onterechte klacht
de meeste mensen hoor ik vaak klagen over scouting terwijl ze geen idee hebben wat het inhoud, het beeld van ongeveer 50 jaar geleden dat iedereen op een rijtje in uniform staat en er met zijn allen om uitgaat om de padvinder uit te hangen is heel erg passé maar schijnbaar wel blijven hangen.
ik ben zelf 17 en zit ook nog steeds op scouting, maar wij lopen niet in een of ander apenpak een beetje rond te speuren of iets dergelijks. het is meer een soort vriendengroep. we komen iedere donderdagavond bij elkaar en gaan dan een beetje ouwehoeren, beetje bier zuipen en als het goed weer een vuurtje stoken of met brommers en crosmotoren crossen etc. dan doen we meestal een paar keer per jaar nog wat leuke activiteiten. zoals wildkamperen in de ardenen/frakrijk/polen of iets dergelijks, raften in duitsland, winterkamp in de bergen etc.
voor mij is het meer een soort goed georganiseerde vriendengroep met veel leuke activiteiten, we hebben ook geen leiding of iets dergelijks. ik weet wel uit ervaring dat het bij sommige groepen (met name op de veluwe) er nog aan toe gaat op de oude manier, maar dat is bij de meeste groepen niet zo.
en denk nou niet dat ik een of andere niet sociale WoW nerd ben ofzo, want dat is ook niet zo