Moet lukkenquote:Op woensdag 22 september 2010 20:15 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Mountpoint:
de basis voor je bestandsysteem is / . Die moet je altijd aanwijzen. Het filesystem is dan EXT4.
Verder moet je ook een swap partitie maken. Afhankelijk van je intern geheugen kun je die instellen. Je hoeft geen mountpoint in te geven daarvoor. filesystem = swap.
De partitie waar windows opstond moet je dus verwijderen en in de lege ruimte die ontstaat moet je 2 partities definieren: 1Gb swap met filesystem swap en de rest voor / met filesystem EXT4.
Disclaimer:
Nogmaals doe alleen dingen waarvan je zeker bent. Ik kan niet meekijken, dus ik geef geen garanties voor jouw acties
Niet hjelemaal waar: mozilla start MET plugins. Chrome zonder.quote:Op woensdag 22 september 2010 10:17 schreef o.us het volgende:
Opgelost. Maar Ubuntu 10.10 loopt echt als een trein hier. Ongelovelijk. En ik merk dat Chromium een veel snellere browser is dan Mozilla.
Klopt wel. Maar als je meer dan 3Gb intern geheugen hebt, dan is 1Gb ook wel genoeg. Iedereen heeft er een eigen mening over.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:19 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Moet lukken
Alleen is swap niet meestal 1, 1.5 x RAM geheugen?
Maar goed ik denk dat 1gb wel voldoende is.
GTA SA = san andreas? Werkt onder Linux met Play On Linux. Je kunt de CD/DVD van GTA gebruiken om deze onder Linux te installeren via hetzij wine of vanuit POL zelf (dat laatste is niet altijd verstandigerquote:Op woensdag 22 september 2010 19:52 schreef o.us het volgende:
Vandaar. Elke keer als ik Windows opstart moet ik hem 100 jaar elke keer opnieuw opstarten voordat ik her systeem binnen kan komen. Alleen jammer dat ik geen GTA SA en PES 2010 meer kan gamen.
Ligt eraan...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:19 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Moet lukken
Alleen is swap niet meestal 1, 1.5 x RAM geheugen?
Maar goed ik denk dat 1gb wel voldoende is.
Ja! iso uitpakken en in een map plaatsen.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:38 schreef o.us het volgende:
Lukt dat ook met iso? Mijn DVD-speler is kaduuk namelijk dus dat gaat dan veel lastiger.
Ik kon die lijst ff niet vindenquote:Op woensdag 22 september 2010 20:33 schreef wdn het volgende:
FYI:
Hier een lijst van games die draaien vanuit Play On Linux waarbij je je windows CDs/DVDs kunt gebruiken voor de installatie van die game:
http://www.playonlinux.com/repository/?cat=1
Uitpakken.. Mag mounten ook?quote:Op woensdag 22 september 2010 20:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja! iso uitpakken en in een map plaatsen.
En dan...
Applications -> wine -> configure wine -> drives -> add -> path aanpassen naar die map en bij type cd rom van maken. Daarna in command line naar de setup gaan in die map en dan
wine setup.exe of wat het ook is dat je dan moet opstarten.
Klaar is Kees o.us
Dit is overigens pas echt goed geregeld in 10.10. In 10.04 zaten al vele verbeteringen maar in 10.10 gaat het echt goed met Wine en Play On Linux.
Ja maakt onder Linux niet uit want alles is een filequote:
ISO mounten:quote:Op woensdag 22 september 2010 21:09 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja maakt onder Linux niet uit want alles is een file... maar dan moet je weer gaan uitzoeken hoe je moet mounten
Ik heb Baldur's Gate 5 dvd install gewoon kunnen kopieren vanaf cd en daarna de wine installer er naar verwezen. Handig en supersnel
Je kan software toevoegen en verwijderen dmv Ubuntu Software Centre. Te vinden onder het menu Applications / Toepassingen. Het werkt ontzettend intuitief. Gewoon Pidgin installeren. Empathy kun je later altijd nog verwijderen.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:30 schreef Rivalo het volgende:
Ubuntu 10.04 werkt nu goed. Kreeg bij opstarten een keer een crash en toen werd ik doorgesluisd naar een prompt. Zal een keer alles opschrijven als ik het weer tegenkom.
Het is alleen nog wel erg wennen. Zijn er misschien ergens stukjes tutorial voor als je eerst windows hebt gebruikt en je nu Ubuntu gebruikt. En dan bedoel ik niet van die simpele standaard shit, maar gewoon een beetje een soort halve rondleiding, vette software etc.
Ik wil btw Empathy vervangen door Pidgin, kan dat?
Edit: Geen flash op mijn Google Chrome? In het softwarecentrum kan ik alleen maar een plugin voor firefox vinden.
Wat ik al zei, bij mij wel...quote:Op donderdag 23 september 2010 18:44 schreef Rivalo het volgende:
Bedankt. Maar google chrome heeft geen flash
Heb je echt de google versie of heb je Chromium uit de repositories? Die heeft namelijk gewoon flash bij mij.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:44 schreef Rivalo het volgende:
Bedankt. Maar google chrome heeft geen flash
Ja. Die uit het USC heeft gewoon een normale theme die bij je desktop past, en hij stuurt niet je complete browsegeschiedenis door naar google.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:46 schreef o.us het volgende:
Is er een verschil tussen Chromium uit de USC en Chrome van Google?
Probeer alles via Ubuntu Software Centre (of Synaptic Package Manger of apt-get) te installeren.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:54 schreef Rivalo het volgende:
Dan ga ik maar eens Chromium downloaden. Het is me via prompt gelukt om flash te downloaden en te installeren maar het werkt niet echt lekker en het is ook nog eens sloom.
Je had al wel gewoon de restricted extra's geďnstalleerd?quote:Op donderdag 23 september 2010 18:54 schreef Rivalo het volgende:
Dan ga ik maar eens Chromium downloaden. Het is me via prompt gelukt om flash te downloaden en te installeren maar het werkt niet echt lekker en het is ook nog eens sloom.
Ik heb er sinds Karmic (9.10) niet zoveel last meer vanquote:Op donderdag 23 september 2010 19:03 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je had al wel gewoon de restricted extra's geďnstalleerd?
En ja, het is algemeen bekend dat Adobe schijt heeft aan linux, waardoor flash op linux nóg kutter draait dan op windows. Daar valt helaas weinig aan te doen. Behalve het hoofdkantoor van Adobe baricaderen ofzo.
Mijn chrome heeft flash en die heb ik vanuit chrome geinstalleerd toen ik een popup kreeg.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:30 schreef Rivalo het volgende:
Ubuntu 10.04 werkt nu goed. Kreeg bij opstarten een keer een crash en toen werd ik doorgesluisd naar een prompt. Zal een keer alles opschrijven als ik het weer tegenkom.
Het is alleen nog wel erg wennen. Zijn er misschien ergens stukjes tutorial voor als je eerst windows hebt gebruikt en je nu Ubuntu gebruikt. En dan bedoel ik niet van die simpele standaard shit, maar gewoon een beetje een soort halve rondleiding, vette software etc.
Ik wil btw Empathy vervangen door Pidgin, kan dat?
Edit: Geen flash op mijn Google Chrome? In het softwarecentrum kan ik alleen maar een plugin voor firefox vinden.
Deze? Die meuk heb ik al of heb ik niet nodig!quote:Op donderdag 23 september 2010 18:45 schreef Joooo-pi het volgende:
Software must-haves:
• Gimp
Gratis photoshop-achtig programma
• VLC
Gratis mediaplayer, speelt ongeveel ALLES aan film en audio bestanden
• Wine 1.2
Een soort windows-emulator om windowsprogramma's te installeren
• Samba
Voor het maken van windows-shares in je thuisnetwerk (het zgn. smb-protocol). (+ heel veel meer..)
Installeer daarbij system-config-samba, als grafische front-end voor samba. Samba is anders command line met config-bestanden...
• Openssh-server
Om in te loggen op je pc via SSH. Zegt je misschien eerst niet zoveel, maar gaat handig worden
• StartUp-Manager
Als je een dual-boot hebt gemaakt, kun je met deze tool Grub (de bootloader) bewerken.
Als je een programma installeert is het soms even zoeken in welk menu het is gezet, maar gewoon ff zoeken.
Veel andere functies zijn standaard goed.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Deze? Die meuk heb ik al of heb ik niet nodig!
wat zoek je dan wel?quote:Op donderdag 23 september 2010 20:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Deze? Die meuk heb ik al of heb ik niet nodig!
Geen idee! Ik mis niets eigenlijkquote:Op donderdag 23 september 2010 20:44 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Veel andere functies zijn standaard goed.
Veel meer heb ik niet nodig
Wat zoek je dan?
Heb misschien geen netbook maar wel een laptop, draait prima hier.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Geen idee! Ik mis niets eigenlijk
Ik vraag me alleen af hoe het draait op een netbook?
Die heb ik!quote:Op maandag 27 september 2010 20:00 schreef Joooo-pi het volgende:
Er zit een foutje in de update van vandaag. Iets met dit pakket: python-virtkey (0.60.0-0ubuntu1).
Zie: https://bugs.launchpad.ne(...)/virtkey/+bug/648695
Koop dan ook niet van die propriëtaire rommel!quote:Op maandag 27 september 2010 22:43 schreef o.us het volgende:
Meh, ik kan alleen muziek syncen met mijn iPhone maar geen video.
Uhhh, nee.quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:34 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Koop dan ook niet van die propriëtaire rommel!
Sja 't klinkt hardstikke suf natuurlijk. Maar had je die iPhone ook gekocht als hij niet te synchroniseren was met Windows?quote:
Zouden ze dit bij Oracle echt niet hebben zien aankomen toen ze Sun kochtten?quote:Mark Shuttleworth, founder and major shareholder of Canonical, the makers of Ubuntu, has declared: "Office productivity software is a critical component of the free software desktop, and the Ubuntu Project will be pleased to ship LibreOffice from The Document Foundation in future releases of Ubuntu. The Document Foundation's stewardship of LibreOffice provides Ubuntu developers an effective forum for collaboration around the code that makes Ubuntu an effective solution for the desktop in office environments".
Haha mooie actie wel. Ik heb destijds nog zo'n digitale partitie ondertekent tegen de overname. Behalve Java natuurlijk ook MySQL nog, dan hebben ze alle pakketten die ze wouden kopen mooi op eigen benen geholpen!quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:10 schreef wdn het volgende:
Open Office is dood!
Leve Libre Office (wat een naam maar het lijkt me meer een naam om het hebben van een naam dan wat anders)
http://www.documentfoundation.org/contact/tdf_release.html
Ubuntu gedeelte van het bericht:
[..]
Zouden ze dit bij Oracle echt niet hebben zien aankomen toen ze Sun kochtten?
Nu Java nog
Oh google heeft geld zat en heeft duidelijk al laten tonen geen problemen te hebben om miljoenen er tegen aan te gooien (zoals met Youtube)quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:43 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Haha mooie actie wel. Ik heb destijds nog zo'n digitale partitie ondertekent tegen de overname. Behalve Java natuurlijk ook MySQL nog, dan hebben ze alle pakketten die ze wouden kopen mooi op eigen benen geholpen!
Enige nadeel van zo'n afsplitsing is wel dat ze nu de daadkracht van een organisatie met centen kwijt zijn.
update draait... ik krijg allemaal nieuwe openoffice dingen binnenquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:10 schreef wdn het volgende:
Open Office is dood!
Leve Libre Office (wat een naam maar het lijkt me meer een naam om het hebben van een naam dan wat anders)
http://www.documentfoundation.org/contact/tdf_release.html
Ubuntu gedeelte van het bericht:
[..]
Zouden ze dit bij Oracle echt niet hebben zien aankomen toen ze Sun kochtten?
Nu Java nog
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 19:13 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
update draait... ik krijg allemaal nieuwe openoffice dingen binnen
ben benieuwd...
11.10.2010 in Nederlandquote:
Hoe kan dat? Nederland loopt in de tijd toch voor op Amerika? En ik neem aan dat Ubuntu vanuit Amerika gedistribueerd wordt?quote:
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:03 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hoe kan dat? Nederland loopt in de tijd toch voor op Amerika? En ik neem aan dat Ubuntu vanuit Amerika gedistribueerd wordt?
Ow, zo. Dus op 10-10-2010 10.10u10s wordt de hap vrijgegeven?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:06 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
10.10 PM in amerika zeker?
Dan is het in Nederland inmiddels al 11-10-2010
de tijd kan ik niet ergens vinden, maar het zou dus kunnen ja. 10h10m10s PMquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ow, zo. Dus op 10-10-2010 10.00u10s wordt de hap vrijgegeven?
tsja.
Sterker nog, als het goed is zijn de RC en final exact het zelfde, op het versienummer na. Bij Ubuntu gaat dat niet altijd helemáál op, maar die laatste bytes kun je idd net zo goed via een update installeren.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 22:50 schreef wdn het volgende:
De versie die je nu kunt downloaden werkt al extreem goed. Die paar Mb die het de final release maakt zijn de moeite van het wachten niet waard
Gewoon nu de laatste versie nemen als je toch voor 10.10 zou gaan.
Vandaag was er geen updatequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:00 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Sterker nog, als het goed is zijn de RC en final exact het zelfde, op het versienummer na. Bij Ubuntu gaat dat niet altijd helemáál op, maar die laatste bytes kun je idd net zo goed via een update installeren.
6.04quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:30 schreef ouderejongere het volgende:
Toch 11/10?
Dit wordt alweer mijn 4e Ubuntu. Ik ben ingestapt op 9.04. Wat vliegt de tijd!
Ik ben pas serieus vanaf 9.04 met ubuntu bezig. 8.10 wel geprobeerd, maar kon er toen te weinig mee op mijn laptop. (wireless niet optimaal)quote:Op zondag 10 oktober 2010 09:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik heb 6.04, 7.10 en 8.04 geprobeerd, maar pas bij 8.10 ben ik het serieus gaan gebruiken.
quote:Well, let’s look at what we want to get done.
We have this whole design thing in full flow, which is making Ubuntu sleeker and more stylish, as well as making it smoother for those who just want to get stuff done. We’ll make the N release the best-dressed ever. But classy covers don’t equate to good reads – we want style and substance to meet and get along famously. Once Maverick is out the door we’ll be turning our attention to making the most of the amazing capabilities of modern graphics hardware, both for outer beauty and for inner efficiency. There’s a lot more to GL than glitz and glamour, though we won’t say no to either.
We’re also putting a lot of work into chips and architectures (admittedly, not yet of the quantum sort) that keep cool, and help keep the planet cool in the process. So it would be nice to have a codename which reflects that goodness. Some sort of mascot for a cool planet would do the trick.
And so, we come swiftly to a conclusion: allow me to introduce the Natty Narwhal, our mascot for development work that we expect to deliver as Ubuntu 11.04.
Gesturesquote:Op zondag 10 oktober 2010 10:41 schreef wdn het volgende:
Iemand al eens met easystroke zitten spelen?
Dit ziet er erg goed uit:
Maar ik ben bang dat het te veel 'nieuw leren omgaan met muis is' voor me
Knopje komt beschikbaar in de updatemanager met "New release available" ofzoietsquote:Op zondag 10 oktober 2010 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Begrijp ik goed dat 10.10 gewoon als update gaat meelopen een dezer dagen?
Ja.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Begrijp ik goed dat 10.10 gewoon als update gaat meelopen een dezer dagen?
Ja de mails zijn de wereld inquote:Op zondag 10 oktober 2010 12:01 schreef ex het volgende:
Hij is er toch gewoon -> http://releases.ubuntu.com/10.10/ ?
ja nu welquote:Op zondag 10 oktober 2010 12:01 schreef ex het volgende:
Hij is er toch gewoon -> http://releases.ubuntu.com/10.10/ ?
5 maanden tot de volgende RC1quote:Op zondag 10 oktober 2010 16:42 schreef ex het volgende:
Zo, heb maar een clean install gedaan.. Alles werkt, nu even back-up restoren en ik kan weer 6 maanden er tegen aan
quote:Specificaties:
Samsung R519-XA01
Intel Pentium Dual Core T3400
320GB Schijfruimte.
4GB aan RAM.
ik zou voor 64bit gaan, gezien je 4Gb RAM.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:51 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Weet iemand trouwens of ik beter een 32-bit of 64-bit kan nemen? Ik heb geen idee namelijk.![]()
[..]
Bedankt!quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:54 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
ik zou voor 64bit gaan, gezien je 4Gb RAM.
Hij geeft hier nog geen upgrade optie aan, alleen nog even een reguliere patch.quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:02 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Jahaa!
Hij is aan het downloaden.
Ging allemaal goed, een deel van FOK! wordt nu al vanaf 10.10 geserveerd. Als het over een week nog goed loopt, gaat er meer overquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:09 schreef GlowMouse het volgende:
Eens kijken of een upgrade zonder problemen verloopt
quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:25 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ging allemaal goed, een deel van FOK! wordt nu al vanaf 10.10 geserveerd. Als het over een week nog goed loopt, gaat er meer over
Voor de webservers willen we liever de nieuwste versies hebben. Als er iets misgaat, is er ook geen downtime omdat we genoeg webservers hebben.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:30 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet op de LTS-versie gebleven?
Je kan een versie-upgrade forceren. Druk op f2 (=toepassing uitvoeren) en typ dan 'upgrade-manager -d'quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:22 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hij geeft hier nog geen upgrade optie aan, alleen nog even een reguliere patch.
"Omdat het kan"quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:34 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Voor de webservers willen we liever de nieuwste versies hebben. Als er iets misgaat, is er ook geen downtime omdat we genoeg webservers hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |