abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86743072
Ook weer waar.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_86743541
Dat is zeker waar Claudia. We moeten maar blij zijn dat onze bezoekjes een beetje saai zijn.
Maar zo'n afspraak wat huuphuup heeft gehad lijkt me wel erg fijn. Vooral voor de mannen idd, want vrouwen surfen toch meer op internet enzo voor al dit soort informatie en we lezen al die boekjes.
pi_86743857
Mijn vriend vond Zwangerschap voor dummies trouwens heel nuttig!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_86743930
zoals bij huup ging t bij mij ook die bevallingsafspraak

oh en dat om de 2weken op t eind, daar had een vriendin van mij t ook over. stond ook op de site van de vk. alleen bij bijzonderheden zou t iedere week worden
pi_86744643
Ik ben weer thuis! Tensie was iets verhoogd, maar niet te. Gyn heeft weer een echo gemaakt om te kijken hoe de kleine meid het deed. Verder weinig bijzonders, gewoon rustig aandoen en op tijd bellen als ik denk dat het toch echt gaat beginnen. Ze was allang blij dat ik al 36w3d onderweg ben. Bij een zwangerschap waarbij het spiraaltje nog zat heb je blijkbaar 50% kans op een vroeggeboorte.. 40weken gaan we dus niet halen, aldus de gyn! Beeb wordt geschat op 6 pond rond de geboorte. Verder is madam gelukkig weer heerlijk actief!

Manlief is bij de controles bij de verloskundige alleen bij de intake geweest, en bij de echo's. Gaat allemaal een beetje lastig met vrij vragen en binnnen 10 min. stond ik daar toch weer buiten. Vandaag is schoonmoeders mee geweest. Vindt ze leuk ;)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_86746754
Even een kort berichtje van deze kant. Totaal geen energie om te lezen, tussendoor ook nog in het ziekenhuis gelegen en zoals het nu gaat lig ik er binnenkort weer. Suikers gaan niet zoals het moet, ben compleet versleten, loop echt op mijn laatste benen. Hoop me binnenkort weer wat beter te voelen en dan ook hier wat actiever te kunnen zijn.....

Alle nieuwe mama's, gefeliciteerd!! En degenen die aan het aftellen zijn veel succes!!
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_86747003
nou, het was hier ook niet echt een dubbele afspraak waard. Inderdaad in het foldertje laten zien wanneer te bellen, wat als ze niet op zouden nemen etc. Heb op eigen initiatief toch nog een keer mijn ijzer laten checken, waar het 2 keer geleden 5.9 was, is het nu 7.7. Dan helpt de ferro dus goed!

Ze verwachten nu dat Ilse met de geboorte een pond of 7 is. We zullen het zien. Moet over 1.5 week terug. Eigenlijk over 1 week, maar dan zijn ze druk, dus of ik het erg vond om iets later te komen. Mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit, dus dan maar 1,.5 week.
*poef* nu is het weg
pi_86747616
Ik ben ook weer bij de vk geweest. Ik moet elke 3 weken omdat ik me zo down voel.
Alles was goed. Op basis van het huidige gewicht zou het op 7,5 pond uitkomen. Ik vind het prima, we zullen zien.
Wel ga ik even mijn schildklier laten checken bij de HA op aanraden van PsyQ waar ik vanochtend een intake gesprek had.

Mijn meneer gaat mee naar echo's maar niet naar de vk. Hij heeft zijn verlofuren nodig om te solliciteren momenteel. Voor die 10 minuten vind ik het ook totaal niet nodig.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_86747870
Tot nu toe is mijn man elke keer mee geweest. Maar volgende keer lukt t niet. Heb nu een vriendin gevraagd of ze het leuk vind om mee te gaan, en die vond t erg leuk.
*poef* nu is het weg
pi_86759058
Goed zeg dat je ijzer zo omhoog is gegaan met ferro!! Voel je je ook wat energieker?

Diesz, sterkte ermee zeg!!

Afspraak bij de verloskundige van mij ging weer snel, plas goed, bloeddruk goed,baby goed...en afwachten maar!
Ze vertelde wel dat ze je 10 dagen na de uitgerekende datum naar het ziekenhuis sturen voor een echo en ctg en dan kijken wat ze gaan doen.
En 1 verloskundige die ik niet zo leuk vind is er niet voor 6 weken, was ik wel een beetje blij mee:)
pi_86759809
Sterkte Diesz, hopelijk voel je snel wat beter! :*

Ik voel me inderdaad wat energieker, maar dat kan ook komen doordat ik nu verlof heb, en meer mijn rust pak.

Fijn dat het bij je vk weer goed ging!!
*poef* nu is het weg
pi_86764038
Diesz sterkte!
29/10/'10 - 25/03/'13
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 september 2010 @ 21:20:27 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86766327
yay voor alle stickers *O*

Diesz sterkte :*

Silmarwen / Knut: hoe gaat het daar?

ik ben, erger dan bij jan, een hormonaal monster volgens mij. Ik wil perse wél verhuizen, ook al moet het flnk opgeknapt worden, en m'n vent wil t allemaal maar afwachten .. snap ik ergens wel (NOT :')) maar ik wil actie! dingen inpakken, laminaat loshalen etc.. nu kan ik nog helpen met schoonmaken. straks niet meer :{

morgen maar eens kijken hoe het gaat bij de rechtbank, Ik kreeg gisteren ook te horen dat m'n dochter niet mee zou mogen naar de 20-weken echo op 27 oktober omdat ze jaloers zou zijn op Jan en de baby (wonen wel thuis en geen ots meer) en het emotioneel allemaal niet kan handlen. Terwijl ze tegenover mij helemaal happy is met nog een broertje of zusje ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 23 september 2010 @ 22:00:50 #139
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_86768690
Hallo iedereen,
Weer een vraagje van mij! Ik ben nu 7 weken zwanger en ben snipverkouden. Zelfs mn nisyleen druppels van VSM mag ik niet :(
Heeft er iemand tips voor mij qua eventuele (alternatieve) medicijnen?
Of moet ik toch maar gaan voor een zout oplossing?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 23 september 2010 @ 22:02:07 #140
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_86768757
:@ ...heel voorzichtig kom ik me hier melden, met een rijstkorrel in m'n buik *)
Oude (on)bekende.
pi_86768824
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:00 schreef The_Tankgirl het volgende:
Hallo iedereen,
Weer een vraagje van mij! Ik ben nu 7 weken zwanger en ben snipverkouden. Zelfs mn nisyleen druppels van VSM mag ik niet :(
Luuf baby opsmeren, zoutoplossing en verder ehm, uitzitten :X sterkte
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_86769334
welkom the_tankgirl en mevr_mus! *O* *O*

Misschien kan je stomen The_tankgirl?
*poef* nu is het weg
  donderdag 23 september 2010 @ 22:24:07 #143
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_86769901
Diesz jij bent diabeet toch? Vervelend dat door de hormonen je suikers zo overhoop gaan. Ik dacht altijd dat diabetes een niet zo'n lastige ziekte was, er is zo weinig voorlichting over eigenlijk, maar jeetje het is best heftig! En dan heb ik pas zwangerschapsdiabetes. Kan er nog wat aan gedaan worden om het wat meer te stabiliseren?
Ik begon trouwens met 2 keer spuiten, 4 en 2 eenheden. Zit ondertussen op 3 keer spuiten, 1 keer 12 en 2 keer 4. Langzaam moet ik steeds wat meer spuiten, maar echt hele erge pieken heb ik niet meer. Behalve toen ik stamppot hete bliksem kreeg in het ziekenhuis. ik wist niet wat het was, bleek het aardappel, ui, appel en abrikoos te zijn... Het proefde al wel erg zoet.

Nieuwe zwangeren, welkom!

Barbabientje, bijna 37 weken al! en je beebje op mooi gewicht. Blijft toch spannend he.

En fijn alle stickertjes, iedereen goedgekeurd ;)

DJMO, ik kan me je ongeduld wel voorstellen hoor. Als ik iets voor ogen heb, wil ik het ook meteen doen en in actie komen. Ik heb echt geen geduld, ik haat wachten.

Zo de eerste dag thuis doorgebracht. Yade MOEST echt warme schoenen hebben, dus even de "stad" in. Woerden is niet zo groot. :D Ik had dat nooit moeten doen. Het werd me zwart voor mn ogen, ik zag sterretjes, zat te hijgen als een paard, mijn buik was een harde bal en ik was dood en dood op erna. Hele buik ook erg onrustig. Nu is het weer wat rustiger.
Het ziekenhuis verwacht me snel terug. Baarmoederhals bijna verstreken, ruime cm ontsluiting, slijmprop eruit, niet echt de tekenen van nog weken zwanger zijn. Zelf hoop ik er nu zelfs een beetje op, wat gek is, want je wil je kindje toch zo ver mogelijk brengen. Misschien komt het door de ervaring met Yade, die met 34 en 2 dagen al kwam. Dat zou zaterdag zijn voor mij.
Ik blijf veel pijnlijke harde buiken houden, gemiddeld toch wel zo'n 4 a 5, en soms echt elke 5 minuten. Ook trekt het veel door naar mijn rug. Ach ik heb nu iig weeen ervaren en weet waar ik op moet letten. Woensdag terug naar de gyn, voor een CTG, groeiecho etc. Als we de woensdag nog halen. ;) 34 weken zijn iig binnen! *O*
  donderdag 23 september 2010 @ 22:26:00 #144
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_86769990
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:00 schreef The_Tankgirl het volgende:
Hallo iedereen,
Een ui bij je bed zetten, helpt echt! Succes ermee

Nieuwe zwangeren: Jeuj!! Gefeliciteerd en genieten!! *O*
  donderdag 23 september 2010 @ 22:29:13 #145
54772 Silmarwen
pi_86770156
Je kunt ook stomen met kamille, dat mag geloof ik wel, en dat opent je luchtwegen goed. Verder idd een ui naast je bed.

En wat bij mij altijd helpt is...:
Heet water koken, een goede mok vol
1 eetlepel honing
2 paracetamol oplossen
1 citroen/limoen/sinaasappel uitpersen
scheutje sterke drank, maar die zou ik dan achterwege laten. ;)

Goed heet drinken, je gaat er enorm van zweten, maar voelt je een stuk beter de volgende dag.
pi_86775919
Mag je ook geen neusspray met xylometazoline als je zwanger en verkouden bent?

Jeuj, ik heb voorweeën! Kon er zelfs niet van slapen en lig al bijna anderhalf uur wakker. Irritant :( zeker omdat het toch nog niet mag komen. Maar aangezien ik vaak voorweeën heb, paar weken van tevoren bij de andere zwangerschappen, is het misschien een teken dat het wat eerder dan 40 weken komt, en dat zou heeeeeel welkom zijn. Ben het nu al flink zat ;) ...
Maar spannend blijft het altijd wel, zeker als ze regelmatig komen en best pijnlijk zijn. Niet te vergelijken met echte weeën hoor, maar toch pijnlijk genoeg om wakker te liggen. Hopelijk kan ik nu wel slapen, want ik ben het zat... ik heb m'n nachtrust wel nodig.

Verder heeft mijn oudste dochter (5) vandaag voor het eerst de baby gevoeld. Ze had er nooit zo'n geduld voor en zei al snel dat ze niets voelde, maar nu was het zó overduidelijk (aardverschuiving in m'n buik) dat ze ineens riep: hee! ik voel een voetje! en helemaal verrukt was. 's Avonds wilde mijn middelste dochter Emma (4) weten of de baby nu ook aan het schoppen was (handje op m'n buik O+ ) maar toen lag de baby te slapen. Vond ze ook prima...
Heerlijk hoor, die meiden erbij te betrekken. Het wordt nu ineens veel echter omdat mijn buik zoveel dikker is en er veel meer zichtbaar gebeurt. Leuk!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 september 2010 @ 07:54:28 #147
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86777734
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 01:22 schreef Suzanna het volgende:
Mag je ook geen neusspray met xylometazoline als je zwanger en verkouden bent?
ik kreeg het drie weken geleden wel voorgeschreven, maar ik zit al in het tweede trimester. Ik had overigens echt een flinke voorhoofdsholteontsteking/bijholteontstekingen.

Vervelend dat je zo slecht geslapen hebt .. sterkte met de komende nacht(en)!

Mevr. mus Welkom!

The_tankgirl: dat receptje wat Sil neerzette, doe ik ook vaak als ik flink beroerd ben alleen zonder honing, want dat vind ik te goor voor woorden :@ ) maar dan meestal ook nog een flinke hete douche (net ervoor of meteen erna) en dan met m'n ochtendjas onder twee dekbedden kruipen. Zweten gegarandeerd :+ Beterschap!!!

Sil: Knut kan toch ook wel schoentjes uitzoeken mutsie ? Of vertrouw je m daar niet in? :P Wel goed dat je de 34 weken iig gehaald hebt!

Ik voorzie (nu al) een rampendag hier. Jan was om drie uur vannacht wakker, om uiteindelijk om zeven uur, en om half acht eruit gehaald. Ergens ben ik blij dat ik rond half tien wegga en een uurtje of twee rust heb van hem.

Overigens Sil het is niet alleen ongeduld hoor dat ik hier weg wil. Ik vlieg gewoon tegen de muren op zo klein is dit huis. Ik heb gisterenavond laat nog een redelijk goed gesprek gehad met Johan, waarbij ik heel rustig al mijn argumenten heb uitgelegd. Toen kon hij wel een beetje begrijpen dat ik hier wegwilde en me zo verheugde op dat andere huis.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

vrijdag 24 september 2010 @ 08:34:01 #148
54772 Silmarwen
pi_86778217
Nee, Knut kan geen schoenen uitzoeken. Die heeft het modegevoel van een baksteen en ik zie dr al thuiskomen met de meest afschuwelijke schoenen. Geen LelliKelly's ofzo hoor, maar echte jongensschoenen ofzo. :D

En ook het kleine huis kan ik me voorstellen. Knut en ik hebben op 40 vierkante meter gewoond, zonder kinderen, godzijdank, maar erg klein. Ben ook opgegroeid in een super klein huis, en verhuizen is dan echt een verademing. Gewoon lekker een beetje je eigen ruimte. En met zwangerschap komt niet meer geduld, is mijn ervaring. Dan wil je je huisje gewoon kant en klaar en goed en perfect hebben.

Heb voor het eerst in mijn leven iets bij de Scapino gekocht. O.o Was in ieder geval lekker goedkoop, maar de andere 2 winkels waren niets gister. De een had maar 1 paar die we leuk vonden, en daar was Yade dr wreef te hoog voor.
De andere winkel kwam met 3 paar maat 22 aan terwijl Knut om 23 had gevraagd, maar die hadden ze niet. Dus pakken ze een maat kleiner. :? Dat was ook alle service die we kregen. Dus hebben we de schoenen neergekwakt en de doos bij de kassa gezet om zonder een woord nog te zeggen, weg te lopen. Daar kom ik ook niet meer terug.

Toen hielden we de Scapino over, en Yade was meteen gek op deze schoenen. :D

vrijdag 24 september 2010 @ 08:34:23 #149
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_86778221
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 07:54 schreef DJMO het volgende:
Sil: Knut kan toch ook wel schoentjes uitzoeken mutsie ? Of vertrouw je m daar niet in? :P Wel goed dat je de 34 weken iig gehaald hebt!
Ik schijn het modegevoel van een aardbei te hebben.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 24 september 2010 @ 08:38:46 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_86778270
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:34 schreef Silmarwen het volgende:
Nee, Knut kan geen schoenen uitzoeken. Die heeft het modegevoel van een baksteen en ik zie dr al thuiskomen met de meest afschuwelijke schoenen. Geen LelliKelly's ofzo hoor, maar echte jongensschoenen ofzo. :D

En ook het kleine huis kan ik me voorstellen. Knut en ik hebben op 40 vierkante meter gewoond, zonder kinderen, godzijdank, maar erg klein. Ben ook opgegroeid in een super klein huis, en verhuizen is dan echt een verademing. Gewoon lekker een beetje je eigen ruimte. En met zwangerschap komt niet meer geduld, is mijn ervaring. Dan wil je je huisje gewoon kant en klaar en goed en perfect hebben.
Weet je, ik zie dus helemaal niet tegen het klussen in de woning op! :D zelfs niet nu de wbv al gewaarschuwd heeft dat et zo lang gaat duren om op te knappen. ik vind het heerlijk om te schuren en te verven en zo'n "project" onder mijn handen te zien opknappen van oud, lelijk en kapot naar mooi, heel en bruikbaar O+ . Mijn man daarentegen wil de meubels er in kunnen zetten en daarmee klaar zijn. voor de vergelijking: hij kijkt naar atwt & gtst, ik speel WoW .. misschien geeft dat een beetje beeld van hem? :+

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')