Het is overigens echt een heel slechte scriptie. Een smet op mijn blazoen.quote:
Uit emancipatieoogpunt vind ik dat het aan de vrouwen en mannen zelf ligt dat in veel gevallen het de vrouw is die minder gaat werken of helemaal stopt. Op mijn werk was op een gegeven moment commotie over een vermeend vrouwonvriendelijke voorwaarde om naar een hogere salarisschaal te kunnen: de eis was (en is) een betrekkingsomvang van minimaal 0.72 FTE. Maar daar is niks vrouwonvriendelijks aan. Voor een man die 0,6 werkt geldt het net zo goed.quote:Op donderdag 23 september 2010 08:51 schreef Lienekien het volgende:
Uit emancipatieoogpunt word ik er niet blij van. Het zal in veel gevallen de vrouw zijn die minder gaat werken of helemaal stopt als die kosten zo omhoog gaan. En dan gaan we dus een beetje terug in de tijd.
Dat vind ik best 'n mooie cover, en daarom kocht ik destijds de cd. Nog nooit zo'n slaapverwekkende verzameling oneindig geneuzel gehoord.quote:
Ik herinner me de Cowboy Junkies ook als een nogal zeikerig bandje. Maar deze cover vind ik prachtig. Al is het natuurlijk de kracht van de song zelf, die het de uitvoerende artiest niet heel moeilijk maakt.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:48 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Dat vind ik best 'n mooie cover, en daarom kocht ik destijds de cd. Nog nooit zo'n slaapverwekkende verzameling oneindig geneuzel gehoord.
En als je dan zelf zwanger bent, een bevalling moet doorstaan en daarvan moet herstellen dan merk je ineens dat het een behoorlijke aanslag kan zijn op je werkcarrière. Het is in zulke tijden fijn als er een man is die voor de stabiliteit zorgt, maar het levert ook een ongelijke situatie op waar vaak maar lastig uit te komen is. Dat komt niet alleen door het werkaanbod, maar bijvoorbeeld ook doordat het lastig is kinderopvang geregeld te krijgen.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:47 schreef ShadyLane het volgende:
Uit emancipatieoogpunt vind ik dat het aan de vrouwen en mannen zelf ligt dat in veel gevallen het de vrouw is die minder gaat werken of helemaal stopt. Op mijn werk was op een gegeven moment commotie over een vermeend vrouwonvriendelijke voorwaarde om naar een hogere salarisschaal te kunnen: de eis was (en is) een betrekkingsomvang van minimaal 0.72 FTE. Maar daar is niks vrouwonvriendelijks aan. Voor een man die 0,6 werkt geldt het net zo goed.
Deerhunter is dan ook één van de beste bands van de afgelopen paar jaar!quote:Op donderdag 23 september 2010 11:00 schreef Ringo het volgende:
Met mijn splinternieuwe internetverbinding ben ik zo blij als een kind in de snoepwinkel. Gisteren weer es rondgehangen op 3voor12 en ik vond deze nieuwe plaat toch wel erg de moeite waard.
Nee.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:11 schreef Z het volgende:
Had je de zanger van Deerhunter al eens gezien Ringo?
[ afbeelding ]
Dat klinkt niet misselijk.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:22 schreef Ringo het volgende:
Hij lijdt aan het syndroom van Marfan, lees ik nu. (Waar ik overigens nog nooit van gehoord had.)
Ik ben met je eens dat het uiteindelijk een individuele keuze blijft van een stel. Maar de emancipatie van de samenleving is wel een factor. En die is (helaas) nog niet zo ver dat de individuele keuze écht op basis van gelijkwaardigheid gemaakt kan worden.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:47 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Uit emancipatieoogpunt vind ik dat het aan de vrouwen en mannen zelf ligt dat in veel gevallen het de vrouw is die minder gaat werken of helemaal stopt. Op mijn werk was op een gegeven moment commotie over een vermeend vrouwonvriendelijke voorwaarde om naar een hogere salarisschaal te kunnen: de eis was (en is) een betrekkingsomvang van minimaal 0.72 FTE. Maar daar is niks vrouwonvriendelijks aan. Voor een man die 0,6 werkt geldt het net zo goed.
Je weet er weer een mooie draai aan te geven Ringo!quote:Op donderdag 23 september 2010 09:31 schreef Ringo het volgende:
Het leven is een kaartenhuis. Rustig blijven ademen mensen, anders flikkert de hele donderse boel in elkaar.
Om het waarom te vinden kan je zowel linksaf als rechtsaf...quote:Op donderdag 23 september 2010 12:25 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom er bezuinigd moet worden lijkt me niet onbelangrijk in dit verhaal, Thisbe.
In mijn (en mane's) geval wel onbetaald he. Maar inderdaad, niemand van ons is genoodzaakt keihard te werken om te kunnen overleven. En de crisis houdt in dit land voor de meesten hooguit in dat ze wat minder ver op vakantie kunnen, wat minder vaak uit eten of een van beide auto's moeten wegdoen.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:20 schreef Thisbe het volgende:
En om toch even een moraliserend verhaaltje op te hangen: we hebben het maar goed in Nederland. Dit topic zit vol met niet al te hard werkende (semi)ambtenaren, die zomaar midden op de dag een beetje op internet rondhangen!
Ik zie nu dat ik de opmerking van Thisbe niet helemaal goed gelezen heb.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:49 schreef ShadyLane het volgende:
Voor luxe, Z. Om te kunnen overleven kon je met heel wat minder uren toe en da's in veel andere landen wel anders.
Ook dit vind ik flauw. Dat wil zeggen, als Z niet meer zijn vaste lasten zou kunnen betalen en om die reden zijn stadsappartement zou moeten verkopen om naar Noord te verhuizen dan zou dat een persoonlijk drama zijn. Vergeleken met de aan Aids stervende kindertjes in Afrika ongetwijfeld een klein drama, nochtans een drama.quote:Op donderdag 23 september 2010 13:49 schreef ShadyLane het volgende:
Voor luxe, Z. Om te kunnen overleven kon je met heel wat minder uren toe en da's in veel andere landen wel anders.
quote:Op donderdag 23 september 2010 14:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach mensen, over 80 jaar zijn we toch allemaal dood dus waarom deze discussie?
En persoonlijk relativisme, dan? Dat je gewoon blij bent met wat je zelf hebt?quote:Op donderdag 23 september 2010 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb al uitgelegd waarom dat flauw is: het relativeert persoonlijke drama's. Als er in een bepaalde sector een (noodzakelijk) massa-ontslag plaatsvindt, dan zou het ook heel flauw zijn om aan de hekken te gaan staan en de ontslagen medewerkers te vertellen dat dit nu eenmaal een onderdeel is van vooruitgang.
Ik heb bovendien een hekel aan relativisme omdat het ondermijnend en verlammend werkt. Waarom zou je je druk maken om de misstanden in eigen land als er elders zoveel ergere dingen gebeuren?
Zelfs wel binnen 40 jaar! Hoera!quote:Op donderdag 23 september 2010 14:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach mensen, over 80 jaar zijn we toch allemaal dood dus waarom deze discussie?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
quote:Op donderdag 23 september 2010 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben benieuwd. Als je er een pm aan zou willen wagen zou ik dat heel leuk vinden!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ga ik straks doen.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Als je er een pm aan zou willen wagen zou ik dat heel leuk vinden!
Ja, persoonlijk drama is dus een relatief begrip.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:55 schreef Ringo het volgende:
Ik ben het in zoverre met je eens dat relativisme geen middel moet zijn om anderen moreel de les te lezen. Je bepaalt immers zelf nog wel of je 's nachts wakker ligt van je ontslag, de dood van je poedel of een verhuizing naar Amsterdam-Noord. Maar ik ervaar dat relativisme wel als een prima methode om het mezelf wat minder lastig te maken.
Ga je gang.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:16 schreef mane het volgende:
Ik moet SL ook nog feliciteren, zie ik..
Gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 23 september 2010 15:27 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ga je gang.
Leuk, Lien, en dan dus niet in Muntendam he!
Ja, dat wordt nooit meer iets met onze volgende generatie inderdaad.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:33 schreef ShadyLane het volgende:
Kijk, in vergelijking met de situatie in Somalie is het niets, maar hier moet ik nou even van slikken:
"Ik heb het zelfde probleem, werk al 15 jaar als onderwijassistent ik sta ook regelmatig alleen voor de klas en doe nu ook al 3 jaar de ouderkamer en krijg de zelfde salaris.
Het is dat ik het werk heel erg leuk vindt anders ging ik wat anders doen."
Oh my.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:33 schreef ShadyLane het volgende:
Kijk, in vergelijking met de situatie in Somalie is het niets, maar hier moet ik nou even van slikken:
"Ik heb het zelfde probleem, werk al 15 jaar als onderwijassistent ik sta ook regelmatig alleen voor de klas en doe nu ook al 3 jaar de ouderkamer en krijg de zelfde salaris.
O o o. De gruwel.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:33 schreef ShadyLane het volgende:
Je inbox is vol.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Als je er een pm aan zou willen wagen zou ik dat heel leuk vinden!
Tegenwoordig doen ze ietsje meer. De bond heeft nu via de rechter afgedwongen dat iemand die "werkzaamheden deed die bij een hogere functie horen" hoger werd ingeschaald, ongetwijfeld terecht dat een vakbond het voor zo iemand opneemt, maar ze moeten natuurlijk gewoon niet voor de klas staan.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:56 schreef Lienekien het volgende:
Een onderwijassistent, die wast toch alleen de broodtrommeltjes om en veegt de lokalen aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |