abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86743582
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:42 schreef Chanty het volgende:
Ik heb m al ja O+ klik voor jurk O+
Ik moet nog schoenen en wil ongeveer 4 a 5 cm hak want daar kan ik nog wel op lopen zonder dat mijn voeten aan het einde van de dag overleden zijn :+ Maar schat dat de jurk zeker nog een kleine 10 cm moet worden ingekort :+ En hij moet ook nog wat smaller worden gemaakt hier en daar terwijl het al maat 34 is :') Maar dat alles valt onder de vermaakkosten :)
Wow mooie jurk..
Mijn maatje 44 zou er niet in passen ;) maar heb zo'n idee dat het jou wel gaat passen ..
Ik ga hopelijk binnenkort ook eens op jacht..
Al heb ik wel DEZE op het oog.. hopelijk staat het een beetje... ^O^

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  donderdag 23 september 2010 @ 11:50:05 #104
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_86743619
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:47 schreef Jentin het volgende:
:o Wat een gave jurk!

Het is er zoeen die ik zelf zuchtend moet overslaan bij de selectie, omdat ik er het ranke figuurtje niet voor heb :+ . Echt heel mooi vind ik 'm (zelfs met 10 cm eraf ;)).
Ik was ook op slag verliefd en heb toen nog meer dan een jaar moeten wachten voordat ik kon kijken en passen (en dan was ik nog belachelijk vroeg erbij :D). Hoop wel dat als ie strak op maat gemaakt is hij ook zo mooi valt. Op de foto's waar ik de jurk nu aan heb zie je gewoon dat ie nog te groot is :')

Maar goed, al met al denk ik dat het voor lange dames misschien zelfs eenvoudiger is om een passende jurk te vinden gezien de lange modellen en zo. En denk dat het ook gemakkelijker is om een jurk in te korten dan er iets aan te naaien.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 23 september 2010 @ 11:53:54 #105
52229 Chanty
pi_86743741
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:48 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Wow mooie jurk..
Mijn maatje 44 zou er niet in passen ;) maar heb zo'n idee dat het jou wel gaat passen ..
Ik ga hopelijk binnenkort ook eens op jacht..
Al heb ik wel DEZE op het oog.. hopelijk staat het een beetje... ^O^
Ik weet dat ze hem in allerlei maten hebben/ kunnen bestellen dus het kan altijd.

Die jij op het oog heb is ook erg gaaf :Y Denk zeker als je wat voller bent dat een wijduitlopende jurk ook mooier is. Ik zou dat juist niet moeten doen, dan eindig ik vierkant _O- Maar vind met name de kleurcombinatie erg geslaagd hier. Erg mooi bovenstuk :)
pi_86743750
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:50 schreef Chanty het volgende:
Op de foto's waar ik de jurk nu aan heb zie je gewoon dat ie nog te groot is :')
Foto's waarop je `m aan hebt wil ik zien! :D
Mag het? Mag het? Mag het?
  donderdag 23 september 2010 @ 11:56:55 #107
52229 Chanty
pi_86743847
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:54 schreef Raissa het volgende:

[..]

Foto's waarop je `m aan hebt wil ik zien! :D
Mag het? Mag het? Mag het?
Nah die hou ik liever prive. Wil dat het uiteindelijk echt een verrassing is hoe ik in die jurk eruit zie :Y Nog een 9 maandjes geduld :P
pi_86744242
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:56 schreef Chanty het volgende:
Nog een 9 maandjes geduld :P
Slechts ;)

In het kader van plaatjes kijken is leuk (nouja, vind ik :@ ): deze vind ik mooi. Ik denk alleen niet dat het ook goede ideeën zijn voor mezelf.

Vooral die tweede O+
pi_86744305
Ik vond het echt opvallend om te merken hoe een jurk er op jouw lijf zo anders uit ziet dan op een plaatje. Mijn figuur bleek enorm veel baat te hebben bij een schuine belijning terwijl ik er van rechte en fishtail jurken juist enorm plomp uit ging zien. Het is zo wonderbaarlijk om een jurk aan te hebben die ontzettend goed bij je past. Van een plaatje zou ik mijn jurk nóóit gekozen hebben, ik vind het er raar uitzien op het model op de foto. Ze is gewoon te recht en slank voor het model, ik ben zo arrogant om te menen dat het er op mijn lijf (inc. heupen en borsten) beter uit ziet :6

Chanty, super dat je je droomjurk al hebt. Ik vind hem heel bijzonder en gewaagd (op een positieve manier!) en volgens mij staat ie je prachtig!

Ik ben 1.75 en mijn jurk wordt een beetje ingekort, ik zal de dag zelf waarschijnlijk geen hakken kunnen dragen, dus hij wordt nog een beetje korter dan gebruikelijk. En er gaat een stukje van de sleep af, anders werd het een beetje too much ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 23 september 2010 @ 12:12:18 #110
52229 Chanty
pi_86744380
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:08 schreef Jentin het volgende:

[..]

Slechts ;)

In het kader van plaatjes kijken is leuk (nouja, vind ik :@ ): deze vind ik mooi. Ik denk alleen niet dat het ook goede ideeën zijn voor mezelf.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vooral die tweede O+
Ik zei toch dat ik er vroeg bij was :+ Maar die gaan zo om. Ik weet nog als de dag van gisteren dat een vriendin me vertelde dat ze zwanger is en nu staat ze al op knappen :+ (Ja ik reken in draagtijd :') )

Ik vind die eerste jurk toffer :Y maar waarom denk je dat dit niets voor jou is? Wat denk je dat meer bij je past dan?
  donderdag 23 september 2010 @ 12:16:21 #111
52229 Chanty
pi_86744517
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vond het echt opvallend om te merken hoe een jurk er op jouw lijf zo anders uit ziet dan op een plaatje. Mijn figuur bleek enorm veel baat te hebben bij een schuine belijning terwijl ik er van rechte en fishtail jurken juist enorm plomp uit ging zien. Het is zo wonderbaarlijk om een jurk aan te hebben die ontzettend goed bij je past. Van een plaatje zou ik mijn jurk nóóit gekozen hebben, ik vind het er raar uitzien op het model op de foto. Ze is gewoon te recht en slank voor het model, ik ben zo arrogant om te menen dat het er op mijn lijf (inc. heupen en borsten) beter uit ziet :6

Chanty, super dat je je droomjurk al hebt. Ik vind hem heel bijzonder en gewaagd (op een positieve manier!) en volgens mij staat ie je prachtig!

Ik ben 1.75 en mijn jurk wordt een beetje ingekort, ik zal de dag zelf waarschijnlijk geen hakken kunnen dragen, dus hij wordt nog een beetje korter dan gebruikelijk. En er gaat een stukje van de sleep af, anders werd het een beetje too much ;)
Gelukkig hebben ze in een goede zaak wel oog voor wat past bij je lichaam en wat niet. Zo kunnen ze je goed adviseren in een jurk die je sterke punten accentueert en je minder goede kanten juist afzwakt :Y

Was ook heel benieuwd of die jurk mij wel zou staan (sowieso zag ik het nog niet voor me: ik in een lange jurk). Maar toen ik binnenkwam en de ik zei dat ik wel al iets op het oog had, had de verkoopster de jurk al geraden voordat ik nader had uitgelegd welke jurk ik bedoelde :+ Ze zei meteen dat ik er het type voor ben dus dat zat wel goed :D

En zelfs mijn vader had een mening over de jurk, als die een mening heeft dan moet het wel goed zijn _O-
pi_86744658
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:12 schreef Chanty het volgende:

[..]
Ik vind die eerste jurk toffer :Y maar waarom denk je dat dit niets voor jou is? Wat denk je dat meer bij je past dan?
Nouja, ik vind ze allebei gaaf, ook voor mij, maar ik heb geen idee of het mij zou staan.Ik weet bijvoorbeeld niet of zo'n strak lijfje mooi is, maar ik hoop het wel heel erg, zeg maar ;)
Ik moet dus maar gauw gaan passen :Y) . Wat jij zegt: een foto is zo anders dan een jurk in het echt.
Ik denk dat de twijfel komt omdat ik net foto's heb zitten kijken op zo'n Hyves-trouwpagina, en daar zie ik vrouwen in jurken geperst waarbij ik denk: 'Dat moet je toch niet willen, vrouwke?'

En ik wil voorkomen dat anderen (en ikzelf na de trouwroes) ook zo naar mijn foto's kijken :+

(Ik heb overigens totaal geen complex met mezelf hoor, voordat ik zo overkom :P )

Ik heb er overigens wel echt vertrouwen in dat zo'n jurkenzaak me niet de deur uitstuurt met iets wat ik echt beter niet had kunnen doen.
pi_86745030
Ik denk dat de halslijn van de tweede gevoeliger is voor 'niet-staan' dan het lijfje van de eerste. Je moet er echt mooie schouders voor hebben denk ik :Y Barretje, die jurk is mooi! Maar ik ben sowieso een sucker voor niet (geheel) witte jurken ;)

Jentin, zulke foto's zie ik ook wel eens ja :X Zo zonde is dat! Maar inderdaad, gewoon naar een goede zaak gaan en kritisch publiek meenemen. Mijn zusje zij op een gegeven moment "hm, hier krijg je een gekke platte kont van", die was dus snel weer ui :+ Soms zaten ze alledrie nee te schudden maar toen ik in De Jurk naar buiten kwamen zeiden ze tegelijk 'ooooooh' O+ Dan weet je genoeg he?
pi_86745225
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:08 schreef Jentin het volgende:

[..]

Slechts ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vooral die tweede O+
Die tweede is mooi zeg! O+
Ik mag binnenkort ook op jurkenjacht want ik ga ook trouwen! O+ ^)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_86745367
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:36 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!

Ik heb mijn jurkenpasafspraak maar naar voren geschoven, ze adviseren toch wel wat eerder te komen dan ik in mijn hoofd had! *Jubel*
pi_86745376
quote:

[..]

Dat klinkt alsof je er pas net bent achtergekomen. Vers van het aanzoek op Fok gekomen?
Jesus saves but death prevails.
pi_86745387
quote:
Op donderdag 23 september 2010 11:56 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nah die hou ik liever prive. Wil dat het uiteindelijk echt een verrassing is hoe ik in die jurk eruit zie :Y Nog een 9 maandjes geduld :P
Jammer, geduld is niet mijn sterkste kant :P
Maar idd, als je in zwangerschapsmaanden gaat rekenen dan is het zo voorbij ;)
pi_86745416
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:40 schreef Raissa het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!

Ik heb mijn jurkenpasafspraak maar naar voren geschoven, ze adviseren toch wel wat eerder te komen dan ik in mijn hoofd had! *Jubel*
wat is wat eerder? O-)
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_86745421
quote:

[..]

gefeliciteerd :*
pi_86745585
Thanks allemaal :*
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:41 schreef Shivo het volgende:

[..]

Dat klinkt alsof je er pas net bent achtergekomen. Vers van het aanzoek op Fok gekomen?
Nee, ik weet het al een week :D Maar ik wilde het eerst aan mn moeder enzo vertellen, en daar kwam van alles tussen en nu kon ik het eindelijk posten :')
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_86745711
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:42 schreef progje het volgende:

[..]

wat is wat eerder? O-)
Met de jurken die ik aangaf graag te willen passen adviseerde ze 1 jaar tot 8 maanden voor de trouwdatum te komen, vanwege de levertijd.

Betalen is trouwens 50% bij het uitzoeken (als je wat vindt natuurlijk) en 50% bij de eerste afspeldafspraak, doen meerdere bruidszaken dat?
pi_86745824
Oh en ik krijg meerdere passessies vanwege mijn ziekte en daarmee gepaard gaande gewichtsschommelingen, helemaal niet vervelend O+ O-)

De gewichtsschommelingen natuurlijk wel, maar de extra mogelijkheden om even mijn jurk te passen niet
  donderdag 23 september 2010 @ 12:57:27 #123
52229 Chanty
pi_86745915
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:52 schreef Raissa het volgende:

[..]

Met de jurken die ik aangaf graag te willen passen adviseerde ze 1 jaar tot 8 maanden voor de trouwdatum te komen, vanwege de levertijd.

Betalen is trouwens 50% bij het uitzoeken (als je wat vindt natuurlijk) en 50% bij de eerste afspeldafspraak, doen meerdere bruidszaken dat?
Die van mij wel iig :) zelfs nog net ietsjes meer dan de helft.

quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:47 schreef MissBliss het volgende:
[..]

Nee, ik weet het al een week :D Maar ik wilde het eerst aan mn moeder enzo vertellen, en daar kwam van alles tussen en nu kon ik het eindelijk posten :')
Gefeliciteerd *O* en nu willen we alles weten over HET aanzoek :P
pi_86746036
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:47 schreef MissBliss het volgende:
[..]

Gefeliciteerd! Hoe was het aanzoek? Verwacht/onverwacht?
pi_86746134
Gefeliciteerd MissBliss! Vertel eens wat meer?

Raissa, volgens mij heben wij 'm in één keer betaald. Weet het niet helemaal zeker, want ik kreeg m'n jurk cadeau O+
pi_86746512
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:30 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk dat de halslijn van de tweede gevoeliger is voor 'niet-staan' dan het lijfje van de eerste. Je moet er echt mooie schouders voor hebben denk ik :Y Barretje, die jurk is mooi! Maar ik ben sowieso een sucker voor niet (geheel) witte jurken ;)

Jentin, zulke foto's zie ik ook wel eens ja :X Zo zonde is dat! Maar inderdaad, gewoon naar een goede zaak gaan en kritisch publiek meenemen. Mijn zusje zij op een gegeven moment "hm, hier krijg je een gekke platte kont van", die was dus snel weer ui :+ Soms zaten ze alledrie nee te schudden maar toen ik in De Jurk naar buiten kwamen zeiden ze tegelijk 'ooooooh' O+ Dan weet je genoeg he?
Jup... ik wil eigenlijk perseee niet trouwen in een geheel witte jurk.. ( beetje opstandig O-) )
Ik vind de sluier van de 2e jurk echt geweldig.. hopelijk hebben ze ook zoiets voor bij " mijn" jurk

Ik denk ook dat als je nog een beetje twijfelt over de jurk dat het dan niet de juiste jurk is.. het moet gewoon meteen GOED zijn... *houd d'r vingers gekruist dat de plaatjes jurk ook echt DE jurk is*

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_86746667
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:52 schreef Raissa het volgende:

[..]

Dan mag ik wel haast gaan maken! :o :')

Vorige week waren Re en ik toevallig bij een ander huwelijk van 2 zekere FOK!kers en toen dat ongeveer afgelopen was en we nog met iets van 5 man aan de bar hingen, zakte meneer ineens door zn knie en werd ik officieel gevraagd! :D O+ Nou, ik zei dus 'ja' en toen gingen we nog aan de champagne en was het heel leuk en gezellig en had ik hoofdpijn de volgende dag :')

Tis niet helemaal onverwachts, we hadden het er al wel over gehad, maar hij vroeg me maar niet :+ We hebben die avond ook meerdere keren de vraag gehad wanneer wij nou eens gingen trouwen. Maar ik had niet verwacht dat hij het die avond gelijk zou vragen :D
Ziggy played guitar
pi_86746728
Ik krijg de jurk van mn moeder O+
Ziggy played guitar
pi_86746749
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:20 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dan mag ik wel haast gaan maken! :o :')
Wanneer trouwen jullie?
En sommige merken hanteren gewoon een lange levertijd, als jullie al snel trouwen zou ik naar die jurken dus ook gewoon niet kijken ;)
pi_86746785
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:22 schreef Raissa het volgende:

[..]

Wanneer trouwen jullie?
En sommige merken hanteren gewoon een lange levertijd, als jullie al snel trouwen zou ik naar die jurken dus ook gewoon niet kijken ;)
Nou ja, we hebben nog geen datum, maar ergens volgend jaar zomer.
Ach, het zal allemaal wel goedkomen, maar het liefst ga ik morgen al jurken shoppen :D
Ziggy played guitar
pi_86746872
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:22 schreef MissBliss het volgende:
Ik krijg de jurk van mn moeder O+
Ik ook, gelukkig maar want ik geloof dat de jurk waar ik mijn oog op heb laten vallen niet helemaal binnen mijn budget past :')
pi_86747070
Ik wist dat ik nog ergens op wilde reageren ;)

mja over 9 maanden ( precies vandaag!!! ) gaan wij trouwen..
en ik ben nog niet begonnen met shoppen..
Dus ik hoop dat het meevalt met de levertijd O-)

Eerst moeten we het m'n ouders nog vertellen..
( maar die van mij lezen niet mee hier hoor :p )

pi_86747249
Tering wat gaan jullie snel! :o

Ja, in 1.82 moet er vast wel iets te vinden zijn :Y

MB gefeliciteerd!

Wij gaan 18 november trouwen en 2 oktober om een jurk. Das wel wat aan de late kant zeker? :') -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_86747772
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:36 schreef Vlindur het volgende:
Tering wat gaan jullie snel! :o

Ja, in 1.82 moet er vast wel iets te vinden zijn :Y

MB gefeliciteerd!

Wij gaan 18 november trouwen en 2 oktober om een jurk. Das wel wat aan de late kant zeker? :') -O-
Is laat, maar het kan wel. Ik ben 15-11-2007 getrouwd en heb ook in oktober pas mn jurk besteld.
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_86756527
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:15 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Jup... ik wil eigenlijk perseee niet trouwen in een geheel witte jurk.. ( beetje opstandig O-) )
Ik vind de sluier van de 2e jurk echt geweldig.. hopelijk hebben ze ook zoiets voor bij " mijn" jurk

Ik denk ook dat als je nog een beetje twijfelt over de jurk dat het dan niet de juiste jurk is.. het moet gewoon meteen GOED zijn... *houd d'r vingers gekruist dat de plaatjes jurk ook echt DE jurk is*
Ha, heel herkenbaar hoor, ik ben ook opstandig O-) De mevrouw van de trouwjurkenwinkel vertelde ze dat ze altijd naar de ogen van de bruid kijkt als die zichzelf in de spiegel ziet. Als die gaan stralen, dan weet ze genoeg ;) De rest van de mensen is veel te druk met naar de jurk kijken dat ze je gezichtsuitdrukking missen. Ik vond het heel lief gezegd van haar.
pi_86757128
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ha, heel herkenbaar hoor, ik ben ook opstandig O-) De mevrouw van de trouwjurkenwinkel vertelde ze dat ze altijd naar de ogen van de bruid kijkt als die zichzelf in de spiegel ziet. Als die gaan stralen, dan weet ze genoeg ;) De rest van de mensen is veel te druk met naar de jurk kijken dat ze je gezichtsuitdrukking missen. Ik vond het heel lief gezegd van haar.
Ik hoop vooral dat ik een verkoopster/verkoper treft die eerlijk is :Y En dat mn moeder en zus rekening houden met *mijn* smaak en niet wat ze zelf geweldig vinden.. :')

Samsuus, had jij een echte jurkjurk? of een simpele jurk? Ik ga sowieso voor een goedkopere variant. Er zit in Donkerbroek een winkel die in 2ehands jurken doet. Maar wel op maat maakt enzo. ben benieuwd of er iets tussen zit :Y
pi_86757348
Hebben je moeder en zus een hele andere smaak? Klinkt wel als een goede opties, een tweedehands jurk :Y
pi_86757899
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:54 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Samsuus, had jij een echte jurkjurk? of een simpele jurk?

Oordeel zelf maar! ;)
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_86758142
quote:

[..]

Misssss! :o *) *; Van harte gefeliciteerd!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_86758173
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:16 schreef samsuus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Oordeel zelf maar! ;)
Mooi! O+
pi_86758202
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:59 schreef Clubsoda het volgende:
Hebben je moeder en zus een hele andere smaak? Klinkt wel als een goede opties, een tweedehands jurk :Y
2 verschillende smaken, 3 verschillende smaken totaal! *O* :')
pi_86759037
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:24 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Misssss! :o *) *; Van harte gefeliciteerd!
Dank je! *O*
Ziggy played guitar
pi_86759161
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:16 schreef samsuus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Oordeel zelf maar! ;)
wauw, geweldige kleur ook O+
pi_86761868
Thanks!!

Kleur is meer zoals op deze foto..

Hier vertelde mijn kersverse man aan de gasten dat ik zwanger was :)
pi_86762191
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:52 schreef samsuus het volgende:
Thanks!!

[ afbeelding ]

ik vind hem echt geweldig...

En wat moet dat een geweldig bijzonder moment geweest zijn O+ *smelt*
pi_86762457
MB gefeliciteerd *O*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  † In Memoriam † donderdag 23 september 2010 @ 20:03:37 #147
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_86762460
MB, Gefeliciteerd *O* ^) *O*
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_86762711
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:58 schreef progje het volgende:

[..]

ik vind hem echt geweldig...

En wat moet dat een geweldig bijzonder moment geweest zijn O+ *smelt*
Ehm viel tegen.... familie was niet echt blij met het nieuws :S We hebben niet 1 felicitatie gehad!

Ach wij waren (en zijn) er ontzettend blij mee, das het belangrijkste!

Toevallig heb k mn jurk pas weer eens aangehad, ruim 2 jaar na dato en niet meer zwanger was hij iets te groot haha..

Moet m echt eens op marktplaats gaan zetten, zo zonde dat hij op zolder hangt :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86771649
MissBliss en Re: Leuk! Jullie gaan nu ook trouwen! Gefeliciteerd *O*

Samsuus: leuke kleur jurk. Ik ben ook in die kleur getrouwd :). Wel raar dat mensen niet leuk reageerden op het babynieuws. Zoiets is leuk nieuws toch?
pi_86773595
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:00 schreef Pandorah het volgende:
MissBliss en Re: Leuk! Jullie gaan nu ook trouwen! Gefeliciteerd *O*

Samsuus: leuke kleur jurk. Ik ben ook in die kleur getrouwd :). Wel raar dat mensen niet leuk reageerden op het babynieuws. Zoiets is leuk nieuws toch?
Ja, Samsuus, waarom waren ze niet blij met dat super nieuws?
Ik heb je jurk aan mn (8> laten zien, hij vind de jurk mooi, maar de kleur niet, dus ik koop hem (helaas) niet van je over. Ik zoek denk ik zoiets, maar dat in het wit(achtig) :Y
  vrijdag 24 september 2010 @ 08:19:42 #151
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_86778038
We waren in hun ogen te jong, (ik was 22 en man 21) ze vonden trouwen al geen goed idee.

Ze vergaten alleen even dat mijn zoontje al 4 was. Dus wij vonden dat we wel aan een huwelijk en tweede kindje toe waren.

En nu 3 jaar later staan we nog steeds achter die keus!

Ik wilde al vanaf mmn 12de een rode trouwjurk, in eerste instantie toch alleen wit gepast, omdat dat zo hoort ;)
maar de verkoopster had al gauw door dat t niet ging lukken zo, zij kwam toen met deze jurk. Toch maar gepast en ja hoor, dat was m!

Wel grappig want vooraf wilde ik perse deze jurk.

Vind hem overigens nog steeds geweldig mooi, alleen het is geen Suus-jurk ;)
pi_86783867
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:52 schreef samsuus het volgende:
Thanks!!

[ afbeelding ]

Wat een gave jurk en hele mooie foto!
O+ 11-06-2009 O+
pi_86784359
@samsuus: jeetje wat vervelend van je familie enzo :( :*
pi_86786786
Samsuus wat jammer dat het zo is gelopen zijn.
Mijn ouders dringen al jaren aan op een huwelijk :') Ze krijgen eindelijk hun zin.
Ze vonden ook dat we al moesten trouwen voor Rienk er was. Maar om het motto 'als hij wegvalt heb je niks' :')

We zijn in ondertrouw geweest! we gaan trouwen in een hele mooie zaal :Y

Er hangt een webcam die alles opneemt en de dvd krijgen we mee naar huis!

Het is officieel, donderdag 18 november om 16:00 zeggen we JA! *O* *O*
pi_86819731
Ik vind het een prachtige kleur samsuus! En wat een domper zeg, de reactie van jullie omgeving :( (En ik had zeker je man nooit 21 geschat vanaf de foto :o ) Vlindur, wat goed dat het nu vast staat en wat een leuke trouwzaal! Hippe lui hoor, in Smallingerland 8-)

Wij hadden gisteren een productieve dag; eerst bedankjes opgehaald (ze zijn leuk! O+ ), toen naar de notaris om de akte te laten passeren, ik ben blij dat dat ook weer afgerond is. En daarna naar de schoonheidsspecialiste voor een fijne behandeling en proefmake-up en toen door naar de kapper voor een proefkapsel. Volgens mij wordt het wel wat :Y Vandaag nog even naar de fotograaf en ik moet het definitieve aantal gasten doorgeven aan de feestlocatie. Ze hadden nog wat goede suggesties voor borrelhapjes, dus die doen we er oo maar bij. Over een week is het al zover!
pi_86821581
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:27 schreef Vlindur het volgende:

Er hangt een webcam die alles opneemt en de dvd krijgen we mee naar huis!

Het is officieel, donderdag 18 november om 16:00 zeggen we JA! *O* *O*
Mooie zaal! Zo'n DVD heb ik ook van mijn promotie - van te voren dacht ik dat ik die nog wel vaak zou terugkijken, maar ik heb hem nu in vier jaar tijd nooit terug gekeken. Volgens mij omdat ik zo'n goede herinnering heb van de dag en de ceremonie, dat ik daar eigenlijk geen behoefte aan heb.
pi_86836735
Hoi hoi nieuw hier.
Ik ga volgend jaar op 8 juli ^) We zijn nu druk bezig met het zoeken naar een leuk zaaltje voor het feest.
Ik heb alleen nog niet echt het idee dat het allemaal echt gebeuren gaat haha.
pi_86836828
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:54 schreef Dunkie het volgende:
Hoi hoi nieuw hier.
Ik ga volgend jaar op 8 juli ^)
Ik ook *O* Hoi!

Was het een gezamenlijk besluit of heb je een officieel aanzoek gekregen/gedaan? Vertel :Y) .
pi_86837019
Gefelici! Wat leuk! Dezelfde dag?! Grappig!
We hebben het samen besloten (m'n vriend is een beetje een held op sokken ;) ) M'n neefje is afgelopen zomer getrouwd. Toen dachten wij waarom ook niet.
Dus nu op zoek naar een zaal, jurk en alles erop en eraan! *O*
pi_86841276
Gefeliciteerd ^) Als je de wiki aanpast dan sta je in het volgende topic ook in het lijstje!
pi_86877931
gefeliciteerd "nieuwelingen" ;)

Bij ons is de kogel door de kerk..
hebben het vanavond aan de ouders verteld een ook hoe we eea willen doen..
Het viel niet heeeelemaal in goede aarde, en "we moesten nog maar even nadenken of we het echt zo willen " -O-

Overigens zijn ze wel heeeel blij DAT we gaan trouwen.. :)
naja we zullen zien hoe het gaat lopen :)

pi_86881762
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 19:02 schreef Dunkie het volgende:
Gefelici! Wat leuk! Dezelfde dag?! Grappig!
We hebben het samen besloten (m'n vriend is een beetje een held op sokken ;) ) M'n neefje is afgelopen zomer getrouwd. Toen dachten wij waarom ook niet.
Dus nu op zoek naar een zaal, jurk en alles erop en eraan! *O*
:Y 8 juli, een prachtdag, zeg ik. Zit er bij jullie nog een gedachte achter?
Leuk hoor, veel plezier met alle voorbereidingen. Hebben jullie al ideeën of wensen die per se uitgevoerd moeten worden?

Barretje, wat jammer, zo'n lauwe reactie. Willen jullie zulke gekke dingen dan, met de bruiloft :? ?
pi_86895421
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:52 schreef Barretje80 het volgende:
gefeliciteerd "nieuwelingen" ;)

Bij ons is de kogel door de kerk..
hebben het vanavond aan de ouders verteld een ook hoe we eea willen doen..
Het viel niet heeeelemaal in goede aarde, en "we moesten nog maar even nadenken of we het echt zo willen " -O-

Overigens zijn ze wel heeeel blij DAT we gaan trouwen.. :)
naja we zullen zien hoe het gaat lopen :)
Hmmm.. Klinkt idd alsof ze er een probleem mee hebben? Doe je iets speciaals?
  maandag 27 september 2010 @ 12:24:03 #164
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_86895537
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 18:54 schreef Dunkie het volgende:
Hoi hoi nieuw hier.
Ik ga volgend jaar op 8 juli ^) We zijn nu druk bezig met het zoeken naar een leuk zaaltje voor het feest.
Ik heb alleen nog niet echt het idee dat het allemaal echt gebeuren gaat haha.
Ik zou dat niet kunnen, een jaar wachten totdat je gaat trouwen. Ik ben meer van: en nu lijkt me een egschikt moment, we gaan asap :)
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_86896140
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:20 schreef Raissa het volgende:

[..]

Hmmm.. Klinkt idd alsof ze er een probleem mee hebben? Doe je iets speciaals?
naja.. de ceremonie met 30 personen, daarna feestmiddag met 100 personen en daarna diner met slechts 12 personen en GEEN feest ' savonds.

en in die 100 personen zitten dus geen tot weinig familie leden.. dus daar moet wat aan "gesleuteld" worden..
en verder begon m'n tante ( die was er toevallig) ook meteen van " de ceremonie is openbaar, dus daar mag iedereen komen." juist.. maar DAT willen we juist niet! :o

pi_86896623
quote:
Op maandag 27 september 2010 12:24 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik zou dat niet kunnen, een jaar wachten totdat je gaat trouwen. Ik ben meer van: en nu lijkt me een egschikt moment, we gaan asap :)
Maar aan de andere kant, sommige huwelijksdingen moet je vroeg van te voren regelen, omdat ze anders volgeboekt zitten of omdat er levertijd op zit. En als je die dingen belangrijk vindt op je bruiloft, dan is de keus snel gemaakt lijkt me ;)

Barretje, wat een gedoe zeg. Waarom lijkt het toch vaak zo te zijn dat bruiloften het slechtste in mensen naar boven haalt? :{ Je hoort zo vaak verhalen over mensen die om wat voor reden dan ook scheve blikken van hun omgeving krijgen.... Zo jammer is dat!
pi_86896763
Hey Barretje, dat klinkt een beetje als ons geplande trouwfeest :P Wij gaan ook voor een feest/lunch/receptie 's middags met zo'n 100 - 120 gasten en vervolgens een besloten diner met alleen de naaste familie (max. 20 personen) zonder feestavond. Al doen wij wel een mis in de kerk voor de lunch waar iedereen voor is uitgenodigd. Het burgerlijk huwelijk 's ochtends willen we ook besloten houden (zelfde groepje als bij het diner).

Jammer dat jouw familie er niet zo enthousiast over is hoe je de bruiloft wilt vieren, maar ze hebben zich maar te schikken toch? 't is jullie feestje :)

En Vlindur, prachtige zaal zeg! Mooie belichting ook vind ik, lekker vrolijk! :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_86896883
Ik vind het eigenlijk wel een sympathieke manier, om het zo te regelen, omdat je dan geen mensen naar de receptie laat komen die je wegstuurt voor het diner om ze vervolgens weer bij het feest op te laten draven.
  maandag 27 september 2010 @ 13:40:52 #169
52229 Chanty
pi_86897977
Jammer dat zij het zo anders zien Barretje, maar het is jullie bruiloft en volgens mij hebben zij zich maar aan te passen, niet jullie. Wij nodigen ook bijna geen familie uit, benieuwd wat en of dat reacties gaat geven als dat tzt duidelijk wordt. Maar ze kunnen de boom in. Waarom iemand uitnodigen die je maar eens in de zoveel jaren ziet? En jullie zullen ook vast je redenen hebben om deze keuze te maken :)
pi_86898957
Dat probleem hebben wij ook een beetje. Wij wilden het niet al te groot dus met de oom en tante van beide kanten van mij die ook nog op verjaardag komen. De rest zie ik nooit. Mijn moeder was het daar niet zo mee eens. Dus daar moeten we nog even uitkomen. Het gaat maar om 6 mensen maar toch...

Nog een andere vraag. Hoe zit het precies met de ambtenaar van de gemeente.
Mijn vriendin woont in plaats A. Ik in plaats B. We gaan in mei samenwonen in plaats A. En we gaan trouwen in plaats C. Van welke gemeente moeten we dan een ambtenaar hebben?
pi_86899030
Je krijgt een ambtenaar uit de gemeente waarin in je gaat trouwen

(Wij wel tenminste)
pi_86899864
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:06 schreef Stansfield het volgende:
Dat probleem hebben wij ook een beetje. Wij wilden het niet al te groot dus met de oom en tante van beide kanten van mij die ook nog op verjaardag komen. De rest zie ik nooit. Mijn moeder was het daar niet zo mee eens. Dus daar moeten we nog even uitkomen. Het gaat maar om 6 mensen maar toch...
Ach jah.. we komen er ook wel uit.. denk dat me ouders ook even moeten wennen aan het hoe of wat.. wij trouwen NIET in een kerk.. en dat vinden ze toch ook een beetje jammer..dus het een beetje laten zakken is wel ok..

M'n familie zie ik op zich wel redelijk vaak, met een deel vieren we ieder jaar Sinterklaas en ze komen ook altijd op de verjaardagen van me ouders ( ik nodig ze niet uit voor m'n eigen verjaardag ;) ) . Dus het "sinterklaas"deel zou ik op zich ook wel uit willen nodigen voor de receptie.. die ceremonie wordt het volgende obstakel.. ( familie uit spanje, duitsland en Rusland laten komen voor 3 uurtjes feest is ook weer zo wat... )

wat ik wel fijn/leuk vind is dat ze dan wel aanbieden om financieel eea te regelen.. ( het zou toch mooi zijn als wij de familie uit MOETEN nodigen en dan zelf krom moeten liggen voor de rekening ook! :o) maar goed.. hoe ze DAT zien moet nog duideijk worden.. as woensdag nog maar eens een gesprekje over hebben..

pi_86946595
Nog maar vier nachtjes slapen! *O* Er moeten nog wel wat dingen gedaan worden, maar dat is allemaal laaste-moment-werk, het is een beetje stilte voor de storm nu.... Ik zit nog even te peinzen of ik een speech ga schrijven of dat we ter plekke gaan improviseren. De ervaring leert me dat ik het heel bloedig in volzinnen allemaal uitschrijf en vervolgens na twee regels m'n blaadje aan de kant smijt :+ Maar we willen wel wat in het Duits zeggen, dus dat maakt de improvisatie al wat minder gladjes.
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:52:22 #174
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_86953304
Niets ten nadele van jullie hoor happy couples, maar ik verbaas er me enorm over, dat ouders zich zo inmengen in situatie(s) van hun kinderen die gaan trouwen..

Bij ons was het simpel: jullie gaan trouwen en bepalen zelf wie erbij zijn,
daar hebben wij immers niets over te zeggen.. :) Heerlijk die makkelijke gedachtes

Er waren genoeg mensen die we nog hadden kunnen uitnodigen, maar aangezien we daar gewoonweg geen contact mee hebben, hebben we die personen ook niet uitgenodigd :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_86961860
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 19:52 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Niets ten nadele van jullie hoor happy couples, maar ik verbaas er me enorm over, dat ouders zich zo inmengen in situatie(s) van hun kinderen die gaan trouwen..

Bij ons was het simpel: jullie gaan trouwen en bepalen zelf wie erbij zijn,
daar hebben wij immers niets over te zeggen.. :) Heerlijk die makkelijke gedachtes
Onze ouders zijn gelukkig net zo: ze beseffen wel dat het onze bruiloft is en dat zij er niets over te zeggen hebben. Wat niet wil zeggen dat ze geen ideeën mogen aandragen natuurlijk ;).

Ik heb wel geleerd om niet alle mijn overwegingen aan m'n ouders voor te leggen. Ik twijfelde over een aantal mensen op de gastenlijst en zei daarover iets tegen m'n moeder. Uiteindelijk zei ik dat ik diegene dan nog maar op de lijst liet staan. Waarop moeders prompt op een verjaardag tegen die persoon heeft gezegd dat ie '8 juli maar vrij moet nemen, nee echt, je neemt die dag maar gewoon vrij'. Natuurlijk kan ik me nu nog wel een keer bedenken, maar een beetje lastig is het wel, zeg maar :{ (Ik heb overigens uiteraard wel tegen moeders gezegd dat ze dit soort acties maar moet laten en dat wij wel bepalen wie er vrij moet vragen :+ .)

Vraag: laten alle bruiden hier die de keuze nog hebben, zich weggeven door hun vader? En waarom wel/niet?
pi_86962730
Ik doe het wel :Y Ik heb er niet echt een specifieke reden voor, ik vind het mooi en het lijkt me een heel bijzonder moment met mijn vader. Ik hou wel van dat soort rituelen O+ Mijn vriend laat zich trouwens weggeven door z'n moeder.

Mijn (schoon)ouders zijn gelukkig ook heel makkelijk en bemoeien zich nergens mee, of althans, niet op een vervelende manier. Ze hebben wel gevraagd of we die-en-die ook uitnodigden omdat ze dat fijn zouden vinden, bij sommigen hebben we dat wel gedaan, bij anderen niet. Heel makkelijk en gemoedelijk allemaal gelukkig.
pi_86970099
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:48 schreef Clubsoda het volgende:
Ik doe het wel :Y Ik heb er niet echt een specifieke reden voor, ik vind het mooi en het lijkt me een heel bijzonder moment met mijn vader. Ik hou wel van dat soort rituelen O+ Mijn vriend laat zich trouwens weggeven door z'n moeder.

Mijn (schoon)ouders zijn gelukkig ook heel makkelijk en bemoeien zich nergens mee, of althans, niet op een vervelende manier. Ze hebben wel gevraagd of we die-en-die ook uitnodigden omdat ze dat fijn zouden vinden, bij sommigen hebben we dat wel gedaan, bij anderen niet. Heel makkelijk en gemoedelijk allemaal gelukkig.
Mijn vader geeft mij ook weg! Ben benieuwd wat ie er van vind.. Hij is altijd "zo trots op z'n dochters" ..

En.. het tweede (mini)-drama.. m'n zusje heeft waarschijnlijk tentamens op de huwelijksdag.. dus "ze is er niet bij" ..
Lijkt MIJ een beetje overdreven, maar als zij haar tentamens belangrijker vind.. tsjaa.. Heb nog even getwijfeld om de huwelijksdag te verplaatsen.. maar.. dat doen we dus niet.. ik vind m'n huwelijk NET iets belangrijker dan haar tentamens...

Vanavond met de ouders het eea overleggen..

pi_86972613
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:03 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

En.. het tweede (mini)-drama.. m'n zusje heeft waarschijnlijk tentamens op de huwelijksdag.. dus "ze is er niet bij" ..
Lijkt MIJ een beetje overdreven, maar als zij haar tentamens belangrijker vind.. tsjaa.. Heb nog even getwijfeld om de huwelijksdag te verplaatsen.. maar.. dat doen we dus niet.. ik vind m'n huwelijk NET iets belangrijker dan haar tentamens...

Vanavond met de ouders het eea overleggen..
Mja, ergens snap ik ook wel dat je tentamens niet zomaar laat schieten :@ . Ik kon tijdens mijn studie sommige tentamens maar 1 keer per jaar doen, bijvoorbeeld. Je zusje zit toch niet de hele dag tentamens te maken?
  woensdag 29 september 2010 @ 11:04:48 #179
52229 Chanty
pi_86973016
Als je zo lang van tevoren al weet dat je een bruiloft hebt, dan kun je vast met de opleiding iets regelen dat je het tentamen eerder/ later maakt. Kom op zeg!

Verder laat ik me ook door paps naar het altaar brengen O+ Tsja waarom, gewoon omdat ik het een mooi ritueel vind en ik denk dat mijn vader dat toch ook bijzonder vindt, al zal hij daar niks van laten merken. Ik zie hem er nog voor aan dat hij een opmerking maakt over 5 kamelen voordat hij me weggeeft _O-
pi_86973560
Mijn vader heeft maar één kind en ik ben van plan maar één keer te trouwen, dus we moeten het er maar even van nemen ;) Ik verwacht geen semi-grappige opmerkingen van 'm, maar ik ben benieuwd of we bij dat altaar aankomen zonder dat ie op m'n jurk gaat staan of ik struikel. We zijn allebei niet zo handig... :+

Ik heb net m'n jurk gehaald! *O* Hangt hier nu aan de boekenkast, onder een laken en ik hoop dat mijn vriend er niet stiekem onder gaat kijken }:| Nog drie dagen en dan mag ik 'm aan! *O*

Barretje, wat een domper zeg! Ik snap haar terughoudendheid aan de ene kant wel, maar ze is toch ruim op tijd om met de examencommissie iets te regelen? Ik neem toch aan dat ze wel haar best gaat doen om er toch bij te zijn?
pi_86973594
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:04 schreef Chanty het volgende:
Als je zo lang van tevoren al weet dat je een bruiloft hebt, dan kun je vast met de opleiding iets regelen dat je het tentamen eerder/ later maakt. Kom op zeg!
Dat zou inderdaad perfect zijn :Y.

En spannend Clubsoda, 3 dagen nog maar! Nog steeds helemaal happy met je jurk? Ik heb inmiddels nog een pasafspraak gemaakt, bij de Honeymoonshop op 19 oktober. Ik ga deze passen:

en nog een paar vergelijkbare jurken. De Sottero prinsesjesjurken ;).

En nja, ik twijfel dus over het weggeven. Mijn vader wil soms dat alles om hem draait (toen ik zei dat ik eerder ging trouwen reageerde hij heel matig, omdat ie 'moest wennen aan het idee', want dan gaat m'n naam eerder veranderen :{ ). Vaak ga ik daar maar een beetje goedmoedig in mee, maar op mijn trouwdag wil ik geen dramafratsen. In ieder geval niet tijdens de werkelijke ceremonie. Of is dat stom? Ik ben ook weer bang dat ik later spijt krijg als ik het niet doe, want ik heb verder echt een heel goede band met m'n vader.

Op z'n eigen trouwdag deed ie ook zo raar: toen de ambtenaar het had over 'bloemetjes buiten zetten' ging hij er tijdens de ceremonie vandoor met een bloemstuk om het buiten te zetten. Nja, nu 35 jaar later is dat misschien een grappig borrelverhaal, maar ik zou zoiets dus écht niet leuk vinden :@ . (En mijn moeder vertelde me laatst dat zij het nou ook niet zo heel erg hilarisch had gevonden.)

[ Bericht 60% gewijzigd door Jentin op 29-09-2010 11:28:54 ]
pi_86973751
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:21 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn vader heeft maar één kind en ik ben van plan maar één keer te trouwen, dus we moeten het er maar even van nemen ;) Ik verwacht geen semi-grappige opmerkingen van 'm, maar ik ben benieuwd of we bij dat altaar aankomen zonder dat ie op m'n jurk gaat staan of ik struikel. We zijn allebei niet zo handig... :+

Ik heb net m'n jurk gehaald! *O* Hangt hier nu aan de boekenkast, onder een laken en ik hoop dat mijn vriend er niet stiekem onder gaat kijken }:| Nog drie dagen en dan mag ik 'm aan! *O*

Barretje, wat een domper zeg! Ik snap haar terughoudendheid aan de ene kant wel, maar ze is toch ruim op tijd om met de examencommissie iets te regelen? Ik neem toch aan dat ze wel haar best gaat doen om er toch bij te zijn?
ik neem aan van wel jah.. tijdens mijn studie heb ik tentamens voor minder laten schieten.. O-)
Maar goed.. dat moet ze zelf inschatten..
Ze doet een avondstudie dus het tentamen zal wsl ook 's avonds zijn.. Ze kijkt maar hoe ze het regelt.. een beetje effort van haar kant mag wel ( al voel ik me ook een biatch om dat te zeggen )

en verder.. JE jurk!! *O*.. ik heb vandaag een afspraak gemaakt om te gaan shoppen.de troepen zijn gemobiliseerd ( moeder, getuige, ceremoniemeester). ben benieuwd!!

pi_86975012
Mijn vader kan me niet weggeven ;( want die is (morgen) een jaar geleden overleden... Als het had gekund had ik het zeker gedaan!

Mja, dat tentamen, ik snap wel dat ze moeilijk doet hoor. Maar wie weet valt er iets te regelen op school :)

Ik ga vanavond naar mn moeder, dus ik denk dat ik onderweg maar een bruidstijdschrift ga kopen ofzo :P Kunnen we ons oriënteren op De Jurk 8-) :D
Ziggy played guitar
pi_86975292
Wow Jentin, wat een jurk! Mooi hoor! Ik ben nog steeds heel blij met de mijne, ben er helemaal dol op! Een paar mensen in de winkel zeiden "oooh mooie kleur!" en dat ga ik vast nog vaker horen, maar ik ben het er roerend mee eens. Normaal gesproken ben ik niet zo zelfingenomen hoor, maar ik ben er echt zo blij mee! *O*

MissBliss, dat lijkt me ook moeilijk, om je vader te moeten missen -O- Op zo'n dag helemaal zwaar lijkt me. Jentin, kun je niet (voorzichtig) aan hem melden dat hij zich een beetje moet gedragen. Gewoon meelopen en verder niets? Of is dat niet bespreekbaar?
pi_86976098
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:04 schreef Chanty het volgende:

Verder laat ik me ook door paps naar het altaar brengen O+ Tsja waarom, gewoon omdat ik het een mooi ritueel vind en ik denk dat mijn vader dat toch ook bijzonder vindt, al zal hij daar niks van laten merken. Ik zie hem er nog voor aan dat hij een opmerking maakt over 5 kamelen voordat hij me weggeeft _O-
Ik kan me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen dat de school wel 'iets regelt' in zo'n geval. Betekent namelijk dat de betreffende docent voor één student een nieuw tentamen moet maken. Dat is behoorlijk veel werk. Daarnaast moet voor die student nog een lokaal gereserveerd worden en een aparte surveillant (of de docent doet dat, maar dat is toch een paar uur die voor één student vrij moeten worden gemaakt.

Natuurlijk zou het heel fijn zijn als ze er wel bij kan zijn, en als de examencommissie wel meewerkt :) Kan me alleen niet goed voorstellen dat de examencommissie dat zou doen (maar ik help je hopen ;)).
  woensdag 29 september 2010 @ 12:42:19 #186
52229 Chanty
pi_86976296
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:22 schreef Jentin het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad perfect zijn :Y.

En spannend Clubsoda, 3 dagen nog maar! Nog steeds helemaal happy met je jurk? Ik heb inmiddels nog een pasafspraak gemaakt, bij de Honeymoonshop op 19 oktober. Ik ga deze passen:

[ afbeelding ]

en nog een paar vergelijkbare jurken. De Sottero prinsesjesjurken ;).

En nja, ik twijfel dus over het weggeven. Mijn vader wil soms dat alles om hem draait (toen ik zei dat ik eerder ging trouwen reageerde hij heel matig, omdat ie 'moest wennen aan het idee', want dan gaat m'n naam eerder veranderen :{ ). Vaak ga ik daar maar een beetje goedmoedig in mee, maar op mijn trouwdag wil ik geen dramafratsen. In ieder geval niet tijdens de werkelijke ceremonie. Of is dat stom? Ik ben ook weer bang dat ik later spijt krijg als ik het niet doe, want ik heb verder echt een heel goede band met m'n vader.

Op z'n eigen trouwdag deed ie ook zo raar: toen de ambtenaar het had over 'bloemetjes buiten zetten' ging hij er tijdens de ceremonie vandoor met een bloemstuk om het buiten te zetten. Nja, nu 35 jaar later is dat misschien een grappig borrelverhaal, maar ik zou zoiets dus écht niet leuk vinden :@ . (En mijn moeder vertelde me laatst dat zij het nou ook niet zo heel erg hilarisch had gevonden.)
Als hij wil dat dingen om hem draaien dan zal hij die paar minuten als de vader die zijn bruid weg gaat geven juist waarderen toch? En verder zou ik gewoon proberen te bespreken dat je geen flauwe grappen wilt zoals bloemen buiten zetten (al zou ik er wel om kunnen lachen :D).

En de jurk ziet er tof uit, benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden :Y
  woensdag 29 september 2010 @ 12:46:03 #187
52229 Chanty
pi_86976427
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:36 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik kan me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen dat de school wel 'iets regelt' in zo'n geval. Betekent namelijk dat de betreffende docent voor één student een nieuw tentamen moet maken. Dat is behoorlijk veel werk. Daarnaast moet voor die student nog een lokaal gereserveerd worden en een aparte surveillant (of de docent doet dat, maar dat is toch een paar uur die voor één student vrij moeten worden gemaakt.

Natuurlijk zou het heel fijn zijn als ze er wel bij kan zijn, en als de examencommissie wel meewerkt :) Kan me alleen niet goed voorstellen dat de examencommissie dat zou doen (maar ik help je hopen ;)).
Dat zal opleiding afhankelijk zijn. Een vriendin van mij mocht haar tentamen ook op een later tijdstip inhalen omdat ze voor een vak een paar weken in Suriname zat (en ze was de enige van de opleiding die dat vak volgde). Ik heb zelf door omstandigheden een tentamen niet gehaald en kreeg een extra mondelinge herkansing.

Misschien dat een mondeling dus ook wel voor haar een optie is. En als de opleiding is zoals mijn eerste opleiding, dan gebruiken ze oude toetsen, husselen wat vragen door elkaar, voegen twee nieuwe toe en voila :') Mag je bij de docent op de kamer komen zitten en je tentamen maken.
pi_86976823
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:46 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat zal opleiding afhankelijk zijn. Een vriendin van mij mocht haar tentamen ook op een later tijdstip inhalen omdat ze voor een vak een paar weken in Suriname zat (en ze was de enige van de opleiding die dat vak volgde). Ik heb zelf door omstandigheden een tentamen niet gehaald en kreeg een extra mondelinge herkansing.

Misschien dat een mondeling dus ook wel voor haar een optie is. En als de opleiding is zoals mijn eerste opleiding, dan gebruiken ze oude toetsen, husselen wat vragen door elkaar, voegen twee nieuwe toe en voila :') Mag je bij de docent op de kamer komen zitten en je tentamen maken.
In het geval van je vriendin zou het tentamen sowieso maar voor 1 iemand gemaakt moeten worden, dus dat lijkt me dan idd geen probleem :)

Mondeling hertentamen is idd wat makkelijker te regelen. Afhankelijk van het vak kan dat een prima oplossing zijn.

Maar als er een apart tentamten gemaakt moet worden, dat gebeurt bij ons echt alleen bij hoge uitzondering. Mgoed, hopelijk valt dat bij haar op school mee :)
  woensdag 29 september 2010 @ 13:33:38 #189
52229 Chanty
pi_86978023
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:57 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

In het geval van je vriendin zou het tentamen sowieso maar voor 1 iemand gemaakt moeten worden, dus dat lijkt me dan idd geen probleem :)

Mondeling hertentamen is idd wat makkelijker te regelen. Afhankelijk van het vak kan dat een prima oplossing zijn.

Maar als er een apart tentamten gemaakt moet worden, dat gebeurt bij ons echt alleen bij hoge uitzondering. Mgoed, hopelijk valt dat bij haar op school mee :)
Zo bedoelde ik het niet ;) Zij volgde een vak van een andere opleiding waarmee ze dus naar het buitenland ging toen er voor een vak bij onze opleiding een tentamen werd gegeven ;)

Maar goed, kunnen er lang over doorbakkeleien, de enige die uitkomst kan bieden is de examencommissie van de betreffende opleiding :+
pi_86978303
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:33 schreef Chanty het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet ;) Zij volgde een vak van een andere opleiding waarmee ze dus naar het buitenland ging toen er voor een vak bij onze opleiding een tentamen werd gegeven ;)

Maar goed, kunnen er lang over doorbakkeleien, de enige die uitkomst kan bieden is de examencommissie van de betreffende opleiding :+
Owww, op die manier :D Dat had ik inderdaad verkeerd begrepen :s)

Haha, en het is inderdaad niet de bedoeling om hier een discussie over op te starten. We gaan gewoon allebei hard meehopen dat ze aanwezig kan zijn op de bruiloft :)

Trouwen O+
pi_86978342
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:33 schreef Chanty het volgende:

[..]

mweh..
wat mij betreft doet ze d'r tentamen over een jaar O-)
( of ben ik dan heeel egoistisch?? :o )

anyway.. volgensmij is de haagsehogeschool niet zo moeilijk in dit soort dingen.. en is er ieder halfjaar een tentamen mogelijkheid.. ( tenminste.. vroegah.. in mijn tijd.. ;) )

pi_86982450
Mijn vader gaat mij ook weg geven, ik ben zijn enige dochter en ik vind het wel speciaal..
Mijn vader is ook mijn getuige O+

@MissBliss : *dikke knuffel*, lijkt me erg zwaar je vader te moeten missen en helemaal op zo'n speciale dag.

Bij een vriendin van mij was haar moeder 1 jaar er voor overleden. Toen hebben ze voor het trouwen een kaars aan gestoken samen voor haar overleden moeder, de ambtenaar maakte er een heel "mooi" speciaal moment van O+
pi_86985696
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:42 schreef Chanty het volgende:

[..]

Als hij wil dat dingen om hem draaien dan zal hij die paar minuten als de vader die zijn bruid weg gaat geven juist waarderen toch? En verder zou ik gewoon proberen te bespreken dat je geen flauwe grappen wilt zoals bloemen buiten zetten (al zou ik er wel om kunnen lachen :D).
Ik weet zeker dat ik hem heel gelukkig maak als ik het vraag. Daarom vind ik mezelf ook een beetje stom dat ik er zo mee bezig ben. Mijn lief zei ook al dat ik het gewoon moest zeggen, en ik denk dat ik dat ook wel gewoon doe. Maar het voelt een beetje Bridezilla-ig :Y).

Die bloemengrap van pap :') HIj was sowieso op dreef die dag: toen de ambtenaar vroeg 'Wat is daarop uw antwoord' liep hij nog uitgebreid een goedkeurend rondje om m'n moeder en zei daarna pas ja.

MissBliss, dat lijkt me heel erg moeilijk. Het gebaar dat progje beschrijft vind ik wel mooi.
  woensdag 29 september 2010 @ 16:41:50 #194
52229 Chanty
pi_86985954
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:35 schreef Jentin het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat ik hem heel gelukkig maak als ik het vraag. Daarom vind ik mezelf ook een beetje stom dat ik er zo mee bezig ben. Mijn lief zei ook al dat ik het gewoon moest zeggen, en ik denk dat ik dat ook wel gewoon doe. Maar het voelt een beetje Bridezilla-ig :Y).

Die bloemengrap van pap :') HIj was sowieso op dreef die dag: toen de ambtenaar vroeg 'Wat is daarop uw antwoord' liep hij nog uitgebreid een goedkeurend rondje om m'n moeder en zei daarna pas ja.

MissBliss, dat lijkt me heel erg moeilijk. Het gebaar dat progje beschrijft vind ik wel mooi.
*Proest :D

ik kan de humor van je pa wel waarderen _O- maar kan me ook voorstellen dat je als bruid niet zo blij bent als er op een bedoeld als romantisch moment iemand flauwe grappen begint te maken
pi_86986703
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:41 schreef Chanty het volgende:

[..]

*Proest :D

ik kan de humor van je pa wel waarderen _O-
Hij is ook leuk O+ Alleen die timing soms :+ .
pi_86987173
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:35 schreef Jentin het volgende:

[..]

HMM.. ik zou zo'n grap vanwege de zenuwen ook nog wel kunnen maken -O-
Het is wel een beetje humor..

Zelf ben ik ook wel bang om een bridzilla te worden.. well astig.. want aan de ene kant " is het wel JOUW bruiloft" en aan de andere kant wil je niet als een controlfreak te werk gaan..

En MB, wij steken sowieso , na het wettelijke gedeelte, ook een kaars aan.. te nagedachtenis aan iedereen die er niet bij kon zijn... (opa's , oma's, ooms, tantes.. etc..) misschien ook wel fijn om zo'n moment te hebben.. Dan heb je toch op de een of andere manier het gevoel dat diegenen er ook bij zijn..

pi_86987333
Heeft je zusje niet nog een hertentamen van dit tentamen? Dan kan ze daar toch gewoon voor gaan?
pi_86988764
Hmm, ik denk niet dat ik me door mijn vader laat weggeven. Is op zich wel een mooi gebaar, maar ik voel er wel wat voor om gewoon samen met vriend naar het altaar te lopen. Verder zijn mijn ouders trouwens wel mijn getuigen voor het kerkelijk huwelijk O+

Dat van die kaars voor de mensen die er niet bij kunnen zijn vind ik trouwens ook wel een heel mooi gebaar, maar ik ben zo bang dat ik dan ontzettend ga janken :@ Ik droomde laatst zelfs al van mijn oma (die is overleden toen ik 14 was) dat ik haar vertelde dat het goed met me ging en dat ik ging trouwen... En ik werd gewoon huilend wakker :@ Sowieso ben ik bang dat ik spontaan emotioneel incontinent wordt tijdens de bruiloft... vooral in de kerk. Met al de muziek en de pracht en praal kan ik het vaak gewoon echt niet droog houden. Op dat soort momenten denk ik vaak dat het maar goed is dat ik niet in god geloof en nauwelijks in de kerk kom, anders had ik er nog veel vaker last van :')

Zijn jullie niet bang voor emotionele incontinentie op De Dag? En zo ja, nog tips (behalve watervaste make-up)? :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_86989169
Dat van die kaars vind ik ook een goed idee ja, ik wil hem iig 'erbij betrekken', en ik denk dat ik hem ook wel genoemd wil hebben tijdens de ceremonie. En misschien tijdens het feest nog een bepaald nummer ofzo.. Maar die emotionele incontinentie, ja daar ben ik ook wel bang voor :') ik ben wel zo'n type dat de halve dag met tranen loopt :{w
Zelfs nu ik dit typ komt het al op en ik zit verdorie in de trein :') }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door MissBliss op 29-09-2010 18:18:58 ]
Ziggy played guitar
  woensdag 29 september 2010 @ 18:15:50 #200
52229 Chanty
pi_86989415
Ach emotionele incontinentie (heerlijke term :D) hoort erbij op zo'n dag :Y Dat is niks om je voor te schamen, zeker niet op momenten dat je aandacht schenkt dierbare overledenen.
pi_86990706
Wij hadden ook een kaars. Niet prominent opgesteld, niet aan gememoreerd. Wij wisten het en dat was in principe genoeg.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_87032875
Tussen het in- en uitpakken van de koffers door (we komen net terug van de Safari en gaan morgenochtend op huwelijksreis) nog even een snel berichtje.
We zijn getrouwd! Het was Fan-tas-tisch! Al met al hebben we een trouwweek gehad in plaats van een trouwdag, en we hebben van begin tot eind, iedere minuut genoten!

Officiele foto's hebben we nog niet, maar bij deze een snel plaatje om jullie een idee te geven.

een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_87033309
Elvy!!

Wat een bijzondere jurk!!
Zoooo gaaf!!
Een bruidsjurk maar toch ook een beetje afrikaans!

wat zien jullie er leuk en gelukkig uit..
en die parasol is ook echt super leuk!!! :o

Veel plezier op de huwelijksreis!!

pi_87050713
Waah, morgen is het zover! *O* Er staat nog genoeg op het programma vandaag: naar de manicure, even langs de locatie om wat spullen neer te zetten, gesprek met de BABS en dan vanavond lekker uit eten met onze ouders en getuigen O+

Elvy, wat zag je er mooi uit! Ik vind je jurk echt heel passend en wat een gaaf idee die paraplu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')