quote:
Brabantsquote:Op dinsdag 21 september 2010 02:03 schreef Deckard het volgende:
Zal wel weer een brabants spel zijn. Normale kinderen vertellen gewoon wat ze wel of niet leuk vinden, maar jullie hebben kennelijk zo'n achterstand opgelopen dat communicatie ook alleen maar middels dit soort spelen kon worden bedwongen.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 02:05 schreef q210 het volgende:
Ken het ook niet, zitten hier weinig mensen van voor de oorlog, dus denk dat je teleurgesteld gaat worden.
Nee, een gewone openbare school in het Twentse land.quote:
Was je er goed in?quote:Op dinsdag 21 september 2010 02:06 schreef Dqod het volgende:
[..]
Brabants
OT: Ik ken t spel wel u_u
Deden we alleen niet zo vaak
Uiteraardquote:Op dinsdag 21 september 2010 02:10 schreef Fascination het volgende:
[..]
Was je er goed in? [ afbeelding ]
Toen deed ik dat spel niet meer, want toen was elastieken helemaal hip.quote:Op dinsdag 21 september 2010 02:10 schreef n0ir het volgende:
fuk dat leek mij een superleuk spel. Waar was je 12 jaar geleden TS
Elastieken.. Ook erg vermakelijk inderdaad.. Ja..quote:Op dinsdag 21 september 2010 02:14 schreef Fascination het volgende:
[..]
Toen deed ik dat spel niet meer, want toen was elastieken helemaal hip.
Ja, ik zat nog te denken of wij dat ook hadden. Dat weet ik eigenlijk niet meer.quote:Op dinsdag 21 september 2010 02:16 schreef BlackLining het volgende:
Legendarisch spelSpeelde ik ook altijd op mijn basisschool (in Brabant
).
Wel een keer episch op mijn gek gegaan trouwens. Gestruikeld over een of ander kutrandje en toen vol met het gezicht over de stenen vloer, een halve meter verder geschoven. Mijn hele gezicht lag openEn twee dagen later ging ik op vakantie
Wij noemden het overigens "Viesland, lekkerland"En na een paar weken ging het vervelen dus hadden we ook Weet-niet-eiland.
Bonken, Keizers, Koningen, Kalebassenquote:Op dinsdag 21 september 2010 07:45 schreef AlphaOmega het volgende:
Dat een schattige jeugdherinnering goed bij jou is blijven hangen, hoeft a) niet te betekenen dat iedereen dat zo goed onthouden heeft, of b) niet iedereen dat spel kent. Het bestaat overigens wel in meerdere varianten.
Ik ben als kind heel veel verhuisd, en ik heb me altijd erg verbaasd over de naam die bepaalde soorten knikkers hadden op de verschillende plekken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eens met wat hierboven staat
quote:Op dinsdag 21 september 2010 02:03 schreef Deckard het volgende:
Zal wel weer een brabants spel zijn. Normale kinderen vertellen gewoon wat ze wel of niet leuk vinden, maar jullie hebben kennelijk zo'n achterstand opgelopen dat communicatie ook alleen maar middels dit soort spelen kon worden bedwongen.
Dus wel, woon al heel m'n leven in NH en wij speelden het gewoon hoor op de basisschool.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:08 schreef Breathtaking het volgende:
Nou, in Noord-Holland kenden we dat niet
Owhja, "nooit gegeten" hadden wij ook altijdquote:Op dinsdag 21 september 2010 18:53 schreef Frannhere het volgende:
ik speelde dat spel ook vroeger haha, alleen maakten wij er nog bijsmaken bij als "tussenin" "nooit gegeten" "beetje vies" "beetje lekker" "soms" enzo
Dan kan je wel in het 'Vies' gedeelte blijven staan of nietquote:Op dinsdag 21 september 2010 12:33 schreef Sinnie het volgende:
Wij deden het altijd in rassen. Dus als je bijvoorbeeld joden mocht dan ging je naar dat vak en als je ze niet mocht dan ging je naar het andere. Zo ging het ook met negers, marokkanen, turken, molukkers en noem ze verder maar op.
Zal wel de variant binnen de randstad wezen
Ja he u_uquote:Op dinsdag 21 september 2010 02:06 schreef Dqod het volgende:
[..]
Brabants
OT: Ik ken t spel wel u_u
Deden we alleen niet zo vaak
quote:Op dinsdag 21 september 2010 02:28 schreef daantje1044 het volgende:
ik ken het spelletje ook!
alleen ik woonde toen in Gelderland!
Hahaquote:Op dinsdag 21 september 2010 21:45 schreef 91Vos het volgende:
Dat ken ik nog wel ja, en dan had je ook van die grappenmakers die zeiden dan "lekkere spruitjes!", maar omdat ik spruitjes vies vond ging ik altijd naar de vieze kant maar dat kan niet want het zijn lekkere spruitjes!![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:45 schreef 91Vos het volgende:
Dat ken ik nog wel ja, en dan had je ook van die grappenmakers die zeiden dan "lekkere spruitjes!", maar omdat ik spruitjes vies vond ging ik altijd naar de vieze kant maar dat kan niet want het zijn lekkere spruitjes!![]()
![]()
![]()
![]()
Kinderen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:45 schreef 91Vos het volgende:
![]()
![]()
![]()
Wij noemden dat 'kippen', en als iemand werd 'gepoort' noemde je dat 'stokken'quote:Op woensdag 22 september 2010 00:26 schreef DAMH het volgende:
Enige echte bazenspel vroeger op school was natuurlijk "Poorten" met twee lantaarnpaal wachters...
Voordiegene die nooit op school hebben gezeten,, Tis heel simpel, je pakt een steen of iets anders wat je tussen iemands benen door kunt schieten en je kiest een lantaarnpaal om jezelf vrij te tikken. Wie het object tussen zijn benen door kreeg werd helemaal de KK geschopt tenzij hij de paal wist te bereiken. Je kunt nu ook wel voorstellen dat het spel snel was afgelopen.
Doordat het niet meer mocht van de juf![]()
![]()
.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 02:00 schreef Fascination het volgende:
Ik was met een zekere fokpersoonlijkheid aan 't praten over spelletjes die we op het schoolplein speelden in onze kindertijd.
Vol enthousiasme vertelde ik over het legendarische spel 'vies en lekker'. Hierbij werd het schoolplein opgedeeld in twee kanten. De vies en lekker kant. In het midden stond iemand die een etenswaar moest noemen, waarop de rest van de deelnemers voor zichzelf moest beslissen of hij of zij het desbetreffende voedsel vies of lekker vond. De bedoeling was dat iedereen zich naar de kant begaf die overeenkwam met zijn/haar oordeel over het genoemde etenswaar. Maar onderwijl die avontuurlijke tocht liep je het risico te worden getikt door de benoemer van het etenswaar en te worden uitgeschakeld.
Je moest wel goed oppassen, want als je het risico om afgetikt te worden wilde vermijden door aan dezelfde kant te blijven staan, terwijl die keuze niet overkwam met je smaak, dan liep je het risico in volgende spellen te worden ontmaskerd.![]()
!!! En niets is erger dan als bedrieger, huichelaar, leugenaar bekend te staan. Dit zorgde ervoor dat het spel meestal eerlijk verliep.
Het spel zorgde voor kennis omtrent de eetvoorkeuren van je klasgenoten, wat soms weer leidde tot vriendschappen voor het leven. Kortom: dit spel heeft een enorme invloed op m'n leven gehad en gemaakt tot wie ik nu ben.![]()
![]()
Terugkomend op mijn gesprek met die zekere fokpersoonlijkheid; ze kende het spel niet.![]()
Da ken toch nie.
Jij was zeker die loser of nietquote:Op woensdag 22 september 2010 00:28 schreef Mexicaantje. het volgende:
Poorten was niet leuk bij ons want er was één jongen die gepest werd en daar ging iedereen op focussen.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:26 schreef Splutje het volgende:
Bazenspel
Vrije school geef me 5SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
Daarna met begeleiders en al douchen zeker, waarbij je weer iemands beide voeten van de vloer moest krijgen totdat er nog maar een fier overeindstond,, en die had dan gewonnen?quote:Op woensdag 22 september 2010 00:42 schreef padlarf het volgende:
Wij deden vroeger bij scouting (jaja, kom maar op met het hoongelach) wel iets soortgelijks. Alleen wij noemden het Hollandse leeuwen. Heel simpel, 1 iemand in het midden van het veld. De rest moest van de ene kant van het veld naar de andere kant rennen. Degene in het midden moest proberen de rest te pakken. Dat was gelukt als hij bij iemand beide voeten van de grond kreeg. Die persoon moest dan ook in het midden gaan staan. Dit duurde dan net zo lang tot er nog 1 iemand over was. Dat was dan de winnaar. Je kunt je voorstellen dat daar behoorlijk smerige tackles bij om de hoek kwamen kijken. Als extra bonus deden we dat vooral vlak na regenbuien, in de modder.
quote:Op woensdag 22 september 2010 00:44 schreef DAMH het volgende:
[..]
Daarna met begeleiders en al douchen zeker, waarbij je weer iemands beide voeten van de vloer moest krijgen totdat er nog maar een fier overeindstond,, en die had dan gewonnen?
Godverdomme toen ik 11/12/13 was zaten we ook op scouting. En inderdaad, Hollandse Leeuwen, altijd als afsluiting van de opkomst. Ik vond het een briljant 'spel' trouwens.quote:Op woensdag 22 september 2010 00:42 schreef padlarf het volgende:
Wij deden vroeger bij scouting (jaja, kom maar op met het hoongelach) wel iets soortgelijks. Alleen wij noemden het Hollandse leeuwen. Heel simpel, 1 iemand in het midden van het veld. De rest moest van de ene kant van het veld naar de andere kant rennen. Degene in het midden moest proberen de rest te pakken. Dat was gelukt als hij bij iemand beide voeten van de grond kreeg. Die persoon moest dan ook in het midden gaan staan. Dit duurde dan net zo lang tot er nog 1 iemand over was. Dat was dan de winnaar. Je kunt je voorstellen dat daar behoorlijk smerige tackles bij om de hoek kwamen kijken. Als extra bonus deden we dat vooral vlak na regenbuien, in de modder.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 02:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
![]()
Waarom niet gewoon voetballen zoals het hoort![]()
Homo
quote:Op dinsdag 21 september 2010 02:03 schreef Deckard het volgende:
Zal wel weer een Gelderlands spel zijn. Normale kinderen vertellen gewoon wat ze wel of niet leuk vinden, maar jullie hebben kennelijk zo'n achterstand opgelopen dat communicatie ook alleen maar middels dit soort spelen kon worden bedwongen.
Bigmama's en bigpapa'squote:Op dinsdag 21 september 2010 08:03 schreef Agiath het volgende:
[..]
Bonken, Keizers, Koningen, Kalebassen
Brabanders, Gelderlanders en Randstad gehad, nu nog Groningers en Friezen, Tukkers, Poldervolk en Zeeuwen, dan hebben we ze bijna allemaal wel gehad.quote:Op woensdag 22 september 2010 08:29 schreef heywoodu het volgende:
Zal ook wel zo'n Randstad spel zijn, van die paupers die niet op een gewoon niveau kunnen communiceren, dus het zo maar moeten doen.
Wel slim eigenlijk
Inderdaad, en allemaal is het onzinquote:Op woensdag 22 september 2010 08:37 schreef najazeg het volgende:
[..]
Brabanders, Gelderlanders en Randstad gehad, nu nog Groningers en Friezen, Tukkers, Poldervolk en Zeeuwen, dan hebben we ze bijna allemaal wel gehad.
Precies!quote:Op woensdag 22 september 2010 08:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inderdaad, en allemaal is het onzin![]()
Internet
quote:
Ah, dodentrappertje.quote:Op woensdag 22 september 2010 00:26 schreef DAMH het volgende:
Enige echte bazenspel vroeger op school was natuurlijk "Poorten" met twee lantaarnpaal wachters...
Voordiegene die nooit op school hebben gezeten,, Tis heel simpel, je pakt een steen of iets anders wat je tussen iemands benen door kunt schieten en je kiest een lantaarnpaal om jezelf vrij te tikken. Wie het object tussen zijn benen door kreeg werd helemaal de KK geschopt tenzij hij de paal wist te bereiken. Je kunt nu ook wel voorstellen dat het spel snel was afgelopen.
![]()
.
quote:Op dinsdag 21 september 2010 02:48 schreef Aukje83 het volgende:
Ik ken het ook en ik vond het ook heel leuk
Ze spelen/speelden het in Drenthe ook hoor.quote:Op dinsdag 21 september 2010 02:03 schreef Deckard het volgende:
Friesland hier en ken het ookquote:Op woensdag 22 september 2010 08:37 schreef najazeg het volgende:
[..]
Brabanders, Gelderlanders en Randstad gehad, nu nog Groningers en Friezen, Tukkers, Poldervolk en Zeeuwen, dan hebben we ze bijna allemaal wel gehad.
Dat moet gewoon met een bal, panna.quote:Op woensdag 22 september 2010 00:26 schreef DAMH het volgende:
![]()
.
Ik las sniper mag ik overvaren omdat ik jou nooit serieus neem.quote:Op woensdag 22 september 2010 17:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Het is eigenlijk een beetje hetzelfde als "schipper mag ik overvaren ?! "
Hehe met zo'n loopgraaf naast het speelveldquote:Op woensdag 22 september 2010 17:48 schreef n_uniet het volgende:
[..]
Ik las sniper mag ik overvaren omdat ik jou nooit serieus neem.
Kreeg ineens een heel vreemd beeld bij dit spel
Moet ik dat onderbouwen?quote:Op woensdag 22 september 2010 17:54 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Hehe met zo'n loopgraaf naast het speelveld![]()
En waarom neem jij mij nooit serieus?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |