FruitenCo | maandag 20 september 2010 @ 22:00 |
Net heb ik voor de 2e keer even in een auto gereden op een afgelegen weggetje samen met mijn vader, dit om even het gevoel te krijgen van het rijden in een auto. Zelfs na de 2e keer lukt het mij niet om fatsoenlijk weg te rijden zoals het hoort, ik trek telkens veel te snel op. Nu begin ik aardig aan mijzelf te twijfelen als ik mijn rijbewijs in 10 weken kan halen, deze week word ik voor het eerst opgehaald thuis door mijn rijinstructeur om te kijken als ik geschikt ben voor een 10 weekse rijopleiding. De reden dat ik mijn rijbewijs in deze (voor mij) korte periode wil halen is omdat ik dan tijdens mijn stage ook eens een keer op pad kan naar buitenlocaties voor dienstverlening. Omdat ik deze basis dingen maar niet onder de knie kan krijgen werk het niet echt motiverend en begin ik aan mijzelf te twijfelen en baal ik daar ontzettend van. Kan iemand mij een beetje op weg helpen? De theorie dingen die lijk ik tot nu toe goed te begrijpen en mogen naar mijn mening geen probleem vormen, dingen inschatten wanneer ik een beetje op gang ben lukt ook wel. Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij wil helpen ![]() | |
trovey | maandag 20 september 2010 @ 22:01 |
Rustig je koppeling op laten komen en tegelijk rustig gas geven....niet meteen je gaspedaal tot de grond toe intrappen. ![]() | |
Lightning_NL | maandag 20 september 2010 @ 22:01 |
Faler... ![]() Analyseer wat je fout doet, en bedenk zelf een manier om het beter te doen. | |
sneez | maandag 20 september 2010 @ 22:02 |
Gewoon zachtjes de koppeling op laten komen, totdat je voelt dat je beweegt, dan niet meer verder omhoog laten komen, beetje gas erbij en goooooo. | |
Rosbief | maandag 20 september 2010 @ 22:02 |
Koppeling in, starten, 1ste versnelling, gas vol intrappen en dan koppeling loslaten. | |
Lightning_NL | maandag 20 september 2010 @ 22:03 |
quote:Ik heb daarmee mijn aandrijfas een keertje door midden gebroken ![]() | |
caspervc | maandag 20 september 2010 @ 22:03 |
probeer ook eens heel rustig met alleen de koppeling (dus zonder gas) op gevoel weg te rijden. De auto zal 10x afslaan, maar als je het eenmaal door hebt, voel je ook veel beter hoe de koppeling werkt. Dan kan je op het kritische moment dat de koppeling aangrijpt precies een klein beetje extra gas geven om het allemaal wat soepeler te laten lopen... | |
Isetmyfriendsonfire | maandag 20 september 2010 @ 22:03 |
quote: | |
Maart85 | maandag 20 september 2010 @ 22:03 |
quote: ![]() | |
Dennis101 | maandag 20 september 2010 @ 22:05 |
Zo, wel 2x geprobeerd... Maar goed, lichtelijk gas geven en dan je koppeling op laten komen. | |
cumcumber | maandag 20 september 2010 @ 22:06 |
Je voelt toch wel wanneer de koppeling begint aan te grijpen? Dan geef je wat gas bij. Misschien heb je een diesel als leswagen, die gaan vanzelf rollen en vallen niet zo snel stil. | |
FruitenCo | maandag 20 september 2010 @ 22:06 |
De grap van het gaspedaal intrappen en dan in een keer koppeling los laten ken ik al. | |
rulerofdeath | maandag 20 september 2010 @ 22:06 |
quote:dit is de beste oefening | |
spijkerbroek | maandag 20 september 2010 @ 22:06 |
Koop een automaat. | |
Tism | maandag 20 september 2010 @ 22:07 |
Gewoon lekker blijven fietsen.. ![]() | |
FransDeens | maandag 20 september 2010 @ 22:07 |
Ga gewoon heel veel oefenen. Het lijkt me bijzonder niet-voor-de-hand-liggend dat iemand op een forum je iets gaat vertellen waardoor je ogen plots geopend worden en je ineens vloeiend kunt optrekken. | |
FruitenCo | maandag 20 september 2010 @ 22:08 |
quote:Dat zal je wel zeggen ja, maar meestal is net die ene kleine tip de tip waarbij het lampje branden gaat. | |
Ame_thyst | maandag 20 september 2010 @ 22:09 |
quote:Je je moet ook de betekenis van al de lampjes weten ![]() | |
gateway | maandag 20 september 2010 @ 22:09 |
niet met je pa oefenen, gewoon wachten tot de instructeur het je leert. Het woord zegt het al: INSTRUCTEUR | |
Miendientje | maandag 20 september 2010 @ 22:11 |
Ik denk niet dat je rijinstructeur blij is als je jezelf al een verkeerde techniek hebt aangeleerd. Dan moet hij het je weer proberen af te leren. En afleren is moeilijk dan aanleren. Je kunt dus beter nog helemaal niet oefenen voor je eerste rijles. Die instructeur kan zo ook wel zien of je genoeg talent hebt of niet. | |
Dennis101 | maandag 20 september 2010 @ 22:11 |
quote:Om te leren koppelen heb je per se een instructeur nodig, dat kan iedereen je wel leren. Gewoon een kwestie van oefenen, de meeste tips die hier voorbij komen zal een instructeur ook geven als het je niet goed lukt. | |
Piles | maandag 20 september 2010 @ 22:11 |
quote:Dat. En wegrijden leer je in 10 minuten de eerste les, daar hoef je geen uren voor te oefenen ![]() | |
xaban06 | maandag 20 september 2010 @ 22:12 |
Rij een diesel, makkelijker. | |
Dennis101 | maandag 20 september 2010 @ 22:12 |
quote:Tja, we zijn niet allemaal zo goed dat we zo makkelijk weg kunnen rijden. Ik had in het begin ook aardig wat moeite met soepel wegrijden. | |
TwenteFC | maandag 20 september 2010 @ 22:12 |
quote:Ik ben anders heen en weer gereden van Twente naar Amsterdam, was een hartstikke goede oefening. Alleen je merkt wel dat er vet veel agressie in het verkeer is. | |
Scribent | maandag 20 september 2010 @ 22:12 |
Is dit serieus? Je zit twee keer met je pa in de auto en je denkt dat je dan kunt autorijden? Niemand kan dat en het is ook totaal niet belangrijk. Zoiets ontwikkelt zich vanzelf als je lessen gaat nemen, in het begin denk je steeds 'fuck!' en na een stuk of wat keer rijd je soepel weg zonder na te denken. Zo lang je na moet denken over wat je doet gaat het stroef. Hoe dan ook, met je pa in de auto zitten voor je überhaupt rijles hebt gehad is echt tijdverspilling. | |
FransDeens | maandag 20 september 2010 @ 22:16 |
quote:Dat zou je wel zeggen, maar alle tips zijn in je vorige topic al voorbij gekomen: De koppeling voorzichtig op laten komen tot je voelt dat de auto wil gaan rollen en/of de motor begint te trillen of iets terugzakt in toeren, voorzichtig een klein beetje gas bijgeven en de koppeling voorzichtig verder laten opkomen. quote:Lekker verantwoord. | |
wiltoyo | maandag 20 september 2010 @ 22:17 |
Is het een benzine of een diesel? Dat maakt nogal verschil namelijk. Bij een diesel kun je gewoon de koppeling rustig op laten komen zonder gas te geven, dan gaatie vanzelf rollen. Bij een benzine moet je altijd wat gas bij geven. Hoeveel valt moeilijk te zeggen, dat hangt er vanaf in wat voor auto je rijd. Verder, de beste tip die ik je kan geven is: veel oefenen, het is een gevoel wat je moet krijgen. | |
Piles | maandag 20 september 2010 @ 22:17 |
quote:10 minuten is misschien overdreven, maar mijn punt is dat leren wegrijden in geen verhouding staat tot het leren van de rest van de vaardigheden. Ga dus gewoon lessen TS, komt vanzelf. | |
Dennis101 | maandag 20 september 2010 @ 22:18 |
quote:Dat lukt hem dus blijkbaar niet goed, in dat geval is het verstandig om gelijk al wat gas bij te geven (en dus niet teveel, maar genoeg zodat hij niet afslaat). En dan niet gelijk die koppeling vol op laten komen, maar met beleid. | |
Piles | maandag 20 september 2010 @ 22:18 |
En ga je nu voor de 3e keer autorijden weer een nieuw topic openen? | |
Mirjam | maandag 20 september 2010 @ 22:19 |
rijles nemen, aangezien je, als je nu verkeerde technieken aanleert, je ze er héél moeilijk weer uit krijgt. verder: feeling krijgen met de auto. voelen wanneer je de de koppeling over moet pakken met je gaspedaal. langzaam weg laten glijden en op laten komen is het devies. | |
Dennis101 | maandag 20 september 2010 @ 22:19 |
quote:Daarin worden de problemen met terugschakelen behandeld. | |
TwenteFC | maandag 20 september 2010 @ 22:19 |
quote:Het regende, dus ook wat slipcursussen genomen op de A18. | |
Mirjam | maandag 20 september 2010 @ 22:20 |
quote:de vierde keer wordt het rijgedrag op de autobahn behandeld ![]() | |
FransDeens | maandag 20 september 2010 @ 22:28 |
quote:Ik begrijp het probleem, maar je mag toch aannemen dat vader die naast hem in de auto zat in grote lijnen dezelfde tips heeft gegeven. Vandaar dat ik het nut van dit topic durf te betwijfelen. | |
wormtrein | maandag 20 september 2010 @ 23:15 |
Mijn instructeur liet me wegrijden op de koppeling in z'n 1,2,3 en 4! Als je bij de 4e versnelling, zonder gas bij te geven, het presteert om weg te komen zonder dattie afslaat heb je de koppeling wel onder controle ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door wormtrein op 21-09-2010 12:02:27 ] | |
08gnoT. | maandag 20 september 2010 @ 23:18 |
In een benzine is het een stuk makkelijker wegrijden dan in een diesel vind ik, voor ik begon met lessen had ik onze oude benzineauto geprobeerd en die sloeg niet af wat ik ook deed, terwijl het 'pakstukje' op een diesel nauwer is. Weet neit waarin je het probeerde? Enfin, alles is hierboven al gezegd ![]() | |
Piles | maandag 20 september 2010 @ 23:20 |
quote:Bedoel je niet andersom ![]() ![]() | |
08gnoT. | maandag 20 september 2010 @ 23:25 |
quote:Ik heb een benzine nog nooit laten afslaan, kan nog komen natuurlijk ![]() | |
Anne | maandag 20 september 2010 @ 23:30 |
Alweer een topic? Anyway, probeer de auto eens te laten rijden zonder dat je het gaspedaal gebruikt. Dan heb je misschien sneller door hoe de koppeling werkt. | |
davidov2009 | dinsdag 21 september 2010 @ 16:42 |
quote:Rij automaat, nog makkelijker ![]() | |
Luchtkoker | dinsdag 21 september 2010 @ 16:43 |
quote:Nee. In dit geval is het gewoon gevoel. | |
r8ality | dinsdag 21 september 2010 @ 16:52 |
Bij mijn intake geloofden ze niet dat ik toch echt voor het eerst in een auto zat ![]() Oja, TS is een faler zonder autogevoel die over tien weken in de weg gaat rijden ![]() | |
Luchtkoker | dinsdag 21 september 2010 @ 18:00 |
quote:Stoer man. Mag ik je alsjeblieft een keer aanraken? | |
rycemasta | dinsdag 21 september 2010 @ 20:14 |
quote:De slag van de koppeling en het werkzame gedeelte verschilt per auto en hoeft niet per se diesel/benzine gerelateerd te zijn. Wat er bedoeld wordt met makkelijker weg kunnen rijden met een diesel is dat een diesel niet zo makkelijk afslaat. Je kunt de koppeling verder op laten komen zonder dat een dieselmotor meteen begint met protesteren, dus puur het wegrijden op de koppeling zelf is makkelijker. Over het algemeen moet je met een benzinemotor de koppeling langer laten slippen als je het gas niet zou gebruiken. | |
fespo | dinsdag 21 september 2010 @ 20:23 |
2 dingen moet je kunnen/snappen. dan is het een eitje. 1) koppeling zeer langzaam laten opkomen. vaak tot ongeveer de helft. dan voel je dat je vooruit gaat. houd je voet goed vast op dit moment. niet bang zijn om iets over het aangrijpingspunt te komen. als je vooruit gaat kunt je hem nog iets verder laten opkomen om het aangrijpingspunt goed te benutten. heel langzaam maar het gaat erom dat je het aangrijp punt kent.met een benzine auto is dit lastiger, omdat je langzamer gaat en een tikje te ver is uitvallen. sommige benzine auto's (vaak zware) zullen bijna niet vooruit komen. dan moet je afgaan op het trillen en geluid verandering van de motor) je gebruikt dus geen gas bij de oefening! met een diesel auto kan je nu gas geven. zo heb ik geleerd met een diesel rijden. met een benzine auto is dit enkel een oefening en moet je eerst gas geven zoals hieronder staat. 2) geef gas, ongeveer een kwart. koppeling langzaam laten opkomen net zo lang tot je begint te rijden. als dit gebeurd laat je de koppeling en gas op deze stand. gas heb je dus de hele tijd op de zelfde stand! die doe je minimaal 2 seconden en kan zolang als je wilt. (voor een beginner dan) zolang de koppeling niet voorbij het aangrijpingspunt komt zal je niet wegschieten. maar langzaam tot normaal vooruit gaan. nu is het een kwestie van koppeling los laten (dit kan snel) en direct daarna even een tikje meer gas. (ongeveer 1 seconden) dan naar 2e versnelling. kan eigenlijk niet mislukken ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door fespo op 21-09-2010 20:49:09 ] | |
T42 | dinsdag 21 september 2010 @ 21:33 |
d8 dat ts zou wachten op der 1e rijles ![]() w8 nou eens gewoon tot je 1e les daar leer je veel meer van dan nu enorm te zeunuwen | |
RichardHammond | dinsdag 21 september 2010 @ 21:42 |
Mwoah, ik vond het persoonlijk wel prettig om het een keer geoefend te hebben. Maar dit is iets wat je zo onder de knie zal hebben en hoe verder je vordert hoe makkelijker het zal gaan. | |
Poekel | dinsdag 21 september 2010 @ 21:47 |
Onzin, onzin, onzin. Benzineauto's rollen ook op de koppeling, allemaal stuk voor stuk. Stelletje geblaat hier. ![]() Oh en tegen die gozer die van Twente naar Amsterdam is gereden zonder rijbewijs: Mislukte idioot. Mensen als jij verdienen niet eens een rijbewijs, laat staan vrijheid. ![]() | |
illusions | woensdag 22 september 2010 @ 12:17 |
Weet niet wat voor misvattingen sommigen hier maken, maar in de regel is een benzineauto dus niet makkeljiker dan een diesel. Puur omdat het toerenbereik van een diesel veel lager begint en je dus bijna geen gas hoeft te geven om die koppeling al los te laten. | |
FruitenCo | woensdag 22 september 2010 @ 12:56 |
Zojuist dus les gehad en helaas niet geschikt voor de 10 weken ![]() ![]() En het schakelen ging na 2 keer vrij goed en is makkelijker dan ik dacht. | |
r8ality | woensdag 22 september 2010 @ 13:39 |
Niet geschikt voor 10 weken? ![]() Ik heb het in tien dagen gehaald ![]() | |
Lightning_NL | woensdag 22 september 2010 @ 13:48 |
Bwahahaha, dikke fail!!! Hoe durf je dat hier op het forum te zetten! Ik zou me verrot schamen. | |
08gnoT. | woensdag 22 september 2010 @ 14:01 |
quote:En daarmee heb je vast genoeg ervaring opgedaan ja, je hebt vast meer omstandigheden meegemaakt dan iemand die een normale cursus doet ![]() | |
Lightning_NL | woensdag 22 september 2010 @ 14:05 |
Ervaring doe je op in de jaren NA het behalen van je rijbewijs, niet tijdens je rijlessen. Maar ik snap wat je bedoelt, ik zou ook iedereen afraden zo'n spoedcursus te doen. | |
trovey | woensdag 22 september 2010 @ 14:19 |
Maakt niet uit TS dat je er wat langer over doet...krijg je ook meer te maken met verschillende situaties die je later zal tegenkomen. Gewoon lekker gaan lessen en je komt er wel. ![]() | |
r8ality | woensdag 22 september 2010 @ 14:21 |
quote:Waarom? | |
Lightning_NL | woensdag 22 september 2010 @ 14:37 |
Omdat je veel meer leert als je je cursus over een langere tijd uitspreid. Dan blijft het allemaal beter hangen en zul je waarschijnlijk ook meer situaties tegenkomen. Het hoeft allemaal niet 'gehaast', dus wordt het kwaliteit boven kwantiteit in plaats van andersom. | |
Gunner | woensdag 22 september 2010 @ 14:42 |
quote:Dat hadden wij al door na je topicstart. | |
r8ality | woensdag 22 september 2010 @ 14:43 |
I beg to differ. Juist als je tien dagen in 1 keer bezig bent blijft alles hangen. Anders ben je iedere week weer vergeten wat je geleerd had. Situaties kom je genoeg tegen en na het behalen van je rijbewijs kom je er wel ff meer tegen ook al les je tien weken. En geen situatie is meestal hetzelfde... Haast is er sowieso niet bij, want tien halve dagen rijden is stiekem nog best veel. | |
Boe-man | woensdag 22 september 2010 @ 14:44 |
quote:In principe heb je hetzelfde aantal lesuren hoor, ook rijd je met die snelcursussen over het algemeen langere tijd aan 1 stuk ipv telkens ongeveer hetzelfde stuk van een uur. Lijkt mij niet heel veel uit te maken. | |
FruitenCo | woensdag 22 september 2010 @ 14:45 |
quote:Wat interesseert mij dat nou wat jij er van denkt of wat andere mensen er van denken, ik heb niks hoog te houden hier ![]() Stelletje eikelpoetsers hier man ![]() | |
Luchtkoker | woensdag 22 september 2010 @ 16:34 |
quote:Het is totaal niet opvallend hoe vaak jij "patst" met je superprofessionele autorij skills, man. ![]() | |
Luchtkoker | woensdag 22 september 2010 @ 16:36 |
Trouwens, een mattie van me deed zo'n 3weekse cursus bij de ANWB, en hij is wel geslaagd maar faalt nu echt fucking hard met rijden. Hij heeft echt superweinig ervaring in verschillende verkeerssituaties en heeft in no time al een paar keer schade gemaakt. Ik wil niet zeggen dat dit altijd zo is en dat verspreiden over een langere tijd per definitie beter is, maar als ik het zo hoor, ook van verscheidene instructeurs, dan kunnen mensen die over een langere periode leren rijden beter rijden als ze slagen dan mensen die stoomcursussen hebben gevolgd. | |
r8ality | woensdag 22 september 2010 @ 16:42 |
Ik heb 2 maanden na behalen van mijn rijbewijs een auto getotalled. Heeft geen fuck met 10 dagen of 10 weken te maken, alleen met gebrek aan ervaring... | |
Lightning_NL | woensdag 22 september 2010 @ 16:45 |
quote:Vooral in het begin zul je teveel info krijgen tegelijk, zonder dat je tijd hebt dit te verwerken. De zogeheten spons die vol zit. Daarom kun je het beter over de tijd spreiden, zodat dingen verwerkt kunnen worden in je bovenkamer en je het beter onthoudt voor de volgende keer. | |
Lightning_NL | woensdag 22 september 2010 @ 16:46 |
quote:Nou... Wat een slechte smoes... Na fucking 2 maanden al je auto verrot rijden is gewoon een ontzettend dikke fail. Had je toen maar een fatsoenlijke cursus moeten nemen. | |
r8ality | woensdag 22 september 2010 @ 17:08 |
Auto uit 1972, was in Amsterdam en 2 uur geslapen die nacht, inclusief aanhanger. Als je dan al weinig ervaring hebt, gaat het snel fout. Waarvan akte. | |
Lightning_NL | woensdag 22 september 2010 @ 17:10 |
Smoesjes. | |
Luchtkoker | woensdag 22 september 2010 @ 17:19 |
quote:Kijk, dit bedoel ik. Kan je opscheppen dat je in 10 dagen je rijbewijs hebt gehaald, maar de ervaring leert gewoon dat je dan echt nog weinig ervaring hebt. Als je het over een langere periode uitsmeert dan heb je kortere lessen, kan het beter op je inzinken en leer je ook meer puur omdat je gewoon in blokken van 2 uur beter leert dan in blokken van 8 uur. Bovendien worden er bij stoomcursussen de nadruk voornamelijk gelegd op "het halen van het examen", terwijl bij de meeste degelijke rijscholen de nadruk wordt gelegd op "goed en veilig leren rijden". | |
1299 | woensdag 22 september 2010 @ 17:21 |
Oefen anders in een automaat ( ![]() | |
Luchtkoker | woensdag 22 september 2010 @ 17:23 |
Waarom dat? Dan leer je toch niet wegrijden? Dan kán je wegrijden, maar daar leer je niet van omgaan met de koppeling-gas combinatie, en dat is juist wat de TS wilt. ![]() | |
1299 | woensdag 22 september 2010 @ 17:46 |
quote: ![]() | |
Gunner | woensdag 22 september 2010 @ 19:58 |
quote:Dan ben je gewoon sowieso fout bezig. Een goede automobilist met verantwoordelijkheidsgevoel had zichzelf gerealiseerd dat dat nou niet de beste omstandigheden zijn om in een auto te stappen. | |
FalleNk810i | woensdag 22 september 2010 @ 20:12 |
quote:idd, wat een kk domme actie zeg, + een oldtimer gesloopt ![]() ![]() | |
di0r1 | woensdag 22 september 2010 @ 20:12 |
Ik vond het wegrijden overigens het moeilijkste wat er was qua autorijden. | |
fespo | woensdag 22 september 2010 @ 20:53 |
ik ook. maar dat kwam omdat mijn instructeur niet met zijn poten van zijn eigen pedalen kon afblijven tot een paar dagen voor het examen. zo kreeg ik nooit het juiste gevoel. | |
ibaneX | woensdag 22 september 2010 @ 21:13 |
quote:Carburateur auto die benzine? Mijn eerste was ook een met carburateur in een jaar misschien een keer afgeslagen. Bij de auto die ik nu heb liet ik eens de koppeling perongeluk schieten toen ik snel weg wou bij het stoplicht. Mn radio lag er uit en mijn telefoon en portomonee voor de achterbank, man dat ging wild ![]() | |
ibaneX | woensdag 22 september 2010 @ 21:17 |
quote:Het is ook weer zo dat dingen na 2 of meer uren hard concentreren dat je alles wat je daarna leert niet opneemt. Gewoon 2 of 3 keer per week een blok van 2 uur doen. Dan kan je redelijk snel je rbw halen. | |
Luchtkoker | woensdag 22 september 2010 @ 22:02 |
quote:OH ECHT DAT HAD IK NIET DOOR | |
Fer | woensdag 22 september 2010 @ 22:52 |
quote:Agressie valt wel mee hoor, je reed waarschijnlijk 70 over de middelste rijbaan, terwijl vrachtwagens je links en rechts tegelijk inhalen. Dat zou ik ook als agressief ervaren. Tip aan TS zoek een GOEDE rijschool/instructeur, daar heb je toch uiteindeljk het meeste aan. | |
08gnoT. | woensdag 22 september 2010 @ 23:07 |
quote:Zou best kunnen, Mazda uit 92 en een Mitsubishi uit 96, en nog heel even een mazda uit 2005 maar dat mag geen naam hebben. Misschien dat de koppelingsplaten ook ver versleten waren, want ik laat hem vrij ver opkomen voor ik gas geef. Sowieso heb ik alleen op eigen terrein gereden met de 3 benzines Dat kan ook schelen, oude benzines tegen nieuwe diesels, 2 van m'n 3 lesauto's (allemaal VW) zijn minder dan een jaar oud en de oudere derde sloeg ook nooit af. Die reed wel heel fijn en makkelijk ja. | |
Zuunigerd | vrijdag 24 september 2010 @ 04:03 |
quote:TS: Laat het ontkoppelingspedaal langzaam opkomen tot je voelt dat de auto gaat bewegen. Geef dan iets gas bij en laat, zodra je op gang bent, het ontkoppelingspedaal los. Ga vooral niet zonder rijbewijs hele einden rijden: je bent niet verzekerd, dus als er iets gebeurt ben je zwaar de Sjaak. Een beetje oefenen op een grote parkeerplaats kan nog wel door de beugel. ![]() Over die spoedcursus: ik vond het zelf fijner om alles verspreid over 3 maanden te leren. Twintig uur les, verdeeld over lessen van twee uur. Tijdens de les pauzeerde ik altijd halverwege, omdat anders de concentratie na anderhalf uur weg zou zakken. Na de les had ik dan een week de tijd om alles even te laten bezinken. ![]() Het helpt ook wel als je al wat inzicht hebt in hoe een auto werkt. ![]() | |
DrDentz | vrijdag 24 september 2010 @ 04:16 |
Waarom rustig? Gewoon gierende banden. | |
fruityloop | vrijdag 24 september 2010 @ 09:52 |
quote:Ik láát mijn eikel poetsen terwijl ik aan het autorijden ben. ![]() ![]() ff serieus, doe het gewoon rustig aan, het gevoel krijgt de een net wat sneller in de tenen dan de ander, maar het komt vanzelf wel. ![]() | |
Lightning_NL | vrijdag 24 september 2010 @ 09:53 |
Dat TS trouwens niks hoog te houden heeft komt niet als een verassing ![]() |