Mijn chrome heeft flash en die heb ik vanuit chrome geinstalleerd toen ik een popup kreeg.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:30 schreef Rivalo het volgende:
Ubuntu 10.04 werkt nu goed. Kreeg bij opstarten een keer een crash en toen werd ik doorgesluisd naar een prompt. Zal een keer alles opschrijven als ik het weer tegenkom.
Het is alleen nog wel erg wennen. Zijn er misschien ergens stukjes tutorial voor als je eerst windows hebt gebruikt en je nu Ubuntu gebruikt. En dan bedoel ik niet van die simpele standaard shit, maar gewoon een beetje een soort halve rondleiding, vette software etc.
Ik wil btw Empathy vervangen door Pidgin, kan dat?
Edit: Geen flash op mijn Google Chrome? In het softwarecentrum kan ik alleen maar een plugin voor firefox vinden.
Deze? Die meuk heb ik al of heb ik niet nodig!quote:Op donderdag 23 september 2010 18:45 schreef Joooo-pi het volgende:
Software must-haves:
• Gimp
Gratis photoshop-achtig programma
• VLC
Gratis mediaplayer, speelt ongeveel ALLES aan film en audio bestanden
• Wine 1.2
Een soort windows-emulator om windowsprogramma's te installeren
• Samba
Voor het maken van windows-shares in je thuisnetwerk (het zgn. smb-protocol). (+ heel veel meer..)
Installeer daarbij system-config-samba, als grafische front-end voor samba. Samba is anders command line met config-bestanden...
• Openssh-server
Om in te loggen op je pc via SSH. Zegt je misschien eerst niet zoveel, maar gaat handig worden
• StartUp-Manager
Als je een dual-boot hebt gemaakt, kun je met deze tool Grub (de bootloader) bewerken.
Als je een programma installeert is het soms even zoeken in welk menu het is gezet, maar gewoon ff zoeken.
Veel andere functies zijn standaard goed.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Deze? Die meuk heb ik al of heb ik niet nodig!
wat zoek je dan wel?quote:Op donderdag 23 september 2010 20:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Deze? Die meuk heb ik al of heb ik niet nodig!
Geen idee! Ik mis niets eigenlijkquote:Op donderdag 23 september 2010 20:44 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Veel andere functies zijn standaard goed.
Veel meer heb ik niet nodig
Wat zoek je dan?
Heb misschien geen netbook maar wel een laptop, draait prima hier.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Geen idee! Ik mis niets eigenlijk
Ik vraag me alleen af hoe het draait op een netbook?
Die heb ik!quote:Op maandag 27 september 2010 20:00 schreef Joooo-pi het volgende:
Er zit een foutje in de update van vandaag. Iets met dit pakket: python-virtkey (0.60.0-0ubuntu1).
Zie: https://bugs.launchpad.ne(...)/virtkey/+bug/648695
Koop dan ook niet van die propriëtaire rommel!quote:Op maandag 27 september 2010 22:43 schreef o.us het volgende:
Meh, ik kan alleen muziek syncen met mijn iPhone maar geen video.
Uhhh, nee.quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:34 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Koop dan ook niet van die propriëtaire rommel!
Sja 't klinkt hardstikke suf natuurlijk. Maar had je die iPhone ook gekocht als hij niet te synchroniseren was met Windows?quote:
Zouden ze dit bij Oracle echt niet hebben zien aankomen toen ze Sun kochtten?quote:Mark Shuttleworth, founder and major shareholder of Canonical, the makers of Ubuntu, has declared: "Office productivity software is a critical component of the free software desktop, and the Ubuntu Project will be pleased to ship LibreOffice from The Document Foundation in future releases of Ubuntu. The Document Foundation's stewardship of LibreOffice provides Ubuntu developers an effective forum for collaboration around the code that makes Ubuntu an effective solution for the desktop in office environments".
Haha mooie actie wel. Ik heb destijds nog zo'n digitale partitie ondertekent tegen de overname. Behalve Java natuurlijk ook MySQL nog, dan hebben ze alle pakketten die ze wouden kopen mooi op eigen benen geholpen!quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:10 schreef wdn het volgende:
Open Office is dood!
Leve Libre Office (wat een naam maar het lijkt me meer een naam om het hebben van een naam dan wat anders)
http://www.documentfoundation.org/contact/tdf_release.html
Ubuntu gedeelte van het bericht:
[..]
Zouden ze dit bij Oracle echt niet hebben zien aankomen toen ze Sun kochtten?
Nu Java nog
Oh google heeft geld zat en heeft duidelijk al laten tonen geen problemen te hebben om miljoenen er tegen aan te gooien (zoals met Youtube)quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:43 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Haha mooie actie wel. Ik heb destijds nog zo'n digitale partitie ondertekent tegen de overname. Behalve Java natuurlijk ook MySQL nog, dan hebben ze alle pakketten die ze wouden kopen mooi op eigen benen geholpen!
Enige nadeel van zo'n afsplitsing is wel dat ze nu de daadkracht van een organisatie met centen kwijt zijn.
update draait... ik krijg allemaal nieuwe openoffice dingen binnenquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:10 schreef wdn het volgende:
Open Office is dood!
Leve Libre Office (wat een naam maar het lijkt me meer een naam om het hebben van een naam dan wat anders)
http://www.documentfoundation.org/contact/tdf_release.html
Ubuntu gedeelte van het bericht:
[..]
Zouden ze dit bij Oracle echt niet hebben zien aankomen toen ze Sun kochtten?
Nu Java nog
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:13 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
update draait... ik krijg allemaal nieuwe openoffice dingen binnen
ben benieuwd...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |