abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86754165
Vanochtend een ongeluk gehad toen ik op mijn scooter zat. Om het even te schetsen:

grote vierkant in midden = drempel
Rondje = fietser
Vierkant = scooter die ik bestuur
stippellijn = zoals fietser had gewild dat ik had gegaan.

De linker fietser hoorde mij aankomen, en wilde NIET de drempel op, dus besloot snel links v/d weg te gaan rijden zodat ik in 't midden de drempel over kon ''inhalen''. De rechter fietser deed niks (fout).

Ik rijd die kerel dus bijna aan, maar weet nog net heel hard (ik rijd netjes 30) op de remmen te ''springen''. Helaas slipt mijn voorwiel en ga ik onderuit, en zijn hier en daar kappen zwaar beschadigd.

Aangezien ik op tijd moest zijn omdat ik een SE had 10 minuten later, en doordat ik best geschrokken was door wat er gebeurd was, heb ik niet zijn nummer, naam en adres gevraagd. Overigens probeerde de desbetreffende man zo snel mogelijk weer op de fiets te stappen en doorrijden.

Tevens heb ik twee schaafwonden, waarvan 1 op m'n been en die pijn doet bij 't lopen.

Wat moet ik nu doen? Hij bracht zijn kinderen naar school (ik weet welke school, was er dicht in de buurt).. kan ik hem opwachten morgen om alsnog zijn gegevens te vragen zodat ik de rekening door kan sturen?

Alvast bedankt...
Do you think you will walk away untested?
pi_86754219
je moet ook je achterrem gebruiken he.. en later pas bijspringen met je voorrem, en ja.. allemaal in een seconde.
pi_86754268
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:39 schreef ThePianoMan het volgende:
je moet ook je achterrem gebruiken he.. en later pas bijspringen met je voorrem, en ja.. allemaal in een seconde.
Dat waren m'n reflexen, achterrem is niet voldoende om in 1 seconde stil te staan. De situatie liet het niet toe om uit te rollen ofzo.

Maar dat maakt het niet minder zijn schuld lijkt me ?
pi_86754297
volgens mij ben jij gewoon fout in dit geheel.. als je van achter komt ben je altijd de lul als je niet goed inschat.. dus maw je hebt pech gehad..
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_86754336
proberen kan altijd... anders pech gehad denk ik....
pi_86754344
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:41 schreef DAMH het volgende:
volgens mij ben jij gewoon fout in dit geheel.. als je van achter komt ben je altijd de lul als je niet goed inschat.. dus maw je hebt pech gehad..
Pardon :') ? Hij hindert mij bij het inhalen waar ik het volste recht op heb? Bovendien kan ik totaal niet verwachten dat hij even aan de volle linkerkant van de weg gaat rijden ZODAT IK DOOR HET MIDDEN KAN...dat is natuurlijk volstrekte onzin.
pi_86754378
Had gewoon 3 seconden gewacht.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_86754385
TS, waarom denk je dat jij goed zat??
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86754422
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:43 schreef capricia het volgende:
TS, waarom denk je dat jij goed zat??
Lees het topic? Zie post van mij hierboven?

waarom denk jij dat ik fout zit?
pi_86754430
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:43 schreef Beach het volgende:
Had gewoon 3 seconden gewacht.
Achteraf is makkelijk lullen..
pi_86754448
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:42 schreef Natrium het volgende:

[..]

Pardon :') ? Hij hindert mij bij het inhalen waar ik het volste recht op heb? Bovendien kan ik totaal niet verwachten dat hij even aan de volle linkerkant van de weg gaat rijden ZODAT IK DOOR HET MIDDEN KAN...dat is natuurlijk volstrekte onzin.
Ik snap het denk ik niet goed...

Dus die ene fietser ging links rijden en de ander deed niets en wie is er nu fout?O nee, ik begreep t niet goed, ik dacht dat je die fietser die niets deed fout noemde... Maar je bedoelde dat ie niets fout deed.

Schrijf dan ook gewoon normaal man!
compact en kleverig.
pi_86754495
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:44 schreef Natrium het volgende:

[..]

Lees het topic? Zie post van mij hierboven?

waarom denk jij dat ik fout zit?
De fietser ging naar links, en jij kwam achterop door ook naar links te gaan. Dan ben jij toch fout?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86754557
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:44 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik snap het denk ik niet goed...

Dus die ene fietser ging links rijden en de ander deed niets en wie is er nu fout?
Rechter fietser heeft geen schuld/invloed in dit.

Ik ging inhalen. Fietser wil rechts om de drempel heen, waarmee hij mijn inhaalroute blokkeert. Oftewel hij hindert mijn inhaalmanoeuvre en brengt mij ten val omdat ik hem anders aanrijd.
pi_86754599
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:45 schreef capricia het volgende:

[..]

De fietser ging naar links, en jij kwam achterop door ook naar links te gaan. Dan ben jij toch fout?
En waarom gaat de fietser naar links? Hij slaat niet af.. hij blijft op dezelfde weg rijden, maar wil niet over de drempel heen dus gaat aan de linkerkant van de drempel rijden waar ik wilde rijden.
pi_86754613
De scooter zit fout. Naast te weinig afstand houden is het inhalen op een verkeersdrempel natuurlijk ook niet het meest verstandige.
pi_86754660
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:47 schreef Wokkel het volgende:
De scooter zit fout. Naast te weinig afstand houden is het inhalen op een verkeersdrempel natuurlijk ook niet het meest verstandige.
Ik kan om de verkeersdrempel HEEN... omdat hij niet over de drempel wil rijden heeft hij het recht om mijn inhaalactie te blokkeren en ik maar moet wachten? Wat een bullshit.
pi_86754692
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:46 schreef Natrium het volgende:

[..]

Rechter fietser heeft geen schuld/invloed in dit.

Ik ging inhalen. Fietser wil rechts om de drempel heen, waarmee hij mijn inhaalroute blokkeert. Oftewel hij hindert mijn inhaalmanoeuvre en brengt mij ten val omdat ik hem anders aanrijd.
Whehe, en dan is HIJ fout :P

Als je in gaat halen gaat het overige verkeer voor... neem de moeite niet om hem op te sporen, je kan hem niet aansprakelijk stellen. HIJ brengt jou ook niet ten val, dat doe jij zelf. Wat er gebeurd was ALS, daar heeft niemand wat aan en valt ook niet te bewijzen. Nogmaals, bespaar je de moeite :)
pi_86754715
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:48 schreef Natrium het volgende:

[..]

Ik kan om de verkeersdrempel HEEN... omdat hij niet over de drempel wil rijden heeft hij het recht om mijn inhaalactie te blokkeren en ik maar moet wachten? Wat een bullshit.
Jullie wilden toch beiden aan de linkerkant langs de drempel? Dan zie ik niet in waarom de fietser meer fout zou zitten dan jij. Jullie doen hetzelfde.
Alleen kwam jij achterop. En volgens mij zit je daarom fout.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin donderdag 23 september 2010 @ 16:50:37 #19
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_86754740
Het lijkt mij gewoon een eenzijdig ongeluk. Jij schrok van de fietser en ging vervolgens onderuit. Er heeft geen daadwerkelijke aanrijding plaatsgevonden. De fietser kan dus gewoon doen of zijn neus bloedt en daar zal jij niet veel verandering in kunnen brengen lijkt me zo. Daarnaast hoor jij ook niet aan de linkerkant de drempel te passeren. Waarom ben je niet gewoon over de drempel gereden? Met 30 km/h lijkt me dat geen probleem of heeft jouw brommer geen vering?
pi_86754784
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Jullie wilden toch beiden aan de linkerkant langs de drempel? Dan zie ik niet in waarom de fietser meer fout zou zitten dan jij. Jullie doen hetzelfde.
Alleen kwam jij achterop. En volgens mij zit je daarom fout.
De fietsers behoeftes spelen toch geen enkele rol? Hij gaat VOL aan de linkerkant van de weg rijden omdat hij de drempel wil vermijden. Ook al wilde ik WEL over de drempel, had ik hem alsnog aangereden.
pi_86754808
Zoals Capricia al zegt de scooter in die situatie is verkeerd bezig.

Fietser kan niet aansprakelijk gestelt worden.. sterker nog je hebt mazzel dat je hem niet aangereden of ten val hebt gebracht dan had je nu een claim aan je broek hangen.

Maar mocht je dat antwoord niet bevallen BEL MET JE VERZEKERING..
pi_86754813
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:48 schreef Natrium het volgende:

[..]

Dat noemen ze anticiperen. Als jij niet eens binnen een veilige afstand je voertuig normaal tot stoppen kan brengen zit je sowieso fout.
pi_86754835
Je hebt mazzel dat je hem niet hebt aangereden aangezien je zelf natuurlijk fout zit.
pi_86754881
Je wou dus iemand inhalen die zelf al aan het inhalen was? Dat heet tripleren. Bij auto's is dat alleen toegestaan als er minimaal 3 rijstroken zijn. Ik kan me goed voorstellen dat het voor jou ook niet toegestaan is.
censuur :O
pi_86754893
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:52 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat noemen ze anticiperen. Als jij niet eens binnen een veilige afstand je voertuig normaal tot stoppen kan brengen zit je sowieso fout.
ja.Zo is dat wel meestal.
Degene die achterop komt is meestal fout.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')