Mag wel ja als ik daar meer reacties krijg. Ik ben overigens al blij met de reacties die ik nu al krijgquote:Op zondag 19 september 2010 15:58 schreef Greys het volgende:
Misschien dat je in CUL(inair) meer tips kunt krijgen.
Zal ik je topic daar zetten?
Ik weet wat je bedoelt. Ik zie die dingen nergens. Al bij heel wat kringloopwinkels geweest, maar helaasquote:Op zondag 19 september 2010 16:07 schreef pasopikbijt het volgende:
wij hebben een vrij oude en primitieve "keukenmachine". Het is zegmaar een grote beker op zn kop, en als je knop bovenop naar beneden duwt komen er mesjes naar beneden die alles wat je erin doet helemaal fijn wordt gehakt. Een paar keer op die knop rammen en het is klaar
Ik weet alleen niet zeker waar je die nog kunt krijgen of hoe het heetmisschien dat je bij een kringloopwinkel wel iets kan vinden. Daar hebben ze altijd oude spullen die je nergens meer kan krijgen.
Hij is bij deze verhuisd!quote:Op zondag 19 september 2010 17:56 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Mag wel ja als ik daar meer reacties krijg. Ik ben overigens al blij met de reacties die ik nu al krijg
Duidelijk dat je daf pookje de pientere is bij jullie thuisquote:Op zondag 19 september 2010 18:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
Het handigste gaat dat met een passe vite.
Da's zo'n ding:
[ afbeelding ]
Leg uit.quote:Op zondag 19 september 2010 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Duidelijk dat je daf pookje de pientere is bij jullie thuis
Ga jij maar boerenkool klein maken met je zwengelquote:
Ik doe dat al elke winter. Gaat prima.quote:Op zondag 19 september 2010 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga jij maar boerenkool klein maken met je zwengel
Gebruik eens een mes en een snijplank en vergelijk eens de tijd die je kwijt bent.quote:Op zondag 19 september 2010 18:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik doe dat al elke winter. Gaat prima.
Kun je daar eens een filmpje van maken?quote:Op zondag 19 september 2010 18:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik doe dat al elke winter. Gaat prima.
Mes en snijplank gebruik ik bij het maken van stamppot rauwe andijvie. Boerenkool heb ik niet zo graag zo grof.quote:Op zondag 19 september 2010 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gebruik eens een mes en een snijplank en vergelijk eens de tijd die je kwijt bent.
Ik ookquote:Op zondag 19 september 2010 19:00 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Kun je daar eens een filmpje van maken?
Ik wil dat wel eens zien.
Wordt het daarmee niet te klein of prut ?quote:Op zondag 19 september 2010 18:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
Het handigste gaat dat met een passe vite.
Da's zo'n ding:
[ afbeelding ]
Bij een passe vite zitten 3 verschillende platen.quote:Op zondag 19 september 2010 20:18 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Wordt het daarmee niet te klein of prut ?
Of gebruik je een groffer mes dan op het plaatje ?
Anders moet ik toch maar eens een goede snijplank en goed mes kopen welke voor deze klus geschikt zijn.
Weet wel; we hebben nogal wat planten staan, dus hoe easier de klus, hoe liever het ons is.
weet je wel wat je dan krijgt???quote:Op zondag 19 september 2010 22:38 schreef Lot_1 het volgende:
nee, bij boerenkool werkt dat ook prima
Daarom maak je boerenkoolstamp ook met aardappelen.quote:Op zondag 19 september 2010 22:41 schreef sjonwa het volgende:
[..]
weet je wel wat je dan krijgt???
je vind er geen kool meer in terug.
t word meer boerenkooldipsaus ??
nee!!!!??, dus je wilt me zeggen dat jij aardappelen met boerekool in de blender doet.quote:Op zondag 19 september 2010 22:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Daarom maak je boerenkoolstamp ook met aardappelen.
Neen, ik kook de aardappelen met de boerenkool erbovenop. Dan haal ik de boerenkool eruit, stamp de aardappelen, draai de boerenkool door de passe vite en roer de hele bende nog eens doorelkaar.quote:Op zondag 19 september 2010 22:47 schreef sjonwa het volgende:
[..]
nee!!!!??, dus je wilt me zeggen dat jij aardappelen met boerekool in de blender doet.
en dat noem jij gestamptepot
denk dat Lot het tegen mij had. Niet tegen jou. Ging dus over bevriezen en dan verkruimelen.quote:Op zondag 19 september 2010 22:41 schreef sjonwa het volgende:
[..]
weet je wel wat je dan krijgt???
je vind er geen kool meer in terug.
t word meer boerenkooldipsaus ??
Hap slik babyvoerquote:Op zondag 19 september 2010 22:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Neen, ik kook de aardappelen met de boerenkool erbovenop. Dan haal ik de boerenkool eruit, stamp de aardappelen, draai de boerenkool door de passe vite en roer de hele bende nog eens doorelkaar.
en jusquote:Op maandag 20 september 2010 07:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En spekjes erdoor en een goede rookworst erop.
Ieuw, maar ok... Dan heeft TS dus niks aan jouw tip, want hij wil de rauwe boerenkool snijden.quote:Op zondag 19 september 2010 22:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Neen, ik kook de aardappelen met de boerenkool erbovenop. Dan haal ik de boerenkool eruit, stamp de aardappelen, draai de boerenkool door de passe vite en roer de hele bende nog eens doorelkaar.
Lees de TT. "Fijn maken". Ik lees standaard over Engelse Ziekte heen en zie het dus als "Fijnmaken".quote:Op maandag 20 september 2010 12:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ieuw, maar ok... Dan heeft TS dus niks aan jouw tip, want hij wil de rauwe boerenkool snijden.
Grootmoeders tip in mijn geval... Ondanks dat ze al 7 jaar geleden overleden is en de 5 jaar daarvoor niet meer kookte kon ik me dit nog herinneren als tip voor boerenkoolquote:Op maandag 20 september 2010 14:27 schreef RobinOok het volgende:
Maar dat idee van hele bladeren invriezen en dan daarna verkruimelen zie je niet zitten?
Dat leek mij nou juist de gouden tip.
Tip is wel goed hoor. Maar a) we hebben geen vriesruimte genoeg en b) het schijnt dat wanneer je rauw invriest, de duur dat je het kan bewaren daarna een stuk minder is dan ene maal de kook er over en dan invriezen.quote:Op maandag 20 september 2010 14:27 schreef RobinOok het volgende:
Maar dat idee van hele bladeren invriezen en dan daarna verkruimelen zie je niet zitten?
Dat leek mij nou juist de gouden tip.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |