abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86700616
quote:
Op woensdag 22 september 2010 07:32 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Als een boorhamer al na drie weken sneuvelt, zeker van dat merk, dan kan zelfs de leverancier zich waarschijnlijk wel bedenken dat er een fout in het product is geslopen bij de productie of assemblage. En nogmaals, zeker voor Metabo zou je dan verwachten dat ze je gewoon een ander exemplaar meegeven. Daarbij kunnen ze gewoon aangeven dat je verder nog hoort van de afwikkeling.

Ik heb ook ooit een snoeidure schroefboormachine gekocht, omdat ik die toen nodig had. Ik ga er bij TS ook vanuit dat hij het apparaat niet heeft gekocht voor de lol, maar omdat hij er iets mee wil gaan doen. Zware tegenvaller van Toolmax, maar ook van Metabo. Ben ik blij dat ik daar nog geen gereedschap van heb...
Dat dus.

Mijn partner en ik hebben net een nieuwe huurwoning betrokken. De muren zijn van keihard gewapend beton en we willen nogal veel dingen ophangen. Omdat ik geen zin heb om bij elk gaatje opnieuw problemen te krijgen hebben we besloten gelijk een goeie boorhamer te kopen. Immers, het goede gereedschap is het halve werk en zo kan je tenminste ook het net aangeschafte keukenblok meteen ophangen -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door nielsgeode op 22-09-2010 11:34:05 ]
blub blub
pi_86707393
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:59 schreef nielsgeode het volgende:
Blijkbaar wisten ze al dat josties nooit Metabo kopen. Ik heb voor de fun de handleiding nog een keer doorgelezen en er wordt geen woord gerept over de boor het werk laten doen en niet teveel druk uitoefenen dus blijkbaar vinden ze dat niet belangrijk.
Mag ik hieruit de conclusie trekken dat je dus waarschijnlijk wel als een leipe aap tegen dat ding hebt staan duwen? :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86708168
Helaas heb ik ook gehad met mijn nieuwe laptop. Na 8 dagen ging die al kapot en moest ie opgestuurd worden. Na 2 weken had ik hem weer terug.... Was ie langer in reparatie geweest dan dat ik hem gebruikt had...
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_86710190
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:55 schreef nielsgeode het volgende:

daarna een gerepareerd exemplaar terugkrijgt.
Je krijgt niet zomaar een gerepareerd exemplaar terug. Je krijgt het toestel terug dat je had gekocht. Gerepareerd, dat wel. Tenzij het prutsers zijn bij die reparatieafdeling natuurlijk.
pi_86723319
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mag ik hieruit de conclusie trekken dat je dus waarschijnlijk wel als een leipe aap tegen dat ding hebt staan duwen? :D
Nee. Ik gebruik alles met beleid.

Bovendien vraag ik me af waar jij jou informatie vandaan haalt. Om nog maar even een andere website aan te halen: klik

quote:
Niet alle boorhamers zijn even goed te hanteren. De Metabo Boorhamer KHE 24 SP 705 Watt wel. Zijn rubberen handgreep houd je altijd gemakkelijk vast. Ook als het zweet je in de handen staat. En lukt het je dan toch niet om de machine goed te hanteren, dan heb je altijd nog de tweede handgreep om dat wat makkelijker te maken. Deze helpt je om de machine nog beter vast te houden en om meer druk op de machine te kunnen uitoefenen. Je boort dus altijd heerlijk comfortabel met de Metabo Boorhamer KHE 24 SP 705 Watt.
blub blub
pi_86724433
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:43 schreef nielsgeode het volgende:
Nee. Ik gebruik alles met beleid.

Bovendien vraag ik me af waar jij jou informatie vandaan haalt. Om nog maar even een andere website aan te halen: klik
Gewoon logisch nadenken?

Je mag er best met 10 a 20kg tegenaan duwen hoor, geen probleem. Maar met je volle gewicht van 80Kg op dat ding gaan hangen overleeft ie niet lang hoor.

ALLES kan kapot. Ook Metabo.

NB: Ik heb ook een Metabo EN keiharde betonmuren. De Metabo is eigenlijk de enige die er gewoon doorheen komt zonder problemen. Maar je moet hem wel de kans geven zijn werk te doen. Hoe harder je duwt, hoe slechter het gaat! (Dat ding moet wel kunnen slaan en het gruis kunnen afvoeren he...)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 22 september 2010 @ 20:21:47 #32
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_86724864
Toch vind ik dat je te hard op misbruik hamert. Ik heb cheapass boormachines vroeger ook wel eens zo mishandeld, en die bleven ook gewoon heel. Ja, goed, geluk, pech, dat soort dingen kunnen allemaal.. maar het is wel heel makkelijk gesteld dat zo'n metabo haast als vanzelfsprekend kapot gaat als je er flink tegenop duwt als ik aan den lijve heb meegemaakt dat meerdere goedkope machines (skill, gamma, en een groene bosch) gewoon heel bleven. Misschien meer geluk dan wijsheid, maartoch.

Je voert het 'logisch nadenken' te ver door. Logisch is dat een machine van ca. 160 euro niet zo makkelijk kapot gaat, ook niet als hij wat ruwer gebruikt wordt. Zelfs niet als dat kortstondig richting misbruik gaat. En daarnaast hoort een merk met zo'n imago als metabo in dit soort gevallen klanten het voordeel van de twijfel te geven. Dat is men aan zijn naam verplicht.
Vampire Romance O+
pi_86724990
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:21 schreef MouseOver het volgende:
Toch vind ik dat je te hard op misbruik hamert. Ik heb cheapass boormachines vroeger ook wel eens zo mishandeld, en die bleven ook gewoon heel. Ja, goed, geluk, pech, dat soort dingen kunnen allemaal.. maar het is wel heel makkelijk gesteld dat zo'n metabo haast als vanzelfsprekend kapot gaat als je er flink tegenop duwt als ik aan den lijve heb meegemaakt dat meerdere goedkope machines (skill, gamma, en een groene bosch) gewoon heel bleven. Misschien meer geluk dan wijsheid, maartoch.

Je voert het 'logisch nadenken' te ver door. Logisch is dat een machine van ca. 160 euro niet zo makkelijk kapot gaat, ook niet als hij wat ruwer gebruikt wordt. Zelfs niet als dat kortstondig richting misbruik gaat. En daarnaast hoort een merk met zo'n imago als metabo in dit soort gevallen klanten het voordeel van de twijfel te geven. Dat is men aan zijn naam verplicht.
HO ff...

Ik zeg niet dat hij dat gedaan heeft (al bevestigd hij dat indirect wel door zijn linkje), ik zeg slechts dat het niet meer dan normaal is dat de fabrikant EERST even de oorzaak onderzoekt, voordat hij een nieuwe geeft.

(Hij zou hem ook stiekum kunnen hebben laten vallen bv....)

Als TS dat ding gewoon goed behandeld heeft wordt het vrijwel zeker kosteloos opgelost hoor.

Ter verduidelijking: Die van mij is nu een jaar of 16 en werkt nog als de brandweer. Ik leen hem dan ook maar aan 2 mensen uit, waarvan ik zeker weet dat ze begrijpen wat een boormachine wel en niet kan hebben.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86729469
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

HO ff...

Ik zeg niet dat hij dat gedaan heeft (al bevestigd hij dat indirect wel door zijn linkje), ik zeg slechts dat het niet meer dan normaal is dat de fabrikant EERST even de oorzaak onderzoekt, voordat hij een nieuwe geeft.

(Hij zou hem ook stiekum kunnen hebben laten vallen bv....)

Als TS dat ding gewoon goed behandeld heeft wordt het vrijwel zeker kosteloos opgelost hoor.

Ter verduidelijking: Die van mij is nu een jaar of 16 en werkt nog als de brandweer. Ik leen hem dan ook maar aan 2 mensen uit, waarvan ik zeker weet dat ze begrijpen wat een boormachine wel en niet kan hebben.
Je hebt duwen en duwen natuurlijk. Ik geloof niet dat ik harder duw dan 5 kg. Als het dat niet eens kan hebben...

Laten vallen is onzin. Bovendien zou je dat moeten zien aan beschadigingen aan de buitenkant. Ik ben gewoon netjes met mn spulletjes.

Tot zover dit. Als ik mn machine terugheb horen jullie meer.
blub blub
pi_86730062
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:52 schreef nielsgeode het volgende:
Ik ben gewoon netjes met mn spulletjes.
Wat is je probleem dan? Dan wordt het toch netjes opgelost?

Voor jou 20 anderen die NIET netjes zijn. De fabrikant heeft gewoon gelijk: JIJ claimt garantie, hij onderzoekt dat eerst even. Uiteraard. Sim-pel. :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86731657
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat is je probleem dan?
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:21 schreef MouseOver het volgende:
En daarnaast hoort een merk met zo'n imago als metabo in dit soort gevallen klanten het voordeel van de twijfel te geven. Dat is men aan zijn naam verplicht.
Dat is het probleem dus.
blub blub
pi_86733243
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:35 schreef nielsgeode het volgende:
Dat is het probleem dus.
Dus jouw probleem is eigenlijk dat Metabo jou niet op je blauwe ogen geloofd?

Dat werkt vaak wel bij de sim-sa-la-bim merken, maar de fabrikanten die wel achter hun producten staan zijn terecht wat terughoudender.

Een Metabo uit die prijsklasse raakt nu eenmaal zelden binnen 3 weken defect. De kans dat het aan de eigenaar ligt is dan >95%

Ik blijf erbij dat je niet moet zeiken.... Heb je dat ding niet misbruikt krijg je heus wel een nieuwe, en heb je hem wel misbruikt dan pis je, geheel terecht, naast de pot.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_87741542
Late reactie maar ik wil er toch nog even op terugkomen. Uiteindelijk heeft het twee weken geduurd voor ik mijn machine gerepareerd teruggekregen heb. Iets wat ik voor een twee weken oude Metabo nog steeds te lang vindt. Bovendien blijkt nu dus dat de machine echt defect was en dat het niet aan mij heeft gelegen.
blub blub
pi_87753623
Paniek om niks dus.

Maar eind goed, al goed zullen we maar denken.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:59:16 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87753971
2 weken reparatietijd is echt niet veel te lang. Da's ongeveer een week reparatietijd (excl verzendtijd dus). Probeer je maar eens voor te stellen hoe dat gaat op zo'n reparatieafdeling met honderden artikelen die dagelijks retour komen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_87785197
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:55 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Ik heb net Metabo gebeld en om een reactie gevraagd. Ze repareren de machine en sturen deze weer terug naar de dealer. Dat is de procedure en meer doen ze niet. Valt me dus zwáár tegen. We hebben het hier inderdaad over Metabo. De kwaliteit daarvan is vergelijkbaar met Cisco. Als je duizend euro lapt voor een Cisco switch en na twee weken gaat ie stuk accepteer je ook niet dat je vervolgens twee weken zonder zit en daarna een gerepareerd exemplaar terugkrijgt.
een boorhamer van 300 euro kopen en dan kwaliteit verwachten :')
pi_87785318
quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:42 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Dat dus.

Mijn partner en ik hebben net een nieuwe huurwoning betrokken. De muren zijn van keihard gewapend beton en we willen nogal veel dingen ophangen. Omdat ik geen zin heb om bij elk gaatje opnieuw problemen te krijgen hebben we besloten gelijk een goeie boorhamer te kopen. Immers, het goede gereedschap is het halve werk en zo kan je tenminste ook het net aangeschafte keukenblok meteen ophangen -O-
en zeker een borensetje bij de lidl gekocht :')
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:29:21 #43
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_87788349
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:42 schreef italoni het volgende:

[..]

een boorhamer van 300 euro kopen en dan kwaliteit verwachten :')
Snobisten :')
Vampire Romance O+
pi_87790702
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:29 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Snobisten :')
nee, een eigen huis bouwen en beginnen met bosch groen en ferm.
eindigen met top range van makita en bosch blauw.

goed gereedschap scheelt het halve werk en spaart je op termijn geld en frustratie uit.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 16:02:27 #45
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_87796597
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:34 schreef italoni het volgende:

[..]

nee, een eigen huis bouwen en beginnen met bosch groen en ferm.
eindigen met top range van makita en bosch blauw.

goed gereedschap scheelt het halve werk en spaart je op termijn geld en frustratie uit.
Dat laatste is zeker zo, maar metabo ligt toch wel duidelijk aan de goede kant van de grens. Er zit een groot grijs gebied tussen enorme rotzooi en pure topkwaliteit. Dat laatste is voor veel mensen onbetaalbaar, en als je iets koopt dat toch wel een eind richting de bovenkant van dat grijze gebied zit mag je inderdaad wel bepaalde verwachtingen hebben.

Overigens, het materiaal dat je noemt kost een fractie van wat je aan de rest van de bouwkosten van je huis kwijt bent en daarnaast weet je zeker dat je het geld er ivm intensief gebruik dubbel en dwars uit gaat halen. Het is een beetje een andere situatie.
Vampire Romance O+
pi_87812201
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:34 schreef italoni het volgende:

[..]

nee, een eigen huis bouwen en beginnen met bosch groen en ferm.
eindigen met top range van makita en bosch blauw.

goed gereedschap scheelt het halve werk en spaart je op termijn geld en frustratie uit.
wat is bosch groen en bosch blauw? Ik geloof niet dat Makita beter is dan Metabo
blub blub
pi_87813087
Toolmax is de verkoper, en niet de fabrikant! Met de fabrikant heb je niets te maken.
Op de website van Consuwijzer vind je de informatie die je zoekt: http://www.consuwijzer.nl(...)ondeugdelijk_product.
pi_87813280
´Bosch groen´ is voor thuis en is gefabriceerd voor incidenteel gebruik. ´Bosch blauw´ is voor de professionals en is gefabriceerd voor structureel gebruik; deze zijn duurzamer en de onderdelen zijn bij slijtage allemaal te vervangen.
pi_89875647
En jawel, de machine geeft weer dezelfde klachten als voor de eerste reparatie. De boorhamer wordt wéér opgestuurd en wéér gerepareerd.

Heerlijk zo'n Metabo!
blub blub
pi_89877262
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2010 23:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Een Metabo uit die prijsklasse raakt nu eenmaal zelden binnen 3 weken defect. De kans dat het aan de eigenaar ligt is dan >95%
Dikke onzin. Defecten die in de eerste weken optreden zijn bijna altijd productiefouten. Daarom ligt de bewijslast in de eerste 6 maanden ook altijd bij de producent. Als die vind dat het gebruikersfout is, dan moeten ze met zeer sterk bewijs komen dat dat de oorzaak is.

Daarnaast is het gelul dat je een boormachine als een knuffelbeestje moet behandelen. Dat ding doet het langer als je hem netjes behandeld, maar die kan echt wel wat hebben hoor.

@TS, ik vind dat je nu wel mag gaan klagen dat je een nieuw exemplaar wilt hebben. Anders kan je weer weken wachten en dan heb je kans dat het nog steeds niet goed is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')