Why not? Ik ga dit mijn baas morgen allemaal vertellen. Hij baseert info over medewerkers op een onzin test die hem grof geld kost.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:06 schreef Sheepcidus het volgende:
Nu hopen dat je baas dit topic niet ziet.
Die idioten zitten ook overalquote:Op woensdag 22 september 2010 23:02 schreef L3IPO het volgende:
Ik ben er ook achter gekomen dat de directeur van het bedrijf waar mijn directeur de testen koopt (Jobperformia) een fervente scienyology aanhangster is.
Nogal. Je hebt genoeg bewijzen, toch?quote:Ik ga dus morgen proberen mijn directeur in te laten zien dat hij zichzelf een kwakzalver scienyology test aan heeft laten smeren door scientology mensen. Mijn directeur heeft een aversie van religie en ik hoop dat hij mij gelooft, want dit is echt belachelijk!
Kijk, ik heb geen bezwaar als iemand scientology aanhangt en bouwvakker is. Maar deze persoon levert IQ en persoonlijkheidstesten die gebaseerd zijn op scientology "onderzoek".quote:
Ik vind van wel, maar ik heb 2 dingen tegen:quote:Nogal. Je hebt genoeg bewijzen, toch?
Ik heb veel respect voor onze directeur, hij is echt superslim. Maar dit bedrijf, jobperformia, is gewoon gehaaid geweest denk ik...quote:Op woensdag 22 september 2010 23:12 schreef RichardHammond het volgende:
Dat je directeur zich deze onzin aan laat smeren. Je zou toch zeggen dat zo'n man wijs genoeg is om daar niet in te trappen.
Haar website is ook nogal een hintquote:Op woensdag 22 september 2010 23:09 schreef L3IPO het volgende:
Ik vind van wel, maar ik heb 2 dingen tegen:
1. Het zijn "maar" internet bronnen (alhoewel die Wiki pagina redelijk overtuigend is)
Snap ik. Maar hij zal ook begrijpen dat je verder hebt gespit, juist omdat je het niet eens met de test was.quote:2. Ik ben niet echt betrouwbaar, aangezien ik al aangegeven heb aan mijn directeur dat ik die test geen toegevoegde waarde vond hebben.
Je beseft dat mijn baan (en dus hypotheek etc) van die test af zou kunnen hangen?quote:
Wie zegt dat het haar website is? Misschien is het wel laster tegen de persoon, snappie? Internet is daarom moeilijk als bron...quote:Op woensdag 22 september 2010 23:13 schreef Wickedangel het volgende:
Haar website is ook nogal een hint![]()
Het is niet zo dat het nu een goeie tijd is om van baan te wisselen, plus dat ik een hypotheek en weinig spaargeld heb. En het bedrijf/de baan bevalt me verder goed.quote:Snap ik. Maar hij zal ook begrijpen dat je verder hebt gespit, juist omdat je het niet eens met de test was.
Veel succes en laat weten hoe het loopt.
Trouwens, als hij erin volhardt, zou ik heel gauw wegwezen bij dat bedrijf.
Hij zei dat ie de test ook wilde gaan maken ja...maar vergeet niet, die test door iedereen laten maken kost duizenden euro's...quote:Op woensdag 22 september 2010 23:20 schreef RichardHammond het volgende:
Ach, dan zou ik gewoon kijken waar het schip strand. Gaat de directeur zelf ook de test maken? Zou ik persoonlijk wel zo loyaal vinden richting het personeel. Maar het loopt waarschijnlijk wel los!
Het is natuurlijk idioot wat er gaat gebeuren en ik zou zelf ook niet in jouw schoenen willen staan. Toch lijkt die baas van jou mij ook niet al te verstandig. Hij laat zo'n test afnemen zonder zichzelf erover in te lezen.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:13 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Je beseft dat mijn baan (en dus hypotheek etc) van die test af zou kunnen hangen?
Niet bij stilgestaan. Maar goed, het lijkt wel overeen te komen met die test.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:15 schreef L3IPO het volgende:
Wie zegt dat het haar website is? Misschien is het wel laster tegen de persoon, snappie? Internet is daarom moeilijk als bron...
Dat zijn zeker serieuze overwegingenquote:Het is niet zo dat het nu een goeie tijd is om van baan te wisselen, plus dat ik een hypotheek en weinig spaargeld heb. En het bedrijf/de baan bevalt me verder goed.
Beetje makkelijk gezegd. Als hij mij niet geloofd, dan moet ik de test gaan maken en zal ik hem ook maken. Ik ben verder niet bang voor de uitslag van de test ofzo...quote:Op woensdag 22 september 2010 23:21 schreef Wickedangel het volgende:
Dat zijn zeker serieuze overwegingenPersoonlijk zou ik liever op een kartonnetje op straat slapen dan de kas van Scientology te spekken.
Nee. Hoe zou ik er 100% zeker van kunnen zijn? Maar waar ik wel zeker van ben:quote:Op woensdag 22 september 2010 23:24 schreef Stali het volgende:
Ben je er echt heel erg zeker van? Veel van dit soort testen lijken op elkaar he
Goed inlezen en antwoorden geven die bij de idealen van de kerk horen.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:25 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Beetje makkelijk gezegd. Als hij mij niet geloofd, dan moet ik de test gaan maken en zal ik hem ook maken. Ik ben verder niet bang voor de uitslag van de test ofzo...
Ja, als je intentieverklaring hebt. Maar toen ik dit huis kocht had ik een andere baan + vast contract.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:24 schreef n_uniet het volgende:
Ik ben niet echt thuis in de hypotheekmarkt maar die kan je dus krijgen bij een tijdelijk contract?
Mijn directeur een beetje kennende, verwacht ik het laatste. Maar neemt niet weg dat het spannend is en dat het verkeerd af zou kunnen lopen.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:28 schreef Koewam het volgende:
Benieuwd naar het eindresultaat. Kan je je baan kosten, maar ook hoog in waardering laten stijgen.
Ik zou hier zuinig op zijn.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:15 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Wie zegt dat het haar website is? Misschien is het wel laster tegen de persoon, snappie? Internet is daarom moeilijk als bron...
[..]
Het is niet zo dat het nu een goeie tijd is om van baan te wisselen, plus dat ik een hypotheek en weinig spaargeld heb. En het bedrijf/de baan bevalt me verder goed.
Never nooit.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:28 schreef n_uniet het volgende:
Goed inlezen en antwoorden geven die bij de idealen van de kerk horen.
Dit is internetquote:Op woensdag 22 september 2010 23:25 schreef L3IPO het volgende:
Beetje makkelijk gezegd.
De resultaten van die persoonlijkheidstesten waarvoor ze mensen van de straat plukken, zijn meestal gruwelijk. Dan wordt altijd aangeraden om (voor veel geldquote:Als hij mij niet geloofd, dan moet ik de test gaan maken en zal ik hem ook maken. Ik ben verder niet bang voor de uitslag van de test ofzo...
Oke wist ik niet. Maar in ieder geval succesquote:Op woensdag 22 september 2010 23:28 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ja, als je intentieverklaring hebt. Maar toen ik dit huis kocht had ik een andere baan + vast contract.
Bedankt voor je post. Ik begrijp dat ik het voorzichtig aan moet pakken en het is ook geen test om lid te worden van scientology. Maar het staat wel voor 99% vast dat het een zeer zeer onbetrouwbare test is. En als ik directeur zou zijn en een medewerker komt daarachter, zou ik dat graag willen weten.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:29 schreef Stali het volgende:
Ik zou hier zuinig op zijn.
Het kan wel een test zijn die Scientology gebruikt maar er blijkt nergens uit dat jij een test moet maken om Scientology member te moeten worden.
Je kunt je baas er uiteraard wel op wijzen dat hij wellicht teveel geld uitgeeft aan iets dat hij zelf beter kan beoordelen. Maar ik zou het heel voorzichtig aanpakken.
Thanks, I'll keep you updated...quote:Op woensdag 22 september 2010 23:30 schreef n_uniet het volgende:
Oke wist ik niet. Maar in ieder geval succes
Ja, maar het is geen test om lid te mogen worden van scientology ofzo...het is een test die gemaakt is vanuit de methodieken en denkbeelden van scientology...lees: kwakzalvertest.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:32 schreef n_uniet het volgende:
Je wil die baan toch houden ivm je hypotheek en leuke baan?
Heb even meegezocht en geef je groot gelijk. Dacht aanvankelijk dat dit topic een grap zou zijn. Neem het me niet kwalijk.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:31 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Bedankt voor je post. Ik begrijp dat ik het voorzichtig aan moet pakken en het is ook geen test om lid te worden van scientology. Maar het staat wel voor 99% vast dat het een zeer zeer onbetrouwbare test is. En als ik directeur zou zijn en een medewerker komt daarachter, zou ik dat graag willen weten.
Nee geen grap, onzin is ergens andersquote:Op woensdag 22 september 2010 23:39 schreef Stali het volgende:
Heb even meegezocht en geef je groot gelijk. Dacht aanvankelijk dat dit topic een grap zou zijn. Neem het me niet kwalijk.
Als het zo is zoals jij schrijft dan deugt het niet en dan boft hij met jou.
Inderdaad, met name lijkt me dit moeilijk tegenover de directeur/eigenaar...maar i'll do what i have to do...quote:Breng het wel integer. Sommige mensen vinden het echt niet leuk om op hun fouten gewezen te worden. Bespreek het met je baas en niet nadat elke afdeling er al van op de hoogte is.
Thanksquote:Wens je succes!
Dat is dus het probleem. Er is erg veel kritiek op de inhoud en methodiek van de scientology testen, omdat ze niet wetenschappelijk zijn en niet met goed onafhankelijk onderzoek gestaafd zijn. Lees bijvoorbeeld die wikipedia pagina over die test.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:41 schreef Synthesist het volgende:
maak gewoon die test voor zover het serieuze vragen zijn. is het iets wat je als mens van niemand zou accepteren, dan weiger je het gewoon in te vullen. lijkt me simpel.
http://www.scientology-canberra.org.au/ocatest.html
zo ziet die test eruit. vrij normale vragen die volgens onderzoekers ook een goed beeld geven van iemand mits diegene dat uiteraard naar waarheid heeft ingevuld. maar het zijn ook serieuze vragen, en geen dingen die een werkgever behoort te weten. wat dat betreft is het meer een intake van een psycholoog
het scientology deel van deze test zijn de dure cursussen die ze je willen aansmeren.
Als psychologen deze test gaan gebruiken voor een intake dan kunnen ze de hele afdeling daar meteen opdoekenquote:Op woensdag 22 september 2010 23:41 schreef Synthesist het volgende:
maak gewoon die test voor zover het serieuze vragen zijn. is het iets wat je als mens van niemand zou accepteren, dan weiger je het gewoon in te vullen. lijkt me simpel.
http://www.scientology-canberra.org.au/ocatest.html
zo ziet die test eruit. vrij normale vragen die volgens onderzoekers ook een goed beeld geven van iemand mits diegene dat uiteraard naar waarheid heeft ingevuld. maar het zijn ook serieuze vragen, en geen dingen die een werkgever behoort te weten. wat dat betreft is het meer een intake van een psycholoog
het scientology deel van deze test zijn de dure cursussen die ze je willen aansmeren.
Dat zal ik voorstellenquote:Op donderdag 23 september 2010 00:02 schreef RichardHammond het volgende:
Kortom je weet eigenlijk van te voren al dat er een slecht resultaat uitkomt en dat kan uiteraard prima verhopen met cursussen die veel te veel geld kosten. Ze kunnen beter al het personeel mee uit eten nemen.
Dat is inderdaad precies het doel, jou lid te laten worden of geld binnenharken voor de sekte. Die test heeft niks met de Oxford universiteit te maken, dat gebruiken ze alleen maar om het wetenschappelijk te laten klinken. Overigens kun je op internet ook de 'juiste' antwoorden vinden, dus als je dat ding toch moet invullen is het wel leuk om het perfect in te vullenquote:Op donderdag 23 september 2010 00:02 schreef RichardHammond het volgende:
Kortom je weet eigenlijk van te voren al dat er een slecht resultaat uitkomt en dat kan uiteraard prima verhopen met cursussen die veel te veel geld kosten. Ze kunnen beter al het personeel mee uit eten nemen.
Maar ondertussen wel een frontorganisatie van ze spekken met geld...quote:Op donderdag 23 september 2010 09:56 schreef L3IPO het volgende:
Ook vertelde hij dat hij Scientology een sekte vind en hier verder niets mee te maken wilt hebben...
Omdat hij vond dat hij met deze test een dieper inzicht van de persoon krijgt, om door "het masker" heen te kunnen kijken.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:00 schreef Klaudias het volgende:
Waarom beoordelen ze op jouw werk niet gewoon op het geleverde werk?
Klopt, maar het is geen valide test in mijn ogen. Ik heb hem overigens net gemaakt...quote:Op donderdag 23 september 2010 11:55 schreef Alicey het volgende:
Dat het een test van scientology is wil overigens niet zeggen dat de test niet voor het doel van assessment te gebruiken is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |