Liever dat dan dit. Geloof me,. jee gaat je zelf haten ( jezelf pijn doen enz.). Dat terwijl je weet dat dat het alleen verergert.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:50 schreef Yi-Long het volgende:
Ik heb het tegenovergestelde. Moet je ook niet hebben.
Ik zei ook niet dat ik jouw situatie zou preferen, maar het liefst willen we natuurlijk gewoon 'normaal' zijn, dus ergens er mooi tusseninquote:Op donderdag 23 september 2010 17:53 schreef Kaasballetje het volgende:
[..]
Liever dat dan dit. Geloof me,. jee gaat je zelf haten ( jezelf pijn doen enz.). Dat terwijl je weet dat dat het alleen verergert.
Het is niet dat ik dom ben maar dat je weet dat je onder je niveau presteert en denkt, dat het er is maar je kan er niet bij. Dat soort gevoelens. Je kan niet leven. Pure walging wat ik al zei.
Echt verschrikkelijk idd.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:54 schreef Joe-Momma het volgende:
Maar aan de andere kant wel relaxed mijn hoofd overspoeld soms van gedachtes waardoor ik niet kan slapen.
Accepteren is stilstaan en gevolg op langer termijn is de dood ( zelfs als je alle paden bekijkt die er zijn) in mijn ogen want dat is een prettiger gevoel dan nog 60-80 jaar te leven met leegtes, geen creativiteit, depressies etc. ( ben nu 18). Ik mag wel gezond zijn en ademen, leven doe ik niet.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat ik jouw situatie zou preferen, maar het liefst willen we natuurlijk gewoon 'normaal' zijn, dus ergens er mooi tussenin
Dit dus. Maar dat komt ook omdat mensen soms niet het fatsoen hebben om je te laten antwoorden.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:56 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ook als je in gesprek bent met iemand, en je laat die persoon uitpraten, en na 5 zinnen van die persoon zijn er bij jou zelf al weer honderden gedachten door je kop gesprongen in razendsnel tempo...
Dat hoef niet zo te zijn. Ik maak niks bewust mee en dus is die leegte er.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:00 schreef Stokstaart het volgende:
Het feit dat je dit allemaal kunt beredeneren bewijst het tegendeel
Uitgaande van wat je in de OP zet, zijn het niet gedachten die ontbreken (dan zou je er ook niet op kunnen komen om je druk te maken en een topic te openenen)quote:Op donderdag 23 september 2010 18:03 schreef Kaasballetje het volgende:
[..]
Dat hoef niet zo te zijn. Ik maak niks bewust mee en dus is die leegte er.
Het ligt er maar net aan of het gesprek boeiend is of niet, ik heb dat ook wel eens.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:56 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Echt verschrikkelijk idd.
Ook als je in gesprek bent met iemand, en je laat die persoon uitpraten, en na 5 zinnen van die persoon zijn er bij jou zelf al weer honderden gedachten door je kop gesprongen in razendsnel tempo...
Ben er ook zo éénquote:Op donderdag 23 september 2010 17:50 schreef Yi-Long het volgende:
Wees blij dat je 'rust' hebt in je hoofd, want oplossingen zijn er volgens mij niet.
Herkenbaar, herkenbaar.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:56 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Echt verschrikkelijk idd.
Niet gevangen maar onderdrukt. Hij kan nog wel vrij denken, echter zijn gedachten lijken voor hem minder intens dan vroeger, vandaar dat hij het omschrijft als een zombie staat, dood maar niet levenloos. Dat is heel normaal als je te lang op de automatische piloot hebt geleefd, dan moet je jezelf trainen om het weer zoals vroeger te maken toen je de wereld nog intens beleefde.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:01 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik snap dit probleem niet. Wat dacht je dan toen je geen gedachte had? Ik open een topic op fok? Toen ging je het tikken.. en toen dacht je niet hee laat ik is kijken of er nog iemand gereageerd heeft? Je zegt zelfs dat het tegenover gestelde minder erg is.... Dan heb je daar toch over nagedacht?
Je voelt je gewoon gevangen door het systeem![]()
![]()
![]()
Ach. dat zijn we allemaal.
Wat zijn de symptomen van een te lage gehalte van endorfine en seriotonine?quote:Op donderdag 23 september 2010 18:05 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Uitgaande van wat je in de OP zet, zijn het niet gedachten die ontbreken (dan zou je er ook niet op kunnen komen om je druk te maken en een topic te openenen)
Je mist waarschijnlijk enkele stofjes (endorfine, serotonine etc)
Even mezelf beschrijven:quote:Op donderdag 23 september 2010 18:29 schreef loop het volgende:
[..]
Niet gevangen maar onderdrukt. Hij kan nog wel vrij denken, echter zijn gedachten lijken voor hem minder intens dan vroeger, vandaar dat hij het omschrijft als een zombie staat, dood maar niet levenloos. Dat is heel normaal als je te lang op de automatische piloot hebt geleefd, dan moet je jezelf trainen om het weer zoals vroeger te maken toen je de wereld nog intens beleefde.
Andere oorzaken zijn het ongevoeliger worden voor de wereld, dit is volgens mij een defensie mechanisme van de geest tegen alle ellende die dagelijks te zien is op tv/radio/internet of gewoon op straat (bijv. overvallen of simpelweg asociaal/onbeleefd). Het is het desensitizen oftewel ongevoeliger worden voor allerlei dingen waar je vroeger heel veel om kon huilen, alsof je brein het niet meer toestaat te voelen maar geen onderscheid kan maken in goed en slecht en daarom uit voorzorg maar alle informatie uit de buitenwereld minder intens maakt.
De dingen in je OPquote:Op donderdag 23 september 2010 18:41 schreef Kaasballetje het volgende:
[..]
Wat zijn de symptomen van een te lage gehalte van endorfine en seriotonine?
Jemig man, erg herkenbaar.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:41 schreef Kaasballetje het volgende:
[..]
Wat zijn de symptomen van een te lage gehalte van endorfine en seriotonine?
[..]
Even mezelf beschrijven:
-ik denk dat ik depressief ben en omgeving afhankelijk ben ( in sommige omgevingen ben ik grappig, vrolijk maar tegelijk zeer over de top, dan ben ik een druk persoon, in andere omgevingen rustig of depressief en andere weer kinderachtig en impulsief; clowngedrag ).
-ik heb een lage zelfwaarde
-Angst dat ik niet zo intelligent ben. Andere keren bewijs ik me het tegendeel tegen me zelf en zeg ik dat ik niet dom ben maar dat ik mijn potentie niet gebruik
-Ik haat mijn ouders, die helpen mij niet maar ik ben ook arrogant en eigenwijs als ik dat denk omdat ik vaak ruzie met ze heb en ze uit scheld, wat ik ook haat en spijt van heb.
-ik ben gepest
-ik deed nooit wat voor school, leest niet veel boeken etc.
-Dokter al gebeld, moet alleen psycholoog bellen.
-Ik sla mezelf, impulsief, zeer angstig ( voor dood maar ook voor leven, huilbuien etc.)
-Ik snap de zin van het leven hoor, ik wil graag iets maar zoals het nu is, kan dat niet. De wereld zien, een bedrijf opzetten etc. etc. Alleen is dat Utopia op het moment. Ik heb alle routes uitgestippeld. Ik houd van lezen, ben liergierig maar toch doe ik niks en verspil ik mijn tijd. Ik scheld mijn ouders uit etc. Ik ben ook bewust van mijn typfouten en dergelijke, toch doe ik er niks aan.
-Ik doe niks omdat ik bang ben dat ik het niet snap. Daarom de vergelijking naar intelligentie.
-Ik luister muziek over en over ( ik voel me dan happy) ( 1 liedje de hele tijd opnieuw beluisteren)
-Heb empathie, inlevingsvermogen maar kan ook apathie tonen. (kan beide kanten op)
-Angsten ( voornamelijk intelligentie, leven, dood, doel etc.)
Ja, mensen kunnen denken dat ik een aansteller ben, dat ik me zelf moet accepteren of dat ik te hoge eisen stel maar zoals ik al zei. Er is alleen leegte en meer leegte als ik dit moet accepteren. Zeker als ik me niet kan ontwikkelen.
Gevolg, uit de context hiervan, is dood uiteindelijk ( logisch gezien ). Wel wil ik zeggen dat zelfmoord alleen van toepassing is als ik alles geprobeerd heb. Het is zeer dom om zelfmoord te plegen om alleen depressiviteit, zeker als je geen oplossingen hebt gevonden of geprobeerd. Pas als je alles geprobeerd hebt of als niks lukt, ja dan zal ik snakken naar de dood en zal ik daar minder angstig voor zijn dan het leven zelf.
Dat is wat te simplistisch geredeneerd. Het gevoel dat je hoofd continue leeg is, is afwijkend en kan onderdeel zijn van een psychiatrische ziekte.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:44 schreef Mulberry het volgende:
Je denkt dat je niet denkt en dus denk je...![]()
Ik rook niet, ik drink niet, nog nooit aan drugs gedaan. Gezond geboren ( zeiden mijn ouders). Geen lichamelijke klachten, geen motorische klachten. Ik doe aan sport enz.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:22 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Jemig man, erg herkenbaar.
Ik heb stage gelopen in een psychiatrische instelling en heb met veel mensen gesproken met dezelfde klachten. Hier valt goed mee te leven, met begeleiding. Raadpleeg idd een psychiater of misschien wel een psycholoog. (die kijkt of al deze dingen misschien wel pathologisch zijn)
Vraag:
Rook je toevallig wiet of gebruik je andere drugs? Die kunnen dit soort dingen ook veroorzaken.
En het klinkt erg alsof je een vorm van faalangst heb (lijkt mij erg logisch als je beschrijft dat je onzeker ben, dat je bang bent om dingen niet te begrijpen en dat je gepest ben.)
Ik herken ook wel symptomen van een psychose. (hoeft helemaal niet hoor, maar is mogenlijk)
Zoek in ieder geval hulp bij een psychiater/psycholoog. Die kan je echt enorm helpen!
Een psycholoog dan?quote:Op donderdag 23 september 2010 19:25 schreef dotKoen het volgende:
Gedachte-armoede kan passen bij verschillende psychiatrische (en neurologische) ziektebeelden. Een verwijzing naar een psychiater lijkt me op zijn plaats.
Ik ben ook een diepe denker, maar ik maak het niet mee. Onbewust met achtergelaten details omdat het allemaal wazig is waardoor je chaotisch overkomt. Als ik mezelf een IQ zou kunnen geven, dan is 100 minstens het minimale bij mij. Dat alhoewel , is niet het probleem.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:19 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik wou dat ik dat soms had. Ik denk veel te veel na over dingen. Vaak is doen veel beter dan denken.
Zo depressief heb ik het niet. De enigste reden dat ik aan dood dacht is dat mijn leven geen punt of doel heeft als ik zo door moet leven. Misschien simplistisch maar ik zie het geheel in dat wel. Ik kan geen bergen beklimmen met het onjuiste materiaal. Maakt niet uit als het een kleintje of een grote is. De basis moet er zijn. Ik leef maar 1 keer en zoals ik nu ben, kan ik niet leren en ik wil leren, graag zelfs... Je kan niet uit de leegte iets zinvols halen. Je moet het opvullen.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:21 schreef vluchtstrook het volgende:
Wat jij zegt heb ik precies zo ervaren tijdens een depressie vorig jaar. Geen gedachten of gevoelens, alsof ik niet meer leefde. Ik kon ook niet meer normaal praten (alles ging heel traag, ook lopen en aankleden) en niet meer goed mijn eten kauwen bijvoorbeeld. Ook kon ik geen pillen doorslikken, die moest ik klein maken.
Uiteindelijk ben ik in een kliniek opgenomen en heb ik medicatie gehad. Ik zou echt contact opnemen met je huisarts. Wens je heel veel sterkte, want ik vond het zelf een vreselijke tijd.
Tja, ik heb ook last van depressie, maar zodra je dus ECHT over de zin van het leven en alles gaat denken, dan verbaas ik me erover dat er niet veel meer mensen depressief zijnquote:Op donderdag 23 september 2010 21:53 schreef Kaasballetje het volgende:
[..]
Zo depressief heb ik het niet. De enigste reden dat ik aan dood dacht is dat mijn leven geen punt of doel heeft als ik zo door moet leven. Misschien simplistisch maar ik zie het geheel in dat wel. Ik kan geen bergen beklimmen met het onjuiste materiaal. Maakt niet uit als het een kleintje of een grote is. De basis moet er zijn. Ik leef maar 1 keer en zoals ik nu ben, kan ik niet leren en ik wil leren, graag zelfs... Je kan niet uit de leegte iets zinvols halen. Je moet het opvullen.
Ik zie gewoon beelden hoor.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:17 schreef picardmike het volgende:
Is TS hypogonde ofzo dit is echt onzin. Niemand ziet echt beelden dat is science fiction.
Cognito ergo sum= ik denk dus ik ben, meer kan je niet doen.
Je heb alleen mensen die auditief erg sterk zijn maar een fotografisch geheugen of beelddenken zijn allemaal fabeltjes.
Is dit een klaagzangtopic? Heb je een aaitje nodig? Dat kan uiteraard.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:53 schreef Kaasballetje het volgende:
[..]
Zo depressief heb ik het niet. De enigste reden dat ik aan dood dacht is dat mijn leven geen punt of doel heeft als ik zo door moet leven. Misschien simplistisch maar ik zie het geheel in dat wel. Ik kan geen bergen beklimmen met het onjuiste materiaal. Maakt niet uit als het een kleintje of een grote is. De basis moet er zijn. Ik leef maar 1 keer en zoals ik nu ben, kan ik niet leren en ik wil leren, graag zelfs... Je kan niet uit de leegte iets zinvols halen. Je moet het opvullen.
Dit negeert TS bijv. Geen herkenning blijkbaar.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:21 schreef vluchtstrook het volgende:
Wat jij zegt heb ik precies zo ervaren tijdens een depressie vorig jaar. Geen gedachten of gevoelens, alsof ik niet meer leefde. Ik kon ook niet meer normaal praten (alles ging heel traag, ook lopen en aankleden) en niet meer goed mijn eten kauwen bijvoorbeeld. Ook kon ik geen pillen doorslikken, die moest ik klein maken.
Uiteindelijk ben ik in een kliniek opgenomen en heb ik medicatie gehad. Ik zou echt contact opnemen met je huisarts. Wens je heel veel sterkte, want ik vond het zelf een vreselijke tijd.
Wat een flauwekul, het merendeel van de mensen neemt visuele informatie het best op. Een bekend voorbeeld van een beelddenker is de uitvinder Nikola Tesla.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:17 schreef picardmike het volgende:
Is TS hypogonde ofzo dit is echt onzin. Niemand ziet echt beelden dat is science fiction.
Cognito ergo sum= ik denk dus ik ben, meer kan je niet doen.
Je heb alleen mensen die auditief erg sterk zijn maar een fotografisch geheugen of beelddenken zijn allemaal fabeltjes.
Ja, inderdaad. Naar en eng.quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:15 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Vreemd lijkt me dat, ik denk eigenlijk continu na, zie dingen voor me, ja ik denk na...gewoon!
Kan het me ook niet anders voorstellen, lijkt me heel naar.
Mooi vergelijk!quote:Op vrijdag 24 september 2010 00:22 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Naar en eng.
Er moet van alles dwarrelen. Gedachten zijn eigenlijk net als de herfst.
Same here..quote:Op donderdag 23 september 2010 17:50 schreef Yi-Long het volgende:
Je denkt er toch over na? Formuleer je probleem is anders dan kunnen mensen je misschien helpen in plaats van dit zinloze vreemde en onduidelijke gebrabbel.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:53 schreef Kaasballetje het volgende:
[..]
Yep ik ook dus?quote:
Ik zal het even uitleggen:quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:13 schreef Re het volgende:
is er niet gewoon iets mis met je kortetermijn geheugen? Maar goed alleen een psychaiater kan je vertellen wat er mis is met je (of een neuroloog), en aangezien je kwaliteit van leven er blijkbaar door wordt aangetast lijkt me die stap best nuttig voor je
Wees blij andere mensen bereiken die toestand pas na jaren mediteren.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:48 schreef Kaasballetje het volgende:
Hallo mensen,
Sinds een jaar ben ik erachter gekomen dat ik haast geen gedachten heb. Mijn angst is dat ik dit mijn hele leven al heb. Het gevoel dat je hersenen uitgeschakeld zijn. Het voelt alsof je in een vacuüm zit . Het voelt alsof je los van de grond staat. Ik vind dat ik niet op het moment leef. Ik staar en observeer.... Meer niet.
Ik moest even lachen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wees blij andere mensen bereiken die toestand pas na jaren mediteren.
Ja, bedankt! Kan me daar erg in vinden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Faalangst gekoppeld aan een disassociatie stoornis en depressie.
Gok dat het eerste en laatste dan ook door de stoornis komen.
Ik heb niet elke post gelezen maar je zou er over kunnen praten met een professional?
Dat is niet eng of raar en vaak word je in eerste instantie doorverwezen naar een bepaalde therapeut.
Zorg wel dat je bij een psycholoog terecht komt en niet meteen bij een psychiater.
Het grote verschil zit vooral in dat de eerste behandeld en de tweede vooral medicijnen voorschrijft. (praktijkervaring, kan zijn dat andere mensen daar andere ideeën bij hebben)
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:06 schreef Kaasballetje het volgende:
[..]
Ja, bedankt! Kan me daar erg in vinden.
Hier kan ik me erg in vinden. Vooral met '' hersenen uitgeschakeld, concentratie , onder niveau presteren '' etc.
Het wordt es tijd dat ik de psycholoog maar ga bellen.
Had jij een zelfde ervaring?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:57 schreef ramakandra het volgende:
ik heb zelf gemerkt dat veel lezen helpt... ik heb 250 boeken in de kast en de meeste geleze. it works for me, it might for you?
dit terwijl je in je op zegt dat je je niet kan voorstellen dat je kan denken, terwijl je duidelijk zegt dat je je iets kan visualiserenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:01 schreef Kaasballetje het volgende:
[..]
Ik zal het even uitleggen:
-Mijn hele geheugen is slecht; Slechte auditieve geheugen, slechte visuele geheugen ( mistig, niet helder) etc. Als ik me concenteer kan ik wel visualiseren. Rare is dat ik niet kan tekenen maar wel uitstekend ben in het onthouden van locaties en dergelijke, zonder daar een beeld bij te krijgen.
alweer kan je wel nadenken dat je geen hersenbeschadiging wilt oplopen en logisch redeneren door jezelf op je kaak te slaan (overigens ook slecht, kan beter op gevoelloze plekken slaan zoals de muur)quote:-Ik sla mezelf ( op mijn kaak, ik zal niet durven tegen mijn voorhoofd te slaan of bij mijn slaap, aangezien ik geen hersenbeschadiging wil oplopen).
lees teksten en neemt het niet in 1x op, dat komt omdat als je 1 zintuig gebruikt je geheugen niet sterk genoeg gevormd, na 1x lezen zal je echt niet iets onthouden (wederom de gelukige kan dit wel)quote:- Mijn werkgeheugen is vaag en mistig. Gevolg is dat ik soms moeite heb met het direct opnemen van stof. Ik lees teksten soms en neem het niet in me op. Angst dat ik dat niet begrijp. Die angst is er dan vooral. Ik haat het als ik iets niet snap, het klinkt kinderachtig maar ik walg ervan om iets te vragen. Het is fijn om het zelf op te lossen, niet om alles voorgekauwd te krijgen.
wat is er mis met lage intelligentie? beschrijf intelligentie? waarom arrogantie als je iets zinloos vindt om door te gaan, blijkbaar wordt je er boos van dus ga je er alsnog mee door??quote:- Grote angst ( mijn grootste angst) voor die lagere intelligentie. Wanneer ik hier aan denk, is zelfmoord het eerste wat bij me opkomt. Zinloos om verder te gaan. Ik ben zeer arrogant daarin, koppig om dat nooiT te accepteren en een vergrote zelfhaat daardoor. Ik ben van nature een beetje arrogant dus acceptatie zou onmogelijk zijn. Aan de éne kant ben ik bang voor de dood maar zou het kwartje zo moeten vallen, dan is zelfmoord een warmer gevoel. Ik wil niet knokken om te leven, ik wil leven, ook al is het eerste onvermijdelijk.
je kan je ook al niet concentreren tijdens het lezen dus waarom maak je hier 2 aparte punten van dezelfde eigenschap, terwijl je je juist wel kan concentreren maar niet kan focussen!!quote:-Concentratie is ook niet al te best, ben slecht in het luisteren. Ben impulsief ( Me zelf slaan,clown gedrag) Allemaal zinloze dingen die geen reden hebben. Dat weet ik.
self fulfilling prophecy ken je al? (wat je denkt wat er gaat gebeuren zal gebeuren)quote:Ik verval naar me ouwe zelf. Psycholoog nog niet gebeld. Zou dat al moeten doen. Ik ben ontzettend lui. Self furfulling prophecy.
je kan prima abstract denken, tijdens het lezen al bedenken dat je het niet gaat snappen klinkt niet als concreetquote:- bang dat ik niet goed genoeg abstract kan denken, niet creatief ben en te weinig humor heb. Dat zijn angsten btw.
Tu quoque Brute!quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:13 schreef Re het volgende:
... Maar goed alleen een psychaiater kan je vertellen wat er mis is met je...
Persoonlijk weet ik het verschil tussen 'drukte', 'rust' en 'leegte' maar al te goed.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:50 schreef Yi-Long het volgende:
Wees blij dat je 'rust' hebt in je hoofd, want oplossingen zijn er volgens mij niet.
Ik ben 19 jaarquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:24 schreef Rick.Gulmans het volgende:
ten eerste kaasballetje, hoe oud ben je?
en ten tweede het anti denken wat jij omschrijft wordt geacht het moeilijkste te zijn wat er is, dus voel je vereerd dat je dit kan
[..]
Ik zie alles mistig. Ik wil de bergen duidelijk zien, het water, machines, ontwerpen, kleuren, cijfers, woorden. Het is allemaal zo wazig waardoor je leegte's voelt. Je voelt niks. Ik kan me warmte voorstellen, bergen , kou ja, maar het stelt in mijn ogen niks voor. Ik vind dat niks aan, ik haat het zelf want ik wil het helderder zien. Maarja, misschien is dat mijn eigen fout wel. Ik heb sinds de basisschool ( groep 8) nooit meer echt serieus huiswerk gemaakt, boeken lees ik niet, ik verdiep me nergens echt in. Ik zit maar achter de computer. Gepest, onzeker, tja. Dat kunnen redenen zijn waardoor je onder presteert en waardoor je leegte's voelt. Maar dat kan ook door een hersenbeschadiging komen of door een stoornisquote:dit terwijl je in je op zegt dat je je niet kan voorstellen dat je kan denken, terwijl je duidelijk zegt dat je je iets kan visualiseren
[..]
Beter is het helemaal niet doen. Het is zo onzinnig, zo zinloos, zo dom.... Maar ik had gelezen dat er een stof wordt aangemaakt ( o.a. adrealine ) waar je op den duur van verslaafd raakt. Dat merk ik zeer zeker. Het geeft een goed gevoel. Zelfde met ouders, scheld ik ook tegen , alhoewel dat is uit teleurstelling omdat zij mij niet ( willen) begrijpen.quote:alweer kan je wel nadenken dat je geen hersenbeschadiging wilt oplopen en logisch redeneren door jezelf op je kaak te slaan (overigens ook slecht, kan beter op gevoelloze plekken slaan zoals de muur)
[..]
Beste is gewoon een normaal geheugen lijkt me. Dit is ook iets wat je kan trainen volgens mij. Hoe anders kunnen mensen PI zoveel achter de komma uit hun hoed toveren. Dan nog, wat kan je ermee....? Op academisch gebied geeft het je wel een voordeel, denk ik.quote:lees teksten en neemt het niet in 1x op, dat komt omdat als je 1 zintuig gebruikt je geheugen niet sterk genoeg gevormd, na 1x lezen zal je echt niet iets onthouden (wederom de gelukige kan dit wel)
als je tijdens het lezen al angst heb om het niet gaan te begrijpen, ben je dan uberhaupt aan het lezen of aan het nadenken over het niet snappen?
[..]
Niet iets wat je in IQ kan uitdrukken en het is niet constant in mijn ogen. Gaan mensen er wel genoeg voorzitten. 100 is het gemiddelde. Hoeveel van die zitten er echt goed voor. Sociaal ontwikkelen ze zich genoeg ja maar intellectueel? Regeltjes stampen? Formules? Dat is niet leren maar stampen. Op MBO niveau en ook op HBO kan je met stampen, stampen en stampen veel bereiken ( zeker op het MBO). Tuurlijk je zult geen 8'en of 9'en halen maar een zes is zeker mogelijk. Hoeveel mensen met een IQ van 100 zoeken echt iets op? Teveel klakkeloos overnemen zie ik, te weinig exploratie in nieuwe dingen, het is vooral als je jong bent, uitgaan, status en dergelijke. Erg zwart en wit maar dat is even hoe ik het simpel beschrijf, en ja, het is niet geweldig uitgelegd.quote:wat is er mis met lage intelligentie? beschrijf intelligentie? waarom arrogantie als je iets zinloos vindt om door te gaan, blijkbaar wordt je er boos van dus ga je er alsnog mee door??
Positief denken is ook niet alles. Soms is het maar beter van niet dat je altijd positief denkt. En ja, ik weet dat je dat niet bedoelt. Ik snap je punt ja en het is ook verschrikkelijk slecht om al te gaan doemdenken. Gevolg van depressie en teleurstelling.quote:self fulfilling prophecy ken je al? (wat je denkt wat er gaat gebeuren zal gebeuren)
dus ipv dat je zo negatief over jezelf bent (volgens SFP zal dit dus ook uitkomen?) gewoon niet meer doemdenken?
I know.. i know.. angsten dat er geen verbetering in zit.quote:ik zou je aanraden om hulp bij jezelf te zoeken ipv bij anderen, aangezien je wel de zelfkennis heb om dit op te schrijven en hulp te zoeken, terwijl je als probleem geeft dat je niet kan nadenken, en of te dom bent, wat je uiteindelijk meteen tegenspreekt door hier te posten
veroorzaakt je gedrag je gedachten, of je gedachten je gedrag?quote:Ik ben weerzinwekkend lui. Om te typen, om zelfs te denken... Het kost mij energie, ik word er vermoeid van. Niet omdat ik het niet kan maar omdat ik op een of andere manier lui ben. Verder ben ik onzeker, waarschijnlijk depressief ( anders sloeg ik mezelf niet, had ik niet huilbuien of obsessieve bezigheden en nee ik heb geen Aspergers of NLD).
wat descartes zegt hoeft niet perse te kloppen, zodra jij niet denk.. besta jij nog steeds dus je hebt zojuist een belangrijke ontdekking gedaan:) je bestaat ook zonder het denken.quote:een gedachten die niet stopt is niet altijd goed maar leegtes zijn hetzelfde. Het bloeit uit tot hetzelfde effect. In engels noem je het; a blank mind. Geen gedachtegang zou betekenen dat ik niet kon functioneren of zou ik waarschijnlijk niet leven want ik denk, dus ik ben.
visualiseren is extreem lastig en als je goed kan visualiseren dan zou je ook in hetgene wat je visualiseerd uitblinken (topsporters kunnen goed visualiseringstraining doen) maar de visualiseringstraining begint bij het voorstellen van je eigen hoofd, en dat is meestal al te hoog gegrepen voor 95% v/d mensen om meteen te kunnenquote:Ik zie alles mistig. Ik wil de bergen duidelijk zien, het water, machines, ontwerpen, kleuren, cijfers, woorden. Het is allemaal zo wazig waardoor je leegte's voelt. Je voelt niks. Ik kan me warmte voorstellen, bergen , kou ja, maar het stelt in mijn ogen niks voor. Ik vind dat niks aan, ik haat het zelf want ik wil het helderder zien. Maarja, misschien is dat mijn eigen fout wel. Ik heb sinds de basisschool ( groep 8) nooit meer echt serieus huiswerk gemaakt, boeken lees ik niet, ik verdiep me nergens echt in. Ik zit maar achter de computer. Gepest, onzeker, tja. Dat kunnen redenen zijn waardoor je onder presteert en waardoor je leegte's voelt. Maar dat kan ook door een hersenbeschadiging komen of door een stoornisHet voelt als as dat continue je ogen ingeblazen wordt, en mensen zien je op den duur alsof je een onweersbui boven je hoofd hebt hangen.
verslaving in de hersenen komt door het vaak herhalen, en daardoor je verbindingen sterker te maken. dus als je er mee stopt dan stopt ook je verslaving (lukt dit niet dan probleem voorleggen aan 1e graads familie/vrienden zodat zij je kunnen wijzen als je terugvalt, lukt dit ook niet dan huisarts)quote:Beter is het helemaal niet doen. Het is zo onzinnig, zo zinloos, zo dom.... Maar ik had gelezen dat er een stof wordt aangemaakt ( o.a. adrealine ) waar je op den duur van verslaafd raakt. Dat merk ik zeer zeker. Het geeft een goed gevoel. Zelfde met ouders, scheld ik ook tegen , alhoewel dat is uit teleurstelling omdat zij mij niet ( willen) begrijpen.
mensen hebben meestal een combinatie van beeldgeheugen / geluid geheugen. je zou het allebei kunnen trainen maar nog train je daar je IQ niet mee. Een IQ test is een test die je kan oefenen, waardoor je beter scoort op de test en dus je IQ-score op de test toeneemt, terwijl je alleen maar oefent en dus een hogere score krijgt.quote:lees teksten en neemt het niet in 1x op, dat komt omdat als je 1 zintuig gebruikt je geheugen niet sterk genoeg gevormd, na 1x lezen zal je echt niet iets onthouden (wederom de gelukige kan dit wel)
als je tijdens het lezen al angst heb om het niet gaan te begrijpen, ben je dan uberhaupt aan het lezen of aan het nadenken over het niet snappen?
Beste is gewoon een normaal geheugen lijkt me. Dit is ook iets wat je kan trainen volgens mij. Hoe anders kunnen mensen PI zoveel achter de komma uit hun hoed toveren. Dan nog, wat kan je ermee....? Op academisch gebied geeft het je wel een voordeel, denk ik.
Alhoewel:
Fotografisch geheugen heeft nadelen, net zoals een slecht geheugen. Volgens mij hebben die last van filteren, again... dat soort geluk is behoorlijk relatief.
zie boven deze quotequote:wat is er mis met lage intelligentie? beschrijf intelligentie? waarom arrogantie als je iets zinloos vindt om door te gaan, blijkbaar wordt je er boos van dus ga je er alsnog mee door??
Niet iets wat je in IQ kan uitdrukken en het is niet constant in mijn ogen. Gaan mensen er wel genoeg voorzitten. 100 is het gemiddelde. Hoeveel van die zitten er echt goed voor. Sociaal ontwikkelen ze zich genoeg ja maar intellectueel? Regeltjes stampen? Formules? Dat is niet leren maar stampen. Op MBO niveau en ook op HBO kan je met stampen, stampen en stampen veel bereiken ( zeker op het MBO). Tuurlijk je zult geen 8'en of 9'en halen maar een zes is zeker mogelijk. Hoeveel mensen met een IQ van 100 zoeken echt iets op? Teveel klakkeloos overnemen zie ik, te weinig exploratie in nieuwe dingen, het is vooral als je jong bent, uitgaan, status en dergelijke. Erg zwart en wit maar dat is even hoe ik het simpel beschrijf, en ja, het is niet geweldig uitgelegd.
hoe weet je (100% zeker) dat je iets niet kan? precies nadat je het gedaan hebben.quote:Voor mij is het iets persoonlijk. Mijn grootste angst is dat iets niet kan leren of dat ik iets niet kan begrijpen. Daarom ben ik nog niet begonnen aan wiskunde en dergelijke. Ik heb een hebzucht naar kennis, maar ironisch heb ik geen enkele kennis omdat ik geen flikker doe, wat weer versterkt wordt door angsten over intelligentie en dergelijke. Je begint er niet aan. Ik wil veel leren omdat ik het idee erachter ervan snap, het is gewoon een gevoel. Ik kan het niet zo 1,2,3 beschrijven maar als ik het maar moet nemen dat ik een niet zo rijke geest heb, dan is het leven voor mij ( een persoonlijk gevoel ) niks aan omdat ik er niet veel uit kan halen. In een manier is dat arrogant maar er is zoveel te zien en tja... zoveel moois. Dat wil ik graag meemaken. Veel mensen die zijn tevreden met wat ze hebben maar ik heb een gevoel, iets abstracts ( niet in woorden uit te leggen) dat ik dat niet acceptabel vind. Ik zie het leven als een avontuur maar ik voel dat ik er nog steeds niet aan begonnen ben. Ik zie mijn ouders als een standaard van wat ik niet wil. Ik mis de woordenschat om het mooi uit te leggen,sorry. Hopelijk snap je wat ik bedoel![]()
![]()
Depressieve personen zijn realistisch,quote:self fulfilling prophecy ken je al? (wat je denkt wat er gaat gebeuren zal gebeuren)
dus ipv dat je zo negatief over jezelf bent (volgens SFP zal dit dus ook uitkomen?) gewoon niet meer doemdenken?
Positief denken is ook niet alles. Soms is het maar beter van niet dat je altijd positief denkt. En ja, ik weet dat je dat niet bedoelt. Ik snap je punt ja en het is ook verschrikkelijk slecht om al te gaan doemdenken. Gevolg van depressie en teleurstelling.
quote:ik zou je aanraden om hulp bij jezelf te zoeken ipv bij anderen, aangezien je wel de zelfkennis heb om dit op te schrijven en hulp te zoeken, terwijl je als probleem geeft dat je niet kan nadenken, en of te dom bent, wat je uiteindelijk meteen tegenspreekt door hier te posten
je bent nu toch bezig met delen van het probleem, accepteer het probleem, observeer het probleem, deel het probleem, aanvaard hulp en verminder je probleem.quote:I know.. i know.. angsten dat er geen verbetering in zit.
veroorzaakt je gedrag je gedachten, of je gedachten je gedrag?quote:
Denken is een erg abstracte term. Je denkt ook onbewust. Dat is ook denk ik wat hij bedoelt.quote:wat descartes zegt hoeft niet perse te kloppen, zodra jij niet denk.. besta jij nog steeds dus je hebt zojuist een belangrijke ontdekking gedaan:) je bestaat ook zonder het denken.
Ik dacht dat de meeste mensen gewoon konden beelddenken. In ieder geval beter dan mij. Of is het eigenlijk het tegendeel?quote:visualiseren is extreem lastig en als je goed kan visualiseren dan zou je ook in hetgene wat je visualiseerd uitblinken (topsporters kunnen goed visualiseringstraining doen) maar de visualiseringstraining begint bij het voorstellen van je eigen hoofd, en dat is meestal al te hoog gegrepen voor 95% v/d mensen om meteen te kunnen
Enigste wat ik elke dag nodig heb als routine is muziek. Ik kan ook hetzelfde stuk muziek voor uren lang over en over luisteren. Meestal filmmuziek. Rare is ik onthoud geen lyrics/teksten. Ik ben volgens mij de enigste in de klas die geen teksten kan onthouden. Erg raar...quote:verslaving in de hersenen komt door het vaak herhalen, en daardoor je verbindingen sterker te maken. dus als je er mee stopt dan stopt ook je verslaving (lukt dit niet dan probleem voorleggen aan 1e graads familie/vrienden zodat zij je kunnen wijzen als je terugvalt, lukt dit ook niet dan huisarts)
Wanneer iemand zijn geheugen traint heeft dat impact op de IQ score. Wel als je de Weshler doet. Die hebben geheugen tests, visuele testen enz. die je geheugen testen. Visualisatie heeft ook impact. Denk aan puzzels. Alhoewel, dat hoeft niet. Je kan ook conceptueel denken zonder enige vorm van visualisatie te hebben. Mensen die niet visualiseren kunnen intelligenter zijn dat mensen die wel kunnen visualiseren. Het ene sluit de andere niet uit.quote:mensen hebben meestal een combinatie van beeldgeheugen / geluid geheugen. je zou het allebei kunnen trainen maar nog train je daar je IQ niet mee. Een IQ test is een test die je kan oefenen, waardoor je beter scoort op de test en dus je IQ-score op de test toeneemt, terwijl je alleen maar oefent en dus een hogere score krijgt.
de definitie van IQ is in sommige gevallen nog steeds 'dat wat een IQ-test meet' en inderdaad door bepaalde dingen te trainen (decimalen van Pi) kan je uitblinken op bepaalde vlakken. wat je daaraan hebt? tijdsverdrijf? baan? opscheppen? zelfontwikkeling? tis wat je er van wilt maken.
fotografisch geheugen heeft geen nadelen. (probeer de vraag te stellen wat zijn de voordelen van geluid denken? *die zijn er niet/zijn er evenveel als fotografisch)
Dat je het gedaan hebt betekent niet dat je het niet kan. Je kan het makkelijk op de verkeerde manier gedaan hebben. Dat betekent niet dat je het niet kan. Op dat moment kan je het niet.quote:hoe weet je (100% zeker) dat je iets niet kan? precies nadat je het gedaan hebben.
als mensen bang zijn voor slangen is een therapie dat ze die personen gewoon in een kamer zetten met een slang op een grote afstand in een kooi. de persoon is bang.. maar moet blijven zitten. op een gegeven moment gaat de kooi dichterbij en dichterbij.. totdat de persoon niet meer bang is als de kooi naast hem staat. dit werkt omdat de persoon niet kan/mag wegrennen, en na blootstelling aan zijn angst ziet dat er niets is om angstig voor te zijn.
Mee eens, dat zie je vaak ja.quote:Depressieve personen zijn realistisch,
en normale mensen zijn overdreven oppurtunistisch.
als gelukkig persoon kan je ook realistisch denken, wat vaak als negatief bestempeld worden omdat de rest 'normaal' denkt, wat te oppurunistisch is.
Voor mij is de psycholoog een grote stap omdat ik er al heen ben geweest. De dokter adviseerde me om er opnieuw heen te gaan, omdat ik niet helemaal eerlijk was ( eerder was het een tekort aan zelfkennis, denk ik).quote:je bent nu toch bezig met delen van het probleem, accepteer het probleem, observeer het probleem, deel het probleem, aanvaard hulp en verminder je probleem.
yup, op alle punten =)quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:07 schreef Kaasballetje het volgende:
[..]
[..]
Had jij een zelfde ervaring?
wat veel pseudodocters hier, waarom adviseer jij dit? en vanuit welke functie spreek jij hier? gewoon als user van FOK! of werk je zelf arts?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:23 schreef superdrufus het volgende:
aangezien er misschien meer speelt raad ik je aan om een bloedafname te vragen bij de huisarts voor stofwisseling, nierfucties of diabetes
Wat denk je zelf ?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:25 schreef Minister_Magier het volgende:
[..]
wat veel pseudodocters hier, waarom adviseer jij dit? en vanuit welke functie spreek jij hier? gewoon als user van FOK! of werk je zelf arts?
Ik zou zelf adviseren om nooit medische adviezen te geven als je zelf geen medische achtergrond hebt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:42 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Wat denk je zelf ?Als hij zich niet hierin kan vinden slaat hij het advies maar in de wind.
En ik zou hem zeer zeker geen verkeerd advies willen geven, maar aangezien hij aangeeft dat het mistig is in zijn hoofd kan het mogelijk zijn dat hij een stofwisselingsprobleem heeft.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypothyroidism#cite_note-7
Catatonie heb ik zeker niet. Ik mag dan wel muziek over en over luisteren maar dat is puur omdat ik die klank geweldig vind. Ik kan er ook zo mee stoppen. Ik maak geen rare bewegingen in het openbaar op bij iemand anders. Als ik een scene zie ofzo, dan speel ik toneel of leef ik me in die persoon. Enigste wat misschien raar is, is dat ik schud met me hoofd om zo in slaap te komen. Ik hoef dat niet te doen, maar het is gewoon lekker. Het geeft een goed gevoel ofzo... Gewenning.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:18 schreef Minister_Magier het volgende:
Hmm, ik heb op het psychosecluster gewerkt, het lijkt dat je aanleg hemt voor schizofrenie of katatonie.
Lees hier eens meer over
Earlyquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:42 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Wat denk je zelf ?Als hij zich niet hierin kan vinden slaat hij het advies maar in de wind.
En ik zou hem zeer zeker geen verkeerd advies willen geven, maar aangezien hij aangeeft dat het mistig is in zijn hoofd kan het mogelijk zijn dat hij een stofwisselingsprobleem heeft.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypothyroidism#cite_note-7
Dat is precies wat ik heel vaak dacht toen ik ernstig depressief was.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:04 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tja, ik heb ook last van depressie, maar zodra je dus ECHT over de zin van het leven en alles gaat denken, dan verbaas ik me erover dat er niet veel meer mensen depressief zijn
Dat lijkt me persoonlijk, denk ik.quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:53 schreef Qwerty87 het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik heel vaak dacht toen ik ernstig depressief was.
De ts schreef in 1 van zijn posts dat hij de zin van het leven wel weet. Nou inlight me, want dan zou je als 1 van de weinigen zijn hier op deze aardkloot.
En wat verder ook geschreven is. Het feit dat je erover kan schrijven, dat je je klote voelt omdat je die gevoelens niet hebt, blijkt wel dat je ze hebt, maar dat er iets niet helemaal juist zit met wanneer je die gevoelens hebt, en dat je te weinig positieve gevoelens hebt. Dus idd, een behandeling lijkt me wel op zijn plaats.
Welke zelfde klachten? Het zich leeg voelen en geen gedachtes meer hebben? Komt dit dan niet vnl door het feit dat psychiatische patienten vaak medicijnen slikken en deze hun gedachten (wanen) afstompen?quote:Op donderdag 23 september 2010 19:22 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Jemig man, erg herkenbaar.
Ik heb stage gelopen in een psychiatrische instelling en heb met veel mensen gesproken met dezelfde klachten.
Het lijkt alsof je bang bent om aan 'het avontuur' te beginnen omdat je vreest dat je gaat falen en daardoor nog meer van jezelf gaat verliezen omdat anderen dan zien dat je hebt gefaald en dat dat jouw zelfbeeld (negatief) zal bepalen, die nu nog wel acceptabel is maar die nog vele malen slechter kan worden?quote:Ik kan het niet zo 1,2,3 beschrijven maar als ik het maar moet nemen dat ik een niet zo rijke geest heb, dan is het leven voor mij ( een persoonlijk gevoel ) niks aan omdat ik er niet veel uit kan halen. In een manier is dat arrogant maar er is zoveel te zien en tja... zoveel moois. Dat wil ik graag meemaken. Veel mensen die zijn tevreden met wat ze hebben maar ik heb een gevoel, iets abstracts ( niet in woorden uit te leggen) dat ik dat niet acceptabel vind. Ik zie het leven als een avontuur maar ik voel dat ik er nog steeds niet aan begonnen ben. Ik zie mijn ouders als een standaard van wat ik niet wil. Ik mis de woordenschat om het mooi uit te leggen,sorry. Hopelijk snap je wat ik bedoel
wat wil je weten dan?quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:43 schreef Kaasballetje het volgende:
[..]
Kan je daar ook wat meer over vertellen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |