abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 september 2010 @ 13:12:14 #176
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86825316
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wetenschap bestaat zo'n beetje bij de gratie van discussie en het voortdurend bijstellen van theorieën beste bastaard.

Maar je doet precies wat veel klimaatontkenners (of wat voor ontkenners dan ook) doen. Je eist 100% eensgezindheid en bij elke aanpassing van theorie en of bevindingen gebruik je dat als excuus om dan maar het geheel volledig in twijfel te trekken.

Het is zoiets als het hele spoorboekje bestempelen als fout omdat er 1 vertrektijd in staat die niet meer up to date is...
Beste,
Natuurlijk zal de wetenschap het in grote lijnen met elkaar eens zijn, en als ze dat niet zijn is een goed iets, kunnen ze er verder over nadenken.. dat bedoel ik ook niet, en wil ik ook niet zeggen.
Wat ik wil zeggen is dat er met name over het stuk klimaat er veel grote verschillen zijn bij wat de ene wetenschapper claimt en de andere, en dat vormt toch een raar beeld naar de buitenwereld. "Ja wat is het nou.. is het wel onze schuld of niet?" En helemaal als naar buiten lekt bij een klimaatconferentie dat er moedwillig cijfers zijn opgeleukt om hun gelijk te halen. Jammer.
Bedrijven die er bij gebaat zijn zeggen natuurlijk van niet, er is geen klimaatverandering, om zo te blijven produceren, de autoindustrie gebruikt het klimaat weer wel om wel zuinigere auto's te ontwikkelen.. ze doen wat ze kunnen.
Ik vraag geen 100% duidelijkheid, maar eis wel eerlijk onderzoek met eerlijke cijfers. :)
The truth was in here.
pi_86825469
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

Beste,
Natuurlijk zal de wetenschap het in grote lijnen met elkaar eens zijn, en als ze dat niet zijn is een goed iets, kunnen ze er verder over nadenken.. dat bedoel ik ook niet, en wil ik ook niet zeggen.
Wat ik wil zeggen is dat er met name over het stuk klimaat er veel grote verschillen zijn bij wat de ene wetenschapper claimt en de andere, en dat vormt toch een raar beeld naar de buitenwereld. "Ja wat is het nou.. is het wel onze schuld of niet?" En helemaal als naar buiten lekt bij een klimaatconferentie dat er moedwillig cijfers zijn opgeleukt om hun gelijk te halen. Jammer.
Bedrijven die er bij gebaat zijn zeggen natuurlijk van niet, er is geen klimaatverandering, om zo te blijven produceren, de autoindustrie gebruikt het klimaat weer wel om wel zuinigere auto's te ontwikkelen.. ze doen wat ze kunnen.
Ik vraag geen 100% duidelijkheid, maar eis wel eerlijk onderzoek met eerlijke cijfers. :)
maar dat is dus niet zo, dat wordt je wijsgemaakt door mensen die er belang bij hebben dat mensen dat denken.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86825717
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

Beste,
Ik zie eigenlijk nooit serieuze wetenschappers met sterk afwijkende mening wbt de klimaatsverandering. Het zijn eigenlijk altijd mensen buiten het vakgebied die de meest fantastische zaken roepen waar ze geen enkele onderbouwing voor hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86825931
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 19:02 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nou begin met kleding kopen bij het leger des heils, geen tv kopen als je oude kapot is, je mobiel doet het nog wel langer dan 2 jaar, breedband internet heb je niet nodig.
Oh en 1 ding, nooit googlen! Je wil niet weten hoeveel energie die site gebruikt, met al die serverparken.
Serverparken, nee joh, dat is slecht voor het milieu! Ik zie alleen bréngparkjes O-)
pi_86826073
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 12:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wetenschap bestaat zo'n beetje bij de gratie van discussie en het voortdurend bijstellen van theorieën beste bastaard.

Maar je doet precies wat veel klimaatontkenners (of wat voor ontkenners dan ook) doen. Je eist 100% eensgezindheid en bij elke aanpassing van theorie en of bevindingen gebruik je dat als excuus om dan maar het geheel volledig in twijfel te trekken.

Het is zoiets als het hele spoorboekje bestempelen als fout omdat er 1 vertrektijd in staat die niet meer up to date is...
Niemand ontkent hier toch wat?
Tot nu toe zie ik de posters hier allemaal zoveel mogelijk doen wat in hun vermogen ligt om het milieu te sparen.
Wat doe jij buiten het propageren om? Echt, praktisch, elke dag? Kom nu eens met voorbeelden, want aan alleen propageren hebben we natuurlijk niets. Daad bij het woord voegen lijkt mij.
pi_86826278
een newyork times artikel over bedrijven die gelogen hebben m.b.t. global warming & wetenschappelijke informatie expres achter hebben gehouden:
http://www.nytimes.com/2009/04/24/science/earth/24deny.html?_r=1
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86826370
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tot nu toe zie ik de posters hier allemaal zoveel mogelijk doen wat in hun vermogen ligt om het milieu te sparen.
Wat doe jij buiten het propageren om? Echt, praktisch, elke dag? Kom nu eens met voorbeelden, want aan alleen propageren hebben we natuurlijk niets. Daad bij het woord voegen lijkt mij.
Dit is toch BNW, het gaat hier toch om nisinformatie (desinformatie) en manipulatie van het volk om financieel gewin?

Alleen gaat het volgens "ons" precies de andere kant op als conspiracy sites (en de pvv en de telegraaf, eb fox news en glenn beck) je zouden willen doen geloven :P
pi_86826425
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bastard komt anders aardig verward over.

In de dagelijkse praktijk doe ik ook niet meer dan netjes afval scheiden. Aantal kilometers in de auto beperken, spullen blijven gebruiken totdat ze echt op zijn en bij de aanschaf van nieuwe spullen bewust kijken naar hoe 'groen' ze zijn. Stemmen met je Euro dus :) . Bewust omgaan met je gas/water/licht-gebruik.

Maar dat is natuurlijk allemaal maar op individuele schaal en zet absoluut geen zoden aan de dijk. Zelfs als je superbewust zou leven zal je als westerse consument nog steeds een relatief grote vervuiler zijn vergeleken met een hongerkindje in Afrika. Maar dat feit ontslaat me niet van mijn verantwoordelijkheid en ik schuif het niet af op 'de hoge heren'/ 'grote vervuilers' etc etc. Dat is een houding waar ik me echt mateloos aan stoor en imo ook gewoon een goedkoop excuus van mensen die gewoon iemand anders de schuld willen geven.

Ergo: er is wetgeving nodig om onze hele maatschappij te verduurzamen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_86826553
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

In de dagelijkse praktijk doe ik ook niet meer dan netjes afval scheiden. Aantal kilometers in de auto beperken, spullen blijven gebruiken totdat ze echt op zijn en bij de aanschaf van nieuwe spullen bewust kijken naar hoe 'groen' ze zijn. Stemmen met je Euro dus :) . Bewust omgaan met je gas/water/licht-gebruik.

Maar dat is natuurlijk allemaal maar op individuele schaal en zet absoluut geen zoden aan de dijk. Zelfs als je superbewust zou leven zal je als westerse consument nog steeds een relatief grote vervuiler zijn vergeleken met een hongerkindje in Afrika. Maar dat feit ontslaat me niet van mijn verantwoordelijkheid en ik schuif het niet af op 'de hoge heren'/ 'grote vervuilers' etc etc. Dat is een houding waar ik me echt mateloos aan stoor en imo ook gewoon een goedkoop excuus van mensen die gewoon iemand anders de schuld willen geven.

Daar ben ik het mee eens, en dat ís natuurlijk ook voor een groot deel al per wet geregeld.En verdragen gesloten.
'Voor de poorten van de hel weggesleept' door minister Cramer, weet je nog Helsinki?
pi_86826566
quote:

[..]

mee eens, maar dan ook wat extre aandacht aan voorlichting i.m.o.
No offense intended naar Grey, maar wanneer studenten voor veel betere voorlichting zorgen dan de overheid, zijn de prioriteiten ook weer duidelijk...
pi_86826752
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, en dat ís natuurlijk ook voor een groot deel al per wet geregeld.En verdragen gesloten.
'Voor de poorten van de hel weggesleept' door minister Cramer, weet je nog Helsinki?
Daar verschillen we nogal van mening dan :D :'( :D .

Serieus, ik zie werkelijk geen enkele behalve de meest minimale inspanningen wereldwijd (of in NL for that matter...) om écht aan verduurzaming te werken. En dat heeft alles te maken met (korte termijn) belangen van bedrijven en burgers. Erg jammer, zeker omdat je met een voortrekkersrol erg veel zou winnen op termijn.
pi_86826995
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Serieus, ik zie werkelijk geen enkele behalve de meest minimale inspanningen wereldwijd (of in NL for that matter...) om écht aan verduurzaming te werken. En dat heeft alles te maken met (korte termijn) belangen van bedrijven en burgers. Erg jammer, zeker omdat je met een voortrekkersrol erg veel zou winnen op termijn.
:'(
http://www.milieudefensie(...)me-belofte-niet-waar
pi_86827254
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 13:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En wie moet die voortrekkersrol dan vervullen, Nederland?
Daar zijn die verdragen toch voor? Samen met andere landen werken?
Tot die tijd kunnen wij als burgers niets anders doen dan op onze eigen wijze rekening te houden met het milieu.
En dat doen de meeste mensen. Iedereen is zich ervan bewust.
pi_86827296
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En wie moet die voortrekkersrol dan vervullen, Nederland?
Bijvoorbeeld, het land wordt er alleen maar beter van :)
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:35:04 #190
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86828310
quote:

[..]

Verklaar?
The truth was in here.
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:49:32 #191
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86828765
http://xandernieuws.punt.nl/?id=563915&r=1&tbl_archief=0&

Hier blijkt maar uit dat ze het erger willen doen lijken dan dat het daadwerkelijk is.. het zou wel allemaal kunnen meevallen.
The truth was in here.
pi_86828822
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:49 schreef Bastard het volgende:

Hier blijkt maar uit dat ze het erger willen doen lijken dan dat het daadwerkelijk is.. het zou wel allemaal kunnen meevallen.
Ja, zo lees ik dat ook.
En wie moet je nu geloven? Iedereen liegt blijkbaar.

*zich bergen gaat :P
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:53:56 #193
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86828899
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, zo lees ik dat ook.

*zich bergen gaat :P
Tja. Kun je wel moord en brand gaan schreeuwen en denken we moeten er wat aan gaan doen.. maar wordt dat niet gevoed door foutieve informatie? Als zelfs een overkoepeld orgaan het erger wil laten klinken dan dat het is, waar zijn we dan mee bezig?

Nee laat mij maar gewoon mn ding doen, afval scheiden, zuinig zijn met water en stroomverbruik proberen te minimaliseren, en voor de rest zie ik het wel gebeuren hoor :D
The truth was in here.
pi_86828938
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:53 schreef Bastard het volgende:

[..]

Tja. Kun je wel moord en brand gaan schreeuwen en denken we moeten er wat aan gaan doen.. maar wordt dat niet gevoed door foutieve informatie? Als zelfs een overkoepeld orgaan het erger wil laten klinken dan dat het is, waar zijn we dan mee bezig?

Nee laat mij maar gewoon mn ding doen, afval scheiden, zuinig zijn met water en stroomverbruik proberen te minimaliseren, en voor de rest zie ik het wel gebeuren hoor :D

Yep, zo doe ik het ook. Vind het sowieso belangrijk dat je doet wat je kúnt doen, voor volgende generaties.
pi_86828946
quote:

haha xandernieuws is nou niet echt een objectieve nieuwsbron, dat in combinatie met geen bronnen zou toch een belletje moeten doen rinkelen?

lol
http://xandernieuws.punt.nl/?id=603802&r=1&tbl_archief=&
Ruim 120 militairen: UFO's maakten Amerikaanse kernwapens onklaar
Zes voormalige luchtmachtofficieren geven op 27 september openheid van zaken
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:57:35 #196
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86828992
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:55 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

haha xandernieuws is nou niet echt een objectieve nieuwsbron, dat in combinatie met geen bronnen zou toch een belletje moeten doen rinkelen?
Oh maar ik heb het indertijd dat het in het nieuws kwam wel meer over dit schandaal gehoord.
Toevallig was mijn eerste hit xandernieuws op google.. maar als het je om de bron te doen is kun je er wel beter bronnen over vinden. :)
The truth was in here.
  zaterdag 25 september 2010 @ 14:58:22 #197
8372 Bastard
Persona non grata
pi_86829013
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:55 schreef oompaloompa het volgende:

lol
http://xandernieuws.punt.nl/?id=603802&r=1&tbl_archief=&
Ruim 120 militairen: UFO's maakten Amerikaanse kernwapens onklaar
Zes voormalige luchtmachtofficieren geven op 27 september openheid van zaken

Geloof je ook niet he? :D
The truth was in here.
pi_86829049
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 14:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Geloof je ook niet he? :D
hoe raad je het? :D
pi_86829052
quote:

Volgens mij zijn er wel 300 onderzoeken gedaan naar het CRU het afgelopen jaar en allemaal trekken ze de conclusie dat er niet gemanipuleerd is :')

Verder komen de temp records van CRU vrijwel overeen met die van de Nasa, of zitten die ook in het complot?
pi_86829145
et is wel een bron van vermaak moet ik toegeven, alhoewel het lijkt alsof hij de "politieke cartoons" van dees gebruikt zonder er enige verwijzing naar te doen, de auteur / kunstenaars bookmark is zelfs verwijdert, niet zo netjes (ondanks dat ik ze niet goed vind of zo :P)

de mooiste titel tot nu toe is deze imo: Onmiddellijk kontakt met geestenwereld door nieuwe drug
De bezetenheid van Adolf Hitler - Veel christenen en kerken besmet met demonen
:D

Nou in ieder geval heb ik Lambiekjes bron van onuitputtelijke complotten gevonden :P

Dat verhaal van die hckers is idd bekend, maar zoals zelfs in dat stuk staat zijn het niet de wetenschappers die iets ontkennen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')