Dat hendeltje? Dat is om tussen de OVF en EVF te switchen.quote:Op maandag 20 september 2010 01:41 schreef infp2009 het volgende:
Ik vraag me af waar die film-release voorop voor is![]()
quote:Op maandag 20 september 2010 01:45 schreef Ouwesok het volgende:
Eindelijk weer eens een camera met looks
Alleen nog even afwachten wat al dit fraais gaat kosten en waarom zoiets niet met verwisselbare lenzen kan.
Now this is something I like: the new Fujifilm Finepix-x100 | Photo Rumorsquote:
Fokking hell, veel te duur, maar dat is de introductie/adviesprijs. Sparen dan maar. Wel tof dat ze ook met dat hendeltje teruggrijpen naar ouderwetse meetzoekers.quote:Op maandag 20 september 2010 06:13 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dat hendeltje? Dat is om tussen de OVF en EVF te switchen.
[..]
[..]
Now this is something I like: the new Fujifilm Finepix-x100 | Photo Rumors
Ik vraag me wel af of je niet met de basis van je duim allerlei knopjes indrukt, er lijkt achterop niet heel veel ruimte te zijn:
[ afbeelding ]
Pcies, als ze wat dieper liggen kun je het pcies zo maken dat je ze met gewoon gebruik niet indrukt. Ik vind het ook een te gek ding, helemaal modern-retro. Alleen de prijs zal wel een beetje tegen vallen plus dat er maar een select gezelschap gebruik van maakt. Ik zou er zelf niet echt een doel voor weten bijvoorbeeldquote:Op maandag 20 september 2010 07:45 schreef problematiQue het volgende:
Niet alleen het topje van je duim, maar ook de rest. Het lijkt mij dat je daar constant de flitsknop ed mee aanraakt. Aan de andere kant, dat zal ze wel zijn opgevallen als het zo zou zijn geweest.
Ik ook. Wel zonde dat hier geen verwisselbare lenzen op passen. Nog een groothoek- en een portretprime en het was de perfecte camera. Het lost ook mooi het probleem op tussen optische viewfinder die niet gelijk valt met de lens, en een electrische viewfinder die niet... optisch is, door te kunnen schakelen tussen beide. Ergens wel ongelofelijk dat het zo lang heeft geduurd voordat iemand hiermee op de proppen kwam. Iedereen op het internet wil er eentje, lijkt wel (al was dat voordat bekend was dat 'ie minimaal 1400USD kost).quote:
Wat je als wensenlijstje weergeeft komt nog het meest overeen met een digitale versie van de Contax G2. Die had al een optische zoeker die zich aanpast aan de gebruikte lens en die maakte al gebruik van de meest waanzinnige lenzen die er op deez'aardkloot ooit geslepen zijn.quote:Op maandag 20 september 2010 08:54 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik ook. Wel zonde dat hier geen verwisselbare lenzen op passen. Nog een groothoek- en een portretprime en het was de perfecte camera. Het lost ook mooi het probleem op tussen optische viewfinder die niet gelijk valt met de lens, en een electrische viewfinder die niet... optisch is, door te kunnen schakelen tussen beide. Ergens wel ongelofelijk dat het zo lang heeft geduurd voordat iemand hiermee op de proppen kwam. Iedereen op het internet wil er eentje, lijkt wel (al was dat voordat bekend was dat 'ie minimaal 1400USD kost).
Is dat een film-release? Ziet er meer uit als een zelfontspanner. De film-release is toch meestal zo'n lullig knopje onder op de camera?quote:Op maandag 20 september 2010 01:41 schreef infp2009 het volgende:
Ik vraag me af waar die film-release voorop voor is
Nee, op een Leica is dat de film-release. Zelfontspanner zit daar dan onder en is groter.quote:Op maandag 20 september 2010 10:32 schreef Azreal het volgende:
[..]
Is dat een film-release? Ziet er meer uit als een zelfontspanner. De film-release is toch meestal zo'n lullig knopje onder op de camera?
Ook cool dat ie een oude draadontspanner lijkt te ondersteunen.
Zeker een cool ding, maar voor die prijs hoef ik 'm niet.
Ik weet 't niet, prijs is niet veel hoger dan dat ik had verwacht. Hoewel ik voor dat geld ook een rangefinder setup kan kopenquote:Op maandag 20 september 2010 07:39 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Fokking hell, veel te duur, maar dat is de introductie/adviesprijs. Sparen dan maar. Wel tof dat ze ook met dat hendeltje teruggrijpen naar ouderwetse meetzoekers.
Contax G seriesquote:Op maandag 20 september 2010 09:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wat je als wensenlijstje weergeeft komt nog het meest overeen met een digitale versie van de Contax G2. Die had al een optische zoeker die zich aanpast aan de gebruikte lens en die maakte al gebruik van de meest waanzinnige lenzen die er op deez'aardkloot ooit geslepen zijn.
je moet er alleen niet aan denken wat zo'n ding gedigitaliseerd en wel zou gaan kosten
Underrated? Onbekend voor de mensen die geen MF of LF schieten, maar wat ik lees op het internet is dat de meeste wel vrij positief zijn(moet ik ook zeggen dat ik nooit hun 35mm glas heb geprobeerd)quote:Op maandag 20 september 2010 10:54 schreef infp2009 het volgende:
Contax G-lenzen hebben alleen wel kutdiafragma's. Verder net zo goed als Leica-lenzen.
Maar Fuji-lenzen zijn eigenlijk super-underrated! Dit wordt echt zo'n vet gave camera.
Ja, de mensen die ermee geschoten hebben zijn allemaal positief. Maar toch komen ze nooit in het rijtje waar Carl Zeiss en Leica in staan voor.quote:Op maandag 20 september 2010 10:56 schreef zquing het volgende:
[..]
Underrated? Onbekend voor de mensen die geen MF of LF schieten, maar wat ik lees op het internet is dat de meeste wel vrij positief zijn(moet ik ook zeggen dat ik nooit hun 35mm glas heb geprobeerd)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |