden moet inleveren op kracht/massa/motivatie etc. Iemand die hier iets over kan zeggen?
Ik train zelf 2x per week en geef 2x per week les. Ik merkte de laatste keer dat ik sneller wat pijn heb in mn onderrug. Maar niet iets dat niet te overzien is. Of het nog erger kan worden heb ik ook geen idee van, ik gebruik het net 3 weken :P
Maar nu moet ik al wel bijna niet meer kunnen lopen wil ik uit de sportschool weg te slaan zijn :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Juut_86 op 30-09-2010 10:15:44 ]
pi_87017777
Overigens he, lees ik overal dat mensen na een week of 3 echt al voorruitgang zagen. Bijmij is het juist op dit moment alleen maar erger (ookin 3e week) Is dot normaal? MIjn lippen waren de 1e week ook veel droger dan ze nu zijn. (en ja ik smeer al 3 weken een lading vaseline ed)
Ik ga me afvragen of het wel werkt. Misschien moet ik me niet druk maken :P Maar zou wel een betje jammer zijn..
pi_87022586
quote:
Op donderdag 30 september 2010 00:03 schreef Diabox het volgende:
Glutamine kan je los verkrijgen en supplementeren, wanneer nodig.

Ik werk aan een nieuwe OP voor de bodybuilding reeks hier op Fok, http://bill.demonation.net/fok/bodybuilding.html, onderin staat ook een kopje over supplementen.
Creatine staat er ook tussen.
Zeker een nuttig stukje tekst, thanks!
Zal als ik verdere vragen heb over supplementen, wel even een ander topic opzoeken zodat het hier vooral over roa blijft gaan ;)

Het voelde gisteravond na het douchen/tanden poetsen echt vreemd om zonder ook maar iets op mijn gezicht te smeren mijn bed in te gaan, na jarenlang het één na het andere middeltje gesmeerd te hebben. Is die cetomacrogol-creme ook geschikt om gewoon 's ochtends en 's avonds over je gezicht te smeren als dagcreme, of alleen bedoeld om op lokale droge plekken te smeren?
Ook vraag ik mij af of er nog dingen zijn waar ik op moet letten omtrent scheren. Momenteel scheer ik gewoon nat met normale scheerschuim en daarna after-shave. Maar ik heb het idee dat de alcohol in de aftershave misschien niet goed is voor je huid tijdens ROA, of maakt dit niet uit?
pi_87023758
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:08 schreef Juut_86 het volgende:
Overigens he, lees ik overal dat mensen na een week of 3 echt al voorruitgang zagen. Bijmij is het juist op dit moment alleen maar erger (ookin 3e week) Is dot normaal? MIjn lippen waren de 1e week ook veel droger dan ze nu zijn. (en ja ik smeer al 3 weken een lading vaseline ed)
Ik ga me afvragen of het wel werkt. Misschien moet ik me niet druk maken :P Maar zou wel een betje jammer zijn..
Verschilt heel erg per individu, de ene ziet na enkele weken al flink verschil, bij de ander wordt het eerst wat erger, etc. Je kan pas echt een oordeel vellen na 2-3 maanden vind ik. Is uiteraard ook dosis afhankelijk...

quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:19 schreef Durnstic het volgende:

[..]

Zeker een nuttig stukje tekst, thanks!
Zal als ik verdere vragen heb over supplementen, wel even een ander topic opzoeken zodat het hier vooral over roa blijft gaan ;)

Het voelde gisteravond na het douchen/tanden poetsen echt vreemd om zonder ook maar iets op mijn gezicht te smeren mijn bed in te gaan, na jarenlang het één na het andere middeltje gesmeerd te hebben. Is die cetomacrogol-creme ook geschikt om gewoon 's ochtends en 's avonds over je gezicht te smeren als dagcreme, of alleen bedoeld om op lokale droge plekken te smeren?
Ook vraag ik mij af of er nog dingen zijn waar ik op moet letten omtrent scheren. Momenteel scheer ik gewoon nat met normale scheerschuim en daarna after-shave. Maar ik heb het idee dat de alcohol in de aftershave misschien niet goed is voor je huid tijdens ROA, of maakt dit niet uit?
Cetomacrogol kan je zoveel en wanneer je maar wilt smeren.

Scheren doe ik gewoon met 'n scheerapparaat, geen idee of alcohol slecht is voor de huid tijdens de kuur... Volgens mij kan het prima, maar als je meer irritatie merkt gewoon mee stoppen lijkt mij.
pi_87031352
Je huid wordt wel dunner en gevoeliger na verloop van tijd. Ik zou producten met alcohol niet gebruiken, dat is zowieso niet goed voor huid en je hebt kans dat het op den duur je huid gaat irriteren.

Mijn slechtste periode was 2-3 weken bij begin van roa en pas na een maand begon het echt zichtbaar te helpen. Pas bij 3 maanden ofso had ik echt het idee dat het werkte zoals het zou moeten. Ik slik 30mg/dag.

En over dat sporten, zorg eerst maar eens dat je een goed voedingsschema heb met de juiste kcal en e/k/v/ verhouding en een goed trainigschema en maximale uit je training haalt voordat je aan de crea gaat. Maar voor vragen over sport/supplementen en alles kan je beter kijken in andere topics op FOK of op DBB forum, daar zijn trouwens ook heel wat mensen die roa gebruiken (in een lage dosis, volgens mij vaak 10mg) om vooral schouders en de rest schoon te houden. Ik ben wel van mening dat bodybuilding niet altijd even goed voor je huid is, door de overdosis eiwitten en kcal die je lichaam met moeite continue moet verwerken.
pi_87031953
Ik gebruikte creatine vrijwel vanaf het begin dat ik ermee begon al.
pi_87033963
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:40 schreef Burnster het volgende:
Je huid wordt wel dunner en gevoeliger na verloop van tijd. Ik zou producten met alcohol niet gebruiken, dat is zowieso niet goed voor huid en je hebt kans dat het op den duur je huid gaat irriteren.
Denk dat ik inderdaad beter een soort alcoholvrije balsem kan gaan halen.

quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:40 schreef Burnster het volgende:
En over dat sporten, zorg eerst maar eens dat je een goed voedingsschema heb met de juiste kcal en e/k/v/ verhouding en een goed trainigschema en maximale uit je training haalt voordat je aan de crea gaat.
Durnstic - woensdag 29 september 2010 @ 23:27:
Tot nu toe train ik zonder supplementen. Let er wel goed op dat ik veel koolhydraten en eiwitten uit mijn voeding haal. Maar zit sinds kort te overwegen om wel supplementen te gebruiken, omdat ik merk dat ik de laatste tijd minder vooruitgang boek

quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:40 schreef Burnster het volgende:
Maar voor vragen over sport/supplementen en alles kan je beter kijken in andere topics op FOK of op DBB forum, ...
Durnstic - donderdag 30 september 2010 @ 15:19:
Zal als ik verdere vragen heb over supplementen, wel even een ander topic opzoeken zodat het hier vooral over roa blijft gaan.

quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:40 schreef Burnster het volgende:
Ik ben wel van mening dat bodybuilding niet altijd even goed voor je huid is, door de overdosis eiwitten en kcal die je lichaam met moeite continue moet verwerken.
Zelf denk ik ook dat het voor mensen die al gevoelig zijn voor acné, gebruik van supplementen dit in sommige gevallen kan verergeren. Dat is ook wat mij er tot nu toe van weerhoudt om ze te gebruiken. Maar juist nu ik begonnen ben met ROA en er stiekem al vanuit ga dat ik helemaal van mijn acné af kom, overweeg ik om wel supplementen te gaan gebuiken ;)
pi_87034079
Ik slik nu 1 week 40mg ED(weeg 60kg), merk wel dat 't al iets rustiger wordt. Alleen balen dat die rode vlekken zolang blijven. Van de bijwerkingen heb ik nauwelijks last, misschien ook te kort om echt een oordeel te geven.
pi_87034764
@Durnstic
Betreffende supplementen; volgens mijn dermatoloog hoefde ik me alleen zorgen te maken over zuivel, als dat het al verergde. Whey, weightgainer, creatine en dextrose waren geen enkel probleem. En zuivel is het in mijn geval niet, ik merkte echt nooit verschil als ik veel zuivel nam of niet :P
pi_87043134
Zuivel is vaak de grote boosdoener, maakt je huid ook dikker. Wat betreft supplementen, er zijn verschillende soorten whey (je kan ze het beste met water nemen ipv melk). Ik weet ze niet precies op te noemen maar volgens mij was de whey isolaat of een andere de minst slecht voor je huid. Acne schijnt ook te kunnen komen door lactose (zit volgens mij veel in goedkope whey), er is ook lactose vrije whey (ga ik binnekort ook halen), dit is wel een stuk duurder. Voor een weightgainer moet je ook even goed zoeken, veel gainers werken goed, maar ze zijn niet allemaal even gezond. Vaak zitten ze boordevol met suikers. Best veel mensen beweren dat acne ook kan komen door veel 'snelle' suikers. Daarom twijfel ik ook daarnaast nog een beetje over dextrose. Weight gainer maak ik zelf met whey en brinta en (dextrose).
Het kost best veel tijd om het allemaal uit te zoeken, maar dan heb je ook wat ;)
Hoop dat acne voor mij ook wegblijft als de roa op is
pi_87159251
Bluh, Week 4 is van start gegaan, en het is alleen maar erger geworden dan vorige week. Ik heb last van allerlei bijverschijnselen, maar waarvoor? Ik zie geen verbetering. Integendeel zelfs, ik heb het idee dat ik er nog nooit zo erg last van heb gehad als nu. Volhouden word een mens zo wel erg moeilijk gemaakt.

Zo, ik wilde dit baal-moment even delen :P
pi_87160359
Doorzetten hoor, hierna wordt het allemaal beter. :Y
pi_87166695
Laten we het hopen. :)
pi_87170894
Na veel twijfelen of de bijwerkingen het wel opwegen tegen de voordelen heb ik toch besloten om voor de Roa te gaan. Vanaf mijn 15e al last van acné, alles al geprobeerd van de huisarts maar nu op mijn 21e lijkt het alleen maar erger te worden. Het lijkt me nu het best aangezien de komende half jaar het minste zon is.

Moet ik trouwens eerst een verwijzing van de huisarts vragen? Of kan ik zelf dermatologie bellen?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_87172200
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:21 schreef MaxC het volgende:
Na veel twijfelen of de bijwerkingen het wel opwegen tegen de voordelen heb ik toch besloten om voor de Roa te gaan. Vanaf mijn 15e al last van acné, alles al geprobeerd van de huisarts maar nu op mijn 21e lijkt het alleen maar erger te worden. Het lijkt me nu het best aangezien de komende half jaar het minste zon is.

Moet ik trouwens eerst een verwijzing van de huisarts vragen? Of kan ik zelf dermatologie bellen?
Maar je bent nog niet bij de dermatoloog geweest dus?
Ik ben naar de HA gegaan en die maakte voor me een afspraak bij de Dermatoloog. Denk dus wel dat je er een nodig hebt.
pi_87174285
Zonder verwijzing kan je niet bij een dermatoloog terecht, je hebt dus een verwijzing nodig van je huisarts ;)
pi_87181553
Wat is eigenlijk je dosis per dag, Juut_86?
pi_87197737
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:07 schreef Durnstic het volgende:
Wat is eigenlijk je dosis per dag, Juut_86?
Op het moment 30mg
Maandag moet ik weer naar de dermatoloog.
pi_87230640
Hallo allemaal , ik heb maar even een account aangemaakt

Ik ben 2 oktober begonnen met een roaccutane kuur (30mg/d) *O*

Ik heb vanaf me 16-17e af een toe een puistje , maar het is vanaf me 18e steeds erger geworden en ben nu al 20 !.

ik heb dan ook eindelijk een doorverwijzing van de huisarts gekregen voor de dermatoloog na verschillende middeltjes die nauwelijks werkte te hebben gebruikt (inderm, benzoyl , diffirin , doxycycline)


groetjes m
pi_87230717
Veel succes met je kuur. Wat is je gewicht?
pi_87237787
quote:
AJ1987 [] zondag 5 september 2010 @ 16:27 (#216)

Hallo iedereen,
Was op het internet op zoek naar info over dit middel en vond er een topic over..heel fijn

Ik heb nu al een hele tijd last van heftige folliculitis. Eerst werd gedacht dat het om acné ging. Heb ook alle antibiotica en zalfjes gehad. Niets heeft echt geholpen. Het was vooral in het gezicht en borst gebied. De laatste tijd is het probleem nu ook op mijn hoofdhuid te merken. Grote bulten die ontstaan. Deze doen enorm pijn, het liggen op een kussen is soms zelf niet te doen. Op de plekken van deze ontstekingen is nu ook al helemaal geen haargroei meer te merken. Ben nu bij een tweede dermatoloog en omdat de meeste middeltjes al geprobeerd zijn, heeft zij aangegeven het met een lage dosis Roaccutane te proberen. Het verminderden van de talgproductie zou een positief effect kunnen hebben. Als het goed is ga ik over twee weken beginnen met Roaccutane. De verhalen over alle bijwerkingen zijn zeker beangstigend, maar in alle gevallen had het middel wel effect, dus ik vind het zeker waard om het te gaan proberen.

Zijn er misschien nog andere dingen die ik zou moeten weten over dit middel die niet op internet te vinden zijn?
Alvast bedankt,

AJ1987
Daar ben ik weer. De dermatoloog wilde eerst toch nog een andere antobiotoca proberen. Ik heb voor ongeveer drie weken Ciprofloxacine gehad. Dit heeft geholpen tegen de ontstekingen op mijn hoofd. Deze zijn veel minder geworden, op mijn gezicht is dit echter niet het geval. Hier is het niet veel minder.
Deze kuur was vorige week klaar en sinds zondag merk ik dat er weer bultjes op mijn hoofd komen en dat het op mijn gezicht, vooral kin en neusomgeving, begint terug te komen.
Gister een consult gehad met de dermatoloog en die heeft aangegeven maar direct te beginnen met de Roaccutane, alles was al in werking gesteld dus kon het direct afhalen bij de apotheek.
Heb nu een kuur van 50 dagen en ik moet 40mg per dag slikken. Laten we hopen dat het gaat helpen...
pi_87238254
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:18 schreef Diabox het volgende:
Veel succes met je kuur. Wat is je gewicht?
dankje , ik weeg op dit moment 63kg

ik zou in totaal 7560mg binnen moeten krijgen dus gaat nog wel even duren.
pi_87239559
Zo, vanmorgen bloed laten prikken (altijd leuk...) en ik moet iedere maand een zwangerschpstest doen (ook heel fijn, zeker omdat ik zelf al weet wat de uitslag gaat zijn...) Maar dit schijnt er bij te horen wil ik lid blijven van het ROA-clubje :P
Moesten jullie ook IEDERE maand bloed laten prikken? Of mocht daar na de eerste paar maanden een wat langere periode tusen zitten?

@mc123
succes met je kuur :) jij bent ook vers gestart lees ik.
pi_87239723
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:22 schreef Juut_86 het volgende:
Zo, vanmorgen bloed laten prikken (altijd leuk...) en ik moet iedere maand een zwangerschpstest doen (ook heel fijn, zeker omdat ik zelf al weet wat de uitslag gaat zijn...) Maar dit schijnt er bij te horen wil ik lid blijven van het ROA-clubje :P
Moesten jullie ook IEDERE maand bloed laten prikken? Of mocht daar na de eerste paar maanden een wat langere periode tusen zitten?

@mc123
succes met je kuur :) jij bent ook vers gestart lees ik.
Van mijn derma hoefde ik maar twee keer bloed te prikken. Voor de kuur en na de eerste maand van de kuur.
pi_87244985
Toch vandaag maar een afspraak bij de derma gemaakt, ontstekinkjes begin weer op te komen op mijn wangen en opeens ook op mn bovenarmen (??). Hoopte echt dat het weg zou blijven, heb er zelfs roken voor opgegeven :'(
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_87245164
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:05 schreef dreamzk het volgende:
Toch vandaag maar een afspraak bij de derma gemaakt, ontstekinkjes begin weer op te komen op mijn wangen en opeens ook op mn bovenarmen (??). Hoopte echt dat het weg zou blijven, heb er zelfs roken voor opgegeven :'(
Balen zeg. Hopen dat een tweede, wellicht kortere kuur een oplossing biedt?
pi_87245298
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:05 schreef dreamzk het volgende:
Toch vandaag maar een afspraak bij de derma gemaakt, ontstekinkjes begin weer op te komen op mijn wangen en opeens ook op mn bovenarmen (??). Hoopte echt dat het weg zou blijven, heb er zelfs roken voor opgegeven :'(
Meestal helpt een tweede kuur doorgaans vrij snel, als je niet van de bijwerkingen bent is 20mg per dag vaak al vrij effectief.
pi_87247103
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:10 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Balen zeg. Hopen dat een tweede, wellicht kortere kuur een oplossing biedt?
Hoor ik allemaal volgende week wel, wel een teleurstelling nu ik weer in de spiegel kijk
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_87248891
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 14:59 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Hoor ik allemaal volgende week wel, wel een teleurstelling nu ik weer in de spiegel kijk
Hoe snel kwam het terug bij jou? Ik ben nu bijna een half jaar van de Roa af maar ik heb nu iedere week wel een klein puistje. Of kreeg jij gelijk op tig verschillende plekken puisten?
pi_87249594
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:44 schreef Deventer__ het volgende:

[..]

Hoe snel kwam het terug bij jou? Ik ben nu bijna een half jaar van de Roa af maar ik heb nu iedere week wel een klein puistje. Of kreeg jij gelijk op tig verschillende plekken puisten?
Ik zit nu ook op een half jaar. Sinds begin september begint het weer op te komen. Het is nog steeds niet heel ernstig maar ik wil ingrijpen voordat het weer op het oude niveau zit, daarom maar even afspraak gemaakt met derma.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_87261142
Hebben de mensen die roa gebruiken ook dat de huid (de hele dag), wat roder is dan voor de roa?
Ik heb dit denk ik wel, misschien komt het doordat mijn huid door de roa een stukje dunner is geworden..
pi_87262979
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:51 schreef Burnster het volgende:
Hebben de mensen die roa gebruiken ook dat de huid (de hele dag), wat roder is dan voor de roa?
Ik heb dit denk ik wel, misschien komt het doordat mijn huid door de roa een stukje dunner is geworden..
Yup en na de kuur zul je dit nog hebben als je et tijdens de kuur hebt:)
pi_87263570
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:51 schreef Burnster het volgende:
Hebben de mensen die roa gebruiken ook dat de huid (de hele dag), wat roder is dan voor de roa?
Ik heb dit denk ik wel, misschien komt het doordat mijn huid door de roa een stukje dunner is geworden..
Ja, maar werd bij mij overtijd steeds minder.
pi_87265354
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:27 schreef d0tz het volgende:

[..]

Yup en na de kuur zul je dit nog hebben als je et tijdens de kuur hebt:)
Mijn dermatoloog vertelde mij anders?
pi_87265754
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:39 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Ja, maar werd bij mij overtijd steeds minder.
Oke ik hoop het maar, is niet echt chill ;) . Blaxje, hoelang duurt dit ongeveer? Weken? Maanden?
pi_87265845
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 22:21 schreef Burnster het volgende:

[..]

Oke ik hoop het maar, is niet echt chill ;) . Blaxje, hoelang duurt dit ongeveer? Weken? Maanden?
Mijn hoofd was gedurende een maand echt behoorlijk (opvallend) rood. Daarna trok het bij mij vrij snel weg, merkte ook dat de droogheid wat minder werd, dus mijn lichaam begon aan het spul te wennen. M'n gezicht is nu nog wel roder dan normaal, maar het is niet opvallend.
pi_87265916
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 21:27 schreef d0tz het volgende:

[..]

Yup en na de kuur zul je dit nog hebben als je et tijdens de kuur hebt:)
Onzin, het trekt gewoon weg. Sla er ook de vele roa-diaries op na met foto's. Dan zie je dat roodheid bij iedereen behoorlijk vlot wegtrekt vanaf een maand na het allerlaatste tablet.
pi_87266520
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 22:24 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Onzin, het trekt gewoon weg. Sla er ook de vele roa-diaries op na met foto's. Dan zie je dat roodheid bij iedereen behoorlijk vlot wegtrekt vanaf een maand na het allerlaatste tablet.
Oke bedankt Blaxje! ^O^ steld me weer gerust. Jij zegt 'vanaf een maand' hoop alleen wel dat sneller gaat en dat ik niet na die rommel nog een maand moet wachten.
pi_87276249
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:51 schreef Burnster het volgende:
Hebben de mensen die roa gebruiken ook dat de huid (de hele dag), wat roder is dan voor de roa?
Ik heb dit denk ik wel, misschien komt het doordat mijn huid door de roa een stukje dunner is geworden..
Ik heb (nog) nergens last van.
pi_87276549
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:33 schreef Juut_86 het volgende:

[..]

Ik heb (nog) nergens last van.
Ik kreeg het zelf pas merkbaar na iets van 2-3 maanden op 30mg. Hoop dat ik er snel vanaf ben als de roa rommel op is en niet nog een maand moet wachten.
pi_87293320
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 22:24 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Onzin, het trekt gewoon weg. Sla er ook de vele roa-diaries op na met foto's. Dan zie je dat roodheid bij iedereen behoorlijk vlot wegtrekt vanaf een maand na het allerlaatste tablet.
Heb je mij horen zeggen dat het niet weg trekt? Ik zal je vertellen ik ben nu 7 maanden van mijn kuur af en heb nog steeds een best dunne huid en ik word ook nog redelijk snel rood, dit kan aan mij liggen maar het komt vaker voor. Zorg gewoon dat je je huid goed vet houd voordat je gaat slapen dan herstelt het sneller dit heb ik helaas niet gedaan tijdens de kuur alleen na het scheren en tijdens het einde van de kuur, hierdoor duur het gewoon zo lang voordat alles weer de oude is kan nog wel 1 jaar duren.
pi_87293428
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:13 schreef d0tz het volgende:

[..]

Heb je mij horen zeggen dat het niet weg trekt? Ik zal je vertellen ik ben nu 7 maanden van mijn kuur af en heb nog steeds een best dunne huid en ik word ook nog redelijk snel rood, dit kan aan mij liggen maar het komt vaker voor. Zorg gewoon dat je je huid goed vet houd voordat je gaat slapen dan herstelt het sneller dit heb ik helaas niet gedaan tijdens de kuur alleen na het scheren en tijdens het einde van de kuur, hierdoor duur het gewoon zo lang voordat alles weer de oude is kan nog wel 1 jaar duren.
Het verschilt natuurlijk per persoon, maar over het algemeen trekt het weg, in jouw geval duurt het misschien langer. Het ging mij er meer om dat je zo stellig beweerde dat je het voor lange tijd blijft houden, terwijl het over het algemeen vrij vlug wegtrekt. Uitzonderingen daargelaten. :P
pi_87303529
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 18:16 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Het verschilt natuurlijk per persoon, maar over het algemeen trekt het weg, in jouw geval duurt het misschien langer. Het ging mij er meer om dat je zo stellig beweerde dat je het voor lange tijd blijft houden, terwijl het over het algemeen vrij vlug wegtrekt. Uitzonderingen daargelaten. :P
Typ maar is op google in en dan bij dutch body building (sorry geen tijd voor bron). Je zult genoeg reacties van mensen vinden waarbij dit gewoon blijft!
pi_87313315
Is het echt zo dat men na de kuur nog maaaaaanden last heeft van bij verschijnselen? :o
Ik heb hele erge haaruitval en zou na de kuur toch wel graag daar vanaf zijn (en van al die droogheid en exceem natuurlijk) als dat na de kuur nog maanden aanhoud heb ik op een gegeven moment geen haar meer om uit te laten vallen :P
pi_87353867
Inmiddels ben ik 4 weken klaar met mijn kuur. Heb (helaas) alweer enkele puistjes gekregen maar ben wel van m'n bijwerkingen af :9
pi_87356220
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:50 schreef VegaKip het volgende:
Inmiddels ben ik 4 weken klaar met mijn kuur. Heb (helaas) alweer enkele puistjes gekregen maar ben wel van m'n bijwerkingen af :9
Heb je de cumulatieve dosis van 120mg per kilo lichaamsgewicht gehaald?
pi_87356909
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:32 schreef Durnstic het volgende:

[..]

Heb je de cumulatieve dosis van 120mg per kilo lichaamsgewicht gehaald?
Dat was ik er vergeten bij te zetten, die heb ik niet gehaald, zat op 66 mg/kilo. Volgens mijn arts zou dit waarschijnlijk genoeg voor mij zijn.
pi_87358865
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 09:02 schreef Juut_86 het volgende:
Is het echt zo dat men na de kuur nog maaaaaanden last heeft van bij verschijnselen? :o
Ik heb hele erge haaruitval en zou na de kuur toch wel graag daar vanaf zijn (en van al die droogheid en exceem natuurlijk) als dat na de kuur nog maanden aanhoud heb ik op een gegeven moment geen haar meer om uit te laten vallen :P
Ik heb even wat andere bronnen en ervaringen gelezen op internet. Wat betreft de haaruitval kan er wel een verband zijn met roa. Mijn haar is volgens mij wat dikker geworden. Ik heb ook wel gelezen dat je wimpers korter en minder kunnen worden. Maar echt veel haaruitval lijkt mij niet, lijkt me sterk dat je veel haar verliest door de roa, staat volgens mij ook niet in de bijsluiter. Voor de rest verdwijnen de meeste bijwerkingen vrij snel na het stoppen (binnen een maand) maar dat hangt van de bijwerking af.


Mijn grote angst is nog steeds dat rode en branderige gevoel van mijn huid. Op internet zijn de meningen verdeeld bij de één was dat na een maand weg, bij de ander wordt het alleen minder en hebben ze er na zelf een paar maanden! nog last van doordat de huid dun is gebleven. Ik hoop nog steeds dat iemand mij iets kan aanraden, een goede creme ofso..
pi_87363954
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 15:09 schreef VegaKip het volgende:

[..]

Dat was ik er vergeten bij te zetten, die heb ik niet gehaald, zat op 66 mg/kilo. Volgens mijn arts zou dit waarschijnlijk genoeg voor mij zijn.
Die arts is gek. Zo heeft roa amper de kans om echt wat te veranderen aan je huid. Geen wonder dat het terugkomt. Achteraan gaan als het weer erger wordt!
pi_87364032
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:06 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Die arts is gek. Zo heeft roa amper de kans om echt wat te veranderen aan je huid. Geen wonder dat het terugkomt. Achteraan gaan als het weer erger wordt!
Dat valt wel mee hoor :')
Bijna al m'n puistjes waren al weg voordat ik aan m'n kuur begon, dus zo gek was het niet bedacht (vind ik).
pi_87364387
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:08 schreef VegaKip het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor :')
Bijna al m'n puistjes waren al weg voordat ik aan m'n kuur begon, dus zo gek was het niet bedacht (vind ik).
Waarom ben je dan aan roa begonnen? :-P
pi_87364801
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:20 schreef Blaxje het volgende:
[..]

Waarom ben je dan aan roa begonnen? :-P
Omdat de kans groot was dat het anders terug zou komen.
pi_87364844
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:36 schreef VegaKip het volgende:

[..]

Omdat de kans groot was dat het anders terug zou komen.
En om precies die reden moet je lang slikken. :P Maargoed, hoop dat het verder niet terugkomt bij je natuurlijk. Just sayin' :P
pi_87365370
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:37 schreef Blaxje het volgende:

[..]

En om precies die reden moet je lang slikken. :P Maargoed, hoop dat het verder niet terugkomt bij je natuurlijk. Just sayin' :P
Ik hoop ook dat je geen gelijk krijgt :P ;)
  zondag 10 oktober 2010 @ 14:31:05 #127
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_87383995
Ook weer eens update van mij, ging laatste tijd niet zo goed bij mij... Daarom tijdje ook geen update... Heb heel erg veel pijn en veel open wonden... Ik hoop echt dat snel beter word. Hier weer update: http://lisetterozenberg.web-log.nl
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
pi_87405989
heb nu 1 week 30mg/dag gehad

begin nu te merken dat me lippen erg droog worden , en beetje last van spierpijn terwijl ik niet echt veel dingen heb gedaan /

heb al aquaphor uit amerika besteld via ebay, weet iemand hoelang zo'n verzending gaat duren naar NL ?? , ik gebruik nu tijdelijk purol om me lippen vet te houden .

groetjes
pi_87408859
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:35 schreef mc123 het volgende:

heb al aquaphor uit amerika besteld via ebay, weet iemand hoelang zo'n verzending gaat duren naar NL ?? , ik gebruik nu tijdelijk purol om me lippen vet te houden .

groetjes
Ik heb aqauphor van een vriend geprobeerd , maar ik vind de nutritic van la roche-posay net zo goed werken. Misschien een tip voor mensen die (net zoals ik) geen zin hebben om te gaan zitten wachten op iets uit Amerika.


Bij mij is week 5 begonnen en nog steeds geen verbetering. Zowel s'ochtends als s'avonds heb ik nieuwe ontstekingen/puistjes. Het blijft terug komen en word alles behalve minder. Voor ik met ROA begon zag het er zelfs beter uit. }:|
En mijn mondhoeken zijn ingescheurd. Voel me net een clown:P
Ik vind het moeilijk volhouden omdat ik alleen maar verergering zie en toch last heb vaan veel nare bijwerkingen. Vanmiddag naar de dermatoloog. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft.
pi_87414134
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:35 schreef mc123 het volgende:
heb nu 1 week 30mg/dag gehad

begin nu te merken dat me lippen erg droog worden , en beetje last van spierpijn terwijl ik niet echt veel dingen heb gedaan /

heb al aquaphor uit amerika besteld via ebay, weet iemand hoelang zo'n verzending gaat duren naar NL ?? , ik gebruik nu tijdelijk purol om me lippen vet te houden .

groetjes
Duurt 3 weken ongeveer. :P Heb ook via ebay besteld een paar maanden terug. Het is het waard!
  Licht Ontvlambaar maandag 11 oktober 2010 @ 16:41:20 #131
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87422775
Counting down... nog 14 dagen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_87425164
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:31 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Duurt 3 weken ongeveer. :P Heb ook via ebay besteld een paar maanden terug. Het is het waard!
heb hem vandaag binnen gekregen :) , ik denk dat ik geluk heb gehad heb ongeveer 7-8 dagen moeten wachten .
pi_87425220
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 08:56 schreef Juut_86 het volgende:

[..]

Ik heb aqauphor van een vriend geprobeerd , maar ik vind de nutritic van la roche-posay net zo goed werken. Misschien een tip voor mensen die (net zoals ik) geen zin hebben om te gaan zitten wachten op iets uit Amerika.

kan je die nutritic van laroche-posay ook als dag&nachtcreme gebruiken of is het puur voor de lippen ??
pi_87427169
Weet iemand hoelang je moet wachten na de roa kuur voordat je onder de zonnebank kan?
Ik ben namelijk echt ontzettend wit en om die rode huid wat minder te doen opvallen zal een bruin kleurtje wel helpen.
pi_87427717
Ben nu 6 dagen bezig met 40 mg per dag. Merk nu de droge lippen en wat verergering op gezicht en hoofd.

Ben alvast de labello aan het inslaan..
Heb nooit last gehad van droge lippen en is zeker geen pleziertje..
pi_87447313
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:43 schreef mc123 het volgende:

[..]

kan je die nutritic van laroche-posay ook als dag&nachtcreme gebruiken of is het puur voor de lippen ??
Nutritic is speciaal voor de lippen. Maar van diezelfde lijn producten heeft la roche posay ook Effaclar H , speciaal voor een droge huid tijdens anti-acne behandelingen. Heb ik ook gebruikt toen ik nog differin smeerde, werkte best goed. Overigens gebruik ik die dan nu weer niet meer voor mijn gezicht :P
Voor mn gezicht gebruik ik nu aquaporin van eucerin(rijke textuur) dan heb ik tijdens kantoor uren in ieder geval geen omkijken naar mn droge huid.
Allemaal gewoon bij de apotheek hier in NL te krijgen. Dat vond ik wel zo fijn :)
pi_87450304
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:44 schreef Juut_86 het volgende:

[..]

Nutritic is speciaal voor de lippen. Maar van diezelfde lijn producten heeft la roche posay ook Effaclar H , speciaal voor een droge huid tijdens anti-acne behandelingen. Heb ik ook gebruikt toen ik nog differin smeerde, werkte best goed. Overigens gebruik ik die dan nu weer niet meer voor mijn gezicht :P
Voor mn gezicht gebruik ik nu aquaporin van eucerin(rijke textuur) dan heb ik tijdens kantoor uren in ieder geval geen omkijken naar mn droge huid.
Allemaal gewoon bij de apotheek hier in NL te krijgen. Dat vond ik wel zo fijn :)
oke hartelijk dank voor de tips ;)
pi_87454408
Weet trouwens iemand of je een engelse medicijnverklaring nodig hebt voor Roaccutane als je naar Amerika gaat?
Ik vier kerst en oud en nieuw bij familie in virginia en in NY, Maar ik dacht ergens gehoord te hebben dat dit medicijn zelfs verboden was in sommige staten...
Kan me ook zo voorstellen dat je de douane niet zomaar doorkomt met deze medicatie...

Update over de dermatoloog: :P Ik mag 30 november terugkomen. Hij vertrouwde er wel op dat ik niet zwanger zou raken :P Tevens zalf gekregen voor mn exceem. Vanwege andere klachten wilde hij me terugzetten naar 20mg per dag, maar dat wilde ik zelf niet. Duurt het nog langer... dan bijt ik wel ff door.
pi_87460643
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:20 schreef Juut_86 het volgende:
Weet trouwens iemand of je een engelse medicijnverklaring nodig hebt voor Roaccutane als je naar Amerika gaat?
Ik vier kerst en oud en nieuw bij familie in virginia en in NY, Maar ik dacht ergens gehoord te hebben dat dit medicijn zelfs verboden was in sommige staten...
Kan me ook zo voorstellen dat je de douane niet zomaar doorkomt met deze medicatie...

Update over de dermatoloog: :P Ik mag 30 november terugkomen. Hij vertrouwde er wel op dat ik niet zwanger zou raken :P Tevens zalf gekregen voor mn exceem. Vanwege andere klachten wilde hij me terugzetten naar 20mg per dag, maar dat wilde ik zelf niet. Duurt het nog langer... dan bijt ik wel ff door.
Ik ben paar keer naar Engeland gereisd met de ROA in mn tas en in mn cabin bagage. Bij beide geen gezeur gehad. Wel vreemd want ze zien die pillen op hun X-RAY scherm en laten het gewoon doorgaan :P
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_87468373
Nu 20 dagen bezig met 40mg/dag. van de bijwerkingen heb ik nauwelijks last, behalve dat ik een uur of 2 na het innemen even buikpijn heb. Komen nog wel ontstekingen enzo, maar niet echt erg
pi_87486405
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:18 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Ik ben paar keer naar Engeland gereisd met de ROA in mn tas en in mn cabin bagage. Bij beide geen gezeur gehad. Wel vreemd want ze zien die pillen op hun X-RAY scherm en laten het gewoon doorgaan :P
Dat heb ik altijd al raar gevonden. Als ik vlieg heb ik altijd een lading paracetamol bij en mn anticonceptie, naar warme landen ook norit ed. Nooit iemand die er naar gevraagd heeft na zo'n x-ray. Misschien kunnen ze een bepaald stofje detecteren ofzo :P
pi_87495387
Hallo iedereen,

Misschien dat het onderwerp al voorbij is gekomen..maar (voor de mannen dan) hoe doen jullie het met scheren. Ik heb nu al een tijd geen scheermes gebruikt..ben eigenlijk alleen maar aan het trimmen. Ik merk dat er nu een soort van outbreak begint te komen op mijn gezicht en denk dat scheren een groot negatief effect hierop gaat hebben...alleen wil het ik weer eens een keer glad hebben..
Scheren of trimmen jullie? en als jullie scheren, nog een speciale scheerschuim ofzo?
pi_87497418
Ik scheer met scheerapparaat.
pi_87519297
Speciaal een account gemaakt voor dit topic ^O^

Ik zit nu sinds 2 weken aan de roa en slik 60mg per dag (90kg). Eerst helemaal geen last van bijwerkingen, maar nu is mijn hoofd in alle opzichten net een pruim. Vooral droge lippen en ogen kan ik maar niet af komen. Ik loop ongeveer de hele dag met een plamuur laag Nitritic (La Roche-Posay) rond, maar mijn lippen blijven droog. Is dat Auquaphor wat ik over lees echt zon wondermiddel dat het de moeite waard is om uit het buitenland te bestellen? En weet iemand iets voor de ogen? Ik heb "ogen troost" druppels van de apotheek, maar die lijken niet echt te werken.
pi_87519422
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 00:14 schreef EatMyBeat het volgende:
Speciaal een account gemaakt voor dit topic ^O^

Ik zit nu sinds 2 weken aan de roa en slik 60mg per dag (90kg). Eerst helemaal geen last van bijwerkingen, maar nu is mijn hoofd in alle opzichten net een pruim. Vooral droge lippen en ogen kan ik maar niet af komen. Ik loop ongeveer de hele dag met een plamuur laag Nitritic (La Roche-Posay) rond, maar mijn lippen blijven droog. Is dat Auquaphor wat ik over lees echt zon wondermiddel dat het de moeite waard is om uit het buitenland te bestellen? En weet iemand iets voor de ogen? Ik heb "ogen troost" druppels van de apotheek, maar die lijken niet echt te werken.
Ik had oogdruppels voorgeschreven van de derma, die werkten redelijk goed. Moest 2x per dag mn ogen druppelen en had ik er geen last van. Soms beetje dubbelzicht en moest ik er wat bij gooien maar overall, topspul!!
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  donderdag 14 oktober 2010 @ 14:02:20 #146
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_87532065
Ik ben gister naar de oogarts geweest omdat ik heel erg last van mijn ogen had. Dit had ik ook al wel voordat ik begon met ROA maar het is nu wel verergerd. Ik heb moeite met focussen, heb soms ineens een waas voor mijn ogen en heb veel last van vel licht. Soms heb ik ook ineens tranende ogen.
De oogarts heeft mij onderzocht en die heeft gezien dat ik ook veel talg in mijn ooglid heb. Dus door de ROA is de talgproductie daar ook op z'n kop gezet en heb ik daardoor meer last van mijn ogen. Ik moet nu 2x per dag mijn ogen schoonmaken. Dit moet ik doen met babyolie dat ik moet verdunnen met water dat net van de kook is geweest. Dit laten afkoelen en dan je ooglid mee schoonmaken.
Mensen die ook last van hun ogen hebben, misschien dat dit helpt?
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 oktober 2010 @ 14:04:37 #147
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87532139
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:18 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Ik ben paar keer naar Engeland gereisd met de ROA in mn tas en in mn cabin bagage. Bij beide geen gezeur gehad. Wel vreemd want ze zien die pillen op hun X-RAY scherm en laten het gewoon doorgaan :P
Spanje was ook geen probleem overigens :)

Nog 10 *O*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_87577342
Mijn eerste maand roa zit erop, met een zeer goed resultaat. Ik heb vandaag een afspraak gehad met de huisarts die mij nu voor 2 maanden aan roa heeft gegeven en ik hoef nog maar 1 keer bloed te prikken (over 2 maanden), en ik moet dus nog 5 maanden door. De bijwerkingen beginnen te wennen (droge lippen, maar daar heb ik een goede oplossing voor) en mijn dosis is hoog genoeg zoals het er nu uitziet. Ik zal zeker niet te vroeg juichen en het kan nog steeds erger worden in bepaalde periodes, maar tot dusver ben ik zeker tevreden. :)
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:48:39 #149
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_87605645
Deze week sta ik in de yes! Met mijn verhaal en foto over mijn ontstekingen en ervaring met ROA! http://lisetterozenberg.web-log.nl/
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
pi_87627693
Ik heb inmiddels ook al allerlei middeltjes en antibiotica gebruikt en het gaat maar niét over :N

Mijn lijstje.. ;

Differin gel
Eryacne
Inderm
Benzoylperoxide
Doxycycline
Biergist tabletten
Zink tabletten
Skin2moro (gaf natuurlijk geen ene reet! maar als je wanhopig bent koop je alles..)

ik heb er ook genoeg van en ga morgen maar eens langs de huisarts voor een doorverwijzing naar de dermatoloog!
pi_87662056
Oh ik heb ook een hele waslijst aan producten gebruikt in de afgelopen 12 jaar. De drogist en apotheek zijn rijk aan mij geworden. Ik raakte ook op een bepaald punt waarop het voor mij klaar was.

Ik ben intussen al aan de 6e week roa bezig en ik geloof dat ik resultaat begin te zien. Waar het in de eerste weken alleen maar erger en erger werd (vorige week had ik er nog nooit zo erg onder gestaan) is het nu weer rustig aan het worden. De plekken waar pukkeltjes hebben gestaan zijn droge vlekjes. maar dat trekt wel weg denk ik?
De bijwerkingen zijn goed te doen. Sommige bijwerkingen trekken ook weg bij mij. Ik heb eigenlijk alleen last van een droge neus, mijn lippen stoort me nog niet eens, ik heb nl altijd droge lippen. Het enige waar ik me echt aan stoor is mijn haaruitval. Maarja als je haar hebt tot halverwege je rug, valt zoiets naturlijk nogal snel op. Ik hoop maar dat het geen dun pakketje word :{ Ik heb namelijk altijd mooi dik haar gehad. Zijn er vrouwen op het forum die ervaring hebben met haaruitval tijdens de kuur? kwam dat allemaal weer goed? stopte na een paar weken de ergste uitval? Ik zou het graag weten :)
  Licht Ontvlambaar maandag 18 oktober 2010 @ 09:36:57 #152
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87662160
Ik heb nu meer last van haaruitval dan anders, mijn haar zit ook anders. Maar goed, na de zwangerschap viel het ook met bossen uit en dat is ook weer goed gekomen. Dus ik ga het eens afwachten...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_87662831
Ik heb sinds ik vorig jaar januari gestopt ben een keer of 6 overwogen nog een kuur te doen, maar daar telkens op het laatste moment vanaf gezien.
Nu is het zover dat ik echt ga, 15 november. Eerst weer een verwijsbrief regelen omdat het meer dan een jaar geleden is dat ik een afspraak heb gehad daar.
pi_87702825
Het gaat nu wel erg snel (niet dat ik klaag:P) ik werd vanmorgen wakker met 1 (ja maar 1 :) ) pukkeltje. voor de rest zelfs amper rode vlekjes.
Het enige waar ik me een beetje panisch over aan het maken ben, is dat ik sinds zondag al een soort van 2 diepe strepen heb rond mijn mond, mn lach streepjes zegmaar:P Je krijgt toch doordat roa je huid droog maakt geen rimpels zeker?? :o
Smorgens vallen ze het meest op dus ik dacht eerst dat het iets van slaap strepen waren ofzo (je weet wel als je raar op je kussen hebt gelegen :P) Maar vanmorgen had ik ze nog..... help?
rimpels van roa op je 24e? nee toch....... :?
pi_87707301
Hallo allemaal

inmiddels al 3 weken aan de roaccutane , heb nu echt last van een droge huid
de dermatoloog heeft mij een creme aangeraden de ´´ ROC puric ac herstellende creme ´´ maar deze creme is redelijk prijzig 40ml voor 13.95 , ik heb hem ongeveer 3 weken kunnen gebruiken.

nu is mij vraag welke creme raden jullie mij aan de ´´la roche posay ook Effaclar H´´ of die van cetaphil

groetjes
pi_87715045
Nu 30 dagen bezig en ben derma geweest, dosis van 40mg naaar 60mg gegaan en weeg 60kg. Is dat relatief veel of normaal?

Van de bijwerkingen heb ik tot nu toe bijna geen last, alleen onregelmatige droge lippen.
pi_87715854
Beste mensen,

Ik had nog een vraagje en ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven. Roaccutane maakt de huid dunner en het zorgt ervoor dat talgkliertjes kleiner worden (en volgens mij soms zelfs verdwijnen). Maar hoe werkt dit dan als de huid weer dikker wordt na een roa kuur? Ontstaan er dan weer na verloop van tijd, nieuwe talgkliertjes en worden bestaande weer groter, of groeien deze niet meer?
pi_87717285
Het zorgt er niet zo zeer voor dat de talgkliertjes kleiner worden, maar het zorgt dat ze niet groter worden en zodoende ook nog kunnen ontsteken. Verder zorgt het dat er minder talg op zich wordt geproduceerd en dat het talg zelf ook dunner is. De precieze werking weet ik niet.

quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:09 schreef Stie het volgende:
Nu 30 dagen bezig en ben derma geweest, dosis van 40mg naaar 60mg gegaan en weeg 60kg. Is dat relatief veel of normaal?

Van de bijwerkingen heb ik tot nu toe bijna geen last, alleen onregelmatige droge lippen.
Is de max die je 'mag' met je lichaamsgewicht. Zolang je de bijwerkingen goed verdraagt en je bloedwaarden binnen de perken blijven kan dit prima. Je staat tenslotte onder toezicht van een dermatoloog.
pi_87719890
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:18 schreef Juut_86 het volgende:
Het gaat nu wel erg snel (niet dat ik klaag:P) ik werd vanmorgen wakker met 1 (ja maar 1 :) ) pukkeltje. voor de rest zelfs amper rode vlekjes.
Het enige waar ik me een beetje panisch over aan het maken ben, is dat ik sinds zondag al een soort van 2 diepe strepen heb rond mijn mond, mn lach streepjes zegmaar:P Je krijgt toch doordat roa je huid droog maakt geen rimpels zeker?? :o
Smorgens vallen ze het meest op dus ik dacht eerst dat het iets van slaap strepen waren ofzo (je weet wel als je raar op je kussen hebt gelegen :P) Maar vanmorgen had ik ze nog..... help?
rimpels van roa op je 24e? nee toch....... :?
Die streepjes heb ik ook (denk ik) bij mij lijken het alleen meer op schrammen. Begrijp alleen niet hoe ik ze krijg aangezien ik niks gek doe :P Bij mij helpt een beetje hydraterende creme erop smeren direct, mischien moet je dat eens proberen.

@sjeen, bij mij valt het nog steeds redelijk veel uit en het is moeilijk in model te brengen. Weet niet of dit aan de na-effecten van ROA liggen of dat ik gewoon kaal van nature begin te worden :P
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_87723277
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:30 schreef Burnster het volgende:
Beste mensen,

Ik had nog een vraagje en ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven. Roaccutane maakt de huid dunner en het zorgt ervoor dat talgkliertjes kleiner worden (en volgens mij soms zelfs verdwijnen). Maar hoe werkt dit dan als de huid weer dikker wordt na een roa kuur? Ontstaan er dan weer na verloop van tijd, nieuwe talgkliertjes en worden bestaande weer groter, of groeien deze niet meer?
Ik ben inmiddels een aantal weken klaar met m'n kuur en m'n huid is weer net zo vet als ervoor...Dus voor mij heeft het qua talgproductie weinig veranderd.
pi_87732470
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 18:36 schreef VegaKip het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels een aantal weken klaar met m'n kuur en m'n huid is weer net zo vet als ervoor...Dus voor mij heeft het qua talgproductie weinig veranderd.
Ik neem aan dat je wel minder last heb van puistjes? Heb je een langdurige of een korte kuur gedaan?

Weet iemand trouwens wat effectiever is: een lange kuur (bijv. 8-9 maanden) op een lage dosis, of een snelle kuur (bijv. 3-4 maanden) op een hoge dosis.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een korte kuur beter is.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:14:48 #162
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87732760
Geen idee of kort beter is dan lang... Ik moet nog acht pillen van 20 mg *O*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_87732893
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:08 schreef Burnster het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je wel minder last heb van puistjes? Heb je een langdurige of een korte kuur gedaan?

Weet iemand trouwens wat effectiever is: een lange kuur (bijv. 8-9 maanden) op een lage dosis, of een snelle kuur (bijv. 3-4 maanden) op een hoge dosis.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een korte kuur beter is.
Ik heb een kuur van ongeveer een half jaar gehad maar ik heb maar de helft van de benodigde hoeveelheid gehad. Wat voor mij genoeg lijkt te zijn. Heb een paar kleine puistjes gehad, maar ze zijn echt veel kleiner dan voor de kuur :)
pi_87746932
Ik wordt echt gek van die rommel. Heb echt het overgrote deel van de dag een gloeiend hoofd. Ik moet nog 6 dagen voor de aanbevolen hoeveelheid. Ik heb nu nog 168 mg nodig, maar bij iedere pil lijkt dat branderige gevoel erger te worden. Redelijk wat mensen hebben dit. Ik zit erover te denken om gewoon nu te stoppen, zou die extra 168mg uitmaken?
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 oktober 2010 @ 12:11:55 #165
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87747641
Bel eens met je dermatoloog? En weet je zeker dat je geen verkoudheid onder de leden hebt?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_87748697
Heb een vergelijking foto gemaakt van dag 1 met dag 30.

http://i53.tinypic.com/ww0prr.png

Toch wel een aardige verbetering vind ik zelf:P
pi_87753102
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:08 schreef Burnster het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je wel minder last heb van puistjes? Heb je een langdurige of een korte kuur gedaan?

Weet iemand trouwens wat effectiever is: een lange kuur (bijv. 8-9 maanden) op een lage dosis, of een snelle kuur (bijv. 3-4 maanden) op een hoge dosis.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een korte kuur beter is.
Mijn dermatoloog is van mening dat de beste resultaten worden behaald met een korte kuur van 4 a 5 maanden op een zo hoog mogelijke dosis.
pi_87760669
In 2006 1 roa kuur gehad, helemaal clean voor zo een 1.5 jaar. Daarna is het weer langzaam aan teruggekomen, alhoewel in mindere mate.
In januari dit jaar begonnen met Differin + Minocycline wat eigenlijk ook prima werkte. Elke avond smeren was wel super irritant, maar ik was zo een 95% clean. 3 weken geleden gestopt, maar het komt echt keihard weer terug.

Ik zit er toch ook weer aan te denken om aan een kuur te gaan beginnen. Het vreemde is echter dat m'n huid enorm droog is en dat + het feit dat het een zwaar medicijn is, houdt me eigenlijk een beetje tegen om er weer aan te beginnen.

Denk dat ik sowieso maar even een afspraak maak met m'n dermatoloog :P
Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden tenslotte :7
  donderdag 21 oktober 2010 @ 09:19:18 #169
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_87783102
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:39 schreef Stie het volgende:
Heb een vergelijking foto gemaakt van dag 1 met dag 30.

http://i53.tinypic.com/ww0prr.png

Toch wel een aardige verbetering vind ik zelf:P
Je ziet echt verbetering! Over tijdje trekt het helemaal weg en dan voelt je huid zo vreemd aan... Ik heb het nog erger gehad dan jij en vanaf mijn 14e... Kon me niet herinneren dat ik een zachte huid had, en nu is mijn gezicht bijna glad... Zo fijn!
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
pi_87783628
Hallo, eigenlijk had in nog een weekje moeten slikken, maar de roa was op en had geen zin om nieuwe te halen voor dat extra weekje, dus ben officieel gestopt. Heb wel zo ongeveer de 120mg per kg lichaamsgewicht gehaald, dus ik ben tevreden. Zeer tevreden zelfs, want het heeft super geholpen. Ik had me geen beter resultaat kunnen indenken eigenlijk. Ik ben al meer dan vier maanden clean en nu erg benieuwd naar hoe snel mijn lippen en roodheid van de huid gaan herstellen. Heb ook last gehad van moeheid tijdens de kuur, dus hoop ook op een kleine opleving. Klaar met roa dus, maar ik blijf jullie updaten over de 'aftermath'!
  Licht Ontvlambaar zondag 24 oktober 2010 @ 20:03:29 #171
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87908538
Klaar *O*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_87909487
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:03 schreef Sjeen het volgende:
Klaar *O*
Gefeliiii

Ik moet nog ff :(
pi_87913246
gefeliciteerd sjeen *O*

hoelang heb je over je kuur gedaan ?
en had je heftige of milde acne ?

ik ben nu 3 weken bezig , heb paar lichte breakouts gehad .
maar me huid is nu alweer aan het herstellen alle puistje zijn in een hand te tellen , ik vraag me nu af of ik nog een ergere breakout kan verwachten de komende tijd of dat het hier bij blijft
  Licht Ontvlambaar zondag 24 oktober 2010 @ 21:43:05 #174
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87914388
Thanks :) Ben 27 decenber begonnen, eerst maand 30, daarna maand 20 en de rest van de tijd 40 mg/pd. Heb 120mg/kg binnen gekregen in totaal...

Had vrij behoorlijke acne, vooral op rug, decollete en gezicht. Ben al een hele tijd volledig vrij nu, ben heel nieuwsgierig hoe het zich verder zal ontwikkelen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_87914735
Ik had het mild en ben nog steeds niet 100% vrij, zit bijna op de 120mg/kg. :(
pi_87926673
Ik heb/had het niet heel ernstig,(mild), maar het bleef wel terug keren. Heftige onstekingen ook.
Nu ben ik de afgelopen week helemaal vrij gewest van puistjes, ik was echt heel blij. Maar nu ben ik de afgelopen 2 dagen al wakker geworden met hele dikke, en vooral pijnlijke onstekingen op mijn wangen.
Wat baal ik zeg! :(
Dit is week 7, en het komt terug?? :?
Hoort dit erbij? Een vriend van mij is gelijk met mij gestart en bij hem zie je echt heel goed verbetering. En bijmijkomt het gewoon terug. Ik word er niet goed van. Krijg het idee dat het gewoon niet werkt ofzo...
pi_87934274
Hey allemaal,

Ik ben nieuw op Fok. Dit is zo'n beetje het enige forum waar actieve Roatopics te vinden zijn, dus ik heb me maar aangemeld.

Ik gebruik sinds 2,5 week Roa.
Ik ben vrouw, 23 jaar, 1.68m. 53 kg, en slik vanaf het begin 2x20 mg per dag. De dosis vind ik vrij hoog, zeker als je bedenkt dat ik helemaal geen erge acne had.

In tegenstelling tot jullie heb ik helemaal niet zoveel spul geprobeerd. Wel de bezac en differin maar al die antibiotica is me bespaard gebleven. Bij de HA heb ik een verwijzing naar de Derma afgedwongen. Volgens mij heb ik er 5 minuten gezeten voordat ik naar buiten liep met een recept voor Roa.
Gelukkig had ik me van tevoren heel goed ingelezen dus ik wist een beetje wat ik kon verwachten.

Maargoed, nu dus 2,5 week onderweg.
De eerste 14 dagen ging het perfect, geen nieuwe puistjes en mijn teint was een stuk egaler. Helaas heb ik het afgelopen weekend de beruchte oubreak gehad. Ik heb, serieus, van mijn leven nog niet zoveel puistjes gehad. Kon wel janken. Nu begint het een beetje weg te trekken, mede dankzij de Sudocreme (bedankt voor de tip trouwens).

Bijwerkingen:
- Droge lippen (lanoline-vaseline-glycerine werkt perfect)
- Hoofdpijn (verschrikkelijk, neem een roapil tegelijk met 2 paracetamol)
- Droge neus en keel. (vooral 's ochtends) Waarschijnlijk doordoor ook een keelontsteking opgelopen.
- Moe/lusteloos.
- Rugpijn/spierpijn/huilbuien (alleen de eerste week last van gehad)
- Ik ben agressiever en heel snel aangebrand. Gelukkig wel in de hand te houden.

Verder nergens last van *O*. Geen schilferende huid (gebruik normaderm), nog geen bloedneuzen, geen rare droge plekken.
Sporten gaat nog prima (circuittrainig en pilates) en een wijntje gaat er ook nog goed in.

Nu maar hopen dat het snel aanslaat en ik leuk door het leven kan.
Over 4 weken heb ik een belafspraak met de Derma en eigenlijk wil ik naar 50mg per dag. Is dat een goed idee?

Anyway; ik hoop hier leuk te kunnen schrijven en wat ervaringen te delen.

Groetjes Noahtd.

Nu even uitvogelen hoe ik een ava plaats.

[ Bericht 2% gewijzigd door Noahtd op 25-10-2010 14:18:26 ]
pi_87936892
Ik heb meteen een vraag; Ik gebruik een suplement van Kruidvat, voor huid/haar/nagels.
Nu zit ik dat etiket eens te lezen en 1 pil geeft me 100% van de ADH aan vitamineA.
Ter verduidelijking; 800 microgram.

Wel/niet verstandig om te gebruiken? Derma is niet bereikbaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Noahtd op 25-10-2010 14:55:27 ]
  Licht Ontvlambaar maandag 25 oktober 2010 @ 14:53:51 #179
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87937075
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 14:49 schreef Noahtd het volgende:
Ik heb meteen een vraag; Ik gebruik een suplement van Kruidvat, voor huid/haar/nagels.
Nu zit ik dat etiket eens te lezen en 1 pil geeft me 100% van de ADH aan vitamineA.

Wel/niet verstandig om te gebruiken? Derma is niet bereikbaar.
Niet doen :) Mocht je een multie willen gebruiken, neem dan eentje voor zwangere vrouwen, daar zit geen vit. A in.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_87940062
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:49 schreef Noahtd het volgende:
Ik heb meteen een vraag; Ik gebruik een suplement van Kruidvat, voor huid/haar/nagels.
Nu zit ik dat etiket eens te lezen en 1 pil geeft me 100% van de ADH aan vitamineA.
Ter verduidelijking; 800 microgram.

Wel/niet verstandig om te gebruiken? Derma is niet bereikbaar.
Werd mij ook afgeraden door m'n dermatoloog om te supplementeren van een soortgelijke multivitamine, met (toevallig) dezelfde hoeveelheid vitamine A.
pi_87941023
Oke, dank :)
Dan laat ik ze staan.
pi_87986031
Wtf, krijg opeens 5 kleintjes op m'n borst. Zit al bijna op m'n 120mg/kg..

Correctie: wel meer dan 5 wtf

[ Bericht 21% gewijzigd door Diabox op 26-10-2010 17:15:15 ]
pi_88002854
Raar.... Wanneer moet je weer naar de derma? Misschien toch vragen of je langer doorkunt?
Balen zeg.

Ik zit op 40mg per dag maar het lijkt weinig te helpen. Alle bijwerkingen zijn ondertussen verdwenen en ik heb nog niet 1 schilfertje op mijn gezicht. Dat is toch niet normaal?
pi_88006961
2,5 week aan de roa is nog niks. Heb zelf 2 jaar geleden 9 maanden 40 mg geslikt. Geloof me die schilfers en die bijwerkingen gaan nog wel komen :D, wees blij dat je er nu nog niet zon last van hebt! Ik wil je rond de 3 maanden nog wel eens horen :9
pi_88008089
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:37 schreef Noahtd het volgende:
Raar.... Wanneer moet je weer naar de derma? Misschien toch vragen of je langer doorkunt?
Balen zeg.

Ik zit op 40mg per dag maar het lijkt weinig te helpen. Alle bijwerkingen zijn ondertussen verdwenen en ik heb nog niet 1 schilfertje op mijn gezicht. Dat is toch niet normaal?
Ik moet niet meer naar m'n dermatoloog. Ik mocht al stoppen, maar had gevraagd of ie nog voor 'n maand kon voorschrijven, omdat ik die dosis wou halen. Zodoende dus geen afspraak meer ook.

Op 40mg per dag had ik ook nauwelijks last van bijwerkingen.
pi_88008736
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 00:02 schreef Foleor het volgende:
2,5 week aan de roa is nog niks. Heb zelf 2 jaar geleden 9 maanden 40 mg geslikt. Geloof me die schilfers en die bijwerkingen gaan nog wel komen :D, wees blij dat je er nu nog niet zon last van hebt! Ik wil je rond de 3 maanden nog wel eens horen :9
Ik heb zelf ook ruim 7 maanden roa geslikt, nu heerlijk aan mn 2de kuur bezig omdat t lichtelijk terug kwam.

Maar ik kan me niet precies meer herinneren dat die bijwerkingen echt erger werden naarmate de tijd vorderde.. Ik zit nu in mn 4de week, dan moeten de bijwerkingen toch wel min of meer stabiliseren?

Heb toendertijd niet de 120mn/kg gehaald, weet iemand of dat bij een 2de kuur sowieso en vereiste is trouwens? Heb mn derma er nooit over gehoord.
Ik baal wel mocht dat zo wezen, daar ik tegenwoordig ruim 15kg zwaarder ben als een kleine 2 jaar geleden. :P
pi_88010306
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 00:43 schreef CylonNL het volgende:

[..]



Ik heb zelf ook ruim 7 maanden roa geslikt, nu heerlijk aan mn 2de kuur bezig omdat t lichtelijk terug kwam.

Maar ik kan me niet precies meer herinneren dat die bijwerkingen echt erger werden naarmate de tijd vorderde.. Ik zit nu in mn 4de week, dan moeten de bijwerkingen toch wel min of meer stabiliseren?

Heb toendertijd niet de 120mn/kg gehaald, weet iemand of dat bij een 2de kuur sowieso en vereiste is trouwens? Heb mn derma er nooit over gehoord.
Ik baal wel mocht dat zo wezen, daar ik tegenwoordig ruim 15kg zwaarder ben als een kleine 2 jaar geleden. :P
Een vereiste is het nooit, maar het is wel aanbevolen. :)

Uit ervaringen van anderen kan ik wel de conclusie trekken dat 'n tweede kuur sneller aanslaat.
pi_88055780
Ik ben een aantal maanden geleden gestopt met accutane. Ik heb het in totaal 7 maanden geslikt. Nu, na 5 maanden, komen de puistjes weer terug. Het lijkt wel alsof het er meer zijn en het sneller komt dan vóór de accutane.

Betekent dit dat de kuur niet gewerkt heeft? Of kan het een soort tijdelijke tegenreactie zijn?
pi_88063989
Hoe veel puistjes heb je het ongeveer over? Dus hoe erg.

Heb je de 120mg/kg lichaamsgewicht gered in die 7 maanden?

Edit:
Meer dan voor de kuur, dat is niet de bedoeling, raadpleeg je dermatoloog.
pi_88069546
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 13:29 schreef Diabox het volgende:
Hoe veel puistjes heb je het ongeveer over? Dus hoe erg.

Heb je de 120mg/kg lichaamsgewicht gered in die 7 maanden?

Edit:
Meer dan voor de kuur, dat is niet de bedoeling, raadpleeg je dermatoloog.
3 t/m 9*. Het varieert erg sterk.

Die 120mg/kg heb ik niet gehaald. Ik had het toen uitgerekend en ik kwam toen uit op ~73mg.

* Ik weet dat er mensen zijn die aanzienlijk meer last hebben dan ik, maar bij mij was het erg hardnekkig. Ik ben 28 en heb er nog steeds last van :( Vandaar dat ik toch mocht beginnen van mijn dermatoloog.
pi_88070011
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:02 schreef Foleor het volgende:
2,5 week aan de roa is nog niks. Heb zelf 2 jaar geleden 9 maanden 40 mg geslikt. Geloof me die schilfers en die bijwerkingen gaan nog wel komen :D, wees blij dat je er nu nog niet zon last van hebt! Ik wil je rond de 3 maanden nog wel eens horen :9
;(
Fijn vooruitzicht ;-)

Ik zit te balen als een stekker. Nog steeds een uitbraak.
Ik heb geteld (je moet iets met je tijd) en ik heb serieus 22 grote pukkels. Dit is voor mij de ergste uitbraak ever, word er echt ontzettend chagrijnig van.

[ Bericht 12% gewijzigd door Noahtd op 28-10-2010 16:21:11 ]
pi_88070058
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:26 schreef Diabox het volgende:

[..]


Ik moet niet meer naar m'n dermatoloog. Ik mocht al stoppen, maar had gevraagd of ie nog voor 'n maand kon voorschrijven, omdat ik die dosis wou halen. Zodoende dus geen afspraak meer ook.

Op 40mg per dag had ik ook nauwelijks last van bijwerkingen.
Het schijnt beter te kunnen worden nadat je gestopt bent.
En anders moet je echt weer bij de derma aankloppen. Het is natuurlijk belachelijk dat je er na een half jaar nog niet vanaf bent.
pi_88070094
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 15:56 schreef JanBobBrouwer het volgende:

[..]

3 t/m 9*. Het varieert erg sterk.

Die 120mg/kg heb ik niet gehaald. Ik had het toen uitgerekend en ik kwam toen uit op ~73mg.

* Ik weet dat er mensen zijn die aanzienlijk meer last hebben dan ik, maar bij mij was het erg hardnekkig. Ik ben 28 en heb er nog steeds last van :( Vandaar dat ik toch mocht beginnen van mijn dermatoloog.
Oh, dat is niet zo heel veel. Dan vind ik het ook niet gek dat de roa niet is aangeslagen.
pi_88070197
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:11 schreef Noahtd het volgende:

[..]

Het schijnt beter te kunnen worden nadat je gestopt bent.
En anders moet je echt weer bij de derma aankloppen. Het is natuurlijk belachelijk dat je er na een half jaar nog niet vanaf bent.
Slik nog geen half jaar hoor, maar slik gewoon veel, 80mg per dag, waardoor het allemaal wat korter duurt. Neemt niet weg dat ik bijna op m'n 120mg/kg lichaamsgewicht zit.
pi_88093331
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:10 schreef Noahtd het volgende:

[..]

;(
Fijn vooruitzicht ;-)

Ik zit te balen als een stekker. Nog steeds een uitbraak.
Ik heb geteld (je moet iets met je tijd) en ik heb serieus 22 grote pukkels. Dit is voor mij de ergste uitbraak ever, word er echt ontzettend chagrijnig van.


Als ik het me goed kan herinneren werd het bij mij op het begin ook iets heftiger. Echter rond 2-3 maanden ga je echt verschil zien. Ik heb zelf vanaf 3 maanden tot het einde t meeste last gehad van de bijwerkingen. Rugpijn, droogheid van alles en nog wat, en droge ogen zijn t vervelendst. Heb daarvoor ook weer ibuprofen en oogdruppels moeten gebruiken (als je geen lenzen hebt is het niet nodig). Maarja uiteindelijk zal je zien dat t het allemaal dubbel en dwars waard is! Echt een paardenmiddel. Ben er 2 jaar vanaf nu en krijg nu pas weer af en toe een puistje, zoals normale mensen zegmaar :p

Helaas ben ik wel te laat begonnen en heb permanente schade opgelopen aan mn huid, had namelijk niet veel acne maar wel een erge vorm. Heb nu hypertrofische littekens op mn shouders en bovenrug. Hiervoor moet ik binnenkort waarschijnlijk operatie/behandeling voor ondergaan. Dus hopelijk ben je op tijd begonnen! :p
pi_88099890
Na 2-3 maanden verschil zeg je? Ik ben nu 2 maanden bezig en al aan de 2e break-out. Het is nu zo erg dat ik de deur niet uit durf. Ben op een punt beland waarin ik de neiging heb gewoon te stoppen. Hoe kan het nu zo erg zijn na 2 maanden. Zie ff het nut er niet meer van in.
pi_88104791
Juut_86, het is ff doorzetten, maar in het einde is het het wel waard hoor. Vetrouw me :)
pi_88120823
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:15 schreef Diabox het volgende:

[..]



Slik nog geen half jaar hoor, maar slik gewoon veel, 80mg per dag, waardoor het allemaal wat korter duurt. Neemt niet weg dat ik bijna op m'n 120mg/kg lichaamsgewicht zit.
Ja maar toch.. Je zou toch mogen verwachten dat je die rommel niet voor niets hebt geslikt.
Is het inmiddels al weggetrokken?

Wat een hoge dosis trouwens. Was dat een beetje te doen?
(heb niet alles terug gelezen)
pi_88123114
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 21:20 schreef Noahtd het volgende:

[..]

Ja maar toch.. Je zou toch mogen verwachten dat je die rommel niet voor niets hebt geslikt.
Is het inmiddels al weggetrokken?

Wat een hoge dosis trouwens. Was dat een beetje te doen?
(heb niet alles terug gelezen)
Slik nog steeds dus, is nog niet weggetrokken, maar ook niet doorgezet :)

Is goed te doen hoor 80mg ED.
pi_88132876
Na al mijn zorgen over aankomende puistjes toch te horen gekregen dat ik er erg goed uit zie :D Boost mn zelfvertrouwen ook weer erg veel :D
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_88152138
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 04:02 schreef dreamzk het volgende:
Na al mijn zorgen over aankomende puistjes toch te horen gekregen dat ik er erg goed uit zie :D Boost mn zelfvertrouwen ook weer erg veel :D
Ja dit is ook vaak het punt waarop je zelf gaat merken dat je huid verbeterd! Vaak zie je het zelf niet maar je huid gaat er (soms) ongemerkt echt wel op vooruit. En na de kuur ben je eigenlijk altijd wel helemaal acnevrij! Tenminste dat was bij mij het geval.
pi_88152408
Ik zit over 'n week ofzo op m'n 120mg/kg lichaamsgewicht en had vandaag twee kleintjes op m'n gezicht.
pi_88167944
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 20:57 schreef Diabox het volgende:
Ik zit over 'n week ofzo op m'n 120mg/kg lichaamsgewicht en had vandaag twee kleintjes op m'n gezicht.
Wel vervelend dat je er nog steeds niet volledig vanaf bent nu je het einde van je kuur nadert. Maar aan de andere kant heb ik ook wel vaker gelezen dat er in de eerste maanden na afloop van de kuur nog steeds verbetering op treedt. De finishing touch zeg maar :9 .
---
Van mijn kant werd het ook weer eens tijd voor een korte update. Ik zit nu een maand op 20mg/dag. Een lage dosis en ik heb ook het idee dat het nog niet zoveel met mijn lichaam doet. De tweede week wel behoorlijk wat puistjes maar toch geen extreme uitbraak. Daarna een week nagenoeg clean geweest, op een paar mee-etertjes na. Momenteel heb ik 5 puistjes rond mijn mond/kin, wat toch wel aan de hoge kant is voor mij. Maar nog steeds niet extreem dus.
Bijwerkingen zijn tot nu toe ook allemaal heel lichtjes. Iets droge lippen, smeer een paar keer per dag Plurol. Heb ook een vettere creme gekregen van de derma, maar vooralsnog niet nodig. Verder soms 's ochtends last van een lichte hoofdpijn (zonder dat ik de avond ervoor gedronken heb) wat ik normaal ook nooit heb. En nu ongeveer drie keer een hele korte bloedneus gehad nadat ik bijvoorbeeld heel even mijn neus aanraakte (tijdens scheren of jeuk of iets dergelijks). Echt één straaltje bloed en het hield weer op, heel apart.
Ik zou morgen naar de derma gaan, maar die afspraak is met één week verzet. Daarom denk ik dat ik morgen even ga bellen of ik naar de 40mg kan, wil namelijk zo snel mogelijk naar een hogere dosis.
pi_88199957
Omdat ik nu in week 8 nog steeds iedere dag alleen maar verergering van mijn acne ondervind, vroeg ik me af hoe dat bij jullie is verlopen of verloopt.
Vanaf wanneer kregen jullie een verergering van de acne? En na hoeveel weken/maanden zag je verbetering? En wat was het punt (hoeveel weken/maanden) dat de littekentjes wat wegtrokken en je ook geen nieuwe puistjes meer kreeg?

Ik hoop een beetje dat ik niet de enige ben die na 2 maanden er zo erg onderstaat als in de pubertijd. en dat er nog hoop voor me is :P
Dus ik ben benieuwd wat de tijdsbestekken bij jullie waren/zijn! :)
pi_88207468
quote:
Op maandag 1 november 2010 09:09 schreef Juut_86 het volgende:
Omdat ik nu in week 8 nog steeds iedere dag alleen maar verergering van mijn acne ondervind, vroeg ik me af hoe dat bij jullie is verlopen of verloopt.
Vanaf wanneer kregen jullie een verergering van de acne? En na hoeveel weken/maanden zag je verbetering? En wat was het punt (hoeveel weken/maanden) dat de littekentjes wat wegtrokken en je ook geen nieuwe puistjes meer kreeg?

Ik hoop een beetje dat ik niet de enige ben die na 2 maanden er zo erg onderstaat als in de pubertijd. en dat er nog hoop voor me is :P
Dus ik ben benieuwd wat de tijdsbestekken bij jullie waren/zijn! :)
Littekens trekken niet weg, daarom heten het ook littekens. Ik ben op dit moment 2 jaar na de roa, littekens zijn nog steeds een beetje rood. meeste zijn echter gewoon huidskleur nu. De roaccutane helpt alleen tegen de puistjes en puistontwikkeling. Gewoon doorgaan na 7 maanden ben je er echt wel vanaf!
pi_88212916
quote:
Op maandag 1 november 2010 13:33 schreef Foleor het volgende:

[..]

Littekens trekken niet weg, daarom heten het ook littekens. Ik ben op dit moment 2 jaar na de roa, littekens zijn nog steeds een beetje rood. meeste zijn echter gewoon huidskleur nu. De roaccutane helpt alleen tegen de puistjes en puistontwikkeling. Gewoon doorgaan na 7 maanden ben je er echt wel vanaf!
Ik bedoelde ook eigenlijk meer de rode vlekjes die je na een puistje hebt. Doorgaans trok dat bij mij wel weg, maar dat duurt nu langer lijkt wel.
pi_88214177
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:16 schreef Juut_86 het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook eigenlijk meer de rode vlekjes die je na een puistje hebt. Doorgaans trok dat bij mij wel weg, maar dat duurt nu langer lijkt wel.
Klopt, heeft met huidherstel te maken en tijdens de roa herstelt je huid minder snel. Als de kuur afgelopen is zullen de rode vlekken veel sneller weg gaan trekken :) Je moet maar eens een paar van die fotoseries/youtubefotoplakvideo's bekijken van mensen aan de roa. Vaak zie je rode vlekken tot ze de kuur gestopt hebben. Pas vanaf dan trekken ook de vlekken weg.
pi_88271461
Ik ben net een maand of twee klaar met m'n kuur maar bij komt het alweer terug op m'n rug.
Heb er echt stevig de balen van!

Kijk het nog even aan en anders bel ik de derma voor een recept.
pi_88274455
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:27 schreef michael1980nu het volgende:
Ik ben net een maand of twee klaar met m'n kuur maar bij komt het alweer terug op m'n rug.
Heb er echt stevig de balen van!

Kijk het nog even aan en anders bel ik de derma voor een recept.
Zou nu direct al naar je derma gaan in dat geval.
pi_88328288
Ik ben nu meer dan twee weken gestopt en ik krijg een ontzettende energiekick :D Lippen zijn ook al veel minder droog.
pi_88333110
quote:
Op donderdag 4 november 2010 15:24 schreef Blaxje het volgende:
Ik ben nu meer dan twee weken gestopt en ik krijg een ontzettende energiekick :D Lippen zijn ook al veel minder droog.
Haha daar kijk ik ook naar uit, maar nog wel even te gaan.

Gisteren bij de derma geweest, blijven gewoon doorgaan op 40mg/dag, volgende afspraak pas begin maart(!).

Opzich vind ik het niet erg, bijwerkingen zijn nu wel onder controle te houden ook al merk ik wel dat ik wat suffer ben dan normaal. Gezicht zit nog steeds aardig vol al zijn het nu vooral heel veel kleine rode puntjes, gaat wel steeds beter. Ben tot dusverre wel tevreden, al heb ik nog wel even te gaan haha.
pi_88461456
Ik ben bijna klaar met mijn kuur.. maar omdat het de tweede is wil ik eigenlijk iets meer binnenkrijgen dan 120 mg/kg omdat ik zo ontzettend bang ben dat het terugkomt. Het is ook echt sinds twee weken dat ik helemaal glad ben. Heeft het nog een meerwaarde om iets langer door te gaan, of maakt 135 mg/kg echt niet meer verschil dan 120?

Ik verheug me ook ook op het terugkomen van energie! Ben het zo gewend om moe te zijn dat ik vergeet dat ik me normaal niet zo voel. :P
pi_88461490
De range die gehanteerd wordt is 120-150mg/kg lichaamsgewicht. In hoeverre dit meer resultaat bied weet ik niet.
pi_88468087
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:27 schreef michael1980nu het volgende:
Ik ben net een maand of twee klaar met m'n kuur maar bij komt het alweer terug op m'n rug.
Heb er echt stevig de balen van!

Kijk het nog even aan en anders bel ik de derma voor een recept.
Als het terugkomt zou ik weer naar de derma gaan!
Want dat hoort niet namelijk.
pi_88469685
Zo mijn verwijsbrief heb ik opgehaald, volgende week maandag naar de dermatoloog.
pi_88475580
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:06 schreef Butterfly91 het volgende:
Zo mijn verwijsbrief heb ik opgehaald, volgende week maandag naar de dermatoloog.
Hier precies hetzelfde!
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_88546102
ben nu al 5 weken aan de roaccutane bezig ,

heb 2 kleine uitbraakjes gehad maar dat viel allemaal wel mee , maar gelukkig zijn het aantal puistjes nu met 1 hand te tellen .
ook zijn de puistjes die ik krijg geen dikke ontstekingen meer maar een heel klein puistje .
  woensdag 10 november 2010 @ 11:22:49 #218
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_88548552
Weer sinds tijden een nieuw blog geplaatst. En ook weer met foto's! http://lisetterozenberg.web-log.nl
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
pi_88583556
Nou, week 9 zit er bij na op, en het is nog steeds heel erg. Ik heb veel puisten maar ook pijnlijke ontstekingen. Het gaat zo al een week of 3, dat het veel erger is dan voor ik begon met ROA. En het gaat ook niet weg, de puisten blijven komen. En dat terwijl mijn huid zo droog is dat het zeer doet. Ik zie er verschrikkelijk uit, en vind het er vies uit zien.
Ik zit er over na te denken de dermatoloog te bellen. Ik moet pas 30 november terug komen, maar ik heb het idee dat dit niet goed gaat.
Wat denken jullie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Juut_86 op 11-11-2010 10:03:40 ]
pi_88588576
Welke dosis slik je? Vooral bij jip & janneke dosissen kan het wat langer duren.
pi_88588991
Ik slik 30mg per dag...
pi_88590805
Mja, jip & janneke dosis, kan nog wel ff duren.
pi_88591084
He bah... (alhoewel ik je jip en janneke dosis wel leuk geformuleerd vind :P)
Waar zou ik op moeten rekenen? 3, 4 maanden voordat het echt aanslaat of beter word?
Misschien moest ik de derma maar s bellen of ik niet over kan op 40 oid...
pi_88591705
Ja zoiets, maar wanneer heb je weer een afspraak met je dermatoloog? Sowieso zal die alleen 'n dosisverhoging geven als je leverwaarden dit toelaten.

Ik slik nu overigens 100mg per dag, heb ff opnieuw berekend en zou er wat langer overdoen omdat ik wat kg'tjes ben aangekomen sinds het begin van m'n kuur. :P
pi_88592730
30 november heb ik weer een afspraak.Mijn leverfuncties waren de laatste keer uitstekend.

Zo , 100 mg is wel veel! ik dacht dat zoveel per dag niet eens mocht? Haha, ja dan duurt 120mg per kilo wat langer. Zou dat dan bv geen invloed op het effect als je afvalt tijdens je kuur, of toen je startte minder woog dan bv een maand nadat je bent gestopt? Want dan heb je ineens minder per kg binnen gekregen dan men vanuit is gegaan..
pi_88593579
@ Juut_86

Ik ben nu in mijn zesde week en zie er nu ook slechter uit dan voor aanvang van de kuur. Droge schilferige huid rondom de mond en 3 of 4 puistjes (voordat ik begon om de paar dagen 1 of 2). Of jouw huidige dosis van 30mg genoeg is hangt af van je lichaamsgewicht. Ze zeggen dat je het beste kan beginnen met een halve mg per kg lichaamsgewicht per dag en dit op moet bouwen naar 1mg/kg/dag. Dus als je 60 kilo weegt zit je nu goed op 30mg/dag en zou je dit op kunnen bouwen naar maximaal 60mg/dag. Zelf weeg ik 80 en ben ik begonnen met 20mg/dag, te weinig dus. Ben nu sinds afgelopen maandag naar 40mg/dag gegaan en zolang ik de bijwerkingen goed kan verdragen (heb nog bijna nergens last van) wil ik volgende afspraak met de derma naar 60 en later evt. 80. Hoe sneller ik aan de cumulatieve dosis van 120mg/kg zit, hoe beter :)
pi_88594060
@ durnstic:
Volgens jouw redenatie zou 30mg dan nog niet zo gek zijn nee. Maar ik vind jouw 3 of 4 puistjes ook best goed meevallen dan:P Ik zit er helemaal onder en had voor aanvang van de kuur juist niet veel puistjes/onstekingen (alleen deden ze veel zeer en kwamen steeds terug, vandaar) maar vanwege wat nare bijwerkingen die ik nu al ervaar, lijkt het me sterk dat mijn derma me een verhoging geeft...

Ik heb besloten dat ik het maar even afwacht tot 30 november. Dat is over 2,5 week, dan heb ik 12 weken roa er op ztten en lijkt me dat het al beter moet zijn dan nu. Ik denk dat dat het verstandigst is. k hoop eigenlijk heel hard dat het in de tussentijd minder word. En datis moeilijk aangezien ik er sinds vanochtend alweer een stuk of 5 bij heb. en een kurkdroge huis..:S vaag..
pi_88661521
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:02 schreef Juut_86 het volgende:
Maar ik vind jouw 3 of 4 puistjes ook best goed meevallen dan:P
Het valt bij mij op het eerste gezicht ook wel redelijk mee. Maar ondertussen zijn die 3 of 4 puistjes er wel de reden voor dat ik mezelf dit hele weekend opsluit op mijn kamer en niet uit ga of iets dergelijks. En omdat ik er nu al 5 of 6 jaar last van heb (mild maar hardnekkig) heb ik besloten om er voor eens en altijd een eind aan te maken. Mijn derma wilde in eerste instantie geen ROA voorschrijven maar is uiteindelijk akkoord gegaan met 20mg. Afgelopen maandag was ze er ook geen voorstander van om de dosis te verhogen, maar gelukkig kon ik haar overtuigen omdat ik nog bijna geen effect merk. Maar toen ik daarbij aangaf dat ik z.s.m. de cumulatieve dosis van 120mg/kg wil halen zei ze: "waarschijnlijk zal die hoeveelheid voor jou niet nodig zijn". Maar zelf wil ik die gewoon 100% halen. Dus ik hoop dat ik haar bij de volgende afspraken kan blijven overtuigen en anders zal ik op een andere manier aan het spul moeten komen om toch de dosis te halen ;)

Het lijkt me een goede beslissing van jou om gewoon de afspraak met je derma over 2.5 week af te wachten. Al worden het misschien 2 rotweken nu je er zo erg last van hebt. Maar houd gewoon vol, met het eindresultaat in gedachte. En het zou inderdaad goed kunnen dat het nu snel minder gaat worden, want ik hoor wel vaker dat die omslag vaak rond de 2-3 maanden ligt. Succes de komende weken ;)
pi_88730013
Aangezien je een hele droge huid hebt, smeer je er wel wat op?
pi_88732212
Net bij de dermatoloog geweest. Als de bloeduitslagen goed zijn, dan begin ik vrijdag met 20mg. Ik kreeg er ook gelijk een recept voor die La Roche crème bij.
pi_88733819
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 11:36 schreef Butterfly91 het volgende:
Net bij de dermatoloog geweest. Als de bloeduitslagen goed zijn, dan begin ik vrijdag met 20mg. Ik kreeg er ook gelijk een recept voor die La Roche crème bij.
krijg je die La Roche creme vergoed ? of moet je die toch zelf betalen
pi_88734283
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:22 schreef mc123 het volgende:

[..]



krijg je die La Roche creme vergoed ? of moet je die toch zelf betalen
Dat weet ik niet eigenlijk :o . Dat zie ik waarschijnlijk pas of een vrijdag of als mijn zorgverzekeraar tegen die tijd een acceptgiro stuurt. Zo niet dan hoop ik dat het niet al te duur is..

edit: Volgens mij (op basis van verschillende sites) ligt de prijs van zon tube (40 ml) tussen de 10 en 15 euro. Dat is prima wmb.

[ Bericht 4% gewijzigd door Butterfly91 op 15-11-2010 12:45:08 ]
pi_88734532
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 12:22 schreef mc123 het volgende:

[..]



krijg je die La Roche creme vergoed ? of moet je die toch zelf betalen
Zelf betalen :P
pi_88736052
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:15 schreef knapser het volgende:
Aangezien je een hele droge huid hebt, smeer je er wel wat op?
natuurlijk :) Iedere dag hydraterende creme en op de extreem droge plekken vaseline (van die speciale, ben de naam ff kwijt)
Op de plekken waar nu puisten staan is juist mijn uid droog, mijn voorhoofd en wangen zijn schoon, die zijn ook niet droog...

Ik merk trouwens wel dat het sinds afgelopen weekend weer wat veranderd is. De puistjes drogen sneller in. Misschien is het verbetering *klopt heel hard af*
pi_88757688
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:37 schreef Juut_86 het volgende:

[..]



natuurlijk :) Iedere dag hydraterende creme en op de extreem droge plekken vaseline (van die speciale, ben de naam ff kwijt)
Op de plekken waar nu puisten staan is juist mijn uid droog, mijn voorhoofd en wangen zijn schoon, die zijn ook niet droog...

Ik merk trouwens wel dat het sinds afgelopen weekend weer wat veranderd is. De puistjes drogen sneller in. Misschien is het verbetering *klopt heel hard af*
Wat voor hydraterende creme gebruik jij? Ik heb nu sinds ik 6 weken geleden begonnen ben al 3 verschillende producten gehaald. Eerst nivea gezichtscreme en daarna l'oreal gezichtscreme, maar die vind ik beide behoorlijk vet. Nu smeer ik Aloë Vera Gel maar heb niet het idee dat die echt goed is tegen een droge huid. En die Cetomacrogol, die jij waarschijnlijk bedoelt, smeer ik alleen op plekken waar mijn huid heel droog is, rondom mijn mond bijv. Maar ik zoek dus eigenlijk nog gewoon iets om te smeren na het douchen, ter hydratatie wat snel intrekt en niet vet is. Iemand suggestie?
pi_88760690
Natusan baby moisturizing lotion
pi_88765349
Ik gebruik gewoon Cetomacrogol elke dag...
pi_88768378
Ik gebruik eucerin aquaporin. die heb je in lichte en in rijke textuur. Ik gebruik de rijke textuur, die is net voor de nog wat drogere huid.
Ik vind m geweldig :)
pi_88771344
Ik heb nog wel eens last van een vette huid en omdat ik vrij lange dagen maak is dat soms irritant. Verwijsbrief naar de dermatoloog gekregen. Vandaag langs geweest, kreeg ik opeens 3 maand roaccutane 40mg voorgeschreven. En eryacnegel. De combinatie van die 2 was het beste om een minder vette huid te krijgen volgens misses Dermatoloog.

Nu lees ik de bijwerkingen van roa hier en merk dat het bij sommige in de eerste weken weer acne opwerkt of kan verergeren. Daar heb ik geen trek in omdat ik zoals al gezegd er niet heel veel last van heb. Ik twijfel dan ook aan de combinatie van de 2.

Is iemand hier bekend met eryacnegel? Ik kan er niet veel over vinden op het internet en wat ik lees is dat het de huid enorm uitdroogt. In mijn geval zou dat niet zo erg zijn sinds mijn huid erg vettig is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88773569
Ik heb ook eryacne gel gebruikt, voordat ik roa kreeg. Het uitdrogen viel bij mij wel mee, ik merkte wel dat pukkeltjes sneller verdwenen. Maar bij mij hielp het niet genoeg, het kwam steeds keer op keer toch weer terug.
Overigens werd door mijn dermatoloog afgeraden enige andere anti-acne producten te gebruiken tijdens een roa-kuur.
pi_88774577
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:15 schreef Juut_86 het volgende:
Ik heb ook eryacne gel gebruikt, voordat ik roa kreeg. Het uitdrogen viel bij mij wel mee, ik merkte wel dat pukkeltjes sneller verdwenen. Maar bij mij hielp het niet genoeg, het kwam steeds keer op keer toch weer terug.
Overigens werd door mijn dermatoloog afgeraden enige andere anti-acne producten te gebruiken tijdens een roa-kuur.
Mijn dermatoloog zei toch echt dat ik de combinatie van deze 2 nodig had om mijn vette huid te bestrijden?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88775040
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mijn dermatoloog zei toch echt dat ik de combinatie van deze 2 nodig had om mijn vette huid te bestrijden?
Mijn dermatoloog raadde ook af om andere anti-acne producten te gebruiken naast de roa.
pi_88776031
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:04 schreef Diabox het volgende:

[..]


Mijn dermatoloog raadde ook af om andere anti-acne producten te gebruiken naast de roa.
Nou lekker weer :') Nu twijfel ik wat ik moet doen. Ik begin wel met de zalf sinds dat eigenlijk het probleem was waar ik voor naar de dermatoloog ging. Ik stond er sowieso wat van te kijken dat ze binnen 2 minuten roa op het papiertje had geschreven. Ik neem aan dat 40mg niet een hele zware dosis is? Want ik zit tegen de 70kg aan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:35:18 #244
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88776191
Hier herstart ik weer, heb het enkele maanden gebruikt en toen moest ik verplicht stoppen omdat ik veelvuldig in contact zou gaan staan met de brandende zon en eind deze maand mag ik weer langs en dan gaan we weer verder.
Extreem trouwens hoe vlot alles weer terugkwam nadat het compleet weg was/leek, maar ik had gelukkig tijdens het eerste deel niet al teveel last m'n bijwerkingen dus ik hoop dat het nu niet anders is/wordt.

Alleen die traanogen, barstende droge lippen en extreem dunne huid waardoor ik bijzonder snel blaren op m'n handen kreeg.
pi_88776204
@sitting_elfling
Ja ik vind het 'n jip & janneke dosis, maar voor sommige is 40mg best hoog gedoseerd.
pi_88776908
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:35 schreef Diabox het volgende:
@sitting_elfling
Ja ik vind het 'n jip & janneke dosis, maar voor sommige is 40mg best hoog gedoseerd.
Prima, dat betekent dat de bijwerkingen waarschijnlijk wel mee zullen vallen.

Wat zijn de meest voorkomende klachten bij het gebruik van roa? Mijn dermatoloog zei dat je er ook een beetje humeurig, suf en depri van kon worden? Dit zal wel extreem verschillen per persoon neem ik aan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88782074
Ook bij 40 mg kunnen de bijwerkingen behoorlijk zijn hoor. Ik zit op 30 en ik heb vreselijke last van bepaalde bijwerkingen. Niet depri, wel suf, en humeurig as ik al :P En last van andere dingen die ik hier niet weg ga zetten :P Dus ik zou het niet onderschatten, ook 40 mg niet.

Daarbij zou ik als ikjou was je derma nog maar eens bellen over combi roa en eryacne.... Van mijn dermatoloog mocht het echt niet... (nu is iedere dermatoloog anders, maargoed, je zou denken dat er een algehele richtlijn is..)
pi_88788372
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:59 schreef Juut_86 het volgende:
Van mijn dermatoloog mocht het echt niet... (nu is iedere dermatoloog anders, maargoed, je zou denken dat er een algehele richtlijn is..)
Waarom mocht het niet?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88808766
Dat weet ik niet hoor, ik ga niet als zijn uitspraken analyseren :P Als hij zegt dat ik dat er niet bij mag gebruiken, doe ik dat gewoon niet.
Alhoewel ik me zo ook wel enkele dingen kan bedenken waarom het niet zou mogen.
Het droogt natuurlijk je huid nog eens extra uit, en als je een aantal weken aande roa zit, wil je er echt geen eryacne meer opsmeren, dat doet gewoon zeer. Buiten dat kan je zo nooit de effecten van de roa zelf beoordelen als jij er andere hulpmiddelen op smeert. En je huis word mega dun van de roa, eryacne erop smeren lijkt me dan ook niet bevorderelijk, want een dunne kwetsbare huid, kan zon agressief middel niet goed hebben.
pi_88835340
Die Eucerin Aquaporin heb ik even gegoogled, klinkt goed. Van het weekend maar even naar op zoek gaan als ik in de stad ben.

@sitting_elfling
Wat opmerkelijk dat sommigen met behoorlijke acné letterlijk maanden moeten smeken bij hun dermatoloog om alsjeblieft Roa te mogen gebruiken, terwijl de ander het 1-2-3 voorgeschreven krijgt vanwege een vette huid. Maar goed, je bent er zoals je zelf al aangeeft zelf achter gekomen wat voor bijwerkingen dit middel vaak heeft, dus zul je zelf de afweging moeten maken of jij die ervoor over hebt. Als je niet zo heel erg zit met je vette huid, zou ik het laten staan. Als je er echt vanaf wilt, zal dat met Roa zeker wel lukken. Zelf merkte ik binnen een paar dagen al dat mijn huid totaal niet meer vet is. Wel hoor je vaak van mensen dat hun huid net zo snel weer vet wordt na de kuur, met name als de cumulatieve dosis van 120mg per kilo lichaamsgewicht niet gehaald is. De dosis van 40mg per dag kun je denk ik wel zonder grote problemen verdragen. Adviesdosis om mee te beginnen is conform de bijsluiter een halve mg per kg lichaamsgewicht per dag, voor jou dus 35 mg. De droge lippen en droge huid zul je ongetwijfeld gaan merken, maar zelf vind ik dit niet bijzonder hinderlijk (zit ook op 40mg per dag).
In de bijsluiter staat verder dat je naast Roa geen andere producten tegen acné mag gebruiken zonder overleg met je dokter. Nu heb ik zelf geen geneeskunde gestudeerd dus zal je mij niet horen zeggen dat jouw arts een verkeerde keuze gemaakt heeft, maar het klinkt wel behoorlijk agressief om Roa te combineren met een uitdrogende Eryacne. Met name omdat jij niet erg veel last hebt van acné lijkt het mij logischer om 1 van beiden te proberen voordat je ze combineert.
pi_88847697
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:28 schreef Durnstic het volgende:
Die Eucerin Aquaporin heb ik even gegoogled, klinkt goed. Van het weekend maar even naar op zoek gaan als ik in de stad ben.

@sitting_elfling
Wat opmerkelijk dat sommigen met behoorlijke acné letterlijk maanden moeten smeken bij hun dermatoloog om alsjeblieft Roa te mogen gebruiken, terwijl de ander het 1-2-3 voorgeschreven krijgt vanwege een vette huid. Maar goed, je bent er zoals je zelf al aangeeft zelf achter gekomen wat voor bijwerkingen dit middel vaak heeft, dus zul je zelf de afweging moeten maken of jij die ervoor over hebt. Als je niet zo heel erg zit met je vette huid, zou ik het laten staan. Als je er echt vanaf wilt, zal dat met Roa zeker wel lukken. Zelf merkte ik binnen een paar dagen al dat mijn huid totaal niet meer vet is. Wel hoor je vaak van mensen dat hun huid net zo snel weer vet wordt na de kuur, met name als de cumulatieve dosis van 120mg per kilo lichaamsgewicht niet gehaald is. De dosis van 40mg per dag kun je denk ik wel zonder grote problemen verdragen. Adviesdosis om mee te beginnen is conform de bijsluiter een halve mg per kg lichaamsgewicht per dag, voor jou dus 35 mg. De droge lippen en droge huid zul je ongetwijfeld gaan merken, maar zelf vind ik dit niet bijzonder hinderlijk (zit ook op 40mg per dag).
In de bijsluiter staat verder dat je naast Roa geen andere producten tegen acné mag gebruiken zonder overleg met je dokter. Nu heb ik zelf geen geneeskunde gestudeerd dus zal je mij niet horen zeggen dat jouw arts een verkeerde keuze gemaakt heeft, maar het klinkt wel behoorlijk agressief om Roa te combineren met een uitdrogende Eryacne. Met name omdat jij niet erg veel last hebt van acné lijkt het mij logischer om 1 van beiden te proberen voordat je ze combineert.
Bedankt voor het bericht! Stond er zelf ook van te kijken. Misschien vond ze wel dat ik een extreem vette huid heb op het moment. Zoals al eerder genoemd maak ik vrij lange dagen en dan komt een vette huid aan het einde van dag gewoon onverzorgd over. Ik wil het dus met name beter onder controle houden.

Ik wil eerst beginnen met de eryacne gel en kijken hoe dat gaat. En dan na verloop van tijd aan de ROA kuur beginnen. Sinds ik echt een enorm vette huid heb kan ik me ook moeilijk voorstellen hoe het is, om een echt (gort) droge huid te hebben. Enige reden waarom ik een beetje bevreesd ben om met ROA te beginnen, is omdat ik lees van anderen dat acne bij diegene in de eerste weken nog wel eens erger wordt. Daar heb ik in mijn geval natuurlijk geen trek in :P

Zijn er eigenlijk andere middelen die bewust de vetheid van je gezicht onder controle houden? En dan heb ik het niet over anti-acne middelen. Ik zoek eigenlijk 1tje voor overdag, degene die ik gebruik voor de avond is tea tree with hazel van Boots, een soort drogist in Engeland omdat ik daar woon. Anders heb ik in de ochtend ook nog wel eens last van een vette huid.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_88851998
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:28 schreef Durnstic het volgende:
Die Eucerin Aquaporin heb ik even gegoogled, klinkt goed. Van het weekend maar even naar op zoek gaan als ik in de stad ben.
Let wel; eucerinis alleen bij de apotheek te krijgen , en die zijn vaak dicht in het weekend.

Ff wat anders. Je mag toch tijdens roaccutane gewoon een paracteamol innemen? Ik ben erg verkouden en barst van de hoofdpijn, dus ik 2 paracetamollen geslikt, zegt mn broer ineens dat dat helemaal niet mag tijdens de roa kuur...?

Ik lees hier ook veel dat de drempel om met roa te beginnen , de verergering van de acne is. ja dat is zo, bijmij zelfsheel erg, maar uiteindelijk ben je er daarna wel helemaal voor altijd vanaf. Ik denk dat dan die ene maand erge acne, in het niet valt bij dat je de rest van je leven je er geen druk meer om hoeft te maken. Ik moet zeggen, dat het bijmij ook eindelijk de goede kant op gaat... *klopt af*
pi_88881788
Er is ook overal een reeks over _O-
Ik ben vandaag begonnen met een kuur van 30 dagen 10mg p/dag. Een antibioticakuur hielp bij mij, maar zodra ik stopte kwam het meteen terug, dus nu aan het zware spul. Ik ben heel benieuwd. Nu even het topic door lezen :)

Heb het gewoon via de huisarts trouwens, eerst lotion, toen antibiotica en nu Roa.
pi_88883002
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 08:40 schreef Juut_86 het volgende:

[..]



Let wel; eucerinis alleen bij de apotheek te krijgen , en die zijn vaak dicht in het weekend.

Ff wat anders. Je mag toch tijdens roaccutane gewoon een paracteamol innemen? Ik ben erg verkouden en barst van de hoofdpijn, dus ik 2 paracetamollen geslikt, zegt mn broer ineens dat dat helemaal niet mag tijdens de roa kuur...?

Ik lees hier ook veel dat de drempel om met roa te beginnen , de verergering van de acne is. ja dat is zo, bijmij zelfsheel erg, maar uiteindelijk ben je er daarna wel helemaal voor altijd vanaf. Ik denk dat dan die ene maand erge acne, in het niet valt bij dat je de rest van je leven je er geen druk meer om hoeft te maken. Ik moet zeggen, dat het bijmij ook eindelijk de goede kant op gaat... *klopt af*

Ondanks dat paracetamol hepatotoxisch is (in hoeverre van je hepatotoxiciteit kan spreken bij paracetamol...), kan je het gewoon slikken naast je roaccutane kuur. Had het ook voor de zekerheid gevraagd ;)
pi_88896719
Ah dank je , dat is mooi om te weten. Maar dan zijn er vast ook pijstillende middelen die de lever niet beschadigen, dan is het misschien slimmer als je ze langdurig slikt ivm griep oid, om niet-hepatotoxische middelen te nemen..? (zou zo 123 niet weten welke dat zijn, en of ze er wel zijn)
pi_88904217
Net bij de apotheek geweest om mijn recepten op te halen, maar Roa hadden ze niet (als het goed is, komt dat een maandag) en die Effaclar lotion is uit de handel gehaald.
pi_88904268
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 12:09 schreef Juut_86 het volgende:
Ah dank je , dat is mooi om te weten. Maar dan zijn er vast ook pijstillende middelen die de lever niet beschadigen, dan is het misschien slimmer als je ze langdurig slikt ivm griep oid, om niet-hepatotoxische middelen te nemen..? (zou zo 123 niet weten welke dat zijn, en of ze er wel zijn)
Ik weet niet hoe lang griep bij jou aanhoudt? Maar 'n week paracetamol slikken kan prima. Langdurig gebruik durf ik niet met zekerheid te zeggen, vraag voor zekerheid aan je dermatoloog. :)
pi_88904985
Haha, ja een week oid. Ik heb er erg last van,maar doorgaans neem ik nooit zo snel een pijnstiller, dus ben een leek :P
Maar ik bedoelde ook ivm rugpijn van de roa. Die heb ik al en poosje, en als dat nog 5 maanden moet duren..
Ik zal het eens aan mijn dermatoloog vragen over 1,5 week. bedankt voor het meedenken toch :)
pi_88905079
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 15:37 schreef Juut_86 het volgende:
Haha, ja een week oid. Ik heb er erg last van,maar doorgaans neem ik nooit zo snel een pijnstiller, dus ben een leek :P
Maar ik bedoelde ook ivm rugpijn van de roa. Die heb ik al en poosje, en als dat nog 5 maanden moet duren..
Ik zal het eens aan mijn dermatoloog vragen over 1,5 week. bedankt voor het meedenken toch :)
Ik heb inderdaad ook (onder)rugpijn door de roa, heb er in ieder geval niet dermate last van dat ik een pijnstiller nodig heb. Dus daar kan ik je niet mee helpen. :P
pi_88997792
Heeft er iemand toevallig nog een middel tegen een branderige/rode huid (wat een bijwerking is van roa). Ik ben er nu een maand vanaf, maar heb nog steeds last van een branderige huid, helemaal in sociale situaties. Komt omdat mijn huid zo dun is geworden en misschien ook wel door het koude weer van de laatste tijd. Heeft iemand hier iets voor? (eucerin gezichtscreme werkt helaas niet hiervoor).
pi_89020834
Vandaag eindelijk mogen beginnen met 20 mg :s)
pi_89021312
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:07 schreef Butterfly91 het volgende:
Vandaag eindelijk mogen beginnen met 20 mg :s)
Succes. :P
pi_89033833
quote:
Vandaag eindelijk mogen beginnen met 20 mg
Nice. Er staat me iets van bij dat je al eerder een kuur gehad hebt?
Misschien heb je het in dit forum al eerder vermeld, maar zou je nog een keer willen zeggen hoe je vorige kuur gegaan is, hoe erg je acné is en hoe de huidige kuur er volgens plan uit gaat zien?
pi_89058978
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:22 schreef Diabox het volgende:

[..]



Succes. :P
Dankje!

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:37 schreef Durnstic het volgende:

[..]

Nice. Er staat me iets van bij dat je al eerder een kuur gehad hebt?
Misschien heb je het in dit forum al eerder vermeld, maar zou je nog een keer willen zeggen hoe je vorige kuur gegaan is, hoe erg je acné is en hoe de huidige kuur er volgens plan uit gaat zien?
Ja klopt en natuurlijk ;) .
De vorige kuur ging heel prima. Natuurlijk de standaard bijwerkingen als droge lippen, vermoeidheid en pijn in mijn rug, maar daar bleef het bij. Ik heb (gelukkig) geen uitbraak gehad in de 5 maanden dat ik het gebruikte (ene dag 10mg en de andere dag 20mg). Ik zat aan het einde van de kuur op ongeveer 1/3 van de aanbevolen hoeveelheid van 120mg/kg. Na een maand of 4 kwamen de eerste ontstekingen/puistjes weer opzetten en toen verdween het weer voor een aantal weken. Na verloop van tijd kwam het steeds frequenter (maar veel minder dan eerst) terug. Dus ik heb besloten weer een afspraak te maken. Deze 20mg is voor de komende 2 maanden, daarna moet ik weer naar de dermatoloog om te zien hoe het verder moet. Ze wil de kuur iig langer aanhouden dan de vorige derma, want die vond ze wel erg kort om een echt langdurig effect te behouden.

De mate van acné die ik eerst had was niet superveel (als in aantal), maar meer de hardnekkigheid. Het waren ook niet echt puistjes, maar echt ontstekingen. Na de eerste kuur heb ik het zo erg niet meer gehad gelukkig, maar ik merkte wel dat het steeds veelvuldiger terug aan het komen was.
pi_89070871
@Butterfly
Okay, nou succes met deze kuur dan. Als ik jou was zou ik, zolang je de bijwerkingen kunt verdragen, er bij je derma op aandringen om de kuur voort te zetten totdat je de aanbevolen hoeveelheid dit keer wel helemaal gehaald hebt. Zou toch jammer zijn als je straks nog een kuur moet ;)
pi_89093800
Hier ook weer en korte update:
Het leek de goede kant op te gaan, maar helaas keert het toch op dezelfde plekken steeds weer terug. Ik slik nu bijna 12 weken en er is nog steeds geen verbetering opgetreden. Ben blij dat ik dinsdag naar de dermatoloog moet. Eens kijken wat hij te zeggen heeft, heb het er namelijk wel goed mee gehad.
pi_89098527
Vandaag bij de Dermatoloog geweest maar die vond mijn onstekingen niet te diep voor systemische Roaccutane. Heb nu een gel(net nieuw op de markt) gekregen die dezelfde werkzame stof als Roa heeft maar lokaal kan worden toegepast met twee maanden antibiotica. Wel wat minder effectief maar ook veel minder bijwerkingen. Komt wel goed uit komende tijd :)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_89100650
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 16:10 schreef MaxC het volgende:
Vandaag bij de Dermatoloog geweest maar die vond mijn onstekingen niet te diep voor systemische Roaccutane. Heb nu een gel(net nieuw op de markt) gekregen die dezelfde werkzame stof als Roa heeft maar lokaal kan worden toegepast met twee maanden antibiotica. Wel wat minder effectief maar ook veel minder bijwerkingen. Komt wel goed uit komende tijd :)
Differin (Adapaleen)?
pi_89101261
Zal wel gewoon tretinoine 0,05% zalf zijn.
pi_89101776
Ben nu ook weer een paar dagen bezig, met m'n DERDE kuur, nu 20 mg, voor 3 maanden. Dat is dus (30+31+30)x20= 1820 mg. Ik weeg 70 kg, dus ik kom bij lange na niet aan de 120mg/kg.

Waarom een derde kuur? Simpelweg omdat het weer terug begon te komen. Ik heb geen hele erge vorm, maar ik heb ook alle stadia moeten doorstaan, dus de benzyolperoxide (ofzoiets!), antibiotica in pillenvorm én vloeistof, en toen aan de roa. Het is bij mij in de eerste twee kuren heel erg weggetrokken. Ik heb voor dit moment geen foto, maar ik kan jullie wel een foto van het resultaat laten zien van wat ik toen had:



Ik ben de meest linkse. (sorry voor de anderen, ik kon geen andere foto via het internet vinden en had geen zin om een nieuwe foto te uploaden) En dit was ruim een jaar na het afronden van m'n tweede kuur.

Ik heb wel weer last van m'n lippen, maar ik maakte dus een grote fout en wat tevens gelijk een tip is voor de anderen. Ik begon gelijk met dag 1 dik te smeren van allerlei vette troep op m'n lippen, maar hierdoor werden m'n lippen alleen maar dra-ma-ti-scher!! Ik ben vanaf vandaag gestopt met het continue ondersmeren en ik smeer ze een paar keer lichtjes in met vaseline of blistex ofzo, en voor de rest hebben m'n lippen een beetje een trekkerig gevoel, maar hierdoor beginnen je lippen te wennen aan het feit dat ze droger zijn en zullen ze minder snel uitscheuren en ze zullen zichzelf beter herstellen. Een beetje warrig verhaal, maar conclusie: smeer ze zo weinig mogelijk in!! Anders gaan je lippen nog sneller kapot. Je lippen mogen best een beetje trekkerig zijn.

Verder ben ik na 6 dagen al een beetje moe. Al heb ik dus 'maar' 20 mg per dag.

Let's hope for good results! Ik zal jullie ook allemaal in de gaten houden, en ik zou het fijn vinden om soms ook wat foto's van jullie te zien eigenlijk :)
pi_89103797
Niet zo heel vreemd dat het steeds terugkomt als je zulke lage dosissen inneemt. Ik gebruik nu bijna een half jaar, waarvan het gros van de tijd op 80mg ED.
pi_89108814
Ik heb dan ook waarschijnlijk niet zo erg als de meeste hierzo, het heeft geen zin om mij op 80 mg per dag te zetten als ik geen ernstige vorm (meer) heb. Ik heb vroeger wel aan de 60/40 mg per dag gezeten.

Laten we stellen dat ik op het moment toen ik begon zo'n 7 puistjes had. Laten we zeggen dat dit een kuurtje is om het af te maken. ;)
pi_89263297
Hallo mensen,

Aangezien ik nieuw ben zal ik mezelf even voorstellen.
pi_89263813
Ging iets fout Haha.

Maar ben youri en over 1,5 maand 26 jaar oud. Ik heb niet hele erge acne ofzo..meer milde vorm maar ook bij mij vaak ontberingen lees white heads. Ook van alles geprobeerd en vandaag is dag 12 ( 2x 10 mg ) p/d. Bij mij begon eigenlijk al binnen eren paar dagen een kleine uitbraak. Nu krijg ik nog weleens wat puistjes erbij maar sommige drogen al best snel in.

Ik zie opsich al best wel resultaat dat
het wel wat rustiger wanhoop uiteraard dat het bij deze uitbraak blijft Haha. Ik had ook een vette t zone. Me lippen zijn prima te hanteren..klein beetje droog en gezichtshuid soms beete schilverig. Maar ik neem aan dat het middel bij mij gewoon goed werkzaam is? Of moet ik hoger gaan. De derma zei in eerste instantie 4 maanden maar als het goed gaat ga ik gewoon nog f door tot eind mei zoiets.

Wat is het beste wat ik kan doen? Nogmaals ik had alleen wat ontstekingjes alleen ze kwamen vaak hardnekkig terug.

Grtz youri
pi_89275941
@specops85
De hoeveelheid van 20mg per dag is niet erg hoog. Zelf ben ik er ook mee begonnen (de eerste maand) om even te ondervinden wat het middel met me doet en mijn lichaam er vast enigszins aan te laten wennen. Maar omdat ook bij mij de bijwerkingen erg meevielen ben ik vervolgens naar 40mg per dag gegaan. Omdat de bijwerkingen nog steeds meevallen wil ik dit binnenkort verhogen naar 60mg en later evt. 80 mg per dag. Hoe meer je per dag kunt verdragen, hoe korter je kuur tenslotte duurt.

Je hoort nog wel regelmatig dat de acné na de kuur terugkomt als je in totaal niet 120mg per kg lichaamsgewicht binnen gehad hebt. Ook bij mensen die niet hele erge acné hebben. Soms na een paar maanden, soms pas na een paar jaar. Daarom zou ik altijd aanraden om door te gaan totdat je die dosis gehaald hebt. Vooral als de bijwerkingen je niet zo erg hinderen lijkt me dit het beste. Zelf ben ik sowieso vastbesloten om die dosis te halen, al is het maar omdat ik hélemaal klaar ben met die klotepuistjes en er gewoon voor eens en altijd af wil zijn. Het lijkt me echt fucked up als ik na een jaar of anderhalf ineens merk dat het terug begint te komen.

Succes met je kuur.
pi_89276572
@durnstic

Thanks voor je reactie man. Ja ik wil opsich die dosis wel gaan halen wat je zegt. Maar ben sinds 17 nov pas begonnen. 4 januari heb ik een afspraak bij de derma. Hoelang ben jij al bezig dan? En heb je ook al verergering van de acne gekregen? Wat ik can meerdere hoor is dat ze puisten kroegen op plaatsen waar ze normaal nooit vaak zitten..:s

Maar dat betekent dus ook dat ik dan waarschijnlijk ook in de zomer doormoet gaan..ik weeg ongeveer 82 kg. Ja maar ben bang voor die. Uitbraken man. Heb nu al wat puistjes erbij.. en het is echt zoo kut als je dat krijgt dan zou je het liefst meteen kappen. Hoe gaat het verder bij jou?

Greetz
pi_89277921
Ik ben sinds vandaag klaar, heb m'n 120mg/kg lichaamsgewicht volgens mij precies gered. :)
Grootste gedeelte van m'n kuur 80mg geslikt, eerste tijd ook 40mg ED en 60mg ED en eindsprint op 100mg ED zodat ik precies op tijd klaar was voor de feestdagen. Heb 'n half jaar geslikt, ben 95kg atm.
pi_89278348
Ey diabox,

Dat is wel beter! Hoe is jou kuur verlopen en hoe waren bij jou de bijwerkingen?

Ben je nu helemaal clean nu?

Groetjes
pi_89278465
Ben 99% clean nu.

Kuur verliep prima, wel droge lippen en huid uiteraard en had ook last van bloedneuzen (iets waar ik toen ik jong was ook veel last van had). Verder lukte onderrug trainen niet meer, maar voor de rest ging het prima eigenlijk.
pi_89279630
Kijk aan. En hoe zat het bij jou met de uitbraken? Ik heb nu op zo een lage dosis al last van een uitbraak...:s heb van mezelf ook een vrij dikke gezichtshuid..weet niet of dat uitmaakt..?

Heb ook een beroep waarbij ik veel met mensen in aanraking kom. Had jij erge last van acne / puistjes voor je kuur?
pi_89279656
Ik had milde acne. Uitbraak had ik na de dosisverhoging van 40mg naar 60mg en van 60mg naar 80mg.
pi_89280206
Waren die uitbraken ernstig? Of vielen ze mee?
pi_89280561
Viel wel mee.
pi_89281937
Ik neem aan als je dosis verhoogd word dat ze dan ook sneller wegtrekken? Heb je destijds ook cetaphil ofzo gebruikt? Hoop voor je dat het wegblijft!
pi_89281987
Je, je komt dan natuurlijk sneller bij die cumulatieve dosis van 120mg/kg lichaamsgewicht. Heb ernaast alleen aquaphor gebruikt voor m'n lippen en cetomacrogol voor m'n huid.
pi_89282106
@specops85
Ik ben 29 september begonnen op 20mg/dag. Merkte dat na een paar dagen gelijk mijn huid al totaal niet meer vet was, waar ik super blij mee was omdat ik altijd een behoorlijk vette huid had. Verder iets drogere lippen dan normaal, paar keer per dag labello was voldoende. De hoeveelheid acne veranderde weinig aan. Dan weer wat minder, dan weer een aantal puistjes. Rond de 3/4 ontstekinkjes en wat mee-eters per week.
Op 7 november ben ik na de eerste vervolgafspraak met de derma verhoogd naar 40mg/dag. Merkte na een paar dagen dat 't duidelijk wat erger werd, paar behoorlijke puisten ineens. Daarna ging het de goede kant op, kreeg anderhalve week geen puist erbij. Ik hoopte stiekem dat het toen alleen nog maar beter zou worden, maar vrijdag 2 puistjes gekregen en voel nu in mijn mondhoek weer een opkomen dus van 't weekend weer niet uit geweest maar thuis gezeten :(
Volgende afspraak derma op 27 december. Omdat bijwerkingen nog steeds heel erg meevallen (behalve droge lippen bijna nergens last van, soms lichte hoofdpijn of beetje lamlendig gevoel) wil ik dan naar de 60mg per dag.

En ik begrijp dat je echt niet zit te wachten op uitbraken, baal ik zelf ook steeds van als t weer wat erger wordt. Maar dan bedenk ik me gewoon dat ik beter even de kuur door kan zetten die 7/8 maanden en dan lekker genieten van een leven zonder acné, dan dat ik stop met de kuur en nog jaren ermee blijf zitten.
  maandag 29 november 2010 @ 07:30:55 #287
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_89286009
Ik moet zo weer langs voor het hervatten van m'n kuur, hoop dat de bijwerkingen ditmaal gewoon weer vergelijkbaar zijn.
En ik zie gek genoeg nu al op tegen die bloedprik, van de laatste 3 ben ik er van eentje op de eerste hulp beland en bij een andere kreeg ik een black-out en braakneigingen en ze weten nu nog niet waar het vandaan komt.
Vroeger nooit last van gehad. }:|

Merk ook wel dat veel ontstekingen onderhuids (mijn grootste probleem) heel langzaam gewoon weer terugkeren, puistjes enzo bovenhuids heb ik helemaal niet meer.
pi_89292084
quote:
Op maandag 29 november 2010 07:30 schreef Lastpost het volgende:
Ik moet zo weer langs voor het hervatten van m'n kuur, hoop dat de bijwerkingen ditmaal gewoon weer vergelijkbaar zijn.
En ik zie gek genoeg nu al op tegen die bloedprik, van de laatste 3 ben ik er van eentje op de eerste hulp beland en bij een andere kreeg ik een black-out en braakneigingen en ze weten nu nog niet waar het vandaan komt.
Vroeger nooit last van gehad. }:|

Merk ook wel dat veel ontstekingen onderhuids (mijn grootste probleem) heel langzaam gewoon weer terugkeren, puistjes enzo bovenhuids heb ik helemaal niet meer.
Komt door die eerste hulp ervaring, denk ik. Lichaam bouwt nu ontzettend veel stress op als de gebeurtenis er weer aan zit te komen. Is heel vervelend, maar moet weggaan na een paar goede ervaringen. Gewoon chill blijven en zorgen dat je een ervaren prikker hebt :Y
pi_89294103
Ja idd proberen niet te druk te maken over die prik. Komt vast wel goed! Ja nouja ik heb me eerste doosje er bijna opzitten. Heb al een vervolgrecept voor de maand december en dan ergens eind december bloedprikken. Misschien maar tussendoor bellen of ik niet doosje extra kan krijgen. Misschien dat ik dan gewoon 30 mg kan doen. Maar had vanochtend echt zoiets ik kap ermee..:s

Dusja soms nog weleens dillema allemaal!
pi_89294394
Pff, later in je kuur slik je 'n dubbele hoeveelheid per dag maanden achterelkaar en dan denk je, wat zat ik in het begin the whinen :D

Ik heb de laatste drie weken zelfs op 100mg ED gezeten.
pi_89296855
Ja wat bedoel je dan met whinen? Dat het dan allemaal erger word ofzo?
pi_89299576
Ik denk dat Diabox ''zeuren'' bedoeld.

Toch gaat het stiekem de goede kant op na een week of 12.
nog wat kleine puistjes her en der, en wat droge plekken. vooral veel rode vlekken van de eerdere uitbraken, maar gelukkig bestaat er make-up :)
Ik hoop dat het voor kerst een beetje weg is ..
pi_89300303
Inderdaad zeuren. Eerste paar weken zit je echt over van alles te zeuren, terwijl je in principe nog op 'n jip & janneke dosis zit. Later wanneer je op een hogere dosis zit, zit je gewoon de kuur uit en denk je: wat zat ik toch te zeuren in het begin.

En op het einde denk je: fuck yea, trots dat ik die kuur heb afgemaakt.
pi_89380995
Ben een maandje geleden aan mn 2e kuur begonnen.
Ik had er eigenlijk vrij weinig last van, maar wilde er toch wel helemaal vanaf...
Nu is het al de hele maand best erg aanwezig, dus dat is mooi klote :P

Met de 2e kuur moet je ook die 120mg p/kg gewoon volmaken toch?

Oja, zit op 80mg per dag
pi_89381453
Jep, is wel de bedoeling.
pi_89399654
Ja ach ik doe eerst een poging. Mag van 20 mg naar 30 mg p/d. Einde van de maand bloedprikken en dan 4 januari naar derma. Blijf wel op een wat lagere dosis en dan zie ik wel. Zal wel TOT eind mei of eind Juni doorgaan. Dus ik zie het allemaal wel. Al die bijwerkingen en ellende vraag ik me soms af is het het allemaal waard. Terwijl dan nog als je aan de 120 mg p/kg komt. Dusja we will see.

Succes allemaal en ik zal blijven posten..

Grtz
pi_89400296
Weet niet hoe zwaar je bent, maar is beetje lage dosis, zo duurt die 120mg/kg lichaamsgewicht wel even! En het is het btw allemaal waard, tenzij je echt serious sides heb.
pi_89400977
Ja ik sport maximaal. Ik weeg zo rond de 80 a 82 kg. Vetpercentage ongeveer 8.5 %. Momenteel heb ik wel wat droge lippen en soms wat schilfers op me gezicht. Aangezien ik nogal wat waarde hecht aan me sport ( fitness ) heb ik geen zin om me lamlendig te voelen. Ik kijk gewoon hoe ik reageer op de verhoging met 10 mg. Als dat goed gaat dan mayb in januari naar 40 en dat OS me max denk. Ben nu 25 en 2 jan word ik 26. Ik weet niet hoe erg jullie het gehad hebben of hebben maar ik had zo nu en dan een ontsteking of soms paar tegelijk. Neem aan dat dat sowieso afneemt na x aantal maanden blijven slikken. Tenminste dat het nooit meer zo erg word als het was..ik wil niet zeuren ofzo ik probeer gewoon aan te geven wat je er voor over hebt om er vanaf te komen..ik kijk er teveel naar in de spiegel terwijl nog bloot iemand tegen mij heeft gezegd zo jij hebt last van puistjes...daarbij heb ik een mooi strak getraind lichaam dus niemand die er naar kijkt..snap je wat ik bedoel te zeggen? :) maar ik geef idd toe dat een leven zonder puisten heerlijk zou zijn. Maar misschien ben ik er over jaar wel overheen gegroeid..wie zal het zeggen. Trouwens zal ik veel merken van deze kleine verhoging?
Grtz
pi_89401040
Ik trainde ook gewoon door op 100mg ED hoor hehe. Je zal niet veel merken ervan.
pi_89401483
Ja trainen is mn leven. Heerlijk om te sporten. Jij nog altijd clean zeker diabox Haha.
pi_89402044
Jep, ben net sinds zondag klaar dus tja, dan is dat wel te hopen... :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')