Dit dus....quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:24 schreef Aventura het volgende:
Jezus, moet je zo'n org dan laten leiden dooi een idealist die je een fooi betaalt? Ga toch weg. Goede leiders kosten gewoon geld.
het 'probleem' lost zichzelf op deze manier wel op. Als de donateurs moeite hebben met deze salarissen dan nemen de donaties af, wordt het bedrijf kleiner en kan het uiteindelijk weer geleid worden door minder dure leiders.quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:24 schreef Aventura het volgende:
Jezus, moet je zo'n org dan laten leiden dooi een idealist die je een fooi betaalt? Ga toch weg. Goede leiders kosten gewoon geld.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Als je echt rijk wil worden, begin je een 'goed doel'. Zelf steel je het leeuwendeel en een paar kruimeltjes die overblijven geef je aan een paar Afrikaanse hongerende kinderen.
Jij rijdt in een luxe auto, woont in een leuk optrekje in Wassenaar.
Zo doen de meeste organisaties het, zoals bijvoorbeeld Terre des Hommes en Unicef. Criminele organisaties zijn het. Geld afhandig maken van mensen en je belofte niet nakomen is hetzelfde als een witgoedhandelaar die je vooruitbetaald en vervolgens nooit je wasmachine komt afleveren.
Waarom deze mensen, deze criminelen van o.a. Terre des Hommes, nog altijd vrij rondlopen, is mij dan ook een raadsel. Gatverdamme wat een smerige ******** zijn dat.![]()
Typisc. Lijkt wel of elk bericht tegenwoordig wordt aangegrepen om enorm boos te zijn. Vraag me toch af waar al die woede vandaan komt.quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:03 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)alaris__.html?p=20,2
verontwaardigde reacties 287
Ja maar dit zijn de topverdieners, de mensen die het kunnen missen !! Kei- en keihard aanpakken dat tuig!! Ze kunnen nooit eerlijk aan het geld zijn gekomen!! En ze parasiteren op de zakken van anderen!! 80% belasting voor deze graaiersquote:Op dinsdag 21 september 2010 08:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Typisc. Lijkt wel of elk bericht tegenwoordig wordt aangegrepen om enorm boos te zijn. Vraag me toch af waar al die woede vandaan komt.
Precies. Maar tegenwoordig moet elke hoogopgeleide persoon in een hoge positie maar voor een jodenfooi zijn werk doen, want dat is 'maatschappelijk' verantwoord ofzo. Mensen zijn zo dom he als ze denken dat goede doelen geen organisaties zijn die gewoon baat hebben bij het voortbestaan van het probleemquote:Op dinsdag 21 september 2010 08:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Mensen moeten eens beseffen dat "goede doelen" gewoon BEDRIJVEN zijn. Bedrijven die zichzelf een "lief" imago willen geven door commercials etc., en die het voor elkaar krijgen dat mensen gratis huis aan huis voor ze gaan bedelen.
Dat mieppie van Tros Radar pakt trouwens ook 2 keer Balkenende per jaar... Lekker schijnheilig!
Er is meer personeel dan alleen de directeur en ik heb ze in Afrika rond zien rijden (oké niet Terre des Hommes, maar Unicef en Plan) in peperdure auto's die ik met mijn Nederlands inkomen nooit van mijn leven zou kunnen bekostigen, laat staan een Afrikaan voor wie zelfs een buskaartje nog een luxeproduct is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]Huilie!
Hij (de directeur van Terres des Hommes) krijgt ¤ 103.369 bruto. Dat is toch niet het 'leeuwendeel' van het budget van ¤ 109.883.231
Dat is 0.1 %
quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:59 schreef TeenWolf het volgende:
Die directeuren zijn zelf dus het goede doel.
Klootjesvolk.quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:03 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)alaris__.html?p=20,2
Dat een topman een bonus van enkele miljoenen euro's opstrijkt terwijl zijn bedrijf flink verlies draait, vind ik vreemd en ongepast. Dat de directeur van een bedrijf, goed doel of niet, jaarlijks een ton verdient vind ik niet geheel onterecht. Die mensen moeten toch ook hun brood verdienen?quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja maar dit zijn de topverdieners, de mensen die het kunnen missen !! Kei- en keihard aanpakken dat tuig!! Ze kunnen nooit eerlijk aan het geld zijn gekomen!! En ze parasiteren op de zakken van anderen!! 80% belasting voor deze graaiers![]()
![]()
En die criminele organisaties waar ze voor werken moeten KAPOT, KAPOT ZEG IK JE!!
Dat is iets anders dan wat je net zei en waar deze discussie over gaat!quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Er is meer personeel dan alleen de directeur en ik heb ze in Afrika rond zien rijden (oké niet Terre des Hommes, maar Unicef en Plan) in peperdure auto's die ik met mijn Nederlands inkomen nooit van mijn leven zou kunnen bekostigen, laat staan een Afrikaan voor wie zelfs een buskaartje nog een luxeproduct is.
Die gasten komen de ambassadewijk niet uit, ze zitten in luxe hotels met airco en eten in luxe restaurants. Als je in de armoedigere wijken komt roept de bevolking luid 'Branco, branco' (witte man, witte man) en als ik vroeg 'Hebben jullie dan nog nooit eerder een witte man gezien' 'Nee, die komen nooit in onze wijk'. Dus ook de hulporganisaties komen er nooit. Die blijven lekker in de ambassadewijk zitten in een hotel met 24u/7 elektriciteit heeft, internet, terwijl de rest van het land het moet stellen met maximaal 2 uur per dag elektra en zeer zeker helemaal geen airco.
De onkostenvergoeding bedraagt bij Plan 4.000 euro (euro's ja niet CFA-franc) per maand voor een gemiddelde medewerker in Afrika. Het salaris van een gewone ambtenaar in Guinee-Bissau bedraagt 30 euro per maand (20.000 CFA Franc).
Voor de inkomstenbelasting zit er geen verschil tussen. Verder vind ik 52% al een flinke belasting, wat mij betreft zou de overheid met 10% genoegen moeten nemen, dus veel minder nivelleren en veel minder uitgeven. Alleen basistaken voor de overheid i.p.v. volledige bemoeiienis.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bonussen mag je van mij overigens flink belasten. Reguliere salarissen niet.
ik ben benieuwd hoeveel geld die nog onder de tafel krijgt....quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]Huilie!
Hij (de directeur van Terres des Hommes) krijgt ¤ 103.369 bruto. Dat is toch niet het 'leeuwendeel' van het budget van ¤ 109.883.231
Dat is 0.1 %
Dat is een kwestie van bostende visies. Ik ben het hier absoluut niet mee eens.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor de inkomstenbelasting zit er geen verschil tussen. Verder vind ik 52% al een flinke belasting, wat mij betreft zou de overheid met 10% genoegen moeten nemen, dus veel minder nivelleren en veel minder uitgeven. Alleen basistaken voor de overheid i.p.v. volledige bemoeiienis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |