gefeliciteerd jullie! dat het ziekzijn maar gewoon geen last oplevertquote:Op zondag 10 oktober 2010 09:45 schreef Nijna het volgende:
Mirte is in elk geval beter te pas dan gisteren, dus we gaan maar gewoon verjaardag vieren...
3 jaar alweer.
Dat klinkt positief... Van harte gefeliciteerd met jullie meisje, en een fijne dag vandaagquote:Op zondag 10 oktober 2010 09:45 schreef Nijna het volgende:
Mirte is in elk geval beter te pas dan gisteren, dus we gaan maar gewoon verjaardag vieren...
3 jaar alweer.
He jakkesquote:Op maandag 11 oktober 2010 10:38 schreef freecell het volgende:
Hallo!
Ik heb een peuter met een gat
Viel gisterochtend met zijn koppie op de punt van de CV. Bult, bloed. Na 5 minuten geen bloed meer, dus ik dacht: prima! Komt goed!
Alleen de bult groeide en daardoor ging het gat wat wijken en aan het einde van de ochtend toch maar even de HAP gebeld.
Schoongeboend en geplakt...
Arm ding! En hij liet het plakken zomaar gebeurenhuilde even bij het laatste stukje schoonmaken, maar dat was logisch, want het zat al een paar uur aangekoekt
Dat was wel het idee, maar hij was niet missleijk, at goed, was niet KO geweest en de arts zei dat we 's avonds even 2x moesten kijken en dat we hem dan de nacht wel door mochten laten slapen. Hij lijkt er verder ook geen last van te hebben gelukkigquote:Op maandag 11 oktober 2010 10:41 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
He jakkesArm ding. Is het nog zo dat je snachts dan om de 2 uur even moet gaan kijken?
Gelukkig maar zeg pfffquote:Op maandag 11 oktober 2010 10:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat was wel het idee, maar hij was niet missleijk, at goed, was niet KO geweest en de arts zei dat we 's avonds even 2x moesten kijken en dat we hem dan de nacht wel door mochten laten slapen. Hij lijkt er verder ook geen last van te hebben gelukkig
Wat moet je daarvoor eigenlijk in de gaten houden?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:36 schreef ik80lll het volgende:
trechterborst wisten we al houden we in de gaten
B zou hetzelfde gekozen hebbenquote:Op maandag 11 oktober 2010 22:02 schreef poemojn het volgende:
[..]
Wat moet je daarvoor eigenlijk in de gaten houden?
Juliette is vandaag voor het laatst geweest. Goedgekeurd.. ogentest niet gedaan, ze moet volgende maand voor herhaalcontrole naar de orthoptist, maar verder was 't goed. Ze is nu 104cm en weegt 16.9 kilo, behoorlijk gemiddeld dus.
Als beloning voor het stoer uitzitten van het prikje koos ze (in de winkel) zachtroze glitternagellak![]()
Zelfkennis is okayquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:43 schreef freecell het volgende:
En ik ben net helemaal trots dat de mijne het rijden op een driewieler snapt
Hier net: Hij maakt een heel simpel puzzeltje. Kijkt ernaar: goezoooo kappe jommen! To moet dat!
Welja
bedoel je qua veiligheid en verstikkingsgevaar of qua allergie. Qua allergie weet ik het niet precies. Voor de veiligheid is mij ooit de regel geleerd: kun je over je hoofd je oor aanraken (dus linker hand naar rechter oor over de kruin van je hoofd heen) dan ben je oud genoeg om pinda's te eten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 21:01 schreef simmu het volgende:
even een stomme vraag tussendoor![]()
vanaf wanneer mogen ze dingen als pijnboompitjes enzo? pinda's zullen we nog maar een tijdje mijden denk ik, maar tis me hier en daar een raadsel. van die harde dubbelzoute dropjes gaan er wel in bij de dame die verder geen snoep lust
En nu snap ik dus ook waarom. Dank voor de uitleg. Nu is het meer dan een klepel en klok verhaal voor me.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 08:25 schreef p_iglet het volgende:
Grofweg kun je voor pinda's als regel aanhouden, dat wanneer je met je ene arm over je hoofd heen je andere oor aan kunt raken, je luchtwegen breed genoeg zijn dat het verslikken in een pinda geen levensbedrijgende situatie meer wordt.
Even heel kort door de bocht uitleg.
Pinda's geven olie af waar longen niet tegenkunnen waardoor je longen pinda's acuut in gaan kapselen en ophoesten bijna onmogelijk is. En verwijderen heel lastig. De eerste jaren zou een pinda onderaan in je luchtpijp vast komen te zitten waardoor er helemaal geen lucht meer naar je longen kan. Als kinderen wat groter zijn dan kan de pinda dieper waardoor hij bij 1 long vast komt te zitten en je met de andere long nog zuurstof kunt krijgen.
Pijnboompitjes en andere noten hebben dat wat minder, maar nog steeds wel verslikkingsgevaar.
Hier geen gewone hele pinda's tot de hand naar oor truc kan. Andere noten, pijnboompitjes en ook m&m's pinda krijgt Pepijn vanaf dat hij echt zichtbaar goed kan kauwen. Vanaf 2,5 ongeveer denk ik.
idem datquote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:10 schreef chacama het volgende:
[..]
En nu snap ik dus ook waarom. Dank voor de uitleg. Nu is het meer dan een klepel en klok verhaal voor me.
het oor aanraken kunnen ze al vrij jong, maar het oorLELLETJE aanraken kan meestal pas rond 6 jaar, hetgeen volgens mij overeenkomt met de leeftijd waarop die luchtwegen er geschikter voor zijn.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 08:25 schreef p_iglet het volgende:
Grofweg kun je voor pinda's als regel aanhouden, dat wanneer je met je ene arm over je hoofd heen je andere oor aan kunt raken, je luchtwegen breed genoeg zijn dat het verslikken in een pinda geen levensbedrijgende situatie meer wordt.
De kinderstofzuiger valt bij Angelo zelfs in de smaak en ideaal straks dat ze je eventjes kunnen helpen als je zelf ook gaat stofzuigenquote:Op maandag 11 oktober 2010 13:19 schreef guidogigante het volgende:
Bedankt voor alle cadeautips...
Maar het wordt:
* een kapperskop.( grote poppenhoofd waarbij je het haar kan doen) Ze is gek op haren doen.
* Een kinderstofzuiger (jong geleerd...)
*en misschien nog een speelhuisje...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |