abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 september 2010 @ 07:08:03 #26
13250 Lod
Sapere aude!
pi_86777465
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:03 schreef voice-over het volgende:
OK. Een vergelijking tussen dr. Martin Luther King en Alexander Pechtold wordt kennelijk niet op prijs gesteld. Dan blijft er er niet veel over om over d66 te praten, nietwaar?
Je mag best Martin Luther King en Alexander Pechtold met elkaar vergelijken, al dan niet positief bedoeld voor een van de twee. Maar de contextuele setting waarin je dit nu doet slaat werkelijk als een tang op een varken.
GNU Terry Pratchett
pi_86777476
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:03 schreef voice-over het volgende:
Nou, veel plezier dan verder met de partij die niet met links en met rechts wil samenwerken maar alleen overtuigd is van haar eigen gelijk. _O-
Tsja, als je als partij overtuigd bent van het gelijk van een andere partij, dan kun je jezelf beter opheffen niet waar?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_86778218
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:46 schreef Hexagon het volgende:
Voorlopig zijn dit de kandidaten voor de 1e kamer lijsttrekker

Joris Backer

[ afbeelding ]

Roger van Boxtel

[ afbeelding ]

Hans Engels

[ afbeelding ]

Hoewel Roger volgens mij de beste kaarten heeft vlak ik ook Joris niet uit aangezien die binnen de partij wel redelijk bekend is en ook Engels doet zn werk goed.

Niettemin kies ik Van Boxtel. Dat voegt echt een bekende veteraan toe aan het profiel van D66 landelijk.
Persoonlijke voorkeur gaat toch echt uit naar Engels, maar dat is ook omdat er gewoon vanuit het noorden veel te weinig invloed is momenteel op de Haagse politiek voor D66.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  vrijdag 24 september 2010 @ 10:40:46 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86796528
quote:
Op Prinsjesdag heeft het demissionaire kabinet haar laatste begroting gepresenteerd. Het is een afscheid in stijl: de bezuinigingen worden naar de toekomst geschoven. Belangrijker nog is dat het kabinet opnieuw een grote kans mist om onze economie te versterken, bijvoorbeeld via investeringen in de kenniseconomie, via de verhoging van de AOW-leeftijd en het hervormen van de woningmarkt.
Waarom wordt hierover gezeurd. Het kabinet mag geen besluiten nemen en als ze dan geen grote besluiten nemen gaan we klagen dat ze geen besluiten nemen?

quote:
Minister Donner roept steeds weer op om snel te beginnen met het verhogen van de AOW-leeftijd. Waarom doet het kabinet dat dan niet vraag ik mij af?
Hier is een tip, omdat de TK zeg dat het kabinet dat niet mag doen. Dat is vastgelegd. Dat besluit mag pas genomen worden door een missionair kabinet.

Hoe is deze man (Wouter Koolmees) in de TK beland als hij blijkbaar niet weet wat er gebeurt in die TK. Of heb ik iets gemist en mag het kabinet plots wel besluiten over zaken als de AOW momenteel?
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zondag 26 september 2010 @ 11:34:37 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_86854628
Een nieuwe vrijzinnige schriftlezing van Boris van der Ham

Goede serie!
  zondag 26 september 2010 @ 13:29:59 #32
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_86857823
quote:
Op zondag 26 september 2010 11:34 schreef Hexagon het volgende:
Een nieuwe vrijzinnige schriftlezing van Boris van der Ham

Goede serie!
Boris vd Ham ^O^ Verstandig man.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_86928120
Ik vond het een beetje klinken als die verteller van Sesamstraat. Je weet wel, die beste man die altijd voorleest uit dat boek enzo en de kleine kinderen met zijn verhaaltjes stiekem normen en waarden bij brengt.

Zo kwam het ook een beetje op mij over; alsof Boris v/d Ham een grote groep kinderen uit moest leggen dat generaliseren onwenselijk is, al lijkt het in eerste instantie makkelijker.

Geweldige vent is hij ook echt! <3
“An interesting thing is a good thing.”
pi_87126790
Ik moet zeggen dat D66 me de laatste tijd wel positief opvalt. Ik was gewoonlijk CDA stemmer maar die partij heeft me nu zwaar teleurgesteld.

Economisch is het D66 verhaal het beste maar ik heb toch wel moeite met dat losbandige libertijnse van de partij.
  zondag 3 oktober 2010 @ 12:57:46 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_87129123
Jij liever terug naar 1950?
pi_87130956
Poll: Wie is de volgende?
Winsemius
Korthals Altes
Weisglas
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_87131007
Passen alle drie niet bij de huidige puur conservatieve VVD.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:59:33 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_87131078
Ik denk en hoop dat WInsemius als eerste gaat

Laatst had hij nog een heel interessant artikel in Vrij Nederland. Die kerel heeft een visie waar we iets mee kunnen.
pi_87131418
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:59 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk en hoop dat WInsemius als eerste gaat

Laatst had hij nog een heel interessant artikel in Vrij Nederland. Die kerel heeft een visie waar we iets mee kunnen.
jammer dat zulke mensen bij de VVD echt totaal niet meer aan de bak komen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:18:59 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_87133584
quote:
Stop uitverkoop liberale beginselen
D66-vice-fractievoorzitter Gerard Schouw vraagt zich af hoeveel liberale beginselen Mark Rutte bereid is te offeren aan de SGP. Gisteren werd bekend dat de SGP niet alleen invloed heeft gehad op het regeerakkoord, maar de komende jaren ook invloed houdt op het kabinetsbeleid.

Uitverkoop

Gisteren zei Rutte op een partijraad van de VVD dat hij “geen afspraken” had gemaakt met de SGP, maar dat het bevriezen van de winkeltijden wel een “concessie” aan de SGP was. Bovendien gaf hij toe dat hij de komende jaren “met een schuin oog naar de fractie van de SGP” kijkt. Schouw: “Wat gaan we nou beleven? De winkels mogen niet open op zondag behalve voor een uitverkoop van liberale beginselen?” Tijdens de campagne was “Shoppen is ook zondagsrust” één van de slogans van de VVD. Op de hompage van de VVD is die slogan nu verwijderd, terwijl andere slogans er prominent op figureren.

Liberaal onwaardig

Eerder deze week werd al bekend dat de VVD economische hervormingen als een modernisering van het ontslagrecht, een herziening van de WW en een verhoging van de AOW-gerechtigde leeftijd niet had binnengehaald in de kabinetsformatie. Ook zijn de bezuinigingen in het regeerakkoord boterzacht en heeft Rutte geen geld bedongen om te investeren in onderwijs. Schouw: “De VVD heeft eerst haar economische agenda ingeleverd aan de PVV en levert nu haar liberale beginselen in aan de SGP. Dit is een liberaal onwaardig.” Schouw wil weten wat Rutte precies bereid is in te leveren aan de SGP in ruil voor informele gedoogsteun aan het kabinet. De Democraat maakt zich vooral zorgen over onderwerpen als abortus, euthanasie, embryoselectie en stamcelonderzoek.

Duidelijk de VVD zou het woord liberaal niet meer mogen gebruiken

[ Bericht 2% gewijzigd door Hexagon op 04-10-2010 09:24:20 ]
pi_87142437
Ik heb het goede voorbeeld van Voorhoeve en De Vries zojuist gevolgd.
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:54:31 #43
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_87149013
Ik wordt bijkans onpasselijk van de foto's in de OP :{w
Pugna Pro Patria
pi_87149242
:)
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:18 schreef Hexagon het volgende:

Duidelijk de VVD zou het woord liberaal niet meer mogen gebruiken
Tsja, dan toch niet? Het is maar een woord.

:)

Serieus, wie maakt zich nu druk om het aantal koopzondagen? Wat mij betreft schaffen we ze allemaal af in ruil voor een nog beter economisch beleid op andere punten, een forsere korting op Europa, belastingverlagingen en een intoleranter politieapparaat.
pi_87151125
Koopzondagen an sich zijn inderdaad niet zo enorm belangrijk. Maar wat te denken van euthanasie of stamcelonderzoek? Dat zijn wel wezenlijke zaken.

Koopzondagen worden altijd aangehaald omdat die inmiddels zo'n beetje symbool staan voor de betutteling van de confesionele partijen. Dat zijn namelijk zaken die van beide kanten geheel vrijwillig zijn. En toch menen christenen dat te moeten verbieden. Een winkelier die op zondag iets wil verkopen aan een klant die zondag iets wil kopen worden beide voor de voeten gelopen door de chistelijke politiek. Omdat christenen de overtuiging hebben dat er op zondag niet gewerkt mag worden (wat ze natuurlijk helemaal zelf moeten weten) willen ze die overtuiging ook bij anderen door de strot duwen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:29:15 #46
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_87151499
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:54 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik wordt bijkans onpasselijk van de foto's in de OP :{w
Maar toch niet van O+ Hans van Mierlo O+ mag ik hopen?

edit: oh wacht. jij bent het ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 03-10-2010 22:51:54 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_87152281
... Wacht waar wil die nieuwe regering dan wél op bezuinigen?
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 4 oktober 2010 @ 00:52:08 #48
104871 remlof
Europees federalist
pi_87156610
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:45 schreef Repelsteeltju het volgende:
... Wacht waar wil die nieuwe regering dan wél op bezuinigen?
Op liberalisme :')
pi_87178321
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:57 schreef Hexagon het volgende:
Jij liever terug naar 1950?
Vind ik een flauwe opmerking

Ik vind dat D66 te weinig doet voor gezinnen. Niet omdat ik dat betere samenlevingsvormen vind. Maar wel omdat gezinnen kwetsbaarder zijn dan alleenstaanden.

Ook vind ik de vrijheid-blijheid mentaliteit op gebied van drugs, hoeren, sex op tv en gokken te ver doorschieten.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:06:14 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_87187765
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:50 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Vind ik een flauwe opmerking

Ik vind dat D66 te weinig doet voor gezinnen. Niet omdat ik dat betere samenlevingsvormen vind. Maar wel omdat gezinnen kwetsbaarder zijn dan alleenstaanden.

Ook vind ik de vrijheid-blijheid mentaliteit op gebied van drugs, hoeren, sex op tv en gokken te ver doorschieten.
Kun je dan aangeven hoe je het wel zou willen zien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')