Dat is dan niet heel slim van het plebs, want kinderen zijn gratis meeverzekerd en er is vooralsnog geen eigen bijdrage voor de huisarts.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:01 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Precies, hun maakt het geen fuck uit hoe duur de zorg is, als ze hulp nodig hebben gaan ze gewoon. Het plebs daarentegen met 3 kinderen kijken wel uit voordat ze naar de huisarts gaan...
Inderdaad, leg de grens om naar het ziekenhuis of de huisarts te gaan maar zo hoog mogelijk voor de normale burger, dat zal ze leren!quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:02 schreef Printerkabel het volgende:
Mooi zo. Hopelijk gaan mensen dan niet om elke scheet die verkeerd ruikt naar het ziekenhuis. Laat ze ook maar betalen voor de dokter.
Inderdaad, want kinderen boven de 18 zijn geen kinderen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is dan niet heel slim van het plebs, want kinderen zijn gratis meeverzekerd en er is vooralsnog geen eigen bijdrage voor de huisarts.
Niet zo hoog mogelijk, maar wel dat je het voelt in je portemonnee. Ik ken genoeg mensen die voor alles naar het ziekenhuis gaan, terwijl ze niks mankeertquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Inderdaad, leg de grens om naar het ziekenhuis of de huisarts te gaan maar zo hoog mogelijk voor de normale burger, dat zal ze leren!
Ik ken ook mensen die niet naar de huisarts gaan omdat ze het voelen in de portemonnee, wat is je punt?quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:04 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Niet zo hoog mogelijk, maar wel dat je het voelt in je portemonnee. Ik ken genoeg mensen die voor alles naar het ziekenhuis gaan, terwijl ze niks mankeert
Inderdaad...quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Inderdaad, want kinderen boven de 18 zijn geen kinderen.
Al die mensen die denken dat die prijsstijgingen normaal zijn.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:56 schreef Nielsch het volgende:
Al die mensen hier die denken dat zorg gratis is...
Nou niet tien jaar geleden maar 5 jaar geleden nog maar betaalde ik 55 Euro per maand, en kreeg ik aan het begin van het nieuwe jaar mijn No-Claim terug hoor.5 jaar geleden nog maarquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je snapt best wat ik bedoel... al die mensen die denken dat wat we tien jaar geleden betaalden enigszins toereikend was om de kosten te dekken hebben het goed mis. Dit is nu eenmaal het gevolg van het feit dat we met z'n allen steeds ouder worden...
Begrotingstekorten moeten toch ergens mee gevuld worden??quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:10 schreef Saphia het volgende:
[..]
Nou niet tien jaar geleden maar 5 jaar geleden nog maar betaalde ik 55 Euro per maand, en kreeg ik aan het begin van het nieuwe jaar mijn No-Claim terug hoor.5 jaar geleden nog maar![]()
En we worden al jaren en jaren met zijn allen een stuk ouder dan pakweg 30-50 jaar geleden.En natuurlijk stijgt ieder jaar alles wel, maar dit is toch wel heel erg snel gegaan,die hogere premies.
Jij krijgt geen zorgtoeslag?quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
Eigenlijk zou er een kredietstelsel moeten worden bedacht, ik betaal al jaren elke maand 110 euro aan zorgverzekering zonder er gebruik van te maken, echter ligt mijn grens om het te gaan gebruiken ook hoog omdat ik niet 1,2,3 100 of 200 euro kan missen als arme student.
Dus vind ik dat ik recht heb op een bepaald bedrag aan zorg aangezien ik al jaren veel betaal zonder er iets voor terug tevragen.
Jawel, maar dan nog betaal ik al een aantal jaar 110-60 dus 50 euro zonder er ook maar iets mee te doen.quote:
Volgens mij is de huisarts gratis. Mensen moeten gewoon betalen voor wat ze gebruiken, ben je chronisch ziek dan krijg je een bepaalde kortingquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen die niet naar de huisarts gaan omdat ze het voelen in de portemonnee, wat is je punt?
Zo werkt het principe van verzekering.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Jawel, maar dan nog betaal ik al een aantal jaar 110-60 dus 50 euro zonder er ook maar iets mee te doen.
Conform deze manier van verzekeren wel ja.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:16 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Zo werkt het principe van verzekering.
Moet ik straks(2013 ofzo ) 200 Euro zorgpremie gaan betalen (plus 300 Euro eigen risico)om dat begrotingstekort op te vullen dan?quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Begrotingstekorten moeten toch ergens mee gevuld worden??
Zelfde geld helaas voor tekorten op ministeries.
Bepaalde korting?quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:16 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Volgens mij is de huisarts gratis. Mensen moeten gewoon betalen voor wat ze gebruiken, ben je chronisch ziek dan krijg je een bepaalde korting
Nu zo moet het worden. Nu betaald iedereen evenveel met de basispremie.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:19 schreef Qwea het volgende:
[..]
Bepaalde korting?
Ik ben chronisch ziek. Geen "bepaalde" korting hier.
Mensen die onverzekerd zijn worden ook nog steeds geholpen (in spoedeisende gevallen).quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:18 schreef Qwea het volgende:
Stel nou, he.
Dat je een hartstilstand krijgt. Dan moet je naar het ziekenhuis. Dan krijg je een rekening van 210 euro bv aan eigen risico. En wat als je dit gewoon niet KAN (niet niet, wil, maar niet KAN) betalen?
Ze kunnen je moeilijk geen zorg meer geven.
En vergeet de kinderbijslag niet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
Ze halen natuurlijk het geld weg waar nog wat weg te halen valt,. Dus via de zorgverzekeringen en met hogere verkeersboetes. Hogere accijnsen op drank en cigaretten . Benzine.
Vergeet ik nog wat?
Oh ja, bezuinigen op de zorg voor de bejaarden.
Komt goed!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |