ja gek he, dat iedereen eigenlijk automatisch met stoelen komtquote:Op zondag 19 september 2010 23:02 schreef Rapaille het volgende:
Eigenlijk mag de verlichting er ook wel bij:
[ afbeelding ]
Poul Henningsen: The Artichoke
dat bureauquote:Op zondag 19 september 2010 21:06 schreef DeZwabber het volgende:
de silver lijn van interstuhl:
[ afbeelding ]
Blijft een mooie bank...al staat hier een kopiequote:Op zondag 19 september 2010 21:15 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Die bank zie je letterlijk in elk huis staan in architectuur boeken, misschien is het ook wel voor de foto hoor, maar zelden zon uitgekauwde keuze gezien als de LC2.
Een Eames (of elke andere designklassieker) is als een Rolex. De aanschaf prijs is erg hoog en het lijkt daarmee een duur product. Mocht je het echter na een jaar of 10 eens willen verkopen dan zul je zien dat de afschrijving erg mee is gevallen. Mocht je die stoel voor je leven kopen (zou ik doen) dan moet je gewoon uitrekenen wat die stoel per jaar kost in vergelijking met een Ikea stoel die 5/10 jaar mee kanquote:Op maandag 20 september 2010 00:55 schreef Iemand91 het volgende:
Sinds ik Frasier ontdekte wil ik ook een Eames Chair. Kost alleen een vermogen en ik woon niet op mezelf.
En hoe kun je zoiets uitleggen aan diegene waar je eventueel je geld mee deelt?
Kan leuke discussie worden...
geweldige collectie staat daar bij elkaar zeg. Die Braakman is erg fraai!quote:Op zondag 19 september 2010 21:31 schreef Granduppaaaaah het volgende:
[ afbeelding ]
Kamer van een jongen die een keer een stoel van me kocht, stoel is van Artiffort.
Mijn computerkamer, fifties Cees Braakman bureau, en een stoel van Eames:
[ afbeelding ]
Nog meer stoelen van Eames en een vintage eetkamer set:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waanzinnig mooie bank inderdaad. Ik heb me jaren en jaren voorgenomen om 'm ooit te zullen kopen. Het stond eigenlijk al vast: op het moment dat ik zou gaan verhuizen en het me zou kunnen veroorloven, zou er een Corbusier-bank in huis komen.quote:Op zondag 19 september 2010 21:17 schreef DeZwabber het volgende:
jep, maar dat is natuurlijk niet zonder reden, Het is een hele mooie bank.
Mja weet niet, het rode stoeltje op de foto van mijn eetkamer is een ook nepperd, maar dit betekent eigenlijk dat hij precies hetzelfde is alleen dan door een andere fabriek is gemaakt. Voor een klein budget is het wel leuk lijkt me, zit optisch weinig verschil tussen, alleen de afwerking is wat minder. Design is altijd een reproductie, want het enige wat origineel is is het ontwerp.quote:Op maandag 20 september 2010 12:15 schreef k_man het volgende:
Overigens wil ik niet persé designmeubels omdat het design is. Iik wil meubels die ik mooi vind en die goed bruikbaar zijn. Met die eisen kom ik meestal wel uit bij de duurdere spullen (zie hier). En namaak design kopen is natuurlijk pathetisch.
Namaak is parasiteren op de creativiteit van een ander.quote:Op maandag 20 september 2010 13:14 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Mja weet niet, het rode stoeltje op de foto van mijn eetkamer is een ook nepperd, maar dit betekent eigenlijk dat hij precies hetzelfde is alleen dan door een andere fabriek is gemaakt. Voor een klein budget is het wel leuk lijkt me, zit optisch weinig verschil tussen, alleen de afwerking is wat minder. Design is altijd een reproductie, want het enige wat origineel is is het ontwerp.
Eerder apart dat ie 'm aanprijst onder de naam Eames lounge chair. Dat is het namelijk niet.quote:Op maandag 20 september 2010 14:43 schreef Iemand91 het volgende:
Leuk dat hij niets noemt over het merk o.i.d.:
Maakt deel uit van een hele serie miniaturen van bekende meubelontwerpen. Daar zijn verzamelaars van. Heeft net zoveel nut als het verzamelen van modelautootjes.quote:Op maandag 20 september 2010 14:43 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: Wat moet je hiernou weer mee?
$645 voor een 1:6 Eames Lounge Chair. WTF?
Eh, waarom niet? Ik geloof dat ik het weet, maar vraag bevestigingquote:Op maandag 20 september 2010 14:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Eerder apart dat ie 'm aanprijst onder de naam Eames lounge chair. Dat is het namelijk niet.
Had gehoop dat zoiets voor een euro of 20 max. op Ebay/chinese site stond. Dat hoeft geen merk te zijn en is dan ook niet zo'n verzamelobject, maar leek me wel leuk.quote:Op maandag 20 september 2010 14:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Maakt deel uit van een hele serie miniaturen van bekende meubelontwerpen. Daar zijn verzamelaars van. Heeft net zoveel nut als het verzamelen van modelautootjes.
Het is een zo goed mogelijke reproductie, maar geen echte. De aanbieder heeft niet de rechten op het ontwerp en mag het dus niet als zodanig aanprijzen. Een kundig nagemaakte en nauwelijks van echt te onderscheiden Rembrandt mag ook niet verkocht worden alsof het een echte is.quote:Op maandag 20 september 2010 15:09 schreef Iemand91 het volgende:
Eh, waarom niet? Ik geloof dat ik het weet, maar vraag bevestiging![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |