Nog altijd toleranter dan in andere landen...kun je nagaan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:50 schreef HansvD het volgende:
[..]
Ja, en? Wat ik alleen wel aangeven is dat er heel veel verborgen weerstand tegen homos is. Nederlanders zijn lang niet zo tollerant als dat er vaak wordt aangenomen.
Op die manier. Inderdaad, Nederlanders zijn helemaal niet tolerant. Toch vind ik het wel prettig dat Nederland als land bepaalde rechten in de grondwet verankerd heeft en er werk van maakt om discriminatie op alle gebieden zoveel mogelijk te stoppen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:50 schreef HansvD het volgende:
[..]
Ja, en? Wat ik alleen wel aangeven is dat er heel veel verborgen weerstand tegen homos is. Nederlanders zijn lang niet zo tollerant als dat er vaak wordt aangenomen.
Het is zeker heel fijn dat de wet achter je staat. Maar persoonlijk voel ik me bijv in New York veel veiliger om open en out over straat te gaan dan hier. Mensen accepteren je gewoon blindelings!quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op die manier. Inderdaad, Nederlanders zijn helemaal niet tolerant. Toch vind ik het wel prettig dat Nederland als land bepaalde rechten in de grondwet verankerd heeft en er werk van maakt om discriminatie op alle gebieden zoveel mogelijk te stoppen.
Bepaalde Amerikaanse steden zijn inderdaad veel toleranter dan Amsterdam, die dat beeld wel altijd naar buiten brengt. Toch jammer.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:01 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Het is zeker heel fijn dat de wet achter je staat. Maar persoonlijk voel ik me bijv in New York veel veiliger om open en out over straat te gaan dan hier. Mensen accepteren je gewoon blindelings!
Hier in A'dam laatst nog meegelopen met de demonstratie tegen anti homo geweld. We kregen dingen naar ons hoofd gegooid (woorden en spullen) en er waren meerdere kleine incidenten. Dat getuigt van gebrek aan tolerantie. Niemand deed ook iets hoor, dat ook nog eens.
Dat geloof ik zo dat het wat dat aangaat beter is daar. Sowieso schijnt de VS behoorlijk vrij te zijn.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:01 schreef Qebbel het volgende:
Het is zeker heel fijn dat de wet achter je staat. Maar persoonlijk voel ik me bijv in New York veel veiliger om open en out over straat te gaan dan hier. Mensen accepteren je gewoon blindelings!
Dat laatste is helaas ook weer typisch Nederlands.quote:Hier in A'dam laatst nog meegelopen met de demonstratie tegen anti homo geweld. We kregen dingen naar ons hoofd gegooid (woorden en spullen) en er waren meerdere kleine incidenten. Dat getuigt van gebrek aan tolerantie. Niemand deed ook iets hoor, dat ook nog eens.
Mwoah de steden zeker, de dorpen absoluut niet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat geloof ik zo dat het wat dat aangaat beter is daar. Sowieso schijnt de VS behoorlijk vrij te zijn.
[..]
Dat laatste is helaas ook weer typisch Nederlands.
Klopt, terwijl je daar nooit de wet achter je hebt. Wat dat betreft woon ik liever in NL. Homo's in Amerika strijden voor gelijkenis en acceptatie door de staat, wij strijden voor acceptatie door onze medeburgers. Weet niet wat lastiger is...quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:03 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Bepaalde Amerikaanse steden zijn inderdaad veel toleranter dan Amsterdam, die dat beeld wel altijd naar buiten brengt. Toch jammer.
Volgens mij zijn dorpen nog achterlijker m.b.t. homofobie en open minded mensen vandaar dat deze vaak later ook verhuizen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:06 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Mwoah de steden zeker, de dorpen absoluut niet.
Het gaat sowieso wel een beetje hand in hand. Als er helemaal geen steun van medeburgers is, zal de wet niet aangepast worden. Aan de andere kant zullen veel medeburgers pas iets gaan accepteren wanneer het zo geregeld is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:06 schreef Qebbel het volgende:
Klopt, terwijl je daar nooit de wet achter je hebt. Wat dat betreft woon ik liever in NL. Homo's in Amerika strijden voor gelijkenis en acceptatie door de staat, wij strijden voor acceptatie door onze medeburgers. Weet niet wat lastiger is...
Ik heb een tijdje in een Amerikaans dorp gewoond, en de mensen waren daar toch echt nogal narrowminded, niet alleen over homoseksualiteit, maar over alles wat anders was.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:10 schreef Drakire het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dorpen nog achterlijker m.b.t. homofobie en open minded mensen vandaar dat deze vaak later ook verhuizen.
Of is dit wat het stereotype wil en zit ik er helemaal naast?
quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Waarbij ik me wel afvraag of er naast schijntolerantie niet ook schijnfobie aanwezig is. Want het is in de groepen die jij noemt (waar laten we eerlijk zijn het macho hanatjes gedrag vaak boventoon voert) natuurlijk niet stoer om te zeggen dat je het niet smerig vind, of dat het je koud laat.
In hoeverre zijn degenen die meeroepen "Gaaadverdamme smerig" dat aan het roepen omdat de rest het ook roept en het gewoon niet stoer is om te zeggen "Homo's, niks mis mee" (En ik bedoel nog niet eens degenen die het zelf stiekem zijn). Tolerantie is in "die kringen" misschien niet altijd even stoer.
Dus naast schijntolerantie (ik zeg maar dat ik het accepteer anders ben ik eeen nazi) bestaat er net zo goed de andere kant (ik kots maar ff mee, want anders noemen ze mij dadelijk nog nicht of watje).
quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:02 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik denk dat er veel schijnfobie is onder de macho's. Mijn pa werkt ook in de bouw en zit dus ook in de schaftkeet (jaja, ik stam van tokkies af), maar heeft echt totaal niks tegen homo's. Mijn beste vriend van vroeger is homo, die kwam vaak genoeg bij ons slapen en daar hadden mijn ouders echt geen problemen mee. Zover ik weet hebben de collega's van mijn vader ook geen problemen met homo's, maar vinden ze anale seks gewoon smerig. Nou, dat vind ik ook.
Wij hebben in het dorp waar ik vandaan kom eeen heus restaurant/cafe met een regenboogvlag, gerund door 2 homo's, die best wel door veel mensen op handen gedragen worden. Het is dus niet altijd zo.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:10 schreef Drakire het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dorpen nog achterlijker m.b.t. homofobie en open minded mensen vandaar dat deze vaak later ook verhuizen.
Of is dit wat het stereotype wil en zit ik er helemaal naast?
Nouwjah, helemaal niet tolerant vind ik nogal sterk uitgedrukt. Want wat is tolerant? Iets tolereren impliceert feitelijk dat je iets toestaat waar je het in principe niet mee eens bent, maar het toch door de vingers ziet. Die houding hebben Nederlanders zeker, niet alleen richting Homoseksualiteit. Het "je moet doen wat je wilt zolang ik er maar geen last van heb".quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op die manier. Inderdaad, Nederlanders zijn helemaal niet tolerant. Toch vind ik het wel prettig dat Nederland als land bepaalde rechten in de grondwet verankerd heeft en er werk van maakt om discriminatie op alle gebieden zoveel mogelijk te stoppen.
Probleem is dat die "last" (het handen vasthouden, een bescheiden kus, veel meer kom je in het dagelijks leven écht niet tegen) volledig stompzinnig is, omdat het dingen zijn die hetero's net zo hard doen, en omdat je er eigenlijk als je je met je eigen zaken bemoeit totaal geen problemen opleveren als je ze tegenkomt.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:04 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nouwjah, helemaal niet tolerant vind ik nogal sterk uitgedrukt. Want wat is tolerant? Iets tolereren impliceert feitelijk dat je iets toestaat waar je het in principe niet mee eens bent, maar het toch door de vingers ziet. Die houding hebben Nederlanders zeker, niet alleen richting Homoseksualiteit. Het "je moet doen wat je wilt zolang ik er maar geen last van heb".
Dan blijft de vraag "wat is last?" Last kan in dit geval dus ook hand in hand op straat lopen zijn, of zoenen en plein publique, of in je leren broek op een boot in de herengracht. Die grens ligt dan voor iedereen weer anders. En even bot gezegd: je wijkt als homoseksueel nou eenmaal af van een bepaalde norm (hetero) en er zullen altijd mensen zijn die alleen daarom al last van je zullen hebben. Eén van de 'geneugten' van het homo zijn denk ik.
Tolerantie gaat in veel gevallen denk ik maar net zo ver als mensen er enige sociale verplichting toe voelen. Schone schijn, dus.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:04 schreef AgLarrr het volgende:
Nouwjah, helemaal niet tolerant vind ik nogal sterk uitgedrukt. Want wat is tolerant? Iets tolereren impliceert feitelijk dat je iets toestaat waar je het in principe niet mee eens bent, maar het toch door de vingers ziet. Die houding hebben Nederlanders zeker, niet alleen richting Homoseksualiteit. Het "je moet doen wat je wilt zolang ik er maar geen last van heb".
Dan blijft de vraag "wat is last?" Last kan in dit geval dus ook hand in hand op straat lopen zijn, of zoenen en plein publique, of in je leren broek op een boot in de herengracht. Die grens ligt dan voor iedereen weer anders. En even bot gezegd: je wijkt als homoseksueel nou eenmaal af van een bepaalde norm (hetero) en er zullen altijd mensen zijn die alleen daarom al last van je zullen hebben. Eén van de 'geneugten' van het homo zijn denk ik.
Mwah, pro-homo. Mensen willen gewoon gerespecteerd worden..quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:33 schreef laforest het volgende:
Hmm ik denk niet dat al die mensen homofoob zijn. Kijk van mij mag je homo zijn, maar val mij er niet mee lastig. Ik heb niks tegen homo's maar ik ben ook niet voor. Het interessert me gewoon geen zak. Wat mij zo stoort is dat men als het ware op probeer te dringen dat je pro-homo bent. Als een soort van moeten.
Daar wringt de schoen. De een vindt lastigvallen als je de homo's mannen in weinig verhullende kleding ziet, de ander vindt het al lastigvallen als je (zoals Qebbel in het vorige topic schreef) in een restaurant de hand van je vriend/vriendin vastpakt en die zachtjes streelt (de hand dan hequote:Op dinsdag 21 september 2010 16:33 schreef laforest het volgende:
Hmm ik denk niet dat al die mensen homofoob zijn. Kijk van mij mag je homo zijn, maar val mij er niet mee lastig.
Hmm nou ik ervaar dat van je verwacht wordt dat je pro-homo bent. Je kunt ook persoonlijk homoseksualiteit niks vinden en toch die mensen respecteren. Dit is dan ineens niet voldoende.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:36 schreef Onverstoorbaar het volgende:
[..]
Mwah, pro-homo. Mensen willen gewoon gerespecteerd worden..
Dus je stelt scheiding in het openbare leven voor?quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:37 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Daar wringt de schoen. De een vindt lastigvallen als je de homo's mannen in weinig verhullende kleding ziet, de ander vindt het al lastigvallen als je (zoals Qebbel in het vorige topic schreef) in een restaurant de hand van je vriend/vriendin vastpakt en die zachtjes streelt (de hand dan he).
Dan zou ik het net zo lief om willen draaien, van mij mag je best "anti"-homo zijn (liever niet, maar als het niet anders kan...), als ik er maar geen last van heb.
Wat wordt er volgens jou dan nog meer van jou verwacht, om voor 'pro-homo' door te gaan?quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Hmm nou ik ervaar dat van je verwacht wordt dat je pro-homo bent. Je kunt ook persoonlijk homoseksualiteit niks vinden en toch die mensen respecteren. Dit is dan ineens niet voldoende.
Zoiets kan je helemaal niet controleren en zegt wat over de waarnemer. Bovendien bestaat schijntolerantie enkel wanneer men in het geheim niet tolereert. Wat jij benoemt is gewoon tolerantie, alleen vind je hun redenen niet zuiver. Daar zou ik me momenteel nou geen zorgen over maken met zoveel religies die homo's openlijk discrimineren.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tolerantie gaat in veel gevallen denk ik maar net zo ver als mensen er enige sociale verplichting toe voelen. Schone schijn, dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |