abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86696253
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D die van jou is vast zachtaardig ;)

En wat heeft die man een belachelijke hoeveelheid boeken geschreven!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dean_Koontz
Ja niet normaal he! Ik ben echt een fan, heb er al echt heel veel gelezen. Maar zit denk ik nog niet op de helft van zijn hele collectie, pff....
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:50:23 #155
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_86696284
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit is mijn laatste nachtdienst deze week, dus nee :7
Het was te proberen :P
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_86696317
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:50 schreef MissHobje het volgende:

Het was te proberen :P
:Y als ik werk doe ik het wel vaker voor mensen ;) Waarom moet je er zo vroeg uit?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:51:53 #157
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_86696342
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y als ik werk doe ik het wel vaker voor mensen ;) Waarom moet je er zo vroeg uit?
werk :o!
Mijn laatste 2 dan voor 3 weken :P
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_86696365
Stop trouwens eens over boeken....
Ik zou bijna weer beginnen te lezen, maar ik heb na de HAVO (boekenlijst) min of meer gezworen dat ik nooit meer zou lezen (al heb ik tijdens een weekje Spanje iets van 5000 pagina's gelezen).
Wat een fout systeem is die boekenlijst, BAH, ik las bijna continu, maar die lijst heeft me echt afgekickt.
"Never forget that only dead fish swim with the stream." -Malcolm Muggeridge
pi_86696452
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:51 schreef MissHobje het volgende:

[..]

werk :o!
Mijn laatste 2 dan voor 3 weken :P
Vakantie? Ruilen?
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:56:07 #160
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_86696488
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:54 schreef Zokunen het volgende:

[..]

Vakantie? Ruilen?
Idd dan vakantie *O*
En nee ik ruil niet, heb het hard nodig :P
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_86696493
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:52 schreef Zokunen het volgende:
Stop trouwens eens over boeken....
Ik zou bijna weer beginnen te lezen, maar ik heb na de HAVO (boekenlijst) min of meer gezworen dat ik nooit meer zou lezen (al heb ik tijdens een weekje Spanje iets van 5000 pagina's gelezen).
Wat een fout systeem is die boekenlijst, BAH, ik las bijna continu, maar die lijst heeft me echt afgekickt.
Ga lezen! Red mijn baan! Red de Nederlandse bibliotheken!
pi_86696558
Ik ben juist na mijn VWO examens heel erg veel gaan lezen :D Ik hoefde eindelijk niet op allerlei theoretische en saaie dingen in boeken te letten, maar kon gewoon voor mijn plezier en ontspanning een boek doornemen. Geweldig! Heb die zomer echt boeken verslonden! O+

Ik ben het dus wel met je eens dat boekenlijsten en verplicht lezen op middelbare scholen killing is, maar het zorgde bij mij juist voor veel meer lezen dan normaal ná de examens.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_86696623
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben juist na mijn VWO examens heel erg veel gaan lezen :D Ik hoefde eindelijk niet op allerlei theoretische en saaie dingen in boeken te letten, maar kon gewoon voor mijn plezier en ontspanning een boek doornemen. Geweldig! Heb die zomer echt boeken verslonden! O+

Ik ben het dus wel met je eens dat boekenlijsten en verplicht lezen op middelbare scholen killing is, maar het zorgde bij mij juist voor veel meer lezen dan normaal ná de examens.
Ik heb altijd gelezen, zo lang ik me kan herinneren. Vroeger ging ik na schooltijd op woensdagmiddag naar de bieb en net voor sluitingstijd was ik weer terug om weer een verse voorraad te halen.

Mijn dochter (bijna acht) leest niet. Ze heeft er een hekel aan. Taal is niet haar ding......... vreselijk vind ik het!
pi_86696640
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 23:56 schreef Tezz het volgende:

[..]

Ga lezen! Red mijn baan! Red de Nederlandse bibliotheken!
Het zal wel onder "kinderboeken" vallen maar ik heb alle Arendsoog boeken gelezen, alles van K. Norel en veel meer, maar na de boekenlijst heb ik enkel wat boeken van m'n zwager gelezen (in Spanje). De horror van de slechte Nederlandse literatuur.... (en middeleeuwse bagger moeten lezen)....
pi_86696702
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:00 schreef Tezz het volgende:

Ik heb altijd gelezen, zo lang ik me kan herinneren. Vroeger ging ik na schooltijd op woensdagmiddag naar de bieb en net voor sluitingstijd was ik weer terug om weer een verse voorraad te halen.

Mijn dochter (bijna acht) leest niet. Ze heeft er een hekel aan. Taal is niet haar ding......... vreselijk vind ik het!
Jammer is dat hè -O- Maar wie weet...ze is nog jong :) Ik verslond als kind ook al boeken hoor. Kan me nog herinneren dat er bepaalde baliemedewerksters in de bieb waren die het niet goed vonden als ik boeken van de volwassenafdeling leende (Agatha Christie bijv). Echt belachelijk vond en vind ik dat!
pi_86696707
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:00 schreef Zokunen het volgende:

[..]

Het zal wel onder "kinderboeken" vallen maar ik heb alle Arendsoog boeken gelezen, alles van K. Norel en veel meer, maar na de boekenlijst heb ik enkel wat boeken van m'n zwager gelezen (in Spanje). De horror van de slechte Nederlandse literatuur.... (en middeleeuwse bagger moeten lezen)....
Lezen moet vooral leuk zijn... Als je er geen plezier aan beleeft dan houdt het op natuurlijk! Maar misschien heb je gewoon niet goed genoeg gezocht naar een schrijver die echt bij je past !

Ik lees wel eens een literair hoogstandje, maar net zo vlot de Linda. of een chicklit. Of thrillers van Dean Koontz dus!
pi_86696736
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:00 schreef Tezz het volgende:

[..]

Ik kon al lezen voor ik naar groep 3 ging (autodidactisch), en Snelle Jelle, De Kameleon etc etc heb ik versleten. Die boekenlijst heeft voor mij echt elk plezier weggehaald.
pi_86696746
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jammer is dat hè -O- Maar wie weet...ze is nog jong :) Ik verslond als kind ook al boeken hoor. Kan me nog herinneren dat er bepaalde baliemedewerksters in de bieb waren die het niet goed vonden als ik boeken van de volwassenafdeling leende (Agatha Christie bijv). Echt belachelijk vond en vind ik dat!
Ha! Je moets eens weten hoeveel werk ik heb moeten verzetten om juist die regel te veranderen in onze bibliotheken! Poehee, het salesmeisje wat aangenomen was om de bieb 'te redden' van de oudbolligheid probeerde toch even zomaar de regel aan te passen dat jeugdleden ook romans mee mochten nemen............ maar het is gelukt! Ha! Bloed zweet en tranen!
pi_86696859
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:04 schreef Tezz het volgende:

Ha! Je moets eens weten hoeveel werk ik heb moeten verzetten om juist die regel te veranderen in onze bibliotheken! Poehee, het salesmeisje wat aangenomen was om de bieb 'te redden' van de oudbolligheid probeerde toch even zomaar de regel aan te passen dat jeugdleden ook romans mee mochten nemen............ maar het is gelukt! Ha! Bloed zweet en tranen!
Ik wilde ook geen rare alleen voor volwassenen geschikte boeken lenen, ik wilde gewoon spannende boeken lezen die wat beter waren geschreven dan 'Puk van de Petteflat' (ook erg leuk overigens :+ ). Dus je bent jong, intelligent en je wilt je verder ontwikkelen omdat je voor bent op je leeftijdsgenootjes en dan remmen ze dat in de bieb af :')

Geweldig dat je dat hebt weten te veranderen *O* Maa goed, het lijkt me ook wel een vastgeroest dogmatisch instituut waar het verleden wordt vastgeklampt in een tijdperk van snelle veranderingen en andere informatiewegen.
pi_86696884
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:04 schreef Tezz het volgende:

[..]

Lezen moet gewoon een vrijheid zijn, geen verplichting, in welke zin dan ook. Het was echt tof, ik mis het zelfs, mede omdat ik gaan tv heb op mijn slaapkamer, maar nee, die verplichting heeft voor mij echt permanente aversie gecreëerd.
pi_86696918
In mijn oude Utregse buurtje had ik op een gegeven moment het gevoel dat ik het allemaal al gelezen had :D
Was klein biebje :D
Nu weer klein biebje hier in B'daal en ik vind het zalig O+
  woensdag 22 september 2010 @ 00:09:53 #172
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_86696919
Lezen is leuk. Lezen is fijn. En boeken kopen is verslavend. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 22 september 2010 @ 00:10:41 #173
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_86696947
Maar wij zijn nog van de ouderwetse generatie die nog zonder plaatjesboeken en strips en games zijn opgegroeid. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_86696970
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wilde ook geen rare alleen voor volwassenen geschikte boeken lenen, ik wilde gewoon spannende boeken lezen die wat beter waren geschreven dan 'Puk van de Petteflat' (ook erg leuk overigens :+ ). Dus je bent jong, intelligent en je wilt je verder ontwikkelen omdat je voor bent op je leeftijdsgenootjes en dan remmen ze dat in de bieb af :')

Geweldig dat je dat hebt weten te veranderen *O* Maa goed, het lijkt me ook wel een vastgeroest dogmatisch instituut waar het verleden wordt vastgeklampt in een tijdperk van snelle veranderingen en andere informatiewegen.
We proberen wel echt te vernieuwen...... wij hebben net een gehele nieuw MT aangesteld die het retailprincipe in moet gaan voeren. De helft heeft al afgehaakt..... Toch is het heel erg moeilijk om het imago kwijt te raken. En ondertussen moeten we naar onze geldschieters (de gemeenten) onze tegenvallende uitleencijfers blijven verantwoorden..........

Het is dus niet hollen of stilstaan, maar gewoon iedere dag een uitdaging om deze mega zware marathon te blijven lopen! Ik hoop dat ik in 2011 nog een baan heb...........
pi_86697007
Wij hebben een nieuw inleversysteem Tezz, de inleverbalie is veranderd in een grote wand met een sleuf :')
BONK hoor je, als je je boeken erin laat glijden, kan toch niet goed zijn :N
pi_86697011
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:08 schreef Zokunen het volgende:

[..]

Lezen moet gewoon een vrijheid zijn, geen verplichting, in welke zin dan ook. Het was echt tof, ik mis het zelfs, mede omdat ik gaan tv heb op mijn slaapkamer, maar nee, die verplichting heeft voor mij echt permanente aversie gecreëerd.
Dan doe je jezelf te kort in mijn ogen en houd je vast aan principes die je wellicht moet laten varen...
pi_86697056
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:22 schreef Sarabi het volgende:
Weet je zeker dat het zo gaat werken?
Veelste veel mensen betalen voor de sportschool en gaan niet
Zoals ik :')
pi_86697063
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:09 schreef Bluezz het volgende:
In mijn oude Utregse buurtje had ik op een gegeven moment het gevoel dat ik het allemaal al gelezen had :D
Was klein biebje :D
Nu weer klein biebje hier in B'daal en ik vind het zalig O+
Maar door alle fusies de laatste jaren zijn ook kleine biebjes groot geworden! Door de fusie in onze regio hebben onze lezers online toegang tot de collectie van maar liefst 15 bibliotheken! En via zoek&boek zelfs tot de totale collectie in Nederland (maar dat kost geld)..... Postieve ontwikkeling vind ik!
  woensdag 22 september 2010 @ 00:15:16 #179
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_86697104
Wij hebben de laatste tijd nogal wat nieuwe marketingmensjes geplaatst bij ProBiblio.
Poef.....gone! ©golfer
pi_86697106
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:14 schreef Leintjeuh het volgende:
Zoals ik :')
Ik heb het na een jaar sponsoring ook maar opgegeven _O-
pi_86697119
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:12 schreef Bluezz het volgende:
Wij hebben een nieuw inleversysteem Tezz, de inleverbalie is veranderd in een grote wand met een sleuf :')
BONK hoor je, als je je boeken erin laat glijden, kan toch niet goed zijn :N
Lieve Bluezz, daar ligt aan de achterkant een mooi zacht bedje klaar hoor!
In bibliotheek Almere is het gaaf, daar hebben ze een lopende band met robot om de ingeleverde boeken weer terug in de bieb te brengen. Gaaf!
pi_86697138
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:15 schreef golfer het volgende:
Wij hebben de laatste tijd nogal wat nieuwe marketingmensjes geplaatst bij ProBiblio.
Dat is een partner. Daar ken ik heel wat mensen!
pi_86697148
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:14 schreef Tezz het volgende:

Maar door alle fusies de laatste jaren zijn ook kleine biebjes groot geworden! Door de fusie in onze regio hebben onze lezers online toegang tot de collectie van maar liefst 15 bibliotheken! En via zoek&boek zelfs tot de totale collectie in Nederland (maar dat kost geld)..... Postieve ontwikkeling vind ik!
Ja klopt, ik ben lid van http://www.bibliotheekduinrand.nl/index.php en als ik online of in de bieb iets intyp dat ik zoek krijg ik die 5 biebs in beeld waar je dan heen kan gaan of kan reserveren.
Ideaal ^O^
pi_86697168
Oh het gaat weer over mijn passie (lezen) en mijn werk (bibliotheken)......... maar ik moet naar bedje! Trusten schatjes!
pi_86697175
Ik heb tegenwoordig wel het idee dat bibliotheken allerlei nieuwe manieren bedenken om met hun tijd mee te gaan :Y Zoals dat ik deze week las dat bibliotheken een project hebben opgezet om wikipedia te verbeteren. Goed bezig!
pi_86697180
Bye :W
pi_86697190
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:10 schreef golfer het volgende:
Maar wij zijn nog van de ouderwetse generatie die nog zonder plaatjesboeken en strips en games zijn opgegroeid. ;)
Als je een boek van Arendsoog of K. Norel (auteur) kent MET plaatjes laat het me dan even weten, die ken ik dan nog niet :P Maar al met al weet ik eigenlijk wel dat mijn haat jegens lezen onjuist gericht is, maar op de havo verplicht worden bagger te lezen heeft het voor mij gewoon "verneukt".

"Snikken en Grimlachjes" "Van den vos Reinaarde" etc. etc. leuk voor neerlandica, maar doe dat normale mensen niet aan.
pi_86697192
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:16 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ja klopt, ik ben lid van http://www.bibliotheekduinrand.nl/index.php en als ik online of in de bieb iets intyp dat ik zoek krijg ik die 5 biebs in beeld waar je dan heen kan gaan of kan reserveren.
Ideaal ^O^
En binnen twee dagen (tenminste dat is bij ons) wordt het boek geleverd (indien leverbaar) in de bibliotheek van je keuze.......
pi_86697213
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:17 schreef Tezz het volgende:

En binnen twee dagen (tenminste dat is bij ons) wordt het boek geleverd (indien leverbaar) in de bibliotheek van je keuze.......
Nog niet geprobeerd, maar ga nou maar naar bedje, het komt goed :D :W
  woensdag 22 september 2010 @ 00:17:57 #190
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_86697215
Slaap lekker, Tezz. :W
We gooien nog een Herman den Blijker aan op de DVD-speler.
Poef.....gone! ©golfer
pi_86697256
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb tegenwoordig wel het idee dat bibliotheken allerlei nieuwe manieren bedenken om met hun tijd mee te gaan :Y Zoals dat ik deze week las dat bibliotheken een project hebben opgezet om wikipedia te verbeteren. Goed bezig!
Helaas moeten we wel. We redden het niet met uitlenen alleen sinds bol.com enzo........ Helaas gaat de bezuiniginggolf niet alleen ten koste van het uitlenen, maar ook ten koste van de supergoede leesbevorderingsprojecten die we op scholen doen.........

Shit ik moet echt naar bed. Morgen is het weer de hele dag bibliotheek voor mij, haha!
pi_86697276
Ja.

Trusten!
:W :Z
pi_86697360
Ik heb verder trouwens een hele hoge pet op van mijn middelbare school, een van de betere in mijn geboortestad (denk ik).

Maar een stugge boekenlijst, met alle klassiekers, maar geen vrijheid buiten de lijst....
pi_86697363
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:17 schreef golfer het volgende:
Slaap lekker, Tezz. :W
We gooien nog een Herman den Blijker aan op de DVD-speler.
Ik gooi ook nog even de buis aan. Even de kop leegmaken :P
  woensdag 22 september 2010 @ 00:23:19 #195
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_86697387
Lekker uit eten geweest met stipjes. Was weer gezellig. :)

Stipjesportemonnee :P w/
Confidence through competence
  woensdag 22 september 2010 @ 00:23:45 #196
55709 Stereotomy
pi_86697400
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:22 schreef Zokunen het volgende:
Ik heb verder trouwens een hele hoge pet op van mijn middelbare school, een van de betere in mijn geboortestad (denk ik).

Maar een stugge boekenlijst, met alle klassiekers, maar geen vrijheid buiten de lijst....
Hoe was het bij de doc, zokunen? :)
pi_86697440
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:23 schreef Stereotomy het volgende:
Hoe was het bij de doc, zokunen? :)
Zie hierboven :P

En wat een leuke portemonnee O+
  woensdag 22 september 2010 @ 00:25:25 #198
55709 Stereotomy
pi_86697446
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:13 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sam _O_ Lekker hoor :9
  woensdag 22 september 2010 @ 00:27:46 #199
55709 Stereotomy
pi_86697510
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zie hierboven :P

En wat een leuke portemonnee O+
Ja, ik kwam het al tegen even later bij het teruglezen :P Fijn dat de knobbels goedaardig zijn Zokunen ;)
  woensdag 22 september 2010 @ 00:29:19 #200
55709 Stereotomy
pi_86697553
Beetje aan het stressen hier, veel dingen die ik moet doen maar heb een abonnement op ToodleDo genomen die synct met m'n iPhone en het is wel te managen. :P

Ook zie ik dat ik veel geluk heb gehad op kamernet: alle vrijgekomen kamers na de ene die ik gekregen heb waren ongemeubileerd :P :@ w/
pi_86697568
quote:
Op woensdag 22 september 2010 00:27 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja, ik kwam het al tegen even later bij het teruglezen :P Fijn dat de knobbels goedaardig zijn Zokunen ;)
Dank je en ben inderdaad blij :P
pi_86697644
En nu nog even het meest zondige doen wat iemand die bang is om een knobbeltje, roken. En dan ga ik pitten, tot (over)morgen, druk druk druk :S
pi_86697738
Steer, ik ben op Keirsey.com aan het lezen en het is toch best leuk om ook over Ross daar te lezen. Het klopt ook zo ongelofelijk goed :D

quote:
The wall between Rationals and others is their view of others' stupidity and incompetence. If a Rational believes that another person is being illogical, irrational, or just plain stupid, they will not respond positively to anything they have to say.
:') oh zo waar _O-
  woensdag 22 september 2010 @ 00:40:06 #204
55709 Stereotomy
pi_86697803
Maar ook een valkuil, want wie is dan de Fool on the Hill? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')