Ben al even bezig met klussen, maar wil jullie ook laten meevolgen en eventueel handige tips meepikken hier. In mei 2008 heb ik een nieuwbouwappartement gekocht, maar dat was nogal prijzig als single dus heb ik het tot september 2010 verhuurd.
Ontzettend veel moet er niet gebeuren in vergelijking met de andere projecten hier op het forum. Zelf had ik enkel wat schilderwerk voorzien, maar dat bleek achteraf toch wel wat naief

Ik heb op 6 september de sleutels gekregen, en heb sinds dit weekend 2 weken vakantie, dus tot nu toe was het werken tijdens het weekend of een paar uurtjes 's avonds.
Plannetje gemaakt met Google Sketchup:
![]()
Totale opp (binnen) is iets van een 74 vierkante meter volgens het plan.
Daarbij komt nog het terras (4 op 4 meter schat ik) en een garagebox in een apart bijgebouw.
Beginnen we maar met de foto's dan, situatie overzicht:
![]()
De rode pijl wijst naar mijn appartement (schuifraam) :p
![]()
Verste garage (tegen haag) is die van mij.
[/img]
http://www.jack-nicholson.info/fok/app/P1010216.JPG[/img]Stukjes verf uit de deur (heb ik 2 jaar geleden zelf al geschilderd), dit wordt retourcheerwerk aangezien ik niet de volledige deur wil gaan herschilderen.
![]()
Boorgaten van de gordijnen die wachten op wat plamuursel. Het rolgordijn is nog van de vorige bewoner en mocht blijven hangen want "is nog in goede staat". Een dag later lag het al op de grond... :p De raam die je hier ziet is de raam van de kleine slaapkamer.
![]()
Mooie ikea muurstickers :p Gaan ook weg dus.
![]()
Want de rolgordijntjes 5cm hoger in het plaasterwerk boren was te moeilijk...
Weet nog niet zeker hoe ik dit ga oplossen zonder te moeten gaan herschilderen.
![]()
De grote slaapkamer, was ingericht als prinsessenkamer. Het roze wordt vervangen door een donkerblauwe tint

De stopcontacten moeten verhuizen naar de hoeken, en de lichtschakelaar moet iets hoger en in het midden komen te staan.
![]()
Ramen in de grote slaapkamer
![]()
Andere muur in de grote slaapkamer, hier tegen komt de kleerkast te staan.
![]()
En om het geheel rond te maken, de 4de muur in de slaapkamer
![]()
Badkamermeubel. Het bovenste stuk waar ook inbouwspots in zitten is niet heel stevig. Het plan hier is om een kast aan de zijkanten of bovenkant te laten maken zodat het geheel verstevigd wordt.
![]()
Nog wat retoucheerwerk op de deurstijlen
![]()
De kleine berging waar wasmachine etc komen te staan.
![]()
De zekeringskast
![]()
Vestiaremeubel (ikea) dat is achtergebleven van de vorige bewoner.
Mijn plan is om hier een inbouwkast te laten maken op termijn, maar voorlopig voldoet dit wel.
Het is overigens heel onhandig in het midden van de inham geplaatst waardoor je amper ruimte hebt om je jas ed weg te hangen (achter de spiegel).
Ik ga dit naar de rechterhoek verplaatsen zodat er meer ruimte komt om achter de spiegel te komen.
![]()
De reden waarom ik besloten heb om mijn plafonds terug wit te schilderen, en dat beklaag ik me nu erg (hierover later meer)
[ Bericht 0% gewijzigd door Jack. op 21-09-2010 20:16:18 ]