Dat dus.quote:Op woensdag 22 september 2010 07:32 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Als een boorhamer al na drie weken sneuvelt, zeker van dat merk, dan kan zelfs de leverancier zich waarschijnlijk wel bedenken dat er een fout in het product is geslopen bij de productie of assemblage. En nogmaals, zeker voor Metabo zou je dan verwachten dat ze je gewoon een ander exemplaar meegeven. Daarbij kunnen ze gewoon aangeven dat je verder nog hoort van de afwikkeling.
Ik heb ook ooit een snoeidure schroefboormachine gekocht, omdat ik die toen nodig had. Ik ga er bij TS ook vanuit dat hij het apparaat niet heeft gekocht voor de lol, maar omdat hij er iets mee wil gaan doen. Zware tegenvaller van Toolmax, maar ook van Metabo. Ben ik blij dat ik daar nog geen gereedschap van heb...
Mag ik hieruit de conclusie trekken dat je dus waarschijnlijk wel als een leipe aap tegen dat ding hebt staan duwen?quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:59 schreef nielsgeode het volgende:
Blijkbaar wisten ze al dat josties nooit Metabo kopen. Ik heb voor de fun de handleiding nog een keer doorgelezen en er wordt geen woord gerept over de boor het werk laten doen en niet teveel druk uitoefenen dus blijkbaar vinden ze dat niet belangrijk.
Je krijgt niet zomaar een gerepareerd exemplaar terug. Je krijgt het toestel terug dat je had gekocht. Gerepareerd, dat wel. Tenzij het prutsers zijn bij die reparatieafdeling natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 september 2010 15:55 schreef nielsgeode het volgende:
daarna een gerepareerd exemplaar terugkrijgt.
Nee. Ik gebruik alles met beleid.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mag ik hieruit de conclusie trekken dat je dus waarschijnlijk wel als een leipe aap tegen dat ding hebt staan duwen?
quote:Niet alle boorhamers zijn even goed te hanteren. De Metabo Boorhamer KHE 24 SP 705 Watt wel. Zijn rubberen handgreep houd je altijd gemakkelijk vast. Ook als het zweet je in de handen staat. En lukt het je dan toch niet om de machine goed te hanteren, dan heb je altijd nog de tweede handgreep om dat wat makkelijker te maken. Deze helpt je om de machine nog beter vast te houden en om meer druk op de machine te kunnen uitoefenen. Je boort dus altijd heerlijk comfortabel met de Metabo Boorhamer KHE 24 SP 705 Watt.
Gewoon logisch nadenken?quote:Op woensdag 22 september 2010 19:43 schreef nielsgeode het volgende:
Nee. Ik gebruik alles met beleid.
Bovendien vraag ik me af waar jij jou informatie vandaan haalt. Om nog maar even een andere website aan te halen: klik
HO ff...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:21 schreef MouseOver het volgende:
Toch vind ik dat je te hard op misbruik hamert. Ik heb cheapass boormachines vroeger ook wel eens zo mishandeld, en die bleven ook gewoon heel. Ja, goed, geluk, pech, dat soort dingen kunnen allemaal.. maar het is wel heel makkelijk gesteld dat zo'n metabo haast als vanzelfsprekend kapot gaat als je er flink tegenop duwt als ik aan den lijve heb meegemaakt dat meerdere goedkope machines (skill, gamma, en een groene bosch) gewoon heel bleven. Misschien meer geluk dan wijsheid, maartoch.
Je voert het 'logisch nadenken' te ver door. Logisch is dat een machine van ca. 160 euro niet zo makkelijk kapot gaat, ook niet als hij wat ruwer gebruikt wordt. Zelfs niet als dat kortstondig richting misbruik gaat. En daarnaast hoort een merk met zo'n imago als metabo in dit soort gevallen klanten het voordeel van de twijfel te geven. Dat is men aan zijn naam verplicht.
Je hebt duwen en duwen natuurlijk. Ik geloof niet dat ik harder duw dan 5 kg. Als het dat niet eens kan hebben...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
HO ff...
Ik zeg niet dat hij dat gedaan heeft (al bevestigd hij dat indirect wel door zijn linkje), ik zeg slechts dat het niet meer dan normaal is dat de fabrikant EERST even de oorzaak onderzoekt, voordat hij een nieuwe geeft.
(Hij zou hem ook stiekum kunnen hebben laten vallen bv....)
Als TS dat ding gewoon goed behandeld heeft wordt het vrijwel zeker kosteloos opgelost hoor.
Ter verduidelijking: Die van mij is nu een jaar of 16 en werkt nog als de brandweer. Ik leen hem dan ook maar aan 2 mensen uit, waarvan ik zeker weet dat ze begrijpen wat een boormachine wel en niet kan hebben.
Wat is je probleem dan? Dan wordt het toch netjes opgelost?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:52 schreef nielsgeode het volgende:
Ik ben gewoon netjes met mn spulletjes.
quote:Op woensdag 22 september 2010 22:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat is je probleem dan?
Dat is het probleem dus.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:21 schreef MouseOver het volgende:
En daarnaast hoort een merk met zo'n imago als metabo in dit soort gevallen klanten het voordeel van de twijfel te geven. Dat is men aan zijn naam verplicht.
Dus jouw probleem is eigenlijk dat Metabo jou niet op je blauwe ogen geloofd?quote:
quote:een boorhamer van 300 euro kopen en dan kwaliteit verwachtenOp dinsdag 21 september 2010 15:55 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Ik heb net Metabo gebeld en om een reactie gevraagd. Ze repareren de machine en sturen deze weer terug naar de dealer. Dat is de procedure en meer doen ze niet. Valt me dus zwáár tegen. We hebben het hier inderdaad over Metabo. De kwaliteit daarvan is vergelijkbaar met Cisco. Als je duizend euro lapt voor een Cisco switch en na twee weken gaat ie stuk accepteer je ook niet dat je vervolgens twee weken zonder zit en daarna een gerepareerd exemplaar terugkrijgt.
quote:en zeker een borensetje bij de lidl gekochtOp woensdag 22 september 2010 08:42 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Dat dus.
Mijn partner en ik hebben net een nieuwe huurwoning betrokken. De muren zijn van keihard gewapend beton en we willen nogal veel dingen ophangen. Omdat ik geen zin heb om bij elk gaatje opnieuw problemen te krijgen hebben we besloten gelijk een goeie boorhamer te kopen. Immers, het goede gereedschap is het halve werk en zo kan je tenminste ook het net aangeschafte keukenblok meteen ophangen
quote:SnobistenOp donderdag 21 oktober 2010 10:42 schreef italoni het volgende:
[..]
een boorhamer van 300 euro kopen en dan kwaliteit verwachten
quote:nee, een eigen huis bouwen en beginnen met bosch groen en ferm.
quote:Dat laatste is zeker zo, maar metabo ligt toch wel duidelijk aan de goede kant van de grens. Er zit een groot grijs gebied tussen enorme rotzooi en pure topkwaliteit. Dat laatste is voor veel mensen onbetaalbaar, en als je iets koopt dat toch wel een eind richting de bovenkant van dat grijze gebied zit mag je inderdaad wel bepaalde verwachtingen hebben.Op donderdag 21 oktober 2010 13:34 schreef italoni het volgende:
[..]
nee, een eigen huis bouwen en beginnen met bosch groen en ferm.
eindigen met top range van makita en bosch blauw.
goed gereedschap scheelt het halve werk en spaart je op termijn geld en frustratie uit.
quote:wat is bosch groen en bosch blauw? Ik geloof niet dat Makita beter is dan MetaboOp donderdag 21 oktober 2010 13:34 schreef italoni het volgende:
[..]
nee, een eigen huis bouwen en beginnen met bosch groen en ferm.
eindigen met top range van makita en bosch blauw.
goed gereedschap scheelt het halve werk en spaart je op termijn geld en frustratie uit.
Dikke onzin. Defecten die in de eerste weken optreden zijn bijna altijd productiefouten. Daarom ligt de bewijslast in de eerste 6 maanden ook altijd bij de producent. Als die vind dat het gebruikersfout is, dan moeten ze met zeer sterk bewijs komen dat dat de oorzaak is.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Een Metabo uit die prijsklasse raakt nu eenmaal zelden binnen 3 weken defect. De kans dat het aan de eigenaar ligt is dan >95%
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |