SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-
Tapkraan en tapruiter
-
De spoelkraan voor de wasbak is uitgebreid met een glazenspoeler. Door het glas ondersteboven op het kruis te drukken wordt deze van binnenuit gespoeld. Dit voorkomt zeepresten in het glas, het bier smaakt beter en sommige schoonmaakmiddelen veroorzaken enorme katers.
-
En vandaag last, but not least: de spoelborstel. Bij iedereen wel bekend voor het schoonmaken van gebruikte glazen.
-
En verder?
Ja, wist ik het zelf maar. Ik ga eerst op zoek naar de onderdelen die ik nog mis. De sport is om het voor zo weinig mogelijk te doen, ik blijf immers een arme studentIk heb een goede kennis met eigen biertapinstallatie met veel reserveonderdelen en ik vestig mijn hoop nog enigszins op de lokale horecaondernemers die mij hopelijk voor een leuke prijsje kunnen voorzien van de volgende onderdelen:
• Bier- en koolzuurslangen incl. afsluiters
• Fustkoppeling
• Manometer (koolzuurregelaar)
• Koolzuurfles
• Bierkoeler
• Lekblad en spoelbak (met standpijp)
• Alle bijbehorende onderdelen zoals koppelingen, leidingen.
Ik ga me eerst focussen op het verzamelen van bovenstaande onderdelen, pas daarna gaat het barmeubel gemaakt worden. Andere toebehoren zoals schuimspatels, bierglazen, barhanddoeken etc. heb ik allemaal al. Ik zal morgen bij daglicht een overzichtsfoto maken.
Ook een biertap bouwen? Blijf me volgen, hopelijk komt er wat van terecht. Of kijk eens in de handleiding van Stichting vakbekwaamheid Horeca. Als je tips of andere nuttige informatie hebt hoor ik dat natuurlijk graag! Alvast bedankt!
[ Bericht 0% gewijzigd door Klonterpot op 22-09-2010 00:32:08 ]The remedy is the experience.
Jazeker, het wordt dan ook geen thuistap maar een mobiele tap voor feestjes etc. Dat zal ik nog even toevoegen in de OP.quote:Op woensdag 22 september 2010 00:30 schreef Basp1 het volgende:
Kunnen daar dan alleen maar minimaal 25 liter aan gekoppeld worden?
Onder de lekbladen in het barblad zitten afvoerbuizen en in de wasbak komt een standpijp met trechter waarin je restbier kan weggieten. De standpijp zorgt ervoor dat je wasbak vol water blijft staan en dat het vuile oppervlaktewater wegloopt.quote:Op woensdag 22 september 2010 00:28 schreef ukga het volgende:
heb je btw wel een afvoer voor het vuile water?
Heel veelquote:Op woensdag 22 september 2010 00:32 schreef Stokstaart het volgende:
Werkelijk geniaal
Maar hoeveel moet je wel niet zuipen in een weekend om zoiets praktisch te maken ?
Daar heb ik al wat moois voor bedacht, ik zal morgen morgen mijn SketchUp-kunsten tevoorschijn halen om het uit te leggen.quote:Op woensdag 22 september 2010 00:38 schreef Joe-Momma het volgende:
Nu nog een oude kinderwagen voor de wieltjes, of zou je m overal heen slepen?
Jazeker, bij de plaatselijke slijterij. Goedkoper is het om bijv. een groothandel van www.horecabier.nl op te zoekenquote:Op woensdag 22 september 2010 00:40 schreef Syndicate het volgende:
Vet! Maar kan je als particulier gewoon aan bierfusten komen dan?
Wie weet, wie weet. Ik heb geen haast en geen deadline dus alle problemen die ik tegenkom ga ik eens rustig uitdenken.quote:Op woensdag 22 september 2010 00:47 schreef Boudibou het volgende:
Misschien kan je wel iets maken wat uniek is voor je tap en wat je zelf graag bij andere taps mist of had willen zien. Als het een goed idee is, krijg je misschien wel later een 'Klonterpot-tap'
Zo'n grote is 25 euro aan gas maar je hebt wel 125 euro statiegeld op die ijzeren tank. Doet iets van 14 fusten geloof ik.quote:
Valt best mee. je hebt ook 30 liter fustjes he. Zelfde koppelingen.quote:Op woensdag 22 september 2010 00:32 schreef Stokstaart het volgende:
Maar hoeveel moet je wel niet zuipen in een weekend om zoiets praktisch te maken ?
Jammer, maar helaasquote:Op woensdag 22 september 2010 17:52 schreef piepkuiken21 het volgende:
shit he ik heb net 50Lfust koppelingen en manometers weggegooid, niemand wilde het hebben op marktplaats
Ik heb een bajonetsluiting nodig, voor bijv. Heineken, Amstel en Dommelsch vaten. Met de juiste koppelstukjes zal ik er voor zorgen dat ik heel simpel de fustkoppeling kan wisselen.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:37 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Vergeet niet dat zowat elk merk z'n eigen soort koppeling gebruikt, eerst checken of je de juiste koppeling in bezit hebt.
Ik heb ongeveer maximaal EUR500 in gedachten, maar dat bedrag is enigszins gebaseerd op de gemiddelde prijs van de onderdelen die ik waarschijnlijk niet op de kop weet te tikken zoals een bierkoeler en een koolzuurfles. Voor dit bedrag zijn er complete installaties te koop op marktplaats, maarja.. da's de sport natuurlijk niet. Ik wil een - voor mij - unieke bar van hoogwaardig materiaal maken voor zo weinig mogelijk.quote:
Gaaf, goed bezig. Houd ons op de hoogte!quote:Op woensdag 22 september 2010 22:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
tvpgezien ik ook iets ga bouwen
(nja samen met mn broer
)
spullen heb ik grotendeels al gescoort
"lege" koolzuurfles
lekblad met kraan enzo
"moderne" ossenhoorn (tapkraan enzo)
bajonet en schuifkoppelingen
wat slangen![]()
drukregelaar met manometer
en een waterbad koeler met 2 spiralen er in
gelukkig heb ik de zooi al compleet.. hooguit even nieuwe slangen halen als ze niet meer deftig schoon wordenquote:Op donderdag 23 september 2010 09:46 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Gaaf, goed bezig. Houd ons op de hoogte!
Een bevriende kroegeigenaar vertelde me dat een andere kroeg in de stad opnieuw ingericht wordt en dat de kastelein bierkoelers op zolder had staan waar hij niets mee deed. Vanavond maar even kijken of ik wat leuks kan regelen! Daarna nog een koolzuurfles en dan zijn we er al weer bijna. Althans, dan stroomt het koude bier en dan ga ik op zoek naar materiaal voor het barmeubel zoals lekbladen en een spoelbak.
quote:Vonkenboer heeft dorst?Op maandag 25 oktober 2010 19:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe is het hier eigenlijk gesteld ?
quote:in de design faseOp maandag 25 oktober 2010 19:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe is het hier eigenlijk gesteld ?
quote:sommige schoonmaakmiddelen veroorzaken enorme katers
Geïnteresseerdquote:Op zondag 14 november 2010 13:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm classic tapkranen
ik heb een modernere uitvoeringmet verlichting boven in
maar goed mijne staat met 2 draadeinden op het blad geschroeft ipv 1 punt rond t gat waar die op staat
neuhquote:Op zondag 14 november 2010 13:42 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Geïnteresseerd?
Ik moet 't gat in het tapblad groter maken, het schroefdraad van de tapzuil is 57 mm. en het gat maar 37 mm.
zozo ziet er netjes uitquote:Op zondag 14 november 2010 20:53 schreef Klonterpot het volgende:
Ik ben vanaf dinsdag hoogstwaarschijnlijk de trotse eigenaar van deze jongen:
[ afbeelding ]
Gamko BKG 5054 1/2PK koeler »
Ja, aan de foto's (op Marktplaats) te zien is hij in perfecte staat. Geen aanslag op de koperen leidingen, schoon en onbeschadigd. Als het even mee zit heb ik nog zo'n tapzuil, da's mooi want in de koeler zitten twee spiralen zodat er uit twee kranen getapt kan worden!quote:
balenquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:48 schreef Klonterpot het volgende:
Ik weet al dat ik vanavond die kant niet op ga, het zicht is hier plaatselijk slechts 85 m. en een vriend van me met verstand van zo'n koeler heeft op het laatste moment afgezegd. Ik hoop dat ik komende week nog een keer die kant op kan.
Hier nog een fotootje van m'n tap- en lekblad.
[ afbeelding ]
Dat is inderdaad jammer voor hobbyisten zoals ons. Ik weet dat de plaatselijke slijter diverse onderdelen heeft liggen die 'ie niet gebruikt (ben namelijk wel eens in zijn opslag geweest). Toch wil hij deze niet kwijt om onduidelijke redenen. Maargoed, deze redenen zijn natuurlijk puur zakelijk.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:20 schreef T42 het volgende:
tot half jaar geleden werden naast me werk tap instalaties in stukjes gehakt voor oud ijzeren die werkte dan nog gewoon.
maar dat was een verhuur bedrijf.
na 2 a 3 jaar verhuur word de tap geslooptniet verkocht want dan verhuur je minder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |