abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86652435
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:03 schreef IHVK het volgende:
Edit
Van der Laan is meer van de lijn Bos.

Mijn zegen heeft hij. :)
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_86652526
Maar toch totaal anders dan de lijn Geert of Mark.
pi_86652531
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:05 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat kan.
Jij lijkt andere ervaringen te hebben. Daar ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd naar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86652632
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:07 schreef IHVK het volgende:
Maar toch totaal anders dan de lijn Geert of Mark.
Mwah. Een echte sociaal-democraat heeft niet zoveel met geloof. Dan ben je meestal nog beter af bij de VVD, die zijn verdraagzamer en ruimdenkender.
pi_86652759
Je hoeft dan ook niet gelovig of moslim te zijn om moslims te tolereren hé..

Overigens is Wouter Bos overtuigd christen als ik
Me niet vergis.
pi_86652838
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:12 schreef IHVK het volgende:
Je hoeft dan ook niet gelovig of moslim te zijn om moslims te tolereren hé..
Heb je weleens kennis genomen van het schoppen van de SDAP tegen de gristenen en papen in den lande? Daar lustten de honden geen brood van. :)
quote:
Overigens is Wouter Bos overtuigd christen als ik
Ben jij christen? :D
pi_86652933
Ik weet redelijk wat over de geschiedenis van de sociaaldemocratie, ik weet ook dat veel christenfamilies in Nederland 'rode nesten' zijn. Volgens mij is het, na de ontzuiling al helemaal, niet zo zwart-wit.
pi_86652968
Ja ik ben een undercover christen. Ik ben 's zondags te vinden in de linkerkerk!
  maandag 20 september 2010 @ 21:27:10 #34
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86653481
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:51 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Het zijn de priesters en de organisatie van de katholieke kerk die verantwoordelijk zijn voor het kindermisbruik en niet het geloof! Kritiek tegen het kindermisbruik is niet kritiek tegen een geloof, maar tegen iets wat plaatsvind binnen een geloofsgemeenschap.
Ik ben nu erg benieuwd naar je voorbeelden van sexmisbruik in moskees of andere misstanden binnen 'de islam' waar we nooit van horen, omdat iedereen zijn oogjes toe doet en zijn snaveltjes dicht. Ik zal zelf met een voorbeeld komen: Islam-gids: 'Gooi homo's van hoge gebouwen'. Daarbij gaat het toch ook om één mam/organisatie die de uitspraak doet niet het hele geloof. In zo'n geval mag zo'n man van mij uit zijn beroep worden gezet, hij mag van mij aangeklaagd worden voor haatzaaien, maar de islam geef ik er niet de schuld van.
Misschien was misbruik binnen de Katholieke kerk een verkeerd voorbeeld, want dat heeft inderdaad weinig met het Christendom te maken.

Laten we bijvoorbeeld de bomaanslagen op Abortusklinieken in de US nemen. Daar zit een verband met het Christendom bij.

Zo heeft discriminatie van Islamisten tegen Homo's ook een onlosmakelijk verband met de Islam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Holograph op 20-09-2010 22:02:02 ]
pi_86653490
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:16 schreef IHVK het volgende:
Ik weet redelijk wat over de geschiedenis van de sociaaldemocratie, ik weet ook dat veel christenfamilies in Nederland 'rode nesten' zijn. Volgens mij is het, na de ontzuiling al helemaal, niet zo zwart-wit.
Grosso modo waren verstokte rooien sterk antichristelijk. :)
pi_86653532
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:17 schreef IHVK het volgende:
Ja ik ben een undercover christen. Ik ben 's zondags te vinden in de linkerkerk!
_O_ Ik ben alleen met vakantie in de kerk. Je bent beter geintegreerd dan ik.
pi_86699038
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:20 schreef Holograph het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/we(...)voorganger-Cohen.htm

Wow, lees ik het nou goed? Een PvdA'er met een beetje verstannd?
Die zijn er zat, denk ik. Net als bij de meeste andere partijen. Dat jij verstand alleen maar gelijkstelt aan de onzin van Wilders kan ik ook niets aan doen.

quote:
Van der Laan slaat de spijker op zijn kop (nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen). Op veel geloven is (terecht) veel kritiek. Kijk naar het misbruik binnen de Katholieke Kerk. Daar is terecht kritiek op.
Nu pas. Dit is echter iets dat al jaren speelt. Sinds het begin der tijden zelfs. Maar de concrete gevallen van nu dateren niet van recentelijk. En het is ook niet zo dat het niet algemeen bekend was. Nu komt het er echter harder door. En dat komt niet doordat de kerk het toelaat, maar omdat ze niet anders meer kunnen. En dan nog zijn we niet klaar. Vertel mij immers welke globale organisatie met zoveel medewerkers die zich zo zwaar misdragen hebben, dit overleeft? En hoeveel van deze werknemers worden vervolgd? Zo 'voor' loopt het katholicisme dus echt niet, net als de kritiek daarop en het aanpakken ervan.

En volgens mij zegt Van der Laan dat hij voor 95% hetzelfde doet. Maar je ziet wel hoe mensen met een andere vorm van aanpak al voor je te winnen zijn.

quote:
Maar wanneer het gaat over misstanden binnen de Islam is het oogjes dicht en snaveltjes toe. Dan ben je een racist als je ze aankaart.
Wat een onzin. Soms lijkt het wel alsof het nergens anders over gaat in de publieke discussies.
Je zou wel kunnen zeggen dat het racistisch is wanneer je heel selectief bent met je kritiek of het prijzen van anderen daarin.
Verder zou je kunnen zeggen dat het racistisch is wanneer iets dat ook maar als harder overkomt, meteen als positief wordt omschreven, terwijl er in werkelijkheid weinig anders gedaan wordt. Enkel vanwege de als Islam-kritischer op te vatten toon is het positief en heeft de man opeens wel verstand.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_86702527
quote:
Van der Laan vindt dat de scheiding van kerk en staat ook andersom werkt, dus dat de gemeente zich niet mag bemoeien met wat er in de geloofshuizen wordt gepredikt
Dus als een islamitische instelling boekjes in de kast heeft staan met discriminerende teksten over homo's, dan mag de burgermeester niet een kopje thee gaan drinken met de beheerders om daar eens over te praten?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86707432
Is dat niet meer het werk van het Openbaar Ministerie, nog afgezien van jouw voorbeeld dat mijn inziens wel een heel erg beperkt beeld geeft over het vele werk dat Cohen als burgemeester heeft gedaan?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_86707745
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:47 schreef damian5700 het volgende:
Is dat niet meer het werk van het Openbaar Ministerie, nog afgezien van jouw voorbeeld dat mijn inziens wel een heel erg beperkt beeld geeft over het vele werk dat Cohen als burgemeester heeft gedaan?
Daar komt de uitdrukking "wij moesten maar eens een kopje thee gaan drinken" als understatement, vandaan. Een burgermeester kan natuurlijk niet boeken in beslag gaan nemen of gaan verbranden.

"Hard aanpakken" roepen oefent dan misschien een grotere aantrekkingskracht uit op het zwakzinnige deel van de bevolking, feit is dat de burgermeester dat vaak helemaal niet kan. Maar moet je dan maar helemaal niks doen? Mag een burgermeester vanwege de scheiding tussen kerk en staat dan ook niet zijn overtuigingskracht aanwenden om het aanbod van het bibliotheekje gewijzigd te krijgen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:31:44 #41
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_86718057
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:20 schreef Holograph het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/we(...)voorganger-Cohen.htm

Wow, lees ik het nou goed? Een PvdA'er met een beetje verstannd?

Van der Laan slaat de spijker op zijn kop (nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen). Op veel geloven is (terecht) veel kritiek. Kijk naar het misbruik binnen de Katholieke Kerk. Daar is terecht kritiek op. Maar wanneer het gaat over misstanden binnen de Islam is het oogjes dicht en snaveltjes toe. Dan ben je een racist als je ze aankaart.
Ja, en nu? Dit nieuws komt 10 jaar te laat. Van der Laan kan wel meer goede voornemens hebben, hij heeft te maken met een stad waar diverse stadsdelen bij meerderheid islamitisch zijn. Het leed is al geleden en onomkeerbaar. En laten we wel zijn, geloven dat een PvdA- burgemeester ergens iets van meent, is gevaarlijker en dommer dan de haatbaardenclub aanhangen. Ik geloof die man gewoon niet, uit zelfbescherming.

Mark my words, nu mooie woorden, volgende week hetzelfde PvdA-pamperbeleid. Aan hun daden zul je ze kennen, die rooie moslimvriendjes.
pi_86719803
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:58 schreef Weltschmerz het volgende:

Maar moet je dan maar helemaal niks doen? Mag een burgermeester vanwege de scheiding tussen kerk en staat dan ook niet zijn overtuigingskracht aanwenden om het aanbod van het bibliotheekje gewijzigd te krijgen?
Volgens mij ligt de kwestie fundamenteler dan een boekje in een moskee. Van der Laan wil een striktere scheiding van kerk en staat, terwijl Cohen vond (vindt) dat de islam een middel is tot integratie.
Verschil is volgens mij dat van der Laan de overtuigingskracht van het Openbaar Ministerie inzet bij de kwestie (incident) die jij omschrijft, terwijl Cohen bepaalde stromingen (of interpretaties) als aanspreekpunt neemt om als middel aan te wenden.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_86720652
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:31 schreef voice-over het volgende:

[..]

Ja, en nu? Dit nieuws komt 10 jaar te laat. Van der Laan kan wel meer goede voornemens hebben, hij heeft te maken met een stad waar diverse stadsdelen bij meerderheid islamitisch zijn. Het leed is al geleden en onomkeerbaar. En laten we wel zijn, geloven dat een PvdA- burgemeester ergens iets van meent, is gevaarlijker en dommer dan de haatbaardenclub aanhangen. Ik geloof die man gewoon niet, uit
zelfbescherming.

Mark my words, nu mooie woorden, volgende week hetzelfde PvdA-pamperbeleid. Aan hun daden zul je ze kennen, die rooie moslimvriendjes.
Dit taaltje van jou staat me echt niet aan.
pi_86720795
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:39 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dit taaltje van jou staat me echt niet aan.
Just ignore.
voice-over praat als een ingehuurde basher die voor elk anti-PvdA/'66 woord op het internet betaald wordt door derden.
Doet me denken aan Linkerrijtje die op precies dezelfde manier aan het trollen was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')