Dat is geen fobie, maar gewoon religieuze intolerantie net als met euthanasie en abortus...quote:Op maandag 20 september 2010 21:48 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Wat ik voornamelijk hoor (en hier in Amerika heb je er een stuk mensen die er voor uit komen dat ze anti gay zijn) is dat het 'tegennatuurlijk' is en dat 'God een ander plan voor de mens had'. Maar vooral dat idee van 'tegennatuurlijke' is wat mensen dwars lijkt te zitten.
Snap er ook niks van, heb liever gewoon verliefde mensen dwars door ale sexes dan mensen die ongelukkig samen zijn hoor
Wat een achterhaald gezwets.quote:Op maandag 20 september 2010 21:54 schreef picardmike het volgende:
Je word gewoon als tabula rasa(onbeschreven blad) geboren en daar word een beeld uit gevormd die mede bepaalt word met je aanleg in stressfactoren en omgeving. Zolang het niet schadelijk is, is er niks aan de hand. Maar homo's die doen alsof ze aangeboren zijn en zelfs mensen gaan lastigvallen omdat ze denken dat ze ook zo geboren zijn(niet dat ik het zelf meemaak, misschien 1 keer meegemaakt ofzo) vindt ik zo achterlijk dat ik de homohaat soms wel kan begrijpen. Elke seksuele voorkeur van een persoon is uniek of je nu van rood,klein,dik of mager houdt en zolang het geen kwaad kan, moet het gewoon kunnen. Alleen homo's hoeven zichzelf en andere echt niet op hun aangeboren aanleg te wijzen die nooit bewezen is.
Dus je wereldbeeld is niet alleen op het gebied van vrouwen zo bijzonderquote:Op maandag 20 september 2010 21:54 schreef picardmike het volgende:
Je word gewoon als tabula rasa(onbeschreven blad) geboren en daar word een beeld uit gevormd die mede bepaalt word met je aanleg in stressfactoren en omgeving. Zolang het niet schadelijk is, is er niks aan de hand. Maar homo's die doen alsof ze aangeboren zijn
In de jaren zeventig blijven hangen?quote:Op maandag 20 september 2010 21:54 schreef picardmike het volgende:
Je word gewoon als tabula rasa(onbeschreven blad) geboren en daar word een beeld uit gevormd die mede bepaalt word met je aanleg in stressfactoren en omgeving. Zolang het niet schadelijk is, is er niks aan de hand. Maar homo's die doen alsof ze aangeboren zijn en zelfs mensen gaan lastigvallen omdat ze denken dat ze ook zo geboren zijn(niet dat ik het zelf meemaak, misschien 1 keer meegemaakt ofzo) vindt ik zo achterlijk dat ik de homohaat soms wel kan begrijpen. Elke seksuele voorkeur van een persoon is uniek of je nu van rood,klein,dik of mager houdt en zolang het geen kwaad kan, moet het gewoon kunnen. Alleen homo's hoeven zichzelf en andere echt niet op hun aangeboren aanleg te wijzen die nooit bewezen is.
Ik ben er gewoon tegen dat een homo op dezelfde manier geaccepteerd moet worden als een iemand van een andere etnisiteit, dit is gewoon een heel groot verschil.
quote:Op maandag 20 september 2010 21:57 schreef Wille_und_Vorstellung het volgende:
[..]
Wat een achterhaald gezwets.
QFT.quote:Op maandag 20 september 2010 21:59 schreef teknomist het volgende:
[..]
In de jaren zeventig blijven hangen?
Ik denk persoonlijk dat geen enkele man 100% hetero is (al zal elke officiele hetero dat ontkennen) en dat iedere man wel een beetje bang is voor zijn homofiele kant. Homofobe mannen en potenrammers zijn eik gewoon hele onzekere mannen die hun mannelijkheid willen bevestigen door homo's lastig te vallen, terwijl ze eik onwijs door de man vallen daardoor.quote:Op maandag 20 september 2010 22:01 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Is 't niet dat mannen denken "Oh hij is homo, en ik ben een man dus straks valt ie op mij en gaat 'ie me seksueel intimideren", en dat ze daar bang voor zijn?
Het onderzoek waar verschillen in de chemische samenstelling in de hersenen gebruikt worden om een homo-aanleg te bewijzen is niet representatief voor alle homo's,. Wijst eerder op een andere beleving van stress die het kan veroorzaken dan dat dit impliciet zegt dat iemand later homo word. Ook hetero's hebben geen samenstelling het gaat gewoon om iets heel anders en niemand is 100% iets. Zelf een afrikaan kan nooit 100% zijn.quote:Op maandag 20 september 2010 21:57 schreef Wille_und_Vorstellung het volgende:
[..]
Wat een achterhaald gezwets.
Hoewel ik het standpunt van menig 'homofoob' niet deel, moet ik toegeven dat het algehele beeld van homoseksualiteit in het openbaar mij erg stoort, tel daarbij het gaypride gebeuren op en de wat 'algemenere' homoseksuelen verdwijnen. Waarom moeten die mensen het altijd zo uiten?quote:Op maandag 20 september 2010 21:46 schreef Re het volgende:
Waarom wordt het gezien als een afwijking met een negatieve lading
Ook in die zin verkondig je grotendeels onzin, maar vooral dat onbeschreven blad is zo achterhaald en ik snap ook niet waarom je die 'theorie' anno 2010 nog loopt te verdedigen.quote:Op maandag 20 september 2010 22:04 schreef picardmike het volgende:
[..]
Het onderzoek waar verschillen in de chemische samenstelling in de hersenen gebruikt worden om een homo-aanleg te bewijzen is niet representatief voor alle homo's,. Wijst eerder op een andere beleving van stress die het kan veroorzaken dat dit impliciet zegt dat iemand later homo word.
Door alleen deze vraag expliciet te stellen insinueer je dat homo's een bepaalde uitzonderingspositie hebben waarin ze hun gedrag moeten verantwoorden. Stel je deze vraag ook als het om oranje-supporters of carnavalvierders gaat?quote:Op maandag 20 september 2010 22:06 schreef Robby87 het volgende:
Waarom moeten die mensen het altijd zo uiten?
Dat is het denk ik. Niets meer en niets minder. Eigenlijk nog wel logisch ookquote:Op maandag 20 september 2010 22:01 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Is 't niet dat mannen denken "Oh hij is homo, en ik ben een man dus straks valt ie op mij en gaat 'ie me seksueel intimideren", en dat ze daar bang voor zijn?
Het probleem is toch juist dat de man het wel kent, en er zich ongemakkelijk bij voelt. Dan is afstoten het logische gevolg.quote:Op maandag 20 september 2010 22:13 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Intolerantie komt vaak voort uit een gesloten geest, een gesloten geest is vaak bang voor dingen die hij niet kent, en zal argwaan hebben als zich iets voor hem zich manifesteert, hij zal het afdoen als gevaarlijk of minderwaardig, om zijn gedachten met zijn gevoel in overeenstemming te krijgen, maar eigenlijk is het dus een angst voor dingen die anders zijn.
Die uitzonderingspositie leidt ik af uit het feit dat er zoveel homofoben zijn, dus dat maakt mij ook een homofoob? Nee!quote:Op maandag 20 september 2010 22:10 schreef teknomist het volgende:
[..]
Door alleen deze vraag expliciet te stellen insinueer je dat homo's een bepaalde uitzonderingspositie hebben waarin ze hun gedrag moeten verantwoorden. Stel je deze vraag ook als het om oranje-supporters of carnavalvierders gaat?
Niet dat het verkeerd is om vragen te stellen hierover, maar het is een beetje vermoeiend dat iedere keer die Gay Pride erbij gehaald wordt. Ieder 'soort' zijn eigen feestje.
Ah, homofobie is een afwijking.quote:Op maandag 20 september 2010 21:54 schreef Westerling het volgende:
Dat t een afwijking is, moge duidelijk zijn toch?
Mja dingen die anders zijn dan, als het afwijkt is het eng. Denk dat de meeste mensen met homofobie toch wel over hun aversie tegenover die persoon komen als ze hem langer kennen. Of als er gewoon vreselijk veel homo's in hun omgeving zijn.quote:Op maandag 20 september 2010 22:16 schreef daftme het volgende:
[..]
Het probleem is toch juist dat de man het wel kent, en er zich ongemakkelijk bij voelt. Dan is afstoten het logische gevolg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |