En dan Weert niet noemen, de kermishoofdstad van alles buiten Tilburg.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:17 schreef Tuvai.net het volgende:
Dit zijn mijns inziens ook gewoon de mensen, die Limburg in het algemeen zo'n slechte naam bezorgen.Ga eens naar Sittard, Maastricht, Geleen, Roermond, waar dan ook in Limburg. De mensen zijn er vrijwel altijd spontaan en gezellig, en altijd in voor een feestje.
![]()
Twijfelgevalletje. Het ligt ook aan de Oostelijke kant, maar nog nét buiten de beruchte regio.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:21 schreef Sjeen het volgende:
Wat heeft Epen met Parkstad te maken?
Ik kom nou eenmaal niet vaak in Noord-Limburg dus ik kan er weinig over zeggen.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:21 schreef Skylark. het volgende:
En dan Weert niet noemen, de kermishoofdstad van alles buiten Tilburg.\
Eens, ik wil ook naderhand 'hogerop' gaan wonen.quote:Inb4 té trotse Limburgers. Zo geweldig is Limburg nou ook weer niet, maar het is wel prima.
Weerter kermisquote:Op donderdag 23 september 2010 12:21 schreef Skylark. het volgende:
[..]
En dan Weert niet noemen, de kermishoofdstad van alles buiten Tilburg.
Inb4 té trotse Limburgers. Zo geweldig is Limburg nou ook weer niet, maar het is wel prima.
quote:Op donderdag 23 september 2010 12:23 schreef Garisson72 het volgende:
Waarom heet het Parkstad als het allemaal boerenland is daar?
Voetbal.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:23 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Erg hè dat je club uit Rotterdam door zo'n clubje uit oost Zuid-Limburg is uitgeschakeld
Ja je hebt gelijk, er is ook een hoop industrie vanuit het Ruhrgebied, en daartussen allemaal boerenland. Dat maakt het nog geen stad.quote:
Ik had het dan ook niet over stad, maar boerenland is daar echt met een lampje te zoeken.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:26 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk, er is ook een hoop industrie vanuit het Ruhrgebied, en daartussen allemaal boerenland. Dat maakt het nog geen stad.
Toch niet met het openbaar vervoer hoop ik? Van en naar Brunssum is echt een ramp met het OV.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:35 schreef Afwazig het volgende:
Nee is het echt zo erg?Ik moet binnekort naar Brunssum toe.
Grappig. De Parkstad is één grote aaneenschakeling van dorpen, steden en gehuchten. Die zijn langzamerhand aan elkaar gegroeid. Veel boerenland vind je er niet meer.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:23 schreef Garisson72 het volgende:
Ja, je hebt gelijk. Aan beide kanten van vrijwel elke N-weg in regio Parkstad, kijk je naar een skyline van wolkenkrabbers.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik had het dan ook niet over stad, maar boerenland is daar echt met een lampje te zoeken.
Ik stel het me weer veel te mooi voor. Maar wel heel industrieel dus toch?quote:Op donderdag 23 september 2010 12:29 schreef Sjeen het volgende:
Ik had het dan ook niet over stad, maar boerenland is daar echt met een lampje te zoeken.
Dit geldt toch voor alle Limburgers? Allemaal van die schijnheilige mompelaars...quote:Op donderdag 23 september 2010 12:17 schreef Tuvai.net het volgende:
Ook de mentaliteit en houding van Parkstedelingen is naar mijn ervaring belabberd. Overal waar ik in Limburg kom, of het nou Maastricht, Roermond, Sittard of Geleen is, zijn de mensen direct, "Recht voor z'n raap" dus. Als je een Maastrichtenaar of Sittardenaar irriteert of zelfs boos maakt, dan zal deze dat tegen je zeggen. Parkstedelingen, daarentegen, zijn vaak van die stiekeme mompelaars, die in je aanwezigheid de schijn hoog ophouden, maar zodra je weg bent een bot, roestig mes in je rug wrikken. Het lijkt ook wel of Parkstedelingen sociaal een beetje onderontwikkeld zijn.
Jup, voor boerenland moet je het Heuvelland in, daar word je ermee doodgegooidquote:Op donderdag 23 september 2010 12:38 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik stel het me weer veel te mooi voor. Maar wel heel industrieel dus toch?
No way, ik woon ergens op de Veluwe, dat ga ik niet met het OV doenquote:Op donderdag 23 september 2010 12:37 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Toch niet met het openbaar vervoer hoop ik? Van en naar Brunssum is echt een ramp met het OV.
Schijnbaar genoeg om toch effe in dit topic te komen kijken, halve tamme.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:13 schreef Berings het volgende:
Wat interesseert Oostelijk Zuid-Limburg mij nou?
quote:
Ja dat klopt, allemaal achterbaks tuigquote:Op donderdag 23 september 2010 12:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dit geldt toch voor alle Limburgers? Allemaal van die schijnheilige mompelaars...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga weg
quote:Op donderdag 23 september 2010 13:59 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ja dat klopt, allemaal achterbaks tuigDat bedoel ik, die spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom uit Noord-Nederland, en daar is iedereen veel rechter voor z'n raap.
Uit Groningen / Friesland komen en dan trachten Limburgers af te zeiken.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, die spoiler
Man, manquote:Op donderdag 23 september 2010 14:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, die spoiler
quote:Op donderdag 23 september 2010 14:31 schreef Sextreme het volgende:
Alles gelegen onder Sittard Geleen, met uitzondering van Maastricht, is een gigantische bron van faalhazen en proleten.
Dus eens met de klacht!
Ik zal je even verbeterenquote:"Ich hub de Schlüsseln op d'n dush gelag." (ik heb de sleutels op de tafel gelegd.)
"Kannste unne stund ierder beginne?" (Kun je een uur eerder beginnen?)
"Ich bin gans mit m'n Fahrrad gekomme." (Ik ben helemaal met de fiets gekomen.)
Omdat een groenstrook tussen de bebouwing en het AWACSvliegveld al snel als 'natuur' wordt gezien.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:23 schreef Garisson72 het volgende:
Mijn opa leeft nog hoor!quote:Op donderdag 23 september 2010 16:15 schreef trabant het volgende:
[..]
Omdat een groenstrook tussen de bebouwing en het AWACSvliegveld al snel als 'natuur' wordt gezien.
Eigenlijk heet het Oostelijke Mijnstreek, al zal een dezer dagen de laatste koempel aan de silicose bezwijken. De Westelijke Mijnstreek heeft nog geen herdoop gekregen van de propagandapipo's, maar ik heb geruchten gehoord, dat ze in hun zucht naar geschiedsontkenning iets met Maasvallei willen doen.
L.no is het goede punt van Limburgquote:Op donderdag 23 september 2010 18:00 schreef L.no het volgende:
Ik ben compleet met de OP eens. Ik woonde daar al heel lang en ik ben zelfs verhuisd (een van de redenen was omdat ik de mensen niet leuk vond). Alleen dat gebied dan, de rest van Limburg is tof.
Er zijn ook goede punten, maar die slechte punten die vermeld worden kloppen voor mij wel.
Als [...] zijndequote:Op donderdag 23 september 2010 12:20 schreef presidenttje het volgende:
eens
als middenlimburger zijnde kan ik me ook kapot irriteren aan de kerkraadse en heerlense dialecten
Limburg een taalparadijs durven noemen.quote:Op zondag 26 september 2010 13:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
WheheheTS is jaloers op dit taalparadijs
'T sjunste oppe welt, wat d'r Herjod had jemaak, dat is oos Roda, wenn 't joale maak!quote:Op zondag 26 september 2010 13:29 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Limburg een taalparadijs durven noemen.
Nepduitserquote:Op zondag 26 september 2010 14:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
'T sjunste oppe welt, wat d'r Herjod had jemaak, dat is oos Roda, wenn 't joale maak!![]()
Iets van 148 dialectvarianten hadden we geloof ik?
Jij had blij moeten zijn dat je uitgenodigd werdquote:Op zondag 26 september 2010 11:19 schreef Symphonic het volgende:
Ik heb een keer een bruiloft in Vaals gehad.
Ik kon er niemand verstaan
Gelukkig ben ik geen Duitser. Maar die lui uit de oostelijke mijnstreek kan ik wel waarderen ja. Uitstekend volk!quote:
Als Limburg kut is, is het toch juist fijn om een lul te zijn? Wat het probleem dan?quote:Op zondag 26 september 2010 09:39 schreef Mr_Mojo het volgende:
Sinds twee jaar woon ik in Maastricht (kom uit de randstad) en ik merk inderdaad dat eigenlijk heel Limburg, op Maastricht na, kut is.
Haten op carnaval, sowieso troll.quote:Op zondag 26 september 2010 09:42 schreef SuperwormJim het volgende:
Zuid-Limburg![]()
De enige minpunten van Limburg: Oostelijk Zuid-Limburg en Carnaval
Pauperquote:
Heb jij mij een probleem zien maken?quote:Op zondag 26 september 2010 14:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als Limburg kut is, is het toch juist fijn om een lul te zijn? Wat het probleem dan?
Aauw wiekes hey heb ik zelfs eens gehoordquote:
Eventjes note aanvragen voor SWJ, kkbaggeraar dat het is.quote:Op zondag 26 september 2010 16:26 schreef SuperwormJim het volgende:
DOE NORMAAL TUUP AUWE!! REEG ME RAM OP HIER AUWHOER NIET HEY!
Ja die ook, reeg me ram op hierquote:Op zondag 26 september 2010 16:26 schreef SuperwormJim het volgende:
quote:Op zondag 26 september 2010 16:26 schreef SuperwormJim het volgende:
quote:Op donderdag 23 september 2010 12:21 schreef Skylark. het volgende:
[..]
En dan Weert niet noemen, de kermishoofdstad van alles buiten Tilburg.
Inb4 té trotse Limburgers. Zo geweldig is Limburg nou ook weer niet, maar het is wel prima.
Onzin, Epen hoort er zeker niet bij net zoals Vijlen en Vaals. Echte twijfelgevallen zijn Simpelveld en Voerendaal.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:22 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Twijfelgevalletje. Het ligt ook aan de Oostelijke kant, maar nog nét buiten de beruchte regio.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |