SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blijkbaar kan hij denk ik de package fontenc niet vinden denk ik of bepaalde fonts ervan... Echter volgens ctan zit deze package wel bij texlive...
Wanneer ik hem zoek via het apt-file search commando krijg ik het volgende resultaat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier zit hij dus tussen. Ook de t1enc package heb ik...
Waarom is dit zo moeilijk bij MikTex was het toch wel gemakkelijker, gewoon "update" klaarrrr
![]()
Omdat het anders zo lange post werdquote:Op zondag 3 oktober 2010 16:54 schreef slacker_nl het volgende:
Waarom spoiler tags gebruiken? [code]-tags werken perfect
Hmmm kan niet echt iets vinden m.b.t de Nederlandse vertaling van "Log out"... Maar evengoed systeem shortcuts kun je niet bewerken, dus niet openen, dus niet het commando zien.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:16 schreef Joooo-pi het volgende:
System --> Preferences --> Keyboard shortcuts
Onder "Log out"
afmelden ofzoquote:Op zondag 3 oktober 2010 20:47 schreef ReWout het volgende:
[..]
Hmmm kan niet echt iets vinden m.b.t de Nederlandse vertaling van "Log out"... Maar evengoed systeem shortcuts kun je niet bewerken, dus niet openen, dus niet het commando zien.
Waarvoor heb je het command nodig dan? Je vroeg toch hoe je de toetsencombi weer in kon schakelen?quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:05 schreef ReWout het volgende:
[..]
I know maar ik weet toch niet welk commando daaronder zit? Dat kun je niet zien
Omdat ik een tablet heb, deze heeft ook een ctrl alt del knopquote:Op maandag 4 oktober 2010 08:57 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Waarvoor heb je het command nodig dan? Je vroeg toch hoe je de toetsencombi weer in kon schakelen?
Hij is idd NTFS. Ik wist niet dat dat een probleem was. Kan dat de oorzaak zijn? Ben hem nu aan het omzetten naar Linux (0x83) waar ook de systemschijf in is geformatteerd, maar dat duurt wel langquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:15 schreef Joooo-pi het volgende:
Misschien met
$sudo chmod 777 -R /media/schijfnaam
(of is het misschien een NTFS schijf?)
wel naar EXT4 dan, hoop ik?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:25 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Hij is idd NTFS. Ik wist niet dat dat een probleem was. Kan dat de oorzaak zijn? Ben hem nu aan het omzetten naar Linux (0x83) waar ook de systemschijf in is geformatteerd, maar dat duurt wel lang
Volgens mij is dat het zelfde (of EXT3, ook goed). Ik heb die vage benamingen ook wel eens ergens gezien.quote:
EXT3 is ook goed, jaquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:36 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Gparted heb ik net geinstalleerd... is dat alleen command line of kan dat ook met een GUI?
Gparted is de GUI van Parted. Staat bij Systeem -> Beheer -> Gpartedquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:36 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Gparted heb ik net geinstalleerd... is dat alleen command line of kan dat ook met een GUI?
Volgens mij moet ik de schijf zelf eerst opnieuw formatteren. Zo ja, hoe doe ik dat?quote:GParted 0.4.5
Libparted 1.8.8.1.159-1e0e
Format /dev/sdb5 as ext3 00:00:01 ( ERROR )
calibrate /dev/sdb5 00:00:00 ( SUCCESS )
path: /dev/sdb5
start: 126
end: 976768064
size: 976767939 (465.76 GiB)
set partition type on /dev/sdb5 00:00:01 ( SUCCESS )
new partition type: ext3
create new ext3 file system 00:00:00 ( ERROR )
mkfs.ext3 -L "" /dev/sdb5
mke2fs 1.41.9 (22-Aug-2009)
Could not stat /dev/sdb5 --- No such file or directory
The device apparently does not exist; did you specify it correctly?
geeft'ie wel /dev/sdb5 in $sudo fdisk -lquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:54 schreef Thomas B. het volgende:
gewoon sudo gparted.
De schijf was gemount, dus dat zal het probleem wel zijn geweest. Heb 'm nou ge-unmount en Gparted is nu bezig het ext4 file system te creeeren. Er gebeurt weinig maar hij is bezig iig
huh? chmod verander je de owner niet mee. Dat is chown...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:05 schreef Thomas B. het volgende:
Ok de schijf is nu geformatteerd in ext4. Maar nu is het permissionprobleem weer terug. Ik heb net jouw command gebruikt ($sudo chmod 777 -R /media/schijfnaam) maar nu is de owner 777 (letterlijk). Hoe word ik zelf nu weer owner?
Ik had jouw command overgenomen, maar chown lijkt ook niet te werken...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:08 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
huh? chmod verander je de owner niet mee. Dat is chown...
had je de schijf dan wel als share aangemaakt? (in samba neem ik aan)quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:10 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik had jouw command overgenomen, maar chown lijkt ook niet te werken...
-edit-
Ok, het werkte wel volgens mijKan nu folders aanmaken en rechten instellen. Maar als ik nu vanaf mijn eigen pc de share wil benaderen krijg ik Network access denied. Nog steeds geen toegangsrechten
Als ik de schijf zelf als share aanmaak (dus de hoofddir) dan krijg ik een error. Ik moet de regel "usershare owner only = false" toevoegen aan smb.conf. Blijkbaar ben ik dus nog steeds geen owner. En $sudo chown 777 /media/ace467fa-a928-4b7a-8afd-bc5766781420 werkt ook niet. Ik kan wel dirs aanmaken die ik vervolgens weer kan sharen, maar daar kan ik dus nog steeds niet bij vanaf mijn eigen PC. Heeft het zin om die regel toe te voegen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:16 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
had je de schijf dan wel als share aangemaakt? (in samba neem ik aan)
waa? je moet niet chown 777 doen! Dat slaat nergens op...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:29 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Als ik de schijf zelf als share aanmaak (dus de hoofddir) dan krijg ik een error. Ik moet de regel "usershare owner only = false" toevoegen aan smb.conf. Blijkbaar ben ik dus nog steeds geen owner. En $sudo chown 777 /media/ace467fa-a928-4b7a-8afd-bc5766781420 werkt ook niet. Ik kan wel dirs aanmaken die ik vervolgens weer kan sharen, maar daar kan ik dus nog steeds niet bij vanaf mijn eigen PC. Heeft het zin om die regel toe te voegen?
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:31 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
waa? je moet niet chown 777 doen! Dat slaat nergens op...
777 hoort bij het toewijzen van de rechten en dus bij het command chmod...
chown verandert de eigenaar, dus bijv:
chown root filenaam
(of met -R met directory)
Ach, ubuntu-users onderling helpen elkaar graag...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:54 schreef PalmRoyale het volgende:
Wanneer leren mensen nou eens hoe ze Google moeten gebruiken? GNU/Linux is het best gedocumenteerde OS ter wereld en met een paar sleutel woorden kun je voor elk probleem een oplossing vinden.
Indien iedereen alleen maar google zou gebruiken zouden antwoorden nooit te vinden zijn aangezien iedereen dan alleen maar zoekt en nooit oplossing vindt op vragen die een ander heeft gesteldquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:54 schreef PalmRoyale het volgende:
Wanneer leren mensen nou eens hoe ze Google moeten gebruiken? GNU/Linux is het best gedocumenteerde OS ter wereld en met een paar sleutel woorden kun je voor elk probleem een oplossing vinden.
Wanneer wordt Ubuntu dan beter?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:04 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik denk altijd maar: hoe meer gebruikers, hoe beter het OS wordt.
Dat heb ik heus wel gedaan. Maar iemand die geen Linux-adept is zoals jij ziet al snel door de bomen het bos niet meer, en dan is het wel prettig als je een paar aanwijzingen krijgt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:54 schreef PalmRoyale het volgende:
Elke 6 maandenquote:
drivers hoef je alleen te zoeken als iets nog niet werkt, zou ik zeggen. Heb je al 3d acceleration? Dit schakel je in door:quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:43 schreef Samsonneke het volgende:
Hallo behulpzame mensen
Wellicht herrineren jullie je nog hoe ik tevergeefs geprobeerd heb de laatste Ubuntu te installeren. Dat is nog steeds niet gelukt, maar ik ben er wel in geslaagd om versie 9.10 te installeren. Het loopt allemaal echt heel vlot en soepel en ik ben er tot nu toe heel tevreden over!
Ik ben een ontzettende leek, dus ik weet nu wel niet goed hoe ik verder moet. Waarschijnlijk moet ik nog enkele drivers installeren, maar hoe doe ik dit? Of doet Ubuntu dit automatisch?
Dat van die HDMI zou ik niet weten. Gebruik ik nl. nog niet...quote:En nog een vraag: Ik wil hem aansluiten aan HDMI, maar de laptop is nu aangesloten aan een beeldscherm mbv VGA. Hoe kan ik hem aan de tv aansluiten? Mijn tv heeft geen signaal als ik hem er simpelweg insteek.
Alvast heel erg bedankt!
Ik probeerde laatst een drivertje te zoeken voor een scanner en ik vond juist dat er weinig concrete antwoorden waren. Wat dat betreft is het juist wel overzichtelijk wanneer je je gewoon tot de fabrikant kunt wenden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:54 schreef PalmRoyale het volgende:
Bij een goeie fabrikant kan datquote:Op zondag 10 oktober 2010 20:54 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik probeerde laatst een drivertje te zoeken voor een scanner en ik vond juist dat er weinig concrete antwoorden waren. Wat dat betreft is het juist wel overzichtelijk wanneer je je gewoon tot de fabrikant kunt wenden.
Bedankt voor je reactiequote:Op zondag 10 oktober 2010 20:52 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
drivers hoef je alleen te zoeken als iets nog niet werkt, zou ik zeggen. Heb je al 3d acceleration? Dit schakel je in door:
- rechterklik op je bureaublad
- laatste tabblad "visual effects" (volgens mij)
- gemiddeld (of hoog) selecteren.
Als dat niet lukt, dan heb je nog een videokaartdriver nodig.
[ afbeelding ]
[..]
Dat van die HDMI zou ik niet weten. Gebruik ik nl. nog niet...
Automatische driverinstallatie zou ik anders ook hebben aangeradenquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:05 schreef Samsonneke het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie
Helaas kan ik nu al niet meer op Ubuntu, omdat ik (voordat ik deze post las) Ubuntu automatisch naar drivers heb laten zoeken. Hij vond een driver voor mijn ATI kaart, en met een onheilspellend gevoel liet ik het hem tóch installeren. En ja hoor, nu heb ik weer een zwart scherm als ik Ubuntu opstart.
Is er een mogelijkheid om deze driverinstallatie ongedaan te maken? Of om gewoon weer met een schone lei te beginnen?
Ach, ik bespaar mij de moeite en ik heb gewoon de Ubuntu CD er weer in gegooid en ik installeer hem gewoon opnieuwquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:27 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Automatische driverinstallatie zou ik anders ook hebben aangeraden![]()
![]()
Je kan natuurlijk in de command line mode komen, zoals ik eerder beschreven heb (recovery mode) om vandaaruit wat herstel werkzaamheden te doen.
Weet je al wat voor videokaart je hebt?
x86 = 32bit en x64 = 64bit, inderdaad.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:34 schreef Samsonneke het volgende:
[..]
Ach, ik bespaar mij de moeite en ik heb gewoon de Ubuntu CD er weer in gegooid en ik installeer hem gewoon opnieuw
Ik heb een ATI Radeon 3470. Misschien moet ik proberen een driver te downloaden bij de AMD side? Zij geven mij de optie om een driver voor Linux x86 en Linux x86-64 te downloaden. Is Linux x86 ook Ubuntu? En ik neem aan dat die 64 staat voor 64 bit?
Thanks
Is iig al zolang ik ubuntu draai en dat is nu al circa 2/3 weken.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:57 schreef slacker_nl het volgende:
Geinig, wist niet eens dat Chromium nu officieel in de repo's zit, gelijk maar installed:
http://pb.opperschaap.net/313
Er is geen enkele reden om te herinstalleren, dat doe je met Windows, niet met een Linux distributie. Wat jij doet is het probleem omzeilen ipv oplossen. Zo leer je nooit wat.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:34 schreef Samsonneke het volgende:
Ach, ik bespaar mij de moeite en ik heb gewoon de Ubuntu CD er weer in gegooid en ik installeer hem gewoon opnieuw
Herinstalleren moet je ook lerenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:41 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden om te herinstalleren, dat doe je met Windows, niet met een Linux distributie. Wat jij doet is het probleem omzeilen ipv oplossen. Zo leer je nooit wat.
Dit vind ik echt een dooddoener. Met de fabrikant is niks mis.quote:
... Dan heeft de fabrikant dus een linux driver op de website staan die je zo kunt downloaden?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:38 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dit vind ik echt een dooddoener. Met de fabrikant is niks mis.
Dit heeft niets met zwaktes van linux te maken, maar met zwaktes van sommige fabrikanten die weigeren andere besturingssytemen als windows te ondersteunen. Dat is nou juist het punt.quote:Het geeft gewoon aan waar nog steeds de zwakte van Linux/Ubuntu ligt.
Helaas. Terwijl mijn ervaringen met Canon altijd uitstekend zijn.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
... Dan heeft de fabrikant dus een linux driver op de website staan die je zo kunt downloaden?
[..]
Och, Apple wordt wel ondersteund, dus met die onwil valt het wel mee.quote:Dit heeft niets met zwaktes van linux te maken, maar met zwaktes van sommige fabrikanten die weigeren andere besturingssytemen als windows te ondersteunen. Dat is nou juist het punt.
Het is eerder juist de kracht van linux dat zo gigantisch veel hardware WEL gewoon werkt, ondanks de gebrekkige ondersteuning van fabrikanten.
Hoezo zwakte? Als de fabrikant geen drivers levert moet ubuntu/linux het maar uitzoeken en is het ineens hun zwakte?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:38 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het geeft gewoon aan waar nog steeds de zwakte van Linux/Ubuntu ligt.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:38 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het geeft gewoon aan waar nog steeds de zwakte van Linux/Ubuntu ligt.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:12 schreef Schanulleke het volgende:
Och, Apple wordt wel ondersteund, dus met die onwil valt het wel mee.
En nog een keer...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:12 schreef Schanulleke het volgende:
Mijn eerste ervaring met Ubuntu is toch dat het weinig transparant is
Heb je naast die scanner (HP werkt prima) nog andere concrete voorbeelden van het gebrek aan transparantie of gebruiksvriendelijkheid?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:12 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Helaas. Terwijl mijn ervaringen met Canon altijd uitstekend zijn.
[..]
Mijn eerste ervaring met Ubuntu is toch dat het weinig transparant en gebruiksvriendelijk is.
Linux kent voor alle hardware generieke drivers dus een driver zoeken hoef je niet.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:54 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik probeerde laatst een drivertje te zoeken voor een scanner en ik vond juist dat er weinig concrete antwoorden waren. Wat dat betreft is het juist wel overzichtelijk wanneer je je gewoon tot de fabrikant kunt wenden.
wtf? Niet transparantquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:12 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Mijn eerste ervaring met Ubuntu is toch dat het weinig transparant en gebruiksvriendelijk is.
Wat heeft nukkigheid van Canon in hemelsnaam te maken met de transparantie of gebruiksvriendelijkheid van Ubuntu te maken?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:12 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Onzin. Overigens moet je niet Ubuntu maar gnome of kde met windows/mac vergelijken. Want dat is wat je ziet en gebruikt en waar de gebruikerservaring van een nieuwe gebruiker op is gebaseerd.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:12 schreef Schanulleke het volgende:
Ik hou er niet van om beledigd te wordenquote:
Ik heb ooit in een vlaag van verstandsverbijstering een HP PSC 2175C all in one gekocht.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:32 schreef PiRANiA het volgende:
Mijn canonscanner werkt trouwens wel. Hulde aan de community daarvoor
Nouja, ik draai 'm al maanden, aangezien ik gewoon de Google versie heb. Maar inmiddels dus ook Chromium. De Google versie is hier van de development branch en de Ubuntu/Debian versies (if you will) zijn van de stable branch.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:31 schreef ReWout het volgende:
[..]
Is iig al zolang ik ubuntu draai en dat is nu al circa 2/3 weken.
Hij krijgt echt niet mijn externe DVD burner (die gebruik ik om de netbook iso gewoon via CD op een netbook te installen)quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:08 schreef PiRANiA het volgende:
Wie helpt?
eeepc blijft hangen in syslinux
Compatibiliteit test je toch gewoon met een live usb?quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:12 schreef ReWout het volgende:
Ik ga in iedergeval nog even wachten met overstappen op 10.10. Heb nu pas 10.04 zoals jullie wel weten en dit draait nu soepel. Verder moet ik eerst ook checken qua compatibiliteit m.b.t. dat ik een tablet heb.
Nee, ok dat snap ik wel. Maar ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat Ubuntu bij ongeveer gelijk gebruik meer stroom verbruikt dan bijvoorbeeld windows. Ik hoef verder geen precieze cijfers, maar ik zou wel willen weten of dat ongeveer waar is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:42 schreef wdn het volgende:
Punt met batterijen is dat het ook afhankelijk is van de hardware: de ene graf kaart trekt meer van de batterij dan de andere graf kaart. Daarnaast zijn applets en zo batteryzuipers.
Kortom: je vraag klopt niet dus krijg je afwijkende antwoorden
Naja, verschilt per hardware dus.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:54 schreef Brombaard het volgende:
[..]
Nee, ok dat snap ik wel. Maar ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat Ubuntu bij ongeveer gelijk gebruik meer stroom verbruikt dan bijvoorbeeld windows. Ik hoef verder geen precieze cijfers, maar ik zou wel willen weten of dat ongeveer waar is.
OK nu ook even zonder roze brilquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:54 schreef Brombaard het volgende:
[..]
Nee, ok dat snap ik wel. Maar ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat Ubuntu bij ongeveer gelijk gebruik meer stroom verbruikt dan bijvoorbeeld windows. Ik hoef verder geen precieze cijfers, maar ik zou wel willen weten of dat ongeveer waar is.
Dacht ik al, maar toch even controlerenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:49 schreef KomtTijd... het volgende:
Intel chipset, Nvidia grafische kaart, zou goed moeten gaan lijkt me.
Thanks, maar kreeg een foutmelding, weet ook niet waarom.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:27 schreef wdn het volgende:
http://www.limewire.com/nl/download/?os=linux
Indien niet native dan gewoon de .DEB downloaden en installeren
1 2 3 4 5 6 7 | limewire-basic: Installed: (none) Candidate: 5.5.16-1 Version table: 5.5.16-1 0 500 http://hacktolive.org/repo/lucid/ lucid/main Packages |
quote:Doet bij jou de toetsencombo Alt-Print het ook niet?Op donderdag 21 oktober 2010 10:40 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
Een geëdite post krijgt NaN als postID. Ik kan dit niet makkelijk reproduceren. Opera op Ubuntu....
quote:Werkt prima hoor, had het nu alleen niet gedaanOp donderdag 21 oktober 2010 10:45 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Doet bij jou de toetsencombo Alt-Print het ook niet?
Ik heb 'm gisteren veranderd naar Super-Print.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |