abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86642572
Het vorige deel: < Slank #1174 Thee thee thee thee. >

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_86642604
ik durf het wel hoor! durf het dan alleen niet ook hier neer te zetten :')

oh yeah, fipo 8-)
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  maandag 20 september 2010 @ 17:19:09 #3
236335 neen
schone schijn
pi_86642653
Knap hoor, zo'n fipo, gefeliciteerd!

Maar goed, ik ben weer thuis en er komt toch een inkakmoment! Oei! Nou ja koffie dan maar.
het lijkt niet wat het is
  Vis een optie? maandag 20 september 2010 @ 17:20:12 #4
70532 loveli
N
pi_86642705
koffie O+

neen O+
crap in = crap out
  maandag 20 september 2010 @ 17:20:35 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86642722
Eens met TT! Dat durft mn maag niet aan nee _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_86642741
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:19 schreef neen het volgende:
Knap hoor, zo'n fipo, gefeliciteerd!

Maar goed, ik ben weer thuis en er komt toch een inkakmoment! Oei! Nou ja koffie dan maar.
laat mij lekker :6
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_86642765
Welkom thuis Neen. ;)

Slaaaaaaapen.. m'n bed roept.. ik stribbel tegen.. maar voor hoe lang? :+
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_86642982
Volgknop is weer kwijt ;(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_86643046
Auto wou niet starten, aangesleept, naar garage gereden, dynamo stuk, auto achtergelaten, lift geregeld, bij D&D's oude huis langsgereden, gerepareerde oven bij Mediamarkt opgehaald. Nu weer thuis, morgen naar werk fietsen, werken, dan met fiets in trein (mag dat nog, eigenlijk?), weer fietsen, 400,- betalen, fiets in auto zetten en dan weer naar huis.

Bleh.
Nee loveli, geen zin om tweedehands dynamo op te snorren en er zelf in te knutselen. Het is een rotsleutelauto en we zijn lui / hebben het druk met koestalletjes bouwen en geld verdienen.

Het goede nieuws is dat de laatst nieuwgekochte combi-oven nu wel de beloofde temperatuur van 250 graden haalt. Eerst zei het display wel 250, maar de pizza bleef slap en bleek, en een inderhaast gekocht oventhermometer leerde dat 'ie niet warmer werd dan 160. Opgestuurd ter reparatie, komt 't ding terug met de aantekening "voldoet aan fabrieksspecificaties". Ik heb duidelijk gemaakt dat ik weinig te maken heb met fabrieksspecificaties en des te meer met graden Celcius.
Dan duurt het weer 3 weken maar nu werkt ' ie ook. Je houdt de vooruitgang niet tegen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 20 september 2010 @ 17:31:44 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_86643128
Was de stroopwafels vergeten... 4.... en nu weer normaal *O* Kan er weer 2 week tegen.

Sigme,waardeloos is dat, auto stuk!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 20 september 2010 @ 17:35:15 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86643230
sigme, je mag je fiets alleen buiten de spits meenemen in de trein!

Dagkaart fiets
Buiten de spits kunt u uw fiets onder bepaalde voorwaarden meenemen in de trein.
Een Dagkaart fiets kost ¤ 6, ongeacht het aantal te reizen kilometers.
U koopt daarvoor bij de kaartautomaat een Dagkaart fiets.
(Opvouwbare) tandems, ligfietsen of gedemonteerde racefietsen mag u ook meenemen met een Dagkaart fiets.
Geldigheid
Dagkaart fiets: als u uw fiets wilt meenemen in de trein, houdt u er dan rekening mee dat dit alleen buiten de spits op werkdagen kan (spitsuren: 06.30 - 09.00 uur en 16.30 - 18.00 uur).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86643702
Fietsen in de trein zijn irritant. :X
Maar dat denken die mensen met fiets vast ook van die rolstoelen. :')
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  maandag 20 september 2010 @ 17:47:40 #13
236335 neen
schone schijn
pi_86643704
O, ik heb maar even een jas gekocht. Niks niet moeilijk doen pakken en kopen. Opgelost.
het lijkt niet wat het is
  maandag 20 september 2010 @ 17:50:33 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86643780
:W.

Wat een kutdag weer :{.
En morgen wordt het nog erger denk ik, want dan krijgen ze hun onvoldoendes terug en daar krijg ik natuurlijk de schuld van. Kreeg vanochtend ook al de schuld dat ze een opdracht niet konden maken, omdat ik het niet goed uitgelegd zou hebben, terwijl zij constant zaten te kletsen tijdens mijn uitleg. Zo frustrerend is dat: ik steek veel energie in de kwaliteit van mijn uitleg en niets komt aan, omdat ze te druk zijn met andere dingen met als resultaat dat ze uiteindelijk slechte cijfers halen. Maar ja, hopelijk is dit een wake-up call voor ze. Morgen komt de begeleider langs en daar ben ik erg blij mee, want dan kan hij met eigen ogen zien hoe het gaat en hopelijk tips geven, want dit is gewoon niet leuk meer zo :N. En mijn slechthorendheid zorgt ook voor irritatie, want ze gillen de hele tijd door elkaar heen en dan roept daar weer iemand en dan daar weer iemand en dan versta ik natuurlijk niet wat ze zeggen 8)7. Is wel op te lossen natuurlijk, maar dan moet ik weer terug naar de basisregels en de vraag is even hoe ik dat ga aanpakken. Maar daar kan de begeleider vast mee helpen [/houdt goede moed]. Flink wat nakijkwerk weggewerkt en vanavond moet ik ook nog even aan de bak want woensdag is het ouderavond en dan wil iedereen cijfers zien.

Gelukkig ben ik morgenmiddag vrij.

Mark is nu met zijn moeder onderwerp hiernaartoe, dus straks eerst maar eens koken.

Ik wil ook weer gaan hardlopen trouwens. Van de week eerst maar eens een nieuwe sportbroek kopen.

Even bijlezen nu :).
Niet meer actief op Fok!
pi_86643785
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
sigme, je mag je fiets alleen buiten de spits meenemen in de trein!

Dagkaart fiets
Buiten de spits kunt u uw fiets onder bepaalde voorwaarden meenemen in de trein.
Een Dagkaart fiets kost ¤ 6, ongeacht het aantal te reizen kilometers.
U koopt daarvoor bij de kaartautomaat een Dagkaart fiets.
(Opvouwbare) tandems, ligfietsen of gedemonteerde racefietsen mag u ook meenemen met een Dagkaart fiets.
Geldigheid
Dagkaart fiets: als u uw fiets wilt meenemen in de trein, houdt u er dan rekening mee dat dit alleen buiten de spits op werkdagen kan (spitsuren: 06.30 - 09.00 uur en 16.30 - 18.00 uur).
:* Dankjewel!

Ben je thuis inmiddels? En hoe gaat dat morgen eigenlijk; heb je een afspraak met iemand die alle uitslagen met je doorneemt of moet je de boel bijeensprokkelen en dan maar conclusies bedenken? En gaat Duvel met je mee?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_86643858
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:47 schreef Swietje het volgende:
Fietsen in de trein zijn irritant. :X
Maar dat denken die mensen met fiets vast ook van die rolstoelen. :')
Ja opzouten met die onhandige karren :{w.

Fietsen in een trein zijn reteirritant. Ik zorg in elk geval dat ik erbij blijf (op het balkon dus), zodat ik excuses kan aanbieden en kan zorgen dat het ding zo min mogelijk in de weg staat.
En dan maar hopen dat de NS iets meer dan 1 treinstel inzet.
pi_86643992
Honger maar moet nog boodschappen doen. Heel onverstandig, ik word altijd misselijk als ik met honger in de winkel sta :'). Gezonde dingen heb ik verder niet in huis, die ging ik juist kopen (de knop is om).

quote:
Op maandag 20 september 2010 15:04 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Pfeiffer? Hoor ik de laatste tijd veel (twee collega's, man-van-andere-collega). Als je ook last heb van keelpijn enzo, zou dat kunnen kloppen.
Geintje toch? (Moe en loop al 3 weken te kutten met mn keel. Zit steeds dicht, stem kwijt geweest, dikke lymfeklieren en nu nog steeds moeite met slikken).

XM :*.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 20 september 2010 @ 18:02:29 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_86644186
Whehehe, XM en d'r nors-smiley.
Pfff, ik baal echt van die lage cijfers :{w. Ik hoop dat mijn collega morgen zegt dat dat normaal is, want anders ga ik me wel afvragen wat ik verkeerd heb gedaan :{.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 20 september 2010 @ 18:04:31 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86644258
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:50 schreef sigme het volgende:

[..]

:* Dankjewel!

Ben je thuis inmiddels?
:Y

quote:
En hoe gaat dat morgen eigenlijk; heb je een afspraak met iemand die alle uitslagen met je doorneemt of moet je de boel bijeensprokkelen en dan maar conclusies bedenken?
Nee, heb om 11:40 afspraak bij de neuroloog die me gaat vertellen wat er te zien is op de scan die afgelopen maandag is gemaakt. En hoe verder. En dan moet ik 2 dingen even voor mezelf echt niet vergeten te vragen:

- Niet sporten is not an option, want dan kan ik binnen de kortste keren niet meer voor- of achteruit door de Ehler-Danlos. Dus ik moet kunnen sporten. Ik heb al een aangepaste levensstijl, nog meer aanpassingen gaat gewoon niet werken.
- Leuk die vernauwing in mn hals, maar hoe is het in de rest van het lijf? :%

quote:
En gaat Duvel met je mee?
Ja, want als ik k*-nieuws krijg, ben ik niet meer in staat om een zinnige vraag te formuleren denk ik.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 20 september 2010 @ 18:14:08 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86644569
Fijn dat Duvel meegaat XMert, ik zal aan je denken morgen!

Vik: balen is dat -O- Houdt moet, volgens mij ben je hier best goed in, ondanks dat het niet leuk is :Y

Ik heb net voor het eerst een was gedaan :D De wasmachine droogt wel een béétje, maar niet veel, dus nu heb ik allemaal was door mn kamertje heen hangen op de meest stomme plekken :') Hopelijk snel droog!

Und jetzt naar het Global Café denk ik! Had eerder willen eten maar had geen honger - ik eet dus wel wat na afloop.
  maandag 20 september 2010 @ 18:15:12 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86644601
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:14 schreef MariaEtcetera het volgende:

Houdt moet
Quote before the edit >:)
  maandag 20 september 2010 @ 18:15:50 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86644623
Maar Vik, dat is mooi klote :{. Zie je zelf nog mogelijkheden tot verbetering of weet je het ook gewoon even niet meer?
  maandag 20 september 2010 @ 18:16:12 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86644633
En thnx voor de steun ladies O+.
  maandag 20 september 2010 @ 18:17:55 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86644689
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:15 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Quote before the edit >:)
*vioolspel*

Ik zal hem maar laten staan dan he! Haudt eauk moedt, XMert! :Y)
  Vis een optie? maandag 20 september 2010 @ 18:18:15 #25
70532 loveli
N
pi_86644700
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:04 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

:Y
[..]

Nee, heb om 11:40 afspraak bij de neuroloog die me gaat vertellen wat er te zien is op de scan die afgelopen maandag is gemaakt. En hoe verder. En dan moet ik 2 dingen even voor mezelf echt niet vergeten te vragen:

- Niet sporten is not an option, want dan kan ik binnen de kortste keren niet meer voor- of achteruit door de Ehler-Danlos. Dus ik moet kunnen sporten. Ik heb al een aangepaste levensstijl, nog meer aanpassingen gaat gewoon niet werken.
- Leuk die vernauwing in mn hals, maar hoe is het in de rest van het lijf? :%
[..]

Ja, want als ik k*-nieuws krijg, ben ik niet meer in staat om een zinnige vraag te formuleren denk ik.
Memorecordertje of kladblok meenemen? Om het antwoord op je zinnige vragen te helpen onthouden. (Ben zelf meerdere keren met mensen meegeweest om specifieke vragen te stellen en antwoorden te onthouden en wat ik als buitenstaander van een arts hoorde, was heel vaak wat anders dan wat er bij de mensen zelf bleef hangen. Dan is het heel fijn om nog te weten hoe de arts het heeft geformuleerd.)
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')