In theorie wel, in de praktijk kan de politie helemaal niets als een 10 jarig Roma kind een molotov cocktail naar je huis gooit.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Politie dient dat te ondersteunen, die mogelijkheid is er al.
quote:Op woensdag 22 september 2010 11:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Politie dient dat te ondersteunen, die mogelijkheid is er al.
Dat is idd van de pot gerukt, daar ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tja, dan kun je dus geen enkele criminele illegaal meer uitzetten, als je er vanuit gaat dat ze terugkomen.
Er zal toch beleid inzake dit soort toestanden moeten komen.
Want zeg nou zelf, een familie die bekend staat als crimineel een monumentaal pand geven om in te wonen is toch van de pot gerukt?
Hoe moeten ze dat dan doen als ze niet weten waar je woont?quote:Op woensdag 22 september 2010 11:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
In theorie wel, in de praktijk kan de politie helemaal niets als een 10 jarig Roma kind een molotov cocktail naar je huis gooit.
Hopeloos naief.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:55 schreef erodome het volgende:
Als ze hun kinderen niet normaal willen opvoeden, beter gezegd ronduit abnormaal willen opvoeden, dwars tegen regelgeving in dan pak je die kids gewoon af en voedt je ze normaal op.
Pakken waar het pijn doet, als dit stelselmatig gebeurd zullen ze vlotjes genoeg wel 2 keer nadenken voordat ze hun kind van school houden en als diefje misbruiken.
Als de kinderen gewoon scholing krijgen krijgen ze een kans dit te ontgroeien, als ze weggehaald worden als ze misbruikt worden als diefje dan krijgen ze de kans wat anders dan doorgewinterde crimineel te worden.
Valt wel mee hoor.quote:
Jawel. Het Nederlands overheidsapparaat kan bewezen niet omgaan met dergelijke groepen.quote:
Ik zeg toch ook dat dan de aanpak zou moeten veranderen, het veel scherper naleven van de regels.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:09 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jawel. Het Nederlands overheidsapparaat kan bewezen niet omgaan met dergelijke groepen.
Het evreist een totale cultuuromslag. Dat zie ik niet van vandaag op morgen gebeuren. Het probleem zit 'm inderdaad niet in de regels, die zijn prima.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat dan de aanpak zou moeten veranderen, het veel scherper naleven van de regels.
Maar opzich heb je gelijk, de overheid heeft tot nu toe niet echt laten zien dat ze daartoe in staat zijn.
Iddquote:
Kinderen die geen keuze hebben scholing ontzeggen en laten misbruiken voor dief is dan ook echt verantwoord ouderschap tonen.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:59 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Idd
bovendien een beetje vreemd, wel tegen het uitzetten van deze mensen zijn, en dan als oplossing het verscheuren van een gezin door de kinderen weg te halen bij de ouders als oplossing aan dragen
persoonlijk zou ik dan liever met een compleet gezin uitgezet worden, dat lijkt me minder erg dan je kinderen moeten missen
Tja, jouw oplossing, schop maar weg zodat we het niet meer zien werkt natuurlijk veel beter om problemen op te lossen.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ja, Erodome weet het wel. Echt waar hoor, wat zij oppert deed men al 50 jaar geleden met geweldige resultaten.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:33 schreef Roellie80 het volgende:
Deportaties
Wat een uitvinding is dat toch he, Laten we gewoon alles en iedereen wegsturen. Pas dan zullen alle problemen opgelost worden.
history repeating...
Fantastisch, nu jouw oplossing.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:33 schreef Roellie80 het volgende:
Deportaties
Wat een uitvinding is dat toch he, Laten we gewoon alles en iedereen wegsturen. Pas dan zullen alle problemen opgelost worden.
history repeating...
Is beter dan niks doen, als er bij jou kanker word geconstateerd, laat je het dan ook voortwoekeren?quote:Op woensdag 22 september 2010 17:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, jouw oplossing, schop maar weg zodat we het niet meer zien werkt natuurlijk veel beter om problemen op te lossen.
Er is niets mis mee om illegalen terug te sturen.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, jouw oplossing, schop maar weg zodat we het niet meer zien werkt natuurlijk veel beter om problemen op te lossen.
Nee, dat is het humane standpunt.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:35 schreef eriksd het volgende:
Ben ik nou zo hardvochtig of mogen ze wat mij betreft meteen vertrekken?
Terugwerkende kracht is helaas niet mogelijk.
We leven hier niet in hongarije, we hebben hier de luxe om nog een tijdje er redelijk zeker van te zijn dat de aantallen niet zo hoog zijn, daarom hebben we ook de luxe om dat aan te pakken.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Er is niets mis mee om illegalen terug te sturen.
Een oplossing is er gewoon niet. Je fulmineert er op los van scholing tot kinderen uit de ouderlijke macht halen om het onderwijs af ze dwingen.
Vergeet dat.
In Hongarije waar ik woon is 5% van de bevolking Roma. en raad eens? Veel knappere koppen dan jij en ik hebben van alles al geprobeerd en dat al een jaar of 50 of meer en men is gewoon gestopt omdat niets maar dan ook niets helpt. Ze krijgen levenslang een soort bijstandsuitkering, woonruimte wat elke 5 jaar gerenoveerd moet worden. Uiteraard is dit een enorme last op de schouders van de gewone belastingbetaler. Valt er iemand door de mand met criminele activiteiten dan gaat degene gewoon de bak in. Na straf uitzitten begint het liedje gewoon opnieuw. Uitzetten is onmogelijk daar het geen illegalen zijn.
Maargoed, jij weet het zo goed te brengen, Neem een aantal in huis als je met hen zo begaan bent. Organiseer een hulpfonds inclusief gironummer, moet allemaal niet zo moeilijk voor je zijn met de huidige technieken.
Nee, die luxe hebben we dus niet. We zitten in een crisis en iedereen moet bezuinigen.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:39 schreef erodome het volgende:
[..]
We leven hier niet in hongarije, we hebben hier de luxe om nog een tijdje er redelijk zeker van te zijn dat de aantallen niet zo hoog zijn, daarom hebben we ook de luxe om dat aan te pakken.
Ik denk dat het wel degelijk helpt om de kinderen uit dat cirkeltje te trekken zodat die niet gedoemd zijn te herhalen wat hun ouders doen.
Ik denk als ik jouw teksten enzo lees dat dat de enige mogelijkheid die misschien wat zal helpen.
Niet alleen omdat die kinderen dan de kans krijgen het te ontgroeien, maar ook omdat de ouders met een beetje geluk daar anders mee om gaan springen.
Maar wat moet je dan, want uitzetten is maar heel tijdelijk, want over een krappe 4 jaar gaan die grensen open en kunnen ze zich vrij bewegen binnen de EU.
Uitzetten is dus niet meer dan de problemen heel even voor je uit schuiven om ze daarna in drievoud terug te krijgen.
Hoe vaak is dat al wel niet geprobeerd en mislukt?quote:Op woensdag 22 september 2010 18:39 schreef erodome het volgende:
[..]
We leven hier niet in hongarije, we hebben hier de luxe om nog een tijdje er redelijk zeker van te zijn dat de aantallen niet zo hoog zijn, daarom hebben we ook de luxe om dat aan te pakken.
Ik denk dat het wel degelijk helpt om de kinderen uit dat cirkeltje te trekken zodat die niet gedoemd zijn te herhalen wat hun ouders doen.
Waar heb ik gezegd dat ze maar kapitale villa's moeten krijgen, dat vind ik ronduit een schande.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, die luxe hebben we dus niet. We zitten in een crisis en iedereen moet bezuinigen.
Dat vind ik nog het meest wrange van dit verhaal, dat deze mensen nu leven in luxe in een kapitaal pand dankzij de angst van de Gem. Utrecht en zijn burgemeester om in te grijpen.
Ook aan jou de vraag, wat dan?quote:Op woensdag 22 september 2010 19:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoe vaak is dat al wel niet geprobeerd en mislukt?
Die lui willen gewoon niet leren en netjes leven. Geef ze trouwens eens ongelijk. Je gedraagt je crimineel en je krijgt een villa cadeau!![]()
Maar dat gebeurt dus niet, nee het tegenovergestelde gebeurt. Te krankzinnig voor woorden: ze worden beloond met een prachtig huis, als dank voor de huurschuld die ze sinds jaren opgebouwd hebben en hun criminele gedrag. Hoe praat je zoiets goed tegenover de bewoners van de stad Utrecht, die in februari hun Gem. Belastingen weer op de mat krijgen? Die belastingen zullen welweer een beetje omhoog moeten, met dit soort 'kadootjes' van de gemeente.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ze maar kapitale villa's moeten krijgen, dat vind ik ronduit een schande.
Ik zeg juist als ze hun kinderen school ontzeggen en ze misbruiken als diefje, dan de kinderen afnemen en heropvoeden.
Zodat die kinderen niet hetzelfde gaan doen als paps en mams.
Paps en mams vastzetten zodra die scheve schaats rijden of met dwang hun kinderen terug proberen te stelen.
Op termijn is dat veel goedkoper, als die kids niet opgroeien voor galg en rad en een toekomst op kunnen bouwen die niet uit criminaliteit bestaat.
Maar goed, wat is dan de oplossing, even een krappe 4 jaar het probleem voor ons uit schuiven en dan?
Wat dan over die krappe 4 jaar en de grensen die opengaan?
Ik brainstorm natuurlijk maar wat, daarin ligt mijn prioriteit bij het beschermen van de kinderen tegen dit soort misbruik, medelijden met de ouders die dit veroorzaken heb ik niet en op geknuffel van mijn kant hoeven ze dan ook niet te rekenen, ze mogen van mij hard afgerekend worden op hun laakbare gedrag, netjes binnen de regels, die afdoende zijn mits ze maar nageleefd worden.
kijk dit:quote:Op woensdag 22 september 2010 19:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook aan jou de vraag, wat dan?
Uitzetten is al heel snel niet meer mogelijk, de grensen gaan open, ze mogen zich dan vrij bewegen binnen de EU.
Wat als roemenie e.d. ze niet willen hebben, vaak hebben ze helemaal geen paspoort van die landen?
Waar moeten ze dan heen die mensen zonder land, denk je echt dat andere landen zeggen ja joh breng ze maar hier?
Omdat de gemeente Nieuwegein zeven kleuren stront schijt voor dat gesteisem, en er op die manier nooit een oplossing komt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:59 schreef Wokkel het volgende:
RTV Utrecht heeft een mooie samenvatting gemaakt van 30 jaar Roma vertroeteling. De gemeente Nieuwegein wilde niet reageren omdat ze boos zijn op de omroep vanwege de Roma reportages.
Nieuwegeinse Roma-aanpak faliekant mislukt (deel 1)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |