abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86684068
Het vorige deel: <Slank #1176 - zonder watercoolers en zonder baan :')>

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

[ Bericht 1% gewijzigd door Cocotrimonium op 21-09-2010 19:17:31 ]
pi_86684145

Heet zij een pruik op? (sandra schuurhof)
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:11:49 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86684157
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:08 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh -O-

Dus ik heb geen spannende dingen over Vik gemist? ;(
Juist! ^O^.

Zo schattig: uurtje geleden stond de halve afdeling vh kinderdagverblijf te loeren naar Pippa die in de vensterbank zat. En toen riep ik: "Ik heb er nog 1" en zette ik Janneke erbij en toen waren ze helemaal door het dolle heen O+ :D.
Niet meer actief op Fok!
pi_86684249
Boksbal boksbal.. ik zoek naar een boksbal!

Vik & Coco hebben ooook PM... zelfde als ik vanmiddag aan de rest stuurde. ;)
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  Vis een optie? dinsdag 21 september 2010 @ 19:16:52 #5
70532 loveli
N
pi_86684349
Zo.
crap in = crap out
pi_86684427
Ik heb zin om lekker te eten vanavond :9
pi_86684487
Nieuw topic!

Wat ga je eten pief?

Ik ga eten: vis (koolvis) gestoofd met tomaten en venkel, risotto met kippenbouillon. Ben benieuwd.
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:22:20 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86684574
Ik heb brood gegeten, want Nachtwacht heeft zich in de stad al volgevreten.

Lijstje:

O: Brinta met banaan en kaneel (echt lekker :9)
T: appel
L: glas melk, twee boterhammen met hagelslag, twee boterhammen met ham, één boterham met cervelaatachtig iets.
D: vier boterhammen met smeerworst

:').
Niet meer actief op Fok!
pi_86684578
Weet ik niet, ik kan niet bij mijn keuken door de chaos :@ en ik heb geen zin om 'alleen' uit eten te gaan ;)
pi_86684593
XM, ik las het vanmiddag op het werk al, wat fijn!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:23:06 #11
236335 neen
schone schijn
pi_86684611
Lijstje:
O: 3 broodjes hagelslag :')
T: koffie
L: 4 broodjes pindakaas
T: appel, koffie
D: indisch
T: koffie, limonade

Zit echt bomvol hmmm niet zo geweldig
het lijkt niet wat het is
pi_86684646
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:14 schreef Swietje het volgende:
Boksbal boksbal.. ik zoek naar een boksbal!

Vik & Coco hebben ooook PM... zelfde als ik vanmiddag aan de rest stuurde. ;)
Ik wil ook best graag PM.

Verder moet je zodra je gekalmeerd bent een goed gesprek voeren met de medische staf. Je bent volwassen, je verbiedt hen (terecht) om verder jouw medische zaken te bedisselen met derden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_86684778
Je hebt PM, sigme. Wow, schrijven hier meer mensen mee dan ik dacht.
pi_86685064
ff lijstje droppen!

O: 2 volkoren boterhammen (1 kipfilet, 1 pindakaas)
L: 2 volkoren boterhammen (1 kipfilet, 1 30+ kaas)
A: gekookte aardappelen met jus, halve snitchel, peultjes en worteltjes
T: 2 speculaasjes
S: 1 uur cardio
pi_86685124
voor de helft geknipt/verknipt haar >>
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
eerder >>
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nog eerder>>
quote:
SPOILER
Ik ben denk ik niet ontevreden? Ik weet het eigenlijk niet :P Vind het wel grappig dat mijn hoofd niet meer zo verstopt is maarrr laagjes wil ik ook niet echt w/
Dus ik weet niet of ik het af moet laten knippen of het zo moet laten. Mijn eigen kapper vond het niet lelijk behalve 1 laag en verder geen lagen dat was wel vreemd.
pi_86685167
Ik vind dit 'verknipte' echt te leuk staan eigenlijk :@
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:38:33 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86685191
Ik wil ook weer eens naar de kappert. Weet iemand een goeie en goedkope in DH/Scheveningen?
Niet meer actief op Fok!
pi_86685415
Salon B is goed, dichtstbijzijnde zit in Rotterdam..
pi_86685450
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:38 schreef Swietje het volgende:
Ik vind dit 'verknipte' echt te leuk staan eigenlijk :@
Dank je! Maar ik ben er gewoon nog niet zo uit. Mijn ouders/BFF zagen het niet zo.
pi_86685632
Soort van naamtopic. :')

Ik vind je haar leuk PF! ^O^
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:52:09 #21
331 Merel
Be here now.
pi_86685759
Ik wil ook een PM! Maar ik heb geen eigen geheimen in de aanbieding. Volgens mij weten jullie het meeste wel, soms in wat beknopte vorm. Jullie weten in ieder geval meer van me dan een hoop vriendinnen IRL.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_86685763
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:55:55 #23
331 Merel
Be here now.
pi_86685946
Oh en net als Ewelina wil ik ook een vent. En ik weet ook al welke. Maar de meneer en ik hebben op dit moment nauwelijks contact omdat het missen dan alleen maar erger wordt. Ik moet echt over 'm heen zien te komen.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_86685987
O+ oh my O+

Iedereen die van Indiaas eten houdt, en dan speciaal van Kormagerechten:

Kip Korma Recept :9

zó geweldig lekker, echt precies zoals bij 't laatste restaurant in Wales waar we dit op hebben.. ik bleef eten... :9

Erbij zelfgemaakte naan met koriander/knoflook en Indiase Bloemkool. Echt aan te raden!

Dus.
Ja doei.
pi_86685995
oO<
Had ik net al gepost, maar uTorrent staat aan en dan loopt alles wel eens vast :') En niemand die mij zegt dat de nieuwe House en How I Met Your Mother al online staan }:|
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')