abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 september 2010 @ 19:52:15 #1
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_86648817
Ben al even bezig met klussen, maar wil jullie ook laten meevolgen en eventueel handige tips meepikken hier. In mei 2008 heb ik een nieuwbouwappartement gekocht, maar dat was nogal prijzig als single dus heb ik het tot september 2010 verhuurd.

Ontzettend veel moet er niet gebeuren in vergelijking met de andere projecten hier op het forum. Zelf had ik enkel wat schilderwerk voorzien, maar dat bleek achteraf toch wel wat naief :)

Ik heb op 6 september de sleutels gekregen, en heb sinds dit weekend 2 weken vakantie, dus tot nu toe was het werken tijdens het weekend of een paar uurtjes 's avonds.

Plannetje gemaakt met Google Sketchup:

Totale opp (binnen) is iets van een 74 vierkante meter volgens het plan.
Daarbij komt nog het terras (4 op 4 meter schat ik) en een garagebox in een apart bijgebouw.

Beginnen we maar met de foto's dan, situatie overzicht:

De rode pijl wijst naar mijn appartement (schuifraam) :p

Verste garage (tegen haag) is die van mij.

[/img]http://www.jack-nicholson.info/fok/app/P1010216.JPG[/img]
Stukjes verf uit de deur (heb ik 2 jaar geleden zelf al geschilderd), dit wordt retourcheerwerk aangezien ik niet de volledige deur wil gaan herschilderen.

Boorgaten van de gordijnen die wachten op wat plamuursel. Het rolgordijn is nog van de vorige bewoner en mocht blijven hangen want "is nog in goede staat". Een dag later lag het al op de grond... :p De raam die je hier ziet is de raam van de kleine slaapkamer.

Mooie ikea muurstickers :p Gaan ook weg dus.

Want de rolgordijntjes 5cm hoger in het plaasterwerk boren was te moeilijk...
Weet nog niet zeker hoe ik dit ga oplossen zonder te moeten gaan herschilderen.

De grote slaapkamer, was ingericht als prinsessenkamer. Het roze wordt vervangen door een donkerblauwe tint :)
De stopcontacten moeten verhuizen naar de hoeken, en de lichtschakelaar moet iets hoger en in het midden komen te staan.

Ramen in de grote slaapkamer

Andere muur in de grote slaapkamer, hier tegen komt de kleerkast te staan.

En om het geheel rond te maken, de 4de muur in de slaapkamer :)

Badkamermeubel. Het bovenste stuk waar ook inbouwspots in zitten is niet heel stevig. Het plan hier is om een kast aan de zijkanten of bovenkant te laten maken zodat het geheel verstevigd wordt.

Nog wat retoucheerwerk op de deurstijlen

De kleine berging waar wasmachine etc komen te staan.

De zekeringskast

Vestiaremeubel (ikea) dat is achtergebleven van de vorige bewoner.
Mijn plan is om hier een inbouwkast te laten maken op termijn, maar voorlopig voldoet dit wel.
Het is overigens heel onhandig in het midden van de inham geplaatst waardoor je amper ruimte hebt om je jas ed weg te hangen (achter de spiegel).
Ik ga dit naar de rechterhoek verplaatsen zodat er meer ruimte komt om achter de spiegel te komen.

De reden waarom ik besloten heb om mijn plafonds terug wit te schilderen, en dat beklaag ik me nu erg (hierover later meer)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jack. op 21-09-2010 20:16:18 ]
pi_86649068
Ziet er goed uit! Leuk huis, zeker voor een starter.
Enne, zijn paps en mams ook blij dat Jack het huis uit trekt? _O_
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  maandag 20 september 2010 @ 20:05:34 #3
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_86649415

Voorbereidende werken, vloer helemaal bedekken met plastic.
Voor de mensen die zich afvragen waarom zulke smalle repen, dit is een rol die al jaren bij ons in het tuinhuis staat, dus doet nu uitstekend dienst.

Zat dus los, inmiddels al stevig gelijmd met Tek7 :)

Buitenlamp had ik er zelf gehangen 2 jaar terug. Is gerecupereerd bij een andere verhuis, de bewegingsensor onderaan is losgekoppeld.
Geen idee hoe je het doet maar de vorige bewoner is erin geslaagd om de bewegingsensor te doorboren...

En dat is ook weer tijdelijk opgelost :)

Niet netjes schoongemaakt, het vet drupt uit de roosters van de dampkap op het kookvuur...

Vies dus :r

Mijn gezelschap tijdens het werken, op een zender met allemaal 80s :)

Mijn andere gezelschap tijdens de pauzes :)
De koelkast stinkt overigens ontzettend hard, lijkt wel alsof er iemand in is doodgegaan :( :r
Ik heb er al wat citroenschijfjes in gelegd, en van die blauwe eitjes, maar helpt niks, stinkt nog altijd even hard.

Wacht ook op een schoonmaakbeurt :)
Let ook op de hoorn van de parlofoon die half meegeschilderd werd door vorige bewoner.

Niet bepaald recht, maar goed ze zijn inmiddels ook al weggehaald voor de schilderwerken dus dan hangen we ze nadien wel gewoon recht :)

Mijn terras met uitzicht :)
Ik hoop maar dat ik al die kringen op het terras er nog uitkrijg ?
Ik hoop eig stiekem dat ze wegslijten tijdens alle regen en vorst en sneeuw etc die we nog mogen verwachten de komende maanden :@

De woonkamer (eetplaats)

De zithoek

Lange muur in de woonkamer, inclusief zwart vlak :(

De keuken, met veel kastjes O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Jack. op 21-09-2010 20:17:01 ]
  maandag 20 september 2010 @ 20:06:50 #4
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_86649476
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:57 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ziet er goed uit! Leuk huis, zeker voor een starter.
Enne, zijn paps en mams ook blij dat Jack het huis uit trekt? _O_
Paps is helaas 6 jaar geleden overleden.
Mams is de reden waarom ik het huis uitga (al 3 jaar ruzie, dus heb het nog lang volgehouden), dus daar liggen we niet bepaald van wakker ;)
  maandag 20 september 2010 @ 20:21:05 #5
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_86650175

Dit worden de kleuren voor de woonkamer. De lange muur wordt in de donkere kleur geschilderd, en alle andere muren incl gang in de lichte kleur.
De slaapkamer wordt een beigegrijs tint gecombineerd met donkerblauw (heb ik geen foto van helaas).

Ik deed de garage open en deed een ontdekking. De vorige bewoner heeft vrolijk een overvolle vuilbak achtergelaten. Aan de stank en sappen op de bodem stond hij er al enkele weken ook. Gewoon ontzettend degoutant :r Hij is ook helemaal vernield, geen deksel en gescheurd langs de zijkant. Van de buurvrouw hoorde ik dat er maanden geleden al een briefje van de gemeente aan de vuilbak hing dat deze vervangen moest worden. Blijkbaar vond de vorige bewoner dat niet zo nodig....

Nog zo iets, afvoer lek. Begin dit jaar belde vorige bewoner mij hiervoor op, en wat later dat het opgelost was. Mooi niet dus, zal ook wel lek zijn sinds toen...
Op de foto heb ik hem dus gedemonteerd, maar het water spoot er langs de schroefdingen gewoon uit als je water liet weglopen. Ik kwam erachter toen het spoelwater van de verf langs het deurtje onderaan op de vloer stroomde :p

[/img]http://www.jack-nicholson.info/fok/app/P1010264.JPG[/img]
Vuilbakje ook stuk (aanhengting met deur), en ook vies.
Gaat dus weg en er komt wellicht een los model (dus geen draaimodel) in de plaats.

Afvoer gemaakt (was gewoon een rubberen ringetje dat ontbrak...) en vuilbakje weg :)

Blij dat er plastic op de vloer ligt! Zo ziet vloer eruit na 2de keer schilderen van het plafond.

En zo zien mijn armen eruit na het schilderen van het plafond :)

Hier beklaag ik me dat ik dat plafond wilde herschilderen :( Vol strepen en vlakken :(

Met overschot plafondverf de zwarte vlakken al eens overschilderd om het kleurverschil nadien wat minder extreem te maken.

Idem voor het vlak op de lange muur.

Klaar om muren te schilderen in de grote slaapkamer. Van het plafond blijf ik hier wijselijk af :)

Alles wordt netjes afgeplakt :)

De eerste verhuisspulletjes zijn al gearriveerd :)

Lange muur woonkamer 1ste laag. Ik moet m'n techniek op grote vlakken wat gaan bijschaven want je ziet nog de repen die ik geschilderd heb...

Ik haal het vestiaremeubel weg en doe een nieuwe ontdekking: een paar schoenen met modder, een handschoen/ijskrabber, een haarklem en een ikea potloodje :)

Lichte kleur woonkamer, 1ste laag. Ziet er goed uit, en heb er alle vertrouwen in dat het perfect wordt bij de 2de laag.
  maandag 20 september 2010 @ 20:24:40 #6
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_86650347
En dan de foto's van vandaag :

Dit krijg je dus als je een hele nacht licht te piekeren over het plafond en besluit om toch maar die ultieme 3de poging te gaan wagen ook al heb je al enkel muren geschilderd...

Helaas zonder resultaat :(
Het is al ietsje beter, maar je ziet nog altijd strepen enzo. Plafond heeft ondertussen wel genoeg gekost dus het blijft zo. Volgende keer laat ik het wel schilderen :p

Lichte kleur van de muren in de slaapkamer

Zo zijn we helemaal bijgewerkt qua foto's :)
Morgen staan weer enkele muren op het programma.

Iemand die tips heeft om die vreselijke stank uit m'n koelkast te krijgen ?
Citroen en blauwe eitjes heb ik al geprobeerd zonder succes :(
pi_86650690
Leuk appartement! O+

Euhm, je kan een schaaltje gemalen koffie in je koelkast zetten.
Van te voren goed schoonmaken (Koelkast) en dan een nachtje erin laten staan. (gemalen koffie)
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86650719
Oh fijn zeg zo'n eigen groot appartement!
Wat betreft het schilderen, heb je goede voorstrijk gebruikt?
En rol je ze goed af van onder naar boven en klein stukje over elkaar?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86650981
Sorry Jack :@
Hoop dat dat ooit weer goedkomt .....
Maar, mooi huis en wat een goede smaak O-)
  maandag 20 september 2010 @ 20:37:26 #10
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_86651016
Ik heb er 2 jaar terug wel een primer opgezet die nu overschilderd was door de vorige bewoner (in een lichtgrijze tint). Daar ben ik gewoon op beginnen schilderen. Ik heb de muur wel eerst afgewassen met een vochtige doek om stof en vuil eraf te vegen. Maar opnieuw een primer of voorstrijk heb ik dus niet gedaan. Ik ben altijd in overtuiging geweest dat je de vorige verflaag als grondlaag kon gebruiken?

Maar dat is te laat nu dus :P

Ik heb het ook enkel op die lange muur, op de andere muren die ik nu al geschilderd heb, heb ik dat niet, maar dat zijn ook wel kleinere muren.
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:15:35 #11
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_86686783
Na de 2de laag is die lange muur ook in orde, dus de techniek zit wel ok denk ik :)
Heb vandaag de meeste muren in de 1ste laag gezet met dat beige, maar heb geen tijd gehad om foto's te nemen. Moest snel naar huis om te eten en te douchen en nu naar de dansles :)

In de koelkast liggen nu 2 koffiefilters met gemalen koffie erin. Heb dat papiertje een beetje opengesneden zodat de koffiegeur vrij spel heeft. Daarstraks rook het al naar stank gemengd met koffiegeur, dus ik denk dat ik op zoek moet gaan naar de oorzaak en dat het niet gewoon een stank is die erin hangt, maar die ook ergens vandaag komt (en blijft komen).

Ik zal proberen om morgen weer wat foto's te nemen!
pi_86688410
Ziet er leuk uit! (Die vlakken met schilderen kan je voorkomen door te zorgen dat je nat in nat schildert, heb je bij zulke oppervlakten wel meer man voor nodig dan. En eerst diagonaal en van links naar rechts schilderen en dan je laatste streken van boven naar beneden)
pi_86689683
Die strepen heb ik ook op mijn spack plafond :{ . Komt blijkbaar omdat dat de verf snel opneemt. Advies was om het over te schilderen met spack latex met daaraan toegevoegd floetrol (?).

In ieder geval...alle meubels staan er al in, dus dat overschilderen moet ik altijd nog een keer doen. Maar misschien heb je wat aan de tip als je het een vierde keer gaat schilderen...ik stoor me er hier in ieder geval wel aan ;)
pi_86689939
gefeliciteerd *O*
maar zoals ik begrijp, was de huurder niet erg..netjes? haha
wel onwijs gave keuken zeg! O+
suc6
~ Bonito La Risa ~
  woensdag 22 september 2010 @ 09:12:03 #15
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_86701178
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:25 schreef Jeter het volgende:
Die strepen heb ik ook op mijn spack plafond :{ . Komt blijkbaar omdat dat de verf snel opneemt. Advies was om het over te schilderen met spack latex met daaraan toegevoegd floetrol (?).

In ieder geval...alle meubels staan er al in, dus dat overschilderen moet ik altijd nog een keer doen. Maar misschien heb je wat aan de tip als je het een vierde keer gaat schilderen...ik stoor me er hier in ieder geval wel aan ;)
Ja dat zei men in de winkel ook toen ik voor m'n 3de pot verf ging, dat het misschien kwam doordat de verf te snel in het plafond trok en dat een 3de keer dan niet veel zou oplossen. De raad daar was om het misschien in een minder witte tint te schilderen (bv licht grijs ofzo) omdat je daar minder strepen op zou zien? Maar dan was ik weer vertrokken voor minstens 2 lagen, dus dat zag ik niet meer zitten.

Ik vind het resultaat nu het beste van de 3 pogingen, ook al heeft het nog een hoog amateuristisch gehalte :)
Ik heb gisteren wel gemerkt dat ik me er al heb bij neergelegd dat het nu eenmaal zo is, en ik let er zelfs niet meer op als ik door het appartement wandel. Dus die 4de keer komt er iig niet meer, geen tijd voor en ik ga er niet nog meer geld tegenaan gooien. Ik weet nu voor de volgende keer dat ik het plafond beter kan uitbesteden aan iemand die er ervaring mee heeft en weet hoe je zoiets helemaal strak krijgt. Ik kan beter daar het geld aan geven dan aan 4 potten verf om een mager resultaat te bekomen ;)
  woensdag 22 september 2010 @ 09:16:25 #16
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_86701256
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:53 schreef Beijtje het volgende:
Ziet er leuk uit! (Die vlakken met schilderen kan je voorkomen door te zorgen dat je nat in nat schildert, heb je bij zulke oppervlakten wel meer man voor nodig dan. En eerst diagonaal en van links naar rechts schilderen en dan je laatste streken van boven naar beneden)
Zo heb ik het inderdaad gedaan :)
Gisteren heb ik dus die 2de laag op de lange muur gezet. Toen dat klaar was wilde ik de tape tegen het plafond er alvast afhalen. Omdat anders de tape te hard vastkleeft tegen het plafond waardoor ik mijn verf er mee zou aftrekken misschien (en dat heeft me al genoeg moeite gekost). Maar dan kwam in het midden van de muur een heel stuk verf mee, net zo'n velletje dat je eraf trek... Dus zat ik plots met een redelijk groot stuk wit vlak in m'n muur midden bovenaan. Ik heb het maar snel weer bijgeverfd, en toen ik gisteravond vertrok leek het amper op te vallen van op afstand, dus hoop maar dat je dat niet blijvend gaat zien. Ik heb geleerd dat je nadien niet moet gaan bijrollen op een net geverfde muur, omdat je dan sowieso strepen krijgt, dus heb nu met een kwast enkel dat beschadigd stukje bijgeverfd, en zal straks dan een 2de laagje bijzetten (verf was tot op de grondlaag weggetrokken door de tape) met de kwast daar zodat het hopelijk niet meer opvalt...
  woensdag 22 september 2010 @ 09:22:23 #17
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_86701363
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:31 schreef Mixende_match het volgende:
gefeliciteerd *O*
maar zoals ik begrijp, was de huurder niet erg..netjes? haha
wel onwijs gave keuken zeg! O+
suc6
De buurvrouw heeft al 2 jaar een muizenvalletje in de garage staan, just in case. En nu mijn garage leeg staat, vangt ze plots muizen. Dus we vermoeden dat er wellicht muizen in mijn garage zaten die nu elders onderdak zoeken. Vorige bewoner was een vrouw met een dochtertje, en je zou denken dat het dan wel netjes onderhouden wordt enzo (het is tenslotte een vrouw), maar blijkbaar is dat iets dat niet per definitie geldt :)

Voordien nooit een dergelijk vermoeden gehad, de keren dat ik er eens langskwam zag het er wel ok uit (gebaseerd op een vluchtige blik), maar nu je er echt mee bezig bent, en alle hoekjes en kantjes van dichtbij ziet ben ik wel blij dat de periode van verhuren voorbij is :)

En die keuken, ja die is erg fijn, lekker veel opbergruimte enzo O+
Zit een afwasmachine, oven (gewone en hetelucht ofzoiets), koelkast in ook. Er is ook ergens nog een kast waar een stopcontact zit, zodat ik er een microgolf oven in kwijt kan die dan weggestopt zit.
Kookvuur is een keramische kookplaat.
pi_86701385
Heb niet alles gelezen...

Het plafond gezeik kennen we hier al te goed.

Haal Sigmakot (oid even nazoeken) en veel! Je hebt dubbel nodig. En Floetrol. Kiep dat erin en zet je die-hard modus aan. (Want het is aan 1 ruk doordouwen met werken!)
Ga het plafond sauzen en GELIJK een tweede laag over zetten.

Gekleurde muren deden we ook al tegen de spelregels in maar het is knetterstrak. Werk in vierkante meters. Bovenste, middelste, onderste (met overlap uiteraard) en dan de hele baan snel afstrijken. Vervolgens een metertje opzij en herhaal het ritueel. Klaar?
GELIJK een tweede laag overzetten.

We hadden nogal zuigende muren en plafonds (letterlijk en figuurlijk) en hebben het op de harde manier geleerd hoe WIJ het moesten doen.

Voorstrijken, vertragers, verdunners (muv Floetrol) helpt maar nauwelijks/ten dele iig niet genoeg voor ons.
pi_86701484
Overigens betaal je vorstelijk voor Sigmakot(e?) 2 emmers en Floetrol...
Er zit fakking 250,- euro op ons plafonnetje _O-
  zaterdag 25 september 2010 @ 19:27:11 #20
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_86837793
Sorry voor de late foto update, maar bij deze dan :)
(vlekken op de foto's zijn vlekken op de lens van het fototoestel, maar krijg ze niet weg na verschillende keren de lens schoon te wrijven...)

Vies beest kwam zomaar binnenvliegen

Muren slaapkamer, kleur 1, klaar :)

Muren hal, klaar :)

Woonkamer/eetkamer/keuken, klaar :)

Plan in uitvoering: een praktischere plaatsing van de stopcontacten en lichtschakelaar in de slaapkamer (die muur is de enige die dus nog niet geschilderd is)
Is vandaag gedaan, heb em daarstraks met voorstrijk ingesmeerd al en morgen eerste laagje pleister er tegenaan doen, en maandag afwerken hopelijk.
En dan duimen dat ik dinsdag of woensdag die muur kan schilderen.

Slaapkamer gaan halen in Ikea vandaag :)
De malm reeks met een pax malm kleerkast erbij. Moet helaas nog even blijven liggen tot bovenstaande muur in orde is.

Morgen dus die muur al een eerste laagje pleister geven, en beginnen met kastjes van de keuken schoonmaken enzo.
Normaal zou vandaag ook mijn salon en eetkamer arriveren, maar dat is uitgesteld naar vrijdag door een te drukke agenda van de persoon die me hiermee zou helpen.
pi_86840818
Vind het enorm mooie tegels :)
Vind de kleuren een beetje Belgisch aandoen :@ (Belgische vriendin heeft de derposten ook die kleur).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_86840836
Ik zeg alleen maar: helemaal mooi!!!
pi_86840956
Lotte vind keuken ook heel mooi :Y
Ben benieuwd naar de inrichting dus blijf loeren hier ^O^
pi_86841650
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:25 schreef Jeter het volgende:

Floetrol is om de verwerkingstijd langer te maken, blijft de verf langer nat.

Jammer van het plafond Jack, plafonds sausen is ook niet het makkelijkste werk, laat staan het mooiste werk :{
Als je het plafond weer eens gaat sausen, gebruik dan een speciale spack muurverf, die blijft veel langer nat, die strepen en vlakken zijn er gekomen puur doordat de verf te snel droogt.
(of je gooit er floetrol in, :9~ )
En je moet je roller goed vol muurverf houden, lekker dik rollen.
Het is en blijft een zwaar en lastig klusje zelfs voor een schilder als ik :P
pi_86841700
Keuken en tegels zijn zeer gaaf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')