abonnement Unibet Coolblue
pi_88353105
Heb 'het Lelietheater' van Lulu Wang inmiddels uit - vond het erg mooi! Moest er wel even inkomen, maar werd er uiteindelijk helemaal in meegesleept. En wat een onverwacht einde. Aanrader. :)

Ga nu beginnen in:


Ben benieuwd. :)
  vrijdag 5 november 2010 @ 08:40:22 #227
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88353192
Oh ja, Lulu Wang heeft ook een nieuwe uit.
Ik twijfel er nog wat over, de boeken die ze na het Lelytheater schreef vond ik allemaal minder.
Wat ik wel echt heel erg mooi vind is haar taalgebruik, zij schrijft in het NL maar echt op zijn Chinees O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_88353284
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 08:40 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja, Lulu Wang heeft ook een nieuwe uit.
Ik twijfel er nog wat over, de boeken die ze na het Lelytheater schreef vond ik allemaal minder.
Wat ik wel echt heel erg mooi vind is haar taalgebruik, zij schrijft in het NL maar echt op zijn Chinees O+
Ja, heel typisch idd. Ik heb nog niets anders van haar gelezen, maar vond het leuk dat ze in het lelietheater steeds Chinese uitdrukkingen letterlijk naar het Nederlands heeft vertaald, die staan dan steeds schuingedrukt. Sowieso komt de leefwijze en cultuur onder Mao heel goed naar voren, dat vond ik ook erg interessant.
  vrijdag 5 november 2010 @ 08:48:43 #229
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88353339
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 08:45 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ja, heel typisch idd. Ik heb nog niets anders van haar gelezen, maar vond het leuk dat ze in het lelietheater steeds Chinese uitdrukkingen letterlijk naar het Nederlands heeft vertaald, die staan dan steeds schuingedrukt. Sowieso komt de leefwijze en cultuur onder Mao heel goed naar voren, dat vond ik ook erg interessant.
Het unieke aan haar is dat ze haar boeken in het NL schrijft terwijl ze echt in China is opgegroeid vind ik, ze vernederlandst echt de Chinese stijl. Ik ben twee keer naar lezingen van haar geweest, ze is heel druk , maar ze vertelt wel echt heel leuk ^O^
Wilde Zwanen van Jung Chang is net nog een iets mooier boek. En er zijn een paar films van Zhang Yimou met Li Gong die over die tijd gaan die ook echt prachtig zijn ( oa Lifetimes en Farewell to my Concubine ). En de boeken van Amy Tan zijn ook echt meer dan prachtig, die gooit dr net nog wat mystieks in altijd O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_88354480
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 08:48 schreef oh-oh het volgende:

[..]


Het unieke aan haar is dat ze haar boeken in het NL schrijft terwijl ze echt in China is opgegroeid vind ik, ze vernederlandst echt de Chinese stijl. Ik ben twee keer naar lezingen van haar geweest, ze is heel druk , maar ze vertelt wel echt heel leuk ^O^
Wilde Zwanen van Jung Chang is net nog een iets mooier boek. En er zijn een paar films van Zhang Yimou met Li Gong die over die tijd gaan die ook echt prachtig zijn ( oa Lifetimes en Farewell to my Concubine ). En de boeken van Amy Tan zijn ook echt meer dan prachtig, die gooit dr net nog wat mystieks in altijd O+
Ja, Wilde Zwanen wil ik ook al erg lang lezen, denk dat ik die binnenkort maar eens van mijn moeder leen. Heb onlangs ook het boek 'Snow Flower en de geheime waaier' gelezen, dat speelt in de 19e eeuw in China, toen de voetjes van meisjes nog werden ingebonden. Is ook echt een aanrader! Ik vind China altijd erg intrigerend, zo'n andere cultuur dan de Westerse.

Het lelietheater was mijn eerste Lulu Wang, welke van haar zijn nog meer aan te raden? Ik heb gelezen dat haar tweede boek (het tedere kind, geloof ik) erg afgekraakt werd, dus weet niet of dat de moeite waard is.
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:50:01 #231
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88354554
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:46 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ja, Wilde Zwanen wil ik ook al erg lang lezen, denk dat ik die binnenkort maar eens van mijn moeder leen. Heb onlangs ook het boek 'Snow Flower en de geheime waaier' gelezen, dat speelt in de 19e eeuw in China, toen de voetjes van meisjes nog werden ingebonden. Is ook echt een aanrader! Ik vind China altijd erg intrigerend, zo'n andere cultuur dan de Westerse.

Het lelietheater was mijn eerste Lulu Wang, welke van haar zijn nog meer aan te raden? Ik heb gelezen dat haar tweede boek (het tedere kind, geloof ik) erg afgekraakt werd, dus weet niet of dat de moeite waard is.
Whahaha serieus, Snow Flower kocht ik gisteren bij de Kringloop, nog in het seal, voor 1 euro!
Zoals ik al zei, ik vond Lulu Wangs andere boeken minder.
Maar als je er van houdt, ga dan Amy Tan lezen O+
En die films kijken O+
Ik wil je die films wel lenen, er is niet zo heel makkelijk aan te komen ;)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_88357292
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 09:50 schreef oh-oh het volgende:

[..]


Whahaha serieus, Snow Flower kocht ik gisteren bij de Kringloop, nog in het seal, voor 1 euro!
Zoals ik al zei, ik vond Lulu Wangs andere boeken minder.
Maar als je er van houdt, ga dan Amy Tan lezen O+
En die films kijken O+
Ik wil je die films wel lenen, er is niet zo heel makkelijk aan te komen ;)
Oja, dat zei je. Toevallig dat je net Snow Flower hebt gekocht! Ik zal zeker eens kijken naar die boeken van Amy Tan. Farewell to a concubine heb ik volgens mij eens gezien op Nederland 3, midden in de nacht - die zenden nog wel eens zulke films uit. Ik zal zeker in gedachten houden dat ik ze van je mag lenen. :)

Maar nu iets heel anders dan China: ik begin in Hersenschimmen van Bernlef. ;)
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:18:07 #233
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_88357396
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:15 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Oja, dat zei je. Toevallig dat je net Snow Flower hebt gekocht! Ik zal zeker eens kijken naar die boeken van Amy Tan. Farewell to a concubine heb ik volgens mij eens gezien op Nederland 3, midden in de nacht - die zenden nog wel eens zulke films uit. Ik zal zeker in gedachten houden dat ik ze van je mag lenen. :)

Maar nu iets heel anders dan China: ik begin in Hersenschimmen van Bernlef. ;)
Mijn favo van Amy Tan is 100 Secret Senses, en the Kitchengod's Wife is ook echt prachtig, maar ze zijn allemaal heel erg de moeite ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_88369859


De eerste 200 pagina's verslonden, wat een übermensch die Dostojevski.
pi_88384434
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 16:44 schreef grooteron het volgende:
[ afbeelding ]

De eerste 200 pagina's verslonden, wat een übermensch die Dostojevski.
Fantastisch he? Ik ga em deze kerst weer herlezen. Samen met de gebroeders Karamazov, m'n favoriet.
pi_88390772
Murakami - Kafka op het strand
  zaterdag 6 november 2010 @ 08:41:58 #237
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_88393653
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 23:37 schreef friskvind het volgende:

[..]

Ben ik nu ook aan het lezen.
Het is de tweede keer, omdat ik zopas de.werken van Bach heb gedownload.
De muziek die hij aanhaalt kan ik dan meteen luisteren. Daarbij valt mij op dat ik juist andere stukken bijzonder mooi vindt dan die waar hij van ondersteboven is.
Ja, dat is ook een beetje waar ik me aan erger dus, die suggestie dat je als echte kenner, als echte insider bepaalde stukken mooi moet vinden en dat bepaalde cantates de mooiste zijn in het geheel. Natuurlijk je kunt tot op zekere hoogte vaststellen dat bepaalde stukken beter in elkaar zitten dan andere, maar verder blijft het toch vooral een kwestie van smaak.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 6 november 2010 @ 09:22:32 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88393948
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 08:45 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]
Sowieso komt de leefwijze en cultuur onder Mao heel goed naar voren
De onmetelijke ellende ook?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_88394101
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 09:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De onmetelijke ellende ook?
Vind ik wel. De ellende waarin de derdekasters zich bevinden (modderhuizen, constante minachting van eerste- en tweedekasters) komt goed naar voren, net als de situatie in de strafkampen en de volstrekt belachelijke en zinloze verordeningen die zijn doorgevoerd (het algeheel achterwege blijven van onderwijs in '74 is daar wel het beste voorbeeld van - al het onderwijs werd toen verboden omdat het zogenaamd 'bourgeois, kapitalistisch en reactionair' was om natuurwetten en werkwoordsrijtjes te leren, de leerlingen waren vervolgens de hele dag bezig met kritiek geven op hun zogenaamd reactionaire leraren). En daarbij natuurlijk de constante angst waarin men leefde om verraden te worden (door vriend of vijand), of 'ontmaskerd' als bourgeois.

Ik weet verder niet veel van die tijd (heb er de laatste dagen wel wat over gelezen, mijn interesse is gewekt door dit boek), maar ik vond iig dat de ellende goed weergegeven wordt.
  zaterdag 6 november 2010 @ 09:39:58 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88394130
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 09:37 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Vind ik wel. De ellende waarin de derdekasters zich bevinden (modderhuizen, constante minachting van eerste- en tweedekasters) komt goed naar voren, net als de situatie in de strafkampen en de volstrekt belachelijke en zinloze verordeningen die zijn doorgevoerd (het algeheel achterwege blijven van onderwijs in '74 is daar wel het beste voorbeeld van - al het onderwijs werd toen verboden omdat het zogenaamd 'bourgeois, kapitalistisch en reactionair' was om natuurwetten en werkwoordsrijtjes te leren, de leerlingen waren vervolgens de hele dag bezig met kritiek geven op hun zogenaamd reactionaire leraren). En daarbij natuurlijk de constante angst waarin men leefde om verraden te worden (door vriend of vijand), of 'ontmaskerd' als bourgeois.

Ik weet verder niet veel van die tijd (heb er de laatste dagen wel wat over gelezen, mijn interesse is gewekt door dit boek), maar ik vond iig dat de ellende goed weergegeven wordt.
Het is huiveringwekkend wat er tijdens Mao allemaal gebeurde, net als onder Stalin trouwens.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_88394244
Hoe heet die Japanse schrijver die iedereen leest? Dat wil ik ook eens gaan lezen, het zijn toch wat rare boeken?
  zaterdag 6 november 2010 @ 09:51:48 #242
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_88394278
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 09:48 schreef Cudles het volgende:
Hoe heet die Japanse schrijver die iedereen leest? Dat wil ik ook eens gaan lezen, het zijn toch wat rare boeken?
Haruki Murakami :).

En niet al z'n boeken zijn 'raar', surrealistisch. 'Norwegian Wood' is nog de meest normale :).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 6 november 2010 @ 09:52:19 #243
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_88394286
Jullie maken me nieuwsgierig naar Lulu Wang. Ook maar even in de bieb zoeken naar Het Lelietheater, straks :).
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 6 november 2010 @ 09:52:55 #244
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_88394295
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 08:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]



Ja, dat is ook een beetje waar ik me aan erger dus, die suggestie dat je als echte kenner, als echte insider bepaalde stukken mooi moet vinden en dat bepaalde cantates de mooiste zijn in het geheel. Natuurlijk je kunt tot op zekere hoogte vaststellen dat bepaalde stukken beter in elkaar zitten dan andere, maar verder blijft het toch vooral een kwestie van smaak.
Ik heb alle kantaten van Bach eens afgeluisterd. Je bent er een hele tijd mee bezig, maar ik weet ergere dingen.
De twintig mooiste aria's heb ik uitgezocht ( Ik ben meer voor aria's dan voor koren). Het bijzondere aan Bach vind ik dat het mij niet gaat vervelen. Ik kan de uitgezochte aria's 's morgens aanzetten en 's avonds weer af zonder dat ik denk: 'Nou is het wel genoeg!' Het lijkt wat overdreven en dat is het ook een beetje. Ik ben er in het boek van 't Hart geen van tegengekomen.
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
pi_88394328
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 09:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]



Haruki Murakami :).

En niet al z'n boeken zijn 'raar', surrealistisch. 'Norwegian Wood' is nog de meest normale :).
Thanks, kijken of ik em kan vinden voor op mijn e-reader :)

Ik ben nu nog bezig in


en

  zaterdag 6 november 2010 @ 12:56:21 #246
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_88398034
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 22:46 schreef krapula het volgende:

[..]

Fantastisch he? Ik ga em deze kerst weer herlezen. Samen met de gebroeders Karamazov, m'n favoriet.
.
Ik vind het allebei prachtige boeken. Mijn voorkeur gaat uit naar 'Misdaad en Straf'.
Het is spannender. Maar 'De Idioot' met de wereldverbeteraar Myschkin kan me ook bekoren.
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
pi_88414674
Freedom van Jonathan Franzen.
  zaterdag 6 november 2010 @ 21:46:52 #248
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_88414812
The greatest show on earth van Dawkins. Wederom een goed verhaal, maar jammer dat 'de strijd' tegen creatonisten zo vaak langskomt. Ik kan me van zijn kant goed voorstellen dat het frusterend is en de verhalen die soms langs komen zijn te belachelijk voor woorden, maar als je zelf geen 'last' hebt van creatonisten leidt het soms nogal af.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_88427577
Op het moment bezig met


En daarna is



aan de beurt.
  zondag 7 november 2010 @ 11:50:19 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88427822
quote:
Op zondag 7 november 2010 11:42 schreef Gestiech het volgende:
Op het moment bezig met
[ afbeelding ]

En daarna is

[ afbeelding ]

aan de beurt.
Is dat zo esotherisch als het klinkt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')