Dit dus....quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:24 schreef Aventura het volgende:
Jezus, moet je zo'n org dan laten leiden dooi een idealist die je een fooi betaalt? Ga toch weg. Goede leiders kosten gewoon geld.
het 'probleem' lost zichzelf op deze manier wel op. Als de donateurs moeite hebben met deze salarissen dan nemen de donaties af, wordt het bedrijf kleiner en kan het uiteindelijk weer geleid worden door minder dure leiders.quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:24 schreef Aventura het volgende:
Jezus, moet je zo'n org dan laten leiden dooi een idealist die je een fooi betaalt? Ga toch weg. Goede leiders kosten gewoon geld.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Als je echt rijk wil worden, begin je een 'goed doel'. Zelf steel je het leeuwendeel en een paar kruimeltjes die overblijven geef je aan een paar Afrikaanse hongerende kinderen.
Jij rijdt in een luxe auto, woont in een leuk optrekje in Wassenaar.
Zo doen de meeste organisaties het, zoals bijvoorbeeld Terre des Hommes en Unicef. Criminele organisaties zijn het. Geld afhandig maken van mensen en je belofte niet nakomen is hetzelfde als een witgoedhandelaar die je vooruitbetaald en vervolgens nooit je wasmachine komt afleveren.
Waarom deze mensen, deze criminelen van o.a. Terre des Hommes, nog altijd vrij rondlopen, is mij dan ook een raadsel. Gatverdamme wat een smerige ******** zijn dat.![]()
Typisc. Lijkt wel of elk bericht tegenwoordig wordt aangegrepen om enorm boos te zijn. Vraag me toch af waar al die woede vandaan komt.quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:03 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)alaris__.html?p=20,2
verontwaardigde reacties 287
Ja maar dit zijn de topverdieners, de mensen die het kunnen missen !! Kei- en keihard aanpakken dat tuig!! Ze kunnen nooit eerlijk aan het geld zijn gekomen!! En ze parasiteren op de zakken van anderen!! 80% belasting voor deze graaiersquote:Op dinsdag 21 september 2010 08:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Typisc. Lijkt wel of elk bericht tegenwoordig wordt aangegrepen om enorm boos te zijn. Vraag me toch af waar al die woede vandaan komt.
Precies. Maar tegenwoordig moet elke hoogopgeleide persoon in een hoge positie maar voor een jodenfooi zijn werk doen, want dat is 'maatschappelijk' verantwoord ofzo. Mensen zijn zo dom he als ze denken dat goede doelen geen organisaties zijn die gewoon baat hebben bij het voortbestaan van het probleemquote:Op dinsdag 21 september 2010 08:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Mensen moeten eens beseffen dat "goede doelen" gewoon BEDRIJVEN zijn. Bedrijven die zichzelf een "lief" imago willen geven door commercials etc., en die het voor elkaar krijgen dat mensen gratis huis aan huis voor ze gaan bedelen.
Dat mieppie van Tros Radar pakt trouwens ook 2 keer Balkenende per jaar... Lekker schijnheilig!
Er is meer personeel dan alleen de directeur en ik heb ze in Afrika rond zien rijden (oké niet Terre des Hommes, maar Unicef en Plan) in peperdure auto's die ik met mijn Nederlands inkomen nooit van mijn leven zou kunnen bekostigen, laat staan een Afrikaan voor wie zelfs een buskaartje nog een luxeproduct is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]Huilie!
Hij (de directeur van Terres des Hommes) krijgt ¤ 103.369 bruto. Dat is toch niet het 'leeuwendeel' van het budget van ¤ 109.883.231
Dat is 0.1 %
quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:59 schreef TeenWolf het volgende:
Die directeuren zijn zelf dus het goede doel.
Klootjesvolk.quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:03 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)alaris__.html?p=20,2
Dat een topman een bonus van enkele miljoenen euro's opstrijkt terwijl zijn bedrijf flink verlies draait, vind ik vreemd en ongepast. Dat de directeur van een bedrijf, goed doel of niet, jaarlijks een ton verdient vind ik niet geheel onterecht. Die mensen moeten toch ook hun brood verdienen?quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja maar dit zijn de topverdieners, de mensen die het kunnen missen !! Kei- en keihard aanpakken dat tuig!! Ze kunnen nooit eerlijk aan het geld zijn gekomen!! En ze parasiteren op de zakken van anderen!! 80% belasting voor deze graaiers![]()
![]()
En die criminele organisaties waar ze voor werken moeten KAPOT, KAPOT ZEG IK JE!!
Dat is iets anders dan wat je net zei en waar deze discussie over gaat!quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Er is meer personeel dan alleen de directeur en ik heb ze in Afrika rond zien rijden (oké niet Terre des Hommes, maar Unicef en Plan) in peperdure auto's die ik met mijn Nederlands inkomen nooit van mijn leven zou kunnen bekostigen, laat staan een Afrikaan voor wie zelfs een buskaartje nog een luxeproduct is.
Die gasten komen de ambassadewijk niet uit, ze zitten in luxe hotels met airco en eten in luxe restaurants. Als je in de armoedigere wijken komt roept de bevolking luid 'Branco, branco' (witte man, witte man) en als ik vroeg 'Hebben jullie dan nog nooit eerder een witte man gezien' 'Nee, die komen nooit in onze wijk'. Dus ook de hulporganisaties komen er nooit. Die blijven lekker in de ambassadewijk zitten in een hotel met 24u/7 elektriciteit heeft, internet, terwijl de rest van het land het moet stellen met maximaal 2 uur per dag elektra en zeer zeker helemaal geen airco.
De onkostenvergoeding bedraagt bij Plan 4.000 euro (euro's ja niet CFA-franc) per maand voor een gemiddelde medewerker in Afrika. Het salaris van een gewone ambtenaar in Guinee-Bissau bedraagt 30 euro per maand (20.000 CFA Franc).
Voor de inkomstenbelasting zit er geen verschil tussen. Verder vind ik 52% al een flinke belasting, wat mij betreft zou de overheid met 10% genoegen moeten nemen, dus veel minder nivelleren en veel minder uitgeven. Alleen basistaken voor de overheid i.p.v. volledige bemoeiienis.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bonussen mag je van mij overigens flink belasten. Reguliere salarissen niet.
ik ben benieuwd hoeveel geld die nog onder de tafel krijgt....quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]Huilie!
Hij (de directeur van Terres des Hommes) krijgt ¤ 103.369 bruto. Dat is toch niet het 'leeuwendeel' van het budget van ¤ 109.883.231
Dat is 0.1 %
Dat is een kwestie van bostende visies. Ik ben het hier absoluut niet mee eens.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor de inkomstenbelasting zit er geen verschil tussen. Verder vind ik 52% al een flinke belasting, wat mij betreft zou de overheid met 10% genoegen moeten nemen, dus veel minder nivelleren en veel minder uitgeven. Alleen basistaken voor de overheid i.p.v. volledige bemoeiienis.
Natuurlijk is de een het er niet mee eens en de ander wel, maar dat is meestal ook eigenbelang.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van bostende visies. Ik ben het hier absoluut niet mee eens.
ja een groep wel en een andere groep niet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van bostende visies. Ik ben het hier absoluut niet mee eens.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:25 schreef hallelujahtje het volgende:
ik ben benieuwd hoeveel geld die nog onder de tafel krijgt....
hij bepaald wel wie een bepaalde opdracht mag uitvoeren...
Vertel. Hoe zie jij dat?quote:ik vind het niet erg dat een of enkele topmannen veel verdienen (goede mensen kosten veel geld). maar als ik de rest van de luxe waarin ze baden zie en hoe weinig echt bij de hulpbehoevenden terecht komt....
Ik ben het met je eens dat er soms wel eens iets kan veranderen, maar de insinuaties en aannames die je hier en daar doet zijn wel heel erg op onderbuik gestoeld. Helaas heb je inderdaad 'goede doelen' die hun doel voorbij schieten en heel eerlijk, ik geef geen cent aan goede doelen, buiten de daklozenkrant. Terwijl ik ook donders goed weet dat de meneer van de daklozenkrant me ook lachend voor staat te liegen als hij voor de derde keer verteld dat hij een kutleven heeft en dat zijn vader deze week is overleden!quote:goede doelen in de huidige vorm zijn ook achterhaald, het zijn te logge papiermonsters met te weinig idealisten maar teveel mensen die makkelijk rijk willen worden
Nee, dat is geen kwestie van eigenbelang. Ik heb dit systeem op geen enkele manier nodig. Ik heb een goedbetaalde baan en huur particulier, dus ik ben nauwelijks afhankelijk van de overheid. Een kleine overheid, zoals Remco voorstelt, zie ik echter niet zitten. Er zijn namelijk teveel sectoren binnen de samenleving die de geest geven wanneer de overheid deze niet langer steunt. Dan heb ik het bijvoorbeeld over verenigingen, bibliotheken enz. Daarnaast vind ik dat de overheid garant moet staan voor mensen die hun baan verliezen of die niet kunnen werken.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:42 schreef klipper het volgende:
[..]
Natuurlijk is de een het er niet mee eens en de ander wel, maar dat is meestal ook eigenbelang.
Veel mensen hebben dit systeem nodig omdat ze anders zelf absoluut niet meer rond kunnen komen.
Wat voor de een een zegen is, is voor de ander een vloek.
er zijn zoveel manieren om smeergeld te geven zonder dat je het op de rekening ziet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]Ja, kom we gaan met z'n allen insinueren dat de directeur van Terres des Hommes smeergeld aanneemt puur en alleen op basis van zijn positie en karige salaris!
[..]
Vertel. Hoe zie jij dat?
[..]
Ik ben het met je eens dat er soms wel eens iets kan veranderen, maar de insinuaties en aannames die je hier en daar doet zijn wel heel erg op onderbuik gestoeld. Helaas heb je inderdaad 'goede doelen' die hun doel voorbij schieten en heel eerlijk, ik geef geen cent aan goede doelen, buiten de daklozenkrant. Terwijl ik ook donders goed weet dat de meneer van de daklozenkrant me ook lachend voor staat te liegen als hij voor de derde keer verteld dat hij een kutleven heeft en dat zijn vader deze week is overleden!
Maar geef dan niks, dan krijgt 'dat boeventuig'ook niks en kunnen ze niks over de balk smijten.... Klaar!
Het probleem zit juist ook in die "idealisten"... Mensen op korte termijn willen helpen i.p.v. daadwerkelijk de problemen op lange termijn oplossen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:25 schreef hallelujahtje het volgende:
[..]
goede doelen in de huidige vorm zijn ook achterhaald, het zijn te logge papiermonsters met te weinig idealisten maar teveel mensen die makkelijk rijk willen worden
Bij een witgoedhandelaar die zijn afspraken niet nakomt kan je ook zeggen: "Je hoeft er niet te kopen, je kan ook ergens anders kopen."quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:33 schreef klipper het volgende:
Je hoeft niet te doneren, je mag doneren.
Soms word je toch schijtziek van al die klagers, je vraag je weleens af of ze ooit weleens vrolijk zijn.
Ik geef al jaren niets meer aan goede doelen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:26 schreef Knip het volgende:
Goede doelen zijn verplicht om het salaris van hun directeur te vermelden in hun jaarverslag. Daarnaast heeft de Verenging voor Fondsenwervende Instellingen richtlijnen opgesteld voor maximumsalarissen. De jaarverslagen zijn gepubliceerd op internet. Even op de website kijken dus en dan zelf bepalen of jij bereid bent om geld aan die instelling te geven.
Effectiever dan je woede te uiten op FOK!.
Hoezo naait Terre des Hommes de boel?quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Bij een witgoedhandelaar die zijn afspraken niet nakomt kan je ook zeggen: "Je hoeft er niet te kopen, je kan ook ergens anders kopen."
Dus een frauderende witgoedhandelaar ook gewoon maar met rust laten dan?
Als jij willens en wetens de boel naait en dat is wat er gebeurt bij o.a. Terre des Hommes, dan ben je in mijn optiek een fraudeur en hebben mensen het recht om hier kennis van te kunnen nemen.
Zoals gezegd: je kunt de jaarverslagen er op naslaan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Bij een witgoedhandelaar die zijn afspraken niet nakomt kan je ook zeggen: "Je hoeft er niet te kopen, je kan ook ergens anders kopen."
Dus een frauderende witgoedhandelaar ook gewoon maar met rust laten dan?
Hoezo willens en wetens de boel naaien?quote:Als jij willens en wetens de boel naait en dat is wat er gebeurt bij o.a. Terre des Hommes, dan ben je in mijn optiek een fraudeur en hebben mensen het recht om hier kennis van te kunnen nemen.
Dat gaat niet helpen, zolang ze liever in de zon liggen dan op het land te werken (zie Zimbabwe) blijft het daar zoals het nu is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Wat Afrika nodig heeft overigens is een Leninistische omwenteling, dat helpt het land. Niet een paar blanke arrogante kazen met dure auto's die af en toe een voedselpakket komen brengen. Er is rijkdom zat in Afrika, alleen die corrupte stromannen van het westen moeten uit het zadel gewipt worden en net als in Rusland in 1917 de macht aan het volk. That's all.
Als jij nu een goed doel begint wat net zoveel mensen kan bereiken als Unicef en het alleen doet met werknemers die voor 1500 euro hun bed uit willen komen terwijl ze bij de buurman het tienvoudige kunnen krijgen, praten we wel verder.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik geef al jaren niets meer aan goede doelen.
Ik probeer alleen anderen te waarschuwen, geef je geld niet aan de maffia van Terre des Hommes, Unicef en Plan.
Ik zou dankbaar zijn als iemand mij waarschuwt voor maffia-bazen.
Wat Afrika nodig heeft overigens is een Leninistische omwenteling, dat helpt het land. Niet een paar blanke arrogante kazen met dure auto's die af en toe een voedselpakket komen brengen. Er is rijkdom zat in Afrika, alleen die corrupte stromannen van het westen moeten uit het zadel gewipt worden en net als in Rusland in 1917 de macht aan het volk. That's all.
Dat zou allemaal zo maar kunnen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zoals gezegd: je kunt de jaarverslagen er op naslaan.
[..]
Hoezo willens en wetens de boel naaien?
Bij fondsenwerving gelden dezelfde wetten voor marketing als bij de verkoop van producten. Inspelen op gevoel van de koper (gever). Marketeers maken de mensen ook wijs dat het gebruik van een bepaalde aftershave de gebruiker onweerstaanbaar maakt voor vrouwen. Is dat ook de boel naaien?quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat zou allemaal zo maar kunnen.
En inderdaad, dat doe ik ook.
Maar hoeveel mensen nemen die moeite? Weinig denk ik, ze zien een zielig spotje op TV van een organisatie als Terre des Hommes, die bij mensen op de emoties weet te spelen door een zielig filmpje met bijpassende muziek, goede propaganda voor hun clubje dus, en deze mensen storten geld in het besef dat ze iets goeds doen.
Denk je nu werkelijk dat iedereen die geld overmaakt, eerst alle jaarverslagen gaat raadplegen? Natuurlijk niet en daar profiteren dergelijke duistere organisaties van. Weet je hoeveel bladzijden cijfers, tabellen, tekst je moet doorwerken?
Nou, boe-hoe.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat zou allemaal zo maar kunnen.
En inderdaad, dat doe ik ook.
Maar hoeveel mensen nemen die moeite? Weinig denk ik, ze zien een zielig spotje op TV van een organisatie als Terre des Hommes, die bij mensen op de emoties weet te spelen door een zielig filmpje met bijpassende muziek, goede propaganda voor hun clubje dus, en deze mensen storten geld in het besef dat ze iets goeds doen.
Ga je ook lopen zeiken als je met bedrijf X een overeenkomst sluit en zij geld bij je komen halen, omdat je niet in de algemene voorwaarden had gelezen dat het binnen 30 dagen betaald moest worden?quote:Denk je nu werkelijk dat iedereen die geld overmaakt, eerst alle jaarverslagen gaat raadplegen? Natuurlijk niet en daar profiteren dergelijke duistere organisaties van. Weet je hoeveel bladzijden cijfers, tabellen, tekst je moet doorwerken?
Weet je wie echt iets doen voor de Afrikanen (en daar hoor je nooit iets van in de westerse media)?quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als jij nu een goed doel begint wat net zoveel mensen kan bereiken als Unicef en het alleen doet met werknemers die voor 1500 euro hun bed uit willen komen terwijl ze bij de buurman het tienvoudige kunnen krijgen, praten we wel verder.
Allemaal lief, leuk en aardig en het zal ongetwijfeld een kern van waarheid bevatten maar je ontwijkt m'n punt. Als je alleen maar komt lopen zeiken zonder inhoudelijker ergens op in te gaan, kun je beter in KLB terecht.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Weet je wie echt iets doen voor de Afrikanen (en daar hoor je nooit iets van in de westerse media)?
*knip*
Je begrijpt het niet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou, boe-hoe.
[..]
Ga je ook lopen zeiken als je met bedrijf X een overeenkomst sluit en zij geld bij je komen halen, omdat je niet in de algemene voorwaarden had gelezen dat het binnen 30 dagen betaald moest worden?
Onzin. Vooralsnog ben je een van de weinige die zich hier genaaid voelt. Het leeuwendeel begrijpt dat salarissen enigszins marktconform moeten zijn, om capabele managers en dergelijke te behouden.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik lees namelijk wel alle stukken. Maar de meeste mensen doen dit niet, zeker niet bij een goed doel. Veel bejaarden steunen goede doelen en zij kunnen niet overweg met .pdf of überhaupt een pc. De burgers die zich hebben ingelezen zullen ook het doel niet meer ondersteunen.
Zo moeilijk is het niet om na te gaan wat de top van een goed doel krijgt, tegenwoordig zijn die lijsten all over the webz te vinden.quote:Ik waarschuw alleen de mensen die zich hierin niet hebben verdiept. Je hebt gelijk dat je alle clausules zou moeten lezen, maar in de praktijk krijg je zoveel informatie over je heen, dat je onmogelijk alles nog kan doorlezen.
Wat is er leugenachtig en dubieus aan, leg dat nu eens uit? Men speelt open kaart, er zijn richtlijnen en organisaties als Unicef zijn nu eenmaal verantwoordelijk voor duizenden mensenlevens. Schreeuwen dat je bedrogen wordt heeft weinig zin, tenzij je de goede doelen wilt voorzien van managers die die verantwoording willen dragen voor 3k de maand.quote:Mijn taak is het om mensen te waarschuwen over deze leugenachtige organisaties met dubieuze bijbedoelingen.
Je doet je nickname als extreem links wel eer aan... 't Is nou niet alsof ze het in Cuba zelf zo goed voor elkaar hebben!quote:
Goede posts in dit topic. Ik deel je mening niet dat Afrikanen behoefte hebben aan communisme, maar ze hebben zeer zeker behoefte aan het oprotten van bemoeizuchtige westerse uitvreters uit de goededoelensector.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Weet je wie echt iets doen voor de Afrikanen (en daar hoor je nooit iets van in de westerse media)?
De Cubanen. Cubaanse artsen zitten er nog altijd, ook nu nog 20 jaar na de val van de sovjet-unie, om mensen te helpen in Afrika. In Angola, in Sao Tome, in Mocambique enzovoorts. Deze artsen komen daar werken met een Cubaans salaris, zonder luxe en werken voor de mensen omdat zij vanuit hun ideologie geloven dat je er als arts bent om zoveel mogelijk mensen gezond te maken.
Zij komen niet met nare bijbedoelingen zoals veel westerlingen, die de Afrikanen ons Gristendom willen opleggen of onze normen en waarden. Westerlingen die vanuit een luxe hotel, zonder zicht op de echte situatie in dat land, arrogant denken te weten wat goed is voor de Afrikanen.
De sovjet-unie destijds heeft grote delen van Afrika geholpen in hun strijd tegen het westen, tegen de neo-kolonialisten van het westen. Helaas is de sovjet-unie er niet meer. En viel een groot deel van werkelijke hulp weg. Nu wordt Afrika overspoelt door Bijbelgekken die proberen hulp te verstrekken in ruil voor je ziel voor de God van het westen.
Afrika is rijk, steenrijk. Nigeria heeft enorme bodemschatten en toch is het land straatarm, vervuild, crimineel. Dat komt door ons, door het westen, door de maffia van Shell. En wij buiten Afrika nog steeds uit. Afrika heeft geen hulp nodig van ons arrogante westerse klootzakken, Afrika wordt het best geholpen als morgen alle westerlingen vertrokken zijn, samen met hun kutbijbels en arrogante moraal.
En als de Afrikanen zelf hun leider mogen kiezen. Niet dat dit bekokstoofd wordt vanuit de oude koloniale machten, dat in Parijs wordt besloten wie de president van Senegal wordt en dat Londen beslist wie de president van Malawi wordt of van Ghana.
Echt, westerlingen, westerse hulporganisaties als je echt Afrika wilt helpen, alsjeblieft ****** dan morgen nog op.
Capabele managers veronderstelt dat goede doelen (alleen dat woord al...) op efficiente en succesvolle wijze hun doel nastreven. Is dat ook zo, gelet op de 'resultaten'?quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. Vooralsnog ben je een van de weinige die zich hier genaaid voelt. Het leeuwendeel begrijpt dat salarissen enigszins marktconform moeten zijn, om capabele managers en dergelijke te behouden.
Dus de hoogte van een salaris zegt iets over de kwalitetiten van de manager?quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:24 schreef Aventura het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |