abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 september 2010 @ 09:52:10 #184
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_86740113
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is overigens echt een heel slechte scriptie. Een smet op mijn blazoen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 23 september 2010 @ 10:47:03 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86741692
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_86741708
quote:
Op donderdag 23 september 2010 08:51 schreef Lienekien het volgende:
Uit emancipatieoogpunt word ik er niet blij van. Het zal in veel gevallen de vrouw zijn die minder gaat werken of helemaal stopt als die kosten zo omhoog gaan. En dan gaan we dus een beetje terug in de tijd.
Uit emancipatieoogpunt vind ik dat het aan de vrouwen en mannen zelf ligt dat in veel gevallen het de vrouw is die minder gaat werken of helemaal stopt. Op mijn werk was op een gegeven moment commotie over een vermeend vrouwonvriendelijke voorwaarde om naar een hogere salarisschaal te kunnen: de eis was (en is) een betrekkingsomvang van minimaal 0.72 FTE. Maar daar is niks vrouwonvriendelijks aan. Voor een man die 0,6 werkt geldt het net zo goed.
pi_86741738
quote:
Dat vind ik best 'n mooie cover, en daarom kocht ik destijds de cd. Nog nooit zo'n slaapverwekkende verzameling oneindig geneuzel gehoord.
  donderdag 23 september 2010 @ 10:53:50 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86741878
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:48 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Dat vind ik best 'n mooie cover, en daarom kocht ik destijds de cd. Nog nooit zo'n slaapverwekkende verzameling oneindig geneuzel gehoord.
Ik herinner me de Cowboy Junkies ook als een nogal zeikerig bandje. Maar deze cover vind ik prachtig. Al is het natuurlijk de kracht van de song zelf, die het de uitvoerende artiest niet heel moeilijk maakt.
pi_86742020
Ik hou ook wel van de Cowboy Junkies - de eerste twee elpees in ieder geval, maar de teerbeminde loopt gillend weg als ik het draai. Ze wordt er zelfs een beetje boos van, soms.
  donderdag 23 september 2010 @ 11:00:27 #190
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86742055
Met mijn splinternieuwe internetverbinding ben ik zo blij als een kind in de snoepwinkel. Gisteren weer es rondgehangen op 3voor12 en ik vond deze nieuwe plaat toch wel erg de moeite waard.
pi_86742282
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:47 schreef ShadyLane het volgende:

Uit emancipatieoogpunt vind ik dat het aan de vrouwen en mannen zelf ligt dat in veel gevallen het de vrouw is die minder gaat werken of helemaal stopt. Op mijn werk was op een gegeven moment commotie over een vermeend vrouwonvriendelijke voorwaarde om naar een hogere salarisschaal te kunnen: de eis was (en is) een betrekkingsomvang van minimaal 0.72 FTE. Maar daar is niks vrouwonvriendelijks aan. Voor een man die 0,6 werkt geldt het net zo goed.
En als je dan zelf zwanger bent, een bevalling moet doorstaan en daarvan moet herstellen dan merk je ineens dat het een behoorlijke aanslag kan zijn op je werkcarrière. Het is in zulke tijden fijn als er een man is die voor de stabiliteit zorgt, maar het levert ook een ongelijke situatie op waar vaak maar lastig uit te komen is. Dat komt niet alleen door het werkaanbod, maar bijvoorbeeld ook doordat het lastig is kinderopvang geregeld te krijgen.

Ik vind niet dat de rest van de samenleving hiervoor op moet draaien, maar ik erger me aan het onbegrip.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86742331
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:00 schreef Ringo het volgende:
Met mijn splinternieuwe internetverbinding ben ik zo blij als een kind in de snoepwinkel. Gisteren weer es rondgehangen op 3voor12 en ik vond deze nieuwe plaat toch wel erg de moeite waard.
Deerhunter is dan ook één van de beste bands van de afgelopen paar jaar!

Ik ben er achter gekomen dat je de 3voor12 platen, als je de link bewaard, kan blijven beluisteren. Dus ook als ze niet meer op de luisterpaal pagina staan.

Bewijs:
http://3voor12.vpro.nl/sp(...)luisterpaal.43875122

Mijn favoriete plaat van dit moment.
Aldus.
pi_86742401
Had je de zanger van Deerhunter al eens gezien Ringo?
Aldus.
pi_86742519
Lekker slank.
pi_86742584
Het is een held.
Aldus.
  donderdag 23 september 2010 @ 11:18:46 #196
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86742589
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:11 schreef Z het volgende:
Had je de zanger van Deerhunter al eens gezien Ringo?
[ afbeelding ]
Nee. :{.
pi_86742631
Ik ga zijn foto op mijn koelkast plakken.
  donderdag 23 september 2010 @ 11:21:16 #198
11923 I.R.Baboon
pi_86742674
Toevallig had ik net gisteravond naar Deerhunter geluisterd, omdat het getipt werd door een 20-jarige kennis van me (die natuurlijk veel hipper is dan ik).

De eerste nummers deden me erg aan Flaming Lips/ Mercury Rev denken, maar later hoorde ik ook wel wat dingen die bijna voor The Strokes doorkonden. Niet onaardig (maar toch ben ik nog steeds enthousiaster over The Fall en XTC)
  donderdag 23 september 2010 @ 11:22:34 #199
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86742715
Hij lijdt aan het syndroom van Marfan, lees ik nu. (Waar ik overigens nog nooit van gehoord had.)
  donderdag 23 september 2010 @ 11:24:05 #200
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86742761
Die foto van Z doet me een beetje aan de foto van k_man denken.
pi_86743002
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:22 schreef Ringo het volgende:
Hij lijdt aan het syndroom van Marfan, lees ik nu. (Waar ik overigens nog nooit van gehoord had.)
Dat klinkt niet misselijk.
  donderdag 23 september 2010 @ 11:45:30 #202
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86743464
quote:
Op donderdag 23 september 2010 10:47 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat het uiteindelijk een individuele keuze blijft van een stel. Maar de emancipatie van de samenleving is wel een factor. En die is (helaas) nog niet zo ver dat de individuele keuze écht op basis van gelijkwaardigheid gemaakt kan worden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_86744677
quote:
Op donderdag 23 september 2010 09:31 schreef Ringo het volgende:
Het leven is een kaartenhuis. Rustig blijven ademen mensen, anders flikkert de hele donderse boel in elkaar.
Je weet er weer een mooie draai aan te geven Ringo!

En ik begrijp je ergenis wel Claudia, maar er moet nu eenmaal bezuinigd worden (insert politiek verhaal).
Wat die opvang betreft vind ik dat we snel naar het Engelse model moeten, daar is naschoolse opvang doodnormaal. Kinderen gaan na schooltijd naar muziekles of sport, en dat is dan bij de school. Om zes uur komen ze thuis: keurig in hun uniformpjes. Bij die scholen heb je ook opvang voor de kleintjes overigens.

En om toch even een moraliserend verhaaltje op te hangen: we hebben het maar goed in Nederland. Dit topic zit vol met niet al te hard werkende (semi)ambtenaren, die zomaar midden op de dag een beetje op internet rondhangen!
Zo, nu ga ik even slapen.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_86744836
Waarom er bezuinigd moet worden lijkt me niet onbelangrijk in dit verhaal, Thisbe.

[ Bericht 19% gewijzigd door Claudia_x op 23-09-2010 12:31:01 ]
pi_86745358
Het is natuurlijk ook bijna ondoenlijk om niet vooral vanuit je eigen stokpaardjes te spreken. Ik wind me momenteel nogal op over de rookgordijnen die OCW optrekt om het tekort aan gediplomeerde leraren te maskeren (iemand die nog niet gediplomeerd is telt tegenwoordig in de tabelletjes wel mee voor het percentage "gekwalificeerde docenten"). Maar zat ik niet zo dicht bij het vuur en werkte ik als IT-er of als slager ofzo, dan zou het me nauwelijks bezighouden.
pi_86745606
Dat lijkt me ook logisch, want je ziet dat beleid consequenties heeft. Op mijn universiteit heeft één bezuinigingsmaatregel een heel nare invloed gehad op de scriptiebegeleiding. Wij kregen van het ene op het andere jaar nog maar de helft van het aantal begeleidingsuren per student. Collega's gaan daar verschillend mee om: de een geeft minder begeleiding en de ander doet wat hij altijd deed maar krijgt er maar de helft voor betaald. De kwaliteit van het onderwijs raakt steeds meer afhankelijk van individuen zo.
  donderdag 23 september 2010 @ 12:50:48 #207
11923 I.R.Baboon
pi_86745673
Mijn persoonlijke irritatie is de europese subsidieverantwoording. Aan de andere kant had ik geen opdracht gehad als die wel praktisch en normaal geweest was, dus eigenlijk moet ik dan ook weer niet zeuren.
  donderdag 23 september 2010 @ 13:13:08 #208
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_86746429
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:25 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom er bezuinigd moet worden lijkt me niet onbelangrijk in dit verhaal, Thisbe.
Om het waarom te vinden kan je zowel linksaf als rechtsaf...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_86747566
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:20 schreef Thisbe het volgende:
En om toch even een moraliserend verhaaltje op te hangen: we hebben het maar goed in Nederland. Dit topic zit vol met niet al te hard werkende (semi)ambtenaren, die zomaar midden op de dag een beetje op internet rondhangen!
In mijn (en mane's) geval wel onbetaald he. Maar inderdaad, niemand van ons is genoodzaakt keihard te werken om te kunnen overleven. En de crisis houdt in dit land voor de meesten hooguit in dat ze wat minder ver op vakantie kunnen, wat minder vaak uit eten of een van beide auto's moeten wegdoen.
pi_86747687
Ik werk me anders een slag in de rondte.
Aldus.
pi_86747741
Voor luxe, Z. Om te kunnen overleven kon je met heel wat minder uren toe en da's in veel andere landen wel anders.
  donderdag 23 september 2010 @ 14:14:47 #212
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86748671
pi_86748747
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:49 schreef ShadyLane het volgende:
Voor luxe, Z. Om te kunnen overleven kon je met heel wat minder uren toe en da's in veel andere landen wel anders.
Ik zie nu dat ik de opmerking van Thisbe niet helemaal goed gelezen heb.
Aldus.
pi_86749442
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:49 schreef ShadyLane het volgende:
Ook dit vind ik flauw. Dat wil zeggen, als Z niet meer zijn vaste lasten zou kunnen betalen en om die reden zijn stadsappartement zou moeten verkopen om naar Noord te verhuizen dan zou dat een persoonlijk drama zijn. Vergeleken met de aan Aids stervende kindertjes in Afrika ongetwijfeld een klein drama, nochtans een drama.
  donderdag 23 september 2010 @ 14:41:47 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86749550
Waarom is dat flauw, Claudia? Je mag je beklag van mij gerust doen, maar het is niet zo gek om je ook te bedenken dat we het best heel goed hebben.
pi_86749888
Ik heb al uitgelegd waarom dat flauw is: het relativeert persoonlijke drama's. Als er in een bepaalde sector een (noodzakelijk) massa-ontslag plaatsvindt, dan zou het ook heel flauw zijn om aan de hekken te gaan staan en de ontslagen medewerkers te vertellen dat dit nu eenmaal een onderdeel is van vooruitgang.

Ik heb bovendien een hekel aan relativisme omdat het ondermijnend en verlammend werkt. Waarom zou je je druk maken om de misstanden in eigen land als er elders zoveel ergere dingen gebeuren?
  donderdag 23 september 2010 @ 14:51:56 #217
11923 I.R.Baboon
pi_86749918
Ach mensen, over 80 jaar zijn we toch allemaal dood dus waarom deze discussie?
pi_86749983
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
  donderdag 23 september 2010 @ 14:55:46 #219
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86750087
Ik ben het in zoverre met je eens dat relativisme geen middel moet zijn om anderen moreel de les te lezen. Je bepaalt immers zelf nog wel of je 's nachts wakker ligt van je ontslag, de dood van je poedel of een verhuizing naar Amsterdam-Noord. Maar ik ervaar dat relativisme wel als een prima methode om het mezelf wat minder lastig te maken.
  donderdag 23 september 2010 @ 14:55:56 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86750093
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb al uitgelegd waarom dat flauw is: het relativeert persoonlijke drama's. Als er in een bepaalde sector een (noodzakelijk) massa-ontslag plaatsvindt, dan zou het ook heel flauw zijn om aan de hekken te gaan staan en de ontslagen medewerkers te vertellen dat dit nu eenmaal een onderdeel is van vooruitgang.

Ik heb bovendien een hekel aan relativisme omdat het ondermijnend en verlammend werkt. Waarom zou je je druk maken om de misstanden in eigen land als er elders zoveel ergere dingen gebeuren?
En persoonlijk relativisme, dan? Dat je gewoon blij bent met wat je zelf hebt?

( O+ )
  donderdag 23 september 2010 @ 14:57:17 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86750147
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zelfs wel binnen 40 jaar! Hoera! *O*
pi_86750235
Ik vind mezelf over het algemeen een tevreden mens, Lienekien. Ik denk dat dat een prima grondhouding is, maar ik ben er ook blij om dat ik een sterk rechtvaardigheidsgevoel heb. Wel moet ik bekennen dat dit een van de redenen is dat ik het nieuws en discussie daarover in het dagelijks leven zoveel mogelijk vermijd. Ik ben een gelukkiger mens als ik op kan gaan in mijn kleine sores en het politieke negeer.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:03:12 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86750372
Herkenbaar.

Ik ben vandaag ook wel in een extra blije stemming. Is ook niet helemaal representatief.
pi_86750497
Is er bijzondere reden toe?
  donderdag 23 september 2010 @ 15:06:43 #225
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86750515
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:06 schreef Claudia_x het volgende:
Is er bijzondere reden toe?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86750554
Ik ben vandaag met Ivan in bad geweest. Dat maakt mij blij. O+

Ineens bedacht ik hoe snel het gebeurd kan zijn, uitglijden, hoofdje onder water, enzovoort enzovoort. Ik heb de gedachte maar snel uit mijn hoofd gezet en heb een liedje ingezet. Works like a charm.
pi_86750615
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*

Ik ben benieuwd. Als je er een pm aan zou willen wagen zou ik dat heel leuk vinden!
pi_86750633
Lienekien, wat tof!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:09:52 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86750637
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

*O*

Ik ben benieuwd. Als je er een pm aan zou willen wagen zou ik dat heel leuk vinden!
Ga ik straks doen.
pi_86750860
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:55 schreef Ringo het volgende:
Ik ben het in zoverre met je eens dat relativisme geen middel moet zijn om anderen moreel de les te lezen. Je bepaalt immers zelf nog wel of je 's nachts wakker ligt van je ontslag, de dood van je poedel of een verhuizing naar Amsterdam-Noord. Maar ik ervaar dat relativisme wel als een prima methode om het mezelf wat minder lastig te maken.
Ja, persoonlijk drama is dus een relatief begrip. :D .

Relativisme is voor mij echt niet hetzelfde als je schouders ophalen over het leed naast de deur, Claudia. Ook staat relativering niet gelijk aan cynisme. Voor mij staat relativering voor beschouwend zijn en dingen in een grotere context of breder perspectief kunnen plaatsen en ook het gebruik van (zelf)spot hoort daarbij. Ik zie dat als iets positiefs. Als je dat alleen maar doet, is het natuurlijk niet gezond maar mensen die totaal niet kunnen relativeren zijn naar mijn beleving ook niet erg prettig in de omgang.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_86750930
Leuk voor jullie, Lienekien.

Ik moet SL ook nog feliciteren, zie ik. :* .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_86751041
Ik ga even kijken of Ivan het nog doet.
pi_86751358
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:16 schreef mane het volgende:
Ik moet SL ook nog feliciteren, zie ik. :* .
Ga je gang.

Leuk, Lien, en dan dus niet in Muntendam he!
  donderdag 23 september 2010 @ 15:29:58 #234
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86751460
pi_86751595
Kijk, in vergelijking met de situatie in Somalie is het niets, maar hier moet ik nou even van slikken:

"Ik heb het zelfde probleem, werk al 15 jaar als onderwijassistent ik sta ook regelmatig alleen voor de klas en doe nu ook al 3 jaar de ouderkamer en krijg de zelfde salaris.
Het is dat ik het werk heel erg leuk vindt anders ging ik wat anders doen."
  donderdag 23 september 2010 @ 15:49:02 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86752210
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:27 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ga je gang.

Leuk, Lien, en dan dus niet in Muntendam he!
Gefeliciteerd!!! *O*

Nee, we blijven lekker in Stad. :P
  donderdag 23 september 2010 @ 15:51:02 #237
11923 I.R.Baboon
pi_86752285
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:33 schreef ShadyLane het volgende:
Kijk, in vergelijking met de situatie in Somalie is het niets, maar hier moet ik nou even van slikken:

"Ik heb het zelfde probleem, werk al 15 jaar als onderwijassistent ik sta ook regelmatig alleen voor de klas en doe nu ook al 3 jaar de ouderkamer en krijg de zelfde salaris.

Ja, dat wordt nooit meer iets met onze volgende generatie inderdaad.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:51:52 #238
11923 I.R.Baboon
pi_86752331
Straks is iMax 16 en dan kan ie nog niet fatsoenlijk spellen, terwijl het een hyperintelligent kind is, maar gewoon omdat niemand meer weet hoe het moet.

Maar goed, dan moet ie maar gewoon verslaafd geraken aan het één of ander.
pi_86752332
quote:

Oh my.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:55:21 #240
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86752472
quote:

O o o. De gruwel.
  donderdag 23 september 2010 @ 15:56:03 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86752492
Een onderwijassistent, die wast toch alleen de broodtrommeltjes om en veegt de lokalen aan?
  donderdag 23 september 2010 @ 16:03:02 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86752741
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

*O*

Je inbox is vol.
pi_86753091
Mag ik ook een pm, of woon ik te dichtbij? :P.
pi_86753237
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:56 schreef Lienekien het volgende:
Een onderwijassistent, die wast toch alleen de broodtrommeltjes om en veegt de lokalen aan?
Tegenwoordig doen ze ietsje meer. De bond heeft nu via de rechter afgedwongen dat iemand die "werkzaamheden deed die bij een hogere functie horen" hoger werd ingeschaald, ongetwijfeld terecht dat een vakbond het voor zo iemand opneemt, maar ze moeten natuurlijk gewoon niet voor de klas staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')