abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 september 2010 @ 08:03:27 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_86663669
http://www.telegraaf.nl/b(...)alaris__.html?p=20,2
verontwaardigde reacties 287 :')
=============================

Directeuren van goede doelen worden goed betaald voor hun diensten. Salarissen van meer dan een ton zijn niet ongewoon.

Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws. Een kwart van de 81 onderzochte organisaties betaalde de topman in 2009 meer dan 100.000 euro per jaar. De helft van de directeuren krijgt tussen de 70.000 en 100.000 euro.
De hoogste bedragen worden betaald door het Rode Kruis en ontwikkelingsorganisatie SNV, respectievelijk 141.000 en 155.000 euro per jaar.

Het Ministerie van Buitenlandse Zaken onderzoekt op dit moment de organisaties die meer dan een half miljoen ontwikkelingsgeld per jaar krijgen. Volgend jaar mogen deze organisaties hun topmensen nog maximaal 124.000 euro bruto per jaar betalen. Wie meer betaalt, raakt de subsidie kwijt.

=======
Tros Radar uitzending wat er van het geld uiteindelijk aankomt, een mustsee
http://www.trosradar.nl/499/

[ Bericht 11% gewijzigd door slashdotter3 op 21-09-2010 08:08:53 ]
  dinsdag 21 september 2010 @ 08:24:05 #2
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_86663871
Jezus, moet je zo'n org dan laten leiden dooi een idealist die je een fooi betaalt? Ga toch weg. Goede leiders kosten gewoon geld.
pi_86663939
Mensen moeten eens beseffen dat "goede doelen" gewoon BEDRIJVEN zijn. Bedrijven die zichzelf een "lief" imago willen geven door commercials etc., en die het voor elkaar krijgen dat mensen gratis huis aan huis voor ze gaan bedelen.
Dat mieppie van Tros Radar pakt trouwens ook 2 keer Balkenende per jaar... Lekker schijnheilig!
censuur :O
  dinsdag 21 september 2010 @ 08:30:35 #4
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_86663957
Precies, en ik weet dat alles er onder een stuk minder verdiend in verhouding tot het bedrijfsleven. Projectleiders met WO opleiding voor 2500,- per maand. Waar vind je dat nog? :)
pi_86663962
Poep poeh wat een hoge salarissen. :')
pi_86663980
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:24 schreef Aventura het volgende:
Jezus, moet je zo'n org dan laten leiden dooi een idealist die je een fooi betaalt? Ga toch weg. Goede leiders kosten gewoon geld.
Dit dus....
Ik vindt het eerlijk gezegd niet eens zo'n rare bedragen... Zeker zoiets als het Rode Kruis is een behoorlijk grote, internationaal opererende organisatie. Die wil je niet door één of ander projectleidertje laten leiden voor een halve ton per jaar.
  dinsdag 21 september 2010 @ 08:38:17 #7
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_86664082
Als je echt rijk wil worden, begin je een 'goed doel'. Zelf steel je het leeuwendeel en een paar kruimeltjes die overblijven geef je aan een paar Afrikaanse hongerende kinderen.
Jij rijdt in een luxe auto, woont in een leuk optrekje in Wassenaar.

Zo doen de meeste organisaties het, zoals bijvoorbeeld Terre des Hommes en Unicef. Criminele organisaties zijn het. Geld afhandig maken van mensen en je belofte niet nakomen is hetzelfde als een witgoedhandelaar die je vooruitbetaald en vervolgens nooit je wasmachine komt afleveren.

Waarom deze mensen, deze criminelen van o.a. Terre des Hommes, nog altijd vrij rondlopen, is mij dan ook een raadsel. Gatverdamme wat een smerige ******** zijn dat. :( :r
pi_86664174
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:24 schreef Aventura het volgende:
het 'probleem' lost zichzelf op deze manier wel op. Als de donateurs moeite hebben met deze salarissen dan nemen de donaties af, wordt het bedrijf kleiner en kan het uiteindelijk weer geleid worden door minder dure leiders.
Dan mogen deze organisaties zelf kiezen wat ze liever hebben; een minder dure chef of een bedrijf dat alleen maar krimpt.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  dinsdag 21 september 2010 @ 08:52:21 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86664286
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Als je echt rijk wil worden, begin je een 'goed doel'. Zelf steel je het leeuwendeel en een paar kruimeltjes die overblijven geef je aan een paar Afrikaanse hongerende kinderen.
Jij rijdt in een luxe auto, woont in een leuk optrekje in Wassenaar.

Zo doen de meeste organisaties het, zoals bijvoorbeeld Terre des Hommes en Unicef. Criminele organisaties zijn het. Geld afhandig maken van mensen en je belofte niet nakomen is hetzelfde als een witgoedhandelaar die je vooruitbetaald en vervolgens nooit je wasmachine komt afleveren.

Waarom deze mensen, deze criminelen van o.a. Terre des Hommes, nog altijd vrij rondlopen, is mij dan ook een raadsel. Gatverdamme wat een smerige ******** zijn dat. :( :r
:') Huilie!

Hij (de directeur van Terres des Hommes) krijgt ¤ 103.369 bruto. Dat is toch niet het 'leeuwendeel' van het budget van ¤ 109.883.231 :')

Dat is 0.1 % _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_86664333
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:03 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)alaris__.html?p=20,2
verontwaardigde reacties 287 :')
Typisc. Lijkt wel of elk bericht tegenwoordig wordt aangegrepen om enorm boos te zijn. Vraag me toch af waar al die woede vandaan komt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86664374
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Typisc. Lijkt wel of elk bericht tegenwoordig wordt aangegrepen om enorm boos te zijn. Vraag me toch af waar al die woede vandaan komt.
Ja maar dit zijn de topverdieners, de mensen die het kunnen missen !! Kei- en keihard aanpakken dat tuig!! Ze kunnen nooit eerlijk aan het geld zijn gekomen!! En ze parasiteren op de zakken van anderen!! 80% belasting voor deze graaiers :r :r :r En die criminele organisaties waar ze voor werken moeten KAPOT, KAPOT ZEG IK JE!!
  dinsdag 21 september 2010 @ 08:59:30 #12
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_86664398
Die directeuren zijn zelf dus het goede doel.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_86664407
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Mensen moeten eens beseffen dat "goede doelen" gewoon BEDRIJVEN zijn. Bedrijven die zichzelf een "lief" imago willen geven door commercials etc., en die het voor elkaar krijgen dat mensen gratis huis aan huis voor ze gaan bedelen.
Dat mieppie van Tros Radar pakt trouwens ook 2 keer Balkenende per jaar... Lekker schijnheilig!
Precies. Maar tegenwoordig moet elke hoogopgeleide persoon in een hoge positie maar voor een jodenfooi zijn werk doen, want dat is 'maatschappelijk' verantwoord ofzo. Mensen zijn zo dom he als ze denken dat goede doelen geen organisaties zijn die gewoon baat hebben bij het voortbestaan van het probleem :')
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:00:28 #14
pi_86664424
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:52 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hij (de directeur van Terres des Hommes) krijgt ¤ 103.369 bruto. Dat is toch niet het 'leeuwendeel' van het budget van ¤ 109.883.231 :')

Dat is 0.1 % _O-
Er is meer personeel dan alleen de directeur en ik heb ze in Afrika rond zien rijden (oké niet Terre des Hommes, maar Unicef en Plan) in peperdure auto's die ik met mijn Nederlands inkomen nooit van mijn leven zou kunnen bekostigen, laat staan een Afrikaan voor wie zelfs een buskaartje nog een luxeproduct is.

Die gasten komen de ambassadewijk niet uit, ze zitten in luxe hotels met airco en eten in luxe restaurants. Als je in de armoedigere wijken komt roept de bevolking luid 'Branco, branco' (witte man, witte man) en als ik vroeg 'Hebben jullie dan nog nooit eerder een witte man gezien' 'Nee, die komen nooit in onze wijk'. Dus ook de hulporganisaties komen er nooit. Die blijven lekker in de ambassadewijk zitten in een hotel met 24u/7 elektriciteit heeft, internet, terwijl de rest van het land het moet stellen met maximaal 2 uur per dag elektra en zeer zeker helemaal geen airco.

De onkostenvergoeding bedraagt bij Plan 4.000 euro (euro's ja niet CFA-franc) per maand voor een gemiddelde medewerker in Afrika. Het salaris van een gewone ambtenaar in Guinee-Bissau bedraagt 30 euro per maand (20.000 CFA Franc).
pi_86664427
Ik durf trouwens te wedden dat goede doelen straks gewoon het bankwezen in gaan rollen, leningen verstrekken en dat soort dingen. Daar gaan ze grof geld mee verdienen.
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:02:06 #16
pi_86664457
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:59 schreef TeenWolf het volgende:
Die directeuren zijn zelf dus het goede doel.
pi_86664501
quote:
Klootjesvolk. :') :r
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86664544
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja maar dit zijn de topverdieners, de mensen die het kunnen missen !! Kei- en keihard aanpakken dat tuig!! Ze kunnen nooit eerlijk aan het geld zijn gekomen!! En ze parasiteren op de zakken van anderen!! 80% belasting voor deze graaiers :r :r :r En die criminele organisaties waar ze voor werken moeten KAPOT, KAPOT ZEG IK JE!!
Dat een topman een bonus van enkele miljoenen euro's opstrijkt terwijl zijn bedrijf flink verlies draait, vind ik vreemd en ongepast. Dat de directeur van een bedrijf, goed doel of niet, jaarlijks een ton verdient vind ik niet geheel onterecht. Die mensen moeten toch ook hun brood verdienen?

Bonussen mag je van mij overigens flink belasten. Reguliere salarissen niet.
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:07:40 #19
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_86664548
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Er is meer personeel dan alleen de directeur en ik heb ze in Afrika rond zien rijden (oké niet Terre des Hommes, maar Unicef en Plan) in peperdure auto's die ik met mijn Nederlands inkomen nooit van mijn leven zou kunnen bekostigen, laat staan een Afrikaan voor wie zelfs een buskaartje nog een luxeproduct is.

Die gasten komen de ambassadewijk niet uit, ze zitten in luxe hotels met airco en eten in luxe restaurants. Als je in de armoedigere wijken komt roept de bevolking luid 'Branco, branco' (witte man, witte man) en als ik vroeg 'Hebben jullie dan nog nooit eerder een witte man gezien' 'Nee, die komen nooit in onze wijk'. Dus ook de hulporganisaties komen er nooit. Die blijven lekker in de ambassadewijk zitten in een hotel met 24u/7 elektriciteit heeft, internet, terwijl de rest van het land het moet stellen met maximaal 2 uur per dag elektra en zeer zeker helemaal geen airco.

De onkostenvergoeding bedraagt bij Plan 4.000 euro (euro's ja niet CFA-franc) per maand voor een gemiddelde medewerker in Afrika. Het salaris van een gewone ambtenaar in Guinee-Bissau bedraagt 30 euro per maand (20.000 CFA Franc).
Dat is iets anders dan wat je net zei en waar deze discussie over gaat! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:08:44 #20
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_86664563
Lekker suggestief. 75% krijgt dus minder dan een ton.
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:11:37 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_86664614
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Bonussen mag je van mij overigens flink belasten. Reguliere salarissen niet.
Voor de inkomstenbelasting zit er geen verschil tussen. Verder vind ik 52% al een flinke belasting, wat mij betreft zou de overheid met 10% genoegen moeten nemen, dus veel minder nivelleren en veel minder uitgeven. Alleen basistaken voor de overheid i.p.v. volledige bemoeiienis.
censuur :O
pi_86664858
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:52 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is 0.1 % _O-
ik ben benieuwd hoeveel geld die nog onder de tafel krijgt....

hij bepaald wel wie een bepaalde opdracht mag uitvoeren...

ik vind het niet erg dat een of enkele topmannen veel verdienen (goede mensen kosten veel geld). maar als ik de rest van de luxe waarin ze baden zie en hoe weinig echt bij de hulpbehoevenden terecht komt....

goede doelen in de huidige vorm zijn ook achterhaald, het zijn te logge papiermonsters met te weinig idealisten maar teveel mensen die makkelijk rijk willen worden
pi_86665032
Je hoeft niet te doneren, je mag doneren.

Soms word je toch schijtziek van al die klagers, je vraag je weleens af of ze ooit weleens vrolijk zijn.
  dinsdag 21 september 2010 @ 09:37:52 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86665121
Gáán we weer. :'). Stelletje SP-papegaaien.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_86665178
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 09:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Voor de inkomstenbelasting zit er geen verschil tussen. Verder vind ik 52% al een flinke belasting, wat mij betreft zou de overheid met 10% genoegen moeten nemen, dus veel minder nivelleren en veel minder uitgeven. Alleen basistaken voor de overheid i.p.v. volledige bemoeiienis.
Dat is een kwestie van bostende visies. Ik ben het hier absoluut niet mee eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')