Als je meer wilt weten dan de media je geeft, ga je vanzelf wel zoeken.quote:Op maandag 27 september 2010 13:57 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ja, ok; maar komen ze op TV ? Weet het gewone volk in Nederland hiervan ?
En zo denk ik nog steeds dat het nuttig zou zijn voor een paar mensen hier om een vak als Statica te volgen. Die heb ik dan weer in mijn opleiding moeten volgenquote:Op maandag 27 september 2010 13:44 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Als de studie relevantie heeft voor het onderwerp, vind ik het wel een toegevoegde waarde hebben om het te vermelden.
Als je bijvoorbeeld Nederlands hebt gestudeerd, is het niet relevant om het in dit topic te vermelden. Als jij in een DIG-topic zou posten in een onderwerp die aansluit op jouw vakgebied, dan kun je dat best vermelden, vind ik.
Wat heb je geleerd dan over Statica om een zinvolle inhoudelijke uitspraak te doen over dit 09/11 topic ?quote:Op maandag 27 september 2010 14:02 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En zo denk ik nog steeds dat het nuttig zou zijn voor een paar mensen hier om een vak als Statica te volgen. Die heb ik dan weer in mijn opleiding moeten volgen
Van de experts die jij hebt aangehaald was ik niet erg van onder de indruk eerlijk gezegd, vaak blijkt nergens uit dat ze daadwerkelijk enige relevante expertise hebben. Chandler niet, Gage niet, Jones niet, etc. Als ze nl wél die expertise zouden hebben hadden ze ook wel een paper ter publicatie kunnen schrijven. Gek genoeg zijn al hun pogingen te publiceren afgewezen omdat hun werk ondermaats was. Van iemand's opleidingen of werkgeschiedenis raak ik niet per se onder de indruk, iemand's publicaties lijkt me een stuk relevantere maatstaf.quote:Op maandag 27 september 2010 13:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou nee... dat is het dus niet. Vaak vinden jullie jezelf erg deskundig, maar uit jullie posts blijkt dat meestal nogal mee te vallen. Als een structural engineer met jaren ervaring vraagtekens bij diverse punten uit bijvoorbeeld het NIST rapport zet en dit op een zeer duidelijk manier doet, wie zijn de studentjes hier dan om dat onderuit te halen en te zeggen dat zij deskundig genoeg zijn om dit even in 2 alinea's te debunken?
Die arrogantie slaat ook terug op jezelf, door met regelmaat van de klok beweringen te doen over zaken waar nergens uit blijkt dat je er kaas van hebt gegeten. Heb ik jou overigens ook niet een aantal keren zien noemen dat je in de ICT werkzaam bent en daardoor wel heel logisch na kunt denken? Typische pot-ketel.quote:De arrogantie die in de meeste van jullie posts weerklinkt is gewoon te triest voor woorden. Ook erg vermakelijk om in iedere post te moeten teruglezen dat iemand er voor gestudeerd heeft of dat ie academisch is opgeleid...![]()
Dat is het wmb wel, want het ligt imo ten grondslag aan de overtuigingen die truthers erop nahouden en je kwam er nota bene zelf mee op de proppen zetten! Cop-out?quote:[..]
Verder heb ik niet zo'n zin om in dit soort discussies verzeild te raken. Het is niet echt on topic te noemen.
Jij denkt dat er veel meer mensen vragen stellen, maar de luiheid van de luxe weerhoudt hen om door te gaan ?quote:Op maandag 27 september 2010 13:59 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Als je meer wilt weten dan de media je geeft, ga je vanzelf wel zoeken.
Maar vele interesseert het gewoon weg niet.
Ver van hun bed show.
Zei al een keer eerder: Wat als we het niet zo goed gehad hadden allemaal...
Wat zou er dan gebeurd zijn?
Ja, een van de redenen.quote:Op maandag 27 september 2010 14:13 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Jij denkt dat er veel meer mensen vragen stellen, maar de luiheid van de luxe weerhoudt hen om door te gaan ?
Nou.. daar ben ik me niet van bewust. Is dat zo?quote:Op maandag 27 september 2010 14:07 schreef Terecht het volgende:
Knip..
Die arrogantie slaat ook terug op jezelf, door met regelmaat van de klok beweringen te doen over zaken waar nergens uit blijkt dat je er kaas van hebt gegeten. Heb ik jou overigens ook niet een aantal keren zien noemen dat je in de ICT werkzaam bent en daardoor wel heel logisch na kunt denken? Typische pot-ketel.
Knip..
Hoe een dragende structuur in een abstracte zin werkt. Daaruit volgt dat het niet vreemd is dat de torens in zijn gestort zoals ze in zijn gestort.quote:Op maandag 27 september 2010 14:04 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Wat heb je geleerd dan over Statica om een zinvolle inhoudelijke uitspraak te doen over dit 09/11 topic ?
Graag to the point.
En dan gaan er geen alarmbellen bij je rinkelen, dat beton in WTC 7 gewoon verpulvert?quote:Op maandag 27 september 2010 14:23 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe een dragende structuur in een abstracte zin werkt. Daaruit volgt dat het niet vreemd is dat de torens in zijn gestort zoals ze in zijn gestort.
Neehoor, daar gaan geen alarmbellen bij rinkelen. Er komt erg veel potentiele energie vrij als een groot gebouw instort. Dan vind ik het niet zo vreemd als beton in zo'n kolkende draaiende neerstortende massa vergruist wordt.quote:Op maandag 27 september 2010 14:34 schreef Oblivion het volgende:
[..]
En dan gaan er geen alarmbellen bij je rinkelen, dat beton in WTC 7 gewoon verpulvert?
Nou ja gewoon...
Dat er in de 100 (?) jaar dat we stalen gebouwen (structuur) hebben dit nog nooit is voorgekomen?
En dan opeens 3 op een dag?
Met 2 verschillende oorzaken?
Alle 3 op de plek waar ze zijn gebouwd zijn ze in 1 gestort.
Ik vind er alles vreemd aan.
En ben daar echt niet alleen in, zijn vele mensen, ook de nabestaande van vele slachtoffers die dit afvragen .
Ze (amerikaanse overheid) hebben onder druk van een aantal vrouwen een nieuw onderzoek laten doen, ook daar werden de vragen niet beantwoord.
Is toch vreemd?
Waar is het vliegtuig dan dat in het WTC 7 is geboord?quote:Op maandag 27 september 2010 14:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Neehoor, daar gaan geen alarmbellen bij rinkelen. Er komt erg veel potentiele energie vrij als een groot gebouw instort. Dan vind ik het niet zo vreemd als beton in zo'n kolkende draaiende neerstortende massa vergruist wordt.
Over de uniekheid ervan.... het waren unieke gebouwen die op een unieke manier aan werden gevallen. Gek he, dat het dan nog niet eerder voor is gekomen.
opmerkelijk; mijn eerste reactie toen ik destijds de Zuid-Toren live zag instortten was:quote:Op maandag 27 september 2010 15:04 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Waar is het vliegtuig dan dat in het WTC 7 is geboord?
Bij de lange torens kan ik het me enigszins voorstellen, door het gewicht.
Maar die gene die op z'n hoek is geraakt, die had niet recht naar beneden moeten storten.
Oh ja joh? En waarom had hij dat dan moeten doen?quote:Op maandag 27 september 2010 15:04 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Waar is het vliegtuig dan dat in het WTC 7 is geboord?
Bij de lange torens kan ik het me enigszins voorstellen, door het gewicht.
Maar die gene die op z'n hoek is geraakt, die had niet recht naar beneden moeten storten.
Kijk.. en DAT bedoel ik nou!quote:Op maandag 27 september 2010 15:29 schreef Oblivion het volgende:
Je toon mag wat anders.
En waarom verwacht je dat?quote:Op maandag 27 september 2010 15:29 schreef Oblivion het volgende:
Je toon mag wat anders.
Je ziet dat de bovenkant verder toppelt dan het gebouw zelf.
Dan verwacht je niet dat een heel gebouw naar beneden komt.
En waar is het vliegtuig die in WTC 7 is gevlogen?
Ksst! weg jij! Olie en vuur!quote:Op maandag 27 september 2010 15:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kijk.. en DAT bedoel ik nou!
Het kan geen 2 seconden normaal hier.![]()
Omdat Johnny Knoxville (ofziets) mij heeft uitgelegd waarom deze towers in hun footprint zijn gevallen.quote:
Ok, zo simpel mogelijk. Om een knik te ondersteunen moet de onderliggende structuur een bepaalde kracht ondersteunen. Het was daar niet sterk genoeg voor, en daardoor bezweek het ook vrij snel nadat die knik begon.quote:Op maandag 27 september 2010 15:42 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ksst! weg jij! Olie en vuur!
[..]
Omdat Johnny Knoxville (ofziets) mij heeft uitgelegd waarom deze towers in hun footprint zijn gevallen.
En ik kon meekomen tot dat het mij begon te dagen, die ene scheve toren.
(in Jip en janneke taal, waarvoor dank)
Daar kwam mijn vraag dus ook vandaan, waarom helt het zo ver over en stort de hele toren inclusief de dikke kolommen in het midden (die ook dragend zijn) in?
Het gewicht zat voornamelijk in de hoek toen deze naar beneden kwam.
Als jij mij dat in jip en janneke taal kan uitleggen hoe dit kan, heel graag zelfs.
Nee, dat vroeg je niet en dat weet je zelf ook best.quote:Nu heb ik toch al 2 keer gevraagd waarom building 7 is gegaan, waarom geef je daar geen antwoord op?
Dat het niet sterk genoeg was, kan ik helemaal inkomen, immers hij is gegaan.quote:Op maandag 27 september 2010 15:46 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ok, zo simpel mogelijk. Om een knik te ondersteunen moet de onderliggende structuur een bepaalde kracht ondersteunen. Het was daar niet sterk genoeg voor, en daardoor bezweek het ook vrij snel nadat die knik begon.
Pardon?quote:Nee, dat vroeg je niet en dat weet je zelf ook best.
Natuurlijk. Zo klein was dat puntje niet. De gehele top was immers al in beweging.quote:Op maandag 27 september 2010 15:54 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dat het niet sterk genoeg was, kan ik helemaal inkomen, immers hij is gegaan.
Maar het hele gebouw?
Dus zo'n klein puntje (want dat was het) van zo'n hele hoge toren, sleept de hele toren mee?
Jij vroeg naar het wtc7 vliegtuig. Als je zo bezig gaat negeer ik dat ja.quote:Pardon?
Je hebt geen antwoord? Kan ook hoor, mag je best zeggen. Ook goed.
Yeap dat zie je verkeerd.quote:Op maandag 27 september 2010 16:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik herhaal dit even
Dat filmpje van Oompa had ik even vluchtig bekeken zonder geluid.
Wat mij opviel is dat ze daar inzoomden op een achterruit van een auto en dat je daarin het vliegtuig de toren zag raken. Dat is dus zoiets... de toren bevond zich vóór de auto en het vliegtuig was te zien in de weerspiegeling van de autoruit. Lijkt mij op zich onmogelijk vanaf dat standpunt. Zie afbeelding:
[ afbeelding ]
Zie ik dit nu verkeerd?
In de onmogelijke toevallige positie die hij stond om iets totaal anders te filmen waarna zijn aandacht getrokken werd door een laagovervliegend vliegtuig waar hij snel naar draaide en dus niet rustig en gemakkelijk zijn positie bepalen? Als hij een opdracht had gekregen was hij er wel beter voor gaan zitten niet?quote:Op maandag 27 september 2010 16:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
Buiten dat... in wat voor onmogelijke en toevallige positie zit die camera man nu eigenlijk?
Hierom:quote:Op maandag 27 september 2010 16:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Yeap dat zie je verkeerd.
Volgens no-planers is gebrek aan geluid in dat filmpje bewijs dat er geen plane was en dat geluid maken te veel werk zou zijn.
Ik snap je redenatie niet helemaal. De toren staat achter de auto, maar het vliegtuig komt toch aanvliegen, waarom zou je dat niet kunnen zien?
Je ziet het vliegtuig dat van links komt gereflecteerd in de linkerkant.
Hij zit er juist PERFECT voor om dit op beeld vast te leggen, terwijl de andere man het nog niet doorheeft dat er blijkbaar een vliegtuig aan zit te komen. Verder lijkt de gene die filmt al op zijn hurken klaar te zitten.quote:In de onmogelijke toevallige positie die hij stond om iets totaal anders te filmen waarna zijn aandacht getrokken werd door een laagovervliegend vliegtuig waar hij snel naar draaide en dus niet rustig en gemakkelijk zijn positie bepalen? Als hij een opdracht had gekregen was hij er wel beter voor gaan zitten niet?
Ik zou hem overigens met geluid kijken, aangezien de man de argumentatie van de no-planers bespreekt en analyseert.
Dat plaatje komt totaal niet overeen met het filmpje (het is overigens niet eens een auto, niet de ontploffing, en je zult het van bovenaf moeten tekenen om iets te kunnen zeggen over het perspectief). Tevens zie je dat de man zich omdraait vanaf de hoek waarop hij staat te filmen.quote:Op maandag 27 september 2010 17:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hierom:
[ afbeelding ]
Hoe kun je in de ruit zien wat zich voor de auto bevindt?
[..]
Hij zit er juist PERFECT voor om dit op beeld vast te leggen, terwijl de andere man het nog niet doorheeft dat er blijkbaar een vliegtuig aan zit te komen. Verder lijkt de gene die filmt al op zijn hurken klaar te zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |