abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87379361
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:31 schreef Resistor het volgende:
Ik ben benieuwd of we een dipje gaan zien komende week, van de dankzij de openhuizenroute verkochte huizen.
Ja.... ik ben ook benieuwd of die dip gaat komen :Y
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 10 oktober 2010 @ 11:35:10 #277
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_87379407
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:21 schreef Metatron het volgende:

[..]

Kost dat 200 Euro om mee te mogen doen?
goeie vraag !!!

http://www.goeievraag.be/(...)men-open-huizen.3067

quote:
Ik heb mijn makelaar hierop aangesproken. Hij was het eigenlijk wel met me eens, maar hij zei dat ‘ie niet anders kon, omdat iedere huizenboer dat doet _O- _O- _O-
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87379456
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:31 schreef Resistor het volgende:
Ik ben benieuwd of we een dipje gaan zien komende week, van de dankzij de openhuizenroute verkochte huizen.
Komende week vast nog niet, als het al zichtbaar wordt. Eerst onderhandelen natuurlijk. Dan tekenen, 3 dagen bedenktijd, en pas dan wordt het 'verkocht onder voorbehoud'. En daarna kost het meestal nog wel een paar weken om de financiering rond te krijgen. En pas wanneer dat zover is wordt het als 'verkocht' aangemerkt.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_87379610
http://www.eenvandaag.nl/

Gisteren Open huizendag-item bij EénVandaag... volgers Ger Hukker ligt het aan 1) de politieke discussie rondom de hypotheekrenteaftrek 2) de intrekkende steunmaatregelen en 3) het vertrouwen van de huizenkoper dat het zo slecht gaat op de woningmarkt.

Vreemd, ik hoor hem niet over bijvoorbeeld huizenprijzen die nog veel te hoog zijn _O- :D.
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:08:51 #280
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87380227
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:45 schreef pberends het volgende:
http://www.eenvandaag.nl/

Gisteren Open huizendag-item bij EénVandaag... volgers Ger Hukker ligt het aan 1) de politieke discussie rondom de hypotheekrenteaftrek 2) de intrekkende steunmaatregelen en 3) het vertrouwen van de huizenkoper dat het zo slecht gaat op de woningmarkt.

Vreemd, ik hoor hem niet over bijvoorbeeld huizenprijzen die nog veel te hoog zijn _O- :D.
Ze zijn toch niet hoger dan 2 jaar geleden? Toen verkochten de woningen nog wel....
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:10:13 #281
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_87380263
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 11:37 schreef Metatron het volgende:

[..]

Komende week vast nog niet, als het al zichtbaar wordt. Eerst onderhandelen natuurlijk. Dan tekenen, 3 dagen bedenktijd, en pas dan wordt het 'verkocht onder voorbehoud'. En daarna kost het meestal nog wel een paar weken om de financiering rond te krijgen. En pas wanneer dat zover is wordt het als 'verkocht' aangemerkt.
Erger nog, die van mij is al 10 dagen overgedragen bij de notaris maar staat nog steeds op Funda als verkocht onder voorbehoud.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:21:04 #282
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87380594
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:10 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Erger nog, die van mij is al 10 dagen overgedragen bij de notaris maar staat nog steeds op Funda als verkocht onder voorbehoud.
Die ik gekocht heb was de volgende dag verkocht onder voorbehoud en na passeren verlopen van de ontbinden voorwaarden meteen van Funda. Makelaar kende ik dus hij wist dat ik serieus ben.

Mijn oude woningen was er ook al vrij snel na verkoop af.

Ze hebben beide niet als verkocht op Funda gestaan.
and made it rain upward
pi_87380680
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:08 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ze zijn toch niet hoger dan 2 jaar geleden? Toen verkochten de woningen nog wel....
Oh onze Ger heeft het later in de uitzendingen nog wel over "prijscorrecties". Wat een subtiele woordkeuze heeft die man toch :D :').
pi_87380971
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:08 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Toen liepen er nog een hele hoop leentokkies de deur plat bij de banken die vervolgens allemaal door de staat gered moesten worden w/
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 10 oktober 2010 @ 12:39:03 #285
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87381119
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Toen liepen er nog een hele hoop leentokkies de deur plat bij de banken die vervolgens allemaal door de staat gered moesten worden w/
Dat is waar. Maar er zijn nog zat mensen die echt wel met een normale hypotheek een woning kunnen kopen maar die nu gewoon niet durven en vooral eerst hun eigen woning wil verkopen.

In het verleden kocht iemand een andere woning en daarna ging pas de eigen woning op Funda. Per saldon kwam er dus geen wonng bij of af ( tenzij een starter of cashende bejaarde). Nu zetten alle doorstromers hun woning te koop en pas als de verkocht wordt gaan ze kijken voor iets anders. Logisch dat het voorlopig oploopt.
and made it rain upward
pi_87381219
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:10 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Doet de verkopende makelaar bij mij het beter. de dag na het verlopen van de bedenktermijn stond-ie op 'verkocht onder voorbehoud', en 5 dagen nadat financiering rond was issie van funda gehaald. De overdracht moet nog komen (15 nov)
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  zondag 10 oktober 2010 @ 14:35:10 #287
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_87384090
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:42 schreef Metatron het volgende:

[..]

Doet de verkopende makelaar bij mij het beter. de dag na het verlopen van de bedenktermijn stond-ie op 'verkocht onder voorbehoud', en 5 dagen nadat financiering rond was issie van funda gehaald. De overdracht moet nog komen (15 nov)
Ja makelaars vinden het ook niet leuk gebeld te worden over woningen die al verkocht zijn, dan krijg je kwade gezichten
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  zondag 10 oktober 2010 @ 14:58:33 #288
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87384688
Trouwens heeft de groei van het aanbod op Funda niet te maken met het feit dat er nu veel meer eigenaren zijn dan bv 10 jaar geleden?
Iemand die beide statestieken naast elkaar kan leggen?
and made it rain upward
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:34:17 #289
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87388928
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 14:58 schreef Sjabba het volgende:
Trouwens heeft de groei van het aanbod op Funda niet te maken met het feit dat er nu veel meer eigenaren zijn dan bv 10 jaar geleden?
Iemand die beide statestieken naast elkaar kan leggen?
De groei wordt pas over een paar jaar gemeten, en in de tussentijd zijn er denk ik juist minder eigenaren bijgekomen.

Dit is de oudste afbeelding die ik kan vinden. Het lijkt me niet dat de verdubbeling in het aanbod veroorzaakt wordt door een verdubbeling van het aantal huiseigenaren. Zoveel huizen zijn er ook nooit bijgekomen in NL in zo'n korte periode.
The End Times are wild
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:38:22 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87389057
Overigens zie je dat de stijging van het aanbod er al lang vóór de crisis inzat. Nog geen 5 jaar geleden was het aanbod iets van 70.000, geloof ik. Toen was een huis al weg voordat je had kunnen kijken. Logisch dat de prijzen toen zo sterk stegen! Kopers moesten elkaar uit de markt bieden, en een openingsbod ruim boven de vraagprijs was toen heel normaal!

Mogelijk halen we de 280K nog met de teller. Ik geloof niet dat het aanbod een factor 4 kan stijgen terwijl de omloopsnelheid met 60% terugloopt zonder dat dit gevolgen heeft voor de prijs.
The End Times are wild
  zondag 10 oktober 2010 @ 18:26:24 #291
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_87390610
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:38 schreef LXIV het volgende:
Mogelijk halen we de 280K nog met de teller. Ik geloof niet dat het aanbod een factor 4 kan stijgen terwijl de omloopsnelheid met 60% terugloopt zonder dat dit gevolgen heeft voor de prijs.
Makelaars worden het ook zat en die adviseren een reële vraagprijs, want ze willen ook brood op de plank
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:35:25 #292
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87395411
Natuurlijk. Makelaars zijn de laatsten die nu nog voor hoge vraagprijzen gaan.
The End Times are wild
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:56:11 #293
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87396407
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

De groei wordt pas over een paar jaar gemeten, en in de tussentijd zijn er denk ik juist minder eigenaren bijgekomen.
[ afbeelding ]
Dit is de oudste afbeelding die ik kan vinden. Het lijkt me niet dat de verdubbeling in het aanbod veroorzaakt wordt door een verdubbeling van het aantal huiseigenaren. Zoveel huizen zijn er ook nooit bijgekomen in NL in zo'n korte periode.
Die is alleen van Funda. Ik ben benieuwd hoeveel eigenaren er zijn begekomen in dezelfde periode. Dat kan best gelijk lopen, zeker omdat iedereen nu aanbied voordat er iets anders gekocht wordt. Dan is het echt niet alleen betaalbaarheid, maar ook een stuk zekerheid dat gezocht wordt.
and made it rain upward
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:58:51 #294
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87396521
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:56 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Die is alleen van Funda. Ik ben benieuwd hoeveel eigenaren er zijn begekomen in dezelfde periode. Dat kan best gelijk lopen, zeker omdat iedereen nu aanbied voordat er iets anders gekocht wordt. Dan is het echt niet alleen betaalbaarheid, maar ook een stuk zekerheid dat gezocht wordt.
Oh, dat effect zal zeker ook een rol spelen. Ik denk zelfs dat het een vrij grote rol speelt. Net zoals mensen eerst zo snel mogelijk probeerden te kopen, 'om de boot niet te missen', terwijl ze nu rustig de kat uit de boom kijken.

Maar al deze effecten dragen toch bij aan de groei van het aanbod c.q. het uitblijven van de vraag. Zoals ik al zo vaak gezegd heb: 'er zijn potentiële kopers voldoende, meer dan er huizen zijn'. Probleem is dat die potentiële kopers hun huizen niet financieren kunnen (door de kredietcrisis), en dat de markt daarom pas weer op gang komt wanneer financierbaarheid en huizenprijzen in evenwicht zijn.
The End Times are wild
pi_87404786
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:38 schreef LXIV het volgende:
Overigens zie je dat de stijging van het aanbod er al lang vóór de crisis inzat. Nog geen 5 jaar geleden was het aanbod iets van 70.000, geloof ik. Toen was een huis al weg voordat je had kunnen kijken. Logisch dat de prijzen toen zo sterk stegen! Kopers moesten elkaar uit de markt bieden, en een openingsbod ruim boven de vraagprijs was toen heel normaal!

LXIV,

Zo'n 5 jaar geleden was funda nog niet bezig om andere sites te spideren. Dat leverde de sprong naar 140k op, van 90k naar dat aantal even uit het blote hoofd.

280k? Zou mij niet verbazen. Verkopers denken aan allerlei strategien en uitvluchten, behalve wat nodig is, namelijk de prijs verlagen.
pi_87406378
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:55 schreef Istrilyin het volgende:

[..]
280k? Zou mij niet verbazen. Verkopers denken aan allerlei strategien en uitvluchten, behalve wat nodig is, namelijk de prijs verlagen.
Toch raar dat de corporaties zo makkelijk blijven verkopen, vaak binnen een maand is het object weg
pi_87407778
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:54 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Toch raar dat de corporaties zo makkelijk blijven verkopen, vaak binnen een maand is het object weg
hangt er nogal vanaf waar die panden staan. :)

Staan ze op courante plaatsen, wordt het verkocht. Maar dat geldt nou niet bepaald alleen voor cooperaties :)
pi_87407780
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Oh, dat effect zal zeker ook een rol spelen. Ik denk zelfs dat het een vrij grote rol speelt. Net zoals mensen eerst zo snel mogelijk probeerden te kopen, 'om de boot niet te missen', terwijl ze nu rustig de kat uit de boom kijken.

Maar al deze effecten dragen toch bij aan de groei van het aanbod c.q. het uitblijven van de vraag. Zoals ik al zo vaak gezegd heb: 'er zijn potentiële kopers voldoende, meer dan er huizen zijn'. Probleem is dat die potentiële kopers hun huizen niet financieren kunnen (door de kredietcrisis), en dat de markt daarom pas weer op gang komt wanneer financierbaarheid en huizenprijzen in evenwicht zijn.
grappig is dat.

In Sydney, Australie bijvoorbeeld doet een m2 een stukken hogere prijs dan in A'dam bijvoorbeeld (> 6500 euro / m2). De rente is er 7,5% en is niet fiscaal aftrekbaar, en meer verdienen dan Nederlanders doen Australiers nou bepaald ook niet.

Dan zou daar de huizenmarkt 1 grote ellende moeten zijn, jouw criteria gebruikend, maar dat is het niet. Kennelijk speelt er dan toch nog iets anders?

Hoe ken dit? :)
  maandag 11 oktober 2010 @ 07:16:47 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87408059
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 04:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

grappig is dat.

In Sydney, Australie bijvoorbeeld doet een m2 een stukken hogere prijs dan in A'dam bijvoorbeeld (> 6500 euro / m2). De rente is er 7,5% en is niet fiscaal aftrekbaar, en meer verdienen dan Nederlanders doen Australiers nou bepaald ook niet.

Dan zou daar de huizenmarkt 1 grote ellende moeten zijn, jouw criteria gebruikend, maar dat is het niet. Kennelijk speelt er dan toch nog iets anders?

Hoe ken dit? :)
Dan zullen de lonen lokaal (in Sidney) wel hoger moeten liggen. Er is een grens aan wat mensen besteden kunnen voor hun woning. Meestal wordt die grens door de bank bepaald.

Mijn punt was dat er potentiele kopers voldoende waren, maar dat de vraagprijzen de financieringsmogelijkheden overtroffen. Dat als reden voor de in het slop zittende huizenmarkt.

Wat is anders jouw verklaring voor de huidige toestand van de huizenmarkt?
The End Times are wild
pi_87408648
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 04:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

grappig is dat.

In centrum Moskou of New York zal het nog wel meer zijn, slechte vergelijking
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')