Er zijn soms konijnen die liever niet samen zijn met een andere, of die je er iig niet een groot plezier mee doet. Ik heb er zelf zo 1 gehad, uit de opvang. Hij is gekoppeld daar aan anderen. Thuis kwam hij bij mijn rustige Wener. Dat ging goed (in principe kon hij met ieder konijn gekoppeld worden, omdat hij simpelweg geen klik voelde met andere konijnen en er dus ook geen bedreiging/ concurrentie/eventuele partner in zag), ze lieten elkaar links liggen. Toen zij dood ging nam ik er weer 1 voor hem bij. Dat had ik beter niet gedaan. Uiteindelijk is dit zijn voortijdige dood geworden omdat zij hem niet met rust liet.Hij was gewoon een beetje autistisch wbt soortgenoten. Mensen vond hij geweldig, hij gedroeg zich een beetje als 'n hondje, liep met je mee, kwam aanrennen als je hem riep en als ik buiten zat ging'ie tegen mijn voet aanliggen. Zo'n soort konijn zoek ik dus. Ze heeft ook geen eigen buitenplek, er is alleen een gezamelijke binnentuin, het konijn zal dus altijd binnen zijn. Haar binnenruimte is 21 4 kante meter. Genoeg voor 1 flink konijn.quote:Op zondag 25 september 2011 15:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Hun site wordt inderdaad heel goed bijgehouden, en als Romy er niet meer opstaat, betekent dat inderdaad dat ze inmiddels een goed huis heeft![]()
Overigens moet ik zeggen dat twee nijnen nauwelijks meer werk is dan één, dus ze zou eventueel ook een asiel-koppeltje kunnen overwegen?
Ik ga dit even doorspelen aan iemand anders.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:59 schreef miek221 het volgende:
Helaas geen foto en de kat staat ook niet op de pagina van het asiel, maar deze vond ik op mijn hyves en hoop dat er misschien hier iemand is die op zoek is naar een kat.
Ik heb zelf al 4 katten en sinds 2 weken een opvangkitten waar ze allemaal nog aan moeten wennen anders had ik deze kat gelijk gehaald.
Hier volgt het verhaal van een siamese kater, van ongeveer acht jaar oud. Hij zit sinds een aantal weken in het asiel, waar hij totaal aan het wegkwijnen is. Er is ons verzocht om speciale aandacht voor hem te vragen...en dat doen we natuurlijk graag! Nadat zijn baasje is overleden heeft hij twee weken zonder zorg gezeten, helemaal in paniek en van streek. Hij is een volbloed siamees (sealpoint), dus we zoeken met spoed een thuis bij mensen die het karakter van de siamese kat kennen en hem nog vele fijne jaren kunnen geven, met alle aandacht en liefde die hij verdiend!
Voor meer informatie kunt U bellen met: HoKaZo, tel. 0413-260546
Een siamees in een asiel is natuurlijk helemaal niets. Ik heb zelf een siamees en als ik zie hoe hij van slag raakt als hij een paar dagen met minder aandacht moet doen, moet dit mannetje in het asiel zich helemaal ellendig voelen. Ik zou hem zo graag zelf halen maar vriend is het er niet mee eens. Hij heeft gelijk, ik kan aan de gang blijven zo. Maar ik hoop dus dat misschien hier iemand een plekje over heeft in huis.
Waar zit het beestje eigenlijk?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:08 schreef miek221 het volgende:
Hartstikke mooi. Als de kat over een week niet opgehaald is, of een toekomstig huis in het vooruitzicht, ga ik hem toch zelf halen, en dan vanuit huis iets verzinnen, want ik vind dit echt heel sneu voor het beestje. Ik zou hem zelf willen hebben maar het gaat er me vooral om dat dit beestje goed terecht komt.
*edit* laat je weten of daar iets uitkomt?
Ik was het alweer vergeten maar Pepo is inmiddels geadopteerd!quote:Op zondag 25 september 2011 17:54 schreef _Multiply86_ het volgende:
Pepo wacht ook al lang op een eigen gouden mandje.
[ afbeelding ]
http://www.sos-strays.nl/nederlands/pepo.html
Ik heb het iig doorgegeven, ze gaat morgen naar het asiel bellen wat de mogelijkheden zijn e.d.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:40 schreef miek221 het volgende:
Ik woon in Waalwijk, dus ik kan de kat wel ophalen (al heb ik op dit moment ook niet de financiele middelen, volgende week wel) en iig op de logeerkamer zetten.
Wij hebben op dit moment 4 katten, een opvangkitten en een pup van 6 maanden. Dus het zou nog kunnen als ziet vriend het niet zitten. Als vriend het wel goed had gevonden, was ie hier al geweest vermoed ik
Daar heeft je vriend wel gelijk in, denk ik.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:44 schreef miek221 het volgende:
Ik ben erg benieuwd, ik hoop dat er iets geregeld kan worden. Vriend zit het niet echt zitten om een kat erbij te nemen (Dan blijf je aan de gang, is zijn redenatie) dus een andere oplossing zou het beste zijn.
Oh, oke.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 12:44 schreef miek221 het volgende:
Ik heb ook met het asiel gebeld voor meer informatie. Ze gaven me aan dat ik ook een pleeggezin kan worden. Dan komt de kat naar mij en word er door gezocht naar een baasje, maar is de kat in elk geval uit het asiel. Hij heeft het wel moeilijk.
De dame van het asiel ging even informeren, er moet nog afstand getekend worden, en als dat rond is kunnen we hem waarschijnlijk zaterdag halen. Mocht het toevallig helemaal goed gaan bij ons kunnen we altijd nog kijken of we hem alsnog adopteren maar voor nu is het in elk geval goed als hij uit het asiel weg kan.
Wat een leukerd, die grote orenquote:Op zondag 25 september 2011 17:54 schreef _Multiply86_ het volgende:
Pepo wacht ook al lang op een eigen gouden mandje.
[ afbeelding ]
http://www.sos-strays.nl/nederlands/pepo.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |