Ik mijn jeugd ook niet, maar de rest kan ik mij niet meer herinneren, op mijn 12e had ik de eerste PC geloof ik, daarvoor spelcomputers.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:15 schreef Scrutinizer het volgende:
Computers? Die waren er nog niet in mijn jeugd
Wij hadden als eerste spelcomputer een MSX, oh shiiiiitttttquote:Op woensdag 22 september 2010 14:19 schreef Scrutinizer het volgende:
Zo rond m'n 21e heb ik m'n eerste computer gekocht. Een tweedehands Atari ST.
Dat is vroegquote:Op woensdag 22 september 2010 14:17 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik mijn jeugd ook niet, maar de rest kan ik mij niet meer herinneren, op mijn 12e had ik de eerste PC geloof ik, daarvoor spelcomputers.
Maar ik was toen al zo'n 'nerd' die er meer van wist dan mijn ouders terwijl die ermee moesten werken op hun werk. Ik kon alle commando's van DOS uit mijn hoofdquote:Op woensdag 22 september 2010 14:21 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat is vroegVerwend kreng
![]()
Ik mocht pas op die van mijn ouders toen ik 18 was, en ik ben nog een aantal jaar jonger dan jij
Ik heb ook nog eens een vlot gehad, toen stond opeens de politie aan de deur omdat het dak-isolatieplaten waren uit de bouw á 150,- gulden.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:22 schreef Teun_ZHV het volgende:
Slootje springen, bootjes van oude planken bouwen, je laarzen laten vollopen met water en weer met natte sokken thuiskomen, gaten graven (en weer dichtgooien), landjekaap met een gejat aardappelschilmesje, crossen op de fiets, boompje klimmen, vissen, roeien, zwemmen, etc. Thuis was ik nooit, thuis zitten is voor mietjes
Welk Wii spelletje is dat?quote:Op woensdag 22 september 2010 14:22 schreef Teun_ZHV het volgende:
Slootje springen, bootjes van oude planken bouwen, je laarzen laten vollopen met water en weer met natte sokken thuiskomen, gaten graven (en weer dichtgooien), landjekaap met een gejat aardappelschilmesje, crossen op de fiets, boompje klimmen, vissen, roeien, zwemmen, etc.
Same here. De weilanden en het bos in, bijna hele dagen rondzwerven en zo vies weer thuiskomen dat je buiten je kleren uit moest trekken.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:22 schreef Teun_ZHV het volgende:
Slootje springen, bootjes van oude planken bouwen, je laarzen laten vollopen met water en weer met natte sokken thuiskomen, gaten graven (en weer dichtgooien), landjekaap met een gejat aardappelschilmesje, crossen op de fiets, boompje klimmen, vissen, roeien, zwemmen, etc. Thuis was ik nooit, thuis zitten is voor mietjes
Doen kinderen dat tegenwoordig nog? Hutten bouwen, vlotten maken en in de sloot kieperen? Gewoon lekker ravotten dus?quote:Op woensdag 22 september 2010 14:22 schreef Teun_ZHV het volgende:
Veel minder volgens mij. De zwerftochten die ik vroeger maakte zouden ouders van nu al gauw te riskant vinden.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
Doen kinderen dat tegenwoordig nog? Hutten bouwen, vlotten maken en in de sloot kieperen? Gewoon lekker ravotten dus?
Op 't platteland wel.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
Doen kinderen dat tegenwoordig nog? Hutten bouwen, vlotten maken en in de sloot kieperen? Gewoon lekker ravotten dus?
Ik geloof niet dat mijn ouders het erg vonden, ik heb ze er iig nooit over gehoord.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Je stonk zo na 't fikkie stoken, het bleef nooit onopgemerkt.
Ik woon op zich vrij landelijk, maar tegenwoordig zitten ze denk ik achter een Wii een PS2 of XBOXquote:
Toen je nog een onschuldig lievertje was?quote:Op woensdag 22 september 2010 14:34 schreef Copycat het volgende:
Dat was altijd het fijne van vanaf april tot en met september elk weekend (en in de zomervakantie zes weken lang, ging mijn vader vanuit daar werken) op de camping staan in Wolphaartsdijk. Daar kon je heerlijk buitenspelen. Hutten bouwen, boten kapen, met je kleren aan krukels op laag water zoeken om mee te vissen en dan steeds dieper gaan, hele dagtochten door het boerenlandschap maken en dan mocht je altijd wel even van een wc gebruikmaken van een boerin. En dan kreeg je nog een koekje ook.
Vroeger, toen alles beter was.
Ik kom niet meer bijquote:Op woensdag 22 september 2010 14:37 schreef Jian het volgende:
Duitse toerist gered uit eigen strandkuil
TENERIFE - Spaanse hulpdiensten hebben het leven van een Duitse toerist gered die vastzat in zijn eigen ingestorte kuil.
Duitserts en hun kuilen
heb jij ook van die skelters gebouwd vroeger, plank en dan van die kinderwagenwielen eronder en maar scheuren door de straten, mijn broers hadden er 1 gebouwd, en daar brachten ze sàvonds ook de kranten mee weg die ze ophaalde.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:22 schreef Teun_ZHV het volgende:
Toen ik wat met mijn vriendinnetje kreeg luisterde wij altijd Candlelightquote:Op woensdag 22 september 2010 14:46 schreef Toverheks het volgende:
ben echt geen oude doos, maar kan me nog herrineren, ik had een transitor radiotje in een houten doos en die was aangesloten op een accu, in 35 a 40 jaar tijd is toch wel alles erop vooruit gegaan.
radio noordzee en radio veronica luisterde ik altijd, en vooral Ferry Maat op donderdagavond met de soulsjow.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |