abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86760478
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:24 schreef The_End het volgende:
Alle reageerders in dit topic hebben geloof ik een opfriscursus verkeersregels nodig...

De fiets hoort net zoals het overige verkeer zoveel mogelijk rechts te houden. Als de fietser al helemaal naar de linkerkant van de weg zou willen gaan, dan moet hij over zijn schouder kijken, HET ACHTEROPKOMENDE VERKEER VOORRANG VERLENEN en richting aangeven.

De fietser zat fout.
Klopt helemaal niet wat je zegt man :')

Enige wat er aan klopt is dat de fietser richting had moeten aangeven. Hij moet dan alleen verkeer dat zich dicht achter zich of dicht links of rechts achter hem zit voor laten gaan.

Als je al het achteropkomend verkeer voorrang zou moeten verlenen ben je ff bezig op sommige wegen. Dus, fietser die richting aangeeft en voorsorteert moet voorrang krijgen.

Daarbij is inhalen een bijzondere manouvre waarbij je overig verkeer moet voorlaten EN zijn fietsers zwakkere en beschermde verkeersdeelnemers en die hebben dus altijd gelijk :)
pi_86760670
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:24 schreef bijderechter het volgende:
Klopt helemaal niet wat je zegt man :')

Enige wat er aan klopt is dat de fietser richting had moeten aangeven. Hij moet dan alleen verkeer dat zich dicht achter zich of dicht links of rechts achter hem zit.
Zoals inhalende mensen ja... 8)7
quote:
Als je al het achteropkomend verkeer voorrang zou moeten verlenen ben je ff bezig op sommige wegen. Dus, fietser die richting aangeeft en voorsorteert moet voorrang krijgen.
Als je richting naar links aangeeft, dan MOET je rechts ingehaald worden. Daar was hier geen sprake van. De fietser had niet naar links gemogen zonder te kijken en zonder richting aan te geven. Hij gaf dus geen voorrang aan het recht doorgaande verkeer.
quote:
Daarbij is inhalen een bijzondere manouvre waarbij je overig verkeer moet voorlaten EN zijn fietsers zwakkere en beschermde verkeersdeelnemers en die hebben dus altijd gelijk :)
Als je aan het inhalen bent, dan moet het verkeer wat wil gaan afslaan je voor laten gaan (als ze nog geen richting hebben aangegeven toen je begon met de inhaal manouvre). Zwakkere verkeersdeelnemers hebben niet altijd gelijk.
pi_86760696
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:23 schreef Nembrionic het volgende:
Daar heb ik al op gereageerd. Mijn reactie daarop valt dus te lezen in dit topic. Veel plezier met teruglezen :)
Je wist niks meer te zeggen op de rest van mijn reactie? :')
pi_86760882
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:28 schreef The_End het volgende:

[..]

Zoals inhalende mensen ja... 8)7
[..]

Als TS al aan het inhalen WAS dan hadden ze elkaar geraakt lijkt me :?

quote:
Als je richting naar links aangeeft, dan MOET je rechts ingehaald worden. Daar was hier geen sprake van. De fietser had niet naar links gemogen zonder te kijken en zonder richting aan te geven. Hij gaf dus geen voorrang aan het recht doorgaande verkeer.
[..]
Eens, maar das dus niet per definitie al het verkeer wat achter je vandaan komt, alleen dicht genaderd verkeer. In geval TS betwistbaar.

quote:
Als je aan het inhalen bent, dan moet het verkeer wat wil gaan afslaan je voor laten gaan (als ze nog geen richting hebben aangegeven toen je begon met de inhaal manouvre). Zwakkere verkeersdeelnemers hebben niet altijd gelijk.
Hebben we het al over gehad. En ik bedoelde niet dat ze altijd gelijk hebben, maar beschermt worden en dus meestal gelijk krijgen = schadevergoeding.
pi_86761029
Godverdomme kan niemand hier lezen?

De Fietser wilde NIIIIEETTTTT inhalen!!!!!

Hij wilde de drempel VERMIJDEN, er was GEEN sprake van naar links of naar rechts AFSLAAN, de desbetreffende fietser wilde links van de weg fietsen, niet naar links afslaan.
Do you think you will walk away untested?
  donderdag 23 september 2010 @ 19:36:42 #106
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86761066
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:29 schreef The_End het volgende:

[..]

Je wist niks meer te zeggen op de rest van mijn reactie? :')
Moet dat dan? Ik ben het gewoon niet met je eens en ik heb geen zin om een hele avond heen en weer te kutten met een individu dat halsstarrig vasthoudt aan zijn gelijk.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_86761082
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:33 schreef bijderechter het volgende:
Als TS al aan het inhalen WAS dan hadden ze elkaar geraakt lijkt me :?
Dat betekent niet dat hij er al naast hoeft te zitten he...
quote:
Eens, maar das dus niet per definitie al het verkeer wat achter je vandaan komt, alleen dicht genaderd verkeer. In geval TS betwistbaar.
Niet echt hoor.
quote:
Hebben we het al over gehad. En ik bedoelde niet dat ze altijd gelijk hebben, maar beschermt worden en dus meestal gelijk krijgen.
Je haalt schuldig en aansprakelijk door elkaar.
pi_86761127
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:35 schreef Natrium het volgende:
Godverdomme kan niemand hier lezen?

De Fietser wilde NIIIIEETTTTT inhalen!!!!!

Hij wilde de drempel VERMIJDEN, er was GEEN sprake van naar links of naar rechts AFSLAAN, de desbetreffende fietser wilde links van de weg fietsen, niet naar links afslaan.
Wie heeft het dan (nog) over inhalen?

Bij elke zijdelingse beweging dient richting aangegeven te worden.
pi_86761165
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:36 schreef Nembrionic het volgende:
Moet dat dan? Ik ben het gewoon niet met je eens en ik heb geen zin om een hele avond heen en weer te kutten met een individu dat halsstarrig vasthoudt aan zijn gelijk.
En jij houdt niet halsstarrig vast aan je gelijk?? :D Voor jou soort heeft verkeer en waterstaat een documentje gemaakt waar in jip en janneke taal de verkeersregels nog een worden uitgelegd. :{w

Misschien moet je nog even quoten waar ik onjuistheden verkondig.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2010 19:40:57 ]
pi_86761261
The_End je hebt helemaal gelijk, er is absoluut GEEN ruimte voor discussie, TS was al aan het inhalen, dat is overduidelijk en de fietser had dat moeten zien ^O^

Daarbij treft de fietser ALLE blaam en dient hij door een rechter bestraft te worden.

Nu goed voor je?

En ik haal niets door elkaar, als twee personen een bijzondere manouvre uitvoeren en één daarvan is gemotoriseerd en de ander niet dan zal de niet gemotoriseerde in het gelijk worden gesteld, dat is alles wat ik er nog over zeg behalve dan dat jij 100% gelijk hebt :)
pi_86761305
Die linker fietser heeft toch net zoveel recht om die drempel links te passeren als jou?

Jij haalt in en rijdt achterop een fiets. Jouw fout.
pi_86761393
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:40 schreef bijderechter het volgende:
En ik haal niets door elkaar, als twee personen een bijzondere manouvre uitvoeren en één daarvan is gemotoriseerd en de ander niet dan zal de niet gemotoriseerde in het gelijk worden gesteld, dat is alles wat ik er nog over zeg behalve dan dat jij 100% gelijk hebt :)
Dat is domweg niet waar. Het is nogal afhankelijk van de situatie. Als de niet gemotoriseerde b.v. zich roekeloos gedroeg, dan kan hij 100% aansprakelijk gesteld worden. Daarnaast wordt regelmatig de bestuurder van het gemotoriseerde voertuig in het gelijk gesteld, maar wordt hij wel aansprakelijk gesteld voor de schade.
  donderdag 23 september 2010 @ 19:43:35 #113
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86761416
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:38 schreef The_End het volgende:

[..]

En jij houdt niet halsstarrig vast aan je gelijk?? :D Voor jou soort heeft verkeer en waterstaat een documentje gemaakt waar in jip en janneke taal de verkeersregels nog een worden uitgelegd. :{w

Misschien moet je nog even quoten waar ik onjuistheden verkondig.
En waar claim ik gelijk te hebben?
pi_86761432
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:41 schreef rub3n het volgende:
Die linker fietser heeft toch net zoveel recht om die drempel links te passeren als jij?

Jij haalt in en rijdt achterop een fiets. Jouw fout.
Hij mag 't doen wanneer die wil, maar let wel: Ik heb met 'm gesproken en hij zei (en nee ik verdraai de boel NIET)

"Ik wilde niet over de drempel, dus ik ging naar links zodat jij kon passeren door 't midden".

En als je een beetje logisch nadenkt, lijkt 't me dat hij z'n hand uit moet steken als hij per se langs die drempel wil, wat je sowieso eigenlijk NIET moet doen als iemand aan 't inhalen is.

Je gaat op de snelweg toch ook niet een rijbaan naar links verwisselen als je ziet dat iemand achter je aan 't inhalen is 8)7
pi_86761454
Jongens, hou er maar mee op. Dit blijft een welles/nietes spelletje, ongeacht wat jullie zeggen.

Laten we maar gewoon ff afwachten wat de verzekeraar ervan zegt, want ik ga er van uit dat TS (een deel van) zijn schade vergoed wil zien
Ik ben van pindavlees
pi_86761458
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:43 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En waar claim ik gelijk te hebben?
Ik neem aan dat jij overtuigd ben van jouw standpunt :')?

Of 't de waarheid is, is inderdaad een ander punt.
pi_86761482
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:43 schreef Natrium het volgende:
Je gaat op de snelweg toch ook niet een rijbaan naar links verwisselen als je ziet dat iemand achter je aan 't inhalen is 8)7
Nee hoor! Dan is de persoon die achterop komt fout! Inhalen is blijkbaar uberhaupt verboden in Nederland... _O-
  donderdag 23 september 2010 @ 19:47:54 #118
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86761629
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:44 schreef Natrium het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij overtuigd ben van jouw standpunt :')?

Of 't de waarheid is, is inderdaad een ander punt.
En wat is mijn standpunt precies?
pi_86761637
Volgens mij ligt de onenigheid tussen The_End en de rest niet zozeer in de schuldvraag. Iedereen vind dat de fietser iets niet goed deed. Echter reageer ik, net zoals de meeste volgens mij, meer uit praktisch oogpunt. De fietser was niet helemaal juist nee, alleen daar kan TS helemaal niks mee.
pi_86761658
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:43 schreef The_End het volgende:

[..]

Dat is domweg niet waar. Het is nogal afhankelijk van de situatie. Als de niet gemotoriseerde b.v. zich roekeloos gedroeg, dan kan hij 100% aansprakelijk gesteld worden. Daarnaast wordt regelmatig de bestuurder van het gemotoriseerde voertuig in het gelijk gesteld, maar wordt hij wel aansprakelijk gesteld voor de schade.
Jurisprudentie heeft het niet over 'roekeloosheid', maar over overmacht.

quote:
De Hoge Raad heeft het begrip "overmacht" in deze bepaling op de volgende wijze uitgelegd. Er is sprake van overmacht, indien:

* De bestuurder foutloos heeft gereden of de fout is niet relevant voor het ongeval;
* De fouten van de andere weggebruiker zo onwaarschijnlijk waren dat de bestuurder hiermee geen rekening hoefde te houden.
Nu gok ik er zo op dat in het geval van TS de fietser geen schuld treft, het was niet zó onwaarschijnlijk dat een fietser niet over zo'n halve stoeprand wil rijden...

Das écht het laatste, veel plezier en TS, voor ons, zoek die man op en stel hem aansprakelijk, ik durf er een maandsalaris op te zetten dat je bot vangt :')
pi_86761885
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:48 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Jurisprudentie heeft het niet over 'roekeloosheid', maar over overmacht.
[..]

Nu gok ik er zo op dat in het geval van TS de fietser geen schuld treft, het was niet zó onwaarschijnlijk dat een fietser niet over zo'n halve stoeprand wil rijden...

Das écht het laatste, veel plezier en TS, voor ons, zoek die man op en stel hem aansprakelijk, ik durf er een maandsalaris op te zetten dat je bot vangt :')
Ik wil er verder niet meer op doorgaan hoor, maar hoe erg is 't om over een halve stoeprand (zoals je 't perfect beschrijft) te hobbelen..

Anyway, ik laat 't wel weten hoe 't afloopt.
pi_86762670
nm

[ Bericht 97% gewijzigd door sweboy op 23-09-2010 20:08:21 ]
pi_86764730
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:04 schreef Natrium het volgende:

[..]

Zoals hierboven gezegd wordt, moet fietser zoveel mogelijk rechtshouden.

Al het verkeer op de weg moet zoveel mogelijk rechtshouden. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_86765178
Ik zal zeker niet ontkennen dat de fietser fout zat, maar dat is nu eenmaal een factor in het verkeer waar je rekening mee moet houden als bestuurder van een gemotoriseerd voertuig.

Als ik als automobilist deze fietser met kinderen had geschept had heel Nederland me allang veroordeeld.

Als TS voorzichtiger had gereden in de buurt van de fietsers, had hij normaal kunnen stoppen en was het bij een woordenwisseling of gevloek gebleven. TS mag zelfs van geluk spreken dat hij de fietser niet heeft aangereden.
.
  donderdag 23 september 2010 @ 22:54:05 #125
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_86771395
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:42 schreef Natrium het volgende:

[..]

Pardon :') ? Hij hindert mij bij het inhalen waar ik het volste recht op heb? Bovendien kan ik totaal niet verwachten dat hij even aan de volle linkerkant van de weg gaat rijden ZODAT IK DOOR HET MIDDEN KAN...dat is natuurlijk volstrekte onzin.
Maar je moet ook voldoende afstand houden. Dat heb je kennelijk niet gedaan, want anders had je wel op tijd geremd.

Dikke pech, want je had ook niet in het midden mogen inhalen als je dat al gedaan zou hebben.
Ook hoi !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')