de moeite waard om daar eens naar te kijken idd, wordt wel morgen thoughquote:Op donderdag 23 september 2010 02:05 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik zat te denken aan 4...
Ze hadden in absolute staat van gereedheid moeten zijn.
daar heb je denk ik wel gelijk in (alhoewel de tijdsafstand moeilijk in te schatten is vanwege de horizontaalheid). Echter de cirkels, waar het goed te zien is, liggen ook ongeveer 60-70 meter onder het vliegtuig, ik denk niet dat dat te zien zou moeten zijn geweest omdat dat al een heel stuk buiten beeld en rookformatie ligt.quote:Op donderdag 23 september 2010 02:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
Overigens kun je op jouw foto goed zien dat de vortex enige seconden later ontstaat. De explosie en rook zou dan zeker enig teken van een aanwezige vortex moeten laten zien.
niet alleen zijn er plaatjes in dat artikel bewezen gephotohopt, ook kregen de mythbusters niet eens een auto doormidden m.b.v. thermite. Het is een nogal overrated goedje.quote:Op donderdag 23 september 2010 02:27 schreef Maron het volgende:
Er zijn stoffen die (nog) heter zijn dan een Sambal-Bij..
Daar smelt je zelfs nog een basaltblok mee doormidden..http://whatreallyhappened(...)e.htm?q=thermite.htm
(maar jha, volgens insiders is zelfs dàt zelfs nog niet heet genoeg om iets lulligs als staal te doen smelten)
Nou, dus niet overal. De eerste de beste quote van je vermeldde het wel. Geen zin verder om er op dit tijdstip nog over door te gaan.quote:Op donderdag 23 september 2010 02:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dus je mening / visie er op geplakt?
Overal waar ik google staat gewoon dat het zakt (zonder vermelding van hoogte o.i.d.)
Ijle lucht in ijle lucht heeft nog steeds dezelfde massa als de ijle lucht.
De lucht is hoger misschien ijler, maar dat geld ook voor de lucht waaruit de " tornado" bestaat. Dat kan dus geen verklaring zijn waarom het daar opeens wel zakt, maar lager niet.
claim je overigens met je laatste vraag dat het alleen gebeurt wanneer vliegtuigen recht vliegen (het zakken), anders begrijp ik de relevantie van de vraag niet echt?
Dus er zou een vortex te zien moeten zijn...quote:Het eindresultaat zijn twee worstvormige draaikolken die in tegengestelde richting wervelen, met hun as parallel met de bewegingsrichting van het vliegtuig. Die wervels zijn opmerkelijk stabiel, en achter een groot verkeersvliegtuig zijn ze bovendien voldoende krachtig om een sportvliegtuigje om te flippen.
Leerling-piloten wordt ingestampt om altijd twee minuten tussen te laten eer ze dezelfde start- of landingsbaan gebruiken als een verkeersvliegtuig. Jumbo’s moeten in de lucht ten minste zes kilometer achter elkaar blijven. Ondanks die maatregelen gebeuren er nog af en toe ongelukken als een vliegtuig toch nog getroffen wordt door zo’n wervel.
huh?quote:Op donderdag 23 september 2010 02:27 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
de moeite waard om daar eens naar te kijken idd, wordt wel morgen though
ja, kut he! Wekker gaat over een paar uur alweer. Wordt geen pretje vandaag. Terustenquote:Op donderdag 23 september 2010 02:36 schreef Oblivion het volgende:
Gloeiende, het is alweer half 3...
ah ok, geen idee, gewoon een mooie foto. Maar het vliegtuig hangt recht dus het is waarschijnlijk tijdens de vlucht.quote:Op donderdag 23 september 2010 02:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou, dus niet overal. De eerste de beste quote van je vermeldde het wel. Geen zin verder om er op dit tijdstip nog over door te gaan.
Met mijn laatste vraag bedoelde ik dat jij waarschijnlijk wilde showen dat die vortex lager hangt dan het vliegtuig, maar dat is nogal logisch als ie stijgt. Kijk maar wat filmpjes over hoe zo'n vortex zich gedraagt. Dan vervalt meteen je non-argument dat ie al tot onde niveau van rook/explosie gezakt zou kunnen zijn.
Nee die vortexen zakken naar beneden met een bepaalde snelheid (staat in mn post). Ik bedoel dus niet dat de rook omhoog stijgt, ik bedoel dat de vortex naar beneden zakt.quote:Op donderdag 23 september 2010 02:34 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dus er zou een vortex te zien moeten zijn...
Bron: http://www.technopolis.be(...)=260&PHPSESSID=3a4cb
Maar oompa, bedoel je dat de rook omhoog stijgt en de vortex daarom niet te zien zou zijn?
Wat de gegeven verklaring is, waarom die wel of niet aannemelijk is etc.quote:Op donderdag 23 september 2010 02:35 schreef Oblivion het volgende:
[..]
huh?
Er zijn minstens 4 vliegtuigen van de radar afgegaan...
Wat moeten we opzoeken dan?
Ik bedoel anders, vortex zakt, rook van gebouw gaat naar boven....quote:Op donderdag 23 september 2010 02:41 schreef oompaloompa het volgende:
Nee die vortexen zakken naar beneden met een bepaalde snelheid (staat in mn post). Ik bedoel dus niet dat de rook omhoog stijgt, ik bedoel dat de vortex naar beneden zakt.
Ik denk dat ik het bij het rechte eind heb. Kijk maar wat op youtube en zoek op "wake vortex". Die Vortex daalt maar wordt ook groter, dit heeft echter tijd nodig.quote:Op donderdag 23 september 2010 02:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
ah ok, geen idee, gewoon een mooie foto. Maar het vliegtuig hangt recht dus het is waarschijnlijk tijdens de vlucht.
Niet overal zeg je, maar zelfs in de quote staat enkel dat het zakt op hoogte. Op de wikipedia pagina gaat het eerst over de effecten op landingsbanen dus het lijkt mij logisch dat het over " boven 0 gaat" zeker omdat op alle andere sites de toevoeging hoogte nergens gedaan is. Jouw interpretatie van een cruiing-hoogte vind ik nergens bevestigd, noch is er een logische reden waarom het alleen dan zou moeten gelden. Ik denk dus dat jouw interpretatie van het woord verkeerd is.
[..]
Nee die vortexen zakken naar beneden met een bepaalde snelheid (staat in mn post). Ik bedoel dus niet dat de rook omhoog stijgt, ik bedoel dat de vortex naar beneden zakt.
[..]
Wat de gegeven verklaring is, waarom die wel of niet aannemelijk is etc.
Nee, want er is helemaal geen vortex van een vliegtuigquote:Op donderdag 23 september 2010 02:42 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik bedoel anders, vortex zakt, rook van gebouw gaat naar boven....
Dat zou kunnen, maar heb net zitten kijken, de rook gaat naar de zijkant en wordt niet rond gedraaid...
Zo zie jij dat ja...quote:Op donderdag 23 september 2010 02:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, want er is helemaal geen vortex van een vliegtuig
Nee, kijk maar naar het filmpje dat ik eerder poste. Daar zie je ook explosies en vortexen.quote:Op donderdag 23 september 2010 02:48 schreef Oblivion het volgende:
Maar...maar, het zou best kunnen door de impact dat die hele vortex weg geblazen wordt...
Zou dat kunnen?
Dat de impact dus van hardere wind is dan de vortex....
aangezien het 90 tot 150 meter per minuut zakt, denk ik ook niet dat je het had moeten zien. Het plaatje van de boing en het filmpje lijken ook te impliceren dat het pas na bepaalde tijd ontstaat (weet ik niet zeker). Dan zou je zeker niets hoeven te zien. Met de snelheden die aangegeven zijn, zou je (nette vinger berekening) na tien seconden onder de algemene stofwolk zitten.quote:Op donderdag 23 september 2010 02:42 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik bedoel anders, vortex zakt, rook van gebouw gaat naar boven....
Dat zou kunnen, maar heb net zitten kijken, de rook gaat naar de zijkant en wordt niet rond gedraaid...
Excuus, niet gezien...quote:Op donderdag 23 september 2010 02:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, kijk maar naar het filmpje dat ik eerder poste. Daar zie je ook explosies en vortexen.
At altitude... at altitude.quote:Op donderdag 23 september 2010 02:51 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
aangezien het 90 tot 150 meter per minuut zakt, denk ik ook niet dat je het had moeten zien. Het plaatje van de boing en het filmpje lijken ook te impliceren dat het pas na bepaalde tijd ontstaat (weet ik niet zeker). Dan zou je zeker niets hoeven te zien. Met de snelheden die aangegeven zijn, zou je (nette vinger berekening) na tien seconden onder de algemene stofwolk zitten.
Gezien de massa van hetgeen wat in begon te storten (het gedeelte van het gebouw wat boven de impacts zaten, geldt zowel voor WTC1&2 met het vliegtuig als voor WTC7 aan de achterzijde door puin van WTC1) is dat helemaal niet zo verwonderlijk.quote:Op donderdag 23 september 2010 02:56 schreef Maron het volgende:
(Sorry dat ik me er mee bemoei hoor), maar ik vind het nà al die jaren nog steeds ongelofelijk en onbegrijpelijk dat die gigantische bouwwerken zo 'perfect' in elkaar gezakt zijn..(daar ging het toch over..? ) (Occams "Lazor":)?
jokkebrok, op geen enkele andere website staat "at altitude" erbij, de enige website waar het er wel bij staat is er een waar men eerst sprak over de effecten op de grond, verder ken ik iig totaal geen reden waarom het in lagere lucht niet zou zakken. De conclusie dat het overal zakt lijkt me dus de meest logiche.quote:Op donderdag 23 september 2010 02:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
At altitude... at altitude.
En dan nog 90 per minuut zou zijn... hoeveel per seconde? Vergeer ook niet dat ie uitbreidt...ook naar boven. De krul wordt groter.
occams lazor was voornamelijk een woordgrap righting Judy Wood die een theorie heeft dat er lazers vanuit de ruimte op het wtc geschote zijn, ze noemt ze zelfs star wars beams. Als het haar niet haar carriere had gekost (alhoewel dat ook bediscussieerbaar is) had ik gedacht dat het een ultieme trol wasquote:Op donderdag 23 september 2010 02:56 schreef Maron het volgende:
(Sorry dat ik me er mee bemoei hoor), maar ik vind het nà al die jaren nog steeds ongelofelijk en onbegrijpelijk dat die gigantische bouwwerken zo 'perfect' in elkaar gezakt zijn..(daar ging het toch over..? ) (Occams "Lazor":)?
Daarom is de vraag of de vortex de rook bereikt zou hebben of nietquote:Op donderdag 23 september 2010 09:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En nog twee puntjes:
• een vortex kan natuurlijk aanwezig zijn zonder dat je 'm ziet. Daarom worden sommige piloten er nog steeds door verrast.
goed punt!quote:• nog even over de stalen kolommen: op de foto die op de eerste (of tweede) pagina van dit topic staat zie je delen van de gevel naar binnen gevouwen. Mijn vraag is dan aan degenen die in controlled demolition geloven: als je een gebouw van binnenuit opblaast, hoe kan het dan dat het eruit ziet alsof het van buitenaf is opgeblazen? M.a.w.: als het van binnenuit opgeblazen zou zijn, zou volgens mij de gevel naar buiten gevouwen moeten zijn, niet naar binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |