Klinkt interessant. Nooit van de schrijver gehoord moet ik eerlijk bekennen, wat best vreemd is aangezien er in mijn omgeving meerdere bibliothecarissen rondlopenquote:Op zondag 19 september 2010 14:51 schreef TitusPullo het volgende:
[ afbeelding ]
Ferdinand Bordewijk, Blokken. Omdat Bordewijk als stilist de hier immer geliefde Orwell overtreft.
Natuurlijk. De zin uit mijn onderschrift, bij voorbeeld, is afkomstig uit Blokken, uit een lezing van een politiek dissident die de leiders van de Staat het verwijt maakt dat zij de Bol niet liefhebben. Hij zegt in die lezing ook:quote:Op zondag 19 september 2010 15:02 schreef oompaloompa het volgende:
Kun je heel kort benoemen waarom je hem Orwell vind overtreffen?
Klinkt interessant, al moet ik toegeven dat ik meestal best problemen heb met dat type omschrijvingen. Klinkt iig als een boek dat ik het beste mee op vakantie kan nemen waar ik minder afgeleid wordt ^^quote:Op zondag 19 september 2010 15:31 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Natuurlijk. De zin uit mijn onderschrift, bij voorbeeld, is afkomstig uit Blokken, uit een lezing van een politiek dissident die de leiders van de Staat het verwijt maakt dat zij de Bol niet liefhebben. Hij zegt in die lezing ook:
''Vermeent gij dat uw kanonnen kubussen zouden kunnen uitstoten? Mijn stem gaat door het ronde en het ovale venster van uw oren''.
Na afloop van die lezing gaat hij ''onder geleide, terug naar de gevangenis waar hij het goed had'. Hij mocht de Raad die de Staat bestuurde toespraken omdat de leden van de Raad een stem wilden horen uit het verleden om zich daarmee te vermaken.
Andere prachtige zinnen: ''De aarde lag bepanterd met wit en zwart, bleekzwart, bleekwit''. ''Het vliegtuig met zijn straffe robijn zocht de stad''. ''Aan alle zijden stond de stad op om de voetganger''. ''De universele mondverzorging had schitterende gebitten gekweekt, lach-en bijtgebitten''. ''De muziek was teruggekeerd tot het bijna gregoriaanse, maar te krachtig om somber of droef te wezen, te breed om opstandig te zijn''. ''De wind tochtte door de longen''. 'In enkele huizen waren, op de begane grond, nissen, sterker verlicht en voor ieder toegankelijk. Tegen katafalken, een weinig achterover, leunden daar de doden. Gecarboliseerd om het eerste bederf te weren stonden zij daar drie dfagen ten toon voor de altijd kijkgrage massa - dan werden zij naakt begraven, staande, in zandgraven, geheel ingemuurd in vochtig zand, aangestampt rondom de lijken''.
Sommige zinnen van Orwell zijn terecht spreekwoordelijk geworden, maar zulke zinnen als ik hierboven aanhaalde heeft hij toch niet geschreven. Al vind ik het begin van 1984 erg sterk: je merkt aan de beschrijving van die wind dat er iets niet in orde is.
Nee hoor, je mag gerust een boek hier neerzetten. Heeft degene boven jou toch ook gedaan? Niks mis meequote:Op zondag 19 september 2010 23:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje tegen de regels in. Als het niet mag, dan moet een mod het maar gewoon verwijderen of mij een PM sturen, dan haal ik het weg. Boek nog niet gelezen, maar gaat zeker gebeuren
m'n duits is er helaas niet goed genoeg voor. Kon ook geen vertaling vinden. Waarom vind je het zo'n goed boek? Je zou verwachten dat het dan wel in engels vertaald zou zijn namelijk? Is het ook relevant voor niet-duitsers, of moet je minimaal geinteresseerd zijn in de Duitse cultuur om het te kunnen waarderen?quote:Op zondag 19 september 2010 21:15 schreef Gulo het volgende:
Spreek je Duits? Dan is dit echt een interessant boek.
De titel luidt "Der Deutschland Clan". Ondertitel:: Das skrupellose Netzwerk aus Politikern, Top-Managern und Justiz.
[ afbeelding ]
Nja ik wilde het sowieso graag houden bij boeken die aan een bepaalde journalistieke standaard voldoen. Nou vermoed ik dat dit boek dat niet doet, maar kun jij dat ook niet weerleggen omdat je het niet gelezen hebt. Ben bang dat het op die manier uitloopt op enkel plaatjes posten :/quote:Op zondag 19 september 2010 23:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje tegen de regels in. Als het niet mag, dan moet een mod het maar gewoon verwijderen of mij een PM sturen, dan haal ik het weg. Boek nog niet gelezen, maar gaat zeker gebeuren
Ik snap het, maar het boek krijgt op Amazon sowieso een prima beoordeling. Daarnaast is de schrijver, niet zomaar iemand:quote:Op zondag 19 september 2010 23:23 schreef oompaloompa het volgende:
Nja ik wilde het sowieso graag houden bij boeken die aan een bepaalde journalistieke standaard voldoen. Nou vermoed ik dat dit boek dat niet doet, maar kun jij dat ook niet weerleggen omdat je het niet gelezen hebt. Ben bang dat het op die manier uitloopt op enkel plaatjes posten :/
Uiteindelijk heb ik vrij weinig te zeggen natuurlijk, maar ik hoop dat we een mooie collectie boeken kunnen maken met feedback van de users die ze gelezen hebben en in mijn mening is dit dan niet handig...
Ik vind het een beetje flauw van je om dit boek bij voorbaat al weg te zetten als journalistiek incorrect.quote:Tarpley brings decades of expertise to the 9/11 issue. Already in 1978 he had exposed the terrorist Red Brigades as patsies of Italy's fascist P2 shadow government, and 9/11 is on the same pattern. The forthright subtitle, Made in USA, is backed up by an analysis of key figures who behave like moles working for the rogue network or parallel government.
aangezien je het zelf niet hebt gelezen, kan ik het moeilijk aan jou vragen. Wanneer je naar de reviews kijkt zie je dat er geen enkele serieuze krant een bericht aan heeft gewijd, wanneer je naar de lage reviews kijkt zie je dat iedere kritiek daar gaat over de partijdigheid van de schrijvers en de totale ongefundeerdheid van de claims.quote:Op zondag 19 september 2010 23:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik snap het, maar het boek krijgt op Amazon sowieso een prima beoordeling. Daarnaast is de schrijver, niet zomaar iemand:
[..]
Ik vind het een beetje flauw van je om dit boek bij voorbaat al weg te zetten als journalistiek incorrect.
http://www.amazon.com/11-(...)-First/dp/0930852311
Net alsof mijn woorden jou zouden overtuigen dit boek te gaan lezen.quote:Op zondag 19 september 2010 23:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
aangezien je het zelf niet hebt gelezen, kan ik het moeilijk aan jou vragen. Wanneer je naar de reviews kijkt zie je dat er geen enkele serieuze krant een bericht aan heeft gewijd, wanneer je naar de lage reviews kijkt zie je dat iedere kritiek daar gaat over de partijdigheid van de schrijvers en de totale ongefundeerdheid van de claims.
Aangezien dat de enige informatie is om mee te werken, is dat waar ik mijn mening op baseer. (en dat is ook waar dit boek zich onderscheid van de rest)
Ten eerste lees ik vrij veel boeken die dezelfde overheid aanpakken. Zelfs voor een groot deel vanwege dezelfde zaken. Er staat zelfs een boek in de OP dat extreem kritisch naar de Amerikaanse overheid kijkt m.b.t. 9-11.quote:Op zondag 19 september 2010 23:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Net alsof mijn woorden jou zouden overtuigen dit boek te gaan lezen.
Maar goed... misschien is er wel een rede dat de serieuze kranten het boek negeren
Ongefundeerdheid van de claims? Waar haal je dat zo snel vandaan? Jij bent gewoon sterk bevooroordeeld en jij als academicus zou moeten weten dat een vooroordeel vellen niet juist is.
Maar goed.. sorry for bothering your topic.
Dan volg ik de goede raad op van JoepiePoepie en laat ik de rest maar voor wat het is. Iig een goede tip van TitusPollo er aan over gehoudenquote:Op zondag 19 september 2010 23:48 schreef Lavenderr het volgende:
Mmm, nee, ik vind dat het boek van Jokkebrok gewoon mag blijven staan, het past prima in het kader dat jij aangegeven hebt, Oompaloompa. Onderwerp is goed, goede recensies, dus eigenlijk perfect voor dit topic.
Ik vind het jammer hoe dit topic verloopt.quote:Op zondag 19 september 2010 23:23 schreef oompaloompa het volgende:
Nja ik wilde het sowieso graag houden bij boeken die aan een bepaalde journalistieke standaard voldoen. Nou vermoed ik dat dit boek dat niet doet, maar kun jij dat ook niet weerleggen omdat je het niet gelezen hebt. Ben bang dat het op die manier uitloopt op enkel plaatjes posten :/
Uiteindelijk heb ik vrij weinig te zeggen natuurlijk, maar ik hoop dat we een mooie collectie boeken kunnen maken met feedback van de users die ze gelezen hebben en in mijn mening is dit dan niet handig...
Thanksquote:Op maandag 20 september 2010 00:52 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik vind het jammer hoe dit topic verloopt..
TS, doe het opnieuw en dan niet in BNW maar in TTK. En je boekeneis zoals je post in bold meteen duidelijk. Het is jouw topic. Ik vind het interessant en zou het heel graag volgen.
Dus we negeren de oorspronkelijke OP?quote:Op maandag 20 september 2010 09:13 schreef Bastard het volgende:
Ik heb het topic even aangeveegd, gekissebis over wat een boek is en hoe een topic zou werken hebben we in FB besproken vlgs mij.
BNW boeken dus, gelezen of niet, goeie titels zijn welkom, liefst met een beschrijving van iemand die het gelezen heeft en er wat over kan vertellen. Leuk om zo een hele lijst te maken met informatie, schept ideeen, interesse.
Carry on.
Die is doorgekrast door TS, verhaal staat in FB.quote:Op maandag 20 september 2010 10:35 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dus we negeren de oorspronkelijke OP?
Ja. thanks.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |