Is de max die je 'mag' met je lichaamsgewicht. Zolang je de bijwerkingen goed verdraagt en je bloedwaarden binnen de perken blijven kan dit prima. Je staat tenslotte onder toezicht van een dermatoloog.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:09 schreef Stie het volgende:
Nu 30 dagen bezig en ben derma geweest, dosis van 40mg naaar 60mg gegaan en weeg 60kg. Is dat relatief veel of normaal?
Van de bijwerkingen heb ik tot nu toe bijna geen last, alleen onregelmatige droge lippen.
Die streepjes heb ik ook (denk ik) bij mij lijken het alleen meer op schrammen. Begrijp alleen niet hoe ik ze krijg aangezien ik niks gek doequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:18 schreef Juut_86 het volgende:
Het gaat nu wel erg snel (niet dat ik klaag:P) ik werd vanmorgen wakker met 1 (ja maar 1) pukkeltje. voor de rest zelfs amper rode vlekjes.
Het enige waar ik me een beetje panisch over aan het maken ben, is dat ik sinds zondag al een soort van 2 diepe strepen heb rond mijn mond, mn lach streepjes zegmaar:P Je krijgt toch doordat roa je huid droog maakt geen rimpels zeker??![]()
Smorgens vallen ze het meest op dus ik dacht eerst dat het iets van slaap strepen waren ofzo (je weet wel als je raar op je kussen hebt gelegen) Maar vanmorgen had ik ze nog..... help?
rimpels van roa op je 24e? nee toch.......
Ik ben inmiddels een aantal weken klaar met m'n kuur en m'n huid is weer net zo vet als ervoor...Dus voor mij heeft het qua talgproductie weinig veranderd.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:30 schreef Burnster het volgende:
Beste mensen,
Ik had nog een vraagje en ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven. Roaccutane maakt de huid dunner en het zorgt ervoor dat talgkliertjes kleiner worden (en volgens mij soms zelfs verdwijnen). Maar hoe werkt dit dan als de huid weer dikker wordt na een roa kuur? Ontstaan er dan weer na verloop van tijd, nieuwe talgkliertjes en worden bestaande weer groter, of groeien deze niet meer?
Ik neem aan dat je wel minder last heb van puistjes? Heb je een langdurige of een korte kuur gedaan?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:36 schreef VegaKip het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels een aantal weken klaar met m'n kuur en m'n huid is weer net zo vet als ervoor...Dus voor mij heeft het qua talgproductie weinig veranderd.
Ik heb een kuur van ongeveer een half jaar gehad maar ik heb maar de helft van de benodigde hoeveelheid gehad. Wat voor mij genoeg lijkt te zijn. Heb een paar kleine puistjes gehad, maar ze zijn echt veel kleiner dan voor de kuurquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:08 schreef Burnster het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je wel minder last heb van puistjes? Heb je een langdurige of een korte kuur gedaan?
Weet iemand trouwens wat effectiever is: een lange kuur (bijv. 8-9 maanden) op een lage dosis, of een snelle kuur (bijv. 3-4 maanden) op een hoge dosis.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een korte kuur beter is.
Mijn dermatoloog is van mening dat de beste resultaten worden behaald met een korte kuur van 4 a 5 maanden op een zo hoog mogelijke dosis.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:08 schreef Burnster het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je wel minder last heb van puistjes? Heb je een langdurige of een korte kuur gedaan?
Weet iemand trouwens wat effectiever is: een lange kuur (bijv. 8-9 maanden) op een lage dosis, of een snelle kuur (bijv. 3-4 maanden) op een hoge dosis.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een korte kuur beter is.
quote:Je ziet echt verbetering! Over tijdje trekt het helemaal weg en dan voelt je huid zo vreemd aan... Ik heb het nog erger gehad dan jij en vanaf mijn 14e... Kon me niet herinneren dat ik een zachte huid had, en nu is mijn gezicht bijna glad... Zo fijn!Op woensdag 20 oktober 2010 12:39 schreef Stie het volgende:
Heb een vergelijking foto gemaakt van dag 1 met dag 30.
http://i53.tinypic.com/ww0prr.png
Toch wel een aardige verbetering vind ik zelf:P
quote:Niet doenOp maandag 25 oktober 2010 14:49 schreef Noahtd het volgende:
Ik heb meteen een vraag; Ik gebruik een suplement van Kruidvat, voor huid/haar/nagels.
Nu zit ik dat etiket eens te lezen en 1 pil geeft me 100% van de ADH aan vitamineA.
Wel/niet verstandig om te gebruiken? Derma is niet bereikbaar.
quote:Werd mij ook afgeraden door m'n dermatoloog om te supplementeren van een soortgelijke multivitamine, met (toevallig) dezelfde hoeveelheid vitamine A.Op maandag 25 oktober 2010 14:49 schreef Noahtd het volgende:
Ik heb meteen een vraag; Ik gebruik een suplement van Kruidvat, voor huid/haar/nagels.
Nu zit ik dat etiket eens te lezen en 1 pil geeft me 100% van de ADH aan vitamineA.
Ter verduidelijking; 800 microgram.
Wel/niet verstandig om te gebruiken? Derma is niet bereikbaar.
quote:Ik moet niet meer naar m'n dermatoloog. Ik mocht al stoppen, maar had gevraagd of ie nog voor 'n maand kon voorschrijven, omdat ik die dosis wou halen. Zodoende dus geen afspraak meer ook.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:37 schreef Noahtd het volgende:
Raar.... Wanneer moet je weer naar de derma? Misschien toch vragen of je langer doorkunt?
Balen zeg.
Ik zit op 40mg per dag maar het lijkt weinig te helpen. Alle bijwerkingen zijn ondertussen verdwenen en ik heb nog niet 1 schilfertje op mijn gezicht. Dat is toch niet normaal?
quote:Ik heb zelf ook ruim 7 maanden roa geslikt, nu heerlijk aan mn 2de kuur bezig omdat t lichtelijk terug kwam.Op woensdag 27 oktober 2010 00:02 schreef Foleor het volgende:
2,5 week aan de roa is nog niks. Heb zelf 2 jaar geleden 9 maanden 40 mg geslikt. Geloof me die schilfers en die bijwerkingen gaan nog wel komen, wees blij dat je er nu nog niet zon last van hebt! Ik wil je rond de 3 maanden nog wel eens horen
![]()
quote:Een vereiste is het nooit, maar het is wel aanbevolen.Op woensdag 27 oktober 2010 00:43 schreef CylonNL het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook ruim 7 maanden roa geslikt, nu heerlijk aan mn 2de kuur bezig omdat t lichtelijk terug kwam.
Maar ik kan me niet precies meer herinneren dat die bijwerkingen echt erger werden naarmate de tijd vorderde.. Ik zit nu in mn 4de week, dan moeten de bijwerkingen toch wel min of meer stabiliseren?
Heb toendertijd niet de 120mn/kg gehaald, weet iemand of dat bij een 2de kuur sowieso en vereiste is trouwens? Heb mn derma er nooit over gehoord.
Ik baal wel mocht dat zo wezen, daar ik tegenwoordig ruim 15kg zwaarder ben als een kleine 2 jaar geleden.
quote:3 t/m 9*. Het varieert erg sterk.Op donderdag 28 oktober 2010 13:29 schreef Diabox het volgende:
Hoe veel puistjes heb je het ongeveer over? Dus hoe erg.
Heb je de 120mg/kg lichaamsgewicht gered in die 7 maanden?
Edit:
Meer dan voor de kuur, dat is niet de bedoeling, raadpleeg je dermatoloog.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 00:02 schreef Foleor het volgende:
2,5 week aan de roa is nog niks. Heb zelf 2 jaar geleden 9 maanden 40 mg geslikt. Geloof me die schilfers en die bijwerkingen gaan nog wel komen, wees blij dat je er nu nog niet zon last van hebt! Ik wil je rond de 3 maanden nog wel eens horen
![]()
quote:Het schijnt beter te kunnen worden nadat je gestopt bent.Op woensdag 27 oktober 2010 00:26 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik moet niet meer naar m'n dermatoloog. Ik mocht al stoppen, maar had gevraagd of ie nog voor 'n maand kon voorschrijven, omdat ik die dosis wou halen. Zodoende dus geen afspraak meer ook.
Op 40mg per dag had ik ook nauwelijks last van bijwerkingen.
quote:Oh, dat is niet zo heel veel. Dan vind ik het ook niet gek dat de roa niet is aangeslagen.Op donderdag 28 oktober 2010 15:56 schreef JanBobBrouwer het volgende:
[..]
3 t/m 9*. Het varieert erg sterk.
Die 120mg/kg heb ik niet gehaald. Ik had het toen uitgerekend en ik kwam toen uit op ~73mg.
* Ik weet dat er mensen zijn die aanzienlijk meer last hebben dan ik, maar bij mij was het erg hardnekkig. Ik ben 28 en heb er nog steeds last vanVandaar dat ik toch mocht beginnen van mijn dermatoloog.
quote:Slik nog geen half jaar hoor, maar slik gewoon veel, 80mg per dag, waardoor het allemaal wat korter duurt. Neemt niet weg dat ik bijna op m'n 120mg/kg lichaamsgewicht zit.Op donderdag 28 oktober 2010 16:11 schreef Noahtd het volgende:
[..]
Het schijnt beter te kunnen worden nadat je gestopt bent.
En anders moet je echt weer bij de derma aankloppen. Het is natuurlijk belachelijk dat je er na een half jaar nog niet vanaf bent.
quote:Als ik het me goed kan herinneren werd het bij mij op het begin ook iets heftiger. Echter rond 2-3 maanden ga je echt verschil zien. Ik heb zelf vanaf 3 maanden tot het einde t meeste last gehad van de bijwerkingen. Rugpijn, droogheid van alles en nog wat, en droge ogen zijn t vervelendst. Heb daarvoor ook weer ibuprofen en oogdruppels moeten gebruiken (als je geen lenzen hebt is het niet nodig). Maarja uiteindelijk zal je zien dat t het allemaal dubbel en dwars waard is! Echt een paardenmiddel. Ben er 2 jaar vanaf nu en krijg nu pas weer af en toe een puistje, zoals normale mensen zegmaar :pOp donderdag 28 oktober 2010 16:10 schreef Noahtd het volgende:
[..]
![]()
Fijn vooruitzicht ;-)
Ik zit te balen als een stekker. Nog steeds een uitbraak.
Ik heb geteld (je moet iets met je tijd) en ik heb serieus 22 grote pukkels. Dit is voor mij de ergste uitbraak ever, word er echt ontzettend chagrijnig van.
quote:Ja maar toch.. Je zou toch mogen verwachten dat je die rommel niet voor niets hebt geslikt.Op donderdag 28 oktober 2010 16:15 schreef Diabox het volgende:
[..]
Slik nog geen half jaar hoor, maar slik gewoon veel, 80mg per dag, waardoor het allemaal wat korter duurt. Neemt niet weg dat ik bijna op m'n 120mg/kg lichaamsgewicht zit.
quote:Slik nog steeds dus, is nog niet weggetrokken, maar ook niet doorgezetOp vrijdag 29 oktober 2010 21:20 schreef Noahtd het volgende:
[..]
Ja maar toch.. Je zou toch mogen verwachten dat je die rommel niet voor niets hebt geslikt.
Is het inmiddels al weggetrokken?
Wat een hoge dosis trouwens. Was dat een beetje te doen?
(heb niet alles terug gelezen)
Ja dit is ook vaak het punt waarop je zelf gaat merken dat je huid verbeterd! Vaak zie je het zelf niet maar je huid gaat er (soms) ongemerkt echt wel op vooruit. En na de kuur ben je eigenlijk altijd wel helemaal acnevrij! Tenminste dat was bij mij het geval.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 04:02 schreef dreamzk het volgende:
Na al mijn zorgen over aankomende puistjes toch te horen gekregen dat ik er erg goed uit zieBoost mn zelfvertrouwen ook weer erg veel
Wel vervelend dat je er nog steeds niet volledig vanaf bent nu je het einde van je kuur nadert. Maar aan de andere kant heb ik ook wel vaker gelezen dat er in de eerste maanden na afloop van de kuur nog steeds verbetering op treedt. De finishing touch zeg maarquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:57 schreef Diabox het volgende:
Ik zit over 'n week ofzo op m'n 120mg/kg lichaamsgewicht en had vandaag twee kleintjes op m'n gezicht.
Littekens trekken niet weg, daarom heten het ook littekens. Ik ben op dit moment 2 jaar na de roa, littekens zijn nog steeds een beetje rood. meeste zijn echter gewoon huidskleur nu. De roaccutane helpt alleen tegen de puistjes en puistontwikkeling. Gewoon doorgaan na 7 maanden ben je er echt wel vanaf!quote:Op maandag 1 november 2010 09:09 schreef Juut_86 het volgende:
Omdat ik nu in week 8 nog steeds iedere dag alleen maar verergering van mijn acne ondervind, vroeg ik me af hoe dat bij jullie is verlopen of verloopt.
Vanaf wanneer kregen jullie een verergering van de acne? En na hoeveel weken/maanden zag je verbetering? En wat was het punt (hoeveel weken/maanden) dat de littekentjes wat wegtrokken en je ook geen nieuwe puistjes meer kreeg?
Ik hoop een beetje dat ik niet de enige ben die na 2 maanden er zo erg onderstaat als in de pubertijd. en dat er nog hoop voor me is
Dus ik ben benieuwd wat de tijdsbestekken bij jullie waren/zijn!
Ik bedoelde ook eigenlijk meer de rode vlekjes die je na een puistje hebt. Doorgaans trok dat bij mij wel weg, maar dat duurt nu langer lijkt wel.quote:Op maandag 1 november 2010 13:33 schreef Foleor het volgende:
[..]
Littekens trekken niet weg, daarom heten het ook littekens. Ik ben op dit moment 2 jaar na de roa, littekens zijn nog steeds een beetje rood. meeste zijn echter gewoon huidskleur nu. De roaccutane helpt alleen tegen de puistjes en puistontwikkeling. Gewoon doorgaan na 7 maanden ben je er echt wel vanaf!
Klopt, heeft met huidherstel te maken en tijdens de roa herstelt je huid minder snel. Als de kuur afgelopen is zullen de rode vlekken veel sneller weg gaan trekkenquote:Op maandag 1 november 2010 16:16 schreef Juut_86 het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook eigenlijk meer de rode vlekjes die je na een puistje hebt. Doorgaans trok dat bij mij wel weg, maar dat duurt nu langer lijkt wel.
Zou nu direct al naar je derma gaan in dat geval.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:27 schreef michael1980nu het volgende:
Ik ben net een maand of twee klaar met m'n kuur maar bij komt het alweer terug op m'n rug.
Heb er echt stevig de balen van!
Kijk het nog even aan en anders bel ik de derma voor een recept.
Haha daar kijk ik ook naar uit, maar nog wel even te gaan.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:24 schreef Blaxje het volgende:
Ik ben nu meer dan twee weken gestopt en ik krijg een ontzettende energiekickLippen zijn ook al veel minder droog.
Als het terugkomt zou ik weer naar de derma gaan!quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:27 schreef michael1980nu het volgende:
Ik ben net een maand of twee klaar met m'n kuur maar bij komt het alweer terug op m'n rug.
Heb er echt stevig de balen van!
Kijk het nog even aan en anders bel ik de derma voor een recept.
Hier precies hetzelfde!quote:Op maandag 8 november 2010 13:06 schreef Butterfly91 het volgende:
Zo mijn verwijsbrief heb ik opgehaald, volgende week maandag naar de dermatoloog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |