Een hele goede morgen dusquote:
De Rabo heeft de nodige problemen met leentokkies die niet meer kunnen betalen-betalenquote:Op maandag 4 oktober 2010 07:40 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Hahaha, Na 2 jaar roepen dat de markt inzakt en er vrijwel niets gebeurd loopt het aantal te koop staande woning op met 10% in een half jaar tijd en jij voorziet meteen een nieuwe bankcrisis en een bailout voor de Rabo?![]()
Bron?quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De Rabo heeft de nodige problemen met leentokkies die niet meer kunnen betalen-betalen![]()
Wat men dan doet is ze een regeling aanbieden om het bedrag dat ze niet kunnen betalen weer om te zetten in een lening. Zo kan de Rabo tegen de buitenwereld blijven vertellen dat er niets aan de hand is, want ze zitten niet zo te wachten op grootschalige executie verkopen in deze tijd.
Overigens is het nieuwe Rabo deuntje zo rustgevend dat je spontaan zin krijgt om je tot je oogkassen toe te laten financieren voor een stapel stenen op een postzegel![]()
-1quote:
makelaars gaan nieuwe objecten flink aantrekkelijker prijzen, dat is waar.quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:11 schreef Bayswater het volgende:
Zou vandaag trouwens een huis bezichtigen die sinds vorige week woensdag op Funda staat. Voor mijn gevoel duidelijk te laag in de markt gezet. Waren vandaag ook veel bezichtigingen zei de makelaar. Belde hij vrijdag 17.30 op dat het al verkocht was. Klinkt alllemaal wat dubieus moet ik zeggen als je hem verkoopt aan de eerste de beste bezichtiger op dezelfde dag met de wetenschap dat er nog aardig wat langs komen, ook al zou de vraagprijs geboden worden. Ga dan met biedingen bij inschrijving werken. Hangt een vies luchtje aan.
Maarja, er zijn er nog zat over
Boehoe...quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:11 schreef Bayswater het volgende:
Zou vandaag trouwens een huis bezichtigen die sinds vorige week woensdag op Funda staat. Voor mijn gevoel duidelijk te laag in de markt gezet. Waren vandaag ook veel bezichtigingen zei de makelaar. Belde hij vrijdag 17.30 op dat het al verkocht was. Klinkt alllemaal wat dubieus moet ik zeggen als je hem verkoopt aan de eerste de beste bezichtiger op dezelfde dag met de wetenschap dat er nog aardig wat langs komen, ook al zou de vraagprijs geboden worden. Ga dan met biedingen bij inschrijving werken. Hangt een vies luchtje aan.
Het gebeurt wel vaker dat een huis feitelijk al verkocht is voordat het op Funda verschijnt. Vaak via bijvoorbeeld een aankoopopdracht. Een aantal van die huizen verschijnt dan toch nog op Funda, maar krijgt dan binnen 2 dagen de status 'verkocht'. Ik heb het zelf een aantal keren gehad dat ik op de dag dat een pand op Funda verscheen belde voor een bezichtiging, en te horen kreeg dat het al verkocht was.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Boehoe...![]()
Die makelaar is dolgelukkig dat hij nog een huis heeft weten te verkopen, die dacht... de buit is binnen
Jij kent geen makelaarstuig zo te zienquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:51 schreef Bayswater het volgende:
Ik zou mij als verkoper toch aardig genaaid voelen als je achteraf weet dat je meer er uit had kunnen halen. Zeker als je weet dat bovenstaande verkoper nu een aardig verlies neemt.
Bij mijn eigen huis adviseerde de eerste makelaar die langskwam een vraagprijs van 199.000, uiteindelijk is hij via een andere makelaar binnen een maand verkocht voor 212.000Ik zou maar met de eerste in zee zijn gegaan voor 1,5 % courtage.
Mwa, als de eerste serieus is, weg is weg. Vandaag de dag heb je nogal veel kijkers, voor als hun eigen huis eens verkocht is....quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:11 schreef Bayswater het volgende:
Het lijken wel huurbazen......quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:00 schreef xenobinol het volgende:
Als je denkt dat een makelaar aan jouw zijde staat dan maak je een hele grote vergissing, makelaars staan aan de zijde van degene waar ze zelf het meeste aan kunnen verdienen
Ik zeg niet dat geld verdienen 'vies' is, ik zeg dat je je moet afvragen of de persoon die jij inhuurt om jouw belangen te behartigen je meestal een mes tussen de ribben steektquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het lijken wel huurbazen......
Gun ze even een break bij de makelaars.... die lui hebben nog nooit zo hard moeten werkenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:08 schreef Verburg_K het volgende:
220.301 huizen te koop
Gaat niet zo erg snel meer
Oh nee?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:08 schreef Verburg_K het volgende:
220.301 huizen te koop
Gaat niet zo erg snel meer
aan wie ??quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:25 schreef Bayswater het volgende:
Maar geen hond die zakt, want as zaterdag met de Open Huizendag gaat je woning vast en zeker verkocht worden.
Oh ja! Goed dat je ons eraan herinnert, het is zo weer gratis-appeltaart-dag!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:25 schreef Bayswater het volgende:
Maar geen hond die zakt, want as zaterdag met de Open Huizendag gaat je woning vast en zeker verkocht worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |