abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86674749
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:50 schreef HansvD het volgende:

[..]

Ja, en? Wat ik alleen wel aangeven is dat er heel veel verborgen weerstand tegen homos is. Nederlanders zijn lang niet zo tollerant als dat er vaak wordt aangenomen.
Nog altijd toleranter dan in andere landen...kun je nagaan. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 21-09-2010 15:02:09 ]
pi_86674801
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:50 schreef HansvD het volgende:

[..]

Ja, en? Wat ik alleen wel aangeven is dat er heel veel verborgen weerstand tegen homos is. Nederlanders zijn lang niet zo tollerant als dat er vaak wordt aangenomen.
Op die manier. Inderdaad, Nederlanders zijn helemaal niet tolerant. Toch vind ik het wel prettig dat Nederland als land bepaalde rechten in de grondwet verankerd heeft en er werk van maakt om discriminatie op alle gebieden zoveel mogelijk te stoppen.
  dinsdag 21 september 2010 @ 15:01:51 #3
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86674972
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op die manier. Inderdaad, Nederlanders zijn helemaal niet tolerant. Toch vind ik het wel prettig dat Nederland als land bepaalde rechten in de grondwet verankerd heeft en er werk van maakt om discriminatie op alle gebieden zoveel mogelijk te stoppen.
Het is zeker heel fijn dat de wet achter je staat. Maar persoonlijk voel ik me bijv in New York veel veiliger om open en out over straat te gaan dan hier. Mensen accepteren je gewoon blindelings!

Hier in A'dam laatst nog meegelopen met de demonstratie tegen anti homo geweld. We kregen dingen naar ons hoofd gegooid (woorden en spullen) en er waren meerdere kleine incidenten. Dat getuigt van gebrek aan tolerantie. Niemand deed ook iets hoor, dat ook nog eens.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  dinsdag 21 september 2010 @ 15:02:29 #4
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86674995
O oeps, had zelf ook al een deel 2 aangemaakt :@
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_86675028
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:01 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Het is zeker heel fijn dat de wet achter je staat. Maar persoonlijk voel ik me bijv in New York veel veiliger om open en out over straat te gaan dan hier. Mensen accepteren je gewoon blindelings!

Hier in A'dam laatst nog meegelopen met de demonstratie tegen anti homo geweld. We kregen dingen naar ons hoofd gegooid (woorden en spullen) en er waren meerdere kleine incidenten. Dat getuigt van gebrek aan tolerantie. Niemand deed ook iets hoor, dat ook nog eens.
Bepaalde Amerikaanse steden zijn inderdaad veel toleranter dan Amsterdam, die dat beeld wel altijd naar buiten brengt. Toch jammer.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_86675088
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:01 schreef Qebbel het volgende:

Dat geloof ik zo dat het wat dat aangaat beter is daar. Sowieso schijnt de VS behoorlijk vrij te zijn.

quote:
Dat laatste is helaas ook weer typisch Nederlands. :')
pi_86675131
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat geloof ik zo dat het wat dat aangaat beter is daar. Sowieso schijnt de VS behoorlijk vrij te zijn.
[..]

Dat laatste is helaas ook weer typisch Nederlands. :')
Mwoah de steden zeker, de dorpen absoluut niet.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  dinsdag 21 september 2010 @ 15:06:47 #8
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_86675139
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:03 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Bepaalde Amerikaanse steden zijn inderdaad veel toleranter dan Amsterdam, die dat beeld wel altijd naar buiten brengt. Toch jammer.
Klopt, terwijl je daar nooit de wet achter je hebt. Wat dat betreft woon ik liever in NL. Homo's in Amerika strijden voor gelijkenis en acceptatie door de staat, wij strijden voor acceptatie door onze medeburgers. Weet niet wat lastiger is...
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  dinsdag 21 september 2010 @ 15:10:36 #9
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_86675269
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:06 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Mwoah de steden zeker, de dorpen absoluut niet.
Volgens mij zijn dorpen nog achterlijker m.b.t. homofobie en open minded mensen vandaar dat deze vaak later ook verhuizen.
Of is dit wat het stereotype wil en zit ik er helemaal naast?
pi_86675359
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:06 schreef Qebbel het volgende:

Klopt, terwijl je daar nooit de wet achter je hebt. Wat dat betreft woon ik liever in NL. Homo's in Amerika strijden voor gelijkenis en acceptatie door de staat, wij strijden voor acceptatie door onze medeburgers. Weet niet wat lastiger is...
Het gaat sowieso wel een beetje hand in hand. Als er helemaal geen steun van medeburgers is, zal de wet niet aangepast worden. Aan de andere kant zullen veel medeburgers pas iets gaan accepteren wanneer het zo geregeld is.

Een wet aanpassen is echter iets wat snel gedaan is. Acceptatie van medeburgers is iets wat tijd nodig heeft.
  dinsdag 21 september 2010 @ 15:16:58 #11
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_86675472
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:10 schreef Drakire het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dorpen nog achterlijker m.b.t. homofobie en open minded mensen vandaar dat deze vaak later ook verhuizen.
Ik heb een tijdje in een Amerikaans dorp gewoond, en de mensen waren daar toch echt nogal narrowminded, niet alleen over homoseksualiteit, maar over alles wat anders was. :')
pi_86675522
Ik vind veel Amerikanen vaak ook eng qua denken.
  dinsdag 21 september 2010 @ 15:22:27 #13
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86675638
vanuit het andere topic:

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:56 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Waarbij ik me wel afvraag of er naast schijntolerantie niet ook schijnfobie aanwezig is. Want het is in de groepen die jij noemt (waar laten we eerlijk zijn het macho hanatjes gedrag vaak boventoon voert) natuurlijk niet stoer om te zeggen dat je het niet smerig vind, of dat het je koud laat.

In hoeverre zijn degenen die meeroepen "Gaaadverdamme smerig" dat aan het roepen omdat de rest het ook roept en het gewoon niet stoer is om te zeggen "Homo's, niks mis mee" (En ik bedoel nog niet eens degenen die het zelf stiekem zijn). Tolerantie is in "die kringen" misschien niet altijd even stoer.

Dus naast schijntolerantie (ik zeg maar dat ik het accepteer anders ben ik eeen nazi) bestaat er net zo goed de andere kant (ik kots maar ff mee, want anders noemen ze mij dadelijk nog nicht of watje).
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:02 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik denk dat er veel schijnfobie is onder de macho's. Mijn pa werkt ook in de bouw en zit dus ook in de schaftkeet (jaja, ik stam van tokkies af :P ), maar heeft echt totaal niks tegen homo's. Mijn beste vriend van vroeger is homo, die kwam vaak genoeg bij ons slapen en daar hadden mijn ouders echt geen problemen mee. Zover ik weet hebben de collega's van mijn vader ook geen problemen met homo's, maar vinden ze anale seks gewoon smerig. Nou, dat vind ik ook. :')
L'Amour menaçant:
  dinsdag 21 september 2010 @ 15:24:04 #14
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86675702
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:10 schreef Drakire het volgende:

[..]

Wij hebben in het dorp waar ik vandaan kom eeen heus restaurant/cafe met een regenboogvlag, gerund door 2 homo's, die best wel door veel mensen op handen gedragen worden. Het is dus niet altijd zo.

Het is daar wel een beetje van "Goh, nu ik er mee in aanraking kom merk ik dat ze zo gek nog niet zijn".
Wat de boer niet kent dat vreet ie nieet. Nou, leer de boer 't kennen dan he.
L'Amour menaçant:
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:04:45 #15
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_86677189
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nouwjah, helemaal niet tolerant vind ik nogal sterk uitgedrukt. Want wat is tolerant? Iets tolereren impliceert feitelijk dat je iets toestaat waar je het in principe niet mee eens bent, maar het toch door de vingers ziet. Die houding hebben Nederlanders zeker, niet alleen richting Homoseksualiteit. Het "je moet doen wat je wilt zolang ik er maar geen last van heb".

Dan blijft de vraag "wat is last?" Last kan in dit geval dus ook hand in hand op straat lopen zijn, of zoenen en plein publique, of in je leren broek op een boot in de herengracht. Die grens ligt dan voor iedereen weer anders. En even bot gezegd: je wijkt als homoseksueel nou eenmaal af van een bepaalde norm (hetero) en er zullen altijd mensen zijn die alleen daarom al last van je zullen hebben. Eén van de 'geneugten' van het homo zijn denk ik.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:09:18 #16
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_86677365
Ik snap wat je bedoelt met afwijkend van de norm etc, maar ik vraga me dan wel af wat de "last" dan precies is? Als iemsand voor mijn neus stata te bekken in de stad, dan heb ik dara ook last van ja. Maar da's ongeacht of het hetero of homo is. Als iemand hand in hand loopt kan ik daar last van hebben door een vlaag van jaloezie of zo..... maar ook dat staat los van wie het doen.

Wat is dan de extra last dat het 2 mannen of 2 vrouwen zijn?
L'Amour menaçant:
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:12:15 #17
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_86677462
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:04 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Nouwjah, helemaal niet tolerant vind ik nogal sterk uitgedrukt. Want wat is tolerant? Iets tolereren impliceert feitelijk dat je iets toestaat waar je het in principe niet mee eens bent, maar het toch door de vingers ziet. Die houding hebben Nederlanders zeker, niet alleen richting Homoseksualiteit. Het "je moet doen wat je wilt zolang ik er maar geen last van heb".

Dan blijft de vraag "wat is last?" Last kan in dit geval dus ook hand in hand op straat lopen zijn, of zoenen en plein publique, of in je leren broek op een boot in de herengracht. Die grens ligt dan voor iedereen weer anders. En even bot gezegd: je wijkt als homoseksueel nou eenmaal af van een bepaalde norm (hetero) en er zullen altijd mensen zijn die alleen daarom al last van je zullen hebben. Eén van de 'geneugten' van het homo zijn denk ik.
Probleem is dat die "last" (het handen vasthouden, een bescheiden kus, veel meer kom je in het dagelijks leven écht niet tegen) volledig stompzinnig is, omdat het dingen zijn die hetero's net zo hard doen, en omdat je er eigenlijk als je je met je eigen zaken bemoeit totaal geen problemen opleveren als je ze tegenkomt.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_86678051
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:04 schreef AgLarrr het volgende:

Tolerantie gaat in veel gevallen denk ik maar net zo ver als mensen er enige sociale verplichting toe voelen. Schone schijn, dus.
pi_86678358
Hmm ik denk niet dat al die mensen homofoob zijn. Kijk van mij mag je homo zijn, maar val mij er niet mee lastig. Ik heb niks tegen homo's maar ik ben ook niet voor. Het interessert me gewoon geen zak. Wat mij zo stoort is dat men als het ware op probeer te dringen dat je pro-homo bent. Als een soort van moeten. :{
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_86678453
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:33 schreef laforest het volgende:
Hmm ik denk niet dat al die mensen homofoob zijn. Kijk van mij mag je homo zijn, maar val mij er niet mee lastig. Ik heb niks tegen homo's maar ik ben ook niet voor. Het interessert me gewoon geen zak. Wat mij zo stoort is dat men als het ware op probeer te dringen dat je pro-homo bent. Als een soort van moeten. :{
Mwah, pro-homo. Mensen willen gewoon gerespecteerd worden..
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:37:28 #21
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_86678516
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:33 schreef laforest het volgende:
Hmm ik denk niet dat al die mensen homofoob zijn. Kijk van mij mag je homo zijn, maar val mij er niet mee lastig.
Daar wringt de schoen. De een vindt lastigvallen als je de homo's mannen in weinig verhullende kleding ziet, de ander vindt het al lastigvallen als je (zoals Qebbel in het vorige topic schreef) in een restaurant de hand van je vriend/vriendin vastpakt en die zachtjes streelt (de hand dan he :P).

Dan zou ik het net zo lief om willen draaien, van mij mag je best "anti"-homo zijn (liever niet, maar als het niet anders kan...), als ik er maar geen last van heb.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_86678526
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:36 schreef Onverstoorbaar het volgende:

[..]

Mwah, pro-homo. Mensen willen gewoon gerespecteerd worden..
Hmm nou ik ervaar dat van je verwacht wordt dat je pro-homo bent. Je kunt ook persoonlijk homoseksualiteit niks vinden en toch die mensen respecteren. Dit is dan ineens niet voldoende.
pi_86678583
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:37 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Daar wringt de schoen. De een vindt lastigvallen als je de homo's mannen in weinig verhullende kleding ziet, de ander vindt het al lastigvallen als je (zoals Qebbel in het vorige topic schreef) in een restaurant de hand van je vriend/vriendin vastpakt en die zachtjes streelt (de hand dan he :P).

Dan zou ik het net zo lief om willen draaien, van mij mag je best "anti"-homo zijn (liever niet, maar als het niet anders kan...), als ik er maar geen last van heb.
Dus je stelt scheiding in het openbare leven voor?
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:41:15 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_86678680
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:37 schreef laforest het volgende:

[..]

Hmm nou ik ervaar dat van je verwacht wordt dat je pro-homo bent. Je kunt ook persoonlijk homoseksualiteit niks vinden en toch die mensen respecteren. Dit is dan ineens niet voldoende.
Wat wordt er volgens jou dan nog meer van jou verwacht, om voor 'pro-homo' door te gaan?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:42:33 #25
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_86678734
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tolerantie gaat in veel gevallen denk ik maar net zo ver als mensen er enige sociale verplichting toe voelen. Schone schijn, dus.
Zoiets kan je helemaal niet controleren en zegt wat over de waarnemer. Bovendien bestaat schijntolerantie enkel wanneer men in het geheim niet tolereert. Wat jij benoemt is gewoon tolerantie, alleen vind je hun redenen niet zuiver. Daar zou ik me momenteel nou geen zorgen over maken met zoveel religies die homo's openlijk discrimineren.

Nederland is bij uitstek een tolerant land, zeker als je de bevolkingsdichtheid meeneemt. Kijk alleen maar naar de vele tolerante wetten die we hebben en de geschiedenis van ons land, welke altijd een veilige haven is geweest voor andersdenkenden. Dat betekent niet dat je kritiekloos door het leven gaat, dat betekent dat je getolereerd wordt en dat dit bovendien ook in de wet is vastgelegd. Dat betekent natuurlijk niet dat iedereen tolerant is of er nooit wat naars gebeurd.

Ik woon in Duitsland en daar is men al duidelijk een stuk minder tolerant, het is allemaal relatief.

Verder merk ik dat er over homofobie een hoop misvattingen bestaan wat het nou precies is. Ik wordt regelmatig homofoob genoemd omdat ik gruwel van homoseks en dat dan uitspreek, wat absurd is. Ik gruwel van zoveel soorten seks, maar dat moet ik ineens aantrekkelijk vinden? Sowieso heb ik meerdere homovrienden en was in m'n jeugd m'n beste vriendin ook homo, daar ontkom je haast ook niet aan natuurlijk, denk dat de meesten wel homo's in hun vriendenkring hebben. Het is dan ook vreemd dat het zo vaak voorkomt dat men dit homofoob vindt. Als je homofoob bent is het compleet onmogelijk om vrienden te zijn met homo's.
Het zegt wmb dat de lange tenen en de politieke correctheid met dit thema nog teveel aanwezig zijn om het volledig 'normaal' te benoemen, wat jammer is. Je moet namelijk nog steeds op je 'hoede' zijn om een homo niet te beledigen, wat de aparte positie versterkt. Punt is dat homo's daar een aandeel in kunnen hebben door hun grens wat verder weg te trekken. Als je te lichtgeraakt reageert ben je contraproductief bezig.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')