Ik heb daarmee mijn aandrijfas een keertje door midden gebrokenquote:Op maandag 20 september 2010 22:02 schreef Rosbief het volgende:
Koppeling in, starten, 1ste versnelling, gas vol intrappen en dan koppeling loslaten.
quote:Op maandag 20 september 2010 22:01 schreef trovey het volgende:
Rustig je koppeling op laten komen en tegelijk rustig gas geven....niet meteen je gaspedaal tot de grond toe intrappen.
quote:Op maandag 20 september 2010 22:02 schreef Rosbief het volgende:
Koppeling in, starten, 1ste versnelling, gas vol intrappen en dan koppeling loslaten.
dit is de beste oefeningquote:Op maandag 20 september 2010 22:03 schreef caspervc het volgende:
probeer ook eens heel rustig met alleen de koppeling (dus zonder gas) op gevoel weg te rijden.
De auto zal 10x afslaan, maar als je het eenmaal door hebt, voel je ook veel beter hoe de koppeling werkt. Dan kan je op het kritische moment dat de koppeling aangrijpt precies een klein beetje extra gas geven om het allemaal wat soepeler te laten lopen...
Dat zal je wel zeggen ja, maar meestal is net die ene kleine tip de tip waarbij het lampje branden gaat.quote:Op maandag 20 september 2010 22:07 schreef FransDeens het volgende:
Ga gewoon heel veel oefenen. Het lijkt me bijzonder niet-voor-de-hand-liggend dat iemand op een forum je iets gaat vertellen waardoor je ogen plots geopend worden en je ineens vloeiend kunt optrekken.
Je je moet ook de betekenis van al de lampjes wetenquote:Op maandag 20 september 2010 22:08 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Dat zal je wel zeggen ja, maar meestal is net die ene kleine tip de tip waarbij het lampje branden gaat.
Om te leren koppelen heb je per se een instructeur nodig, dat kan iedereen je wel leren. Gewoon een kwestie van oefenen, de meeste tips die hier voorbij komen zal een instructeur ook geven als het je niet goed lukt.quote:Op maandag 20 september 2010 22:09 schreef gateway het volgende:
niet met je pa oefenen, gewoon wachten tot de instructeur het je leert. Het woord zegt het al: INSTRUCTEUR
Dat. En wegrijden leer je in 10 minuten de eerste les, daar hoef je geen uren voor te oefenenquote:Op maandag 20 september 2010 22:09 schreef gateway het volgende:
niet met je pa oefenen, gewoon wachten tot de instructeur het je leert. Het woord zegt het al: INSTRUCTEUR
Tja, we zijn niet allemaal zo goed dat we zo makkelijk weg kunnen rijden. Ik had in het begin ook aardig wat moeite met soepel wegrijden.quote:Op maandag 20 september 2010 22:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat. En wegrijden leer je in 10 minuten de eerste les, daar hoef je geen uren voor te oefenen
Ik ben anders heen en weer gereden van Twente naar Amsterdam, was een hartstikke goede oefening. Alleen je merkt wel dat er vet veel agressie in het verkeer is.quote:Op maandag 20 september 2010 22:09 schreef gateway het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |