abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86637909
quote:
De gemeente Amsterdam moet problemen die er met de islam zijn gewoon kunnen uitspreken, vindt burgemeester Eberhard van der Laan. 'Zoals we ook bij andere geloven doen.' De burgemeester is van mening dat er onder zijn voorganger Job Cohen te verhullend werd gedaan over problemen met religieuze genootschappen.

Dat meldt de Amsterdamse krant Het Parool. Van der Laan hield zaterdag een spreekuur in de Amsterdamse Thomaskerk.

Kerk en staat
De scheiding van kerk en staat moet strikter gehandhaafd worden, vindt Van der Laan. Dit is in tegenstelling tot de visie van Cohen, die de islam als een middel zag om integratie te bevorderen.

Ook is Van der Laan het oneens met het subsidiëren van bepaalde geloofsgemeenschappen. Cohen gaf tijdens zijn burgemeesterschap subsidie aan de Westermoskee die nog steeds niet is afgebouwd en het mislukte islamitisch centrum Marhaba.

'Cohen en ik zijn het voor 95 procent eens, maar over sommige dingen niet en dat betreft onder andere de scheiding tussen kerk en staat,' zei Van der Laan.

Jihadistische islam
Van der Laan vindt dat de scheiding van kerk en staat ook andersom werkt, dus dat de gemeente zich niet mag bemoeien met wat er in de geloofshuizen wordt gepredikt. Een uitzondering maakt hij voor de jihadistische islam, daar mag de overheid wel tegen optreden.

Ook de Amsterdamse GroenLinks-wethouder Andrée van Es heeft al eens gezegd dat ze het beleid van Cohen te soft vond en dat religie veel terughoudender moet worden ingezet.
http://www.elsevier.nl/we(...)voorganger-Cohen.htm

Wow, lees ik het nou goed? Een PvdA'er met een beetje verstannd?

Van der Laan slaat de spijker op zijn kop (nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen). Op veel geloven is (terecht) veel kritiek. Kijk naar het misbruik binnen de Katholieke Kerk. Daar is terecht kritiek op. Maar wanneer het gaat over misstanden binnen de Islam is het oogjes dicht en snaveltjes toe. Dan ben je een racist als je ze aankaart.
pi_86637988
Ja om Wilders een hak te zetten
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 20 september 2010 @ 15:29:35 #3
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86638247
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:20 schreef Holograph het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/we(...)voorganger-Cohen.htm

Wow, lees ik het nou goed? Een PvdA'er met een beetje verstannd?

Van der Laan slaat de spijker op zijn kop (nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen). Op veel geloven is (terecht) veel kritiek. Kijk naar het misbruik binnen de Katholieke Kerk. Daar is terecht kritiek op. Maar wanneer het gaat over misstanden binnen de Islam is het oogjes dicht en snaveltjes toe. Dan ben je een racist als je ze aankaart.
Nee, je bent geen racist als je de problemen aankaart. je bent wél een racist aan het discrimineren als je vervolgens zegt dat, omdat er problemen zijn, moslims hun geloof niet meer mogen uitoefenen in Nederland, bij voorbaat geen scholen op basis van de islam mogen openen en moslims moeten worden gedeporteerd om het minste of geringste. Maar dat onderscheid lijkt nog steeds erg moeilijk voor niet alleen jou, maar die hele rechtse bende van het moment.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_86639181
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:29 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nee, je bent geen racist als je de problemen aankaart. je bent wél een racist aan het discrimineren als je vervolgens zegt dat, omdat er problemen zijn, moslims hun geloof niet meer mogen uitoefenen in Nederland, bij voorbaat geen scholen op basis van de islam mogen openen en moslims moeten worden gedeporteerd om het minste of geringste. Maar dat onderscheid lijkt nog steeds erg moeilijk voor niet alleen jou, maar die hele rechtse bende van het moment.
De cijfers over Islamitische scholen waren niet bepaald veelbelovend.

Volgens NOVA had 1/3 van de Islamitische scholen banden met fundamentalistische Islamitische organisaties. En er was nog wel meer mis, op 86% van de Islamitische scholen ging het mis met het besteden van overheidsgeld, en bijna de helft van de Islamitische scholen was 'zwak' tot 'zeer zwak'.

Maar thanks God voor artikel 1 van de grondwet! Dankzij dat artikel kan de IvO geen aanvullend onderzoek doen naar Islamitische scholen, omdat ze voor elke school hetzelfde onderzoek moet uitvoeren. Islamitische scholen mogen geen ander onderzoek krijgen dan openbare scholen.

Gelet op deze feiten ZOU je zeggen dat ook uit oogpunt van leerlingen die op Islamitische scholen zitten, je ze moet sluiten. Immers heeft iedereen recht op een fatsoenlijke toekomst.

Was dat maar zo, want Multi-culti partijen (zoals PvdA/GL) vinden het schandalig dat je er alleen al op kunt komen, zelfs als het in belang is voor de leerlingen die naar Islamitische scholen willen gaan.

Wanneer gaan we eens een keer normaal doen in Nederland.
pi_86639323
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:54 schreef Holograph het volgende:

[..]

De cijfers over Islamitische scholen waren niet bepaald veelbelovend.

Volgens NOVA had 1/3 van de Islamitische scholen banden met fundamentalistische Islamitische organisaties.
Dan pak je toch de scholen aan die over de schreef gaan en laat je de andere scholen met rust.

Sim-pel.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_86639559
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:58 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Dan pak je toch de scholen aan die over de schreef gaan en laat je de andere scholen met rust.

Sim-pel.
Lees wat verder, Artikel 1 v/d grondwet houdt dat tegen.
pi_86639981
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:04 schreef Holograph het volgende:

[..]

Er zijn anders verschillende islamistische scholen gesloten de afgelopen jaren, omdat de kwaliteit van het onderwijs niet voldoende was.
pi_86640326
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:16 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Er zijn anders verschillende islamistische scholen gesloten de afgelopen jaren, omdat de kwaliteit van het onderwijs niet voldoende was.
Op basis van de reguliere controle. Het lijkt me sterk dat deze ervan uitgaat dat scholen radicale banden aanhouden met radicale Islamitische organisaties.
  maandag 20 september 2010 @ 16:33:53 #9
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_86640629
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:04 schreef Holograph het volgende:

[..]

Wat een gelul als een islamitische school banden heeft met Al Qaida is er geen wet die sluiting van die school nog tegen kan houden.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_86640757
Je hebt dus verstand als je een streng beleid voert ten aanzien van de islam. Weet je Holograph, die hele klote-islam kan mij gewoon geen reet schelen. Zoek een hobby ofzo in plaats van met je alu-hoedje elke dag achter de pc te kruipen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_86641315
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
Je hebt dus verstand als je een streng beleid voert ten aanzien van de islam. Weet je Holograph, die hele klote-islam kan mij gewoon geen reet schelen. Zoek een hobby ofzo in plaats van met je alu-hoedje elke dag achter de pc te kruipen.
Hoho Koos, iedereen mag hier posten hoor.
Niet alleen mensen waarmee jij het eens bent.
  maandag 20 september 2010 @ 16:51:25 #12
295457 TomLievense
pi_86641409
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:20 schreef Holograph het volgende:

Het zijn de priesters en de organisatie van de katholieke kerk die verantwoordelijk zijn voor het kindermisbruik en niet het geloof! Kritiek tegen het kindermisbruik is niet kritiek tegen een geloof, maar tegen iets wat plaatsvind binnen een geloofsgemeenschap.
Ik ben nu erg benieuwd naar je voorbeelden van sexmisbruik in moskees of andere misstanden binnen 'de islam' waar we nooit van horen, omdat iedereen zijn oogjes toe doet en zijn snaveltjes dicht. Ik zal zelf met een voorbeeld komen: Islam-gids: 'Gooi homo's van hoge gebouwen'. Daarbij gaat het toch ook om één mam/organisatie die de uitspraak doet niet het hele geloof. In zo'n geval mag zo'n man van mij uit zijn beroep worden gezet, hij mag van mij aangeklaagd worden voor haatzaaien, maar de islam geef ik er niet de schuld van.
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  maandag 20 september 2010 @ 17:01:07 #13
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86641913
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:33 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Wat een gelul als een islamitische school banden heeft met Al Qaida is er geen wet die sluiting van die school nog tegen kan houden.
Erg simpel geredeneerd.

Eerst zal men erachter moeten komen dat een school banden aanhoudt met Al Qaida. Want ze zullen echt geen bordje bij hun school hangen met: "Deze school is vriendschappelijk verboden met Al Qaida" of iets dergelijks.

Daar zul je als inspectie de boekhouding door moeten bladeren, kijken of er misschien geld afkomstig is van louche stichtingen etc.

En daar zit dus het probleem: de IvO kan niet zomaar, omdat het om een Islamitische school gaat, de boekhouding 7x nakijken, terwijl ze dat bij andere scholen maar 1x doen.
  maandag 20 september 2010 @ 17:02:07 #14
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86641965
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
Als de Islam je niks kan schelen, post dan gewoon niks in een topic die over de Islam gaat...
pi_86642031
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:02 schreef Holograph het volgende:

[..]

Als de Islam je niks kan schelen, post dan gewoon niks in een topic die over de Islam gaat...
Nee, want ik probeer landgenoten als jij erop te wijzen dat er geen islamitische revolutie ophanden is.
  maandag 20 september 2010 @ 17:04:06 #16
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_86642064
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, want ik probeer landgenoten als jij erop te wijzen dat er geen islamitische revolutie ophanden is.
Ik heb het hier over misstanden binnen Islamitische scholen en over de Islam in het algemeen. Lees eens voordat je post.
pi_86642226
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:04 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik heb het hier over misstanden binnen Islamitische scholen en over de Islam in het algemeen. Lees eens voordat je post.
Misschien dat je ditmaal weet te nuanceren, doorgaans loop je echter blindelings achter je blonde messias aan.
  maandag 20 september 2010 @ 17:12:59 #18
295457 TomLievense
pi_86642417
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:04 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het is een oppervlakkige OP, ik heb graag dat je hierop even reageerd om het wat helderder te krijgen:
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:51 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Het zijn de priesters en de organisatie van de katholieke kerk die verantwoordelijk zijn voor het kindermisbruik en niet het geloof! Kritiek tegen het kindermisbruik is niet kritiek tegen een geloof, maar tegen iets wat plaatsvind binnen een geloofsgemeenschap.
Ik ben nu erg benieuwd naar je voorbeelden van sexmisbruik in moskees of andere misstanden binnen 'de islam' waar we nooit van horen, omdat iedereen zijn oogjes toe doet en zijn snaveltjes dicht. Ik zal zelf met een voorbeeld komen: Islam-gids: 'Gooi homo's van hoge gebouwen'. Daarbij gaat het toch ook om één mam/organisatie die de uitspraak doet niet het hele geloof. In zo'n geval mag zo'n man van mij uit zijn beroep worden gezet, hij mag van mij aangeklaagd worden voor haatzaaien, maar de islam geef ik er niet de schuld van.
pi_86643438
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien dat je ditmaal weet te nuanceren, doorgaans loop je echter blindelings achter je blonde messias aan.
Die man heet gewoon Wilders hoor. Termen als je blonde messias dragen sowieso nergens aan bij.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_86644838
Ik vind het meest problematische aan het beleid van Cohen dat moslims als groep benaderd worden en niet als unieke individuen.
Om integratie via de islam te bewerkstelligen zijn er aanspreekpunten nodig, bijvoorbeeld een moslimorganisatie, moskee of imam. De overheid geeft hiermee (onbedoeld) een voorkeur voor een bepaalde interpretatie en met deze handelswijze komt de scheiding van kerk en staat onder druk te staan.
Er zijn migranten die aangetrokken worden door de vrijheid hier in het Westen en willen pogen onder het juk van de groepsdruk, dat gerelateerd is aan schaamte- en eercultuur, vandaan te komen, maar worden door de Amsterdamse overheid niet aangesproken als individu maar als iemand met een bepaalde religieuze achtergrond. Zo worden mensen in dezelfde verbanden geduwd die ze eigenlijk wilden ontlopen.
En met zo'n keuze is het haast niet mogelijk problemen met een geloofsgemeenschap niet weg te masseren, want dat zet het eigen beleid onder druk.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_86645382
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:40 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Die man heet gewoon Wilders hoor. Termen als je blonde messias dragen sowieso nergens aan bij.
Krijg ik dit soort reacties ook als ik allerlei theegrapjes maak over Cohen? Of Partij van de Allochtonen schrijf?
  maandag 20 september 2010 @ 20:55:51 #22
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86651957
Heb van der Laan een paar keer achter de schermen gezien, en in tegenstelling tot Cohen is het ook een hele vriendelijke vent. Ik kon hem wel pruimen :Y
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_86652252
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:55 schreef eriksd het volgende:
Heb van der Laan een paar keer achter de schermen gezien, en in tegenstelling tot Cohen is het ook een hele vriendelijke vent. Ik kon hem wel pruimen :Y
Cohen lijkt mij eerlijk gezegd geen onaardige kerel.
pi_86652338
Edit
  maandag 20 september 2010 @ 21:05:28 #25
165633 eriksd
The grand facade...
pi_86652432
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Cohen lijkt mij eerlijk gezegd geen onaardige kerel.
Dat kan.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')