SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben blij dat ik nu in een loods zit. Daar lopen heel wat mensen rond die erg veel meer weten dan ik. Het voordeel is ook nog eens dat je allerlei gereedschappen kan lenen. Dingen als zo´n takel, lasapparaat, compressor bijvoorbeeldquote:Op maandag 20 september 2010 16:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kzou wel bij huis een ietwat oversized garage willen hebben.. Dan zou er al wel een opknappertje rondhangen
Lasapparaat en compressor staan hier in de schuurquote:Op maandag 20 september 2010 17:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik nu in een loods zit. Daar lopen heel wat mensen rond die erg veel meer weten dan ik. Het voordeel is ook nog eens dat je allerlei gereedschappen kan lenen. Dingen als zo´n takel, lasapparaat, compressor bijvoorbeeld. Dat schaf je ook niet allemaal tegelijk aan
Das netjes! Als je het lassen een beetje door hebt is het wel te doen, maar duurde bij mij wel even hoor!quote:Op maandag 20 september 2010 17:38 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Lasapparaat en compressor staan hier in de schuur.. Alleen of het voldoet ervoor is de vraag
.. En ik kan niet met een lasapparaat overweg. Dat en het gebrek aan ruimte zijn mijn voornaamste redenen om nog geen echt project te hebben.
In welke buurt zoek je wat?quote:Op maandag 20 september 2010 17:43 schreef Experte het volgende:
wat is eigenlijk de goedkoospte rijschool van Nederland? en bij welke kun je met een voordelig abonnementje lessen?
Thnxquote:
Heb een vader met 30 jaar laservaring maar wil niet afhankelijk van hem zijn er voorquote:Op maandag 20 september 2010 17:50 schreef L0we het volgende:
[..]
Das netjes! Als je het lassen een beetje door hebt is het wel te doen, maar duurde bij mij wel even hoor!
Groningenquote:Op maandag 20 september 2010 17:50 schreef L0we het volgende:
[..]
Das netjes! Als je het lassen een beetje door hebt is het wel te doen, maar duurde bij mij wel even hoor!
[..]
In welke buurt zoek je wat?
[..]
Thnx
Verkapte tvpquote:
En nu ga ik zeggen dat een tvp niet meer mag en foei en zo en nu staat dit topic ineens wél in mijn actieve topics!quote:Op maandag 20 september 2010 18:44 schreef Purdey het volgende:
En hier ook een TVP, niet eens verkapt
Foei foei foei!quote:Op maandag 20 september 2010 18:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
En nu ga ik zeggen dat een tvp niet meer mag en foei en zo en nu staat dit topic ineens wél in mijn actieve topics!
Heb em nog nooit gebruikt dus geen idee.quote:Op maandag 20 september 2010 19:02 schreef Purdey het volgende:
[..]
Foei foei foei!
Die verfuckete 'Volg topic' knop werkt gewoon niet![]()
Dat riekt naar pesten.quote:Op maandag 20 september 2010 19:09 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Hello! *toeter*
Iemand vond het vandaag leuk om te stoppen voor een stoplicht dat groen werd en wegrijden opt moment dat 'ie rood werd. Fijn
Nee ik weet begod niet wie 't was! Kijk als het nou iemand was die ik ken kon ik er nog een beetje om lachen maar dit ging nergens overquote:Op maandag 20 september 2010 19:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat riekt naar pesten.
Akkefietje met die gast gehad voor die tijd?
Ja, met 14 gaat die titel natuurlijk helemaal niet meer opquote:
Die probeerde ze niet voor niets te verkopen.quote:Op maandag 20 september 2010 23:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, met 14 gaat die titel natuurlijk helemaal niet meer op.
Bah! Ben ik vandaag 100 km omgereden voor een setje winterbanden, bleken ze keihard te zijn en droogtescheuren te hebben... Terwijl de verkoper zei dat ze er nog goed uitzagen...
Nou, das nog best wel leuk voor een 206 toch? Mn broertje heeft een 206 1.9 diesel uit ´99 gekocht. Das ook wel een leuk ding!quote:Op maandag 20 september 2010 23:33 schreef Goddelijker het volgende:
Vanmiddag weer 64 euro in de tank gegooid, ben er nog geen 600 km ver mee gekomen.
Omgerekend ongeveer 1:14.
Mja, had hem nog gevraagd of ze in goede staat waren... Maar toen ik het hem vertelde wilde hij ook niet zakken in prijs....quote:Op maandag 20 september 2010 23:33 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Die probeerde ze niet voor niets te verkopen.
Mensen snappen niet dat je banden voor je ze weglegt gewoon even goed moet insmeren met spul dat er voor gemaakt is.
Ja, best netjes, aangezien het een 1.4 8v is.quote:Op maandag 20 september 2010 23:49 schreef L0we het volgende:
[..]
Nou, das nog best wel leuk voor een 206 toch? Mn broertje heeft een 206 1.9 diesel uit ´99 gekocht. Das ook wel een leuk ding!
[..]
Mja, had hem nog gevraagd of ze in goede staat waren... Maar toen ik het hem vertelde wilde hij ook niet zakken in prijs....
Vanavond weer lekker bezig geweest!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kleppen gesteld van de renault 6. Was hard nodig!
Is even goed opletten, je moet een bepaalde klep op een dood punt hebben staan om een andere te stellen. Verder is het een precisiewerkje, het komt namelijk op de 0.05e mm aan. Als je het rustig aan doet is het een klusje van een half uur, en als je het fout doet kan je je motor opblazenquote:Op maandag 20 september 2010 23:51 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, best netjes, aangezien het een 1.4 8v is.
Wat een simpele ziel.
Het ziet eruit als een easy job, als je weet wat je moet doen.
die van mijn pa doet 1:12 ongeveer... ook een 1.4tje, maar dan volgens mij wel 16v..quote:Op maandag 20 september 2010 23:51 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, best netjes, aangezien het een 1.4 8v is.
Wat een simpele ziel.
Het ziet eruit als een easy job, als je weet wat je moet doen.
Backfires, kromme kleppen of onverbrand mengsel in de uitlaat kunnen toch ook voorkomen?quote:Op maandag 20 september 2010 23:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Is even goed opletten, je moet een bepaalde klep op een dood punt hebben staan om een andere te stellen. Verder is het een precisiewerkje, het komt namelijk op de 0.05e mm aan. Als je het rustig aan doet is het een klusje van een half uur, en als je het fout doet kan je je motor opblazen.
Haha, stoplichtsprintjes zijn wel geinigquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:28 schreef Marco001 het volgende:
[..]
die van mijn pa doet 1:12 ongeveer... ook een 1.4tje, maar dan volgens mij wel 16v..
Oh, ook gelachen gister: even stoplichtsprint gedaant egen een BMW 320CI van een redelijk recent model), ik geloof 170 pk, ik heb 100.
Wat denk je hoe snel die ander uitliep?
Amper... pas vanaf de 80 ongeveer begon hij een beetje uit te lopen, daarvoor was het steeds naast mij, en toen ik schakelde kwam hij iets voor mij...
Da's ook lullig dan. zijn auto hoort 0-100 in c.a. 8.5 seconden te doen, de mijne in ongeveer 11.5 seconden...![]()
gat was op het laatst misschien 2 meter, toen moesten we weer remmen voor het volgende verkeerslicht.
Daarna deden er ook nog een nieuwere 5-serie en een Volvo XC90 mee. ;P
Had ik eens.. Astra 1.6 8v tegen een huisvrouwtje in een Lexus RX300h ofzo.. Was natuurlijk wel duidelijk dat ik keihard faaldequote:Op dinsdag 21 september 2010 14:34 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Haha, stoplichtsprintjes zijn wel geinigVooral als je er eigenlijk voor de grap langs gaat staan en er opeens een of andere nette huisvrouw vol op het gas stampt
dan wel ja..quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Had ik eens.. Astra 1.6 8v tegen een huisvrouwtje in een Lexus RX300h ofzo.. Was natuurlijk wel duidelijk dat ik keihard faalde
Backfires niet voor zover ik weet, dat heeft met de timing van de ontsteking te maken. Maar de rest klopt aardig inderdaadquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Backfires, kromme kleppen of onverbrand mengsel in de uitlaat kunnen toch ook voorkomen?
Tja moet t straks wel wetenquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:52 schreef L0we het volgende:
[..]
Backfires niet voor zover ik weet, dat heeft met de timing van de ontsteking te maken. Maar de rest klopt aardig inderdaad ;-).
quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tja moet t straks wel weten.. Eerste fase is onderdelen herkennen
Ik houd t even kortquote:Op dinsdag 21 september 2010 15:55 schreef L0we het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Noem maar op, welke onderdelen zie je?
aandrijfashoes (kapot?)quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:03 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik houd t even kort.
- (Spiraal) Veer
- Schokdemper
- Remschijf
- Remklauw
- Aandrijfas
- Remleiding
- Kabeltje voor de sensor van de remblokjes?
- Spoorstang
En heb nog niet eens echt onderstellen gehad
Draagarmquote:Op dinsdag 21 september 2010 16:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
aandrijfashoes (kapot?)
stabilisatorstang
fusee
stuurstang
Dacht ik, hoes ziet er nat uit nl.....quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:19 schreef L0we het volgende:
Ashoes is prima hoor. Das een nieuwe as.
Klopt ja, iets te enthousiast geweest met vetquote:Op dinsdag 21 september 2010 16:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dacht ik, hoes ziet er nat uit nl.....
Beter meer dan minder!!!quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Klopt ja, iets te enthousiast geweest met vet
Is niks, ik gooi ook meestal voor zo'n ¤60 in de tank en ik kom er meestal zo'n 350-400 km mee. Dat is dus zo'n 1:9,5.quote:Op maandag 20 september 2010 23:33 schreef Goddelijker het volgende:
Vanmiddag weer 64 euro in de tank gegooid, ben er nog geen 600 km ver mee gekomen.
Omgerekend ongeveer 1:14.
Inderdaad, je hebt snel te weinig vet, das zonde, want een likje extra kost bijna nietsquote:Op dinsdag 21 september 2010 16:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Beter meer dan minder!!!
Hoe heb je'm er om gekregen trouwens? Homokineet uit elkaar gehaald of spierballenwerk?
Ik heb ook wel eens iemand een halve frisdrankfles zien gebruiken als geleider, werkt beter als niks maar nog steeds spierballenwerk.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:53 schreef L0we het volgende:
[..]
Inderdaad, je hebt snel te weinig vet, das zonde, want een likje extra kost bijna niets
Bij deze had ik een compleet nieuwe as :-). Heb hem niet los gehad dus. dat vet hoorde op de spie die door het fusee heen gaat.
Maar bij een andere as heb ik het wel eens met de hand gedaan, maar das geen aanrader. Kennis van me heeft daar pas speciaal gereedschap voor gekocht, op perslucht. Weet alleen niet hoe dat heet. klinkt wel handig!
Bootgun, dat was het!quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens iemand een halve frisdrankfles zien gebruiken als geleider, werkt beter als niks maar nog steeds spierballenwerk.
Wat jij bedoelt ken ik eerlijk gezegd niet.
Fijn is dat... Zo te zien stond je op een prima locatie, stukken beter dan die keer dat ik langs de snelweg stond...quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:12 schreef lbeew het volgende:
Ik had gister een lekke band tijdens m'n werk.
[ afbeelding ]
Geen reservewiel onder de auto. Die lag nog op de vestiging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |